Wel leuk:quote:Op maandag 27 januari 2014 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat vind je eigenlijk wél leuk aan hem? In de OP staat een rijtje 'niet leuk', wat is er wel leuk?
Ik denk dat je dus de grens niet kent tussen iemand accepteren en iemand waarderen. Ik denk dat je die jongen niet voldoende leuk vindt, besef je dat ook?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:07 schreef Kloon1984 het volgende:
[..]
Yep - dat weet ik. De vraag is alleen wanneer ik me stoor aan zaken die tot de basis behoren en wanneer ik me stoor aan zaken die tot de periferie horen. Ik weet even niet of mijn irritaties tot de basis behoren of tot de periferie en in hoeverre ik er met behulp van acceptatie mee zou kunnen leven.
Het besef dat dat een optie is heb ik wel. Het besef dat dat de waarheid is nog niet (helemaal).quote:Op maandag 27 januari 2014 12:15 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik denk dat je dus de grens niet kent tussen iemand accepteren en iemand waarderen. Ik denk dat je die jongen niet voldoende leuk vindt, besef je dat ook?
Dat is het hem dus. Het is idd een mooie man met vlotte babbel. In eerste instantie verwachtte ik dus ook totaal niet dat hij moeite heeft met het vinden van werk en nog steeds bij z'n ouders woont. Hij beweert dat hij onderhand ook wel weg wil bij zijn ouders maar dat dat appartement dus eerst in orde moet zijn en daar is hij dan al bijna een jaar mee 'bezig'. Hij heeft wel eerder 2 jaar samengewoond met iemand maar die relatie liep stuk. De rest van zijn leven woonde hij altijd bij zijn ouders.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg een beeld van een goed uitziende man met een vlotte babbel.
Maar waar brengt hem dat? Waar wil hij heen? Werkloos bij zijn ouders wonen, vindt hij dat wel best?
En wat vind jij daarvan?
En besef dat dat de waarheid (lees: je hem niet voldoende leuk vindt) is heb je nog niet (helemaal) omdat:quote:Op maandag 27 januari 2014 12:26 schreef Kloon1984 het volgende:
[..]
Het besef dat dat een optie is heb ik wel. Het besef dat dat de waarheid is nog niet (helemaal).
Snap je? Probeer de kern van het "probleem" te zienquote:Op maandag 27 januari 2014 11:48 schreef Kloon1984 het volgende:
Waarom ik dan zo halsstarrig ben ligt voor een stuk ook gewoon aan de angst om nooit meer iemand te vinden die ik goed genoeg vind.
Je zegt het zelf, ik hoef geen conclusies voor je te gaan trekken.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:31 schreef Kloon1984 het volgende:
[..]
Dat is het hem dus. Het is idd een mooie man met vlotte babbel. In eerste instantie verwachtte ik dus ook totaal niet dat hij moeite heeft met het vinden van werk en nog steeds bij z'n ouders woont. Hij beweert dat hij onderhand ook wel weg wil bij zijn ouders maar dat dat appartement dus eerst in orde moet zijn en daar is hij dan al bijna een jaar mee 'bezig'. Hij heeft wel eerder 2 jaar samengewoond met iemand maar die relatie liep stuk. De rest van zijn leven woonde hij altijd bij zijn ouders.
Waar brengt het hem? Tot nog toe heeft het hem niet echt ver gebracht...feit is dat hij geen echt sociaal leven heeft, zijn huidige baan (van 3 dagen per week) aan zijn vader heeft te danken, en dus nog thuis woont. Wel heeft hij een mooi appartement in het centrum van de stad maar daar zit hij voorlopig nog niet in. Verder zit hij boordevol mooie plannen voor zijn toekomst maar laat de realisatie daarvan nog wel eventjes op zich wachten.
Wat vind ik daar van? Tja, ik ben een zelfstandige vrouw die al haar schaapjes op het droge heeft, al veel van de wereld heeft gezien, en altijd alles heeft afgemaakt. Ik ben ondernemend en volhardend. Ik heb altijd geroepen dat ik een man nodig heb die in emotionele en financiele zin even onafhankelijk is als ik. Ik dacht dat deze man dat kon zijn maar nu twijfel ik dus. Ik hoef echt geen mega-carrierebeest en kan ook best iemand accepteren die bv onzeker is ofzo...maar tja...dit had ik niet helemaal verwacht tegen te komen en nu weet ik niet goed wat te doen.
Dat is HIJ dus niet, en mag jij niet hopen dat hij het zal worden. Dit is dé waarheid.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:31 schreef Kloon1984 het volgende:
Ik heb altijd geroepen dat ik een man nodig heb die in emotionele en financiele zin even onafhankelijk is als ik. Ik dacht dat deze man dat kon zijn maar nu twijfel ik dus.
Dat zou het wel eens kunnen zijn. Thanks.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:33 schreef complicate het volgende:
[..]
En besef dat dat de waarheid (lees: je hem niet voldoende leuk vindt) is heb je nog niet (helemaal) omdat:
[..]
Snap je? Probeer de kern van het "probleem" te zien
Dat appartement is ook een apart verhaal. Hij heeft het eigenlijk al 3 jaar.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, ik hoef geen conclusies voor je te gaan trekken.
Ik ben nog wel benieuwd hoe dat zit met dat appartement. Heeft hij dat gekocht? En waar gaat hij dat straks nog van betalen?
Ben ik het niet helemaal mee eens. Hij heeft gewoon een salaris (voor 3 dagen per week werken verdient hij ZEER veel maargoed, daar zit pappie dan ook wel tussen natuurlijk) waar hij van kan rondkomen. Verder is hij in emotionele zin op zich ook onafhankelijk. Het is geen man met allerlei zware emotionele bagage uit het verleden...dat bedoel ik eerder met emotioneel onafhankelijk zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:37 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat is HIJ dus niet, en mag jij niet hopen dat hij het zal worden. Dit is dé waarheid.
Je bent in de war, ik zal het je nog eens verduidelijken hé, je zegt dat hij emotioneel en financieel onafhankelijk is, maar je zei zelf in de OP:quote:Op maandag 27 januari 2014 13:01 schreef Kloon1984 het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Hij heeft gewoon een salaris (voor 3 dagen per week werken verdient hij ZEER veel maargoed, daar zit pappie dan ook wel tussen natuurlijk) waar hij van kan rondkomen. Verder is hij in emotionele zin op zich ook onafhankelijk. Het is geen man met allerlei zware emotionele bagage uit het verleden...dat bedoel ik eerder met emotioneel onafhankelijk zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.
Dus hoezo, Is hij stabiel? Jij wil hem zien zoals hij niet is....Je zoekt in hem iemand die je wil, maar die hij niet is...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:58 schreef Kloon1984 het volgende:
Echter, na verloop van tijd begonnen me dingen op te vallen:
- hij loog over zijn laatste baan, studie en woonplaats uit schaamte -> na 2 weken kreeg ik te horen dat hij was ontslagen, zn studie niet had afgerond, en bij zn ouders woonde
- hij is al bijna een jaar aan het 'klussen' in zijn appartement waarbij hij continu nieuwe dingen vindt om nog langer en perfecter te moeten klussen en dus bij zijn ouders te blijven wonen
- hij heeft al die 3 maanden contact gezocht met andere vrouwen via online media -> volgens zijn zeggen in het begin omdat hij mij wilde vergelijken en nu zou het gestopt moeten zijn maar dat is niet. HIj beweert bij hoog en lag dat het enkel bij smsen blijft
- hij zegt dingen te gaan doen en doet vervolgens niks
- hij kan maar 1 ding tegelijk doen -> hij werkt nu 3 dagen per week en doet de rest van de week letterlijk niks
Echt niet? Dat Tindergezeur heeft met respect voor elkaar te maken. Lijkt me basis, geen periferie.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:07 schreef Kloon1984 het volgende:
[..]
Yep - dat weet ik. De vraag is alleen wanneer ik me stoor aan zaken die tot de basis behoren en wanneer ik me stoor aan zaken die tot de periferie horen. Ik weet even niet of mijn irritaties tot de basis behoren of tot de periferie en in hoeverre ik er met behulp van acceptatie mee zou kunnen leven.
Iemand die nu thuis woont, slechts 3 dagen in de week werkt, het vertikt op zijn appartement af te maken zodat hij zelfstandig kan gaan wonen en verder behoorlijk weinig doet in het leven zou ik niet zo snel beschouwen als een toppertje in wording.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:01 schreef Kloon1984 het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Hij heeft gewoon een salaris (voor 3 dagen per week werken verdient hij ZEER veel maargoed, daar zit pappie dan ook wel tussen natuurlijk) waar hij van kan rondkomen. Verder is hij in emotionele zin op zich ook onafhankelijk. Het is geen man met allerlei zware emotionele bagage uit het verleden...dat bedoel ik eerder met emotioneel onafhankelijk zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.
En hij liegt over zijn prestaties terwijl dat niet nodig is als ik TS mag geloven van haar verhalen.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:14 schreef Lienekien het volgende:
En hij is wel heel goed in sociaal contact, maar heeft geen vrienden. Vrij merkwaardig.
Point taken.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:24 schreef complicate het volgende:
[..]
Je bent in de war, ik zal het je nog eens verduidelijken hé, je zegt dat hij emotioneel en financieel onafhankelijk is, maar je zei zelf in de OP:
[..]
Dus hoezo, Is hij stabiel? Jij wil hem zien zoals hij niet is....Je zoekt in hem iemand die je wil, maar die hij niet is...
Een toppertje in worden misschien niet...maar dat hoeft ook niet per se.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iemand die nu thuis woont, slechts 3 dagen in de week werkt, het vertikt op zijn appartement af te maken zodat hij zelfstandig kan gaan wonen en verder behoorlijk weinig doet in het leven zou ik niet zo snel beschouwen als een toppertje in wording.
Dat is echt zo. Ik heb hem nu al veelvuldig meegenomen naar mijn familie en vrienden en die jongen heeft echt gewoon goede sociale vaardigheden. Hij is niet verlegen, is scherp, grappig, en geinteresseerd in anderen. Dat gaat hem prima af.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:14 schreef Lienekien het volgende:
En hij is wel heel goed in sociaal contact, maar heeft geen vrienden. Vrij merkwaardig.
Ik zal iemand niet direct afschrijven als hij nog bij zijn ouders woont, is ontslagen in zijn laatste job en zijn WO diploma niet heeft afgemaakt. Daar kunnen allerlei redenen aan ten grondslag liggen waardoor het gewoon verklaarbaar is.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hij liegt over zijn prestaties terwijl dat niet nodig is als ik TS mag geloven van haar verhalen.
Tja, hoe langer ik er met jullie over spar, hoe meer ik er van overtuigd raak dat deze man (nu) niet geschikt is voor mij. Ergens ben ik blij met de bevestiging omdat ik me ook afvraag of ik niet gewoon te kritisch ben.quote:
Niet? Ik vind dat een aardige optelsom.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:40 schreef Kloon1984 het volgende:
[..]
Ik zal iemand niet direct afschrijven als hij nog bij zijn ouders woont, is ontslagen in zijn laatste job en zijn WO diploma niet heeft afgemaakt. Daar kunnen allerlei redenen aan ten grondslag liggen waardoor het gewoon verklaarbaar is.
Waarom zou je zoiets verzwijgen als je er, naar jouw eigen woorden, niks aan kan doen?quote:Hij heeft die dingen de eerste 2 weken verdraaid/verzwegen omdat hij zich er voor schaamde.
Mwoah.quote:Hij is zich dus wel bewust van waar hij 'gefaald' heeft en vreest dus voor afwijzing.
Tsja.quote:Na 2 weken heeft hij het wel uit zichzelf verteld en uitgelegd waarom hij het niet direct durfde te vertellen. Onder andere omdat ik op die vlakken wel alles voor elkaar heb en anderzijds omdat hij daar schijnbaar in het verleden door anderen wel op was afgerekend.
Ik begrijp je punt, echt.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet? Ik vind dat een aardige optelsom.
[..]
Waarom zou je zoiets verzwijgen als je er, naar jouw eigen woorden, niks aan kan doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |