abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:20:50 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_135857449

en hier weer verder!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 17:25:44 #2
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135857689
even de post van cantare herhalen:

quote:
DJMO, wellicht heeft Jan het bijten of iets soortgelijks nodig om zichzelf te kalmeren of zijn bewegingsdrang kwijt te kunnen? De kans is dan groot dat áls hij het al afleert, er een andere gewoonte voor in de plaats komt. Het lijkt me nuttiger om een hulpmiddel te vinden waardoor hij wel kan blijven bijten o.i.d., zonder dat het veel schade tot gevolg heeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat hij ook vaker doet is heen en weer wiegen met zijn lichaam en met z'n vingers in de lucht 'de plantjes nadoen die wuiven in de wind' zegt ie dan.

O+

dat dus. ik heb L. nooit verboden om te snipperen of om een hele nietmachine leeg te nieten. ik vroeg hem om er een prullenbak onder te houden, zodat het wat makkelijker opruimt (om maar eens een voorbeeld te noemen)

en L. vond het heerlijk om te schommelen (het liefst in zo'n vogelnestjesschommel, maar die hebben ze hier verwijdert vanwege vervelende hangjeugd ;( ) maar ik heb een hangstoel aan de kastanjeboom in de tuin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 17:25:44 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135857690
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:20 schreef Cantare het volgende:
DJMO, wellicht heeft Jan het bijten of iets soortgelijks nodig om zichzelf te kalmeren of zijn bewegingsdrang kwijt te kunnen? De kans is dan groot dat áls hij het al afleert, er een andere gewoonte voor in de plaats komt. Het lijkt me nuttiger om een hulpmiddel te vinden waardoor hij wel kan blijven bijten o.i.d., zonder dat het veel schade tot gevolg heeft.

daarom, als ik dit nu met een speeltje of bijtketting kan oplossen zodat ik hiervan een 'blijvende' tic kan maken, zou dat een stukje van de problemen oplossen. of nou ja, oplossen, jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 17:26:27 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135857726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:25 schreef DJMO het volgende:

[..]

daarom, als ik dit nu met een speeltje of bijtketting kan oplossen zodat ik hiervan een 'blijvende' tic kan maken, zou dat een stukje van de problemen oplossen. of nou ja, oplossen, jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik
ik denk je wel te snappen maar het kom zo af en toe wel rot je strot uit als ik het ronduit mag zeggen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 17:27:22 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135857790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:26 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik denk je wel te snappen maar het kom zo af en toe wel rot je strot uit als ik het ronduit mag zeggen
mag hoor :Y ik weet het gewoon zelf niet anders te omschrijven :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_135866518
Ik zag in t vorige topic iets over tangles. Zouden die geschikt zijn voor een net (geen) driejarige? Ik zie leeftijdindicaties van 3 en 4 jaar door elkaar en weet niet of dat nou aan het product ligt of aan de verkoper.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 23 januari 2014 @ 20:59:00 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135867075
Ik weet 't niet Vanyel. Ze kunnen helemaal uit elkaar gehaald worden in vrij kleine stukjes. Dat is ook wat Job voortdurend doet. Ik ben elke dag bezig om al die stukjes te zoeken en hem weer in elkaar te zetten. Voor een 3-jarige zijn die losse stukjes wel eng, maar aan de andere kant denk ik dat een 3-jarige misschien nog niet de kracht heeft hem uit elkaar te halen.

Nummer_zoveel, ik las dat jullie ook een diagnose hadden. Ik kan me voorstellen dat dat toch wel hard aankomt. Sterkte :*

Bar, wat een geregel allemaal om iets te krijgen. Ik snap het wel, maar ik zou helemaal gek worden van die papierwinkel. Wat dat betreft ben ik wel blij dat we voor Job niks hoeven aan te vragen. Ik vond het regelen van een indicatie al moeilijk genoeg. Fijn dat ze weer gaan proberen om Roy toch in een kleinere groep te krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:15:22 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135868308
DJMO mij is bij Oliver gezegd dat kindjes met sensorische integraties vaak een tik hebben, iets wat ze rust geeft. Mij is gezegd dat zolang hij er niemand en zichzelf geen kwaad mee doet niet proberen te veranderen maar die tik aangenamer te maken mits nodig met hulpmiddelen.
Wanneer je de tik moedwillig blijft afleren gaan ze toch weer een omleidingsweg maken en een nieuwe manier van die tik uiten. Maar dan ook weer gepaard met extra onrust en overprikkeling waardoor er en sneller een terugval kan komen en de tics heftiger worden.
Hier gelukkig een ontprikkeltic die eigenlijk best schattig is O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:18:39 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_135868492
Ik zou een tangle enkel doen als je zeker weet dat ze het niet in de mond stoppen Vanyel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:20:17 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135868589
Oliver speelt onder begeleiding met de tangle , en die krijgt hem makkelijk los maar die trekt zichzelf ook op. Scheelt wel dat Oliver toch niets in zijn mond steekt :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 21:23:17 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135868780
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag in t vorige topic iets over tangles. Zouden die geschikt zijn voor een net (geen) driejarige? Ik zie leeftijdindicaties van 3 en 4 jaar door elkaar en weet niet of dat nou aan het product ligt of aan de verkoper.
Zowel Jan als Geert trekken de tangle binnen drie seconden kapot en stoppen de losse stukjes in hun mond. Waarom denk je een tangle nodig te hebben voor d ??

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 21:24:16 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135868841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:59 schreef livelink het volgende:
Voor een 3-jarige zijn die losse stukjes wel eng, maar aan de andere kant denk ik dat een 3-jarige misschien nog niet de kracht heeft hem uit elkaar te halen.

Geert trok hem met twee jaar al volledig uit elkaar ...

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 21:26:51 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135869050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:15 schreef _evenstar_ het volgende:
DJMO mij is bij Oliver gezegd dat kindjes met sensorische integraties vaak een tik hebben, iets wat ze rust geeft. Mij is gezegd dat zolang hij er niemand en zichzelf geen kwaad mee doet niet proberen te veranderen maar die tik aangenamer te maken mits nodig met hulpmiddelen.
Wanneer je de tik moedwillig blijft afleren gaan ze toch weer een omleidingsweg maken en een nieuwe manier van die tik uiten. Maar dan ook weer gepaard met extra onrust en overprikkeling waardoor er en sneller een terugval kan komen en de tics heftiger worden.
Hier gelukkig een ontprikkeltic die eigenlijk best schattig is O+
een hoop van zijn tics waren wel fout zeg maar. wroeten in de aarde (ziekmakende bactieren) neuspeuteren, spugen, hoofdbonken, zichzelf op z'n hoofd slaan, en zo zijn er wel meer dingen die niet konden omdat hij zichzelf pijn deed (maar het niet leek te voelen) of die gewoon vies etx voor de omgeving waren. Het kauwen op kleding is nog de minst erge in dit rijtje.

pi_135870067
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

Zowel Jan als Geert trekken de tangle binnen drie seconden kapot en stoppen de losse stukjes in hun mond. Waarom denk je een tangle nodig te hebben voor d ??
Ze krabt en pulkt aan haar gezicht. Bewust en onbewust en onbedwingbaar. Doet haar huid zacht gezegd geen goed. Ik zoek iets ter vervanging.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 21:45:09 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135870274
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ze krabt en pulkt aan haar gezicht. Bewust en onbewust en onbedwingbaar. Doet haar huid zacht gezegd geen goed. Ik zoek iets ter vervanging.
heb je dingen als koemelkallergie, gluten intolerantie etc al uitgesloten?? en sowieso zou ik iets 'krabbaarders' zoeken in dit geval. bv een zelf gemaakt zakje van spijkerstof waar ze echt aan kan krabben oid.

pi_135870584
quote:

[..]

ik zal eens navragen bij ons,er zit een kindje op de groep die daarvoor een speeltje heeft. Maar weet niet meer hoe het heet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135881743
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:50 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik zal eens navragen bij ons,er zit een kindje op de groep die daarvoor een speeltje heeft. Maar weet niet meer hoe het heet.
Fijn.

DJMO ik weet waarvoor ze allergisch is en wat daarop de reactie is. Heeft geen relatie hiermee.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 januari 2014 @ 11:14:10 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135885839
Had gisteren nog gemaild naar de therapeute en ze kwam vanmorgen zelf meteen met een chewy tube aanzetten.

pi_135898400
Eergisteren toen we de uitslagen kregen was Julian er ook bij en sindsdien is hij zó dwars, boos, driftig. Schelden, schoppen, slaan. Ik ben een stomme kutmoeder en hij wilt weg hier zegt/schreeuwt hij.
Heb hem nu voor de zoveelste keer naar zijn kamer gebracht (hoogzwanger ben ik, hem onder m'n arm de trap op terwijl hij gericht naar m'n buik schopt). Nu eindelijk blijft ie daar even.
De andere keren net komt ie gewoon weer naar beneden met een uitdagende blik op z'n gezicht en verder scheldend of hij gaat naar de zolder om de boel te verbouwen.
We hadden aangeven tot na de bevalling te willen wachten met plan van aanpak bespreken (waar hij dan niet bij is) maar als dit zo doorgaat word ik gek. En het zal er met de geboorte van broertje, weer een grote verandering voor hem en hij kan al zo slecht tegen veranderingen, niet beter op worden.
Bah, ik moet me echt zo inhouden om zelf ook niet uit m'n slof te schieten.Hij is verbaal heel sterk en wat hij allemaal al voor woorden kent en gebruikt... Niet normaal! :(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 januari 2014 @ 16:53:39 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135898453
sterkte n_z .. pas je wel goed op jezelf?? :*

pi_135898997
Nou ja, de aanhouder wint. Hij is nu op z'n kamer gebleven en heeft z'n excuses aangeboden en me een kus gegeven en is nu gekalmeerd.
Pfffffff. :%
  vrijdag 24 januari 2014 @ 17:26:27 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_135899759
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Eergisteren toen we de uitslagen kregen was Julian er ook bij en sindsdien is hij zó dwars, boos, driftig. Schelden, schoppen, slaan. Ik ben een stomme kutmoeder en hij wilt weg hier zegt/schreeuwt hij.
Heb hem nu voor de zoveelste keer naar zijn kamer gebracht (hoogzwanger ben ik, hem onder m'n arm de trap op terwijl hij gericht naar m'n buik schopt). Nu eindelijk blijft ie daar even.
De andere keren net komt ie gewoon weer naar beneden met een uitdagende blik op z'n gezicht en verder scheldend of hij gaat naar de zolder om de boel te verbouwen.
We hadden aangeven tot na de bevalling te willen wachten met plan van aanpak bespreken (waar hij dan niet bij is) maar als dit zo doorgaat word ik gek. En het zal er met de geboorte van broertje, weer een grote verandering voor hem en hij kan al zo slecht tegen veranderingen, niet beter op worden.
Bah, ik moet me echt zo inhouden om zelf ook niet uit m'n slof te schieten.Hij is verbaal heel sterk en wat hij allemaal al voor woorden kent en gebruikt... Niet normaal! :(
Hij is verbaal wellicht sterk, maar weet en snapt hij ook wat hij zegt? Juist die agressiviteit herken ik heel erg van je emoties niet kunnen uiten en niet kwijt kunnen wat je eigenlijk kwijt wilt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135901087
Nee, hij weet niet precies wat die woorden betekenen. Die vangt hij op van oudere kinderen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:38:45 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135902224
Misschien een boxbal oid ophangen zodat hij daar zijn boosheid op los kan gooien. Of een scheldmoment inlassen dat hij een bepaalde tijd alleen mag schelden is de tijd om dan moet het klaar zijn.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:47:11 #25
37150 livelink
pi_135902511
Het is gewoon heel moeilijk, nummer_zoveel. Heeft Julian iets van de diagnose begrepen, denk je?
pi_135908634
Nummer zoveel, heftig hoor. En dan hoogzwanger ook.
Sterkte :*
Fake it till you make it...
pi_135921094
Dat van een bal om tegenaan te schoppen/slaan is een goed idee ja. Had ik ook al aan gedacht. Of zo'n scheldmoment. Ik ga dat overleggen met de behandelcoordinator om te proberen.

En ik denk idd dat hij meer heeft meegekregen van het gesprek dan de bedoeling was. Ze hebben ook niks gezegd dat hij beter niet aanwezig kon zijn. Bij de intake had ik hem bewust niet meegenomen en zeiden ze juist dat ik hem altijd mee kon nemen, omdat het immers over hem gaat.

Nu is ie in een goede bui. Gelukkig. :)
pi_135945114
Goede bui nog een tijdje blijven hangen nummer_zoveel?

M. heeft vandaag haar C diploma gehaald. Het ging van de week even wat moeizaam op de zwemles waardoor het even de vraag was of we haar zouden laten afzwemmen, maar met een extra les en de hulp van haar favoriete stripfiguur (die zwom in gedachten mee) heeft ze het voor elkaar gekregen.
Ik zou wel eens willen zien wat er in dat koppie omgaat, ze kan het zelf nog niet zo goed aangeven, maar ze leek toch wat last van zenuwen te hebben (niet lekker zijn bij vlagen, maar wel eetlust e.d.).

Hoe dan ook, ik ben trots op haar doorzettingsvermogen, ze gaf aan dat ze toch wel graag "pauze" wilde (al wisselt ze daar soms ook in moet ik zeggen), maar ze heeft zich er wel doorheen gebeten en nog sneller dan verwacht ook...
En dat koppie, die lach, onbetaalbaar :D.
Mooie afsluiting van een rare week; op school, juf onverwacht afwezig, laatste anderhalve dag nog een heel nieuwe leerkracht. Het vooruitzicht dat ze gaan schrijven met vulpen, daar heeft ze het al tijden over en nu is het eindelijk bijna zo ver. 2 keer overgebleven, omdat dat met een zieke thuis wel erg veel handiger was. En hoewel ze dat wel leuk vindt, lijkt ze dan toch ook wel even haar rustmomentje tussen de middag te missen, want dan komt ze als een stuiterbal uit school. Een scheur in de "zwemjas", waardoor er op het laatste moment nog even een andere jas aan moest. Maar ze heeft zich er behoorlijk goed doorheen geslagen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 06:47:55 #29
37150 livelink
pi_136039098
Wat goed van M. dat ze haar C-diploma heeft gehaald en zich zo goed door al die grote en kleine veranderingen slaat.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:30:18 #30
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136039678
Wat goed al een c diploma ^O^ en dat het allemaal goed gegaan is.

livelink hoe is het met J gast hij alweer wat beter mee in de taxi?

Roy is vandaag eens gegaan ivm zingen en dansen vandaag.
En morgen een dagje Rotterdam met ons 3en.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 08:45:30 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136039843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:30 schreef _Bar_ het volgende:
Wat goed al een c diploma ^O^ en dat het allemaal goed gegaan is.

livelink hoe is het met J gast hij alweer wat beter mee in de taxi?

Roy is vandaag eens gegaan ivm zingen en dansen vandaag.
En morgen een dagje Rotterdam met ons 3en.
http://www.maritiemmuseum(...)on=tentoon.show&id=5
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:51:24 #32
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136039915
quote:
klinkt leuk,eens kijken of het er tussen past. P Wilt graag even bij de training van feyenoord kijken en ff langs de kuip. En Euromast. Is al vrij druk onze dag,maar ga het zeker vanavond bespreken. Thx
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 08:53:26 #33
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136039949
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:51 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

klinkt leuk,eens kijken of het er tussen past. P Wilt graag even bij de training van feyenoord kijken en ff langs de kuip. En Euromast. Is al vrij druk onze dag,maar ga het zeker vanavond bespreken. Thx
het schijnt helemaal vernieuwd te zijn. ik ken alleen de oude opzet. ik ben er met L. regelmatig geweest. zeker met mooi weer was het buitenstuk erg leuk
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:06:51 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136040132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:53 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

het schijnt helemaal vernieuwd te zijn. ik ken alleen de oude opzet. ik ben er met L. regelmatig geweest. zeker met mooi weer was het buitenstuk erg leuk
wij gaan vrijdag naar de bieb ivm de voorlees dagen,duurt een half uur,voorlezen,dansen en zingen.
precies lang genoeg voor Roy zeker na een dag school.

museum met Roy ben er nog nooit geweest,durfde dat nooit goed aan.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 09:15:58 #35
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136040271
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:06 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

wij gaan vrijdag naar de bieb ivm de voorlees dagen,duurt een half uur,voorlezen,dansen en zingen.
precies lang genoeg voor Roy zeker na een dag school.

museum met Roy ben er nog nooit geweest,durfde dat nooit goed aan.
het maritiem museum en professor plons zijn twee verschillende dingen in 1 gebouw. je hoeft niet langs al die oubollige schilderijen en boten, de lift gaat in een keer door naar professor plons als je dat wilt.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:34:02 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136044100
NZ, hoe ging dat uitslag gesprek dan, zat hij erbij of speelde hij op de achtergrond terwijl er over hem gepraat werd? Werd er ook nog met hemzelf gesproken? Heb je het er met hem nog over gehad na afloop? Misschien heeft het hem inderdaad wel bang/boos gemaakt, en helpt het als je hem wat gerust kunt stellen. Hoe oud is hij ook alweer? Je moet hem natuurlijk ook nog niet nodeloos ingewikkelde informatie geven. Ik weet dat mij werd aanbevolen er over te gaan praten met Cato als ze zelf vragen in die richting had, en dan op haar niveau. Maar dat vond ik nog best lastig te bepalen.
in de haak.
pi_136044968
Hij zat in het begin even op de achtergrond te spelen, daarna kwam hij al snel bij ons zitten.
Hij is vier jaar.
Nee, hij heeft er verder geen vragen over gehad. Daarom vind ik het ook moeilijk om er over te beginnen. Ik heb hem wel gevraagd waarom hij zo boos was maar dan zei hij dat hij het niet weet.

Gelukkig gaat het nu beter. Hij heeft gisteren een vriendje te spelen gehad thuis en dit ging supergoed. Ook vandaag ging hij met goede zin naar school. Ik denk dat we ons allemaal nu weer wat beter voelen nu we het hebben laten 'bezinken' .
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:42:32 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136046588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hij zat in het begin even op de achtergrond te spelen, daarna kwam hij al snel bij ons zitten.
Hij is vier jaar.
Nee, hij heeft er verder geen vragen over gehad. Daarom vind ik het ook moeilijk om er over te beginnen. Ik heb hem wel gevraagd waarom hij zo boos was maar dan zei hij dat hij het niet weet.

Toch zou ik niet wachten op vragen vanuit je zoon. Ongetwijfeld heeft hij een hele boel meegekregen van het gesprek, maar is er het grote risico dat hij bepaalde zaken niet snapt en zelf (op wat voor manier???) gaat invullen.
Wellicht een idee om zelf vragen aan hem te stellen. "Weet je nog, dat we daar en daar waren? Hoe vond je dat? Wat vertelde die mevrouw/meneer allemaal? Weet je wat ze daarmee bedoelde?". In die trant.
Ik vind het sowieso opmerkelijk van 'die mevrouw/meneer' dat je zoon erbij zat en blijkbaar niet bij het gesprek werd betrokken. Kinderen behoor je serieus te nemen, zéker als het over henzelf gaat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:47:17 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136046720
ja, in dit geval zou ik het toch ook zelf nog even aankaarten. zeker als je het gevoel hebt dat zijn boosheid daar mee te maken heeft. het is inderdaad vreemd dat ze hem er in 't gesprek niet bij betrokken hebben!
in de haak.
pi_136046750
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Toch zou ik niet wachten op vragen vanuit je zoon. Ongetwijfeld heeft hij een hele boel meegekregen van het gesprek, maar is er het grote risico dat hij bepaalde zaken niet snapt en zelf (op wat voor manier???) gaat invullen.
Wellicht een idee om zelf vragen aan hem te stellen. "Weet je nog, dat we daar en daar waren? Hoe vond je dat? Wat vertelde die mevrouw/meneer allemaal? Weet je wat ze daarmee bedoelde?". In die trant.
Ik vind het sowieso opmerkelijk van 'die mevrouw/meneer' dat je zoon erbij zat en blijkbaar niet bij het gesprek werd betrokken. Kinderen behoor je serieus te nemen, zéker als het over henzelf gaat.
Da's wel een goeie tip Moonah, dat ga ik zeker proberen. :)
Ik zal eens kijken deze week, als er een goed moment is.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:40:49 #41
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136048791
Zo de ergotherapeut net gesproken over een aangepaste veilige stoel voor Roy

Bij ons komt Roy erin vast te zitten doormiddel van een veiligheidssluiting, en er komt een blad bij die opzij kan en ervoor. bv voor eten of werkjes doe.

Ze gaat het rapport schrijven en zodra wij het ook goedgekeurd hebben gaat het naar de verzekering, en die beslissen dan of het doorgaat of niet.

Maar hebben goede resultaten als we met de ergo samenwerken, die schrijft heel goede rapportages dus dat komt ook vast helemaal goed.

wel weer ff een moeilijk moment zo'n stoel vind ik weer erg confronterend , op school zit hij er al volop in,en straks dan ook thuis. (veilig en geborgen)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:58:59 #42
37150 livelink
pi_136055259
Ik kan me voorstellen dat het confronterend is, Bar. Maar toch ook wel fijn dat er nog mogelijkheden/oplossingen zijn. Wat dat betreft heb ik het gevoel dat ik wel aan het eind ben aan het bedenken van mogelijke verbeteringen. Het gaat hier niet zo super momenteel met mij. Qua Job is er weinig verandering, hij heeft nog steeds zijn hele goede en hele slechte momenten. Maar zelf zie ik het niet meer zo zitten. Vorige week moest ik twee avonden weg om naar open avonden te gaan op middelbare scholen. Die avonden hakken er enorm in bij Job. En het deed me eigenlijk weer realiseren dat ik eigenlijk onmogelijk weg kan 's avonds. En dat idee vind ik op zijn zachtst gezegd niet leuk. En tot overmaat van ramp werd ik vrijdag door de psychiater gebeld dat ze met mij wil spreken. Ik ben heel erg bang voor dat gesprek. En daarvoor moet ik ook nog eens vrij nemen van mijn werk, wat ook niet echt lukt nu. Kortom, ik zie alleen nog maar problemen en eigenlijk helemaal geen oplossingen meer. Ik moet mezelf weer even herpakken, geloof ik.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:44:15 #43
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136057253
makkelijker gezegd dan gedaan, livelink. er ligt ook nogal wat op je schouders. succes met 't zien te regelen van die vrije dag/dagdeel. misschien heeft de psychiater wel goede ideeën voor jullie. wat voor soort gesprek verwacht je?
in de haak.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:56:55 #44
37150 livelink
pi_136057738
Ik verwacht niet veel goeds. Het laatste gesprek met haar liep niet al te lekker. Ik ben bang dat ze met Jeugdzorg en uithuisplaatsing gaat aankomen. En ze wil alleen met mij praten, zonder J. erbij.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 16:57:43 #45
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136057773
ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt handig van de psychiater om alleen maar te zeggen dat ze je wil spreken. ze had er toch op zijn minst bij kunnen zeggen waarover, zodat jij je ook kan voorbereiden.
(of is dat iets van mij :@ als ik bijv. een leraar of begeleider wil spreken laat ik altijd weten waar ik het over wil hebben, dan kunnen zij zich ook voorbereiden en kunnen we beter ter zake komen)
is dat misschien een idee voor jou? vraag waar de psychiater het over wil hebben. dan hoef jij je geen zorgen te maken over wat er gaat komen en kan je adequaat reageren.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 januari 2014 @ 16:58:39 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136057805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:56 schreef livelink het volgende:
Ik verwacht niet veel goeds. Het laatste gesprek met haar liep niet al te lekker. Ik ben bang dat ze met Jeugdzorg en uithuisplaatsing gaat aankomen. En ze wil alleen met mij praten, zonder J. erbij.
Zou het dan niet eerder iets zijn dat ze zich zorgen maakt om jou? Want dingen als uithuisplaatsing en jeugdzorg willen bespreken zonder J. erbij zou ik wel wat vreemd vinden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:59:47 #47
37150 livelink
pi_136057849
Ik bereid me maar voor op het ergste. Ik wil misschien vooraf maar eens nagaan wat onze rechten zijn in deze en wat haar rechten zijn.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:01:30 #48
37150 livelink
pi_136057893
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zou het dan niet eerder iets zijn dat ze zich zorgen maakt om jou? Want dingen als uithuisplaatsing en jeugdzorg willen bespreken zonder J. erbij zou ik wel wat vreemd vinden...
Ja, misschien. Maar de vorige keer heeft ze gezegd dat ze vond dat ik het qua opvoeding liet liggen. En ik vermoed dat dat haar insteek zal worden. En dat heeft ze alleen tegen mij gezegd, niet tegen J.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 januari 2014 @ 17:06:35 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136058027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, misschien. Maar de vorige keer heeft ze gezegd dat ze vond dat ik het qua opvoeding liet liggen. En ik vermoed dat dat haar insteek zal worden. En dat heeft ze alleen tegen mij gezegd, niet tegen J.
Tssk... Als dat haar insteek is, dan zou ik haar voorstellen dat ze eens een week meedraait en jullie laat zien hoe het dan wel zou moeten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:07:53 #50
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136058069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:01 schreef livelink het volgende:

[..]

zo dan :o
waar baseert ze dat dan op?
kan ze handvatten geven hoe het wel te doen dan?
vindt ze dat J. het wel goed doet ?

laat ik je één ding zeggen: als er iemand is, die alles uit de kast trekt qua opvoeding en begeleiding, ben jij het wel.
ik voel me vergeleken bij jou soms gigantisch tekort schieten.
als ik zou doen wat jij allemaal voor job doet, had ik allang gillend gek afgevoerd geweest.
onbegrijpelijk hoe jij je staande weet te houden.

gaat j. mee? laat je vrijdag in vredesnaam niet ondersteboven schoffelen. dat heb je niet verdiend.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:11:07 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136058157
ik heb vrijdagmiddag een gesprek met de lerares frans.
en nu zitten we er een frans proefwerk in te stampen.
het is echt vechten tegen de bierkaai, je ziet m dichtklappen bij het overhoren.
hij is er zo van overtuigd dat het niet lukt, dat het daarom ook niet lukt :{
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:14:10 #52
37150 livelink
pi_136058266
Ik vind het ook echt onterecht. Ik doe niks anders dan hem opvoeden, heb ik soms het gevoel. Met wisselend resultaat, dat geef ik toe.
Ze heeft toen apart met mij en J. een gesprek gehad en ik vermoed dat J. de meer sociaal geaccepteerde antwoorden heeft gegeven en ik meer de pijnlijk eerlijke antwoorden. Ik denk dat ik eventueel op school maar ga vragen of ze met de psychiater willen praten. Een soort second opinion of zo.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:15:08 #53
37150 livelink
pi_136058297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:11 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb vrijdagmiddag een gesprek met de lerares frans.
en nu zitten we er een frans proefwerk in te stampen.
het is echt vechten tegen de bierkaai, je ziet m dichtklappen bij het overhoren.
hij is er zo van overtuigd dat het niet lukt, dat het daarom ook niet lukt :{

Dat is ook heel moeilijk te doorbreken, Lady. Heeft hij dat alleen met Frans? Dan is het misschien een kwestie van uitzingen totdat hij het kan laten vallen.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:19:19 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136058473
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:15 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat is ook heel moeilijk te doorbreken, Lady. Heeft hij dat alleen met Frans? Dan is het misschien een kwestie van uitzingen totdat hij het kan laten vallen.
hij heeft het ook met duits. dat gaat wel wat beter, maar hij is enorm bang fouten te maken.
je ziet hem gewoon zijn adem inhouden en gespannen worden. zo lastig om hem te laten ontspannen.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:22:04 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136058584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:14 schreef livelink het volgende:
Ik vind het ook echt onterecht. Ik doe niks anders dan hem opvoeden, heb ik soms het gevoel. Met wisselend resultaat, dat geef ik toe.
Ze heeft toen apart met mij en J. een gesprek gehad en ik vermoed dat J. de meer sociaal geaccepteerde antwoorden heeft gegeven en ik meer de pijnlijk eerlijke antwoorden. Ik denk dat ik eventueel op school maar ga vragen of ze met de psychiater willen praten. Een soort second opinion of zo.
ik vind het trouwens niet kunnen om dergelijke gesprekken apart te houden.
ik ken die geintjes. als je maar leuke en sociaal gewenste antwoorden geeft, ben je helemaal je van het.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:23:58 #56
37150 livelink
pi_136058676
Heeft hij al eens faalangsttraining gehad? Job heeft ook enorme faalangst. Zijn vorige juf kopieerde al zijn werkblaadjes op cito-toets papier omdat hij anders compleet dichtklapte bij een toets.
Dat hielp trouwens echt, vanaf dat moment zag hij toetsen op dezelfde manier als gewone werkjes.
Dit jaar zijn ze er weer mee gestopt, omdat hij toch ook moet leren hiermee om te gaan.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:43:59 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136059415
wel een briljant idee, dat van dat cito-papier. :D

maar wat een toestand met die psychiater. ik vind het ook wel vreemd dat ze jou nu alleen wil spreken, livelink. maar aan de andere kant zal ze zulke grote onderwerpen als die jij vreest toch echt met jullie beiden moeten bespreken. veel succes en laat je niet kisten!
in de haak.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 17:48:58 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136059611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:23 schreef livelink het volgende:
Heeft hij al eens faalangsttraining gehad? Job heeft ook enorme faalangst. Zijn vorige juf kopieerde al zijn werkblaadjes op cito-toets papier omdat hij anders compleet dichtklapte bij een toets.
Dat hielp trouwens echt, vanaf dat moment zag hij toetsen op dezelfde manier als gewone werkjes.
Dit jaar zijn ze er weer mee gestopt, omdat hij toch ook moet leren hiermee om te gaan.
zou dat te maken hebben met zijn gedrag? dat de faalangst weer toeslaat?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:06:51 #59
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136060203
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zo dan :o
waar baseert ze dat dan op?
kan ze handvatten geven hoe het wel te doen dan?
vindt ze dat J. het wel goed doet ?

laat ik je één ding zeggen: als er iemand is, die alles uit de kast trekt qua opvoeding en begeleiding, ben jij het wel.
ik voel me vergeleken bij jou soms gigantisch tekort schieten.
als ik zou doen wat jij allemaal voor job doet, had ik allang gillend gek afgevoerd geweest.
onbegrijpelijk hoe jij je staande weet te houden.

gaat j. mee? laat je vrijdag in vredesnaam niet ondersteboven schoffelen. dat heb je niet verdiend.
Zo en + 100 zal ik maar zeggen ^O^

Kan je niet terugbellen en zeggen dat je graag wilt weten wat het onderwerp van gesprek gaat worden? Zou ik gewoon doen. Dan weet je het zeker en kan je je beter "voorbereiden".

Of neem iemand mee naar het gesprek, die jou kan "ondersteunen". Je bent altijd vrij om mee te nemen die je wilt hé.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:45:18 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136061575
Livelink, wat spannend...
En wat naar, dat je er nu doorheen zit.
pi_136062653
Livelink, ik weet ff niet wat te zeggen nu, daarom een dikke :* voor jou!
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 19:17:54 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136063140
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:23 schreef livelink het volgende:
nee, misschien moet ik het daar eens over hebben.
ik moet misschien iets met die tangle. (of eigenlijk hij :+ ) hij snippert dingen om rustig te worden.
  Jubileum moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 19:36:39 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_136064146
Livelink zou ze niet gewoon met jou willen praten omdat jij wel eerlijk kunt zeggen of de medicijnen aanslaan omdat je man er niet helemaal achterstaat?
(Ik zou het niet gelijk als negatief bestempelen maar goed ik heb die ervaring ook niet natuurlijk)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 19:38:36 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136064262
ik kan me wel voorstellen dat als eerdere gesprekken ook naar verlopen zijn, je de bui wel ziet hangen :{
alleen daarom al zou ik willen weten wat er besproken gaat worden. dan sta je zelf ook wat steviger in je schoenen qua weerwoord
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:25:14 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136067320
Ik heb het zelfde als Lois eigenlijk, zou ze niet gewoon willen weten hoe het gaat met de medicijnen e.d

En wat vind ik het rot om te lezen dat je er doorheen zit, het valt ook niet mee allemaal. Kan alleen maar hopen dat je wat rust kan vinden ergens en dat je soms gewoon even tijd voor jezelf kunt hebben. :*

Lady-wrb dat lijkt me ook lastig qua leren enzo
pi_136082384
quote:

[..]

dat kindje heeft zodra ze dat gaat doen,een voel doosje en dat helpt bij haar als afleiding.
en kun je ook makkelijk zelf maken.
pi_136087235
Bar, mooie stoel. Maar het lijkt me inderdaad wel confronterend. Hopelijk beslist de verzekering positief! :*

Livelink, wat naar dat je er doorheen zit :*.
Vervelend dat je niet weet waar die psychiater het over wil hebben, daar kan je dan ook nog 2 dagen over gaan lopen malen... alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt...
Heeft ze echt gezegd dat jij het laat liggen qua opvoeding? :o Jij, die naar mijn mening als een soort superwoman bezig is om te zorgen dat alles in goede banen loopt...
Gaat J. met je mee vrijdag? Of kan er iemand anders met je mee? Dat je je misschien wat gesteund voelt. Sowieso eigenlijk wel apart om jullie apart te spreken... Opvoeding e.d. is toch iets wat beide ouders aangaat... doe dan een gedeelte samen en een gedeelte apart als psychiater... Ik hoop dat het mee gaat vallen, laat je in elk geval niet overdonderen als het toch de kant op gaat die jou zo tegenstaat. Ik ga in elk geval aan je denken (wie weet helpt dat wat...), hoe laat heb je dat gesprek? :*

Lady, wat naar dat hij zo overtuigd is dat het niet lukt... :{

De leerkracht van M. is voor de tweede week afwezig. Familieomstandigheden, kan ze ook niks aan doen natuurlijk.
Maar de leerkracht die de klas zou overnemen was na anderhalve dag ziek, dus nu is het weer maar afwachten wie er staat. Gelukkig hebben ze op de woensdag wel een vaste, altijd al.
Ze kwam maandag heel boos uit de schoolgym, het was stom en dat wilde ze nooit meer doen. Maar wat er dan was daar kon ik niet zo achter komen. Gisteren wel gevraagd wat ze hadden gedaan aan degene die ze gym had gegeven, maar wat er nou is geweest of wat er is gebeurd is me nog steeds niet zo duidelijk. Wel een spel voor de het eerst, een andere leerkracht dan anders... het was in elk geval niet helemaal haar ding.
Ik kijk er wel naar uit dat haar eigen leerkracht weer terug is, gewoon voor de structuur en ook de rust in de klas.
pi_136090579
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 07:32 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

dat kindje heeft zodra ze dat gaat doen,een voel doosje en dat helpt bij haar als afleiding.
en kun je ook makkelijk zelf maken.
Wat is precies een voeldoosje? :@
pi_136090873
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D
pi_136090926
Live, ik vind het onwijs rot om te lezen hoe je voelt. Van wat ik hier meekrijg haal je álles uit de kast. :*
pi_136099221
Livelink, knuffel voor jou. :*
Je doet zo je best.
pi_136112354
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

een doosje met verschillende stoffen,ruwe,gladde,hele zachte. Maar kan ook met verschillende soorten papier,ruw,crêpe,glad enzo
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:39:42 #73
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136183187
Vanmiddag met Roy en neefje en nichtje naar een voorleesfestijn in de bieb,verhaal voorlezen en zingen en dansen,en dat allemaal in een half uur.

nu was ik wat voorzichtig doordat Roy op vrijdag een best drukke dag op school heeft,zwemmen en gymen. En dan is hij vaak niet te genieten als hij thuis komt.
maar dat gebeurde niet,rustig in zijn buggy het verhaal afluisteren,mee klappen als ze klapten en je hoorde hem lachen (Roy zat vooraan bij de kinderen) toen ze gingen dansen hebben we Roy eruit gehaald en heeft hij meegedaan met de rest O+ zelfs meegelopen als een grote krokodil door de hele bieb door.
zo leuk als dit ook gewoon kan ^O^
pi_136183673
Bar, dat klinkt als een heel gezellig moment met neefje en nichtje. Wat leuk! ^O^ :)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:59:43 #75
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136184322
Een stiekeme meelezer hier; lange tijd vrijwilligerswerk gedaan als begeleider bij weekendopvang van kinds met een stoornis in autistisch spectrum. En naast dat ik t heel tof vind dat Bar zo'n fijne dag heeft gehad met d'r manneke, kwam ik hier ook even hardop hopen dat Live haar gesprek is meegevallen. Uit je Posts spreekt altijd zoveel liefde! :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:46:35 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136187134
volgens mij stond nergens dat dat vandaag was?

wat fijn bar, dat dat zo goed ging en hij er zo van genoot!
in de haak.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:50:32 #77
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136187337
Ah, oeps :@ ik heb dat opgemaakt uit alle Posts, maar zie nu idd dat het niet perse vandaag geweest hoeft te zijn. Meh.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:57:51 #78
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_136187763
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:50 schreef Kimpossible het volgende:
Ah, oeps :@ ik heb dat opgemaakt uit alle Posts, maar zie nu idd dat het niet perse vandaag geweest hoeft te zijn. Meh.
Dacht ik ook hoor Kimpossible. Vandaar dat ik even kwam gluren hier.
pi_136199101
Ik had ook begrepen vrijdag (gisteren)...
  zaterdag 1 februari 2014 @ 10:48:21 #80
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136199486
Ik ook, maar het staat idd nergens. Ik hoop dat het wat beter met je gaat Livelink. :*
Het klinkt echt alsof je een adempauze kan gebruiken. Ik hoop dat dit lukt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 2 februari 2014 @ 10:52:55 #81
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_136231486
Livelink hoe gaat het? :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 2 februari 2014 @ 12:13:21 #82
37150 livelink
pi_136233301
Ik heb het gesprek pas dinsdag. Ik durfde donderdag pas te bellen om een afspraak te maken en toen moest ik vrijdag wel de hele dag werken omdat ik anders dinsdag niet weg kon (gelukkig was J. ziek :') ) .
Dat is ook een deel van het probleem. Sinds wij geen opvang meer hebben voor Job kan ik niet zomaar even vrij nemen. We hebben al onze vrije dagen nodig om de vakanties op te kunnen vangen. Ze zal ook wel boos zijn omdat we niet meer naar ouderbegeleiding gaan, maar ze gelooft me gewoon niet als ik zeg dat we ons geen vrije dagen meer kunnen veroorloven voor dit soort zaken. Ik ben best wel depressief over de hele situatie. Ik ga echt van het ergste uit dinsdag.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:25:07 #83
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136233589
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:13 schreef livelink het volgende:
Ik heb het gesprek pas dinsdag. Ik durfde donderdag pas te bellen om een afspraak te maken en toen moest ik vrijdag wel de hele dag werken omdat ik anders dinsdag niet weg kon (gelukkig was J. ziek :') ) .
Dat is ook een deel van het probleem. Sinds wij geen opvang meer hebben voor Job kan ik niet zomaar even vrij nemen. We hebben al onze vrije dagen nodig om de vakanties op te kunnen vangen. Ze zal ook wel boos zijn omdat we niet meer naar ouderbegeleiding gaan, maar ze gelooft me gewoon niet als ik zeg dat we ons geen vrije dagen meer kunnen veroorloven voor dit soort zaken. Ik ben best wel depressief over de hele situatie. Ik ga echt van het ergste uit dinsdag.
livelink is het niet mogelijk om eventueel naar een andere te gaan? Of is dat lastig?

ik kan er echt niet bij dat ze zo "gemakkelijk" doet over jullie manier van opvoeden e.d het komt een beetje over dat ze de ernst niet inziet van alles.

en dat jullie alles doen om te zorgen dat jullie gezin draaiende blijft.

maar aan de andere kant,hoop ik dat ze met jullie aan de slag gaat,dat ze jullie serieus neemt,en dat ze jullie helpt.

ga je alleen of gaat je vriend/man ook mee?

zet van te voren ook jullie vragen en wat jullie dwars zit op papier,dat gaat vaak nu beter dan daar ter plekkke.

:*
  zondag 2 februari 2014 @ 12:39:50 #84
37150 livelink
pi_136234045
Ze wil niet met J. spreken, maar met mij. Ik heb het vermoeden dat J. dingen gezegd heeft die de aanleiding zijn voor dit gesprek (al dan niet bewust). J. weet niet eens dat ik door haar gesommeerd ben om te komen. Ik heb ook helemaal geen zin om het met wie dan ook te bespreken.

Ik baal zo dat net nu het allemaal weer wat lekkerder loopt, dit alles weer op zijn kop gaat zetten. Sinds de medicatie lijkt het gewoon allemaal beter te gaan. Job gaat weer met de taxi naar school en op school zeiden ze toevallig vorige week ook dat het echt goed ging in de klas. Hij is sinds de kerstvakantie niet meer uit de klas geweest.
Daarnaast gaat het ook echt beter tussen J. en Job. Job gaat nu elk weekend met J. op pad. Ze zijn nu ook weer samen weg. Er komen vriendjes spelen enz.

Maar ergens heb ik het gevoel dat ik nu gestraft moet worden voor het feit dat ik zo aangedrongen heb op medicatie, tegen de wil van J. en de psychiater in. Ik heb dan wel 'gewonnen', maar waarschijnlijk wel tegen een prijs. Het klinkt heel paranoia als ik het zo overlees, maar dat is wel hoe ik het voel op dit moment.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:07:37 #85
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136239891
Livelink :*
kan het ook niet gewoon een gesprek zijn over hoe het nu gaat met de medicatie enzo.

ik vind zo rot om te lezen dat je nu niet goed in je lijf zit,dat je zo opziet tegen het gesprek.

wel blij ben ik om te lezen dat de medicatie lijkt te werken en er wat rust voor in de plaats komt enzo.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:00:37 #86
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136242364
Livelink.... Het klinkt idd een beetje alsof de verhoudingen wat zoek zijn. Je bent een volwassen vrouw die meer dan haar best doet voor haar zoon. Termen als 'gesommeerd','gestraft', 'gewonnen' zouden toch niet van toepassing moeten zijn?
Ik vind het fijn te lezen dat het nu met Job beter gaat. Houd dat voor ogen. Maak dat duidelijk aan de psych. Want dát is toch het uitgangspunt van jullie contact??
  zondag 2 februari 2014 @ 16:37:02 #87
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136243983
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:39 schreef livelink het volgende:
Ze wil niet met J. spreken, maar met mij. Ik heb het vermoeden dat J. dingen gezegd heeft die de aanleiding zijn voor dit gesprek (al dan niet bewust). J. weet niet eens dat ik door haar gesommeerd ben om te komen. Ik heb ook helemaal geen zin om het met wie dan ook te bespreken.

Ik baal zo dat net nu het allemaal weer wat lekkerder loopt, dit alles weer op zijn kop gaat zetten. Sinds de medicatie lijkt het gewoon allemaal beter te gaan. Job gaat weer met de taxi naar school en op school zeiden ze toevallig vorige week ook dat het echt goed ging in de klas. Hij is sinds de kerstvakantie niet meer uit de klas geweest.
Daarnaast gaat het ook echt beter tussen J. en Job. Job gaat nu elk weekend met J. op pad. Ze zijn nu ook weer samen weg. Er komen vriendjes spelen enz.

Maar ergens heb ik het gevoel dat ik nu gestraft moet worden voor het feit dat ik zo aangedrongen heb op medicatie, tegen de wil van J. en de psychiater in. Ik heb dan wel 'gewonnen', maar waarschijnlijk wel tegen een prijs. Het klinkt heel paranoia als ik het zo overlees, maar dat is wel hoe ik het voel op dit moment.
Jee Livelink als ik het zo lees :D
Zij is toch een psychiater of heb ik wat gemist? Dan heeft zij toch uiteindelijk een adviserende rol?
Uiteindelijk ben jij toch de baas ! Ik denk dat je dat goed in het gesprek moet vasthouden.
En je hebt ook nog sterke argumenten! dat ze het op school beter vinden gaan, dat hij niet meer uit de klas is gestuurd. En er komen vriendjes spelen.
Nou knappe vrouw als ze dit "negatief" kan draaien, de feiten spreken toch voor zich :Y

En potdomme }:| who cares dat zij niet gelooft dat je niet meer vrij kunt nemen. Als ze dit in twijfel trekt op één of ander manier dan heeft ze eens flink van dit nodig o|O

Zo ik hoop je hiermee een peppraatje te hebben gegeven :* :*
Rayen 2½ jaar!
  zondag 2 februari 2014 @ 17:02:07 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_136245018
livelink, heb je iemand die dinsdag met je mee kan? Die jou kan steunen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 2 februari 2014 @ 17:39:13 #89
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_136246547
Ik wilde het net zeggen.. ik ga met alle liefde met je mee als je je daardoor gesterkt zou voelen..
livelink hou alsjeblieft voor ogen dat jij Jobs ouder en verzorger bent, dat jij hem als geen ander kent en dat je altijd het beste met hem voor hebt.
Je zou je niet moeten voelen alsof je op het matje moet komen :*
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 2 februari 2014 @ 18:08:51 #90
37150 livelink
pi_136247724
Nee, ik ga wel alleen. Mocht het gesprek echt de verkeerde kant opgaan, dan zal ik aan school vragen of ze contact met haar op willen nemen. Ik denk dat dat wel een goede zet is. En wellicht zie ik het nu allemaal veel te zwart in. Ik heb gewoon sinds ze me vorig week vrijdag belde al zo'n naar voorgevoel.
  zondag 2 februari 2014 @ 18:12:30 #91
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136247878
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik wilde het net zeggen.. ik ga met alle liefde met je mee als je je daardoor gesterkt zou voelen..
livelink hou alsjeblieft voor ogen dat jij Jobs ouder en verzorger bent, dat jij hem als geen ander kent en dat je altijd het beste met hem voor hebt.
Je zou je niet moeten voelen alsof je op het matje moet komen :*
Nou ik denk dat iedereen wel in dit topic met je mee zou willen gaan. :Y
En wat een akelig mens is dat zeg dat zij jou dat gevoel geeft.
Het (positieve) uitgangspunt moet toch zijn dat zij het beste voorheeft met Job en dat zij er zeker vanuit gaat dat dat bij jou zeker het geval is.
En daar valt niet onder dat zij haar mening doordrukt op welke manier dan ook.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 2 februari 2014 @ 18:16:21 #92
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_136248029
Misschien vul je het allemaal wat teveel in? Misschien ben je 'gewoon' een beetje depressief, en niet perse gelieerd aan het verzoek tot een gesprek met de psych? Maar meer aan het feit dat je, omdat het beter gaat met Job, even aan ademen toekomt?

Probeer het nou niet voor haar in te vullen, want dat kun je toch niet. Maak een lijstje van dingen die jíj wilt bespreken: dat het beter gaat op school, dat het beter gaat met J....
pi_136249111
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:16 schreef Gaoxing het volgende:
Misschien vul je het allemaal wat teveel in? Misschien ben je 'gewoon' een beetje depressief, en niet perse gelieerd aan het verzoek tot een gesprek met de psych? Maar meer aan het feit dat je, omdat het beter gaat met Job, even aan ademen toekomt?

Probeer het nou niet voor haar in te vullen, want dat kun je toch niet. Maak een lijstje van dingen die jíj wilt bespreken: dat het beter gaat op school, dat het beter gaat met J....
livelink, dit. en nog iets; zij is psychiater, dus arts. zeg haar dat deze manier van doen jou schaadt. wie weet is ze zich daar helemaal niet van bewust. jij helpt je gezin, maar wie helpt jou dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 2 februari 2014 @ 18:51:25 #94
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136249539
Dit:
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:16 schreef Gaoxing het volgende:
En dit:
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:40 schreef simmu het volgende:
livelink, dit. en nog iets; zij is psychiater, dus arts. zeg haar dat deze manier van doen jou schaadt. wie weet is ze zich daar helemaal niet van bewust. jij helpt je gezin, maar wie helpt jou dan?
Neem aub jezelf goed in acht Livelink.
pi_136254338
Pas idd goed op jezelf Livelink :*.
Ik hoop echt dat het meevalt, dat ze vooral wil weten hoe het met de medicatie gaat en dat je nu beren op de weg ziet die er niet zijn. Maar ik kan me denk ik wel een beetje voorstellen dat je het zo voelt...
Sterkte :*
  maandag 3 februari 2014 @ 07:57:44 #96
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136274665
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2014 @ 09:28:35 #97
37843 lady-wrb
kortaf
pi_136275627
Hier ook wel veel herkenbaars!
pi_136289406
Er zit wel herkenbaars is, gelukkig ook een aantal dingen niet...
pi_136301750
Wij zijn vorige week gestart met de ouder cusus, ik vond het wel weer inspirerend.

M. haar juf is weer terug :). Ze is gelijk gestart met haar plan om M. meer uit te dagen.
Ze hoeft met taal niet meer mee te doen met de methode waar de rest van de klas mee bezig is, ze doet alleen nog haar levelwerk.
Het is echt net een spons, ik had van het weekend een puzzelboekje van denksport gevonden voor 6-8 jarigen. En ik moet zeggen dat ze na wat uitleg best raad weet met die taal-puzzels. Leuk hoor, heeft ze niet van een vreemde, ik vind ze ook erg leuk om te doen.

Kwam ze vorige week nog helemaal bozig uit de gymles, wilde ze vandaag dus niet naar school vanmiddag. En ze was ook niet helemaal fit, maar ik heb haar toch maar wel heengebracht en ik denk dat het wel goed was, want ik wist niet of het nou het niet fit zijn was of de les van vorige week.
Wel even gemeld aan juf, die vond het een goed idee dat ze toch meeging en ze zou bellen als het niet ging. Maar het ging gelukkig prima.

Net zag ik een advertentie voor een proefles kinderyoga, daar heb ik beide meiden voor opgegeven, eens kijken of dat wat is. Toevallig zat ik er laatst naar te zoeken en kwam ik niet echt iets naar mijn zin tegen en nu komt het ineens aanwaaien, dus die kans heb ik maar gegrepen.
Geen idee of het wat voor ze is, de jongste heeft het bij de gastouder wel eens gehad, die vond het volgens mij wel wat. M. heb ik geen idee van, maar mooie gelegenheid om het te proberen lijkt me...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')