abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136018147
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

-O- Zolang je eind september er maar klaar voor bent.
Dat is wel de bedoeling uiteraard.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:18:45 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136018171
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:40 schreef Guard het volgende:
Vandaag bij de sportarts en fysio geweest.
Het goeie nieuws: mijn knieën zijn in orde, geen schade aan de meniscus e.d.
Het minder goeie nieuws: naar alle waarschijnlijkheid een lopersknie, maar dat was eigenlijk ook wel de verwachting na een zelfconsult bij dr. Google.
Mijn pees (iliotibale band) is aan de korte kant, wat hoogst waarschijnlijk de oorzaak is (het lag niet aan mijn spierkracht, want ik zag er nog sterk uit qua spieren aldus de sportarts "zo je hebt behoorlijk bovenbeenspieren").
Na het onderzoek van de sportarts meteen door naar de fysio, die heeft mijn knie getaped, waar ik morgen dan 5 km mee mag gaan hardlopen, kijken of de klachten dan minder zijn. Ook nog wat rekoefeningen meegekregen.
Voor de rest behoorlijk minderen, 3x per week een kilometertje lopen :{
Volgende week meteen een loopanalyse erachteraan, kijken of goed afwikkel etc. Gelukkig heb ik niet zoveel hardloopschoenen als sommigen hier, want ze mogen allemaal mee naar de analyse :P
Adhv van de analyse eventuele loopscholing of zooltjes oid.
En meteen weer naar de fysio na de analyse, en als de tape niet echt geholpen heeft, dan gaat de fysio "me pijn doen" :o.
Zaterdag dus zeker niet in Apeldoorn lopen (wat eigenlijk ook al wel vin de lijn der verwachtingen lag)
HM tijdens de CPC behoort nog wel tot de mogelijkheden, mits binnen een week of 2, 3 duidelijke verbetering optreedt.
Ben benieuwd.
Overigens goed gevoel bij deze praktijk, ziet er wel professioneel uit, en duidelijk sport-gericht, itt sommige andere fysio praktijken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 27 januari 2014 @ 19:26:19 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136018615
Guard, balen :( Bekend schuitje waarin mijn zus nu ook zit. Wees voorbereid, als je fysio je harder onder handen gaat nemen.

Maar je kúnt er nu wel wat mee. Berlijn is belangrijk en nog tijd voordat het zover is. Sterkte!
pi_136018826
Argh, balen Guard! Maar je weet waar je 'aan toe bent', dus kun je nu fijn werken naar herstel! :*
Ja doei.
pi_136018990
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik had vandaag op mijn rondje 2 gels, een mini snicker en een pakje sultana's (en mijn rugzak met water). Die gels krijg je heel wat makkelijker naar binnen dan een sultana :)
Ik weet dat ik (misschien TE) weinig eet (lees niets) tijdens een training van iets minder dan 25 km maar ik vind dit wel heel erg veel.

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:58 schreef Gogo83 het volgende:
Uiteindelijk gefinisht in 37.24, minuutje langzamer dan bij de Ekiden. Waar ik dan wel een beetje van baal, maar er zat niet meer in.
Boeiend! Je hebt goed gelopen. ^O^ Dit was een heel ander parkoers dan tijdens de Ekiden.

quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 21:50 schreef Nirak het volgende:
Ik heb gewoon 2,5 minuut minder gelopen dan mijn richttijd, dus ik ben een tevreden vrouw :).
Nirak!!! Goed gelopen op je eerste wedstrijd!! ^O^

quote:
-O- klote man...
Ga je zaterdag wel mee?
pi_136019000
Dammit Guard. :{

Wat een blessureleed hier de laatste tijd, hoe kan dat toch.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:43:51 #182
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136019769
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:32 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik weet dat ik (misschien TE) weinig eet (lees niets) tijdens een training van iets minder dan 25 km maar ik vind dit wel heel erg veel.
Iedereen moet doen waar-ie zich goed bij voelt. Ik probeer nu wat te minderen, want ik wil nog steeds meer ballast kwijt. Ik heb geen vijf pannekoeken nodig voor een HM, ontdekte ik gisteren.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_136019797
Thanks everyone, ben een beetje teleurgesteld dat het nu even niet kan enzo, maar ook wel weer blij dat ik nu weet wat er is, en met die loopanalyse enzo kan ik er beter uitkomen :)

quote:

-O- klote man...
Ga je zaterdag wel mee?
Eigenlijk nog niet over nagedacht, gaat mevrouw Stream mee?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_136020118
Omdat mijn naar-het-werk loopje morgenvroeg vanwege logistieke redenen niet doorgaat, heb ik zojuist nog maar even gelopen. Net wat te kort na het eten merk ik. Klein rondje, niet bijster vlak gelopen maar op zich wel lekker :)

http://www.endomondo.com/workouts/290847486/14083692
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 januari 2014 @ 19:50:06 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136020150
quote:

[..]

Ik herhaal het nog een keer. 280Kcal op 2100Kcal verbranding. Is dat veel??
Vorige keer had ik op 25K 3 gels mee en kreeg ik op m'n flikker dat het te weinig was.

Overigens nam ik tot een half jaar geleden ook niets mee. Ik merk wel dat ik nu
a. de laatste kilometers makkelijker loop
b. sneller herstel
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 januari 2014 @ 19:52:15 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136020291
Ow en guard, balen!
pi_136020518
Is ook gewoon beetje wat je zelf fijn vind denk ik. Sowieso lijkt het mij lastig om te zeggen of iemand te weinig of te veel eet tijdens het hardlopen.

Denk dat ik binnenkort ook maar eens kijk hoe iets eten tijdens het hardlopen bevalt. Moet dan wel bedenken hoe en wat ik meeneem.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:03:06 #188
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136020839
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vorige keer had ik op 25K 3 gels mee en kreeg ik op m'n flikker dat het te weinig was.

b. sneller herstel
Ik had er ook laatst over met iemand en ons idee (en van veel loopmaatjes) is juist om bij trainingen minder/geen koolhydraten in te nemen. Dit om je omslag naar vetverbranding ook te 'trainen', want die komt er sowieso ook al neem je tijdens een marathon gelletjes.

Afgelopen weekend ook 24k zonder echt eten (paar winegums mee om echte hongerklop te voorkomen) en ook zonder drinken. Drinken was ik eigenlijk vergeten mee te nemen :@

Het blijft natuurlijk heel persoonlijk :)
The line is a dot to you!
pi_136020891
quote:

b. sneller herstel
Oke, misschien is het woordje "erg" misplaatst. Ikzelf eet niets, dan klinkt dit best wel veel. Sowieso qua volume.
Toch moet ik zelf miss ook een keer gaan experimenteren. Kijken wat het voor effect het voor mij heeft.
Welke gels neem jij tot je? En zijn ze heel zoet?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 januari 2014 @ 20:09:34 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136021149
Nu werd ik toch nieuwsgierig :P

quote:
Tijdens langere duurlopen is het verstandig om tussen de 30-60 gram koolhydraten per uur aan te vullen
2 uur 17 minuten lopen, voor het rekengemak afgerond op 2 uur 15

Tussen de 67,5 en 130 gram dus. In het midden naar beneden afgerond 100 gram.

High 5 gel: 23g of carbohydrate (=46)
Sultana : 9,2g koolhydraten(=27,6)
Mini snicker: 10g Koolhydraten.(=10)
-------------------------------------------

Totaal 83,6g koolhydraten

Niet echt erg gek veel dus.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:12:55 #191
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136021323
quote:

[..]

b. sneller herstel
Geen hongerklop meer? :) Dat vind ik ook altijd een voordeel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 januari 2014 @ 20:13:29 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136021340
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:03 schreef streamnl het volgende:

[..]

Oke, misschien is het woordje "erg" misplaatst. Ikzelf eet niets, dan klinkt dit best wel veel. Sowieso qua volume.
Toch moet ik zelf miss ook een keer gaan experimenteren. Kijken wat het voor effect het voor mij heeft.
Welke gels neem jij tot je? En zijn ze heel zoet?
Deze: http://highfive.co.uk/product/energy/energy-gel-2 te verkrijgen bij wiggle en nee die zijn goed te nassen.

Die gels zijn maar 38 gram he, je slurpt geen liters naar binnen. Dus qua volume is het twee keer niks wat je eet. Zo'n pakje sultana is het meest qua inhoud.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:13:35 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136021343
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:03 schreef kepler het volgende:
Afgelopen weekend ook 24k zonder echt eten (paar winegums mee om echte hongerklop te voorkomen) en ook zonder drinken. Drinken was ik eigenlijk vergeten mee te nemen :@
Ik zou dat wel willen, maar dan gaat mijn maag toch echt rommelen en word ik vanzelf rillerig.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 januari 2014 @ 20:15:31 #194
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136021426
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Geen hongerklop meer? :) Dat vind ik ook altijd een voordeel.
Scheelt bij mij vooral in temperatuur. Ik kreeg het altijd heel koud na anderhalf uur lopen. Zelfs midden in de zomer. Sinds ik drinken en eten meeneem (drinken vanaf 15+KM loopjes en eten vanaf 20+KM) heb ik daar veel minder last van.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:17:29 #195
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136021510
quote:
Het goeie nieuws: mijn knieën zijn in orde, geen schade aan de meniscus e.d.
Het minder goeie nieuws: naar alle waarschijnlijkheid een lopersknie, maar dat was eigenlijk ook wel de verwachting na een zelfconsult bij dr. Google.
Mijn pees (iliotibale band) is aan de korte kant, wat hoogst waarschijnlijk de oorzaak is (het lag niet aan mijn spierkracht, want ik zag er nog sterk uit qua spieren aldus de sportarts "zo je hebt behoorlijk bovenbeenspieren").
Na het onderzoek van de sportarts meteen door naar de fysio, die heeft mijn knie getaped, waar ik morgen dan 5 km mee mag gaan hardlopen, kijken of de klachten dan minder zijn. Ook nog wat rekoefeningen meegekregen.
Voor de rest behoorlijk minderen, 3x per week een kilometertje lopen :{
Volgende week meteen een loopanalyse erachteraan, kijken of goed afwikkel etc. Gelukkig heb ik niet zoveel hardloopschoenen als sommigen hier, want ze mogen allemaal mee naar de analyse :P
Adhv van de analyse eventuele loopscholing of zooltjes oid.
En meteen weer naar de fysio na de analyse, en als de tape niet echt geholpen heeft, dan gaat de fysio "me pijn doen" :o.
Zaterdag dus zeker niet in Apeldoorn lopen (wat eigenlijk ook al wel vin de lijn der verwachtingen lag)
HM tijdens de CPC behoort nog wel tot de mogelijkheden, mits binnen een week of 2, 3 duidelijke verbetering optreedt.
Ben benieuwd.
Overigens goed gevoel bij deze praktijk, ziet er wel professioneel uit, en duidelijk sport-gericht, itt sommige andere fysio praktijken.
Waarschijnlijk krijg ik dat morgenavond ook te horen bij de fysio. Die band schuurt bij mij over het meest uitstekende bot in mijn dijbeen waardoor ik die last soms heb.

Sterkte man.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_136021638
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu werd ik toch nieuwsgierig :P

[..]

2 uur 17 minuten lopen, voor het rekengemak afgerond op 2 uur 15

Tussen de 67,5 en 130 gram dus. In het midden naar beneden afgerond 100 gram.

High 5 gel: 23g of carbohydrate (=46)
Sultana : 9,2g koolhydraten(=27,6)
Mini snicker: 10g Koolhydraten.(=10)
-------------------------------------------

Totaal 83,6g koolhydraten

Niet echt erg gek veel dus.
Niet gek veel nee. Zelf echt ik ook gewoon tijdens LDL, ga dan wel weer zonder ontbijt de deur uit. Persoonlijk gezien zou ik die gels vervangen door nog wat sultana. Ik heb niet zo op die dingen tijdens trainen een beetje te makkelijke snelle suikers naar mijn idee.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 januari 2014 @ 20:26:34 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_136021936
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Niet gek veel nee. Zelf echt ik ook gewoon tijdens LDL, ga dan wel weer zonder ontbijt de deur uit. Persoonlijk gezien zou ik die gels vervangen door nog wat sultana. Ik heb niet zo op die dingen tijdens trainen een beetje te makkelijke snelle suikers naar mijn idee.
Voordeel van die gels is weer dat er ook zouten en andere mineralen inzitten.
Overigens eet ik ook alleen een crackertje voor ik naar buiten stap. Dus geen bananen en pannenkoeken voor een rondje lopen.
pi_136022003
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:21 schreef Quoi het volgende:Leo Ammerlaan-loop gaat 'm toch niet worden, zie ik. Avond ervoor loop ik dé 18 km :Y)
Jammurrrrr.
Als je niet durft dan kun je toch gewoon meedoen en niet meer dan 0,000000000001 s oogcontact met me maken? Dat heeft je er tot nu toe steeds doorheen gesleept. Van excuses als 18 km ben ik niet erg onder de indruk.
pi_136022072
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:13 schreef Swetsenegger het volgende:

Deze: http://highfive.co.uk/product/energy/energy-gel-2 te verkrijgen bij wiggle en nee die zijn goed te nassen.

Die gels zijn maar 38 gram he, je slurpt geen liters naar binnen. Dus qua volume is het twee keer niks wat je eet. Zo'n pakje sultana is het meest qua inhoud.
Top!
Ik ga eerst eens zelf aan de slag. In een van de vorige Runnersworld stond hoe je zelf een bar kan maken met wat ingrediënten.
Ik zal zondag wat meenemen (mits het lukt en ze goed te eten zijn). Niet heel slim om te gaan experimenteren tijdens een loop maar volgens mijn trainer is het sowieso niet wijs om voluit te gaan (voor mij dan). Dus daar zullen we dan maar braaf naar luisteren.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:30:22 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136022152
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Scheelt bij mij vooral in temperatuur. Ik kreeg het altijd heel koud na anderhalf uur lopen. Zelfs midden in de zomer. Sinds ik drinken en eten meeneem (drinken vanaf 15+KM loopjes en eten vanaf 20+KM) heb ik daar veel minder last van.
Beter toch? Dan zou ik het zo lekker blijven doen. Jij kent je lichaam het beste :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')