Een massa-start maakt het als kijksport igg veel spectaculairder, idem voor schaatsen.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee. Of nou ja, op de Spelen heb je wel de 30km (vrouwen) en 50km (mannen), maar dat wordt gewoon gezien als de 30km of de 50km, niet als marathon.
Je hebt wel degelijk marathonwedstrijden, daar is zelfs een klassement voor volgens mij. Daar zitten klassiekers in als de Marcialonga of de legendarische Vasaloppet
Met schaatsen vind ik dat niet, maar met langlaufen zeker wel. De massastart vind ik een stuk overzichtelijker dan de individuele start.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:26 schreef kibo het volgende:
[..]
Een massa-start maakt het als kijksport igg veel spectaculairder, idem voor schaatsen.
Dat lijkt me geen goed plan.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:41 schreef Nober het volgende:
Wanneer veranderen de jurysporten in smssporten zodat je als kijker zelf kunt stemmen op je favoriet?
Ik neig naar optie 1.quote:Op maandag 3 februari 2014 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Bij welke biatlononderdelen zijn schieten (of juist langlaufen) belangrijker dan bij de andere onderdelen?
Even de 2 extremen, individuele wedstrijd en sprint, als voorbeeld.
Je zou kunnen zeggen dat iemand die relatief gezien beter schiet dan langlauft op de (lange) individuele wedstrijd meer kans heeft dan op de sprint. Een misser op de individuele wedstrijd kost immers een volle minuut, terwijl dat op de sprint "slechts" een strafrondje is van een seconde of 25.
Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat iemand die relatief gezien beter langlauft dan schiet juist meer kans heeft op de individuele wedstrijd dan op de sprint. Bij de veel langere individuele wedstrijd heb je immers veel meer tijd om met je snelle langlaufen tijd goed te maken. Op de sprint is er veel minder tijd om je strafrondje weer goed te maken.
quote:Op maandag 3 februari 2014 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Bij welke biatlononderdelen zijn schieten (of juist langlaufen) belangrijker dan bij de andere onderdelen?
Even de 2 extremen, individuele wedstrijd en sprint, als voorbeeld.
Je zou kunnen zeggen dat iemand die relatief gezien beter schiet dan langlauft op de (lange) individuele wedstrijd meer kans heeft dan op de sprint. Een misser op de individuele wedstrijd kost immers een volle minuut, terwijl dat op de sprint "slechts" een strafrondje is van een seconde of 25.
Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat iemand die relatief gezien beter langlauft dan schiet juist meer kans heeft op de individuele wedstrijd dan op de sprint. Bij de veel langere individuele wedstrijd heb je immers veel meer tijd om met je snelle langlaufen tijd goed te maken. Op de sprint is er veel minder tijd om je strafrondje weer goed te maken.
Dat verschilt ook een beetje per atleet. Als snelle langlaufer kun/moet je op een individuele wedstrijd rustiger skaten omdat het schieten belangrijk is, sommigen zien daardoor hun schietprestaties verbeterd en anderen amper of niet.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik neig naar optie 1.
Als ik globaal de prestaties bekijk van erkende "slechtere" schutters, dan halen die voornamelijk hun beste resultaten op de kortere (sprint)afstanden. Met 2 fouten een sprint winnen kan nog wel, maar 4 minuten inhalen is zo goed als onmogelijk.
Disclaimer: Heb het dan over de vrouwen....bij de mannen heb ik er minder zicht op.
nouja de noordse combinatie is het een soort van, maar dan heel kleinquote:Op maandag 3 februari 2014 22:59 schreef komrad het volgende:
Bestaat er zo iets als een moderne winter vijfkamp? (Niet of het olympisch is -> want niet, maar of het er is)
Er is in ieder geval wel een wintertriathlon. Die bestaat uit rennen, mountainbiken (meestal ook in de sneeuw) en langlaufen. En bij de Nederlandse variant wordt er geschaatst ipv gelanglauft.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:59 schreef komrad het volgende:
Bestaat er zo iets als een moderne winter vijfkamp? (Niet of het olympisch is -> want niet, maar of het er is)
Zoals op elke baan waar het ontwerp niet mislukt is, jaquote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:03 schreef superniger het volgende:
Durft van Calker nu wel de baan op?
Linn Githmark.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:30 schreef Falco het volgende:
Hoe heette die ene Noorse (denk ik?) of Zweedse babe bij het curlen?
In Vancouver werden de slalom en reuzenslalom in elk geval gewoon door landencoaches gestoken ja, ik neem dan aan dat die ook gekozen zijn op dezelfde manier als die in de World Cup.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:18 schreef komrad het volgende:
En wordt bij de OS het parcours ook door aangewezen landencoaches gestoken?
Dat gaat veel te veel tijd kosten, want op de kortste afstand moet hij/zij dan al 10 strafrondjes lopen (nou met mazzel misschien 9), dat gaat dan al snel meer dan 3 minuten kosten. En de beste biatleten zijn echt niet zo traag dat die 3 minuten zo even ingehaald worden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:39 schreef Madhouse11 het volgende:
Vast al eens gevraagd, maar wat als de snelste langlaufer meedoet met Biatlon en het schieten overslaat of heel snel doet en dan 5 strafrondjes extra doet ? Hoe hoog zal hij/zijn dan eindigen ?
De 1e editie zal in 2015 plaats vinden in Baku, Azerbaijan https://en.wikipedia.org/wiki/European_Gamesquote:
Oh okee, leuk!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:27 schreef hole1988 het volgende:
[..]
De 1e editie zal in 2015 plaats vinden in Baku, Azerbaijan https://en.wikipedia.org/wiki/European_Games
Vroeger had je zo'n Noor (naam vergeten) die traditioneel altijd minuten voorlag bij het laufen en dan 60% mis schoot, dan weer iedereen inhaalde, weer de helft mis schoot etc. Als ie toevallig wat meer raakte won ie wel en zo niet dan haalde ie nog wel de top 5 soms.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:39 schreef Madhouse11 het volgende:
Vast al eens gevraagd, maar wat als de snelste langlaufer meedoet met Biatlon en het schieten overslaat of heel snel doet en dan 5 strafrondjes extra doet ? Hoe hoog zal hij/zijn dan eindigen ?
bedoel je bjorndahlenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:45 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Vroeger had je zo'n Noor (naam vergeten) die traditioneel altijd minuten voorlag bij het laufen en dan 60% mis schoot, dan weer iedereen inhaalde, weer de helft mis schoot etc. Als ie toevallig wat meer raakte won ie wel en zo niet dan haalde ie nog wel de top 5 soms.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |