Gevoelstemp -7.8 hier!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:18 schreef pfaf het volgende:
Erg mooie temperatuurkaarten zo, met die noordoostelijke gradient!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt, ik heb met je te doen. Ik meen het!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Toch weer even wennen, die koude wind op de fiets in Groningen. Morgen maar even de auto winterklaar maken (ruitensproeiervloeistof bijvullen enzo).
Kan die telefoon ook niet horizontaal filmen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Anyway hier een klein filmpje![]()
Had helaas niet mijn eigen telefoon mee, die maakt toch duidelijk beter beelden dan de foon die ik even tijdelijk mee had. Maar goed het staat op beeld dus een bewijs
Het is hier niet Siberisch ofzo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Echt, ik heb met je te doen. Ik meen het!
Ik zou meteen verhuizen, als ik per ongeluk in Groningen terecht was gekomen en ik zou er nu voor het eerst zo'n gevoelstemperatuur meemaken, terwijl het in het midden en zuiden van het land gewoon lente-achtig is. Ben je er opgegroeid, dan weet je waarschijnlijk niet beter.
Op een 1 of andere manier wou de camera niet draaien en had ook best weinig tijd om dit uit te zoekenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kan die telefoon ook niet horizontaal filmen?
'En zo hoort de winter te zijn'quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
In Dokkum toch wel heel klein beetje motsneeuw gehad, je moest wel even goed kijken maar gezien ik zwarte handschoenen aan had kon ik het duidelijk zien![]()
Hoe verder ik ging hoe meer het uit de lucht kwam zetten![]()
Anyway hier een klein filmpje![]()
Had helaas niet mijn eigen telefoon mee, die maakt toch duidelijk beter beelden dan de foon die ik even tijdelijk mee had. Maar goed het staat op beeld dus een bewijs
Ja tochquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:13 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
'En zo hoort de winter te zijn'!
twitter:Jantje_ twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 19:32:49Koers zondag beter dan vanmorgen.... Noord-Holland ook sneeuw volgens Oper http://t.co/LHXrKyO7Im reageer retweet
Precies! Nu ook laten zien dat jullie het menen!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:26 schreef dick_laurent het volgende:
Momenteel gevoelstemp van -10 in noord-oost Groningen.
Ik zou zeggen, kou liefhebbers ga erheen en genieten! (in je korte broek)
Lekker fris in je adamskostuum?quote:
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Echt, ik heb met je te doen. Ik meen het!
Ik zou meteen verhuizen, als ik per ongeluk in Groningen terecht was gekomen en ik zou er nu voor het eerst zo'n gevoelstemperatuur meemaken, terwijl het in het midden en zuiden van het land gewoon lente-achtig is. Ben je er opgegroeid, dan weet je waarschijnlijk niet beter.
Klopt wel maar het word niet voor niets de gouden driehoek genoemdquote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:11 schreef alors het volgende:
[..]Alsof het verschil altijd zo groot is, dit is gewoon vrij extreem omdat de grens van dat koude gebied nu net toevallig daar ligt.
Wat is die driehoek dan?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt wel maar het word niet voor niets de gouden driehoek genoemd
Groningen Friesland en een stukje drenthe gok ik? Het uiterste noord oosten.quote:
we zitten gewoon altijd op de grens van warm en koud in de winter. Alleen met een forse aanvoer uit het oosten zit het hele land in de vorst, bij dit soort speldenprikjes zit alleen de oostelijke helft in de kou.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:23 schreef Fred0w het volgende:
Het noordoostelijkste puntje Nederland.
Waar het altijd wintert terwijl het in de rest van NL warm water regent.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:07 schreef GekkePoes het volgende:
om 22:00 -4 in Groiningen , koudste van de dag is toch tegen 08:00?
Kunnen we een sneeuwstorm krijgen met die depressie bij Engeland/Ierland , of gaat het nu juist warm water brengen?
Zo dat is heftig weerquote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:32 schreef Fred0w het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.noodweer.be/onstuimig-weer-op-komst/
Toch wel boeiend voor het zuidwesten begin morgenavond.
Pittige winterse buien met zware windstoten
Ik zeg toch "als het voor het eerst zou zijn"? Zou ik net in Groningen wonen, zou ik volledig verrast zijn door zulke lage gevoelstemperaturen. En het waait wel altijd meer daar dan in Utrecht. Oost-Groningen is een stuk extremer dan hier. Wat mij betreft semi-Siberisch ja, in de winter. Gevoelstemperatuur -11,4 is niet Siberisch, maar wel zeer koud toch?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:11 schreef alors het volgende:
[..]Alsof het verschil altijd zo groot is, dit is gewoon vrij extreem omdat de grens van dat koude gebied nu net toevallig daar ligt.
Dafuk, bij het laatste rondje met de honden was de gevoelstemperatuur 4 centimeter.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:26 schreef dick_laurent het volgende:
Momenteel gevoelstemp van -10 in noord-oost Groningen.
Ik zou zeggen, kou liefhebbers ga erheen en genieten! (in je korte broek)
En er lag 5 graden sneeuw?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 02:54 schreef Pagan het volgende:
[..]
Dafuk, bij het laatste rondje met de honden was de gevoelstemperatuur 4 centimeter.
(Midden Groningen)
Semi siberisch? Tijd om maar eens een wintertje in Siberische mee te maken dan :pquote:Op zaterdag 25 januari 2014 01:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik zeg toch "als het voor het eerst zou zijn"? Zou ik net in Groningen wonen, zou ik volledig verrast zijn door zulke lage gevoelstemperaturen. En het waait wel altijd meer daar dan in Utrecht. Oost-Groningen is een stuk extremer dan hier. Wat mij betreft semi-Siberisch ja, in de winter. Gevoelstemperatuur -11,4 is niet Siberisch, maar wel zeer koud toch?
Momenteel heerlijk hier, gevoelstemperatuur +0,4
Ik denk waar heeft hij het over. Toen keek ik pas naar je usernamequote:Op zaterdag 25 januari 2014 06:45 schreef Dven het volgende:
Regen regen regen regen... wel begint de temperatuur te dalen. Over een paar uur zal het beginnen met sneeuwen.
Hoe voelt dat?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 02:54 schreef Pagan het volgende:
[..]
Dafuk, bij het laatste rondje met de honden was de gevoelstemperatuur 4 centimeter.
(Midden Groningen)
Warmer dan 1-oogpaarskopslang in dicht struikgewas.quote:
Blijft heel interessant hè, dat weer in Oost-Europa..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 08:36 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik denk waar heeft hij het over. Toen keek ik pas naar je username
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 08:36 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik denk waar heeft hij het over. Toen keek ik pas naar je username
Super. Ik zal je vanaf heden dagelijks per PM op de hoogte gaan houden van de weersituatie achter het ijzeren gordijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Blijft heel interessant hè, dat weer in Oost-Europa..
Ik kan het hier al lezen, dus nee dankje.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Super. Ik zal je vanaf heden dagelijks per PM op de hoogte gaan houden van de weersituatie achter het ijzeren gordijn.
Te laat. Buiten dat is oost europa wat groter dan enkel een stadje in Bulgarije. Je kan je eerste PM met een paar minuten verwachten.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik kan het hier al lezen, dus nee dankje.
Daar lijkt het wel op daar zo goed als heel Nederland een ijsdag gaat krijgen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:13 schreef pfaf het volgende:
Dat is geen beste pluim voor de winterliefhebbers.. Ik vraag me sf of er buiten Groningen nog Hellmannen uitgedeeld gaan worden..
Waar komt die obsessie voor een hellmannloze winter vandaan?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:32 schreef Lemans24 het volgende:
Nu al weer vrij extreem. NO-Groningen komt weken niet meer boven nul
Het zuidwesten gaat geen enkele ijsdag krijgen. De vijfde Hellmannpuntenloze winter voor Vlissingen kan dus nog, maar de eerste voor De Bilt wordt nu echt onwaarschijnlijk.
Tja, kan ik ook vragen, waar komt die obsessie voor sneeuw bij zoveel mensen vandaan?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Waar komt die obsessie voor een hellmannloze winter vandaan?
Het zou uniek zijn, het was nog mogelijk, dus vind ik het interessant.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Waar komt die obsessie voor een hellmannloze winter vandaan?
Yes.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:39 schreef Nattekat het volgende:
Dus mocht ik in de toekomst ooit besluit om naar het noorden te reizen, moet ik me dik inpakken, terwijl ik hier niet eens handschoenen draag?
Altijd weer de gedachte erachter opzoekenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Yes.
Vooral de gevoelstemperatuur op die open vlaktes hier kan flink laag zijn.
Dus als je eens het stokkie komt halen, heel goed inpakken.
Je komt toch nog wel in het Noorden binnenkort? Als je bij Coevorden bent heb je de grootste ellende al gehad, dan is Groningen niet heel veel verder meer.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Altijd weer de gedachte erachter opzoeken
goeie samenvattingquote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:39 schreef Nattekat het volgende:
Dus mocht ik in de toekomst ooit besluit om naar het noorden te reizen, moet ik me dik inpakken, terwijl ik hier niet eens handschoenen draag?
Als het toch niet ijs- en ijskoud wordt, dan kan het maar beter tegen de tien graden zijn ja. Dat net niet is ook niet veel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou jottem. Het is de aankomende week grijs nat en koud. Ronduit verslechterd sinds vorige weken dus..
Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Vind het wel jammer dat de hellmanloze winter kans vrijwel verkeken is, want als er een geschikte winter is, is deze het wel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Als het toch niet ijs- en ijskoud wordt, dan kan het maar beter tegen de tien graden zijn ja. Dat net niet is ook niet veel.
Hier dwarrelt de sneeuw nog langzaam naar beneden, grootste buien komen vanavond.
KAK!! Sterft toch afquote:
Dit inderdaad. Uitgerekend weer provincie Utrecht die niks krijgt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
KAK!! Sterft toch afhet kan een keer onstuimig worden en ik los weer naast de pot. Maar o wee als het de hele dag regent, dan heb ik de jackpot
Met een beetje pech door één dag (donderdag), bah! Hopen op warmte!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Vind het wel jammer dat de hellmanloze winter kans vrijwel verkeken is, want als er een geschikte winter is, is deze het wel.
Primaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Uitgerekend weer provincie Utrecht die niks krijgt.
Het weer wat wij op dit moment hebben is overigens niets mis mee. Maar dan zul je zien dat het vanavond en morgen weer alleen maar zal regenen hier.quote:
En niet te vergeten Gelderland.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:01 schreef Infection het volgende:
[..]
twitter:MeteoConsult twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 13:19:34Hooguit 20 km ten oosten van NO-Groningen vroor het in Duitsland nog 6 C om 13u, bij Bremen, nog wat oostelijker, was het zelfs rond -8 C! reageer retweet
twitter:WeerWaregem twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 13:07:31De verwachting voor #onweer vanmiddag en vanavond (retweet) - meer info op http://t.co/5EzkCb58WV http://t.co/2hjj4lIxzN reageer retweet
Sinds ik in Utrecht woon, heb ik bijna alleen maar saai weer meegemaakt. Terwijl er daaromheen nog wel eens een beetje dynamiek in de lucht wasquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Nou.... dan doe je echt iets verkeerd, of.... je woont er letterlijk nog maar een weekje ofzo?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Sinds ik in Utrecht woon, heb ik bijna alleen maar saai weer meegemaakt. Terwijl er daaromheen nog wel eens een beetje dynamiek in de lucht was
Goh, dan heb ik een vertekend beeld denk ik. Volgens mij doe ik iets verkeerd. Ging ik misschien steeds op de verkeerde momenten terug naar het oostenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou.... dan doe je echt iets verkeerd, of.... je woont er letterlijk nog maar een weekje ofzo?
Anders hier een paar voorbeelden om je het tegendeel te bewijzen
Alle foto's gemaakt in de afgelopen weken en maanden door mij, in Utrecht:
http://instagram.com/p/hjP4mTC08j/
http://instagram.com/p/gvOM_RC09U/
http://instagram.com/p/exVZ-Fi0wo/
http://instagram.com/p/crd3P6i05P/
Haha thanks. En gewoon iets beter om je heen kijkenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:17 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Goh, dan heb ik een vertekend beeld denk ik. Volgens mij doe ik iets verkeerd. Ging ik misschien steeds op de verkeerde momenten terug naar het oostenMooie foto's!
Komt deze kant optwitter:WeatherCast_UK twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 15:24:19Here's the latest on the squall line. Lots of reports of #hail and thunder http://t.co/fdezu72hAQ reageer retweet
Wedden dat 't oplost of splits voor Gelderland?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:30 schreef ZaZoe het volgende:
Komt deze kant optwitter:WeatherCast_UK twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 15:24:19Here's the latest on the squall line. Lots of reports of #hail and thunder http://t.co/fdezu72hAQ reageer retweet
Maar nat zal het zeker wordenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wedden dat 't oplost of splits voor Gelderland?
Het zeikweer wat erna komt dat krijgen we wel.
Hmm ben blij dat ik begin van de middag al geland was vanuit Londen. Wel een beetje heftige turbulentie.quote:
Nou, ga verhuizen danquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Sinds ik in Utrecht woon, heb ik bijna alleen maar saai weer meegemaakt. Terwijl er daaromheen nog wel eens een beetje dynamiek in de lucht was
Nog meer regen aan de kust!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef marcel-o het volgende:
hmm..
dat gaat nog over relatief warm zee water heen.
heeft dat invloed?
Al sla je me dood.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Was er onlangs in de UK geen oproep tot "no more garden set snow pictures please" ?
Het was Colorado:quote:
quote:"Good afternoon Colorado. Listen. You know I love you. But it istime that we had a talk about your snow-covered patio furniture. Why isit that every time it snows we whip out photosof our patio sets like we're showing off baby photos of our kids?"
Daar is een heel goede reden voor : Het eerste wat je buitenshuis kan fotograferen en waarbij je goed de sneeuwdiepte kan bepalen. Ik snap het punt dus niet zo.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het was Colorado:
http://m.huffpost.com/us/entry/4344431/
[..]
Hij vond dat Colorado de mooiste staat is als het sneeuwt en de achtertuin niet bepaald de mooiste plek in die staat. Maar hij kreeg natuurlijk de wind van voren, met nog meer foto's van tuinmeubulairquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar is een heel goede reden voor : Het eerste wat je buitenshuis kan fotograferen en waarbij je goed de sneeuwdiepte kan bepalen. Ik snap het punt dus niet zo.
Colorado is zeker mooi. Maar om nu speciaal even voor een foto waarin je de sneeuw wil tonen helemaal de elk mountains te beklimmen is ook weer zo...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hij vond dat Colorado de mooiste staat is als het sneeuwt en de achtertuin niet bepaald de mooiste plek in die staat. Maar hij kreeg natuurlijk de wind van voren, met nog meer foto's van tuinmeubulair
добър вечерquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:30 schreef Dven het volgende:
-7. Tijd om de koude in te stappen
Fijne avond allen!
Het zou hier moeten regenen maar ook dat is niet het geval.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Volgens de radar zou het hier nu flink moeten sneeuwen, maar er is geen vlok te bekennen
12 graden in London en zo koud ten oosten van ons, dat is inderdaad een flink verschil!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een temperatuursverschillen.
Deze is duidelijker: http://srv03.sittyweb.nl/(...)=RHJlbnQ%3D&cid=NDkzquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:32 schreef Adrie072 het volgende:
http://www.vismarkt-groningen.nl
Je kunt het zien via deze link.
het gebeurt daar wel, zit ik hier in Mokum met regen.....quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:40 schreef Adrie072 het volgende:
Groningen: biertjes drinken, jagermeister, knappe studente oppikken en een aardbeving, prachtstad!
laatste winters toch zat gehadquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:41 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lijkt Kiev wel.
Ik ben echt niet meer gewend on sneeuw te zien in Nederland
Ik liep vanmiddag in de stad (Utrecht), waar het erg druk was, want prima weer. Ik vroeg me toen af hoe het er op hetzelfde moment uit zou zien in Delfzijl, met een gevoelstemperatuur van -10.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:40 schreef Adrie072 het volgende:
Groningen: biertjes drinken, jagermeister, knappe studente oppikken en een aardbeving, prachtstad!
Toch al weer een jaar geleden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
laatste winters toch zat gehad
ja, in juli is het altijd behelpen met sneeuwquote:
Deze winter ook al maanden niks hè.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, in juli is het altijd behelpen met sneeuw
Het ziet er wel gaaf uit zeg.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Deze is duidelijker: http://srv03.sittyweb.nl/(...)=RHJlbnQ%3D&cid=NDkz
twitter:Weerplaza twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 21:05:38Zojuist windstoot van 116 km/u bij Hansweert (Westerschelde). @JorneScheerstra: #sneeuw / #ijzel in #Groningen http://t.co/be6ahgOlcg reageer retweet
Snilquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:42 schreef ZaZoe het volgende:
http://srv03.sittyweb.nl/(...)=RHJlbnQ%3D&cid=NDkz
Dat ziet er winters uit!
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:54 schreef NaturalScience het volgende:
De eerste CM is ook al officieel te zien op de kaartjes.![]()
[ afbeelding ]
horrorwinter!?!quote:
Je kunt op een webcam zien dat iemand vrijgezel is! Kan ik je inhuren?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:58 schreef Adrie072 het volgende:
nu vrijgezellen chickies op de webcam..... beetje sneu eigenlijk van mezelf.
Zoals...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:16 schreef Againzender het volgende:
Maar ff serieus, we zitten op de grens van koud en warm, kan rare dingen opleveren.
Lekker hè, dat we dat gewoon live kunnen zien en niet zelf hoeven te ervarenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:55 schreef dick_laurent het volgende:
Je ziet mensen gewoon op die webcam sneeuwballen gooien, alles. Terwijl het hier in Utrecht gewoon regent en +4 graden is.
Wel geinig om te zien, dat wel... Maar k vind t prima dat het daar is en niet hier, totaal geen moeite mee
Ah, jij woont in Delfzijl, geweldig! Kun je mijn vraag dan beantwoorden?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:46 schreef GekkePoes het volgende:
Delfzijl: grote hoeveelheid dikke vlokken en harde wind, bijna sneeuwstorm.
In Delfzijl is het altijd dood of het nou -10 of +25 isquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ah, jij woont in Delfzijl, geweldig! Kun je mijn vraag dan beantwoorden?
Ik liep vanmiddag in de stad (Utrecht), waar het erg druk was, want prima weer. Ik vroeg me toen af hoe het er op hetzelfde moment uit zou zien in Delfzijl, met een gevoelstemperatuur van -10.
Het begon met hele fijne mist sneeuw leek het wel, een rijpachtig laagje over alles heen. heerlij frisse zuurstofrijke lucht om in te ademen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ah, jij woont in Delfzijl, geweldig! Kun je mijn vraag dan beantwoorden?
Ik liep vanmiddag in de stad (Utrecht), waar het erg druk was, want prima weer. Ik vroeg me toen af hoe het er op hetzelfde moment uit zou zien in Delfzijl, met een gevoelstemperatuur van -10.
Ik bedoelde dus dat ik me afvroeg hoe druk het vanmiddag in het centrum van Delfzijl was, met een gevoelstemperatuur van -10 en die beginnende sneeuw.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:34 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het begon met hele fijne mist sneeuw leek het wel, een rijpachtig laagje over alles heen. heerlij frisse zuurstofrijke lucht om in te ademen.
Ik had bijna tranende ogen door de harde koude wind. geen koude oren met mijn warme muts. Wel koude handen maar daar raak je zo aan gewend, hoefde toch niet te roken
Niet veel minder druk dan normaal, winkeltjes waren net zo druk. maar dat komt ook omdat de supermarkt parkeerplaats midden in het centrum zit. Ik zag ook mensen ook richting strandje en de dijk gingen om te wandelen in de beginnende sneeuwquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus dat ik me afvroeg hoe druk het vanmiddag in het centrum van Delfzijl was, met een gevoelstemperatuur van -10 en die beginnende sneeuw.
Het verplaatst zich al een beetje richting midden nederlandquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:43 schreef aarontje112 het volgende:
In Enschede gaat de natte sneeuw zeker niet over op droge sneeuw he?
Bolbliksem:quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:32 schreef Fred0w het volgende:
Nog best wat schade in Vlaanderen door noodweer:
http://www.nieuwsblad.be/(...)0125_038&pid=3057287
quote:Een bolbliksem is een helder oplichtend bolvormig object met een diameter van maximaal 40 centimeter, dat soms waargenomen wordt in de buurt van een blikseminslag en dan secondelang zichtbaar is. Het is een atmosferisch verschijnsel waar lange tijd geen afdoende verklaring voor was. Een bolbliksem doet zich meestal voor bij zwaar onweer maar er zijn ook gevallen bekend waarin een bolbliksem optrad tijdens helder weer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bolbliksem_%28natuurverschijnsel%29
Ja, leuk voor jequote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lekker hè, dat we dat gewoon live kunnen zien en niet zelf hoeven te ervaren
Maar voor de winterliefhebbers ook fantastisch dat ze live kunnen zien waar ze nu de trein naartoe moeten pakken!
Opvallend veel wind daar,quote:
Ik lees ook berichten over valwinden. Zal later wel bekend worden wat het is geweest. Wel veel schade.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:33 schreef Rabieluh het volgende:
Ik lees op weerwoord iets over een mogelijke windhoos in Middelburg.
Het waaide wel even debiel hard ook hier, kon met veel moeite het raam dichtkrijgen, dat begon snoeihard open en dicht te beuken.
Vooral veel schade in de wijk Mortiere inderdaad:quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:33 schreef Rabieluh het volgende:
Ik lees op weerwoord iets over een mogelijke windhoos in Middelburg.
Het waaide wel even debiel hard ook hier, kon met veel moeite het raam dichtkrijgen, dat begon snoeihard open en dicht te beuken.
als ik de schade zo hoor en zie denk ik ook aan valwinden, niet aan hozen. Maar dat maakt voor de schade geen ruk uit natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik lees ook berichten over valwinden. Zal later wel bekend worden wat het is geweest. Wel veel schade.
Het gaat er al uren over, hier op FOK!, dus wat er fout ging is duidelijk: je deed de verkeerde dingen op je laptop. Voortaan meer fokkenquote:Op zondag 26 januari 2014 00:06 schreef Postbus100 het volgende:
Zit ik de hele avond heerlijk achter mijn laptopje, met harde muziek aan, blijkt dat het al twee uur buiten aan het sneeuwen is(Groningen) Wat gaat er fout als ik dat via het nieuws moet vernemen?
het kan alle kanten op inderdaad, we wachten afquote:Op zondag 26 januari 2014 00:20 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
De onzekerheid neemt weer toen. Gaat de winter in De Bilt dit jaar drie dagen duren, maar één dag, of wordt hij misschien zelfs helemaal overgeslagen? Komt er daarna nog een tweede winterprik?
Spannende tijden!
quote:Op zondag 26 januari 2014 00:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het gaat er al uren over, hier op FOK!, dus wat er fout ging is duidelijk: je deed de verkeerde dingen op je laptop. Voortaan meer fokken
Ja, ik zat hier even terug te lezen en wat cams uit Groningen aangeklikt. Vreemd om daar een laag sneeuw te zien terwijl het hier gewoon een beetje regent en wat waaitquote:Op zondag 26 januari 2014 01:20 schreef GekkePoes het volgende:
Die verschillen, 7 graden in Zeeland en -4 in noord Groningen
Die treinen rijden dan waarschijnlijk niet meer bij het eerste vlokjequote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lekker hè, dat we dat gewoon live kunnen zien en niet zelf hoeven te ervaren
Maar voor de winterliefhebbers ook fantastisch dat ze live kunnen zien waar ze nu de trein naartoe moeten pakken!
wtf?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Deze is duidelijker: http://srv03.sittyweb.nl/(...)=RHJlbnQ%3D&cid=NDkz
7 cm, en nog steeds stuif sneeuw, bij sommige portiekjes is het uitgraven terwijl andere worden schoon geblazen.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:43 schreef Pandaplint het volgende:
Pfoe sneeuwde goed hard in Groningen en volgens mij nog een bliksemflits gezien?
Met 40-50 over de A7 en vervolgens was het in de stad ook spekglad. Denk dat er zo'n 5a7cm gevallen is?
Hier ook aardig onstuimigquote:
Hier ook geen sneeuw, maar dat had ik liever gehad als die koude kloteregenquote:Op zondag 26 januari 2014 03:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ben ik blij dat die teringzooi hier niet gevallen isgeniet ervan!
(niet sarcastisch)
Pluim is ook weer semi positief. Houden zo.
Elfsteden?quote:Op zondag 26 januari 2014 08:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het is hier prachtig wit en het dooit zo te zien ook niet.
Bij mij vroegen de koolmeesjes en roodborstjes om een handje met voer. Ze zaten al in een rij op de schutting te wachtenquote:Op zondag 26 januari 2014 09:13 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
De vogels fluiten en de muggen dansen in Zeeland.
Waar haal jij 17 vandaan?quote:Op zondag 26 januari 2014 09:38 schreef dick_laurent het volgende:
Haha ik vind dit wel bizar.... zo'n giga temp. verschil over zo'n kleine afstand.
Zit gewoon ongeveer 17 graden!!! verschil in de gevoelstemp. tussen noordoost Groningen en Utrecht.
Ben ik ff blij dat ik in Utje woon
Nou, kijk naar t plaatje hierboven gepost door Gekkepoes.quote:
18.5 idd.quote:Op zondag 26 januari 2014 09:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, kijk naar t plaatje hierboven gepost door Gekkepoes.
Gevoelstemperatuur bovenin Groningen -14
Gevoelstemperatuur bij de Bilt +3
Dat maakt een verschil van ongeveer 17 graden, ofniedan?
Ik heb het woordje 'gevoels' gemist.quote:Op zondag 26 januari 2014 09:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, kijk naar t plaatje hierboven gepost door Gekkepoes.
Gevoelstemperatuur bovenin Groningen -14
Gevoelstemperatuur bij de Bilt +3
Dat maakt een verschil van ongeveer 17 graden, ofniedan?
twitter:Jantje_ twitterde op zondag 26-01-2014 om 10:44:52Nieuwe Hirlam wat betreft de #sneeuw http://t.co/gyriGqh6Es reageer retweet
kan je wel stellen, hier in Amsterdam is het heerlijk voorjaarsachtig vanochtendquote:Op zondag 26 januari 2014 11:05 schreef Klonk het volgende:
Bizar
Woon zelf in Limburg en mijn ouders in het kopje van Drenthe, net ff gebeld en daar ligt 13 cm sneeuw met dikke min temperaturen en dan hoor je over sneeuwvegen, en krabben en ellende en dan kijk je zelf over een groen grasveldje uit
Doe maar zo ja, dan heb ik er geen last van.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Jantje_ twitterde op zondag 26-01-2014 om 10:44:52Nieuwe Hirlam wat betreft de #sneeuw http://t.co/gyriGqh6Es reageer retweet
Ah, je woont net in dat groene gedeelte?quote:Op zondag 26 januari 2014 11:26 schreef alors het volgende:
[..]
Doe maar zo ja, dan heb ik er geen last van.
Hier in Assen ligt ook een behoorlijk laagje:quote:Op zondag 26 januari 2014 11:05 schreef Klonk het volgende:
Bizar
Woon zelf in Limburg en mijn ouders in het kopje van Drenthe, net ff gebeld en daar ligt 13 cm sneeuw met dikke min temperaturen en dan hoor je over sneeuwvegen, en krabben en ellende en dan kijk je zelf over een groen grasveldje uit
Als je nuchter nadenkt....wat denk je dan zelf??quote:Op zondag 26 januari 2014 11:35 schreef Nijna het volgende:
Iemand een idee hoe de situatie op de weg is in Emmen, zo rond het centrum? Het is hier in de wijk spekglad, we twijfelen nogal of we weg zullen gaan met de auto of thuis blijven... Neigen nu naar thuis blijven.
bizar toch?quote:Op zondag 26 januari 2014 11:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Gewoon 12 graden verschil tussen Groningen en Zwolle
Zoiets ja. Hier (iets boven Zwolle) helemaal niks.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
bizar toch?
waar ligt de sneeuwgrens eigenlijk, voor mijn gevoel in een lijn van zuidwest drenthe richting waddenzee?
Woon net op de grens tussen groen en roze ben benieuwdquote:Op zondag 26 januari 2014 10:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Jantje_ twitterde op zondag 26-01-2014 om 10:44:52Nieuwe Hirlam wat betreft de #sneeuw http://t.co/gyriGqh6Es reageer retweet
Volgens mij kun je zeggen Groningen en Drenthe wit, de overige provincies groen.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
bizar toch?
waar ligt de sneeuwgrens eigenlijk, voor mijn gevoel in een lijn van zuidwest drenthe richting waddenzee?
nope, zuidwest drenthe heeft niets wat ik begrijpquote:Op zondag 26 januari 2014 11:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgens mij kun je zeggen Groningen en Drenthe wit, de overige provincies groen.
quote:Op zondag 26 januari 2014 11:52 schreef dick_laurent het volgende:
Djeez, wel maf om gewoon dat soort foto's te zien en te realiseren dat dat ook gewoon nu in Nederland is.
Hier werd ik vanmorgen wakker met dit uitzicht
(ok, de zon schijnt helaas inmiddels niet meer, maar ach...)
[ afbeelding ]
Ik zie het nu ook... Hoe kan ditquote:Op zondag 26 januari 2014 11:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Gewoon 12 graden verschil tussen Groningen en Zwolle
Ik in het groen tussen al het paarsquote:Op zondag 26 januari 2014 12:21 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens hirlam zit ik hier dan in het donkerpaarse gebied, prima hoor
jep wij krijgen weer plens buienquote:Op zondag 26 januari 2014 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Hier nog herfst... niet normaal die verschillen.
twitter:MeteoConsult twitterde op zondag 26-01-2014 om 12:25:07Om 11.50 uur In Hoogeveen -3,9 C, in Heino +6,7 C. Die plaatsen liggen hemelbreed zo'n 20 km uit elkaar. In NO-Groningen nog steeds -7 C. reageer retweet
Gave foto'squote:Op zondag 26 januari 2014 13:01 schreef NaturalScience het volgende:
Fotos vanaf m'n dakterras.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog steeds matige vorst hier.
Niet als het aan de nieuwe control run van de GFS ligt.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Over een paar dagen is al die sneeuw troep geworden
En is het hier nog steeds 5 graden en nat, heerlijk
Eerst dooien, en dan weer aanvriezen. Veel plezier aankomende weekquote:Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Niet als het aan de nieuwe control run van de GFS ligt.![]()
[ afbeelding ]
mislukte selfiequote:Op zondag 26 januari 2014 13:23 schreef NaturalScience het volgende:
Hier nog wat kiekjes vanuit Groningen.![]()
[ afbeelding ]
? mislukt? Nee, het gaat juist om de pracht van het opspattende sneeuw.quote:
Nu zie ik het pasquote:Op zondag 26 januari 2014 13:35 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
? mislukt? Nee, het gaat juist om de pracht van het opspattende sneeuw.De foto is exact zoals hij bedoeld is!
Prachtige foto'squote:Op zondag 26 januari 2014 13:23 schreef NaturalScience het volgende:
Hier nog wat kiekjes vanuit Groningen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat de overheid de gaskraan in Groningen al dusdanig heeft dichtgedraaid dat het in die provincie niet warmer dan 16 graden wordt in de huizen? Een weekje volhouden en dan zijn de protesten ook weer verstomd.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:40 schreef roislecxe het volgende:
Mensen die geloven dat er echt sneeuw is gevallen in Nederland
quote:Op zondag 26 januari 2014 13:01 schreef NaturalScience het volgende:
Fotos vanaf m'n dakterras.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog steeds matige vorst hier.
quote:Op zondag 26 januari 2014 13:40 schreef roislecxe het volgende:
quote:Op zondag 26 januari 2014 13:40 schreef roislecxe het volgende:
Forum Opties | |