abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:20:50 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_135857449


en hier weer verder!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 17:25:44 #2
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135857689
even de post van cantare herhalen:

quote:
DJMO, wellicht heeft Jan het bijten of iets soortgelijks nodig om zichzelf te kalmeren of zijn bewegingsdrang kwijt te kunnen? De kans is dan groot dat áls hij het al afleert, er een andere gewoonte voor in de plaats komt. Het lijkt me nuttiger om een hulpmiddel te vinden waardoor hij wel kan blijven bijten o.i.d., zonder dat het veel schade tot gevolg heeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat hij ook vaker doet is heen en weer wiegen met zijn lichaam en met z'n vingers in de lucht 'de plantjes nadoen die wuiven in de wind' zegt ie dan.

O+

dat dus. ik heb L. nooit verboden om te snipperen of om een hele nietmachine leeg te nieten. ik vroeg hem om er een prullenbak onder te houden, zodat het wat makkelijker opruimt (om maar eens een voorbeeld te noemen)

en L. vond het heerlijk om te schommelen (het liefst in zo'n vogelnestjesschommel, maar die hebben ze hier verwijdert vanwege vervelende hangjeugd ;( ) maar ik heb een hangstoel aan de kastanjeboom in de tuin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 17:25:44 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135857690
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:20 schreef Cantare het volgende:
DJMO, wellicht heeft Jan het bijten of iets soortgelijks nodig om zichzelf te kalmeren of zijn bewegingsdrang kwijt te kunnen? De kans is dan groot dat áls hij het al afleert, er een andere gewoonte voor in de plaats komt. Het lijkt me nuttiger om een hulpmiddel te vinden waardoor hij wel kan blijven bijten o.i.d., zonder dat het veel schade tot gevolg heeft.

daarom, als ik dit nu met een speeltje of bijtketting kan oplossen zodat ik hiervan een 'blijvende' tic kan maken, zou dat een stukje van de problemen oplossen. of nou ja, oplossen, jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 17:26:27 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135857726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:25 schreef DJMO het volgende:

[..]

daarom, als ik dit nu met een speeltje of bijtketting kan oplossen zodat ik hiervan een 'blijvende' tic kan maken, zou dat een stukje van de problemen oplossen. of nou ja, oplossen, jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik
ik denk je wel te snappen maar het kom zo af en toe wel rot je strot uit als ik het ronduit mag zeggen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 17:27:22 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135857790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:26 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik denk je wel te snappen maar het kom zo af en toe wel rot je strot uit als ik het ronduit mag zeggen
mag hoor :Y ik weet het gewoon zelf niet anders te omschrijven :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135866518
Ik zag in t vorige topic iets over tangles. Zouden die geschikt zijn voor een net (geen) driejarige? Ik zie leeftijdindicaties van 3 en 4 jaar door elkaar en weet niet of dat nou aan het product ligt of aan de verkoper.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 23 januari 2014 @ 20:59:00 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135867075
Ik weet 't niet Vanyel. Ze kunnen helemaal uit elkaar gehaald worden in vrij kleine stukjes. Dat is ook wat Job voortdurend doet. Ik ben elke dag bezig om al die stukjes te zoeken en hem weer in elkaar te zetten. Voor een 3-jarige zijn die losse stukjes wel eng, maar aan de andere kant denk ik dat een 3-jarige misschien nog niet de kracht heeft hem uit elkaar te halen.

Nummer_zoveel, ik las dat jullie ook een diagnose hadden. Ik kan me voorstellen dat dat toch wel hard aankomt. Sterkte :*

Bar, wat een geregel allemaal om iets te krijgen. Ik snap het wel, maar ik zou helemaal gek worden van die papierwinkel. Wat dat betreft ben ik wel blij dat we voor Job niks hoeven aan te vragen. Ik vond het regelen van een indicatie al moeilijk genoeg. Fijn dat ze weer gaan proberen om Roy toch in een kleinere groep te krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:15:22 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135868308
DJMO mij is bij Oliver gezegd dat kindjes met sensorische integraties vaak een tik hebben, iets wat ze rust geeft. Mij is gezegd dat zolang hij er niemand en zichzelf geen kwaad mee doet niet proberen te veranderen maar die tik aangenamer te maken mits nodig met hulpmiddelen.
Wanneer je de tik moedwillig blijft afleren gaan ze toch weer een omleidingsweg maken en een nieuwe manier van die tik uiten. Maar dan ook weer gepaard met extra onrust en overprikkeling waardoor er en sneller een terugval kan komen en de tics heftiger worden.
Hier gelukkig een ontprikkeltic die eigenlijk best schattig is O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:18:39 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_135868492
Ik zou een tangle enkel doen als je zeker weet dat ze het niet in de mond stoppen Vanyel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:20:17 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135868589
Oliver speelt onder begeleiding met de tangle , en die krijgt hem makkelijk los maar die trekt zichzelf ook op. Scheelt wel dat Oliver toch niets in zijn mond steekt :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 21:23:17 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135868780
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag in t vorige topic iets over tangles. Zouden die geschikt zijn voor een net (geen) driejarige? Ik zie leeftijdindicaties van 3 en 4 jaar door elkaar en weet niet of dat nou aan het product ligt of aan de verkoper.
Zowel Jan als Geert trekken de tangle binnen drie seconden kapot en stoppen de losse stukjes in hun mond. Waarom denk je een tangle nodig te hebben voor d ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 21:24:16 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135868841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:59 schreef livelink het volgende:
Voor een 3-jarige zijn die losse stukjes wel eng, maar aan de andere kant denk ik dat een 3-jarige misschien nog niet de kracht heeft hem uit elkaar te halen.

Geert trok hem met twee jaar al volledig uit elkaar ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 21:26:51 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135869050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:15 schreef _evenstar_ het volgende:
DJMO mij is bij Oliver gezegd dat kindjes met sensorische integraties vaak een tik hebben, iets wat ze rust geeft. Mij is gezegd dat zolang hij er niemand en zichzelf geen kwaad mee doet niet proberen te veranderen maar die tik aangenamer te maken mits nodig met hulpmiddelen.
Wanneer je de tik moedwillig blijft afleren gaan ze toch weer een omleidingsweg maken en een nieuwe manier van die tik uiten. Maar dan ook weer gepaard met extra onrust en overprikkeling waardoor er en sneller een terugval kan komen en de tics heftiger worden.
Hier gelukkig een ontprikkeltic die eigenlijk best schattig is O+
een hoop van zijn tics waren wel fout zeg maar. wroeten in de aarde (ziekmakende bactieren) neuspeuteren, spugen, hoofdbonken, zichzelf op z'n hoofd slaan, en zo zijn er wel meer dingen die niet konden omdat hij zichzelf pijn deed (maar het niet leek te voelen) of die gewoon vies etx voor de omgeving waren. Het kauwen op kleding is nog de minst erge in dit rijtje.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135870067
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

Zowel Jan als Geert trekken de tangle binnen drie seconden kapot en stoppen de losse stukjes in hun mond. Waarom denk je een tangle nodig te hebben voor d ??
Ze krabt en pulkt aan haar gezicht. Bewust en onbewust en onbedwingbaar. Doet haar huid zacht gezegd geen goed. Ik zoek iets ter vervanging.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 21:45:09 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135870274
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ze krabt en pulkt aan haar gezicht. Bewust en onbewust en onbedwingbaar. Doet haar huid zacht gezegd geen goed. Ik zoek iets ter vervanging.
heb je dingen als koemelkallergie, gluten intolerantie etc al uitgesloten?? en sowieso zou ik iets 'krabbaarders' zoeken in dit geval. bv een zelf gemaakt zakje van spijkerstof waar ze echt aan kan krabben oid.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135870584
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ze krabt en pulkt aan haar gezicht. Bewust en onbewust en onbedwingbaar. Doet haar huid zacht gezegd geen goed. Ik zoek iets ter vervanging.
ik zal eens navragen bij ons,er zit een kindje op de groep die daarvoor een speeltje heeft. Maar weet niet meer hoe het heet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135881743
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:50 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik zal eens navragen bij ons,er zit een kindje op de groep die daarvoor een speeltje heeft. Maar weet niet meer hoe het heet.
Fijn.

DJMO ik weet waarvoor ze allergisch is en wat daarop de reactie is. Heeft geen relatie hiermee.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 januari 2014 @ 11:14:10 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135885839
Had gisteren nog gemaild naar de therapeute en ze kwam vanmorgen zelf meteen met een chewy tube aanzetten.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135898400
Eergisteren toen we de uitslagen kregen was Julian er ook bij en sindsdien is hij zó dwars, boos, driftig. Schelden, schoppen, slaan. Ik ben een stomme kutmoeder en hij wilt weg hier zegt/schreeuwt hij.
Heb hem nu voor de zoveelste keer naar zijn kamer gebracht (hoogzwanger ben ik, hem onder m'n arm de trap op terwijl hij gericht naar m'n buik schopt). Nu eindelijk blijft ie daar even.
De andere keren net komt ie gewoon weer naar beneden met een uitdagende blik op z'n gezicht en verder scheldend of hij gaat naar de zolder om de boel te verbouwen.
We hadden aangeven tot na de bevalling te willen wachten met plan van aanpak bespreken (waar hij dan niet bij is) maar als dit zo doorgaat word ik gek. En het zal er met de geboorte van broertje, weer een grote verandering voor hem en hij kan al zo slecht tegen veranderingen, niet beter op worden.
Bah, ik moet me echt zo inhouden om zelf ook niet uit m'n slof te schieten.Hij is verbaal heel sterk en wat hij allemaal al voor woorden kent en gebruikt... Niet normaal! :(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 januari 2014 @ 16:53:39 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135898453
sterkte n_z .. pas je wel goed op jezelf?? :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135898997
Nou ja, de aanhouder wint. Hij is nu op z'n kamer gebleven en heeft z'n excuses aangeboden en me een kus gegeven en is nu gekalmeerd.
Pfffffff. :%
  vrijdag 24 januari 2014 @ 17:26:27 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_135899759
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Eergisteren toen we de uitslagen kregen was Julian er ook bij en sindsdien is hij zó dwars, boos, driftig. Schelden, schoppen, slaan. Ik ben een stomme kutmoeder en hij wilt weg hier zegt/schreeuwt hij.
Heb hem nu voor de zoveelste keer naar zijn kamer gebracht (hoogzwanger ben ik, hem onder m'n arm de trap op terwijl hij gericht naar m'n buik schopt). Nu eindelijk blijft ie daar even.
De andere keren net komt ie gewoon weer naar beneden met een uitdagende blik op z'n gezicht en verder scheldend of hij gaat naar de zolder om de boel te verbouwen.
We hadden aangeven tot na de bevalling te willen wachten met plan van aanpak bespreken (waar hij dan niet bij is) maar als dit zo doorgaat word ik gek. En het zal er met de geboorte van broertje, weer een grote verandering voor hem en hij kan al zo slecht tegen veranderingen, niet beter op worden.
Bah, ik moet me echt zo inhouden om zelf ook niet uit m'n slof te schieten.Hij is verbaal heel sterk en wat hij allemaal al voor woorden kent en gebruikt... Niet normaal! :(
Hij is verbaal wellicht sterk, maar weet en snapt hij ook wat hij zegt? Juist die agressiviteit herken ik heel erg van je emoties niet kunnen uiten en niet kwijt kunnen wat je eigenlijk kwijt wilt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135901087
Nee, hij weet niet precies wat die woorden betekenen. Die vangt hij op van oudere kinderen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:38:45 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135902224
Misschien een boxbal oid ophangen zodat hij daar zijn boosheid op los kan gooien. Of een scheldmoment inlassen dat hij een bepaalde tijd alleen mag schelden is de tijd om dan moet het klaar zijn.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:47:11 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135902511
Het is gewoon heel moeilijk, nummer_zoveel. Heeft Julian iets van de diagnose begrepen, denk je?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135908634
Nummer zoveel, heftig hoor. En dan hoogzwanger ook.
Sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_135921094
Dat van een bal om tegenaan te schoppen/slaan is een goed idee ja. Had ik ook al aan gedacht. Of zo'n scheldmoment. Ik ga dat overleggen met de behandelcoordinator om te proberen.

En ik denk idd dat hij meer heeft meegekregen van het gesprek dan de bedoeling was. Ze hebben ook niks gezegd dat hij beter niet aanwezig kon zijn. Bij de intake had ik hem bewust niet meegenomen en zeiden ze juist dat ik hem altijd mee kon nemen, omdat het immers over hem gaat.

Nu is ie in een goede bui. Gelukkig. :)
pi_135945114
Goede bui nog een tijdje blijven hangen nummer_zoveel?

M. heeft vandaag haar C diploma gehaald. Het ging van de week even wat moeizaam op de zwemles waardoor het even de vraag was of we haar zouden laten afzwemmen, maar met een extra les en de hulp van haar favoriete stripfiguur (die zwom in gedachten mee) heeft ze het voor elkaar gekregen.
Ik zou wel eens willen zien wat er in dat koppie omgaat, ze kan het zelf nog niet zo goed aangeven, maar ze leek toch wat last van zenuwen te hebben (niet lekker zijn bij vlagen, maar wel eetlust e.d.).

Hoe dan ook, ik ben trots op haar doorzettingsvermogen, ze gaf aan dat ze toch wel graag "pauze" wilde (al wisselt ze daar soms ook in moet ik zeggen), maar ze heeft zich er wel doorheen gebeten en nog sneller dan verwacht ook...
En dat koppie, die lach, onbetaalbaar :D.
Mooie afsluiting van een rare week; op school, juf onverwacht afwezig, laatste anderhalve dag nog een heel nieuwe leerkracht. Het vooruitzicht dat ze gaan schrijven met vulpen, daar heeft ze het al tijden over en nu is het eindelijk bijna zo ver. 2 keer overgebleven, omdat dat met een zieke thuis wel erg veel handiger was. En hoewel ze dat wel leuk vindt, lijkt ze dan toch ook wel even haar rustmomentje tussen de middag te missen, want dan komt ze als een stuiterbal uit school. Een scheur in de "zwemjas", waardoor er op het laatste moment nog even een andere jas aan moest. Maar ze heeft zich er behoorlijk goed doorheen geslagen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 06:47:55 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136039098
Wat goed van M. dat ze haar C-diploma heeft gehaald en zich zo goed door al die grote en kleine veranderingen slaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:30:18 #30
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136039678
Wat goed al een c diploma ^O^ en dat het allemaal goed gegaan is.

livelink hoe is het met J gast hij alweer wat beter mee in de taxi?

Roy is vandaag eens gegaan ivm zingen en dansen vandaag.
En morgen een dagje Rotterdam met ons 3en.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 08:45:30 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136039843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:30 schreef _Bar_ het volgende:
Wat goed al een c diploma ^O^ en dat het allemaal goed gegaan is.

livelink hoe is het met J gast hij alweer wat beter mee in de taxi?

Roy is vandaag eens gegaan ivm zingen en dansen vandaag.
En morgen een dagje Rotterdam met ons 3en.
http://www.maritiemmuseum(...)on=tentoon.show&id=5
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:51:24 #32
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136039915
quote:
klinkt leuk,eens kijken of het er tussen past. P Wilt graag even bij de training van feyenoord kijken en ff langs de kuip. En Euromast. Is al vrij druk onze dag,maar ga het zeker vanavond bespreken. Thx
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 08:53:26 #33
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136039949
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:51 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

klinkt leuk,eens kijken of het er tussen past. P Wilt graag even bij de training van feyenoord kijken en ff langs de kuip. En Euromast. Is al vrij druk onze dag,maar ga het zeker vanavond bespreken. Thx
het schijnt helemaal vernieuwd te zijn. ik ken alleen de oude opzet. ik ben er met L. regelmatig geweest. zeker met mooi weer was het buitenstuk erg leuk
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:06:51 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136040132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:53 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

het schijnt helemaal vernieuwd te zijn. ik ken alleen de oude opzet. ik ben er met L. regelmatig geweest. zeker met mooi weer was het buitenstuk erg leuk
wij gaan vrijdag naar de bieb ivm de voorlees dagen,duurt een half uur,voorlezen,dansen en zingen.
precies lang genoeg voor Roy zeker na een dag school.

museum met Roy ben er nog nooit geweest,durfde dat nooit goed aan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 09:15:58 #35
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136040271
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:06 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

wij gaan vrijdag naar de bieb ivm de voorlees dagen,duurt een half uur,voorlezen,dansen en zingen.
precies lang genoeg voor Roy zeker na een dag school.

museum met Roy ben er nog nooit geweest,durfde dat nooit goed aan.
het maritiem museum en professor plons zijn twee verschillende dingen in 1 gebouw. je hoeft niet langs al die oubollige schilderijen en boten, de lift gaat in een keer door naar professor plons als je dat wilt.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:34:02 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136044100
NZ, hoe ging dat uitslag gesprek dan, zat hij erbij of speelde hij op de achtergrond terwijl er over hem gepraat werd? Werd er ook nog met hemzelf gesproken? Heb je het er met hem nog over gehad na afloop? Misschien heeft het hem inderdaad wel bang/boos gemaakt, en helpt het als je hem wat gerust kunt stellen. Hoe oud is hij ook alweer? Je moet hem natuurlijk ook nog niet nodeloos ingewikkelde informatie geven. Ik weet dat mij werd aanbevolen er over te gaan praten met Cato als ze zelf vragen in die richting had, en dan op haar niveau. Maar dat vond ik nog best lastig te bepalen.
in de haak.
pi_136044968
Hij zat in het begin even op de achtergrond te spelen, daarna kwam hij al snel bij ons zitten.
Hij is vier jaar.
Nee, hij heeft er verder geen vragen over gehad. Daarom vind ik het ook moeilijk om er over te beginnen. Ik heb hem wel gevraagd waarom hij zo boos was maar dan zei hij dat hij het niet weet.

Gelukkig gaat het nu beter. Hij heeft gisteren een vriendje te spelen gehad thuis en dit ging supergoed. Ook vandaag ging hij met goede zin naar school. Ik denk dat we ons allemaal nu weer wat beter voelen nu we het hebben laten 'bezinken' .
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:42:32 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136046588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hij zat in het begin even op de achtergrond te spelen, daarna kwam hij al snel bij ons zitten.
Hij is vier jaar.
Nee, hij heeft er verder geen vragen over gehad. Daarom vind ik het ook moeilijk om er over te beginnen. Ik heb hem wel gevraagd waarom hij zo boos was maar dan zei hij dat hij het niet weet.

Toch zou ik niet wachten op vragen vanuit je zoon. Ongetwijfeld heeft hij een hele boel meegekregen van het gesprek, maar is er het grote risico dat hij bepaalde zaken niet snapt en zelf (op wat voor manier???) gaat invullen.
Wellicht een idee om zelf vragen aan hem te stellen. "Weet je nog, dat we daar en daar waren? Hoe vond je dat? Wat vertelde die mevrouw/meneer allemaal? Weet je wat ze daarmee bedoelde?". In die trant.
Ik vind het sowieso opmerkelijk van 'die mevrouw/meneer' dat je zoon erbij zat en blijkbaar niet bij het gesprek werd betrokken. Kinderen behoor je serieus te nemen, zéker als het over henzelf gaat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:47:17 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136046720
ja, in dit geval zou ik het toch ook zelf nog even aankaarten. zeker als je het gevoel hebt dat zijn boosheid daar mee te maken heeft. het is inderdaad vreemd dat ze hem er in 't gesprek niet bij betrokken hebben!
in de haak.
pi_136046750
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Toch zou ik niet wachten op vragen vanuit je zoon. Ongetwijfeld heeft hij een hele boel meegekregen van het gesprek, maar is er het grote risico dat hij bepaalde zaken niet snapt en zelf (op wat voor manier???) gaat invullen.
Wellicht een idee om zelf vragen aan hem te stellen. "Weet je nog, dat we daar en daar waren? Hoe vond je dat? Wat vertelde die mevrouw/meneer allemaal? Weet je wat ze daarmee bedoelde?". In die trant.
Ik vind het sowieso opmerkelijk van 'die mevrouw/meneer' dat je zoon erbij zat en blijkbaar niet bij het gesprek werd betrokken. Kinderen behoor je serieus te nemen, zéker als het over henzelf gaat.
Da's wel een goeie tip Moonah, dat ga ik zeker proberen. :)
Ik zal eens kijken deze week, als er een goed moment is.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:40:49 #41
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136048791
Zo de ergotherapeut net gesproken over een aangepaste veilige stoel voor Roy

Bij ons komt Roy erin vast te zitten doormiddel van een veiligheidssluiting, en er komt een blad bij die opzij kan en ervoor. bv voor eten of werkjes doe.

Ze gaat het rapport schrijven en zodra wij het ook goedgekeurd hebben gaat het naar de verzekering, en die beslissen dan of het doorgaat of niet.

Maar hebben goede resultaten als we met de ergo samenwerken, die schrijft heel goede rapportages dus dat komt ook vast helemaal goed.

wel weer ff een moeilijk moment zo'n stoel vind ik weer erg confronterend , op school zit hij er al volop in,en straks dan ook thuis. (veilig en geborgen)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:58:59 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136055259
Ik kan me voorstellen dat het confronterend is, Bar. Maar toch ook wel fijn dat er nog mogelijkheden/oplossingen zijn. Wat dat betreft heb ik het gevoel dat ik wel aan het eind ben aan het bedenken van mogelijke verbeteringen. Het gaat hier niet zo super momenteel met mij. Qua Job is er weinig verandering, hij heeft nog steeds zijn hele goede en hele slechte momenten. Maar zelf zie ik het niet meer zo zitten. Vorige week moest ik twee avonden weg om naar open avonden te gaan op middelbare scholen. Die avonden hakken er enorm in bij Job. En het deed me eigenlijk weer realiseren dat ik eigenlijk onmogelijk weg kan 's avonds. En dat idee vind ik op zijn zachtst gezegd niet leuk. En tot overmaat van ramp werd ik vrijdag door de psychiater gebeld dat ze met mij wil spreken. Ik ben heel erg bang voor dat gesprek. En daarvoor moet ik ook nog eens vrij nemen van mijn werk, wat ook niet echt lukt nu. Kortom, ik zie alleen nog maar problemen en eigenlijk helemaal geen oplossingen meer. Ik moet mezelf weer even herpakken, geloof ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:44:15 #43
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136057253
makkelijker gezegd dan gedaan, livelink. er ligt ook nogal wat op je schouders. succes met 't zien te regelen van die vrije dag/dagdeel. misschien heeft de psychiater wel goede ideeën voor jullie. wat voor soort gesprek verwacht je?
in de haak.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:56:55 #44
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136057738
Ik verwacht niet veel goeds. Het laatste gesprek met haar liep niet al te lekker. Ik ben bang dat ze met Jeugdzorg en uithuisplaatsing gaat aankomen. En ze wil alleen met mij praten, zonder J. erbij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 16:57:43 #45
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136057773
ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt handig van de psychiater om alleen maar te zeggen dat ze je wil spreken. ze had er toch op zijn minst bij kunnen zeggen waarover, zodat jij je ook kan voorbereiden.
(of is dat iets van mij :@ als ik bijv. een leraar of begeleider wil spreken laat ik altijd weten waar ik het over wil hebben, dan kunnen zij zich ook voorbereiden en kunnen we beter ter zake komen)
is dat misschien een idee voor jou? vraag waar de psychiater het over wil hebben. dan hoef jij je geen zorgen te maken over wat er gaat komen en kan je adequaat reageren.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 januari 2014 @ 16:58:39 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136057805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:56 schreef livelink het volgende:
Ik verwacht niet veel goeds. Het laatste gesprek met haar liep niet al te lekker. Ik ben bang dat ze met Jeugdzorg en uithuisplaatsing gaat aankomen. En ze wil alleen met mij praten, zonder J. erbij.
Zou het dan niet eerder iets zijn dat ze zich zorgen maakt om jou? Want dingen als uithuisplaatsing en jeugdzorg willen bespreken zonder J. erbij zou ik wel wat vreemd vinden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:59:47 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136057849
Ik bereid me maar voor op het ergste. Ik wil misschien vooraf maar eens nagaan wat onze rechten zijn in deze en wat haar rechten zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:01:30 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136057893
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zou het dan niet eerder iets zijn dat ze zich zorgen maakt om jou? Want dingen als uithuisplaatsing en jeugdzorg willen bespreken zonder J. erbij zou ik wel wat vreemd vinden...
Ja, misschien. Maar de vorige keer heeft ze gezegd dat ze vond dat ik het qua opvoeding liet liggen. En ik vermoed dat dat haar insteek zal worden. En dat heeft ze alleen tegen mij gezegd, niet tegen J.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 januari 2014 @ 17:06:35 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136058027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, misschien. Maar de vorige keer heeft ze gezegd dat ze vond dat ik het qua opvoeding liet liggen. En ik vermoed dat dat haar insteek zal worden. En dat heeft ze alleen tegen mij gezegd, niet tegen J.
Tssk... Als dat haar insteek is, dan zou ik haar voorstellen dat ze eens een week meedraait en jullie laat zien hoe het dan wel zou moeten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:07:53 #50
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136058069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, misschien. Maar de vorige keer heeft ze gezegd dat ze vond dat ik het qua opvoeding liet liggen. En ik vermoed dat dat haar insteek zal worden. En dat heeft ze alleen tegen mij gezegd, niet tegen J.
zo dan :o
waar baseert ze dat dan op?
kan ze handvatten geven hoe het wel te doen dan?
vindt ze dat J. het wel goed doet ?

laat ik je één ding zeggen: als er iemand is, die alles uit de kast trekt qua opvoeding en begeleiding, ben jij het wel.
ik voel me vergeleken bij jou soms gigantisch tekort schieten.
als ik zou doen wat jij allemaal voor job doet, had ik allang gillend gek afgevoerd geweest.
onbegrijpelijk hoe jij je staande weet te houden.

gaat j. mee? laat je vrijdag in vredesnaam niet ondersteboven schoffelen. dat heb je niet verdiend.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:11:07 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136058157
ik heb vrijdagmiddag een gesprek met de lerares frans.
en nu zitten we er een frans proefwerk in te stampen.
het is echt vechten tegen de bierkaai, je ziet m dichtklappen bij het overhoren.
hij is er zo van overtuigd dat het niet lukt, dat het daarom ook niet lukt :{
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:14:10 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136058266
Ik vind het ook echt onterecht. Ik doe niks anders dan hem opvoeden, heb ik soms het gevoel. Met wisselend resultaat, dat geef ik toe.
Ze heeft toen apart met mij en J. een gesprek gehad en ik vermoed dat J. de meer sociaal geaccepteerde antwoorden heeft gegeven en ik meer de pijnlijk eerlijke antwoorden. Ik denk dat ik eventueel op school maar ga vragen of ze met de psychiater willen praten. Een soort second opinion of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:15:08 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136058297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:11 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb vrijdagmiddag een gesprek met de lerares frans.
en nu zitten we er een frans proefwerk in te stampen.
het is echt vechten tegen de bierkaai, je ziet m dichtklappen bij het overhoren.
hij is er zo van overtuigd dat het niet lukt, dat het daarom ook niet lukt :{

Dat is ook heel moeilijk te doorbreken, Lady. Heeft hij dat alleen met Frans? Dan is het misschien een kwestie van uitzingen totdat hij het kan laten vallen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:19:19 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136058473
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:15 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat is ook heel moeilijk te doorbreken, Lady. Heeft hij dat alleen met Frans? Dan is het misschien een kwestie van uitzingen totdat hij het kan laten vallen.
hij heeft het ook met duits. dat gaat wel wat beter, maar hij is enorm bang fouten te maken.
je ziet hem gewoon zijn adem inhouden en gespannen worden. zo lastig om hem te laten ontspannen.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:22:04 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136058584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:14 schreef livelink het volgende:
Ik vind het ook echt onterecht. Ik doe niks anders dan hem opvoeden, heb ik soms het gevoel. Met wisselend resultaat, dat geef ik toe.
Ze heeft toen apart met mij en J. een gesprek gehad en ik vermoed dat J. de meer sociaal geaccepteerde antwoorden heeft gegeven en ik meer de pijnlijk eerlijke antwoorden. Ik denk dat ik eventueel op school maar ga vragen of ze met de psychiater willen praten. Een soort second opinion of zo.
ik vind het trouwens niet kunnen om dergelijke gesprekken apart te houden.
ik ken die geintjes. als je maar leuke en sociaal gewenste antwoorden geeft, ben je helemaal je van het.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:23:58 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136058676
Heeft hij al eens faalangsttraining gehad? Job heeft ook enorme faalangst. Zijn vorige juf kopieerde al zijn werkblaadjes op cito-toets papier omdat hij anders compleet dichtklapte bij een toets.
Dat hielp trouwens echt, vanaf dat moment zag hij toetsen op dezelfde manier als gewone werkjes.
Dit jaar zijn ze er weer mee gestopt, omdat hij toch ook moet leren hiermee om te gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:43:59 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136059415
wel een briljant idee, dat van dat cito-papier. :D

maar wat een toestand met die psychiater. ik vind het ook wel vreemd dat ze jou nu alleen wil spreken, livelink. maar aan de andere kant zal ze zulke grote onderwerpen als die jij vreest toch echt met jullie beiden moeten bespreken. veel succes en laat je niet kisten!
in de haak.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:48:58 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136059611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:23 schreef livelink het volgende:
Heeft hij al eens faalangsttraining gehad? Job heeft ook enorme faalangst. Zijn vorige juf kopieerde al zijn werkblaadjes op cito-toets papier omdat hij anders compleet dichtklapte bij een toets.
Dat hielp trouwens echt, vanaf dat moment zag hij toetsen op dezelfde manier als gewone werkjes.
Dit jaar zijn ze er weer mee gestopt, omdat hij toch ook moet leren hiermee om te gaan.
zou dat te maken hebben met zijn gedrag? dat de faalangst weer toeslaat?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:06:51 #59
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136060203
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zo dan :o
waar baseert ze dat dan op?
kan ze handvatten geven hoe het wel te doen dan?
vindt ze dat J. het wel goed doet ?

laat ik je één ding zeggen: als er iemand is, die alles uit de kast trekt qua opvoeding en begeleiding, ben jij het wel.
ik voel me vergeleken bij jou soms gigantisch tekort schieten.
als ik zou doen wat jij allemaal voor job doet, had ik allang gillend gek afgevoerd geweest.
onbegrijpelijk hoe jij je staande weet te houden.

gaat j. mee? laat je vrijdag in vredesnaam niet ondersteboven schoffelen. dat heb je niet verdiend.
Zo en + 100 zal ik maar zeggen ^O^

Kan je niet terugbellen en zeggen dat je graag wilt weten wat het onderwerp van gesprek gaat worden? Zou ik gewoon doen. Dan weet je het zeker en kan je je beter "voorbereiden".

Of neem iemand mee naar het gesprek, die jou kan "ondersteunen". Je bent altijd vrij om mee te nemen die je wilt hé.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:45:18 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136061575
Livelink, wat spannend...
En wat naar, dat je er nu doorheen zit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_136062653
Livelink, ik weet ff niet wat te zeggen nu, daarom een dikke :* voor jou!
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 19:17:54 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136063140
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:23 schreef livelink het volgende:
Heeft hij al eens faalangsttraining gehad? Job heeft ook enorme faalangst. Zijn vorige juf kopieerde al zijn werkblaadjes op cito-toets papier omdat hij anders compleet dichtklapte bij een toets.
Dat hielp trouwens echt, vanaf dat moment zag hij toetsen op dezelfde manier als gewone werkjes.
Dit jaar zijn ze er weer mee gestopt, omdat hij toch ook moet leren hiermee om te gaan.
nee, misschien moet ik het daar eens over hebben.
ik moet misschien iets met die tangle. (of eigenlijk hij :+ ) hij snippert dingen om rustig te worden.
  Jubileum moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 19:36:39 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_136064146
Livelink zou ze niet gewoon met jou willen praten omdat jij wel eerlijk kunt zeggen of de medicijnen aanslaan omdat je man er niet helemaal achterstaat?
(Ik zou het niet gelijk als negatief bestempelen maar goed ik heb die ervaring ook niet natuurlijk)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 19:38:36 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136064262
ik kan me wel voorstellen dat als eerdere gesprekken ook naar verlopen zijn, je de bui wel ziet hangen :{
alleen daarom al zou ik willen weten wat er besproken gaat worden. dan sta je zelf ook wat steviger in je schoenen qua weerwoord
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:25:14 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136067320
Ik heb het zelfde als Lois eigenlijk, zou ze niet gewoon willen weten hoe het gaat met de medicijnen e.d

En wat vind ik het rot om te lezen dat je er doorheen zit, het valt ook niet mee allemaal. Kan alleen maar hopen dat je wat rust kan vinden ergens en dat je soms gewoon even tijd voor jezelf kunt hebben. :*

Lady-wrb dat lijkt me ook lastig qua leren enzo
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136082384
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ze krabt en pulkt aan haar gezicht. Bewust en onbewust en onbedwingbaar. Doet haar huid zacht gezegd geen goed. Ik zoek iets ter vervanging.
dat kindje heeft zodra ze dat gaat doen,een voel doosje en dat helpt bij haar als afleiding.
en kun je ook makkelijk zelf maken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136087235
Bar, mooie stoel. Maar het lijkt me inderdaad wel confronterend. Hopelijk beslist de verzekering positief! :*

Livelink, wat naar dat je er doorheen zit :*.
Vervelend dat je niet weet waar die psychiater het over wil hebben, daar kan je dan ook nog 2 dagen over gaan lopen malen... alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt...
Heeft ze echt gezegd dat jij het laat liggen qua opvoeding? :o Jij, die naar mijn mening als een soort superwoman bezig is om te zorgen dat alles in goede banen loopt...
Gaat J. met je mee vrijdag? Of kan er iemand anders met je mee? Dat je je misschien wat gesteund voelt. Sowieso eigenlijk wel apart om jullie apart te spreken... Opvoeding e.d. is toch iets wat beide ouders aangaat... doe dan een gedeelte samen en een gedeelte apart als psychiater... Ik hoop dat het mee gaat vallen, laat je in elk geval niet overdonderen als het toch de kant op gaat die jou zo tegenstaat. Ik ga in elk geval aan je denken (wie weet helpt dat wat...), hoe laat heb je dat gesprek? :*

Lady, wat naar dat hij zo overtuigd is dat het niet lukt... :{

De leerkracht van M. is voor de tweede week afwezig. Familieomstandigheden, kan ze ook niks aan doen natuurlijk.
Maar de leerkracht die de klas zou overnemen was na anderhalve dag ziek, dus nu is het weer maar afwachten wie er staat. Gelukkig hebben ze op de woensdag wel een vaste, altijd al.
Ze kwam maandag heel boos uit de schoolgym, het was stom en dat wilde ze nooit meer doen. Maar wat er dan was daar kon ik niet zo achter komen. Gisteren wel gevraagd wat ze hadden gedaan aan degene die ze gym had gegeven, maar wat er nou is geweest of wat er is gebeurd is me nog steeds niet zo duidelijk. Wel een spel voor de het eerst, een andere leerkracht dan anders... het was in elk geval niet helemaal haar ding.
Ik kijk er wel naar uit dat haar eigen leerkracht weer terug is, gewoon voor de structuur en ook de rust in de klas.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_136090579
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 07:32 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

dat kindje heeft zodra ze dat gaat doen,een voel doosje en dat helpt bij haar als afleiding.
en kun je ook makkelijk zelf maken.
Wat is precies een voeldoosje? :@
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_136090873
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat is precies een voeldoosje? :@
:D
pi_136090926
Live, ik vind het onwijs rot om te lezen hoe je voelt. Van wat ik hier meekrijg haal je álles uit de kast. :*
pi_136099221
Livelink, knuffel voor jou. :*
Je doet zo je best.
pi_136112354
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat is precies een voeldoosje? :@
een doosje met verschillende stoffen,ruwe,gladde,hele zachte. Maar kan ook met verschillende soorten papier,ruw,crêpe,glad enzo
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:39:42 #73
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136183187
Vanmiddag met Roy en neefje en nichtje naar een voorleesfestijn in de bieb,verhaal voorlezen en zingen en dansen,en dat allemaal in een half uur.

nu was ik wat voorzichtig doordat Roy op vrijdag een best drukke dag op school heeft,zwemmen en gymen. En dan is hij vaak niet te genieten als hij thuis komt.
maar dat gebeurde niet,rustig in zijn buggy het verhaal afluisteren,mee klappen als ze klapten en je hoorde hem lachen (Roy zat vooraan bij de kinderen) toen ze gingen dansen hebben we Roy eruit gehaald en heeft hij meegedaan met de rest O+ zelfs meegelopen als een grote krokodil door de hele bieb door.
zo leuk als dit ook gewoon kan ^O^
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136183673
Bar, dat klinkt als een heel gezellig moment met neefje en nichtje. Wat leuk! ^O^ :)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:59:43 #75
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136184322
Een stiekeme meelezer hier; lange tijd vrijwilligerswerk gedaan als begeleider bij weekendopvang van kinds met een stoornis in autistisch spectrum. En naast dat ik t heel tof vind dat Bar zo'n fijne dag heeft gehad met d'r manneke, kwam ik hier ook even hardop hopen dat Live haar gesprek is meegevallen. Uit je Posts spreekt altijd zoveel liefde! :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:46:35 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136187134
volgens mij stond nergens dat dat vandaag was?

wat fijn bar, dat dat zo goed ging en hij er zo van genoot!
in de haak.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:50:32 #77
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136187337
Ah, oeps :@ ik heb dat opgemaakt uit alle Posts, maar zie nu idd dat het niet perse vandaag geweest hoeft te zijn. Meh.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:57:51 #78
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_136187763
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:50 schreef Kimpossible het volgende:
Ah, oeps :@ ik heb dat opgemaakt uit alle Posts, maar zie nu idd dat het niet perse vandaag geweest hoeft te zijn. Meh.
Dacht ik ook hoor Kimpossible. Vandaar dat ik even kwam gluren hier.
pi_136199101
Ik had ook begrepen vrijdag (gisteren)...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 1 februari 2014 @ 10:48:21 #80
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136199486
Ik ook, maar het staat idd nergens. Ik hoop dat het wat beter met je gaat Livelink. :*
Het klinkt echt alsof je een adempauze kan gebruiken. Ik hoop dat dit lukt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 2 februari 2014 @ 10:52:55 #81
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_136231486
Livelink hoe gaat het? :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 2 februari 2014 @ 12:13:21 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136233301
Ik heb het gesprek pas dinsdag. Ik durfde donderdag pas te bellen om een afspraak te maken en toen moest ik vrijdag wel de hele dag werken omdat ik anders dinsdag niet weg kon (gelukkig was J. ziek :') ) .
Dat is ook een deel van het probleem. Sinds wij geen opvang meer hebben voor Job kan ik niet zomaar even vrij nemen. We hebben al onze vrije dagen nodig om de vakanties op te kunnen vangen. Ze zal ook wel boos zijn omdat we niet meer naar ouderbegeleiding gaan, maar ze gelooft me gewoon niet als ik zeg dat we ons geen vrije dagen meer kunnen veroorloven voor dit soort zaken. Ik ben best wel depressief over de hele situatie. Ik ga echt van het ergste uit dinsdag.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:25:07 #83
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136233589
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:13 schreef livelink het volgende:
Ik heb het gesprek pas dinsdag. Ik durfde donderdag pas te bellen om een afspraak te maken en toen moest ik vrijdag wel de hele dag werken omdat ik anders dinsdag niet weg kon (gelukkig was J. ziek :') ) .
Dat is ook een deel van het probleem. Sinds wij geen opvang meer hebben voor Job kan ik niet zomaar even vrij nemen. We hebben al onze vrije dagen nodig om de vakanties op te kunnen vangen. Ze zal ook wel boos zijn omdat we niet meer naar ouderbegeleiding gaan, maar ze gelooft me gewoon niet als ik zeg dat we ons geen vrije dagen meer kunnen veroorloven voor dit soort zaken. Ik ben best wel depressief over de hele situatie. Ik ga echt van het ergste uit dinsdag.
livelink is het niet mogelijk om eventueel naar een andere te gaan? Of is dat lastig?

ik kan er echt niet bij dat ze zo "gemakkelijk" doet over jullie manier van opvoeden e.d het komt een beetje over dat ze de ernst niet inziet van alles.

en dat jullie alles doen om te zorgen dat jullie gezin draaiende blijft.

maar aan de andere kant,hoop ik dat ze met jullie aan de slag gaat,dat ze jullie serieus neemt,en dat ze jullie helpt.

ga je alleen of gaat je vriend/man ook mee?

zet van te voren ook jullie vragen en wat jullie dwars zit op papier,dat gaat vaak nu beter dan daar ter plekkke.

:*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:39:50 #84
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136234045
Ze wil niet met J. spreken, maar met mij. Ik heb het vermoeden dat J. dingen gezegd heeft die de aanleiding zijn voor dit gesprek (al dan niet bewust). J. weet niet eens dat ik door haar gesommeerd ben om te komen. Ik heb ook helemaal geen zin om het met wie dan ook te bespreken.

Ik baal zo dat net nu het allemaal weer wat lekkerder loopt, dit alles weer op zijn kop gaat zetten. Sinds de medicatie lijkt het gewoon allemaal beter te gaan. Job gaat weer met de taxi naar school en op school zeiden ze toevallig vorige week ook dat het echt goed ging in de klas. Hij is sinds de kerstvakantie niet meer uit de klas geweest.
Daarnaast gaat het ook echt beter tussen J. en Job. Job gaat nu elk weekend met J. op pad. Ze zijn nu ook weer samen weg. Er komen vriendjes spelen enz.

Maar ergens heb ik het gevoel dat ik nu gestraft moet worden voor het feit dat ik zo aangedrongen heb op medicatie, tegen de wil van J. en de psychiater in. Ik heb dan wel 'gewonnen', maar waarschijnlijk wel tegen een prijs. Het klinkt heel paranoia als ik het zo overlees, maar dat is wel hoe ik het voel op dit moment.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:07:37 #85
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136239891
Livelink :*
kan het ook niet gewoon een gesprek zijn over hoe het nu gaat met de medicatie enzo.

ik vind zo rot om te lezen dat je nu niet goed in je lijf zit,dat je zo opziet tegen het gesprek.

wel blij ben ik om te lezen dat de medicatie lijkt te werken en er wat rust voor in de plaats komt enzo.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:00:37 #86
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136242364
Livelink.... Het klinkt idd een beetje alsof de verhoudingen wat zoek zijn. Je bent een volwassen vrouw die meer dan haar best doet voor haar zoon. Termen als 'gesommeerd','gestraft', 'gewonnen' zouden toch niet van toepassing moeten zijn?
Ik vind het fijn te lezen dat het nu met Job beter gaat. Houd dat voor ogen. Maak dat duidelijk aan de psych. Want dát is toch het uitgangspunt van jullie contact??
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:37:02 #87
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136243983
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:39 schreef livelink het volgende:
Ze wil niet met J. spreken, maar met mij. Ik heb het vermoeden dat J. dingen gezegd heeft die de aanleiding zijn voor dit gesprek (al dan niet bewust). J. weet niet eens dat ik door haar gesommeerd ben om te komen. Ik heb ook helemaal geen zin om het met wie dan ook te bespreken.

Ik baal zo dat net nu het allemaal weer wat lekkerder loopt, dit alles weer op zijn kop gaat zetten. Sinds de medicatie lijkt het gewoon allemaal beter te gaan. Job gaat weer met de taxi naar school en op school zeiden ze toevallig vorige week ook dat het echt goed ging in de klas. Hij is sinds de kerstvakantie niet meer uit de klas geweest.
Daarnaast gaat het ook echt beter tussen J. en Job. Job gaat nu elk weekend met J. op pad. Ze zijn nu ook weer samen weg. Er komen vriendjes spelen enz.

Maar ergens heb ik het gevoel dat ik nu gestraft moet worden voor het feit dat ik zo aangedrongen heb op medicatie, tegen de wil van J. en de psychiater in. Ik heb dan wel 'gewonnen', maar waarschijnlijk wel tegen een prijs. Het klinkt heel paranoia als ik het zo overlees, maar dat is wel hoe ik het voel op dit moment.
Jee Livelink als ik het zo lees :D
Zij is toch een psychiater of heb ik wat gemist? Dan heeft zij toch uiteindelijk een adviserende rol?
Uiteindelijk ben jij toch de baas ! Ik denk dat je dat goed in het gesprek moet vasthouden.
En je hebt ook nog sterke argumenten! dat ze het op school beter vinden gaan, dat hij niet meer uit de klas is gestuurd. En er komen vriendjes spelen.
Nou knappe vrouw als ze dit "negatief" kan draaien, de feiten spreken toch voor zich :Y

En potdomme }:| who cares dat zij niet gelooft dat je niet meer vrij kunt nemen. Als ze dit in twijfel trekt op één of ander manier dan heeft ze eens flink van dit nodig o|O

Zo ik hoop je hiermee een peppraatje te hebben gegeven :* :*
Rayen 2½ jaar!
  zondag 2 februari 2014 @ 17:02:07 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_136245018
livelink, heb je iemand die dinsdag met je mee kan? Die jou kan steunen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 2 februari 2014 @ 17:39:13 #89
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_136246547
Ik wilde het net zeggen.. ik ga met alle liefde met je mee als je je daardoor gesterkt zou voelen..
livelink hou alsjeblieft voor ogen dat jij Jobs ouder en verzorger bent, dat jij hem als geen ander kent en dat je altijd het beste met hem voor hebt.
Je zou je niet moeten voelen alsof je op het matje moet komen :*
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 2 februari 2014 @ 18:08:51 #90
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136247724
Nee, ik ga wel alleen. Mocht het gesprek echt de verkeerde kant opgaan, dan zal ik aan school vragen of ze contact met haar op willen nemen. Ik denk dat dat wel een goede zet is. En wellicht zie ik het nu allemaal veel te zwart in. Ik heb gewoon sinds ze me vorig week vrijdag belde al zo'n naar voorgevoel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 2 februari 2014 @ 18:12:30 #91
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136247878
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik wilde het net zeggen.. ik ga met alle liefde met je mee als je je daardoor gesterkt zou voelen..
livelink hou alsjeblieft voor ogen dat jij Jobs ouder en verzorger bent, dat jij hem als geen ander kent en dat je altijd het beste met hem voor hebt.
Je zou je niet moeten voelen alsof je op het matje moet komen :*
Nou ik denk dat iedereen wel in dit topic met je mee zou willen gaan. :Y
En wat een akelig mens is dat zeg dat zij jou dat gevoel geeft.
Het (positieve) uitgangspunt moet toch zijn dat zij het beste voorheeft met Job en dat zij er zeker vanuit gaat dat dat bij jou zeker het geval is.
En daar valt niet onder dat zij haar mening doordrukt op welke manier dan ook.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 2 februari 2014 @ 18:16:21 #92
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_136248029
Misschien vul je het allemaal wat teveel in? Misschien ben je 'gewoon' een beetje depressief, en niet perse gelieerd aan het verzoek tot een gesprek met de psych? Maar meer aan het feit dat je, omdat het beter gaat met Job, even aan ademen toekomt?

Probeer het nou niet voor haar in te vullen, want dat kun je toch niet. Maak een lijstje van dingen die jíj wilt bespreken: dat het beter gaat op school, dat het beter gaat met J....
pi_136249111
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:16 schreef Gaoxing het volgende:
Misschien vul je het allemaal wat teveel in? Misschien ben je 'gewoon' een beetje depressief, en niet perse gelieerd aan het verzoek tot een gesprek met de psych? Maar meer aan het feit dat je, omdat het beter gaat met Job, even aan ademen toekomt?

Probeer het nou niet voor haar in te vullen, want dat kun je toch niet. Maak een lijstje van dingen die jíj wilt bespreken: dat het beter gaat op school, dat het beter gaat met J....
livelink, dit. en nog iets; zij is psychiater, dus arts. zeg haar dat deze manier van doen jou schaadt. wie weet is ze zich daar helemaal niet van bewust. jij helpt je gezin, maar wie helpt jou dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 2 februari 2014 @ 18:51:25 #94
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136249539
Dit:
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:16 schreef Gaoxing het volgende:
Misschien vul je het allemaal wat teveel in? Misschien ben je 'gewoon' een beetje depressief, en niet perse gelieerd aan het verzoek tot een gesprek met de psych? Maar meer aan het feit dat je, omdat het beter gaat met Job, even aan ademen toekomt?
En dit:
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:40 schreef simmu het volgende:
livelink, dit. en nog iets; zij is psychiater, dus arts. zeg haar dat deze manier van doen jou schaadt. wie weet is ze zich daar helemaal niet van bewust. jij helpt je gezin, maar wie helpt jou dan?
Neem aub jezelf goed in acht Livelink.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_136254338
Pas idd goed op jezelf Livelink :*.
Ik hoop echt dat het meevalt, dat ze vooral wil weten hoe het met de medicatie gaat en dat je nu beren op de weg ziet die er niet zijn. Maar ik kan me denk ik wel een beetje voorstellen dat je het zo voelt...
Sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 februari 2014 @ 07:57:44 #96
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136274665
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2014 @ 09:28:35 #97
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136275627
Hier ook wel veel herkenbaars!
pi_136289406
Er zit wel herkenbaars is, gelukkig ook een aantal dingen niet...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_136301750
Wij zijn vorige week gestart met de ouder cusus, ik vond het wel weer inspirerend.

M. haar juf is weer terug :). Ze is gelijk gestart met haar plan om M. meer uit te dagen.
Ze hoeft met taal niet meer mee te doen met de methode waar de rest van de klas mee bezig is, ze doet alleen nog haar levelwerk.
Het is echt net een spons, ik had van het weekend een puzzelboekje van denksport gevonden voor 6-8 jarigen. En ik moet zeggen dat ze na wat uitleg best raad weet met die taal-puzzels. Leuk hoor, heeft ze niet van een vreemde, ik vind ze ook erg leuk om te doen.

Kwam ze vorige week nog helemaal bozig uit de gymles, wilde ze vandaag dus niet naar school vanmiddag. En ze was ook niet helemaal fit, maar ik heb haar toch maar wel heengebracht en ik denk dat het wel goed was, want ik wist niet of het nou het niet fit zijn was of de les van vorige week.
Wel even gemeld aan juf, die vond het een goed idee dat ze toch meeging en ze zou bellen als het niet ging. Maar het ging gelukkig prima.

Net zag ik een advertentie voor een proefles kinderyoga, daar heb ik beide meiden voor opgegeven, eens kijken of dat wat is. Toevallig zat ik er laatst naar te zoeken en kwam ik niet echt iets naar mijn zin tegen en nu komt het ineens aanwaaien, dus die kans heb ik maar gegrepen.
Geen idee of het wat voor ze is, de jongste heeft het bij de gastouder wel eens gehad, die vond het volgens mij wel wat. M. heb ik geen idee van, maar mooie gelegenheid om het te proberen lijkt me...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 februari 2014 @ 21:22:03 #101
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136302659
Wat is een oudercursus? nijna
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136304416
Aantal bijeenkomstem voor ouders van kinderen met ASS/ADHD en aanverwante dingen.
Om ervaringen uit te wisselen en vragen te stellen.
Er zit een psychologe en een spv-er bij.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 februari 2014 @ 21:54:39 #103
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136304474
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:53 schreef Nijna het volgende:
Aantal bijeenkomstem voor ouders van kinderen met ASS/ADHD en aanverwante dingen.
Om ervaringen uit te wisselen en vragen te stellen.
Er zit een psychologe en een spv-er bij.
ow dat klinkt wel fijn.

zoiets is hier niet helaas te weinig animo.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 3 februari 2014 @ 22:02:17 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136304958
succes morgen livelink en denk goed aan jezelf.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_136315172
Bar, het heeft hier ook wel even geduurd, maar nu hebben ze dus voor de 2e keer een groep bij elkaar voor zo'n 10 bijeenskomsten.

Succes Livelink!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_136315300
Ik kwam je ook even succes wensen vandaag, Live. Hou je taai!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:56:37 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136315807
ik denk ook aan je livelink! zet 'm op. :*
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 februari 2014 @ 11:02:37 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_136315937
Heel veel kracht toegewenst Livelink :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:02:47 #109
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_136315943
Succes Livelink! :*
pi_136315969
Denk aan je Livelink. Hoop dat het goed gaat. Succes! :*
Met een meidenkwartet
  Moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 11:37:36 #111
5428 crew  miss_sly
pi_136316714
Succes livelink! Ik hoop dat je aangenaam verrast wordt en het een prettig gesprek blijkt te zijn waar je iets aan hebt :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136317657
Heel veel succes Livelink! Ik denk aan je
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:19:21 #113
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136317743
Ik kruip ook even onder mijn steen vandaan om je sterkte te wensen voor vandaag Livelink. :*
A grand adventure has begun.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:26:49 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136317916
Lieve livelink veel succes vanmiddag! Je kan dit! ^O^
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136318032
Heel veel succes Livelink! :*
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:34:44 #116
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_136318146
Je kan het livelink!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_136319968
Succes Livelink, hopelijk voel je je na het gesprek toch beter en was het een positief gesprek! :*
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:44:07 #118
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136320172
Liivelink houd je taai vanmiddag! Succes!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:46:58 #119
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_136320277
Succes livelink! :*
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:48:17 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136320327
Ik sluit me aan in het rijtje. Ik wens je toe dat het meevalt en dat het je heel onverwacht veel goed brengt. Veel sterkte!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136320673
wat hunnie hierboven zeggen livelink. we denken allemaal aan je!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_136320730
Succes vandaag Livelink :*
*poef* nu is het weg
pi_136321277
Succes Livelink!

(ik post hier niet, maar lees wel altijd mee)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_136323087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:13 schreef McLaura het volgende:
Succes Livelink!

(ik post hier niet, maar lees wel altijd mee)
Precies wat ik ook wilde typen.
Succes Livelink!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:09:23 #125
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136323282
Succes Livelink! :*
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:14:23 #126
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136325613
Livelink zet hem op ^O^ :*
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:11:29 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136327735
Jullie zijn lief. Het gesprek viel nog enigszins mee. Ik heb haar gezegd dat ik het gevoel had dat ik op het matje geroepen werd en dat ik me heel rot heb gevoeld na haar telefoontje. Dat speet haar en dat was zeker niet de bedoeling geweest. Ze maakte zich zorgen omdat ik zo'n uitgeputte indruk maakte en ze had het idee dat er extra hulp nodig was in de vorm van ouderbegeleiding. Ze wilde eigenlijk geen medicatie meer voorschrijven zonder dat we toestemden in ouderbegeleiding. Dus ik heb haar beloofd dat ik het een kans zal geven. En dat was het dan in een notedop.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_136327817
Fijn, Livelink, dat het meeviel. :)

Dus je gaat nadenken over ouderbegeleiding?
pi_136328083
Livelink, fijn dat het enigzins meeviel.
Ergens wel fijn dat ze signaleert dat je zo'n uitgeputte indruk maakt... en dat er extra hulp nodig is... tja het zou fijn zijn als er een vorm gevonden zou worden die je echt wat helpt, die jou wat kan ontlasten bijvoorbeeld.
Ik heb het idee dat je niet zo heel erg staat te springen om die ouderbegeleiding, maar dat ze dan die medicatie als stok achter de deur gebruikt om jou/jullie toch daarheen te krijgen...
Terwijl juist die medicatie toch zoveel lijkt uit te maken dat dat je in elk geval wat lucht geeft...
Ik kan het niet zo goed onder woorden brengen geloof ik, maar het lijkt mij wat dubbel.

Die ouderbegeleiding, is dat om van daaruit verder te kijken wat nodig is of is het meer richting "psycho-educatie" of wat moet ik me erbij voorstellen?
En is het dan de bedoeling dat jij daarheen gaat of krijgen jullie dan samen ouderbegeleiding?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:24:47 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136328252
Ze gaat nu eerst overleggen met degene bij wie we al ouderbegeleiding hadden gehad en met een andere ouderbegeleider, die zij meer geschikt vindt voor ons. We krijgen nog een mail met een voorstel. En ouderbegeleiding zou inderdaad wel voor ons allebei zijn, maar het was ook geen probleem als ik alleen ging :?
Nou ja, ik wacht de mail wel af eerst. Ik stond op het punt om te zeggen dat ik wel zou stoppen met de medicatie, maar wist me net op tijd in te houden. Dat soort impulsieve reacties worden meestal niet gewaardeerd, is mijn ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_136328294
Fijn dat het meeviel!

Wat moet ik me in dit geval met ouderbegeleiding voorstellen?
pi_136328376
Goed dat je je wat dat betreft hebt ingehouden, ik had juist het idee dat de medicatie wel wat doet... :*.
Heb je niet voorgesteld om dan je man alleen naar de ouderbegleiding te sturen? ;).
Ik hoop dat het toch wat gaat opleveren :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:44:54 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136328997
Ik vind het heel goed klinken Livelink. Al kan ik me voorstellen dat je zelf misschien niet zo'n zin/puf hebt voor ouderbegeleiding. Maar dat je behoorlijk aan het eind van je latijn bent is een feit, dus fijn dat zij dat ook oppikt en er rekening mee houdt in de aanpak. Het kan vast geen kwaad om wat ondersteuning te krijgen in hoe jullie deze zware klus samen als ouders het best kunnen klaren. Nu hoor ik toch vaak in je woorden door dat je je er best alleen voor voelt staan, en dat jullie het lang niet altijd eens zijn. Daar zit vast wel ruimte voor verbetering. En als 't echt niet te realiseren is om tegelijk te gaan, dan wellicht allebei afzonderlijk? Beetje vreemd dat ze aangaf dat jij ook alleen mocht komen inderdaad. Aan de andere kant ben jij nu vooral degene die er doorheen zit (of althans die dat aangeeft) dus ik ga ervan uit dat dat de reden is dat zij ervoor kiest om in elk geval jou te ondersteunen.
in de haak.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:23:28 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136330413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:44 schreef trui het volgende:
Nu hoor ik toch vaak in je woorden door dat je je er best alleen voor voelt staan, en dat jullie het lang niet altijd eens zijn. Daar zit vast wel ruimte voor verbetering.
Dat hoop ik ook. Maar ik begrijp niet zo goed waarom jij alleen moest komen vandaag Livelink? Moet zo'n idee eerst bij jou in de week gelegd worden ofzo?
Heb je er vertrouwen in? In ouderbegeleiding? En dat J daarvoor open staat? En vertrouw je de psych dat ze het beste met jullie voorheeft? Ook dus met jou? Of ervaar je het als een 'moetje'?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:31:00 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_136330701
Ik vind de manier waarop ze die begeleiding wil afdwingen eigenlijk ook niet netjes?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:34:53 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136330830
Allemaal goede vragen, Moonah. Ik vermoed dat het gesprek met J. over de medicatie aanleiding is geweest van het feit dat ik alleen moest komen, maar ik weet niet wat daar besproken is, dus dat kan ik alleen maar gissen. Ik heb zelf niet zoveel vertrouwen in ouderbegeleiding. We hebben dat heel veel gehad in het UMC en dan werden er allemaal afspraken gemaakt en dan had ik het idee dat ik de enige was die dat serieus nam. J. deed er nooit wat mee.

De psychiater heeft veel hoop in een andere ouderbegeleidster en ik heb er nu wel vertrouwen in dat ze het beste me me voorheeft, dus daarom geef ik het nog een kans. Het liefst met J. samen natuurlijk. Dus daar moeten we het maar even over hebben.

De psychiater hamerde er weer op dat we nog zo'n 2 jaar hebben voordat Job in de puberteit komt en dat we dus nog 2 jaar de tijd hebben om de opvoeding in goede banen te leiden. Tijd dringt dus wat haar betreft en zij ziet het nog steeds somber in wat betreft de opvoeding en de toekomst. Ik zie dat zelf minder somber in, maar ik kan haar er niet van overtuigen.

Oh ja, en ze wilde ook nog bij het volgende gesprek een voortgangverslag van school hebben. Dat vind ik een logische vraag en ben ik eigenlijk ook wel blij mee. Ik heb het gevoel dat we wel behoefte hebben aan de visie van een objectieve derde partij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:52:18 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136331506
Hm, wat lastig toch dat J zich zo afzijdig houdt (interpreteer ik dat goed?). Dat jullie blijkbaar ook niet zo'n afspraak waar hij alleen naartoe gaat samen bespreken. Het lijkt me toch ook een taak voor zo'n ouderbegeleider om beide ouders zo veel mogelijk op één lijn te krijgen. heb je indertijd bij het UMC aangegeven dat dat niet zo goed lukt?
Pfff, jij zit wel tussen al die vuren zeg, om het zo maar eens uit te drukken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:09:16 #138
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136332499
Ik blijf het ook ietwat vreemd vinden dat ze ouder begeleiding voorstelt,maar dan zonder dat j erbij is.
zoiets doe je toch samen als ouders van.

en over dat opvoeden,komt ze zelf nog met concrete voor beelden of bepaalde hulp?

en eens contact zoeken met een orthopedagoog livelink?
dat is een opvoeddeskundige misschien kan zei nog tips geven.

ik vind het echt rot/sneu om te lezen dat jij het nu allemaal voor je gepresenteerd krijgt, en dat j jou daarin maar weinig steunt.

petje af! Voor jou livelink.
en denk aan jezelf zo nu en dan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:17:27 #139
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136333032
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:31 schreef Troel het volgende:
Ik vind de manier waarop ze die begeleiding wil afdwingen eigenlijk ook niet netjes?
Nou ben ik met je eens. Rare manier van dingen bereiken vind ik het.
Als je niet aan ouderbegeleiding meedoet dan stop ik de medicatie. Ik dacht dat "het kind" altijd voorop stond. Dus dit zou ten koste gaan van het kind als je bij jezelf denkt steek die ouderbegeleiding maar waar je het niet laten kunt ;(

Lijkt me ook tamelijk vervelend als de psychiater waar je dan naartoe moet het zelf niet positief inziet met Job zijn opvoeding. Lijkt me niet motiverend werken.

Nou Livelink ik hoop dat de ouderbegeleiding meevalt, en dat je er werkelijk iets aan hebt.
Rayen 2½ jaar!
pi_136335512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:34 schreef livelink het volgende:
Ik vermoed dat het gesprek met J. over de medicatie aanleiding is geweest van het feit dat ik alleen moest komen, maar ik weet niet wat daar besproken is, dus dat kan ik alleen maar gissen.
Normaal post ik hier niet, lees wel met grote belangstelling mee en daardoor meen ik ook begrepen te hebben dat jij en J. er verschillende gedachten over opvoeding en/of aanpak van bepaalde zaken op na houden.
Wat op zich jammer is maar verklaarbaar.
Maar begrijp ik nu goed dat jullie onderling ook niet over de randzaken zoals zo'n gesprek dat J. met de psych had?
Het lijkt mij dat, ook al ben je het niet altijd eens, communicatie erg belangrijk is en het zou jammer zijn als dat niet kan.

Misschien is dat ook inderdaad het geval en heeft de psych dat ook gezien waardoor ze jullie apart wil spreken?
Blijft voor mij gissen natuurlijk maar zou toch graag willen weten hoe jullie communicatie onderling is.
Kan een groot verschil maken....

Hoe dan ook, ik heb al een tijd meegelezen en kan niet anders dan tot de conclusie komen dat jij een hele sterke, gemotiveerde vrouw bent die heel erg haar best doet.
Ik wens je dan ook de best mogelijke oplossing voor de toekomst.
Jij verdient dat.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:00:27 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136335689
Ik vind dat J. het recht heeft op vertrouwelijkheid als het gaat om wat hij met de psychiater bespreekt. Hij wilde geen medicatie, ik wel en op mijn verzoek heeft hij dat gesprek gehad.
Wat hij daar besproken heeft is verder vertrouwelijk, dat respecteer ik. Dat hoeft hij niet met mij te bespreken. De uitkomst kende ik natuurlijk wel, want dat was dat J. toch akkoord ging met de medicatie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_136336085
Daar heb je helemaal gelijk in, juist een gesprek met een psych moet vertrouwelijk zijn.
Ik wist niet dat het op jouw verzoek was, lees blijkbaar minder goed mee dan ik zelf dacht. :+

En als jij dat respecteert zul je er ws. ook wel vrede mee hebben, vind ik alleen maar gunstig.

Ik wil je nogmaals veel sterkte en vooral succes en blijdschap wensen voor de toekomst, ik kruip weer terug in de meeleesmodus tenzij me wat gevraagd wordt. :)
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:16:59 #143
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_136370050
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:17 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou ben ik met je eens. Rare manier van dingen bereiken vind ik het.
Als je niet aan ouderbegeleiding meedoet dan stop ik de medicatie. Ik dacht dat "het kind" altijd voorop stond. Dus dit zou ten koste gaan van het kind als je bij jezelf denkt steek die ouderbegeleiding maar waar je het niet laten kunt ;(

Lijkt me ook tamelijk vervelend als de psychiater waar je dan naartoe moet het zelf niet positief inziet met Job zijn opvoeding. Lijkt me niet motiverend werken.

Nou Livelink ik hoop dat de ouderbegeleiding meevalt, en dat je er werkelijk iets aan hebt.
Als 'andere kant' weet ik dat het soms bijna onmogelijk is om ouders zo ver te krijgen dat ze de hulp aanvaarden die jij denkt dat nodig is en dan ontkomen er soms haast niet aan zulk grof geschut inzetten. De psychiater ziet wél mogelijkheden, anders zou dit voorstel er niet liggen, dan was er wel richting uithuisplaatsing gepraat worden.
Prrrrr
pi_136374164
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ik heb al een tijd meegelezen en kan niet anders dan tot de conclusie komen dat jij een hele sterke, gemotiveerde vrouw bent die heel erg haar best doet.
Ik wens je dan ook de best mogelijke oplossing voor de toekomst.
Jij verdient dat.
Ben ik het mee eens. Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Lieve Livelink, ook ik wens jou en Job en J. het allerbeste!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:49:56 #145
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136374487
http://pro.mailinglijst.n(...)=10910501&t=H&ls=172

misschien een boekentip voor hier?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 9 februari 2014 @ 20:18:24 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_136520262
Even trots.

Half december haalde Ruben zijn A diploma. Hij heeft nu drie zwemlessen gehad en mag volgende week zondag op voor zijn B *O*

En ook Jochem doet het heel goed op zwemles, hij gaat goed vooruit en volgens de juf gaat hij sneller dan Ruben toen deed (maar is ook niet raar, Ruben was nog best angstig en Jochem is wat vrijer).

Aanstaande vrijdag krijgen we de eerste rapporten van dit schooljaar en dan hebben we zwart op wit staan hoe het op school gaat. Van Ruben weten we al dat het eigenlijk gewoon super gaat, omdat we daar al een gesprek over hebben gehad, dus ben vooral benieuwd naar het rapport van Jochem, omdat het voor hem natuurlijk ook echt het allereerste rapport is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136524354
Troel *O*, die Ruben heeft de vaart erin! Lekker zeg, zo snel ging M. niet, maar die had er ook wel een stuk meer vaart in na het behalen van haar A :D.

M. krijgt begin maart haar rapport en I. krijgt dit jaar alleen voor de zomervakantie een rapport. Volgens mij wel voor beide ouderavond in maart. Van M. heb ik wel een aardig idee hoe het gaat, spreek juf regelmatig
Maar ik verwacht dat I. het ook lekker doet, anders hadden we het wel gehoord. Alleen het afscheid nemen is weer even lastig.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 08:47:13 #148
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136577677
Troel wat een fijn bericht *O*

Livelink hoe gaat het ?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:55:07 #149
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136602074
Ik heb het er hier al eens over gehad,dat Roy moeite heeft gehad met de overgang van een klein groepje naar een groter groepje.

nu kreeg ik vandaag een mail van de orthopedagoog waarin ze zegt;


Dit lijkt eerder het gevolg te zijn dat Roy steeds meer lijkt te begrijpen van zijn omgeving, maar zich niet goed kan uiten.

Dit is een reactie wat ik lastig vind,zo hadden wij het nog niet bekeken.

voor Roy kan het haast ook niet anders dan moeilijk zijn,als je je niet goed kan uiten,duidelijk maken wat je wilt/bedoelt.

dat grijpt me dan ook gelijk weer enorm aan,hoe lastig is de buiten wereld voor Roy
;(
Maar ook gelijk hoe gaan we Roy hierin verder begeleiden.

pfff dan vind ik het ouderschap maar weer lastig en moeilijk. ;(
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 21:49:01 #150
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_136605052
Gebruiken jullie gebaren, Bar?
Prrrrr
pi_136605580
En/of PECS?

PECS is een methode om te kunnen communiceren via pictogrammen. Zo kan een kind dat zich niet kan uitdrukken d.m.v. taal, toch in contact komen met zijn omgeving en duidelijk maken wat het wil. Zowel geschikt voor kinderen met autisme als met een verstandelijke beperking.

http://www.kennispleingeh(...)erking-dmv-PECS.html

[ Bericht 15% gewijzigd door Cantare op 11-02-2014 22:05:27 ]
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:42:59 #152
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136608126
Gebaren en pecs werken met bijde. Alleen is dat nog lastig. Roy begrijpt het wel,maar kan het nog niet terug communiceren.

[ Bericht 57% gewijzigd door _Bar_ op 11-02-2014 22:50:21 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136613088
Iemand die ik ken gebruikt een soort knop voor haar zoontje. Zij spreekt iets in en als hij op de knop drukt wordt dat afgespeeld. Het bestaat volgens mij ook met meerdere knoppen. Zou dat iets voor hem kunnen zijn?
pi_136615619
Denk dat dat ook nog te moeilijk is voor Roy.
Voornamelijk doordat hij de dingen zelf niet duidelijk kan maken.

vb wij worden nog regelmatig met Roy meegenomen naar het midden van de woonkamer en dan gaat hij geluiden maken,wijzend naar de keuken. En dan begint het...
Wij wijzen het aan, of we laten Roy zelf in de keuken.
maar ook dan snappen we het niet.
hij wijst overal naar wij benoemen,pakken laten het Roy voelen,zien.
en dan gooit Roy het weg (het onbreekbare spul dan) maar zijn niks verder.
en dan word Roy echt boos omdat hij niet krijgt wat hij wil duidelijk maken. ;(
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136615675
Zou het een optie zijn om foto's maken van de dingen die hij interessant lijkt te vinden, zodat hij die kan aanwijzen? Dan hoeft ie het plaatje niet te vertalen naar een picto of gebaar.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_136615691
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:26 schreef Vanyel het volgende:
Zou het een optie zijn om foto's maken van de dingen die hij interessant lijkt te vinden, zodat hij die kan aanwijzen? Dan hoeft ie het plaatje niet te vertalen naar een picto of gebaar.
sorry maar dat doen we al een dik jaar met foto's, pecs werkt ook met foto's.
allemaal foto's uit Roy zijn omgeving. Hangen door het hele huis,hangen op school.

lastig he :7 wij halen echt alles uit de kast om de communicatie op gang te krijgen. Maar tot op heden haalt het nog (te)weinig uit.

het kan ook namelijk ook best zijn dat de beschadiging toch ook een stukje taal aangetast heeft en daardoor begrip nog heel moeilijk gaat worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door _Bar_ op 12-02-2014 08:33:24 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136615715
Oh sorry, ik dacht dat het echte picto's waren. Wat lijkt het me rot voor hem als ie zo moeilijk kan uiten wat hij wil.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_136615793
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:31 schreef Vanyel het volgende:
Oh sorry, ik dacht dat het echte picto's waren. Wat lijkt het me rot voor hem als ie zo moeilijk kan uiten wat hij wil.
geeft niks, de originele pictogrammen haalden helemaal niks uit. Dan keek Roy je echt aan van ja en nu ;(

foto's was al bekender, hij snapt eten,drinken,stoel,bed,bad,televisie,papa,mama. Dan loopt hij naar of zijn stoel,televisie en dan geluid maken. Wij benoemen dan weer en geven hem wat hij Wilt.
in dit geval zetten we hem in zijn stoel (hij klimt er zelf in) en of zetten we de televisie aan.
Wilt hij in bad dan wijst hij de foto aan van het bad en wijst naar de deur van de gang.
drinken is wijzen naar het keukenkastje en of gebaar drinken.

en iedereen en alles is verder mama of papa :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 12 februari 2014 @ 08:53:45 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136615956
Jee Bar wat een geduld heb je daar voor nodig, petje af hoor.
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:17:06 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136619338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:19 schreef _Bar_ het volgende:

en dan word Roy echt boos omdat hij niet krijgt wat hij wil duidelijk maken. ;(
Wat moet dat ontzettend frustrerend zijn voor jullie allemaal.
Heftig hoor Bar. Ik had er geen erg in dat Roy zó beperkt is in zijn communicatie. :{
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:38 schreef _Bar_ het volgende:

en iedereen en alles is verder mama of papa :')
En dit lijkt me verdrietig. Natuurlijk zullen jullie je ego opzij zetten. Maar toch, Roy heeft maar één papa en één mama...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_136621360
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:19 schreef _Bar_ het volgende:
Denk dat dat ook nog te moeilijk is voor Roy.
Voornamelijk doordat hij de dingen zelf niet duidelijk kan maken.

volgens mij gebruiken zij het minder ingewikkeld. Hij kan bijv tijdens het eten aangeven dat hij nog een hap wil door op de knop te drukken. Maar of het dan iets voor Roy is weet ik niet. Misschien kan mee oid daarmee helpen.
pi_136621934
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:25 schreef poemojn het volgende:

[..]

volgens mij gebruiken zij het minder ingewikkeld. Hij kan bijv tijdens het eten aangeven dat hij nog een hap wil door op de knop te drukken. Maar of het dan iets voor Roy is weet ik niet. Misschien kan mee oid daarmee helpen.
wij doen met mee nog maar bar weinig. De tjasker zelf komt met heleboel aanreikingen,en dan is het zorg lijntje net wat korter ;)

nog een hap kan Roy gelukkig wel,die trekt net zo hard aan je arm tot je het geeft of het gebaar eten.

het is ook lastig om het zo uit te leggen aan een "buitenstaander"wat Roy wel en niet begrijpt.

wat wel opvalt en echt leuk om te zien is hij herkent geluiden/intro's van tv series.
zo kent hij kaatje enorm,teletubbies,zandkasteel daar reageert hij gelijk op. Laat alles vallen en direct naar de tv
:)

om nog maar een vb te geven,we zitten te eten,Roy aan de kopse kant en wij aan beide zijde van Roy.
Roy Wilt iets hebben van de tafel,geluid maken,en wijzen.
dan gaan we benoemen en pakken,geven het aan Roy,Roy gooit het weg of duwt je hand weg. Wijst weer en geluid maken dit gaat zo door tot we eigenlijk alles wat op tafel staat gehad hebben.
Wat bleek hij wilde van mijn bord eten,maar wees niet naar mijn op papa's bord nee alsmaar voor hem uit wijzend.

ondertussen staat er nu niks meer extra op tafel buiten onze borden en bestek. Eet een stuk rustiger en hebben we allemaal warm eten. En ja Roy en ik of papa en Roy we delen een bord.

daar dachten we ook nog aan om met muziek te gaan werken,maar dat valt al helemaal niet mee om zoiets voor elkaar te krijgen. O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 12 februari 2014 @ 14:02:38 #163
92409 Twinky
Little star.
pi_136624335
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:46 schreef _Bar_ het volgende:

daar dachten we ook nog aan om met muziek te gaan werken,maar dat valt al helemaal niet mee om zoiets voor elkaar te krijgen. O+

vanuit lurkstand:

Dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn: een instrumentje of muziekje kan iets vasts inleiden. Bijv een muziekdoosje als hij naar bed gaat, een belletje voor het eten, een trommeltje voor jas aan en naar buiten. Liedje fluiten is onder de douche, neuriën is weer iets anders... xylofoon, triangel... Het ligt eraan of hij de geluiden ook moet kunnen maken.
Kan zeker ter ondersteuning van woorden en gebaren als hij zo gevoelig is voor geluiden/ritmes!
pi_136646048
Lijkt me erg zoeken Bar. Wat werkt wel, wat werkt niet.
En frustrerend voor zowel Roy als voor jullie dat hij wel weet wat hij wil, maar het nog lang niet altijd duidelijk kan maken. Lijkt me lastig om je niet begrepen te voelen, maar ook heel onmachtig om degene te zijn die het niet begrijpt.
Ik heb geen tips... maar wel gewoon een knuffel voor je :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:30:30 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136646598
Eigenlijk wat Nijna zegt, Bar. Bij wat je schrijft voel ik gewoon de frustratie en onmacht van Roy en van jullie en al die moeite die jullie en ook Roy moeten doen in de communicatie. En hoeveel jullie toch ook al weer wel bereikt hebben. Ik heb echt heel veel respect voor jullie ^O^
Jullie doen al zo veel en ik heb helaas verder ook geen tips. Ik hoop gewoon dat de tijd toch ook nog een beetje gaat meewerken :*

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 12-02-2014 22:40:58 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:34:26 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136646816
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:02 schreef Twinky het volgende:

[..]

vanuit lurkstand:

Dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn: een instrumentje of muziekje kan iets vasts inleiden. Bijv een muziekdoosje als hij naar bed gaat, een belletje voor het eten, een trommeltje voor jas aan en naar buiten. Liedje fluiten is onder de douche, neurieën is weer iets anders... xylofoon, triangel... Het ligt eraan of hij de geluiden ook moet kunnen maken.
Kan zeker ter ondersteuning van woorden en gebaren als hij zo gevoelig is voor geluiden/ritmes!
Wat een origineel idee!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_136648012
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:02 schreef Twinky het volgende:

[..]

vanuit lurkstand:

Dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn: een instrumentje of muziekje kan iets vasts inleiden. Bijv een muziekdoosje als hij naar bed gaat, een belletje voor het eten, een trommeltje voor jas aan en naar buiten. Liedje fluiten is onder de douche, neuriën is weer iets anders... xylofoon, triangel... Het ligt eraan of hij de geluiden ook moet kunnen maken.
Kan zeker ter ondersteuning van woorden en gebaren als hij zo gevoelig is voor geluiden/ritmes!
hier ga ik eens over nadenken. Dank je wel voor je voorbeeld ^O^
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:09:02 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136648474
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat een origineel idee!
Ik vind sowieso dat er vanuit lurkstand vaak hele goed bijdrages worden geleverd :Y

Wij hadden vandaag een mijlpaal, want Job heeft voor het eerst in zijn leven *tromgeroffel* een verjaardagsfeestje gehad.
In november was hij jarig en we hadden hem beloofd dat hij dit jaar echt een feestje mocht geven als het goed met hem ging. En in het weekend zei hij ineens dat het al een tijd goed ging en dat hij woensdag dus een feestje wilde.
We hebben inmiddels geleerd dat we bij hem van het moment gebruik moeten maken en dat bij de minste bezwaren of tegenwerpingen van onze kant het al helemaal mis kan gaan, dus we hebben maar niet gezegd dat het wel erg kort dag was, maar zijn op hoop van zegen taart gaan bestellen en we hebben uitnodigingen gemaakt. Hij mocht 3 vriendjes uitnodigen.
Maandag kregen de kinderen hun uitnodiging, dat wil zeggen dat de ouders het pas maandag na school hoorden, maar maandagavond kregen we van alle ouders al reactie dat hun kind zou komen.

We konden verder niks organiseren, dus ze hebben hier gewoon gespeeld en meegegeten. Gelukkig werkte het weer mee en konden ze ook lekker naar buiten. Uiteindelijk zijn er wel maar 2 gekomen. Op school hadden ze vandaag gezien dat het voor 1 jongen echt te moeilijk was en school heeft de moeder van die jongen gebeld dat het beter niet kon doorgaan.

Maar het is verder een succes geweest. Ik was er niet bij, want ik kon ook niet op zo'n korte termijn vrij nemen. J. heeft het dus helemaal alleen moeten doen. Ik had dat niet alleen aangekund, maar hij gelukkig wel. Sterker nog, bij het eten had J. nog besloten dat Katja ook nog wel een vriendinnetje mocht uitnodigen en een buurjongen die toevallig langskwam werd ook maar meteen uitgenodigd om mee te komen eten, dus met het eten was het al wel echt een volwaardig feestje.

Misschien lijkt dit feestjesverhaal wel een beetje offtopic, maar voor ons is dit echt een enorme sprong voorwaarts geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:11:01 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_136648550
Wat heerlijk om te horen livelink O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136648590
^O^ *O* fijn livelink wat een vrolijk bericht Super!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 februari 2014 @ 23:11:49 #171
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_136648594
Wat fijn livelink!

O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_136649015
* vannelle kruipt uit lurkmodus: GAAF!!!
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:36:58 #173
92409 Twinky
Little star.
pi_136649661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:09 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat er vanuit lurkstand vaak hele goed bijdrages worden geleverd :Y

ik denk (als ik voor mezelf spreek) dat het soms ook makkelijker als je er een eindje vanaf staat. Als ouder zit je er zo bovenop en komt er zoveel liefde en frustratie bij...
Al heb ik niets dan respect voor jullie blijvend geduldige en creatieve aanpak. En als ik dan als jonge juf iets kan bijdragen is dat alleen maar fijn :)
pi_136651487
Livelink wat fijn! *O*
pi_136652750
Wat tof, zo'n feest ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 13 februari 2014 @ 04:29:30 #176
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_136652754
Wat goed lieveling O+

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:09 schreef livelink het volgende:
Sterker nog, bij het eten had J. nog besloten dat Katja ook nog wel een vriendinnetje mocht uitnodigen en een buurjongen die toevallig langskwam werd ook maar meteen uitgenodigd om mee te komen eten, dus met het eten was het al wel echt een volwaardig feestje.
Eigenlijk is J gewoon een kok in de kast, hè? ;)
  donderdag 13 februari 2014 @ 06:33:06 #177
386633 Adnap
I love Life !
pi_136652833
Livelink wat gaaf!!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 februari 2014 @ 06:53:14 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136652886
Wat heerlijk om te lezen, livelink O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_136653033
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:58 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hier ga ik eens over nadenken. Dank je wel voor je voorbeeld ^O^
Heb je een iPad/iPhone? iButtons kan hierbij erg handig zijn. Zitten standaard allemaal tunes uit programma's in, en oneliners, maar je kunt het helemaal zelf aanpassen/verwijderen/aanvullen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_136653240
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 07:31 schreef McLaura het volgende:

[..]

Heb je een iPad/iPhone? iButtons kan hierbij erg handig zijn. Zitten standaard allemaal tunes uit programma's in, en oneliners, maar je kunt het helemaal zelf aanpassen/verwijderen/aanvullen.
nee die hebben we beide niet,zijn niet zo van de I ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136653737
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 08:00 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

nee die hebben we beide niet,zijn niet zo van de I ;)
Er is vast ook wel zoiets voor andere systemen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:19:05 #182
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_136655321
Livelink wat fijn dat het zo`n succes was!
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:43:21 #183
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_136655960
Geweldig Livelink! Fijn dat het allemaal goed ging :)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_136657473
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:46 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

wij doen met mee nog maar bar weinig. De tjasker zelf komt met heleboel aanreikingen,en dan is het zorg lijntje net wat korter ;)

nog een hap kan Roy gelukkig wel,die trekt net zo hard aan je arm tot je het geeft of het gebaar eten.

het is ook lastig om het zo uit te leggen aan een "buitenstaander"wat Roy wel en niet begrijpt.

wat wel opvalt en echt leuk om te zien is hij herkent geluiden/intro's van tv series.
zo kent hij kaatje enorm,teletubbies,zandkasteel daar reageert hij gelijk op. Laat alles vallen en direct naar de tv
:)

om nog maar een vb te geven,we zitten te eten,Roy aan de kopse kant en wij aan beide zijde van Roy.
Roy Wilt iets hebben van de tafel,geluid maken,en wijzen.
dan gaan we benoemen en pakken,geven het aan Roy,Roy gooit het weg of duwt je hand weg. Wijst weer en geluid maken dit gaat zo door tot we eigenlijk alles wat op tafel staat gehad hebben.
Wat bleek hij wilde van mijn bord eten,maar wees niet naar mijn op papa's bord nee alsmaar voor hem uit wijzend.

ondertussen staat er nu niks meer extra op tafel buiten onze borden en bestek. Eet een stuk rustiger en hebben we allemaal warm eten. En ja Roy en ik of papa en Roy we delen een bord.

daar dachten we ook nog aan om met muziek te gaan werken,maar dat valt al helemaal niet mee om zoiets voor elkaar te krijgen. O+

Laatst zei je toch dat de kans bestaat dat het taalgedeelte in zn hersenen was aangetast?

Het voorbeeld dat je hier noemt herken ik erg van de hersenbloeding van mn moeder. Door die bloeding is haar hele taalgedeelte afgestorven. Ze had (heeft) eigenlijk volledig afasie. Hierdoor kon ze niet alleen niet praten, maar ook niet meer communiceren.

Als ze een glas water in haar hand had en ze wilde in plaats daarvan sinas, lukte het haar niet om naar de fles sinas te wijzen. Wij moesten dan ook raden wat ze bedoelde tot we het goed hadden.

Mss een stomme vergelijking, hoor, maar ik moest er aan denken.

Door veel te oefenen, voornamelijk picto's ook, heeft ze weer leren communiceren. Haar hersenen hebben hierdoor een nieuw communicatiegebied aangemaakt.
pi_136668477
Fijn Livelink
pi_136670321
Livelink *O* dat klinkt goed! Mooie mijlpaal :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_136672326
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:30 schreef -Spring het volgende:
Het voorbeeld dat je hier noemt herken ik erg van de hersenbloeding van mn moeder. Door die bloeding is haar hele taalgedeelte afgestorven. Ze had (heeft) eigenlijk volledig afasie. Hierdoor kon ze niet alleen niet praten, maar ook niet meer communiceren.

Als ze een glas water in haar hand had en ze wilde in plaats daarvan sinas, lukte het haar niet om naar de fles sinas te wijzen. Wij moesten dan ook raden wat ze bedoelde tot we het goed hadden.
Wow Spring.... :o Ik 'ken' je moeder van foto's die je vroeger wel eens postte, vind haar zo'n mooie vrouw. Daarom herinner ik me haar. Wat heftig. :{

En Livelink, wat heerlijk dat Job een feestje heeft gehad. Het ontroert me. :') O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_136676823
Wow Livelink... wat onwijs gaaf!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:06:44 #189
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136677411
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:49 schreef Moonah het volgende:

En Livelink, wat heerlijk dat Job een feestje heeft gehad. Het ontroert me. :') O+
En het ontroert mij weer dat jullie alles in het werk stellen om in een paar dagen een feestje in elkaar "te flansen". Omdat dat voor Job "het moment" is.
O+
Rayen 2½ jaar!
pi_136682671
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:30 schreef -Spring het volgende:

[..]

Laatst zei je toch dat de kans bestaat dat het taalgedeelte in zn hersenen was aangetast?


Mss een stomme vergelijking, hoor, maar ik moest er aan denken.

D Haar hersenen hebben hierdoor een nieuw communicatiegebied aangemaakt.
Dit werd ons in het uz ook verteld dat dit ook kan gebeuren,dat een ander gedeelte van de hersenen het beschadigde kan overnemen. Maar dat kost heel erg veel oefening en tijd.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 16 februari 2014 @ 21:00:18 #191
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136788311
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:35:15 #192
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136846858
Vanmorgen hebben we de indicatie verlenging aangevraagd en gelijk een gesprek gehad over de communicatie. Pecs gaan we mee stoppen,voor Roy is dat echt nog te lastig. Maar gaan helemaal terug naar de basis en proberen om met verwijzers aan de slag te gaan.
Ze proberen het eerst weer op school en daarna worden wij erbij gehaald om het thuis toe te passen.

Zo ook tijdens de vele (on)zinnige vragen waar we doorheen moesten,ineens kwam het gesprek op onderwijs,en Roy zal echt nooit naar regulier onderwijs kunnen.
Dat zijn weer ondanks dat je het weet,moeilijke dingen. Weer confronterend.

verder adviseerden ze ons om eens goed na te denken voor hulp aan huis,handvaten maar ook zodat wij wat meer rust krijgen.
Dit gaan we vanavond op het gemak eens bespreken,want het klinkt wel erg aanlokkelijk.

En dat je zoon kanjer van de dag is is dan heel leuk *) is een stukje bij de nsgk,en ze hebben Roy opgegeven en vandaag werd hij dat.

[ Bericht 29% gewijzigd door _Bar_ op 18-02-2014 13:41:14 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:43:56 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136856527
Oh Bar, dat lijkt me inderdaad weer heel erg confronterend. Zou het ooit wennen om iedere keer weer dat soort berichten te moeten verwerken?

Hoe moet ik hulp aan huis zien? Een soort ouderbegeleiding aan huis?

En gefeliciteerd natuurlijk met jullie Kanjer van de dag! w/
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 18 februari 2014 @ 18:21:10 #194
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136860836
die roy! zomaar kanjer van de dag *O*

en wat gebeurt er allemaal als je kanjer van de dag bent?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:49:45 #195
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136864547
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:43 schreef livelink het volgende:
Oh Bar, dat lijkt me inderdaad weer heel erg confronterend. Zou het ooit wennen om iedere keer weer dat soort berichten te moeten verwerken?

Hoe moet ik hulp aan huis zien? Een soort ouderbegeleiding aan huis?

En gefeliciteerd natuurlijk met jullie Kanjer van de dag! w/
nee het went niet,ook al weet je het wel,maar het is dan weer zo echt je kind is gehandicapt. Niet dat dat erg is,maar doet wel pijn en verdriet je gunde hem zo graag een gewoon leven.

hulp aan huis houd in iemand dat Roy even over neemt van ons,die met Roy gaat spelen zodat we even tijd voor ons zelf hebben. Maar ook iemand die ons handvaten kan geven van ik zou dit eens proberen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:52:34 #196
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136864683
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:21 schreef lady-wrb het volgende:
die roy! zomaar kanjer van de dag *O*

en wat gebeurt er allemaal als je kanjer van de dag bent?
als je op fb sngk intypt en dan die aanklikt zie je het vanzelf.

er gebeurd in feite niks alleen je word met foto vernoemd op hun fb pagina en daar reageren mensen op en geven likes.

je kind word even in het zonnetje gezet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † dinsdag 18 februari 2014 @ 20:01:03 #197
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136865123
gevonden!
hij staat er leuk op zeg! (ik vind die pop een beetje erg griezelig :@ )
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:06:28 #198
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136865384
Die pop was zo leuk en lief voor Roy, de echte kaatje heeft Roy ook al gezien maar helaas niet mee op de foto.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 19 februari 2014 @ 07:13:41 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136881267
Ik heb gisteravond even snel gekeken. Wat een leuke foto. Het enthousiasme spat er vanaf. Alsof hij zo door mijn pc heen kon breken O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:43:20 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136882941
als ik sngk intik kom ik alleen maar op allerlei arabische accounts uit. :D

oh wacht ik heb 't al gevonden, het moest dus NSGK zijn. wat een vreselijke pop inderdaad. :o maar Roy staat er super op! O+
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2014 @ 09:45:24 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136882992
volgens mij is het iets chinees of koreaans trui, want dat had ik in eerste instantie ook
er stonden volgens mij foto's van de olympische spelen bij. :D
toen ik het nog een keer probeerde kwam ik wel goed uit.
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:27:28 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136883977
bar heeft de letters gewoon verwisseld, lady-wrb. maar koreaans kan ook best. onbegrijpelijke tekens waren het in elk geval. :D
in de haak.
pi_136884067
Gaat het met j nog allemaal goed livelink?

nsgk idd ik maakte een typefout :')

worden jullie er nooit eens moe van,dat geregel iedere keer,overal achteraan blijven rennen,kastje muur verhalen tussen verzekering en een bedrijf. Wmo die papieren kwijt raakt. Echt ik ben kapot qua energie en we zijn er gewoon nog lange niet :{ echt ik heb alles voor Roy over en ga voor hem door het vuur,maar wat rust in ons gezin zou zo fijn zijn :)
Wij zijn echt al sinds hij zo ziek werd en alles anders werd aan het rennen en vliegen,dan weer even paar mnd rust en dan begint het weer opnieuw.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:14:02 #204
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136892971
Ja Bar, ik kan me voorstellen dat je ernaar verlangt dat alles eens een poosje gewoon op de rit staat en lekker loopt.
Wat staat Roy leuk op die foto! Ik herinnerde me hem alleen nog maar als baby, maar hij is al een flinke knul!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_136893406
Net terug thuis van Roy zijn school, Roy komt straks achteraan met de taxi.
Gesprek met ergo en iemand van welzorg, verslag gemaakt wat naar de verzekering gaat zodat we misschien wel een aangepaste stoel voor Roy krijgen.
opties aangegeven welke belangrijk zijn en wat veiligheid en rust kan bieden bij Roy.
En dan maar afwachten hoelang dit weer allemaal gaat duren...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:12:27 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136919890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:30 schreef _Bar_ het volgende:
Gaat het met j nog allemaal goed livelink?

nsgk idd ik maakte een typefout :')

worden jullie er nooit eens moe van,dat geregel iedere keer,overal achteraan blijven rennen,kastje muur verhalen tussen verzekering en een bedrijf. Wmo die papieren kwijt raakt. Echt ik ben kapot qua energie en we zijn er gewoon nog lange niet :{ echt ik heb alles voor Roy over en ga voor hem door het vuur,maar wat rust in ons gezin zou zo fijn zijn :)
Wij zijn echt al sinds hij zo ziek werd en alles anders werd aan het rennen en vliegen,dan weer even paar mnd rust en dan begint het weer opnieuw.
Zo moe dat ik het opgegeven heb. Ik heb al mijn energie al nodig om hem uberhaupt op school te krijgen, groot te brengen en op te voeden. En dat wil ik ook toch wel heel graag blijven combineren met mijn werk. En dan is het wel op eigenlijk. Zo'n akkefietje met een psychiater en al die moeite die het heeft gekost voor de medicatie kan ik er eigenlijk niet eens bij hebben, laat staan papierwinkels voor ZIN, PGB of opvang of zo. Dus dat doe ik ook niet meer.

Maar de medicatie lijkt wel nog steeds een goede beslissing te zijn geweest. Vorige week het handelingsplan op school besproken en ik citeer:
"Januari
Hij is heel vrolijk. Het meedoen in de klas gaat steeds beter. Sinds de medicatie heeft hij veel minder last van stemmingswisselingen. Ook is hij minder prikkelbaar. Er kan nu wat vervelends gebeuren zonder dat hij heel boos wordt. Hij is goed aanspreekbaar en kan goed aangeven wanneer hem iets te veel wordt"

Het zal natuurlijk niet alleen de medicatie zijn, dat begrijp ik ook wel. Het feit dat die feestdagen achter de rug zijn helpt. Maar ik ben er van overtuigd dat de medicatie ook zijn werk doet. We herkennen dit beeld thuis namelijk ook. En zijn grote zus heeft nu al 2 dagen achter elkaar een vriendinnetje te logeren in de voorjaarsvakantie en dat gaat tot nog toe ook goed. Dat was een tijd geleden ook ondenkbaar.

Dus uiteindelijk levert al die moeite ook energie op, maar de balans is soms ver te zoeken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † donderdag 20 februari 2014 @ 09:20:55 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136920052
herken jij dan ook dat je niet echt durft te genieten van het feit dat het goed gaat omdat je elk moment verwacht dat het weer fout gaat? (dat heb ik heel erg :@ )
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:29:17 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136920208
Ja, dat herken ik wel. Maar op dit moment kan ik er nog wel van genieten dat het zo goed gaat (pas sinds heel kort hoor). Ik weet alleen nog niet helemaal wat ik nu met die extra tijd voor mezelf aanmoet. Ik heb wel heel erg het gevoel dat ik er nu wel echt van moet genieten, omdat het ook weer zo voorbij kan zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_136922275
Livelink, wat fijn om te lezen dat het op school en thuis beter gaat en dat die medicatie dus echt wel effect lijkt te hebben! En goed dat je er ook wel van kan genieten! :*

Bar, sterkte met de hele papierwinkel! :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_136997180
Hoi allemaal, ik ga even bijlezen en dan kom ik hier weer reageren. Ik was hier vroeger onder een andere nick actief maar die wil ik niet voortzetten i.v.m. privacygevoelige dingetjes. Mensen die hier langer reageren kennen mij hopelijk nog als de moeder van Lukas.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 07:31:51 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_137005568
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:54 schreef Jihawti het volgende:
Hoi allemaal, ik ga even bijlezen en dan kom ik hier weer reageren. Ik was hier vroeger onder een andere nick actief maar die wil ik niet voortzetten i.v.m. privacygevoelige dingetjes. Mensen die hier langer reageren kennen mij hopelijk nog als de moeder van Lukas.
Ja hoi! Jij had een heeeeele lange nick. ;) Ik heb me wel eens afgevraagd waar je was. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_137005824
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 07:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja hoi! Jij had een heeeeele lange nick. ;) Ik heb me wel eens afgevraagd waar je was. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
Jaaaa klopt dat was ik! Ik ben een tijd gestopt met posten omdat mijn (inmiddels) ex zich eraan stoorde en ik toen nog wilde proberen het zinkende schip weer vlot te trekken. Uiteindelijk heb ik ingezien dat het niet meer beter ging worden en heb gekozen een normale opvoeding en omgeving voor de kinderen (en voor mezelf). Zo, een heel drama in twee zinnen samengevat *O*

Met Lukas gaat het best goed, hij heeft sinds een jaar Risperdal toegevoegd gekregen aan zijn medicatie-menu i.v.m. zijn grilligheid en ze zeiden dat we geen wonderen moesten verwachten maar eigenlijk is dit toch een beetje gebeurd: hij is veel helderder, rustiger en praat meer. Het is bijna elke zondag feest om hem mee te mogen nemen naar huis! Het enige mindere is dat hij zich dus bewuster is van zijn omgeving en dus meer meekrijgt van onrust als feestdagen en daar dus heftiger op reageert.

Ik zie hier ook weer wat heftige verhalen voorbijkomen zeg -O-
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_137006086
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:59 schreef Cantare het volgende:
En/of PECS?

PECS is een methode om te kunnen communiceren via pictogrammen. Zo kan een kind dat zich niet kan uitdrukken d.m.v. taal, toch in contact komen met zijn omgeving en duidelijk maken wat het wil. Zowel geschikt voor kinderen met autisme als met een verstandelijke beperking.

http://www.kennispleingeh(...)erking-dmv-PECS.html
Met Lukas zijn ze ook aan het trainen met PECS. Het gaat verrassend goed.Bij hem was het ook iets waarmee ze zijn begonnen om zijn moeilijke buien die mogelijk door frustratie komen omdat hij zich niet goed kan uiten. Hij heeft trouwens wel nuttige (maar erg vreemde en grillige) taalproductie dus misschien is de stap van woorden->foto's iets minder vergezocht voor hem. Het blijkt geen verschil te maken tot nu toe, maar dat kan dus ook zijn omdat hij zich zonder PECS ook enigszins kan uiten, en ik begrijp dat Roy dat moeilijk kan dus misschien maakt het daar wel verschil.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:47:47 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_137007641
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 08:37 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Jaaaa klopt dat was ik! Ik ben een tijd gestopt met posten omdat mijn (inmiddels) ex zich eraan stoorde en ik toen nog wilde proberen het zinkende schip weer vlot te trekken. Uiteindelijk heb ik ingezien dat het niet meer beter ging worden en heb gekozen een normale opvoeding en omgeving voor de kinderen (en voor mezelf). Zo, een heel drama in twee zinnen samengevat *O*

Met Lukas gaat het best goed, hij heeft sinds een jaar Risperdal toegevoegd gekregen aan zijn medicatie-menu i.v.m. zijn grilligheid en ze zeiden dat we geen wonderen moesten verwachten maar eigenlijk is dit toch een beetje gebeurd: hij is veel helderder, rustiger en praat meer. Het is bijna elke zondag feest om hem mee te mogen nemen naar huis! Het enige mindere is dat hij zich dus bewuster is van zijn omgeving en dus meer meekrijgt van onrust als feestdagen en daar dus heftiger op reageert.

Ik zie hier ook weer wat heftige verhalen voorbijkomen zeg -O-
Wat fijn dat het beter gaat! Maar wat een zware tijd heb je achter de rug, zeg. Risperdal is hier ook het medicijn waardoor het sinds kort beter gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_137008114
Jihawti, ik weet je vorige naam niet meer, maar herken je plaatje volgens mij wel ;).
Fijn dat het beter gaat!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_137014745
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Wat fijn dat het beter gaat! Maar wat een zware tijd heb je achter de rug, zeg. Risperdal is hier ook het medicijn waardoor het sinds kort beter gaat.
Nou, ik doelde specifiek op jou toen ik die opmerking maakte van heftige verhalen...jij hebt het ook voor je kiezen gekregen zeg. Gelukkig dat Risperdal bij jullie dan ook zo'n goed effect geeft. Wij weten wel raad met die extra energie die een beetje meer rust in de tent geeft, no? ;)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_137209185
Ik kom ook weer meeposten na zelf eindelijk een diagnose (Asperger en ADHD) te hebben gaan we komende maand verder met Zoonlief.

De kenmerken zijn volgens de juf echt wel aanwezig, maar Merlijn blijft wel heerlijk zichzelf. Jammer dat dit eigenlijk niet kan in de echte wereld zonder tegen gepest ofzo aan te lopen. Maar ik hoop dat hij in de komende maanden gaat leren hoe hij het beter wel kan doen.

Mijn psychiater heeft ook echt gezegd dat ik verder moet met hem. Jammer genoeg werkt de huisarts even niet goed genoeg mee. We hebben in het verleden (2012) een intake afgebeld omdat het niet te bereizen was met kind en manlief het niet zo nodig vond. De verwijzing destijds was alleen voor ADHD en had eigenlijk om andere GGZ instelling gevraagd. vorig jaar uitgezocht waar het mis was gelopen en nieuwe verwijzing gevraagd. Doordat ik overbelast was niet de puf om erachter aan te gaan toen ik er niets meer van hoorde.

Nu krijg ik alleen nog een verwijzing als het de oude reden betrof. Maar er zijn teveel autistische kenmerken aanwezig. Dus autisme moet in de verwijzing. Kunnen we pas 19 maart terecht op het spreekuur bij de huisarts. Pfff.

Ik zie er al zo erg tegenop omdat mijn eigen behandeling nu gaat beginnen. Het enige wat ik nu hoop is dat het diagnosetraject snel gaat. En we dat weer achter ons hebben. Mijn eigen verwijsbrieven voor ambulante hulp gaan 17 maart de deur uit. Deze kijken ook naar de gezinssituatie dus ben benieuwd hoe het naast elkaar gaat lopen.

Een heel verhaal, maar wel blij dat ik het even kwijt ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Randa_v op 27-02-2014 19:19:10 ]
pi_137216952
Wat beroerd zeg dat jullie pas 19 maart bij de huisarts terecht kunnen...
En kan jouw psychiater misschien nog iets betekenen qua dat het sneller zou kunnen ofzo?
Succes met het traject voor jezelf en het wachten voor je zoon!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_137222550
Dat duurd lang zeg eer je bij jullie huisarts terecht kunt.

succes met alles
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:05:04 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_137260129
Twee trajecten tegelijk lijkt me ook superzwaar Randa. En kan jouw eigen psychiater niet voor een verwijzing zorgen? Sterkte in ieder geval.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_137317045
Ik heb mijn diagnose net binnen en weet nog niet hoe mijn eigen traject er uit gaat zien. Voorlopig alleen coach en na doorverwijzing contact met Autismepunt. Psychiater zie ik alleen voor medicatie en pas 4 april weer. Is nu ziek.

De pech nu is dat de huisarts vakantie heeft deze week, carnaval hier in het zuiden.

We laten het even zo, maar het valt me altijd tegen dat ik op momenten als de hulp noodzakelijk wordt, het altijd zolang duurt.
Toen ik in april vorig jaar overspannen raakte kon ik pas in augustus komen voor onderzoek bij Psyq. Hoop dat het nu bij zoonlief wat sneller gaat. Vindt het ook wel jammer maar de huisarts heeft mijn diagnose denk ik nog niet binnen alhoewel hij wel al bekend moet zijn omdat hij mijn voorlopige ook heeft gehad. En het is nu eenmaal kwestie van erfelijkheid. Zoonlief roept ook dat heb ik van jou he mamma.
  woensdag 19 maart 2014 @ 19:45:45 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_137935589
Hoe was het bij de huisarts, Randa?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:28:39 #223
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138159334
Kind kwam vandaag thuis met andere schoenen en kleren dan dat hij mee weg was gegaan. Hij was in de stress geraakt door een taalopdracht (werkwoorden vervoegen) en heeft vervolgens zijn kleren en schoenen kapotgetrokken. Van zijn trui was echt niks meer over en zijn schoenen had hij net sinds zaterdag. Daar gaan we dus nog maar een lijmpoging aan wagen.
Maar verder had hij wel een goede dag gehad op school, vond hij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_138160199
Lijm ze Livelink... Hopelijk valt er nog iets te redden aan de schoenen.
Is het dan puur die opdracht of is dat dan de druppel die de emmer heeft doen overlopen?
Hoe is het verder?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:51:57 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_138160359
jemig livelink... ik moet er bijna om lachen maar het is wel erg heftig, en dat vanwege een wat vervelende taalopdracht.
in de haak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 maart 2014 @ 16:57:01 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138160547
jeetje Livelink ... is het misschien een idee om hem oude, te kleine kleding mee te geven (in een tasje bv) met de afspraak dat hij dat stuk mág maken als hij in de stress raakt?? Zodat z'n eigen kleding wellicht (wat langer) gespaard blijft??
sterkte weer :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:59:47 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138160646
Het is echt puur die opdracht, die zoveel stress oplevert. Hij moest hem van de juf ook echt afmaken, dus er was geen uitweg. En dan was het ook nog een opdracht op de computer. Nou ja, alles bij elkaar dus. Verder gaat het nog steeds heel goed met hem, maar dit soort dingen zijn dus nog wel erg moeilijk. Hij baalde zelf geloof ik ook wel van zijn schoenen. Op school hadden ze het ook al wel willen lijmen, maar hij dacht zelf dat hij ze wel meteen weer kapot zou trekken want dat gevoel had hij nog steeds zei hij me net. Dus dat zullen we vanavond maar doen als hij op bed ligt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:02:11 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138160743
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:57 schreef DJMO het volgende:
jeetje Livelink ... is het misschien een idee om hem oude, te kleine kleding mee te geven (in een tasje bv) met de afspraak dat hij dat stuk mág maken als hij in de stress raakt?? Zodat z'n eigen kleding wellicht (wat langer) gespaard blijft??
sterkte weer :*
Nee, dat hebben ze op school al geprobeerd. Hij moet echt zijn eigen spullen die hij dan aanheeft kapot maken. De kleding die hij heeft is allemaal minimaal derdehands en op school hebben ze reservekleding, dus qua kleding boeit het me niet zo. Alleen qua schoenen is het wel echt zonde. Hij gaat er hard doorheen.

Job heeft zelf net als oplossing bedacht dat hij voortaan maar gewoon geen schoenen meer aandoet naar school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 maart 2014 @ 17:09:12 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138160964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:02 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze op school al geprobeerd. Hij moet echt zijn eigen spullen die hij dan aanheeft kapot maken. De kleding die hij heeft is allemaal minimaal derdehands en op school hebben ze reservekleding, dus qua kleding boeit het me niet zo. Alleen qua schoenen is het wel echt zonde. Hij gaat er hard doorheen.

Job heeft zelf net als oplossing bedacht dat hij voortaan maar gewoon geen schoenen meer aandoet naar school.
of uittrekken in de klas en bij juf/meester in bewaring geven tot hij weer naar huis gaat? Ik vind het nog niet eens zo'n slecht idee van Job
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:27:20 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_138161578
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:28 schreef livelink het volgende:

Maar verder had hij wel een goede dag gehad op school, vond hij.
:o :D Hier moet ik eigenlijk ook wel om lachen...
Maar wát een compleet andere wereld is het toch eigenlijk zeg, waarin Job leeft... Onvoorstelbaar.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:29:37 #231
11682 Moonah
Jolie femme
pi_138161674
Ah, nog een pagina. 8)7
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:59 schreef livelink het volgende:
Hij baalde zelf geloof ik ook wel van zijn schoenen. Op school hadden ze het ook al wel willen lijmen, maar hij dacht zelf dat hij ze wel meteen weer kapot zou trekken want dat gevoel had hij nog steeds zei hij me net. Dus dat zullen we vanavond maar doen als hij op bed ligt.
Dit vind ik wel erg knap van hem, dat hij het zo goed kan voelen en duiden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 17:38:00 #232
240917 Mula
pi_138161912
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:02 schreef livelink het volgende:

[..]

Job heeft zelf net als oplossing bedacht dat hij voortaan maar gewoon geen schoenen meer aandoet naar school.
Is het een idee om hem op school op sloffen te laten lopen? Makkelijk kapot te maken, maar wel een stuk betaalbaarder dan schoenen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:48:33 #233
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138162190
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:38 schreef Mula het volgende:

[..]

Is het een idee om hem op school op sloffen te laten lopen? Makkelijk kapot te maken, maar wel een stuk betaalbaarder dan schoenen.
Op school doen ze wel erg hun best om er voor te zorgen dat zijn schoenen heel blijven. Zo moest ik regelmatig zijn schoenen bij de directeur ophalen 's middags, dan hadden ze ze daar veilig gesteld. En het gebeurt nog wel eens dat hij zonder schoenen uit de taxi komt. Dan hebben ze ze afgepakt en dan vinden ze het 's middags nog niet raadzaam om ze terug te geven. Gelukkig maar, want anders had ik echt een groot schoenenprobleem. Het is nou ook weer niet zo dat het makkelijk is om voor hem schoenen te kopen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_138183937
Livelink, ik vind inderdaad ook wel wat Moonah zegt, hij kan het wel goed voelen en aangeven, knap van hem! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 26 maart 2014 @ 17:37:40 #235
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_138197679
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:48 schreef livelink het volgende:

[..]

Op school doen ze wel erg hun best om er voor te zorgen dat zijn schoenen heel blijven. Zo moest ik regelmatig zijn schoenen bij de directeur ophalen 's middags, dan hadden ze ze daar veilig gesteld. En het gebeurt nog wel eens dat hij zonder schoenen uit de taxi komt. Dan hebben ze ze afgepakt en dan vinden ze het 's middags nog niet raadzaam om ze terug te geven. Gelukkig maar, want anders had ik echt een groot schoenenprobleem. Het is nou ook weer niet zo dat het makkelijk is om voor hem schoenen te kopen.
Welke maat heeft hij, livelink? Jongste groeit er op het moment sneller uit dan dat hij ze verslijt.
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:27:11 #236
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_138199281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:28 schreef livelink het volgende:
Kind kwam vandaag thuis met andere schoenen en kleren dan dat hij mee weg was gegaan. Hij was in de stress geraakt door een taalopdracht (werkwoorden vervoegen) en heeft vervolgens zijn kleren en schoenen kapotgetrokken. Van zijn trui was echt niks meer over en zijn schoenen had hij net sinds zaterdag. Daar gaan we dus nog maar een lijmpoging aan wagen.
Maar verder had hij wel een goede dag gehad op school, vond hij.
:o Jee livelink. Wat is hij dan ook sterk zeg! Schoenen kapot trekken lijkt me best een pittige klus. (Ik moest gelijk aan de Hulk denken. :@ )
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:43:36 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_138199816
Oei livelink :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_138202192
Livelink pittig zeg! :*
Dan valt Kim nog wel mee, die bijt alleen de kleding aan gort. (en alles wat ze tegenkomt)
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:39:04 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_138204745
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:44 schreef _Ingrid_ het volgende:

Dan valt Kim nog wel mee, die bijt alleen de kleding aan gort. (en alles wat ze tegenkomt)
Maar dat is vanuit een andere behoefte. Toch? Kim doet dat niet uit boosheid, of wel?
Heb je nu een ander bijtmateriaal gekregen Ingrid, van die ene firma?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_138212806
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar dat is vanuit een andere behoefte. Toch? Kim doet dat niet uit boosheid, of wel?
Heb je nu een ander bijtmateriaal gekregen Ingrid, van die ene firma?
Ja dat is ook zo. Al denk ik wel dat als ze boos is, dat ze uit frustratie nog meer gaat bijten.

We hebben 2 kettingen gehad en een armband, maar het werkt totaal niet.
Nu was het advies om kauwgom te proberen, maar dat slaat ook niet echt aan.
Gisteren een gesprek gehad, maar het is een lastige kwestie. Ze gaan maandag binnen het team nogmaals met elkaar om de tafel, incl een psychiater. Ook omdat ze er adhd bij heeft. Wellicht dat medicatie kan helpen, maar het is nog maar afwachten allemaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Ingrid_ op 26-03-2014 23:42:38 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 maart 2014 @ 23:38:22 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138213117
Jan doet ook dingen dwangmatig. Op z'n jas/trui bijten, om z'n lippen likken (tot het schraal worden toe!) in z'n neus peuteren (tot bloedens aan toe) . verbieden werkt niet, alternatieven bieden werkt niet. Er word nu vanuit Parlan voorzichtig gedacht aan Gilles te la Tourette icm ADHD. We hebben nu een verwijzing voor een andere praktijk dan de laatste keer, eens kijken of die wat kunnen constateren. (wat ook helpt is dat hij nu ook op school onrustiger en drukker wordt, dat liet hij eerst niet zien (sociaal wenselijk gedrag) maar nu dus beetje bij beetje meer en meer). Ook wij moeten afwachten ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:30:12 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138233758
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:37 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Welke maat heeft hij, livelink? Jongste groeit er op het moment sneller uit dan dat hij ze verslijt.
Maat 36/37 zit hij inmiddels al in en ook dat gaat heel hard. De lijmpoging was helaas mislukt, maar ik heb inmiddels exact dezelfde schoenen (x 3) gekocht. Die natuurlijk toch weer net iets anders zaten....
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:33:53 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138233874
DJMO en Ingrid, sterkte met het afwachten en de nieuwe gesprekken/onderzoeken. Ik ben soms zo blij dat ik daar vanaf ben.

Wij hebben Job inmiddels weer op kunsttherapie gedaan. Het is wel duur, maar hij is er zo blij mee. Geen idee wat het therapeutische effect is, maar hij gaat er heel graag naar toe en komt enthousiast weer thuis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 05:17:56 #244
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_138252473
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:30 schreef livelink het volgende:

[..]

Maat 36/37 zit hij inmiddels al in en ook dat gaat heel hard. De lijmpoging was helaas mislukt, maar ik heb inmiddels exact dezelfde schoenen (x 3) gekocht. Die natuurlijk toch weer net iets anders zaten....
Hmmm wij zitten inmiddels rond de 38. Zal ik bewaren en opsturen als we in NL zijn? Dan heb je tenminste wat achter de hand?
pi_138274843
Livelink, dat hij er graag heen gaat en enthousiast weer thuis komt lijkt me al een mooi effect :).

M. is voor de 2e keer naar ballet geweest, ik had al van juf begrepen dat ze een voorstelling gaan doen (en dat had ik M. al verteld), dat vertelde ze vandaag aan de kinderen en ze hebben al een stuk van hun kostuum gepast O+ . Nu is ze helemaal enthousiast, maar denkt dat ook gelijk dat als ze een voorstelling heeft gedaan ze gelijk alles weet van ballet ;). Was het maar zo simpel ;). Ik heb haar verteld dat er nog wel heel veel meer te leren is daarna, nou dat vond ze toch ook wel prima (voor zover dat aankwam) en ze wilde misschien zelfs wel door na de zomer dan. We zullen zien, voor nu heeft ze er plezier in, heerlijk zo'n stralend koppie. En ik denk dat we wederom een juf treffen die ervaring heeft met kinderen met ASS :) , fijn.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Jubileum moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 22:00:40 #246
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_138279928
Oh Livelink wat een verhaal weer :o De hel van schoenen kopen ken ik, dus ik bewonder je nog meer. (Ik heb tegenwoordig afspraak met schoenwinkel dat ik 3 paar mag meenemen en thuis passen, ik ga niet meer een winkel in met heel veel keus)

Jihawti welkom terug! ik heb me vaak afgevraagd hoe het met jouw kinderen ging ondertussen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:38:10 #247
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138281680
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 05:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hmmm wij zitten inmiddels rond de 38. Zal ik bewaren en opsturen als we in NL zijn? Dan heb je tenminste wat achter de hand?
De kans is te groot dat Job die schoenen uiteindelijk niet wil en dan vind ik het zonde van de tijd en moeite die je er in moet steken. Bij schoenen luistert het allemaal heel erg nauw bij hem. Daarom koop ik meestal ook meer dan 1 paar van de schoenen. Gelukkig komt de tijd voor de Crocs er weer aan. Crocs gaan altijd wel goed, gelukkig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_138289399
edit: te persoonlijk tov mezelf

wellicht een andere keer. ;)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 05:50:19 #249
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_138289536
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:38 schreef livelink het volgende:
De kans is te groot dat Job die schoenen uiteindelijk niet wil en dan vind ik het zonde van de tijd en moeite die je er in moet steken. Bij schoenen luistert het allemaal heel erg nauw bij hem. Daarom koop ik meestal ook meer dan 1 paar van de schoenen. Gelukkig komt de tijd voor de Crocs er weer aan. Crocs gaan altijd wel goed, gelukkig.
Yeah voor Crocs :)
pi_138289846
Crocs heeft toch ook schoenen/sneakers? Is dat geen optie voor Job?
  Jubileum moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 20:20:08 #251
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_138306463
Crocs doen het bij Eva zo goed omdat het niet aansluit en zacht materiaal is. Ze woont er het liefst in. Voor ons ook makkelijk want veter strikken kan ze nog steeds niet en klittenband schoenen zijn er weinig meer in haar maat.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:27:10 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138306713
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:53 schreef Fannetje het volgende:
Crocs heeft toch ook schoenen/sneakers? Is dat geen optie voor Job?
Die zijn het dan weer niet voor Job. Niet stoer genoeg, geloof ik.
Gewone crocs kan hij lekker uitschoppen en zo. En inderdaad voor ons ook makkelijk, want ook Job kan geen veters strikken en hij wil geen klittebandschoenen meer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zondag 30 maart 2014 @ 11:03:07 #253
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_138321429
Ik heb het begrip "zomertijd" niet duidelijk genoeg uitgelegd aan Eva.
Die komt uit de badkamer in een kort zomerjurkje en wil het niet meer uit want "het is zomer"
Gelukkig wordt het mooi weer vandaag :D :D
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_138321558
Hihi Lois, tja zomertijd is zomer, dat klinkt ook gewoon logisch. Gelukkig inderdaad mooi weer :).
Hier is het uitleggen geloof ik wel goed gegaan ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 30 maart 2014 @ 11:11:45 #255
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_138321617
quote:
11s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:03 schreef Lois het volgende:
Ik heb het begrip "zomertijd" niet duidelijk genoeg uitgelegd aan Eva.
Die komt uit de badkamer in een kort zomerjurkje en wil het niet meer uit want "het is zomer"
Gelukkig wordt het mooi weer vandaag :D :D
Misschien moet je dan het begrip 'rokjesdag' eens uitleggen ;)
  Jubileum moderator zondag 30 maart 2014 @ 11:26:16 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_138322005
Haha Gao dat wordt helemaal chaos want Eva draagt nooit broeken, alleen jurkjes en rokjes. Broeken zijn nl jongenskleding :')
Er zijn een hoop vaststaande gegevens bij Eva, broeken zijn voor jongens en kort haar ook. Elke mevrouw met kort haar wordt steevast aangesproken met "meneer"
Uitleg dat oma ook kort haar heeft en ook een mevrouw is helpt niet want dat is oma, dus dat is logisch
|:(

Je lacht je slap soms om de redenatie :D
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 30 maart 2014 @ 11:32:07 #257
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_138322093
Wel mooi, zo'n kijkje in haar hoofd. En duidelijk ook :)
  zondag 30 maart 2014 @ 12:09:17 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_138322965
Als ze moest kiezen of het meneer Oma of mevrouw Oma is, koos ze dan vast meneer Oma. ;)
  Jubileum moderator zondag 30 maart 2014 @ 12:14:09 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_138323072
Nee oma is geen mevrouw, ze kan echt slap van het lachen liggen dan, oma is oma!
Heel vaak hoor ik verwonderd "ben jij ook een meisje mama?"
Ik vind die kijkjes in haar hoofd geweldig. Laatst was ze helemaal in paniek en zeer verdrietig. Door de problemen op mijn werk (reorganisatie en boventalligheid) had ze deels iets opgevangen. En nu was ze bang dat als ik ontslagen zou worden ik ook niet meer haar mama zou zijn. "En waar vind ik dan een nieuwe mama?"
Ik moest huilen... Zo blij dat ze het kan verwoorden want je moet er toch niet aan denken dat dat in dat koppie blijft zitten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 30 maart 2014 @ 12:27:38 #260
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_138323406
Oooh wat goed dat ze die zorgen zo goed onder woorden kan brengen!
  zondag 30 maart 2014 @ 13:18:09 #261
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138324646
Laat ze zich dan ook geruststellen, Lois?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zondag 30 maart 2014 @ 14:01:25 #262
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_138325677
Ja hoor, je moet het dan wel 300x herhalen maar dat is eigenlijk met alles dus dat zijn we gewend.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 30 maart 2014 @ 22:44:46 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_138345304
Fijn dat ze dat inderdaad zo duidelijk verwoordde, Lois! Maar och erm!

Cato heeft ook een veterstrikprobleem. Ze zou 't volgens mij best kunnen leren maar ze wil er gewoon ab-so-luut niet aan. :{

Verder was het 'zomertijd' principe hier ook lastig uit te leggen in combinatie met het feit dat het nog lang niet echt zomer is. Juist door het zomerse weer was het allemaal maar moeilijk te rijmen. Tegelijk wilde ze per se nog niet zonder jas naar buiten, dat was een brug te ver. Uiteindelijk ging ze dan toch maar (ietwat morrend) akkoord met mijn voorstel voor een tussenoplossing: de bodywarmer.
in de haak.
pi_138354787
Eva :* Wat gaat er toch veel in de kinderkoppies om he.

Kim lukt het veterstrikken ook nog niet goed. Ze weet nu wel hoe het moet, maar het is nog zo los dat als ze 1 stap zet, de veters losschieten. Ze vind het heel lastig. Ze vroeg ook of de nieuwe schoenen klittenbandschoenen mogen worden. Maar uitgelegd dat die er in haar maat bijna niet zijn.

Zomertijd heeft ze niet heel veel last van, had ik wel verwacht. Wel in de war met welke jas er nu aan moet. Het was wel erg koud en mistig vanmorgen, dus de winterjas aan. Ze wilde ook wanten aan, maar dat heb ik uit haar hoofd kunnen praten. Wel deed ze de capuchon op. In de tas een oude zomerjas mee. Van de week maar eens kijken voor een nieuwe en dan ook meteen voor schoenen.
pi_138356546
Wel mooi die redenatie van kort haar dan ben je een jongen. En oma is natuurlijk gewoon oma!
Wat fijn dat ze kan vertellen wat er in haar koppie omgaat, dan kan je er wat mee :*.

Cato, verwarrend he dat weer... dat is hier ook een beetje lastig. Dan moet je ineens je winterjas aan, dan kan je zomerjas weer aan, dan weer schijnt de zon en moet je toch nog een jas aan.
Veterstrikken, dat lukt hier ook nog niet... de noodzaak is er (gelukkig) ook nog niet zo met gelukkig vaak laarsjes met rits of schoenen met een bandje over de voet. Al leken gympen me ook wel leuk... Maar mochten we leuke gympen zonder rits vinden dan fröbel ik wel van die elastiekjesdingen erdoor die ze kan aantrekken zelf veteRAAR, rare naam maar goed is wel na te maken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_138356663
Ziet er wel handig uit Nijna! Misschien dat ik dat voor Kim koop.
pi_138376741
Ik vind ze nog best duur, ik ga eens op de markt kijken of de onderdelen zelf aanschaffen niet voordeliger is ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_138394906
Is ook een idee ja!
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2014 @ 16:10:32 #269
240917 Mula
pi_138401036
Er bestaan ook wokkelveters van elastiek. Zien eruit als een grote wokkel die je door de gaatjes trekt en dus niet hoeft te strikken. Volgens mij op dit moment te koop bij de Hema.

Edit: http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_45600102
pi_138402702
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:10 schreef Mula het volgende:
Er bestaan ook wokkelveters van elastiek. Zien eruit als een grote wokkel die je door de gaatjes trekt en dus niet hoeft te strikken. Volgens mij op dit moment te koop bij de Hema.

Edit: http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_45600102
He das ook handig zeg! En een leukere prijs ook!
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:07:13 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_138404523
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:10 schreef Mula het volgende:
Er bestaan ook wokkelveters van elastiek. Zien eruit als een grote wokkel die je door de gaatjes trekt en dus niet hoeft te strikken. Volgens mij op dit moment te koop bij de Hema.

Edit: http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_45600102
Wauw! Tnx voor de tip Mula!
Ik heb meteen 4 paar besteld.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:41:35 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_138405439
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wauw! Tnx voor de tip Mula!
Ik heb meteen 4 paar besteld.
Hehe, dit dus :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:45:57 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138407979
Ik hoor graag jullie ervaringen, voordat ik er zelf geld aan ga uitgeven.

Hier gaat het steeds minder lekker. Hij is heel erg gestressed van school en ik weet niet wat er precies is. Gisteren weer kapotgetrokken kleren en zijn schoenen geprobeerd kapot te maken. Vandaag weer en zijn armen zitten vol met galbulten van de stress. Hij is nu met zijn vader aan het hardlopen in de hoop dat hij daarmee wat kan ontspannen, want ook slapen gaat de laatste dagen slecht. Maar dat kan ook aan de zomertijd liggen, natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 2 april 2014 @ 07:44:22 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_138425469
wat rot livelink... het leek toch eerst een stuk beter te gaan met die medicijnen. hopelijk zijn jullie er snel achter waar het aan ligt en helpt die kennis bij het verbeteren van de situatie.
in de haak.
  woensdag 2 april 2014 @ 09:34:36 #275
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138426817
Ach wat Rot Livelink, heeft het lopen nog geholpen? Dat het maar snel duidelijk mag zijn waardoor het nu weer even minder gaat :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:17:39 #276
11682 Moonah
Jolie femme
pi_138436656
Die Job.... Menneke.... Veel sterkte Livelink. Verlies de moed niet :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_138442634
Wat rot Livelink! Sterkte ermee :*

Hier is het wachten op nieuws van Accare of er een gesprek met de psychiater komt, iig komt er sowieso een gesprek met school erbij.
  woensdag 2 april 2014 @ 19:36:46 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138445710
Ocharme, hij had gisteren 8 km. hardgelopen en daarna heeft hij me plechtig beloofd dat hij de rest van de week in ieder geval zijn schoenen met rust zou laten.
Heeft hij vandaag tijdens het spelen zijn schoenen per ongeluk kapot gemaakt. Hij was er zo overstuur van dat de juf ons belde om te vertellen dat het echt, echt per ongeluk was gebeurd dit keer.
althans niet uit boosheid en frustratie, want het spelen was wel dusdanig wild dat je het ook nauwelijks een ongeluk kan noemen :D . Hij kwam dus met leenschoenen van school thuis en nu moet ik even goed gaan zoeken wat hij morgen nog aan kan qua schoenen. Zijn hardloopschoenen wil hij echt alleen maar met hardlopen aan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 2 april 2014 @ 20:05:16 #279
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_138447234
Oh, och arm joch :{ Wel fijn, zo'n school met leenschoenen ;)
pi_138454229
Ah wat sneu, fijn dat er leenschoenen zijn! Heb je al een alternatief gevonden voor morgen?
Balen dat het weer minder gaat en dat je er ook niet echt de vinger op kan leggen nog :{. :*

Wij hebben vanmiddag nieuwe schoenen gekocht, ze wilde niet met veters, omdat ze niet kan strikken... dus ik heb uitgelegd dat ik dat wel kon oplossen, maar veters wilde ze echt niet.
De eerste winkel zijn we na 10 minuten weggegaan, het was vrij druk en de verkoopsters leken niet van plan om iemand anders te helpen dan degene waar ze op dat moment mee bezig waren. Dus volgende winkel (waar er na ons steeds meer ouders binnendruppelden die we in de vorige winkel ook zagen wachten...).
Voeten gemeten, schoen gepakt (roze schoenen met strikje en bandje over de voet, helemaal leuk), aangetrokken en dat was 'em. Andere erbij gepast en kind was er helemaal blij mee, ze wilde ze gelijk maar aanhouden. Ter afsluiting nog een ijsje gehaald en weer naar huis.
Ze hadden beetje andere dag gehad dan anders op school en aan het afwezig zijn en alsmaar zingen over de dag, kreeg ik het idee dat het toch wel veel was allemaal. Ze heeft zich ook een tijd teruggetrokken op haar kamer. Kostte veel energie deze dag, toch knap dat het met de schoenen zo soepel ging :) O+ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 2 april 2014 @ 23:22:45 #281
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138456969
Wat fijn dat ze meteen geslaagd is met de schoenen, Nijna! Nou maar hopen dat ze er niet zo snel uitgroeit.

Ik heb nog wel schoenen gevonden, maar Job vond zelf dat hij de leenschoenen nog wel wat langer kon lenen. Dat lijkt me echter niet de bedoeling, dus morgenochtend maar even kijken hoe dat gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_138462687
Toch even hier, ondanks dat Jen geen autisme heeft, maar omdat het niet in het gewone kleutertopic past omdat er wel sprake is van gedragsproblematiek.

Proberen hier ouders ook alternatieve "behandelingen"?. Heeft 1 van jullie wel eens iets van Reiki gedaan met een kind om meer rust in de tent te krijgen? Zo ja, hadden jullie er baat bij?

*Ondertussen modderen we gewoon aan, behandeling van Jen gaat op zn vroegst pas een keer in mei of juni beginnen en zal zich waarschijnlijk meer richten op ons als ouders dan op het kind zelf. Dat is blijkbaar een hippe trend, behandel het kind via de ouders ofzo. Ondertussen mocht Jen gister voor de 2e keer deze keer worden opgehaald van school, dit keer omdat ze de bril van de juf kapot heeft gemaakt in een driftbui.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 april 2014 @ 09:36:14 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_138462851
Ik niet, maar ik heb het ook niet zo op dat soort behandelingen. Ik vraag me af in hoeverre het verenigbaar is met mijn geloof :)

Maar als je daar geen problemen mee hebt en je hebt het gevoel dat het mogelijk zou kunnen helpen, zou ik het zeker voor haar proberen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 april 2014 @ 09:58:02 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_138463302
Grappig dat je je zo verbaast over het feit dat de behandeling zich op de ouders richt. Dat is echt geen hippe trend ofzo hoor. Jullie hebben toch het meest met haar te maken? Het is daarom van het grootste belang dat jullie zo goed mogelijk met haar en haar beperking/specialiteiten om kunnen gaan (en de mensen die verder nog om haar heen zijn daar ook weer in mee-begeleiden). Daar kan geen individueel therapietje voor Jennifer tegenop hoor.
in de haak.
  donderdag 3 april 2014 @ 10:14:00 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_138463665
en Troel, ik heb ook niet zoveel met Reiki e.d.,maar ik vind 't wel bijzonder dat je het aan je geloof koppelt. Ik bedoel, als 't werkt dan komt dat toch voort uit de schepping van jouw God? dan is hij daar vast niet op tegen.
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 3 april 2014 @ 10:30:48 #286
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138464046
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:14 schreef trui het volgende:
en Troel, ik heb ook niet zoveel met Reiki e.d.,maar ik vind 't wel bijzonder dat je het aan je geloof koppelt. Ik bedoel, als 't werkt dan komt dat toch voort uit de schepping van jouw God? dan is hij daar vast niet op tegen.
volgens het christelijk geloof mag je je niet met paranormale toestanden bezighouden.
  donderdag 3 april 2014 @ 10:51:55 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_138464593
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

volgens het christelijk geloof mag je je niet met paranormale toestanden bezighouden.
Reiki is toch niet paranormaal? Er komen geen entiteiten oid aan te pas hoor. Het werkt met energie als ik het goed heb.
Nou ben ik (zeker als het gaat om gedragsproblemen) niet zo'n voorstander van alternatieve behandelwijzen. Maar misschien kan het wel net de rust geven die nodig is om therapie makkelijker te laten beklijven.
Ik hoop dat jullie veel steun en handvatten krijgen Tico. dat jullie Jennifer zo door deze periode kunnen loodsen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_138464689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:58 schreef trui het volgende:
Grappig dat je je zo verbaast over het feit dat de behandeling zich op de ouders richt. Dat is echt geen hippe trend ofzo hoor. Jullie hebben toch het meest met haar te maken? Het is daarom van het grootste belang dat jullie zo goed mogelijk met haar en haar beperking/specialiteiten om kunnen gaan (en de mensen die verder nog om haar heen zijn daar ook weer in mee-begeleiden). Daar kan geen individueel therapietje voor Jennifer tegenop hoor.
Ja, maar thuis gaat het dus over het algemeen wel. Ze is goed te sturen momenteel en ook wel redelijk te corrigeren. Maar op school gaat mevrouw dus volledig los. Wat hebben we er dan aan… Ik sta er gewoon erg sceptisch tegenover momenteel. Ook omdat ze met het psychologisch onderzoek gewoon stellen, we krijgen geen hoogte van haar, er is geen contactgroei. Dus eigenlijk weten ze gewoon niet wat er is, hoe kun je nu een behandeling starten, als je niet eens weet wat er is?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138464705
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Reiki is toch niet paranormaal? Er komen geen entiteiten oid aan te pas hoor. Het werkt met energie als ik het goed heb.
Nou ben ik (zeker als het gaat om gedragsproblemen) niet zo'n voorstander van alternatieve behandelwijzen. Maar misschien kan het wel net de rust geven die nodig is om therapie makkelijker te laten beklijven.
Ik hoop dat jullie veel steun en handvatten krijgen Tico. dat jullie Jennifer zo door deze periode kunnen loodsen.
Ja, het gaat inderdaad met energie en zodat je je rust kan vinden… Daarom sprak het mij aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † donderdag 3 april 2014 @ 12:01:54 #290
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138466421
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Reiki is toch niet paranormaal? Er komen geen entiteiten oid aan te pas hoor. Het werkt met energie als ik het goed heb.
Nou ben ik (zeker als het gaat om gedragsproblemen) niet zo'n voorstander van alternatieve behandelwijzen. Maar misschien kan het wel net de rust geven die nodig is om therapie makkelijker te laten beklijven.
Ik hoop dat jullie veel steun en handvatten krijgen Tico. dat jullie Jennifer zo door deze periode kunnen loodsen.
ik heb geen flauw idee wat het is, dus ik slingerde google even aan en ik vond dit:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki

quote:
Reiki is een paranormale therapie[1] en behoort tot de alternatieve geneeswijzen. Er wordt gewerkt met de handen, waarbij het lichaam, met een veronderstelde vorm van levensenergie, wordt behandeld. De term reiki bestaat uit twee Japanse karakters (kanji), te weten 霊 rei ('geest' of 'ziel') en 気 ki ('energie' of 'levenskracht').[2] Een andere, populaire Westerse vertaling van 霊気 reiki is "universele levensenergie", of simpelweg "het leven", "de wereld". Bij het toepassen van reiki worden lichaam, geest en ziel, wanneer het aankomt op ziekte en genezing, als een geheel gezien. Noch het bestaan van ki, noch een mechanisme voor de manipulatie ervan zijn wetenschappelijk aangetoond.
  donderdag 3 april 2014 @ 18:59:03 #291
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138478590
Ik zit met Job bij een antroposofisch centrum. Ik kreeg zo'n naar gevoel bij de andere instanties. Een beetje zweverig is het wel (ze praten veel over moeten aarden en zo) en ik weet natuurlijk niet of het een meerwaarde heeft of niet.

Hij heeft daar nu kunsttherapie. Uit hun folder:

quote:
De kunstzinnige therapie is een beeldende therapie. Er wordt gebruik gemaakt van creatieve materialen zoals verf, potlood, krijt of klei. Er ontstaat een zichtbaar resultaat.
Een kind uit, wanneer het tekent of schildert, beelden die in hem leven. Hij drukt gevoelens uit in kleuren en laat zien hoe hij de wereld beleeft. Dit doet elk kind op zijn eigen unieke wijze. Door de manier waarop het werkt laat het ook een invloed vanuit zijn temperament en constitutie zien. In een diagnostisch onderzoek wordt vooral naar deze aanleg gekeken, naar eenzijdigheden of stagnaties.

In een kunstzinnig proces van meerdere keren kan aanvullend en harmoniserend gewerkt worden met behulp van de wetmatigheden van de kleur en van de vorm. Het is daarbij mogelijk om meer ‘expressionistisch’ te werken, waarbij de dingen die in het kind leven verbeeld worden en daardoor buiten hemzelf gezet worden. Bij een ‘impressionistische’ werkwijze wordt uitgegaan van de waarneming; stap voor stap wordt de realiteit veroverd.
Kinderen beleven vaak een enorme vreugde aan het schilderen of boetseren. Door dit plezier zijn ze bereid drempels te overwinnen. Door het concrete resultaat kunnen ze terugkijken op hun werk, er wordt een ontwikkeling zichtbaar die moed geeft.
Kunstzinnige therapie wordt gegeven aan kinderen vanaf ongeveer 4 jaar. Bij kunstzinnige therapie kan, uitgaande van het beleven van het kind, een ‘ademproces’ op gang gebracht worden tussen binnen en buiten, tussen denken en doen.
Het is dus werkzaam bij psychologische problemen, zoals angsten, contactstoornissen, concentratieproblemen en traumaverwerking. Daarnaast kan bij meer somatische ziekten ondersteunend gewerkt worden.
Hij heeft er zelf wel heel veel plezier in, dat is voor mij nu het belangrijkste.

[ Bericht 80% gewijzigd door livelink op 03-04-2014 19:13:36 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:43:44 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_138482789
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:14 schreef trui het volgende:
en Troel, ik heb ook niet zoveel met Reiki e.d.,maar ik vind 't wel bijzonder dat je het aan je geloof koppelt. Ik bedoel, als 't werkt dan komt dat toch voort uit de schepping van jouw God? dan is hij daar vast niet op tegen.
Laten we niet die discussie hier houden ;) Paranormale zaken worden echt niet getolereerd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 april 2014 @ 20:45:39 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_138482884
ah, ik was even vergeten dat het bij een geloof om regels en wetten gaat!
in de haak.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:50:00 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_138483113
Als de mens dat nodig heeft om uit de handen van demonen te blijven, zie ik dat alleen maar als een voordeel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 april 2014 @ 21:21:25 #295
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138484712
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, het gaat inderdaad met energie en zodat je je rust kan vinden… Daarom sprak het mij aan.
Dat klopt. En als het je aanspreekt, waarom zoek je dan niet iemand die zelf reiki-master is? Veelal wordt een reiki-behandeling zonder veel kosten gegeven. Het idee is om energie uit de kosmos over te brengen, dat kost dus niets buiten tijd. Onderga zelf anders eerst eens een behandeling om het te ervaren :)
Als je meer wil weten mag je me altijd pm-en.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_138489233
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar thuis gaat het dus over het algemeen wel. Ze is goed te sturen momenteel en ook wel redelijk te corrigeren. Maar op school gaat mevrouw dus volledig los. Wat hebben we er dan aan… Ik sta er gewoon erg sceptisch tegenover momenteel. Ook omdat ze met het psychologisch onderzoek gewoon stellen, we krijgen geen hoogte van haar, er is geen contactgroei. Dus eigenlijk weten ze gewoon niet wat er is, hoe kun je nu een behandeling starten, als je niet eens weet wat er is?
Misschien is zo'n begeleidingstraject via jullie de enige mogelijkheid om meer zicht en invloed op haar te kunnen krijgen, júist vanwege de beperkte contactgroei met mensen buiten het gezin.

Van reiki heb ik geen kaas gegeten, dus of het helpt, geen idee. Ik heb wel goede ervaringen met psychomotorische therapie, ken je dat?
pi_138495907
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:27 schreef Ticootje het volgende:
Toch even hier, ondanks dat Jen geen autisme heeft, maar omdat het niet in het gewone kleutertopic past omdat er wel sprake is van gedragsproblematiek.

Proberen hier ouders ook alternatieve "behandelingen"?. Heeft 1 van jullie wel eens iets van Reiki gedaan met een kind om meer rust in de tent te krijgen? Zo ja, hadden jullie er baat bij?

*Ondertussen modderen we gewoon aan, behandeling van Jen gaat op zn vroegst pas een keer in mei of juni beginnen en zal zich waarschijnlijk meer richten op ons als ouders dan op het kind zelf. Dat is blijkbaar een hippe trend, behandel het kind via de ouders ofzo. Ondertussen mocht Jen gister voor de 2e keer deze keer worden opgehaald van school, dit keer omdat ze de bril van de juf kapot heeft gemaakt in een driftbui.
Een kennis van me doet reiki, maar haar oudste (met Pdd-nos) moet dan juist niet in de buurt zijn. Al die energie maakt hem extra onrustig. (Nou ben ik een reiki-scepticus, maar mams wordt ook onrustig als ze de behandeling doet, dus dat pikt zoon op, naar mijn idee)
Op hemzelf werk het dus ook niet.
Ik geloof dat kinderyoga/mediteren wel weer werkt. Dan vindt hij wel de rust een beetje.. (En is mama dus ook rustig)..
  vrijdag 4 april 2014 @ 09:21:49 #298
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138496571
Is het echt onrust ticootje? Of druk in zijn algemeen?

op school laten ze Roy springen op een trampoline om de onrust uit hem te krijgen. Dat werkt voor hun daar prima.w

en thuis ga ik gelijk nadat Roy uit de taxi komt met hem voetballen,en voor het slapen gaan dansen op fijne muziek.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_138519429
Geen ervaring met Reiki Tico.
Ik denk dat zulke dingen een kwestie is van uitproberen. Onze jongste (die niet in dit topic thuishoort... , maar waar we wel mee naar ggz gaan binnenkort omdat ze niet lekker in haar vel lijkt te zitten :{ , maar we verwachten niet dat er iets ass-erigs uit komt eigenlijk)doet nu kinderyoga, of het haar echt rust geeft weet ik niet, maar ze vindt het wel fijn om te doen en dat is het belangrijkste denk ik.

Ik heb geen idee wat voor Jen zal werken of niet. Krijgen ze op school ook nog iets van begeleiding om om te gaan met Jen oid? Succes/sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:21:23 #300
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138543444
Wat werkt en niet werkt is vaak een kwestie van trial and error, Ticootje. Ik kan het ook nog steeds niet voorspellen. Het heeft ons best veel geld gekost, ook.
Ik weet niet hoe duur zo'n reiki-cursus is, maar hou er rekening mee dat Jen uiteindelijk misschien niet mee wil werken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_138560702
Ennnn... dicht!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')