Gevoelstemp -7.8 hier!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:18 schreef pfaf het volgende:
Erg mooie temperatuurkaarten zo, met die noordoostelijke gradient!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt, ik heb met je te doen. Ik meen het!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Toch weer even wennen, die koude wind op de fiets in Groningen. Morgen maar even de auto winterklaar maken (ruitensproeiervloeistof bijvullen enzo).
Kan die telefoon ook niet horizontaal filmen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Anyway hier een klein filmpje![]()
Had helaas niet mijn eigen telefoon mee, die maakt toch duidelijk beter beelden dan de foon die ik even tijdelijk mee had. Maar goed het staat op beeld dus een bewijs
Het is hier niet Siberisch ofzo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Echt, ik heb met je te doen. Ik meen het!
Ik zou meteen verhuizen, als ik per ongeluk in Groningen terecht was gekomen en ik zou er nu voor het eerst zo'n gevoelstemperatuur meemaken, terwijl het in het midden en zuiden van het land gewoon lente-achtig is. Ben je er opgegroeid, dan weet je waarschijnlijk niet beter.
Op een 1 of andere manier wou de camera niet draaien en had ook best weinig tijd om dit uit te zoekenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kan die telefoon ook niet horizontaal filmen?
'En zo hoort de winter te zijn'quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
In Dokkum toch wel heel klein beetje motsneeuw gehad, je moest wel even goed kijken maar gezien ik zwarte handschoenen aan had kon ik het duidelijk zien![]()
Hoe verder ik ging hoe meer het uit de lucht kwam zetten![]()
Anyway hier een klein filmpje![]()
Had helaas niet mijn eigen telefoon mee, die maakt toch duidelijk beter beelden dan de foon die ik even tijdelijk mee had. Maar goed het staat op beeld dus een bewijs
Ja tochquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:13 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
'En zo hoort de winter te zijn'!
twitter:Jantje_ twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 19:32:49Koers zondag beter dan vanmorgen.... Noord-Holland ook sneeuw volgens Oper http://t.co/LHXrKyO7Im reageer retweet
Precies! Nu ook laten zien dat jullie het menen!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:26 schreef dick_laurent het volgende:
Momenteel gevoelstemp van -10 in noord-oost Groningen.
Ik zou zeggen, kou liefhebbers ga erheen en genieten! (in je korte broek)
Lekker fris in je adamskostuum?quote:
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Echt, ik heb met je te doen. Ik meen het!
Ik zou meteen verhuizen, als ik per ongeluk in Groningen terecht was gekomen en ik zou er nu voor het eerst zo'n gevoelstemperatuur meemaken, terwijl het in het midden en zuiden van het land gewoon lente-achtig is. Ben je er opgegroeid, dan weet je waarschijnlijk niet beter.
Klopt wel maar het word niet voor niets de gouden driehoek genoemdquote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:11 schreef alors het volgende:
[..]Alsof het verschil altijd zo groot is, dit is gewoon vrij extreem omdat de grens van dat koude gebied nu net toevallig daar ligt.
Wat is die driehoek dan?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt wel maar het word niet voor niets de gouden driehoek genoemd
Groningen Friesland en een stukje drenthe gok ik? Het uiterste noord oosten.quote:
we zitten gewoon altijd op de grens van warm en koud in de winter. Alleen met een forse aanvoer uit het oosten zit het hele land in de vorst, bij dit soort speldenprikjes zit alleen de oostelijke helft in de kou.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:23 schreef Fred0w het volgende:
Het noordoostelijkste puntje Nederland.
Waar het altijd wintert terwijl het in de rest van NL warm water regent.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:07 schreef GekkePoes het volgende:
om 22:00 -4 in Groiningen , koudste van de dag is toch tegen 08:00?
Kunnen we een sneeuwstorm krijgen met die depressie bij Engeland/Ierland , of gaat het nu juist warm water brengen?
Zo dat is heftig weerquote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:32 schreef Fred0w het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.noodweer.be/onstuimig-weer-op-komst/
Toch wel boeiend voor het zuidwesten begin morgenavond.
Pittige winterse buien met zware windstoten
Ik zeg toch "als het voor het eerst zou zijn"? Zou ik net in Groningen wonen, zou ik volledig verrast zijn door zulke lage gevoelstemperaturen. En het waait wel altijd meer daar dan in Utrecht. Oost-Groningen is een stuk extremer dan hier. Wat mij betreft semi-Siberisch ja, in de winter. Gevoelstemperatuur -11,4 is niet Siberisch, maar wel zeer koud toch?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:11 schreef alors het volgende:
[..]Alsof het verschil altijd zo groot is, dit is gewoon vrij extreem omdat de grens van dat koude gebied nu net toevallig daar ligt.
Dafuk, bij het laatste rondje met de honden was de gevoelstemperatuur 4 centimeter.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:26 schreef dick_laurent het volgende:
Momenteel gevoelstemp van -10 in noord-oost Groningen.
Ik zou zeggen, kou liefhebbers ga erheen en genieten! (in je korte broek)
En er lag 5 graden sneeuw?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 02:54 schreef Pagan het volgende:
[..]
Dafuk, bij het laatste rondje met de honden was de gevoelstemperatuur 4 centimeter.
(Midden Groningen)
Semi siberisch? Tijd om maar eens een wintertje in Siberische mee te maken dan :pquote:Op zaterdag 25 januari 2014 01:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik zeg toch "als het voor het eerst zou zijn"? Zou ik net in Groningen wonen, zou ik volledig verrast zijn door zulke lage gevoelstemperaturen. En het waait wel altijd meer daar dan in Utrecht. Oost-Groningen is een stuk extremer dan hier. Wat mij betreft semi-Siberisch ja, in de winter. Gevoelstemperatuur -11,4 is niet Siberisch, maar wel zeer koud toch?
Momenteel heerlijk hier, gevoelstemperatuur +0,4
Ik denk waar heeft hij het over. Toen keek ik pas naar je usernamequote:Op zaterdag 25 januari 2014 06:45 schreef Dven het volgende:
Regen regen regen regen... wel begint de temperatuur te dalen. Over een paar uur zal het beginnen met sneeuwen.
Hoe voelt dat?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 02:54 schreef Pagan het volgende:
[..]
Dafuk, bij het laatste rondje met de honden was de gevoelstemperatuur 4 centimeter.
(Midden Groningen)
Warmer dan 1-oogpaarskopslang in dicht struikgewas.quote:
Blijft heel interessant hè, dat weer in Oost-Europa..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 08:36 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik denk waar heeft hij het over. Toen keek ik pas naar je username
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 08:36 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik denk waar heeft hij het over. Toen keek ik pas naar je username
Super. Ik zal je vanaf heden dagelijks per PM op de hoogte gaan houden van de weersituatie achter het ijzeren gordijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Blijft heel interessant hè, dat weer in Oost-Europa..
Ik kan het hier al lezen, dus nee dankje.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Super. Ik zal je vanaf heden dagelijks per PM op de hoogte gaan houden van de weersituatie achter het ijzeren gordijn.
Te laat. Buiten dat is oost europa wat groter dan enkel een stadje in Bulgarije. Je kan je eerste PM met een paar minuten verwachten.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik kan het hier al lezen, dus nee dankje.
Daar lijkt het wel op daar zo goed als heel Nederland een ijsdag gaat krijgen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:13 schreef pfaf het volgende:
Dat is geen beste pluim voor de winterliefhebbers.. Ik vraag me sf of er buiten Groningen nog Hellmannen uitgedeeld gaan worden..
Waar komt die obsessie voor een hellmannloze winter vandaan?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:32 schreef Lemans24 het volgende:
Nu al weer vrij extreem. NO-Groningen komt weken niet meer boven nul
Het zuidwesten gaat geen enkele ijsdag krijgen. De vijfde Hellmannpuntenloze winter voor Vlissingen kan dus nog, maar de eerste voor De Bilt wordt nu echt onwaarschijnlijk.
Tja, kan ik ook vragen, waar komt die obsessie voor sneeuw bij zoveel mensen vandaan?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Waar komt die obsessie voor een hellmannloze winter vandaan?
Het zou uniek zijn, het was nog mogelijk, dus vind ik het interessant.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Waar komt die obsessie voor een hellmannloze winter vandaan?
Yes.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:39 schreef Nattekat het volgende:
Dus mocht ik in de toekomst ooit besluit om naar het noorden te reizen, moet ik me dik inpakken, terwijl ik hier niet eens handschoenen draag?
Altijd weer de gedachte erachter opzoekenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Yes.
Vooral de gevoelstemperatuur op die open vlaktes hier kan flink laag zijn.
Dus als je eens het stokkie komt halen, heel goed inpakken.
Je komt toch nog wel in het Noorden binnenkort? Als je bij Coevorden bent heb je de grootste ellende al gehad, dan is Groningen niet heel veel verder meer.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Altijd weer de gedachte erachter opzoeken
goeie samenvattingquote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:39 schreef Nattekat het volgende:
Dus mocht ik in de toekomst ooit besluit om naar het noorden te reizen, moet ik me dik inpakken, terwijl ik hier niet eens handschoenen draag?
Als het toch niet ijs- en ijskoud wordt, dan kan het maar beter tegen de tien graden zijn ja. Dat net niet is ook niet veel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou jottem. Het is de aankomende week grijs nat en koud. Ronduit verslechterd sinds vorige weken dus..
Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Vind het wel jammer dat de hellmanloze winter kans vrijwel verkeken is, want als er een geschikte winter is, is deze het wel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Als het toch niet ijs- en ijskoud wordt, dan kan het maar beter tegen de tien graden zijn ja. Dat net niet is ook niet veel.
Hier dwarrelt de sneeuw nog langzaam naar beneden, grootste buien komen vanavond.
KAK!! Sterft toch afquote:
Dit inderdaad. Uitgerekend weer provincie Utrecht die niks krijgt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
KAK!! Sterft toch afhet kan een keer onstuimig worden en ik los weer naast de pot. Maar o wee als het de hele dag regent, dan heb ik de jackpot
Met een beetje pech door één dag (donderdag), bah! Hopen op warmte!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Vind het wel jammer dat de hellmanloze winter kans vrijwel verkeken is, want als er een geschikte winter is, is deze het wel.
Primaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Uitgerekend weer provincie Utrecht die niks krijgt.
Het weer wat wij op dit moment hebben is overigens niets mis mee. Maar dan zul je zien dat het vanavond en morgen weer alleen maar zal regenen hier.quote:
En niet te vergeten Gelderland.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:01 schreef Infection het volgende:
[..]
twitter:MeteoConsult twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 13:19:34Hooguit 20 km ten oosten van NO-Groningen vroor het in Duitsland nog 6 C om 13u, bij Bremen, nog wat oostelijker, was het zelfs rond -8 C! reageer retweet
twitter:WeerWaregem twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 13:07:31De verwachting voor #onweer vanmiddag en vanavond (retweet) - meer info op http://t.co/5EzkCb58WV http://t.co/2hjj4lIxzN reageer retweet
Sinds ik in Utrecht woon, heb ik bijna alleen maar saai weer meegemaakt. Terwijl er daaromheen nog wel eens een beetje dynamiek in de lucht wasquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Nou.... dan doe je echt iets verkeerd, of.... je woont er letterlijk nog maar een weekje ofzo?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Sinds ik in Utrecht woon, heb ik bijna alleen maar saai weer meegemaakt. Terwijl er daaromheen nog wel eens een beetje dynamiek in de lucht was
Goh, dan heb ik een vertekend beeld denk ik. Volgens mij doe ik iets verkeerd. Ging ik misschien steeds op de verkeerde momenten terug naar het oostenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou.... dan doe je echt iets verkeerd, of.... je woont er letterlijk nog maar een weekje ofzo?
Anders hier een paar voorbeelden om je het tegendeel te bewijzen
Alle foto's gemaakt in de afgelopen weken en maanden door mij, in Utrecht:
http://instagram.com/p/hjP4mTC08j/
http://instagram.com/p/gvOM_RC09U/
http://instagram.com/p/exVZ-Fi0wo/
http://instagram.com/p/crd3P6i05P/
Haha thanks. En gewoon iets beter om je heen kijkenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:17 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Goh, dan heb ik een vertekend beeld denk ik. Volgens mij doe ik iets verkeerd. Ging ik misschien steeds op de verkeerde momenten terug naar het oostenMooie foto's!
Komt deze kant optwitter:WeatherCast_UK twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 15:24:19Here's the latest on the squall line. Lots of reports of #hail and thunder http://t.co/fdezu72hAQ reageer retweet
Wedden dat 't oplost of splits voor Gelderland?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:30 schreef ZaZoe het volgende:
Komt deze kant optwitter:WeatherCast_UK twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 15:24:19Here's the latest on the squall line. Lots of reports of #hail and thunder http://t.co/fdezu72hAQ reageer retweet
Maar nat zal het zeker wordenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wedden dat 't oplost of splits voor Gelderland?
Het zeikweer wat erna komt dat krijgen we wel.
Hmm ben blij dat ik begin van de middag al geland was vanuit Londen. Wel een beetje heftige turbulentie.quote:
Nou, ga verhuizen danquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Sinds ik in Utrecht woon, heb ik bijna alleen maar saai weer meegemaakt. Terwijl er daaromheen nog wel eens een beetje dynamiek in de lucht was
Nog meer regen aan de kust!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef marcel-o het volgende:
hmm..
dat gaat nog over relatief warm zee water heen.
heeft dat invloed?
Al sla je me dood.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Was er onlangs in de UK geen oproep tot "no more garden set snow pictures please" ?
Het was Colorado:quote:
quote:"Good afternoon Colorado. Listen. You know I love you. But it istime that we had a talk about your snow-covered patio furniture. Why isit that every time it snows we whip out photosof our patio sets like we're showing off baby photos of our kids?"
Daar is een heel goede reden voor : Het eerste wat je buitenshuis kan fotograferen en waarbij je goed de sneeuwdiepte kan bepalen. Ik snap het punt dus niet zo.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het was Colorado:
http://m.huffpost.com/us/entry/4344431/
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |