abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 20:51:52 #151
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_136023477
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:58 schreef Kloon1984 het volgende:
Dag allemaal,

Lang verhaal met omschrijving en details.
Ik kan je één woord meegeven: Asperger of aanverwanten. Ik ga express NIET met de term 'autist' strooien, omdat geen enkele autist hetzelfde is. Ik ben zelf 5 jaar geleden gediagnostiseerd met Asperger en herken bepaalde dingen meer dan andere zaken. Ik kan nu een heel lang verhaal gaan schrijven over mezelf of een hele profielschets van je vriend gaan maken, maar waar het op neerkomt is dat je met een 'zware' Asperger -waar je vriend onder lijkt te vallen- heel veel moet inleveren op jezelf.

De meeste Aspergers hebben bijv. de vervelende eigenschap heel egocentrisch ingesteld te zijn. Als jij trots in je nieuwe jas binnenkomt en vraagt hoe ik hem vind, zouden de meeste Aspergers eerlijk antwoorden 'mooi' of 'spuuglelijk', zelfs als je daar geschrokken/teleurgesteld of zelfs verdrietig op zou reageren. De meesten kunnen niet inleven in jouw gevoelens die daarna komen als in; "Doe eens niet zo bot zeg!" en beseffen niet wat er verkeerd is aan hun 'eerlijke' opmerking, omdat ze geen 'leugentjes om bestwil' kunnen ophangen.

Hoewel je wel moet 'inleveren' in heel veel dingen, heb je aan mensen met Asperger wel detaildenkers, en enorm lieve, zorgzame mensen die je voor 100% kunt vertrouwen en je bij ziek zijn kapot vertroetelen. Het is hoe sterk je zelf in je schoenen staat of je hiermee doorgaat of niet, en of je het geduld op kunt brengen te accepteren dat zodra hij meer dingen ontdekt en ziet, hij ze op den duur ook gewoon oppakt en 'copy cat'.
pi_136023520
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dat gaat voorlopig nog niet veranderen want waar wil hij heen met een salaris n.a.v. 3 dagen in de week werken, tenzij hij gouden bergen verdiend, maar dat zal wel niet, dus deze situatie blijft zo.
Je hebt een stuk gemist. Hij heeft al een eigen appartement maar hij woont er niet in. Bovendien verdient hij boven modaal met zijn 3 dagen per week. Hij werkt in het bedrijf van zijn vader en ze hebben een of andere regeling getroffen waardoor hij zeer lekker verdient.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 20:58:11 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136023909
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:52 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Je hebt een stuk gemist. Hij heeft al een eigen appartement maar hij woont er niet in. Bovendien verdient hij boven modaal met zijn 3 dagen per week. Hij werkt in het bedrijf van zijn vader en ze hebben een of andere regeling getroffen waardoor hij zeer lekker verdient.
Maar, in dat geval is 't toch een kwestie van dat appartement betrekken (Dan wel eerst klaar maken) en klaar? Maar dat doet ie dus niet, dus daar zal toch wel een reden voor zijn. Either way, resultaat is dat hij niet op zichzelf woont. Dus het probleem blijft.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136024181
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:51 schreef Gedachtenstroom het volgende:

[..]

Ik kan je één woord meegeven: Asperger of aanverwanten. Ik ga express NIET met de term 'autist' strooien, omdat geen enkele autist hetzelfde is. Ik ben zelf 5 jaar geleden gediagnostiseerd met Asperger en herken bepaalde dingen meer dan andere zaken. Ik kan nu een heel lang verhaal gaan schrijven over mezelf of een hele profielschets van je vriend gaan maken, maar waar het op neerkomt is dat je met een 'zware' Asperger -waar je vriend onder lijkt te vallen- heel veel moet inleveren op jezelf.

De meeste Aspergers hebben bijv. de vervelende eigenschap heel egocentrisch ingesteld te zijn. Als jij trots in je nieuwe jas binnenkomt en vraagt hoe ik hem vind, zouden de meeste Aspergers eerlijk antwoorden 'mooi' of 'spuuglelijk', zelfs als je daar geschrokken/teleurgesteld of zelfs verdrietig op zou reageren. De meesten kunnen niet inleven in jouw gevoelens die daarna komen als in; "Doe eens niet zo bot zeg!" en beseffen niet wat er verkeerd is aan hun 'eerlijke' opmerking, omdat ze geen 'leugentjes om bestwil' kunnen ophangen.

Hoewel je wel moet 'inleveren' in heel veel dingen, heb je aan mensen met Asperger wel detaildenkers, en enorm lieve, zorgzame mensen die je voor 100% kunt vertrouwen en je bij ziek zijn kapot vertroetelen. Het is hoe sterk je zelf in je schoenen staat of je hiermee doorgaat of niet, en of je het geduld op kunt brengen te accepteren dat zodra hij meer dingen ontdekt en ziet, hij ze op den duur ook gewoon oppakt en 'copy cat'.
Oh god, wat herkenbaar! Ik heb hem een keer letterlijk gezegd dat het leek of hij de sociale etiquette nooit geleerd had...

Een vb: Hij kreeg een trui cadeau van zijn zusje en het eerste wat hij zei was 'kan ik hem ruilen voor een andere kleur?'. Geen dank je wel of wat dan ook. Nog een vb: 'die paarse jas van je, gele broek en tas met oranje erin is echt geen kleurencombinatie'. Ik kende hem toen 2 weken. Een zin die ook steevast uit zijn mond komt is: 'dat snap je toch wel?!'.

Hij heeft wel eens gezegd dat hij denkt dat hij veel van me kan leren en gevraagd of ik hem wil 'helpen' met bepaalde zwakke punten aan te pakken. Dat zou dus betekenen dat hij zich misschien op den duur wel zou kunnen aanpassen maar dat ik dat hele proces met hem zou doormoeten...
pi_136024367
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar, in dat geval is 't toch een kwestie van dat appartement betrekken (Dan wel eerst klaar maken) en klaar? Maar dat doet ie dus niet, dus daar zal toch wel een reden voor zijn. Either way, resultaat is dat hij niet op zichzelf woont. Dus het probleem blijft.
Voor een 'normaal' mens is de redenering zo simpel. Gewoon erin gaan en klaar. Hij ziet 1001 gebreken aan dat appartement en die moet hij eerst aanpakken voordat hij erin zal gaan. Daarnaast zal hij zich ook door niemand laten helpen want hij vertrouwt niemand. Ik mocht bv ook alleen schilderen want daar kan niet veel mee mis gaan.

Conclusie, het probleem blijft tot hij alles alleen heeft opgeknapt.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 21:06:21 #156
16180 crew  CoolGuy
pi_136024465
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:04 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Voor een 'normaal' mens is de redenering zo simpel. Gewoon erin gaan en klaar. Hij ziet 1001 gebreken aan dat appartement en die moet hij eerst aanpakken voordat hij erin zal gaan. Daarnaast zal hij zich ook door niemand laten helpen want hij vertrouwt niemand. Ik mocht bv ook alleen schilderen want daar kan niet veel mee mis gaan.

Conclusie, het probleem blijft tot hij alles alleen heeft opgeknapt.
Das lekker makkelijk van 'm dan. Want als niemand anders het mag doen, maar alleen hij, en hij doet het niet, dan kan hij dat appartement (en het feit dat t niet klaar is) altijd als excuus gebruiken waarom hij nog niet op zichzelf zit.

Conclusie, dit gaat nog een hele tijd duren.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 21:07:43 #157
16180 crew  CoolGuy
pi_136024547
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:02 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Oh god, wat herkenbaar! Ik heb hem een keer letterlijk gezegd dat het leek of hij de sociale etiquette nooit geleerd had...

Een vb: Hij kreeg een trui cadeau van zijn zusje en het eerste wat hij zei was 'kan ik hem ruilen voor een andere kleur?'. Geen dank je wel of wat dan ook. Nog een vb: 'die paarse jas van je, gele broek en tas met oranje erin is echt geen kleurencombinatie'. Ik kende hem toen 2 weken. Een zin die ook steevast uit zijn mond komt is: 'dat snap je toch wel?!'.

Hij heeft wel eens gezegd dat hij denkt dat hij veel van me kan leren en gevraagd of ik hem wil 'helpen' met bepaalde zwakke punten aan te pakken. Dat zou dus betekenen dat hij zich misschien op den duur wel zou kunnen aanpassen maar dat ik dat hele proces met hem zou doormoeten...
Dus hij vaak 'dat snap je wel toch' maar ondertussen kan ie nog veel van je leren? Hij probeert je aan zich te binden lijkt 't wel, door je 'nodig' te hebben en te hopen dat jij dat tof vindt. Ofzo.

You need a man with a plan, not a boy with a toy.
pi_136024699
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:37 schreef complicate het volgende:

[..]

Dat is HIJ dus niet, en mag jij niet hopen dat hij het zal worden. Dit is dé waarheid.
Complicate, ik vind je zeer dwingend communiceren in alle topics.... Ben jij je daarvan bewust of maakt het je niks uit...??Je ''hamert'' zeg maar steeds in elke topic op de dingen en je eigen mening...En soms bereik je meer door vragen te stellen. Ik vind het iig geval heel opvallend.

On topic:
Ts je wilt te graag. Waarschijnlijk is het een (seksueel) aantrekkelijke man en denk je dat je nooit meer zo eentje zult vinden. Tja...misschien niet, misschien wel, maar zeer waarschijnlijk wel. Je bent met 30 jaar jong genoeg. Ik denk dat jij je intuitie moet volgen, want die spreekt altijd de waarheid.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:21:40 #159
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_136025511
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:02 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Ik haat het om hard te zijn of te klinken: Maar dat is de enorme valkuil! Aspergers moeten een routine aan kunnen meten (het 3 keer inzepen bijv, omdat je er anders een enorm geïrriteerde vriend voor krijgt) die ze ZELF moeten kunnen meten, zonder dat er een handje vastgehouden moet worden. Zodra dat meer gebeurd ben je gewoon fucked, en overwint het 'moederinstinct' toch omdat je dan meer moedert dan hem zijn gang laat gaan en sowieso meer verandert in 'mama' dan in 'vriendin'. Hij moet ZELF leren omgaan met zijn posi en negatieve eigenschappen. Sommige aspies hebben gewoon 'begeleiding' die ze ondersteunt in dingen als het huis schoon huis houden, de koelkast schoonmaken of hun huis opruimen, hoe doodgewoon dat voor de meeste mensen ook klinkt.

Ik wil echt niet zeggen dat je vriend een slecht mens is, absoluut niet. Hij heeft ook goede kanten, zoals elk mens die heeft. Maar echt, op de lange duur moet je zelf kijken hoe lang je er mee door wil gaan, en hard als dat ook weer is, hoeveel je 'terugkrijgt' voor wat je 'geeft'.

In die zin: Als je na een weekendje samen zijn je zondagavond doodmoe op de bank in slaap valt met het gemengde gevoel 'het was gezellig, hij is leuk en knap, maar hij vraagt zoveel! Hij was zo knullig in het bijzijn van mijn vrienden, hij maakte elke keer de verkeerde opmerkingen' Kap er dan mee. Het zal zo verdomd veel pijn doen voor beide partijen, maar uiteindelijk zijn jullie beiden een ervaring rijker en heeft hij misschien behoefte aan een vrouw die de energie en 'moederpower' heeft om hem ook echt te bemoederen en zijn hand vast te houden....
pi_136025529
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das lekker makkelijk van 'm dan. Want als niemand anders het mag doen, maar alleen hij, en hij doet het niet, dan kan hij dat appartement (en het feit dat t niet klaar is) altijd als excuus gebruiken waarom hij nog niet op zichzelf zit.

Conclusie, dit gaat nog een hele tijd duren.
Hij vindt het idd perfect verklaarbaar waarom het zo is. We hebben er zelfs als 'grap' een weddenschap over afgesloten. Ik heb in een van zijn keukenkastjes een briefje gelegd met daarop twee datums. Eentje is voor wanneer ik denk dat hij er in zal zitten, en eentje is voor wanneer hij denkt er in te zitten. Ik heb 1 april gezegd, hij 25 januari (en dat is dus al voorbij).
pi_136028385
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:38 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Goed idee. Deze vent ga ik kennelijk toch dumpen en alleen zijn op de cruciale leeftijd van 30 kan ik niet dus ik hoor wel wanneer ;)
30 cruciaal? Meid, je begint dan pas te leven :9~
pi_136028452
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:21 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Hij vindt het idd perfect verklaarbaar waarom het zo is. We hebben er zelfs als 'grap' een weddenschap over afgesloten. Ik heb in een van zijn keukenkastjes een briefje gelegd met daarop twee datums. Eentje is voor wanneer ik denk dat hij er in zal zitten, en eentje is voor wanneer hij denkt er in te zitten. Ik heb 1 april gezegd, hij 25 januari (en dat is dus al voorbij).
:') hij is best wel sneu als hij dan 25 januari opgeeft vind je niet :D
En stiekem is hij natuurlijk ook niet financieel onafhankelijk, maar dat weet je zelf ook wel :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 22:03:33 ]
pi_136029166
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:21 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Maarre TS, dan istie toch niet die stoere onafhankelijke vent waar je hem voor aanziet?
pi_136029322
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:23 schreef SonicVolcano het volgende:
Welke FOK!-er is het?
_O_

Is er eigenlijk al een antwoord gegeven? (anders kunnen we daar een mooi topic over maken)
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 22:19:19 #165
16180 crew  CoolGuy
pi_136029463
quote:
11s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maarre TS, dan istie toch niet die stoere onafhankelijke vent waar je hem voor aanziet?
Nee natuurlijk niet. Maar ze weet dat zelf ook wel. She knows what to do.
  maandag 27 januari 2014 @ 22:21:28 #166
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_136029595
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar ze weet dat zelf ook wel. She knows what to do.
En dat is het moeilijkste: Uitmaken omdat in de weg liggende obstakels, hoewel ie naast de gebreken wijs, intelligent, grappig, knap enz. is.

Dat is alsof je het als razend lelijke kerel uitmaakt met je Pamela Anderson look-a-like vriendin, omdat ze buiten haar knapheid en sexy uitstraling eigenlijk een gigantische trut met hamertenen, een stinkende adem en je elke dag verrot scheld of je geld wil.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 22:22:32 #167
16180 crew  CoolGuy
pi_136029689
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:21 schreef Gedachtenstroom het volgende:

[..]

En dat is het moeilijkste: Uitmaken omdat in de weg liggende obstakels, hoewel ie naast de gebreken wijs, intelligent, grappig, knap enz. is.
Ze kan 't wel.
  maandag 27 januari 2014 @ 22:24:35 #168
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_136029824
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ze kan 't wel.
Natuurlijk. Iedereen kan dat. Maar zodra het is gebeurd, is er even die week/twee weken van pijn, schuld, onzekerheid en de diepe put, maar daarna vallen alle puzzelstukken op hun plek en ben je een ervaring rijker. TS is goddomme pas 31, geen 61...
pi_136030169
Je hebt een relatie met Sheldon Cooper :{
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_136036788
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:09 schreef Vida. het volgende:

Complicate, ik vind je zeer dwingend communiceren in alle topics.... Ben jij je daarvan bewust of maakt het je niks uit...??Je ''hamert'' zeg maar steeds in elke topic op de dingen en je eigen mening...En soms bereik je meer door vragen te stellen. Ik vind het iig geval heel opvallend.
Is het gezellig op jouw zolderkamer? :7
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  dinsdag 28 januari 2014 @ 02:42:27 #171
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_136038780
Ps. Het vooroordeel en lezing dat mensen met Asperger allemaal in zichzelf gekeerd zijn en zich niet uit de voeten kunnen bij vreemden of gesprekken aan kunnen knopen is niet juist. Omdat Asperger anders is dan autisme (met veel routine, volledig in de war raken bij onverwachte situaties) kunnen Aspies dus veel 'leren' en 'maskeren'(dwz zodanig met hun handicap omgaan dat anderen er niks van merken totdat ze in de diepte gaan).
Ik kan zelf ook heel sociaal, charismatisch en spreekbaar overkomen en elke discussie winnen (bij een opleiding rond mijn 21e waren leraren verbaasd hoe sterk ik verbaal was voor iemand van mijn leeftijd), maar me vragen om idd met iemand af te spreken is een brug te ver.

TS, heeft hij verder geen echte hobbies, of enorme kennis van bepaalde zaken? De meeste aspies die ik persoonlijk ken kunnen me alles vertellen over vuurwerk, Kirkegaard, Nietzsche, Disneyland of de NS.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 02:55:10 #172
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_136038828
Mensen veranderen niet?
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_136039708
quote:
11s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, die wetenschap heb ik inmiddels wel. Nu bepalen wat daar mee te doen.
  PR en moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 08:36:35 #174
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136039740
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:34 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Is dat je nog niet duidelijk, dan?
Fuck the EBU.
pi_136039772
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 02:42 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Ps. Het vooroordeel en lezing dat mensen met Asperger allemaal in zichzelf gekeerd zijn en zich niet uit de voeten kunnen bij vreemden of gesprekken aan kunnen knopen is niet juist. Omdat Asperger anders is dan autisme (met veel routine, volledig in de war raken bij onverwachte situaties) kunnen Aspies dus veel 'leren' en 'maskeren'(dwz zodanig met hun handicap omgaan dat anderen er niks van merken totdat ze in de diepte gaan).
Ik kan zelf ook heel sociaal, charismatisch en spreekbaar overkomen en elke discussie winnen (bij een opleiding rond mijn 21e waren leraren verbaasd hoe sterk ik verbaal was voor iemand van mijn leeftijd), maar me vragen om idd met iemand af te spreken is een brug te ver.

TS, heeft hij verder geen echte hobbies, of enorme kennis van bepaalde zaken? De meeste aspies die ik persoonlijk ken kunnen me alles vertellen over vuurwerk, Kirkegaard, Nietzsche, Disneyland of de NS.
Zo is hij dus precies - charismatisch durf ik hem ook nog wel te noemen.

En dat laatste wat je zegt is bij hem wel het geval. Hij is helemaal gek van auto's (rijden) en zal mij dan ook te pas en te onpas allerlei weetjes vertellen en me continu corrigeren als ik rijd (er is NIKS mis met hoe ik rijd). Hij is ook 2 jaar lang directiechauffeur geweest (daar van ontslagen). Verder is hij gek van 'spullen'. Hij houdt van mooie en dure spullen zoals meubels en electronica. Daar kan hij mijns inziens ook redelijk in opgaan en hij wil graag die passie op me overbrengen (wat soms lastig is omdat ik eigenlijk geen zak om materiele dingen geef maar wel respecter/accepter dat het voor hem wel belangrijk is).
pi_136039779
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:21 schreef Gedachtenstroom het volgende:

[..]

Dat is alsof je het als razend lelijke kerel uitmaakt met je Pamela Anderson look-a-like vriendin, omdat ze buiten haar knapheid en sexy uitstraling eigenlijk een gigantische trut met hamertenen, een stinkende adem en je elke dag verrot scheld of je geld wil.
Dat is het precies...
pi_136039787
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Is dat je nog niet duidelijk, dan?
Oh jawel hoor, ik weet precies wat iedereen me adviseert te doen.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 januari 2014 @ 09:15:49 #178
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_136040266
Ik zie in de OP alleen maar redenen om het niet door te zetten eerlijk gezegd...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_136040390
quote:

[..]

Hem dumpen en met een vent daten die dat wel is natuurlijk. *kuch*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 09:27:33 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:32:01 #180
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_136040574
Zelfs ik als Aspie zou -als ik de vrouw was- losgelaten hebben. Echt TS, hoewel 30; je verdient als vrouw zoveel beter. Je staat nog letterlijk in het midden van je leven en gaat niet van vandaag op morgen dood aan ouderdom. Blijf niet langer vragen en vasthouden en laat los (ja, ik laat express 'gewoon los' weg. Liefde kan zo verdomd blind maken dat je nadat het uit is pas alle puzzelstukken in elkaar ziet vallen)

Stel hem eens voor zich te laten testen op autisme/asperger/pdd-nos/ass en laat hem los. Er zijn genoeg knappe, intelligente, wijze, charmante mannen over op deze wereld waarbij je elkaar aanvult zonder complicaties en een eenzijdige uitputtingsslag met zoveel 'nadelen'. De Tinder-paranoia zal niet weggaan en toch altijd weer opduiken bij ruzies en je zal toch altijd meer de minpunten zwaarder afwegen tegen de pluspunten.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:24:59 #181
393288 Pausmobiel
Strangers have the best candy
pi_136041829
Hoe meer ik jouw berichten lees, hoe vaker ik denk dat jij iets met mijn ex hebt ;) . Mijn ex vertoont heel veel van het gedrag van jouw vriend en uiteindelijk is het heel moeilijk om met zo'n persoon samen te zijn. Mijn ex woonde dan wel op zichzelf toen wij elkaar ontmoeten (ook maar net, terwijl hij begin 30 was), maar bracht nog heel veel tijd door bij zijn ouders. Hij is heel streng voor zichzelf en ook erg kritisch naar anderen toe. Doordat hij de lat heel hoog legt, werkt hem dat o.a. tegen in zijn werk, maar ook in de omgang met vrienden (die hij eigenlijk ook niet had). Toen hij zijn huis had gekocht is hij ook maanden bezig geweest met alles tot in de detail uitzoeken, alles ook zelf willen doen en de controle niet los kunnen laten.

Hij was ook veel meer bezig met hoe dingen eruit zien voor de buitenwereld. Dus een mooie auto, dure meubels, kleding altijd onberispelijk. In het begin kreeg ik hier niet zoveel van mee en had ik er ook geen last van. Tot we samen gingen wonen en hij van mij precies hetzelfde verwachtte. Nu ben ik een enorme chaoot en geef ook niets om dure spullen of wat de meeste mensen van me vinden :), dus je kan je voorstellen hoe dat heeft gebotst. Aan het einde van de relatie liep ik continu op mijn tenen en was er weinig over van de spontane/gezellig en impulsieve persoon die ik normaal ben.

Mij heeft het uiteindelijk ruim 5 jaar gekost om te realiseren dat ik een relatie zat die niet goed voor me was. Mijn advies aan jou: kies voor jezelf en ga voor iemand die jou echt gelukkig maakt.
pi_136041890
quote:

[..]

Ik wens je vooral toe dat je de volgende keer meer succes zult hebben, echter denk dat het daarbij niet erom gaat een volgende 'date' te treffen, en gelijk als die eerste date leuk verloopt, je weer moet gaan denken dat dat de 'perfecte partner' voor jou is.
Waarna je al 'alles moet gaan doen om die relatie 'in stand te houden' (sowieso, als je het binnen drie maanden al hebt over hoe de relatie ' in stand gehouden' zou moeten worden, denk ik dat het per definitie mis is).

Zelf betwijfel ik of er zoiets als de 'perfecte' partner bestaat, of dat belangrijk is als je het om relaties hebt.. relaties bestaan nu eenmaal uit twee personen en zijn imho vooral een zaak van de communicatie en het vertrouwen tussen personen, waarbij ik er niet vanuit gaat dat dat bij voorbaat en al gelijk bij het begin van het daten al helemaal 'perfect' is...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_136045478
quote:
Vind ik een zwaktebod van je. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, nietwaar? ik ben jou niet en sta midden in het leven. Geef je nog antwoord op mijn vraag?
pi_136045853
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:32 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Zelfs ik als Aspie zou -als ik de vrouw was- losgelaten hebben. Echt TS, hoewel 30; je verdient als vrouw zoveel beter. Je staat nog letterlijk in het midden van je leven en gaat niet van vandaag op morgen dood aan ouderdom. Blijf niet langer vragen en vasthouden en laat los (ja, ik laat express 'gewoon los' weg. Liefde kan zo verdomd blind maken dat je nadat het uit is pas alle puzzelstukken in elkaar ziet vallen)

Stel hem eens voor zich te laten testen op autisme/asperger/pdd-nos/ass en laat hem los. Er zijn genoeg knappe, intelligente, wijze, charmante mannen over op deze wereld waarbij je elkaar aanvult zonder complicaties en een eenzijdige uitputtingsslag met zoveel 'nadelen'. De Tinder-paranoia zal niet weggaan en toch altijd weer opduiken bij ruzies en je zal toch altijd meer de minpunten zwaarder afwegen tegen de pluspunten.
'Beter verdienen'....wat is dat dan precies? Dat klinkt alsof hij me ik-weet-niet-wat aandoet en dat is helemaal niet zo.

Verder heb je gelijk hoor. ;)
pi_136045917
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:24 schreef Pausmobiel het volgende:
Hoe meer ik jouw berichten lees, hoe vaker ik denk dat jij iets met mijn ex hebt ;) . Mijn ex vertoont heel veel van het gedrag van jouw vriend en uiteindelijk is het heel moeilijk om met zo'n persoon samen te zijn. Mijn ex woonde dan wel op zichzelf toen wij elkaar ontmoeten (ook maar net, terwijl hij begin 30 was), maar bracht nog heel veel tijd door bij zijn ouders. Hij is heel streng voor zichzelf en ook erg kritisch naar anderen toe. Doordat hij de lat heel hoog legt, werkt hem dat o.a. tegen in zijn werk, maar ook in de omgang met vrienden (die hij eigenlijk ook niet had). Toen hij zijn huis had gekocht is hij ook maanden bezig geweest met alles tot in de detail uitzoeken, alles ook zelf willen doen en de controle niet los kunnen laten.

Hij was ook veel meer bezig met hoe dingen eruit zien voor de buitenwereld. Dus een mooie auto, dure meubels, kleding altijd onberispelijk. In het begin kreeg ik hier niet zoveel van mee en had ik er ook geen last van. Tot we samen gingen wonen en hij van mij precies hetzelfde verwachtte. Nu ben ik een enorme chaoot en geef ook niets om dure spullen of wat de meeste mensen van me vinden :), dus je kan je voorstellen hoe dat heeft gebotst. Aan het einde van de relatie liep ik continu op mijn tenen en was er weinig over van de spontane/gezellig en impulsieve persoon die ik normaal ben.

Mij heeft het uiteindelijk ruim 5 jaar gekost om te realiseren dat ik een relatie zat die niet goed voor me was. Mijn advies aan jou: kies voor jezelf en ga voor iemand die jou echt gelukkig maakt.
Idd zeer herkenbaar verhaal. Heb jij nog geprobeerd om hem of jezelf (te laten) aanpassen?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:42:09 #186
393288 Pausmobiel
Strangers have the best candy
pi_136046575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:21 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Idd zeer herkenbaar verhaal. Heb jij nog geprobeerd om hem of jezelf (te laten) aanpassen?
Wat ik heb geleerd is dat je hooguit een compromis over bepaalde dingen kan sluiten, maar je kan je niet voor een ander veranderen. Dat wil niet zeggen dat ik het niet heb geprobeerd, maar daar werd ik uiteindelijk erg ongelukkig van. Andersom was hij dat ook geworden. Wanneer je jezelf voor een ander moet veranderen, dan ben je gewoon niet geschikt voor elkaar.
pi_136047590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:09 schreef Vida. het volgende:

[..]

Vind ik een zwaktebod van je. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, nietwaar? ik ben jou niet en sta midden in het leven. Geef je nog antwoord op mijn vraag?
Stuur DM en anders zeg ik je graag dit: http://forum.fok.nl/fok/logout :{w ;)
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:53:35 #188
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_136049328
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:20 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

'Beter verdienen'....wat is dat dan precies? Dat klinkt alsof hij me ik-weet-niet-wat aandoet en dat is helemaal niet zo.

Nou ja, in die zin; Een relatie waarin je gewoon jezelf kunt zijn, zonder kritiek van de ander, op eierschalen lopen en op zijn negatieve eigenschappen focust ipv op een relatie. Je begint een relatie omdat je iets gemeen hebt, en elkaar lief hebt. En niet van:

"Hey, leuk moment. Gaat weer een tijdje goed."
"Oh, veel minder leuke momenten, kut."

Dan blijf je aan de gang.
pi_136049374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:20 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Je bent niet gelukkig.
pi_136049624
Juist in het begin van een relatie is alles vaak fantastisch en leuk en super en andere superlatieven. Na 2 maanden al zo over hem denken? En bij hem is het enthousiasme ook al wat weg? En ook ik zie een opsomming van dealbreakers voor mij, dus ik was al lang hard weg gerend. Doe jezelf een plezier en ga hier niet nog meer emotioneel in investeren, want dan wordt de knoop doorhakken alleen maar moeilijker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')