Ik heb helemaal geen idee...aan de ene kant verwacht ik dat ik gek ben en dat er dus gewoon helemaal niks aan de hand is. Aan de andere kant verwacht ik juist weer de dingen die niet voor de hand liggen als bv adhd/add, een vorm van autisme, een persoonlijkheidsprobleem, maar juist geen depressie/angststoornis.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef zomertje het volgende:
[..]
Is dat t advies wat je verwacht? Ik ben er ondanks de nadelen wel blij mee, heeft me toch uit een zware depressie geholpen. Helaas is t geen wondermiddel, wel een hulpmiddel.

AD(H)D/autisme kunnen ze testen en aantonen/uitsluiten (been there) en een persoonlijkheidsstoornis krijg je pas als je er echt dagelijks veel last van hebt en aan de kenmerken voldoet. Ik heb er helaas eentje aan mn broek.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:02 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen idee...aan de ene kant verwacht ik dat ik gek ben en dat er dus gewoon helemaal niks aan de hand is. Aan de andere kant verwacht ik juist weer de dingen die niet voor de hand liggen als bv adhd/add, een vorm van autisme, een persoonlijkheidsprobleem, maar juist geen depressie/angststoornis.
Ben er gewoon nu al een beetje zenuwachtig voor![]()
Als AD zal helpen, dan wil ik het zeer zeker gaan slikken, maar wil dan ook een alternatief voor mijn pijnstilling (migraine en lichamelijke pijnen), want daar gebruik ik nu ibu voor, para's doen niks voor me

Sommige vragenlijsten die ik moest invullen vond ik wel redelijk vol met vragen waarmee je AD(H)D/autisme kan aantonen, vandaar dat dat nu bij mij door het hoofd spookt. Echte vragen over sombere gevoelens, angsten enzo heb ik niet gehad (bij een vorige instelling wel).quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:05 schreef zomertje het volgende:
[..]
AD(H)D/autisme kunnen ze testen en aantonen/uitsluiten (been there) en een persoonlijkheidsstoornis krijg je pas als je er echt dagelijks veel last van hebt en aan de kenmerken voldoet. Ik heb er helaas eentje aan mn broek.

De kans is aanwezig dat je migraine wegblijft tijdens het slikken van ad. Het wordt er zelfs voor voorgeschreven.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:02 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen idee...aan de ene kant verwacht ik dat ik gek ben en dat er dus gewoon helemaal niks aan de hand is. Aan de andere kant verwacht ik juist weer de dingen die niet voor de hand liggen als bv adhd/add, een vorm van autisme, een persoonlijkheidsprobleem, maar juist geen depressie/angststoornis.
Ben er gewoon nu al een beetje zenuwachtig voor![]()
Als AD zal helpen, dan wil ik het zeer zeker gaan slikken, maar wil dan ook een alternatief voor mijn pijnstilling (migraine en lichamelijke pijnen), want daar gebruik ik nu ibu voor, para's doen niks voor me

Bij autisme heb je bijvoorbeeld moeite met het overzicht zien. Bij ADHD moeite om te plannen/overzicht te houden. Die punten zie je niet altijd terug in de vragenlijstjes, maar zijn wel belangrijk. Ze kunnen dat testen met allerlei testjes.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:13 schreef kvd het volgende:
[..]
Sommige vragenlijsten die ik moest invullen vond ik wel redelijk vol met vragen waarmee je AD(H)D/autisme kan aantonen, vandaar dat dat nu bij mij door het hoofd spookt. Echte vragen over sombere gevoelens, angsten enzo heb ik niet gehad (bij een vorige instelling wel).
En gisteren dat stuk over OPS gelezen, ik kon alle vakjes aankruisen. Maar met de andere afkortingen die hier gister voorbij kwamen heb ik ook allemaal wel wat. (en die schema's van de schematherapie, 4 van de 5).
Zit natuurlijk nog aardig in een beginstadium, alleen de intake gehad. Krijg nu een uitkomst en adviesgesprek. Voor hetzelfde geld is het advies dat ze me verder willen onderzoeken.

Ik ken het, heb met autisten gewerkt (en je neemt er ook iets te veel van overquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:25 schreef zomertje het volgende:
[..]
Bij autisme heb je bijvoorbeeld moeite met het overzicht zien. Bij ADHD moeite om te plannen/overzicht te houden. Die punten zie je niet altijd terug in de vragenlijstjes, maar zijn wel belangrijk. Ze kunnen dat testen met allerlei testjes.
Helaas ondanks de AD, nog steeds maandelijkse migraine....

Oh? Dat wist ik niet. Ik gebruik het wel eens.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:59 schreef zomertje het volgende:
[..]
ibu en antidepri mogen niet samen

Ik heb het zelf niet, maar ik vind het niet vreemd dat je dit hebt gevondenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:02 schreef Mistico het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met BDD?
Link: http://www.amcpsychiatrie(...)morphic_disorder.htm

Ik dacht eigenlijk dat je daar zelf ervaring mee had...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:02 schreef Mistico het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met BDD?
Link: http://www.amcpsychiatrie(...)morphic_disorder.htm

Nee, Ik heb er eerder al wel iets over gelezen. Topic ga ik even rustig doornemen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:50 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je daar zelf ervaring mee had...![]()
Heb er zelf geen ervaring mee
En denk dat Elvi deze bedoeld
R&P / body dysmorphic disorder

Sorry ik moest lachenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:08 schreef Mistico het volgende:
[..]
Nee, Ik heb er eerder al wel iets over gelezen. Topic ga ik even rustig doornemen.
Heb ook enkele documentaires gekeken over BDD, maar met de mensen die daarin voorkomen is niks mis mee qua uiterlijk. Terwijl ik het duidelijk zie in de spiegel en op foto's.

Wacht maar een paar dagen, de winter gaat toch nog komen dit jaarquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:45 schreef Miniem het volgende:
Wat voel ik me de afgelopen dagen toch weer enorm kut zeg

Hier is het wit...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wacht maar een paar dagen, de winter gaat toch nog komen dit jaar

Ik voel je pijnquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik voel je pijnZolang ik lekker warm binnen zit vind ik het wel goed...lekker voor het raam met de verwarming aan en een kop koffie kijken naar de vallende sneeuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik vind sneeuw echt heel fijn om naar te kijkenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:01 schreef kvd het volgende:
[..]
Zolang ik lekker warm binnen zit vind ik het wel goed...lekker voor het raam met de verwarming aan en een kop koffie kijken naar de vallende sneeuw

Dat heb ik ookquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind sneeuw echt heel fijn om naar te kijken
...zolang ik er zelf maar niet doorheen hoef![]()

Dat snap ik. Het lukt me alleen niet om het goed uit te leggen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:12 schreef Elvi het volgende:
[..]
Sorry ik moest lachen
Schat, die mensen zien het ook in de spiegel en op foto's. Dat is het hele idee bij BDDZij zullen ook niks bij jou zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Sowieso vind ik het OV niet zo fijn. Komt misschien ook door de drukte en omdat ik niet zo goed tegen wachten kanquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:12 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat heb ik ook![]()
Tenminste, vrijwillig door de sneeuw heen, of gewoon voor een boodschap vind ik nog wel leuk.
Als ik op tijd ergens moet zijn, vind ik het minder leuk (iets met 'bang' zijn voor vertragingen met OV enzo)

Overvolle bussen vind ik ook niet heel erg fijn, maar dat heb ik ook met concerten/evenementen ed.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het OV niet zo fijn. Komt misschien ook door de drukte en omdat ik niet zo goed tegen wachten kan
En verder is het OV ook best wel vermoeiend met al die indrukken enzo

quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:26 schreef Mistico het volgende:
[..]
Dat snap ik. Het lukt me alleen niet om het goed uit te leggen.Ja of jij staart hen aan waardoor ze denken *wat is erSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* of ze vind je leuk en dat ze daarom omdraaide
Of je leek op een bekende, of ze keek naar iets achter je...
De mogelijkheden zijn eindeloos![]()

Tsja, dan is het kiezen tussen 2 kwaden. Altijd minder.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:31 schreef kvd het volgende:
[..]
Overvolle bussen vind ik ook niet heel erg fijn, maar dat heb ik ook met concerten/evenementen ed.
En op dit moment is de keus tussen OV (ofwel, rustig zitten, sluit me wel af met de telefoon) of 2 keer ruim een half uur fietsten. Heb lichamelijk met dat laatste meer moeite.
De keus is dan snel gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |