abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 12:13:01 #101
195247 MaikelS
Living each day!
pi_136001383
Aardige lijst van dingen waar je je aan stoort.. Zoals Lienekien zegt; Wat zijn de leuke dingen? Wegen die op tegen de minder leuke dingen?

Zoals je het nu brengt in de TO is het heel simpel... Voor jezelf kiezen en verder gaan. Maar ik weet dat er in 90% van de relaties altijd wel genoeg leuke dingen ook zijn..
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_136001425
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat vind je eigenlijk wél leuk aan hem? In de OP staat een rijtje 'niet leuk', wat is er wel leuk?
Wel leuk:

- zijn intellectuele vermogen - ik kan er op gelijk niveau mee spreken
- de manier waarop we communiceerden (dat is nu dus een stuk minder) -> alles was bespreekbaar, uren lang, zeer diep en zeer oppervlakkig...het kloptte gewoon
- zijn normen en waarden - zeer op 1 lijn met de mijne
- zijn looks
- de 'klik'
- humor
- brede interesse (staat voor veel dingen die hij niet kent wel open)
- sociale skills -> kan hem overal mee naar toe nemen
- optimistisch
- gevoel dat hij mijn gebreken kan aanvullen/verbeteren (een van mijn minpunten is dat ik weinig rust in mn kont heb, bij mij moet alles nu en meteen en hop chop - hij is daar veel meer gebalanseerd in)
pi_136001466
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:07 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Yep - dat weet ik. De vraag is alleen wanneer ik me stoor aan zaken die tot de basis behoren en wanneer ik me stoor aan zaken die tot de periferie horen. Ik weet even niet of mijn irritaties tot de basis behoren of tot de periferie en in hoeverre ik er met behulp van acceptatie mee zou kunnen leven.
Ik denk dat je dus de grens niet kent tussen iemand accepteren en iemand waarderen. Ik denk dat je die jongen niet voldoende leuk vindt, besef je dat ook?
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  maandag 27 januari 2014 @ 12:16:48 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136001522
Ik krijg een beeld van een goed uitziende man met een vlotte babbel.

Maar waar brengt hem dat? Waar wil hij heen? Werkloos bij zijn ouders wonen, vindt hij dat wel best?

En wat vind jij daarvan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_136001897
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:15 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik denk dat je dus de grens niet kent tussen iemand accepteren en iemand waarderen. Ik denk dat je die jongen niet voldoende leuk vindt, besef je dat ook?
Het besef dat dat een optie is heb ik wel. Het besef dat dat de waarheid is nog niet (helemaal).
pi_136002092
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg een beeld van een goed uitziende man met een vlotte babbel.

Maar waar brengt hem dat? Waar wil hij heen? Werkloos bij zijn ouders wonen, vindt hij dat wel best?

En wat vind jij daarvan?
Dat is het hem dus. Het is idd een mooie man met vlotte babbel. In eerste instantie verwachtte ik dus ook totaal niet dat hij moeite heeft met het vinden van werk en nog steeds bij z'n ouders woont. Hij beweert dat hij onderhand ook wel weg wil bij zijn ouders maar dat dat appartement dus eerst in orde moet zijn en daar is hij dan al bijna een jaar mee 'bezig'. Hij heeft wel eerder 2 jaar samengewoond met iemand maar die relatie liep stuk. De rest van zijn leven woonde hij altijd bij zijn ouders.

Waar brengt het hem? Tot nog toe heeft het hem niet echt ver gebracht...feit is dat hij geen echt sociaal leven heeft, zijn huidige baan (van 3 dagen per week) aan zijn vader heeft te danken, en dus nog thuis woont. Wel heeft hij een mooi appartement in het centrum van de stad maar daar zit hij voorlopig nog niet in. Verder zit hij boordevol mooie plannen voor zijn toekomst maar laat de realisatie daarvan nog wel eventjes op zich wachten.

Wat vind ik daar van? Tja, ik ben een zelfstandige vrouw die al haar schaapjes op het droge heeft, al veel van de wereld heeft gezien, en altijd alles heeft afgemaakt. Ik ben ondernemend en volhardend. Ik heb altijd geroepen dat ik een man nodig heb die in emotionele en financiele zin even onafhankelijk is als ik. Ik dacht dat deze man dat kon zijn maar nu twijfel ik dus. Ik hoef echt geen mega-carrierebeest en kan ook best iemand accepteren die bv onzeker is ofzo...maar tja...dit had ik niet helemaal verwacht tegen te komen en nu weet ik niet goed wat te doen.
pi_136002125
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:26 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Het besef dat dat een optie is heb ik wel. Het besef dat dat de waarheid is nog niet (helemaal).
En besef dat dat de waarheid (lees: je hem niet voldoende leuk vindt) is heb je nog niet (helemaal) omdat:

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:48 schreef Kloon1984 het volgende:

Waarom ik dan zo halsstarrig ben ligt voor een stuk ook gewoon aan de angst om nooit meer iemand te vinden die ik goed genoeg vind.
Snap je? Probeer de kern van het "probleem" te zien :Y
  maandag 27 januari 2014 @ 12:34:26 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136002168
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:31 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Dat is het hem dus. Het is idd een mooie man met vlotte babbel. In eerste instantie verwachtte ik dus ook totaal niet dat hij moeite heeft met het vinden van werk en nog steeds bij z'n ouders woont. Hij beweert dat hij onderhand ook wel weg wil bij zijn ouders maar dat dat appartement dus eerst in orde moet zijn en daar is hij dan al bijna een jaar mee 'bezig'. Hij heeft wel eerder 2 jaar samengewoond met iemand maar die relatie liep stuk. De rest van zijn leven woonde hij altijd bij zijn ouders.

Waar brengt het hem? Tot nog toe heeft het hem niet echt ver gebracht...feit is dat hij geen echt sociaal leven heeft, zijn huidige baan (van 3 dagen per week) aan zijn vader heeft te danken, en dus nog thuis woont. Wel heeft hij een mooi appartement in het centrum van de stad maar daar zit hij voorlopig nog niet in. Verder zit hij boordevol mooie plannen voor zijn toekomst maar laat de realisatie daarvan nog wel eventjes op zich wachten.

Wat vind ik daar van? Tja, ik ben een zelfstandige vrouw die al haar schaapjes op het droge heeft, al veel van de wereld heeft gezien, en altijd alles heeft afgemaakt. Ik ben ondernemend en volhardend. Ik heb altijd geroepen dat ik een man nodig heb die in emotionele en financiele zin even onafhankelijk is als ik. Ik dacht dat deze man dat kon zijn maar nu twijfel ik dus. Ik hoef echt geen mega-carrierebeest en kan ook best iemand accepteren die bv onzeker is ofzo...maar tja...dit had ik niet helemaal verwacht tegen te komen en nu weet ik niet goed wat te doen.
Je zegt het zelf, ik hoef geen conclusies voor je te gaan trekken.

Ik ben nog wel benieuwd hoe dat zit met dat appartement. Heeft hij dat gekocht? En waar gaat hij dat straks nog van betalen?
pi_136002262
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:31 schreef Kloon1984 het volgende:
Ik heb altijd geroepen dat ik een man nodig heb die in emotionele en financiele zin even onafhankelijk is als ik. Ik dacht dat deze man dat kon zijn maar nu twijfel ik dus.

Dat is HIJ dus niet, en mag jij niet hopen dat hij het zal worden. Dit is dé waarheid.
pi_136002929
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:33 schreef complicate het volgende:

[..]

En besef dat dat de waarheid (lees: je hem niet voldoende leuk vindt) is heb je nog niet (helemaal) omdat:

[..]

Snap je? Probeer de kern van het "probleem" te zien :Y
Dat zou het wel eens kunnen zijn. Thanks.
pi_136003094
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zegt het zelf, ik hoef geen conclusies voor je te gaan trekken.

Ik ben nog wel benieuwd hoe dat zit met dat appartement. Heeft hij dat gekocht? En waar gaat hij dat straks nog van betalen?
Dat appartement is ook een apart verhaal. Hij heeft het eigenlijk al 3 jaar.

Hij had een relatie van 8 jaar die uitging - met haar woonde hij de laatste 2 jaar samen in een appartement. Dat ging uit en toen kreeg hij zijn huidige appartement toegewezen (huur). Vervolgens is zijn ex daar dan in gaan wonen en zou dat voor korte duur geweest zijn. Echter, zij ging er pas april 2013 uit en hij zat al die tijd bij zijn ouders.

Hij kreeg daarna ook een nieuwe relatie en zat dan wel vaak bij die nieuwe relatie thuis. Vandaar ook dat het zelfstandig wonen voor hem minder urgent was.

Ex vertrok dus april 2013 en dan is hij in de zomer beginnen te klussen. Dat viel hem zo tegen dat hij er na de zomer het bijltje bij neer gooide uit frustratie. Toen kwam hij in November mij tegen en stimuleerde ik hem om het klussen weer op te pakken en dat is waar hij nu staat. Het gaat tergend traag vooruit...

Hij heeft de huur dus niet betaald toen zijn ex er in zat maar betaald het wel sinds mei 2013. Die huur betaalt hij van zijn loon en daarnaast krijgt hij ook nog eens huursubsidie dus zo veel is dat uiteindelijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloon1984 op 27-01-2014 13:20:22 (-) ]
pi_136003188
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:37 schreef complicate het volgende:

[..]

Dat is HIJ dus niet, en mag jij niet hopen dat hij het zal worden. Dit is dé waarheid.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Hij heeft gewoon een salaris (voor 3 dagen per week werken verdient hij ZEER veel maargoed, daar zit pappie dan ook wel tussen natuurlijk) waar hij van kan rondkomen. Verder is hij in emotionele zin op zich ook onafhankelijk. Het is geen man met allerlei zware emotionele bagage uit het verleden...dat bedoel ik eerder met emotioneel onafhankelijk zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.
pi_136004086
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:01 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Hij heeft gewoon een salaris (voor 3 dagen per week werken verdient hij ZEER veel maargoed, daar zit pappie dan ook wel tussen natuurlijk) waar hij van kan rondkomen. Verder is hij in emotionele zin op zich ook onafhankelijk. Het is geen man met allerlei zware emotionele bagage uit het verleden...dat bedoel ik eerder met emotioneel onafhankelijk zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.
Je bent in de war, ik zal het je nog eens verduidelijken hé, je zegt dat hij emotioneel en financieel onafhankelijk is, maar je zei zelf in de OP:

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:58 schreef Kloon1984 het volgende:

Echter, na verloop van tijd begonnen me dingen op te vallen:
- hij loog over zijn laatste baan, studie en woonplaats uit schaamte -> na 2 weken kreeg ik te horen dat hij was ontslagen, zn studie niet had afgerond, en bij zn ouders woonde
- hij is al bijna een jaar aan het 'klussen' in zijn appartement waarbij hij continu nieuwe dingen vindt om nog langer en perfecter te moeten klussen en dus bij zijn ouders te blijven wonen
- hij heeft al die 3 maanden contact gezocht met andere vrouwen via online media -> volgens zijn zeggen in het begin omdat hij mij wilde vergelijken en nu zou het gestopt moeten zijn maar dat is niet. HIj beweert bij hoog en lag dat het enkel bij smsen blijft
- hij zegt dingen te gaan doen en doet vervolgens niks
- hij kan maar 1 ding tegelijk doen -> hij werkt nu 3 dagen per week en doet de rest van de week letterlijk niks
Dus hoezo, Is hij stabiel? Jij wil hem zien zoals hij niet is....Je zoekt in hem iemand die je wil, maar die hij niet is...
pi_136004554
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:07 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Yep - dat weet ik. De vraag is alleen wanneer ik me stoor aan zaken die tot de basis behoren en wanneer ik me stoor aan zaken die tot de periferie horen. Ik weet even niet of mijn irritaties tot de basis behoren of tot de periferie en in hoeverre ik er met behulp van acceptatie mee zou kunnen leven.
Echt niet? Dat Tindergezeur heeft met respect voor elkaar te maken. Lijkt me basis, geen periferie.

Verder wat complicate zegt. :)
pi_136005991
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:01 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Iemand die nu thuis woont, slechts 3 dagen in de week werkt, het vertikt op zijn appartement af te maken zodat hij zelfstandig kan gaan wonen en verder behoorlijk weinig doet in het leven zou ik niet zo snel beschouwen als een toppertje in wording.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:14:53 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136006025
En hij is wel heel goed in sociaal contact, maar heeft geen vrienden. Vrij merkwaardig.
pi_136006438
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:14 schreef Lienekien het volgende:
En hij is wel heel goed in sociaal contact, maar heeft geen vrienden. Vrij merkwaardig.
En hij liegt over zijn prestaties terwijl dat niet nodig is als ik TS mag geloven van haar verhalen.
pi_136006559
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:24 schreef complicate het volgende:

[..]

Je bent in de war, ik zal het je nog eens verduidelijken hé, je zegt dat hij emotioneel en financieel onafhankelijk is, maar je zei zelf in de OP:

[..]

Dus hoezo, Is hij stabiel? Jij wil hem zien zoals hij niet is....Je zoekt in hem iemand die je wil, maar die hij niet is...
Point taken.
pi_136006713
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Iemand die nu thuis woont, slechts 3 dagen in de week werkt, het vertikt op zijn appartement af te maken zodat hij zelfstandig kan gaan wonen en verder behoorlijk weinig doet in het leven zou ik niet zo snel beschouwen als een toppertje in wording.
Een toppertje in worden misschien niet...maar dat hoeft ook niet per se.

Ik wil dan wel een kleine nuance aanbrengen, hij werkt maar 3 dagen per week omdat er op dit moment nog niet meer werk is. Dat zou over een aantal maanden moeten overgaan naar 4 of 5 dagen per week.
Hij wil zijn appartement wel afmaken (geloof ik echt) maar zijn perfectionism zit hem zo in de weg dat hij obsessief is geworden en dus ieder stipje, streepje, deukje, scheurtje zal herstellen totdat het perfect is. En zo blijf je natuurlijk bezig.

Dat weinig doen is echt zo en begrijp ik ook totaal niet.

Ik probeer me in zijn situatie en karakter in te leven en een inschatting te maken van in hoeverre dat soort van zaken echt van essentieel belang zijn om een zinvolle relatie met hem te kunnen hebben.
pi_136006799
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:14 schreef Lienekien het volgende:
Dat is echt zo. Ik heb hem nu al veelvuldig meegenomen naar mijn familie en vrienden en die jongen heeft echt gewoon goede sociale vaardigheden. Hij is niet verlegen, is scherp, grappig, en geinteresseerd in anderen. Dat gaat hem prima af.

ECHTER zodra hij contacten moet onderhouden lukt dat hem echt niet. Hij heeft het zo druk in zijn hoofd dat hij een afspraak met een vriend/kennis/whatever er gewoon niet bij lijkt te kunnen nemen maar anderzijds wel altijd mee zal gaan zolang ik de afspraak inplan/initieer.

Ik vind dit zachtgezegd dus ook merkwaardig en probeer het te begrijpen. Heb hem wel eens gevraagd om on-the-spot een berichtje naar een kennis van hem te sturen om op een specifieke dag af te spreken, dit deed hij dan, de kennis kon vervolgens die dag niet en daar stopt het dan weer. Hij zal geen andere datum voorstellen.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:37:13 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136006848
Wat vind je er nou zelf van?
pi_136006945
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En hij liegt over zijn prestaties terwijl dat niet nodig is als ik TS mag geloven van haar verhalen.
Ik zal iemand niet direct afschrijven als hij nog bij zijn ouders woont, is ontslagen in zijn laatste job en zijn WO diploma niet heeft afgemaakt. Daar kunnen allerlei redenen aan ten grondslag liggen waardoor het gewoon verklaarbaar is.

Hij heeft die dingen de eerste 2 weken verdraaid/verzwegen omdat hij zich er voor schaamde. Hij is zich dus wel bewust van waar hij 'gefaald' heeft en vreest dus voor afwijzing. Na 2 weken heeft hij het wel uit zichzelf verteld en uitgelegd waarom hij het niet direct durfde te vertellen. Onder andere omdat ik op die vlakken wel alles voor elkaar heb en anderzijds omdat hij daar schijnbaar in het verleden door anderen wel op was afgerekend.
pi_136006989
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:37 schreef Lienekien het volgende:
Wat vind je er nou zelf van?
Tja, hoe langer ik er met jullie over spar, hoe meer ik er van overtuigd raak dat deze man (nu) niet geschikt is voor mij. Ergens ben ik blij met de bevestiging omdat ik me ook afvraag of ik niet gewoon te kritisch ben.

Desondanks ga ik na zijn vakantie wel gesprekken met hem aan en afhankelijk van zijn reacties en de voortgang zal ik dan pas knopen doorhakken.
pi_136007138
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:40 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Ik zal iemand niet direct afschrijven als hij nog bij zijn ouders woont, is ontslagen in zijn laatste job en zijn WO diploma niet heeft afgemaakt. Daar kunnen allerlei redenen aan ten grondslag liggen waardoor het gewoon verklaarbaar is.
Niet? Ik vind dat een aardige optelsom.

quote:
Hij heeft die dingen de eerste 2 weken verdraaid/verzwegen omdat hij zich er voor schaamde.
Waarom zou je zoiets verzwijgen als je er, naar jouw eigen woorden, niks aan kan doen?

quote:
Hij is zich dus wel bewust van waar hij 'gefaald' heeft en vreest dus voor afwijzing.
Mwoah.

quote:
Na 2 weken heeft hij het wel uit zichzelf verteld en uitgelegd waarom hij het niet direct durfde te vertellen. Onder andere omdat ik op die vlakken wel alles voor elkaar heb en anderzijds omdat hij daar schijnbaar in het verleden door anderen wel op was afgerekend.
Tsja.
pi_136007300
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet? Ik vind dat een aardige optelsom.

[..]

Waarom zou je zoiets verzwijgen als je er, naar jouw eigen woorden, niks aan kan doen?
Ik begrijp je punt, echt.

Het is ook een optelsom maar dan nog ben ik niet het type die op dat soort van feiten gelijk conclusies wil trekken. Dat zou ik wel erg oppervlakkig vinden.

En verzwijgen omdat ie bang was mij daardoor direct kwijt te raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')