dat dus. ik heb L. nooit verboden om te snipperen of om een hele nietmachine leeg te nieten. ik vroeg hem om er een prullenbak onder te houden, zodat het wat makkelijker opruimt (om maar eens een voorbeeld te noemen)quote:DJMO, wellicht heeft Jan het bijten of iets soortgelijks nodig om zichzelf te kalmeren of zijn bewegingsdrang kwijt te kunnen? De kans is dan groot dat áls hij het al afleert, er een andere gewoonte voor in de plaats komt. Het lijkt me nuttiger om een hulpmiddel te vinden waardoor hij wel kan blijven bijten o.i.d., zonder dat het veel schade tot gevolg heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat hij ook vaker doet is heen en weer wiegen met zijn lichaam en met z'n vingers in de lucht 'de plantjes nadoen die wuiven in de wind' zegt ie dan.
daarom, als ik dit nu met een speeltje of bijtketting kan oplossen zodat ik hiervan een 'blijvende' tic kan maken, zou dat een stukje van de problemen oplossen. of nou ja, oplossen, jullie snappen wel wat ik bedoel denk ikquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:20 schreef Cantare het volgende:
DJMO, wellicht heeft Jan het bijten of iets soortgelijks nodig om zichzelf te kalmeren of zijn bewegingsdrang kwijt te kunnen? De kans is dan groot dat áls hij het al afleert, er een andere gewoonte voor in de plaats komt. Het lijkt me nuttiger om een hulpmiddel te vinden waardoor hij wel kan blijven bijten o.i.d., zonder dat het veel schade tot gevolg heeft.
ik denk je wel te snappen maar het kom zo af en toe wel rot je strot uit als ik het ronduit mag zeggenquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
daarom, als ik dit nu met een speeltje of bijtketting kan oplossen zodat ik hiervan een 'blijvende' tic kan maken, zou dat een stukje van de problemen oplossen. of nou ja, oplossen, jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik
mag hoorquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik denk je wel te snappen maar het kom zo af en toe wel rot je strot uit als ik het ronduit mag zeggen
Zowel Jan als Geert trekken de tangle binnen drie seconden kapot en stoppen de losse stukjes in hun mond. Waarom denk je een tangle nodig te hebben voor d ??quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag in t vorige topic iets over tangles. Zouden die geschikt zijn voor een net (geen) driejarige? Ik zie leeftijdindicaties van 3 en 4 jaar door elkaar en weet niet of dat nou aan het product ligt of aan de verkoper.
Geert trok hem met twee jaar al volledig uit elkaar ...quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:59 schreef livelink het volgende:
Voor een 3-jarige zijn die losse stukjes wel eng, maar aan de andere kant denk ik dat een 3-jarige misschien nog niet de kracht heeft hem uit elkaar te halen.
een hoop van zijn tics waren wel fout zeg maar. wroeten in de aarde (ziekmakende bactieren) neuspeuteren, spugen, hoofdbonken, zichzelf op z'n hoofd slaan, en zo zijn er wel meer dingen die niet konden omdat hij zichzelf pijn deed (maar het niet leek te voelen) of die gewoon vies etx voor de omgeving waren. Het kauwen op kleding is nog de minst erge in dit rijtje.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:15 schreef _evenstar_ het volgende:
DJMO mij is bij Oliver gezegd dat kindjes met sensorische integraties vaak een tik hebben, iets wat ze rust geeft. Mij is gezegd dat zolang hij er niemand en zichzelf geen kwaad mee doet niet proberen te veranderen maar die tik aangenamer te maken mits nodig met hulpmiddelen.
Wanneer je de tik moedwillig blijft afleren gaan ze toch weer een omleidingsweg maken en een nieuwe manier van die tik uiten. Maar dan ook weer gepaard met extra onrust en overprikkeling waardoor er en sneller een terugval kan komen en de tics heftiger worden.
Hier gelukkig een ontprikkeltic die eigenlijk best schattig is
Ze krabt en pulkt aan haar gezicht. Bewust en onbewust en onbedwingbaar. Doet haar huid zacht gezegd geen goed. Ik zoek iets ter vervanging.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
Zowel Jan als Geert trekken de tangle binnen drie seconden kapot en stoppen de losse stukjes in hun mond. Waarom denk je een tangle nodig te hebben voor d ??
heb je dingen als koemelkallergie, gluten intolerantie etc al uitgesloten?? en sowieso zou ik iets 'krabbaarders' zoeken in dit geval. bv een zelf gemaakt zakje van spijkerstof waar ze echt aan kan krabben oid.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze krabt en pulkt aan haar gezicht. Bewust en onbewust en onbedwingbaar. Doet haar huid zacht gezegd geen goed. Ik zoek iets ter vervanging.
ik zal eens navragen bij ons,er zit een kindje op de groep die daarvoor een speeltje heeft. Maar weet niet meer hoe het heet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze krabt en pulkt aan haar gezicht. Bewust en onbewust en onbedwingbaar. Doet haar huid zacht gezegd geen goed. Ik zoek iets ter vervanging.
Fijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:50 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik zal eens navragen bij ons,er zit een kindje op de groep die daarvoor een speeltje heeft. Maar weet niet meer hoe het heet.
Hij is verbaal wellicht sterk, maar weet en snapt hij ook wat hij zegt? Juist die agressiviteit herken ik heel erg van je emoties niet kunnen uiten en niet kwijt kunnen wat je eigenlijk kwijt wilt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Eergisteren toen we de uitslagen kregen was Julian er ook bij en sindsdien is hij zó dwars, boos, driftig. Schelden, schoppen, slaan. Ik ben een stomme kutmoeder en hij wilt weg hier zegt/schreeuwt hij.
Heb hem nu voor de zoveelste keer naar zijn kamer gebracht (hoogzwanger ben ik, hem onder m'n arm de trap op terwijl hij gericht naar m'n buik schopt). Nu eindelijk blijft ie daar even.
De andere keren net komt ie gewoon weer naar beneden met een uitdagende blik op z'n gezicht en verder scheldend of hij gaat naar de zolder om de boel te verbouwen.
We hadden aangeven tot na de bevalling te willen wachten met plan van aanpak bespreken (waar hij dan niet bij is) maar als dit zo doorgaat word ik gek. En het zal er met de geboorte van broertje, weer een grote verandering voor hem en hij kan al zo slecht tegen veranderingen, niet beter op worden.
Bah, ik moet me echt zo inhouden om zelf ook niet uit m'n slof te schieten.Hij is verbaal heel sterk en wat hij allemaal al voor woorden kent en gebruikt... Niet normaal!
http://www.maritiemmuseum(...)on=tentoon.show&id=5quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:30 schreef _Bar_ het volgende:
Wat goed al een c diplomaen dat het allemaal goed gegaan is.
livelink hoe is het met J gast hij alweer wat beter mee in de taxi?
Roy is vandaag eens gegaan ivm zingen en dansen vandaag.
En morgen een dagje Rotterdam met ons 3en.
klinkt leuk,eens kijken of het er tussen past. P Wilt graag even bij de training van feyenoord kijken en ff langs de kuip. En Euromast. Is al vrij druk onze dag,maar ga het zeker vanavond bespreken. Thxquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
http://www.maritiemmuseum(...)on=tentoon.show&id=5
het schijnt helemaal vernieuwd te zijn. ik ken alleen de oude opzet. ik ben er met L. regelmatig geweest. zeker met mooi weer was het buitenstuk erg leukquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:51 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
klinkt leuk,eens kijken of het er tussen past. P Wilt graag even bij de training van feyenoord kijken en ff langs de kuip. En Euromast. Is al vrij druk onze dag,maar ga het zeker vanavond bespreken. Thx
wij gaan vrijdag naar de bieb ivm de voorlees dagen,duurt een half uur,voorlezen,dansen en zingen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:53 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het schijnt helemaal vernieuwd te zijn. ik ken alleen de oude opzet. ik ben er met L. regelmatig geweest. zeker met mooi weer was het buitenstuk erg leuk
het maritiem museum en professor plons zijn twee verschillende dingen in 1 gebouw. je hoeft niet langs al die oubollige schilderijen en boten, de lift gaat in een keer door naar professor plons als je dat wilt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:06 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
wij gaan vrijdag naar de bieb ivm de voorlees dagen,duurt een half uur,voorlezen,dansen en zingen.
precies lang genoeg voor Roy zeker na een dag school.
museum met Roy ben er nog nooit geweest,durfde dat nooit goed aan.
Toch zou ik niet wachten op vragen vanuit je zoon. Ongetwijfeld heeft hij een hele boel meegekregen van het gesprek, maar is er het grote risico dat hij bepaalde zaken niet snapt en zelf (op wat voor manier???) gaat invullen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hij zat in het begin even op de achtergrond te spelen, daarna kwam hij al snel bij ons zitten.
Hij is vier jaar.
Nee, hij heeft er verder geen vragen over gehad. Daarom vind ik het ook moeilijk om er over te beginnen. Ik heb hem wel gevraagd waarom hij zo boos was maar dan zei hij dat hij het niet weet.
Da's wel een goeie tip Moonah, dat ga ik zeker proberen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Toch zou ik niet wachten op vragen vanuit je zoon. Ongetwijfeld heeft hij een hele boel meegekregen van het gesprek, maar is er het grote risico dat hij bepaalde zaken niet snapt en zelf (op wat voor manier???) gaat invullen.
Wellicht een idee om zelf vragen aan hem te stellen. "Weet je nog, dat we daar en daar waren? Hoe vond je dat? Wat vertelde die mevrouw/meneer allemaal? Weet je wat ze daarmee bedoelde?". In die trant.
Ik vind het sowieso opmerkelijk van 'die mevrouw/meneer' dat je zoon erbij zat en blijkbaar niet bij het gesprek werd betrokken. Kinderen behoor je serieus te nemen, zéker als het over henzelf gaat.
Zou het dan niet eerder iets zijn dat ze zich zorgen maakt om jou? Want dingen als uithuisplaatsing en jeugdzorg willen bespreken zonder J. erbij zou ik wel wat vreemd vinden...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:56 schreef livelink het volgende:
Ik verwacht niet veel goeds. Het laatste gesprek met haar liep niet al te lekker. Ik ben bang dat ze met Jeugdzorg en uithuisplaatsing gaat aankomen. En ze wil alleen met mij praten, zonder J. erbij.
Ja, misschien. Maar de vorige keer heeft ze gezegd dat ze vond dat ik het qua opvoeding liet liggen. En ik vermoed dat dat haar insteek zal worden. En dat heeft ze alleen tegen mij gezegd, niet tegen J.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zou het dan niet eerder iets zijn dat ze zich zorgen maakt om jou? Want dingen als uithuisplaatsing en jeugdzorg willen bespreken zonder J. erbij zou ik wel wat vreemd vinden...
Tssk... Als dat haar insteek is, dan zou ik haar voorstellen dat ze eens een week meedraait en jullie laat zien hoe het dan wel zou moeten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, misschien. Maar de vorige keer heeft ze gezegd dat ze vond dat ik het qua opvoeding liet liggen. En ik vermoed dat dat haar insteek zal worden. En dat heeft ze alleen tegen mij gezegd, niet tegen J.
zo danquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, misschien. Maar de vorige keer heeft ze gezegd dat ze vond dat ik het qua opvoeding liet liggen. En ik vermoed dat dat haar insteek zal worden. En dat heeft ze alleen tegen mij gezegd, niet tegen J.
Dat is ook heel moeilijk te doorbreken, Lady. Heeft hij dat alleen met Frans? Dan is het misschien een kwestie van uitzingen totdat hij het kan laten vallen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:11 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb vrijdagmiddag een gesprek met de lerares frans.
en nu zitten we er een frans proefwerk in te stampen.
het is echt vechten tegen de bierkaai, je ziet m dichtklappen bij het overhoren.
hij is er zo van overtuigd dat het niet lukt, dat het daarom ook niet lukt
hij heeft het ook met duits. dat gaat wel wat beter, maar hij is enorm bang fouten te maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is ook heel moeilijk te doorbreken, Lady. Heeft hij dat alleen met Frans? Dan is het misschien een kwestie van uitzingen totdat hij het kan laten vallen.
ik vind het trouwens niet kunnen om dergelijke gesprekken apart te houden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:14 schreef livelink het volgende:
Ik vind het ook echt onterecht. Ik doe niks anders dan hem opvoeden, heb ik soms het gevoel. Met wisselend resultaat, dat geef ik toe.
Ze heeft toen apart met mij en J. een gesprek gehad en ik vermoed dat J. de meer sociaal geaccepteerde antwoorden heeft gegeven en ik meer de pijnlijk eerlijke antwoorden. Ik denk dat ik eventueel op school maar ga vragen of ze met de psychiater willen praten. Een soort second opinion of zo.
zou dat te maken hebben met zijn gedrag? dat de faalangst weer toeslaat?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:23 schreef livelink het volgende:
Heeft hij al eens faalangsttraining gehad? Job heeft ook enorme faalangst. Zijn vorige juf kopieerde al zijn werkblaadjes op cito-toets papier omdat hij anders compleet dichtklapte bij een toets.
Dat hielp trouwens echt, vanaf dat moment zag hij toetsen op dezelfde manier als gewone werkjes.
Dit jaar zijn ze er weer mee gestopt, omdat hij toch ook moet leren hiermee om te gaan.
Zo en + 100 zal ik maar zeggenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zo dan
waar baseert ze dat dan op?
kan ze handvatten geven hoe het wel te doen dan?
vindt ze dat J. het wel goed doet ?
laat ik je één ding zeggen: als er iemand is, die alles uit de kast trekt qua opvoeding en begeleiding, ben jij het wel.
ik voel me vergeleken bij jou soms gigantisch tekort schieten.
als ik zou doen wat jij allemaal voor job doet, had ik allang gillend gek afgevoerd geweest.
onbegrijpelijk hoe jij je staande weet te houden.
gaat j. mee? laat je vrijdag in vredesnaam niet ondersteboven schoffelen. dat heb je niet verdiend.
nee, misschien moet ik het daar eens over hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:23 schreef livelink het volgende:
Heeft hij al eens faalangsttraining gehad? Job heeft ook enorme faalangst. Zijn vorige juf kopieerde al zijn werkblaadjes op cito-toets papier omdat hij anders compleet dichtklapte bij een toets.
Dat hielp trouwens echt, vanaf dat moment zag hij toetsen op dezelfde manier als gewone werkjes.
Dit jaar zijn ze er weer mee gestopt, omdat hij toch ook moet leren hiermee om te gaan.
dat kindje heeft zodra ze dat gaat doen,een voel doosje en dat helpt bij haar als afleiding.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is precies een voeldoosje?quote:Op woensdag 29 januari 2014 07:32 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
dat kindje heeft zodra ze dat gaat doen,een voel doosje en dat helpt bij haar als afleiding.
en kun je ook makkelijk zelf maken.
een doosje met verschillende stoffen,ruwe,gladde,hele zachte. Maar kan ook met verschillende soorten papier,ruw,crêpe,glad enzoquote:
Dacht ik ook hoor Kimpossible. Vandaar dat ik even kwam gluren hier.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:50 schreef Kimpossible het volgende:
Ah, oepsik heb dat opgemaakt uit alle Posts, maar zie nu idd dat het niet perse vandaag geweest hoeft te zijn. Meh.
livelink is het niet mogelijk om eventueel naar een andere te gaan? Of is dat lastig?quote:Op zondag 2 februari 2014 12:13 schreef livelink het volgende:
Ik heb het gesprek pas dinsdag. Ik durfde donderdag pas te bellen om een afspraak te maken en toen moest ik vrijdag wel de hele dag werken omdat ik anders dinsdag niet weg kon (gelukkig was J. ziek) .
Dat is ook een deel van het probleem. Sinds wij geen opvang meer hebben voor Job kan ik niet zomaar even vrij nemen. We hebben al onze vrije dagen nodig om de vakanties op te kunnen vangen. Ze zal ook wel boos zijn omdat we niet meer naar ouderbegeleiding gaan, maar ze gelooft me gewoon niet als ik zeg dat we ons geen vrije dagen meer kunnen veroorloven voor dit soort zaken. Ik ben best wel depressief over de hele situatie. Ik ga echt van het ergste uit dinsdag.
Jee Livelink als ik het zo leesquote:Op zondag 2 februari 2014 12:39 schreef livelink het volgende:
Ze wil niet met J. spreken, maar met mij. Ik heb het vermoeden dat J. dingen gezegd heeft die de aanleiding zijn voor dit gesprek (al dan niet bewust). J. weet niet eens dat ik door haar gesommeerd ben om te komen. Ik heb ook helemaal geen zin om het met wie dan ook te bespreken.
Ik baal zo dat net nu het allemaal weer wat lekkerder loopt, dit alles weer op zijn kop gaat zetten. Sinds de medicatie lijkt het gewoon allemaal beter te gaan. Job gaat weer met de taxi naar school en op school zeiden ze toevallig vorige week ook dat het echt goed ging in de klas. Hij is sinds de kerstvakantie niet meer uit de klas geweest.
Daarnaast gaat het ook echt beter tussen J. en Job. Job gaat nu elk weekend met J. op pad. Ze zijn nu ook weer samen weg. Er komen vriendjes spelen enz.
Maar ergens heb ik het gevoel dat ik nu gestraft moet worden voor het feit dat ik zo aangedrongen heb op medicatie, tegen de wil van J. en de psychiater in. Ik heb dan wel 'gewonnen', maar waarschijnlijk wel tegen een prijs. Het klinkt heel paranoia als ik het zo overlees, maar dat is wel hoe ik het voel op dit moment.
Nou ik denk dat iedereen wel in dit topic met je mee zou willen gaan.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik wilde het net zeggen.. ik ga met alle liefde met je mee als je je daardoor gesterkt zou voelen..
livelink hou alsjeblieft voor ogen dat jij Jobs ouder en verzorger bent, dat jij hem als geen ander kent en dat je altijd het beste met hem voor hebt.
Je zou je niet moeten voelen alsof je op het matje moet komen
livelink, dit. en nog iets; zij is psychiater, dus arts. zeg haar dat deze manier van doen jou schaadt. wie weet is ze zich daar helemaal niet van bewust. jij helpt je gezin, maar wie helpt jou dan?quote:Op zondag 2 februari 2014 18:16 schreef Gaoxing het volgende:
Misschien vul je het allemaal wat teveel in? Misschien ben je 'gewoon' een beetje depressief, en niet perse gelieerd aan het verzoek tot een gesprek met de psych? Maar meer aan het feit dat je, omdat het beter gaat met Job, even aan ademen toekomt?
Probeer het nou niet voor haar in te vullen, want dat kun je toch niet. Maak een lijstje van dingen die jíj wilt bespreken: dat het beter gaat op school, dat het beter gaat met J....
En dit:quote:Op zondag 2 februari 2014 18:16 schreef Gaoxing het volgende:
Misschien vul je het allemaal wat teveel in? Misschien ben je 'gewoon' een beetje depressief, en niet perse gelieerd aan het verzoek tot een gesprek met de psych? Maar meer aan het feit dat je, omdat het beter gaat met Job, even aan ademen toekomt?
Neem aub jezelf goed in acht Livelink.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:40 schreef simmu het volgende:
livelink, dit. en nog iets; zij is psychiater, dus arts. zeg haar dat deze manier van doen jou schaadt. wie weet is ze zich daar helemaal niet van bewust. jij helpt je gezin, maar wie helpt jou dan?
nou hier nog éénquote:Op maandag 3 februari 2014 07:57 schreef _Bar_ het volgende:
http://www.hetkinderpunt.(...)rgintensieve-moeder/
Herkenbaar bij mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |