Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:23 |
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs! ____________________________________________________________________________________________ Belangrijke regels voordat je post in dit topic! -Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent. Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________ Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf. Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit. In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn. Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier. Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden! FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven. Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29) OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM. Filmpjes EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen Overige chauffeursdiensten: Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, bijna ex-hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, Jaguargeile kastknuffelaar regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur en Priusliefhebber MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden. Facilitair
| |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:24 |
Haha | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:24 |
Volgens mij leest toch niemand de laatste posts terug dus bekijk het maar | |
trolley | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:25 |
Lapo hunters zijn jullie, allemaal! ![]() Maar wel een TT met mijn username ![]() | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:25 |
Haha nu was het puur toeval, ik dacht ook wel dat jij al had gepost maar het lukte me toch ![]() | |
trolley | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:26 |
Haha, ik wou te snel ![]() Ik kon niet in korte tijd twee berichten achter elkaar posten ![]() | |
Fiorano | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:26 |
Hahaha Viezze held dat je er bent | |
trolley | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:27 |
![]() ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:27 |
Vragen m.b.t. loonstroken kunnen beantwoord worden op diezelfde mail, aangezien het verzonden is van info@easyway.nl, toch? | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:28 |
Administratie | |
trolley | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:29 |
Goed, nu ga ik maar eens leren voor m'n tentamens dan. Aangezien de lapo alweer vergeven is. Ik kom wel terug over twee dagen ongeveer, als er weer bijna een topic is volgebaggerd ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:30 |
Ik ziettut, lees weer te snel. Heb het nu naar allebei de adressen verstuurd ![]() | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:07 |
Altijd aardige mensen bij de Trondheimweg in Groningen. Nu terug met die pickup naar Breda. ![]() | |
Fiorano | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:29 |
Ik zou eigenlijk ook aan de studie moeten gaan... Nog even ontspannen en dan gaan we maar weer... | |
Drilboor | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:47 |
Oeps, werd al om half 1 gebeld voor morgen, 3 ritjes, enige probleem is dat ik om 14:30 college heb en ik bang ben dat ik het niet ga redden. | |
DrSnuggle | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:58 |
Komt er vanmorgen een spoedrit op Facebook, bel ik binnen twee minuten terug, is de spoedrit al opgelost. ![]() | |
Wave103 | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:07 |
Net gebeld, morgen naar het verre Groningen/Assen en terug naar Utrecht. Dus snel inloggen en hopen op een 3+-serie of A4+ met cruise control. Maar nee. Een Trafic en een Fabia 1.2 ![]() | |
BlackLining | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:29 |
Lol, net de Transit Connect afgeleverd in Almere, was een heel wagenpark wat weg moest, met 20 van die hokken onderweg ![]() | |
Solidberg | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:32 |
Zag het al inderdaad, kwam wat EWer tegen die ook daar vandaan kwamen ![]() Wat is die Prius een lelijk hok van binnen zeg. Maar je kan in ieder geval er wel een beetje meegassen | |
VogeltjeTwiet | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:35 |
Heb ook op 31 dec 7,5 uur gemaakt, en die staat er ook gewoon op. Het klopt tot nu toe (2 salarissen, even afkloppen) goed ![]() | |
Teis91 | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:37 |
Ik ben straks vanaf 16.00 niet bereikbaar per telefoon, kan ik dan voor die tijd gewoon AR bellen of ze wat voor me hebben? | |
VogeltjeTwiet | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:42 |
Als je aangeeft dat je niet meer bereikbaar bent vanaf 16:00 en dat ze de ritten die ze voor je klaar hebben liggen gewoon mailen/online zetten lijkt me dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen? | |
BlackLining | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:42 |
Weet eigenlijk niet of AR dat op prijs stelt. Zou het mooiste zijn als ze zelf een pagina hebben waar spoedjes op staan die je kunt gaan rijden.. Maar ja, zo zou een tankpas ook mooi zijn. | |
QuiCk01 | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:44 |
Dit inderdaad. Zelf plannen waarna kentekens pas zichtbaar wordt als je ze hebt geaccepteerd. Anders krijg je dat de Audi's en BMW's als eerste weg zijn en de opel combo's blijven staan. | |
BlackLining | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:47 |
Mja, maar dan nog blijven zo alle Meerkerk en Waalwijk ritten ook staan dus ![]() | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:47 |
Juist niet want die zijn goed voor de uren. Ik heb een hekel aan spoedjes waarbij je na twee uur alweer thuis zit. | |
BlackLining | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:53 |
Geef mij maar ritjes Maastricht - Groningen ofzo ![]() | |
QuiCk01 | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:17 |
Ohja ![]() | |
Fiorano | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:49 |
Zo, eindelijk dat kutstageverslag verzonden. Nu nog een stageportfolio maken, maar dat komt vd week wel. Donderdag medische keuring voor m'n taxi pas, dan snel verklaring en VOG versturen en hopen dat die tijdelijke pas er zo snel mogelijk is. Kan ik ook weer aan het werk ![]() | |
Solidberg | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:49 |
Zulke ritjes wil ik idd ook , ipv die ritjes van 30min ofzo. Wat bedoel je eigenlijk met 'dat OV gaat ik' ![]() | |
BlackLining | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:01 |
* haat ![]() | |
MG_13 | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:03 |
Ik ben momenteel ook bezig met m'n stageverslag. Heb er echt genoeg van. ![]() Ik hoop dat ik het vandaag af krijg... | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:29 |
Ik vind het altijd wel prima zolang ik in beweging ben en het niet te lang duurt. De treinreizen Breda-Groningen etc mis ik dan ook niet ![]() | |
Sarasi | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:34 |
Yay, op het tentamen van vandaag een negen gescoord. ![]() ![]() | |
trolley | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:38 |
![]() ![]() Dan zijn ze bij jullie snel met nakijken. Bij ons duurt dat al snel 8 - 10 werkdagen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:39 |
Nice. Die van vandaag heb ik wel gehaald. Maar gisteren… ![]() | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:44 |
Hier hebben ze 15 werkdagen ![]() Ik mailde een docent of hij voor mij sneller kon nakijken, omdat ik het resultaat zsm moet weten voor een ander vak. Krijg je terug "ik hou me aan de geldende reglementen" Flikker op ![]() | |
Sarasi | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:46 |
We krijgen een antwoordoverschrijfformulier en de antwoordsleutel verschijnt binnen een paar uur online. Met de huidige sleutel heb ik een 8,47 maar daar zitten twee fouten in in mijn voordeel, dus een negen. ![]() Donderdag statistiek, moet goed komen, alleen daarbij krijgen we geen openbare antwoordsleutel. ![]() Ohja, in het eerste jaar is bij ons alles multiple choice. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:47 |
Onze cijfers van 2/3 tussentoetsen zijn voor aanvang vh tentamen niet eens bekend. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:48 |
MC ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 16:51:16 ] | |
trolley | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:49 |
Ah, dat maakt een en ander al weer wat duidelijker ja ![]() Ik kon me al geen hbo docenten voorstellen die tentamens binnen een dag hebben nagekeken ![]() Ik heb in 2,5 jaar hbo nog maar driemaal een MC tentamen gehad, de rest altijd open of 50/50 ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:51 |
Zo dan, even een hertentamen gehad. Leek wel alsof ze iedereen een voldoende gunde gezien het niveau van de vragen ![]() | |
Sarasi | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:51 |
Universiteit hier, maar dat maakt het niet beter. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:55 |
Viezze, heb jij dat vak Toegepaste Natuurwetenschappen ook gehad? ![]() | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:58 |
Nee, nogmaals, ik doe de master Operations Management & Logistics en krijg niet meer van dat soort onzinnige kutvakken ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:04 |
Ik heb er ook echt niks voor gedaan. ![]() | |
S-RS | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:18 |
Is die in het engels? Trekt mij namelijk ook wel ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:19 |
Alle masters op de TU/e zijn in het Engels. | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:21 |
Ja is in het Engels, maar dat is in de praktijk niet zo'n probleem. Bij mijn bachelor was aan het einde ook praktisch alles al in het Engels. | |
Drilboor | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:26 |
Ik las laatst iets van auto's afleveren bij een PI in Nieuwegein, was daar iets mee aan de hand of niet? Zonodig via PM | |
S-RS | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:36 |
Mmn, crap. M'n Engels is niet al te best, kun je zien als een uitdaging en wellicht is het juist goed. Maar je moet wel realistisch blijven.. | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:47 |
Ik weet niet hoe slecht het gesteld is met je Engels, maar er worden hier elk kwartaal Engels cursussen gegeven op verschillende niveaus. | |
Irritatie100 | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:58 |
Vandaag eerste werkdag gehad. Ik ga me wel prima vermaken daar, maar toen ik weer thuis kwam en een blik wierp op mijn EW-tas en de stapel transportformulieren die ik nog moet insturen van januari moest ik toch wel een spreekwoordelijk traantje wegpinken vanwege het feit dat ik in principe nooit meer voor EW hoef te rijden ![]() Hoorde gisteren alleen wel dat mijn afstuderen met een half jaar uitgesteld moet worden ![]() ![]() Dus had nog een half jaar kunnen EW'en in principe, maar ach. Nog niet uitgeschreven trouwens, dus wellicht kan ik nog een keer een rit fixen ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:05 |
Alleen maar chill dat je nu de zekerheid van een vaste baan hebt ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:12 |
Vanwege die stageproblemen? Moeten jullie bij het hbo ook een bachelorthesis schrijven ofzoiets? Of is dat die afsluitende stage (met stageverslag)? | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:14 |
Vandaag ¤56 aan brandstof voorgeschoten ![]() De grootste boosdoener (¤35, met kwart tank vertrokken) was dit monster wat wel een slokje lustte van Groningen naar Breda. 15l/100km! ![]() Morgen een wissel Breda-Dronten, Caddy 1.6TDI en DSG( ![]() Als ik het kenteken check staat er bij datum tenaamstelling 'niet geregistreerd' betekent dat dat hij gloedjenieuw is? | |
Schaafkaas | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:30 |
Wat voor blok lag er in die mitsubishi dat 'ie zoveel zuipt? En hoe rijdt zoiets? Lijken me wel toffe wagens. ![]() | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:48 |
Huh hoe kan je dan al wel werken? Wel chill dat het goed bevalt! Een Caddy met DSG ![]() ![]() | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:25 |
Hahah ik hoop dat er wel cruise op zit, na vandaag breda-groningen retour zonder gedaan te hebben mag dat wel weer eens ![]() | |
Drilboor | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:28 |
Vraagje, als je van A in Almere richting Amsterdam moet, kan je dan beste bushalte in de buurt daar nemen of richting het walt disney plantsoen lopen? | |
Solidberg | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:29 |
Zo'n L200 is best wel klein van binnen als je het mij vraagt ![]() Moet morgen overigens een Crafter van onze geliefde postbedrijf ophalen en naar een schadebedrijf brengen, zal denk ik erg leuk worden ![]() Kon je eigenlijk die waarschuwingslampen ook aandoen of was dat expliciet verboden toen je de auto ophaalde ![]() | |
Drilboor | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:31 |
Morgen eerste keer 3 ritjes, eerst van Breda naar Zwijndrecht reizen (lekker vroeg opstaan). Vanaf daar naar Nieuwegein met een VW Golf met 140 pk en die dan brengen naar Nieuwegein (BL).Vanaf daar naar De Meern, Renault Megane ophalen en die naar A in Almere brengen. Ov naar Amsterdam en daar een Fiesta brengen naar de grote in Breda. | |
Irritatie100 | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:38 |
Ik heb gewoon keihard gefaald op de verdediging gisteren, complete blackout op een of andere manier ![]() Maar goed, ik was al aangenomen en ze wisten dat ik nog niet afgestudeerd was, dus dat was geen probleem. Ik hoef nu dus alleen nog opnieuw te verdedigen, maar dat kan dus over een half jaar pas ![]() Stageproblemen was niet bij mij ![]() Maar de bedoeling is dat je ergens een half jaar meeloopt en tijdens dat half jaar onderzoek gaat doen en daar een scriptie over schrijft met uiteindelijk aanbevelingen/adviezen. Maar goed, ik mis EW dus nu al ![]() ![]() | |
MG_13 | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:38 |
Je gaat met de trein naar Amsterdam neem ik aan? Dat betekent dat je dus bus naar Almere Centrum moet hebben. Je kan met de 156 naar Almere Centrum, maar die gaat 's ochtends en later in de middag 1 keer per half uur. Overdag zelfs maar 1 keer per uur. In het geval dat je lang moet wachten kan je denk ik beter naar het Walt Disneyplantsoen lopen en daar de 6 richting Centrum pakken | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:40 |
Er lag een 2.5L 4-cilinder turbodiesel in. De rijervaring neigt meer naar een tractor dan een auto. Heel zware motor met een grote turbo, dus je krijgt de power in grote hopen. Maar 150 in een voertuig zo groot als een Sprinter is toch wel een prestatie ![]() | |
Schaafkaas | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:43 |
Toch leuk om te rijden dan, voor een keertje ![]() | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:52 |
Volgens mij mag je gewoon met die lampen aan rijden | |
Panthera. | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:56 |
Of met bus van Wd plantsoen naar Amstel, ligt eraan waar je moet zijn. | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:59 |
Ik heb ze even geprobeerd op de parkeerplaats, maar toen maar weer uitgezet. Is niks over gezegd verder. | |
Ordinateur | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:03 |
Vandaag met pijn in het hart mijn auto verkocht. Toch een triest moment, als een vreemde in 'mijn' eerste auto weg rijdt.. ![]() Als troost wel 2 ritjes gekregen voor morgen: Grave-Breukelen en Nieuwegein-Almere in weinig bijzonders. | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:09 |
Heb je de zwaailichten ook aangedaan? ![]() | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:12 |
Alleen even op de parkeerplaats ![]() Maar die stoelen waren zo gemaakt dat je niet anders kon dan als een echt Mr. BigMac in je pickup kon hangen. Dus dat had het plaatje wel compleet gemaakt ![]() | |
Solidberg | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:13 |
Zwaailichten heten die dingen idd ![]() ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:17 |
Je kon gewoon in geval van file door de berm mét je zwaailichten, hoe vet is dat! En niemand die het raar vindt ![]() | |
Ordinateur | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:20 |
Ik zie nu dat het ophaaladres in Grave een Penitentiaire Inrichting is (juist, een gevangenis). Dat is ook weer is iets anders! | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:22 |
Bij kazernes zijn ze al zo krampachtig met ID's registreren, zou je nu ook nog gefouilleerd worden iod? ![]() | |
Solidberg | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:24 |
Moest je een keer een auto ophalen bij een kazerne? Iets van in de trent van : "Leopard in Nederland ophalen en in Indië bij de zaak afleveren"? | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:28 |
Waarschijnlijk niet, tenzij hij de gevangenis echt in moet. Mijn moeder (zit in een koor) is een keer wezen optreden in een gevangenis en moest dus daadwerkelijk de gevangenis in, iedereen van het koor werd toen gefouilleerd. | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:28 |
Oh, zo vaak. Maar dan wel in Nederland hè. Ben al bij meer dan 5 verschillende kazernes geweest om huurbusjes te brengen/halen. Ze hebben een contract met een van de klanten van AR, waar ik ook wel eens locatiewerk bij doe. Sommige dagen zijn ze alleen maar busjes heen en weer aan het rijden naar kazernes. ![]() | |
Ordinateur | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:29 |
Bij een kazerne ben ik ook al vaak zat geweest, maar daar moet je ook echt het terrein op. Ik denk dat ik morgen niet verder dan de receptie kom, dat hoop ik in ieder geval, dus zoals kiprollade al zegt zal het daar wel meevallen. | |
VogeltjeTwiet | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:50 |
-nevermind- ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door VogeltjeTwiet op 21-01-2014 21:28:25 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:01 |
Dat is vet lachen ja. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 21:01:33 ] | |
VogeltjeTwiet | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:28 |
[ Bericht 100% gewijzigd door VogeltjeTwiet op 21-01-2014 21:28:11 ] | |
Solidberg | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:29 |
Wat doen jullie dan, platte band verwisselen of naar receptie toelopen of gewoon door rijden ![]() | |
PogoSticK | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:44 |
Mooi, vandaag aangenomen bij edrivers als privéchauffeur.Proefritje was in 'n strakke Jag (amoeba, anyone?) XJ. Diesel, dat dan weer wel. Ben benieuwd naar beschikbare hoeveelheid werk, als ik EW'ers zo hoor is er genoeg. Is dit ook bij privéchauffeurs zo? In het contract wordt er wel over concurrentiebeding etc. gesproken, dus ik mag ook niet bij 2 bedrijven privéchauffeuren ![]() Heb ik nog wat gemist? Zit in tentamens dus weinig tijd. | |
KabouterKwebbel | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:45 |
Vandaag solli gehad bij EW, en zoals wel verwacht eigenlijk aangenomen:) Zet me er dus maar bij in het rijtje want je gaat me hier komende tijd vaker tegen komen. Verder wil ik Amoeba nog even specifiek bedanken voor de gegeven tip van gister via DM (kan helaas nog niet terug dm'en, omdat ik nog geen week actief ben hier). Heb niet op het daadwerkelijke struikelpunt hoeven rijden, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Nogmaals mijn dank! | |
Schaafkaas | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:57 |
Gefeliciteerd, collega's! ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:00 |
Gefeliciteerd hoor ![]() In de OP staat aan het eind een spoiler waar een linkje je doorverwijst naar de editbare OP. Hierin kan je jezelf erbij zetten. | |
MG_13 | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:00 |
Die stroboscoop van PogoStick is irritant. ![]() | |
Schaafkaas | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:01 |
Nogal ja | |
QuiCk01 | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:02 |
Inderdaad, aanpassen die handel! | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:02 |
En ik maar denken dat ik de enige was, ik zit hier steeds als een retard met m'n hand voor z'n ava ![]() | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:13 |
Als je geen epilepsie heb krijg je het wel van die UIs hier | |
bokkepoot | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:16 |
Nee die van jouw is nu echt geweldig zeg ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:18 |
Stijvol bedoel je? Die van pogo is zó eentonig | |
Schaafkaas | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:18 |
Obvious trolley is obvious | |
bokkepoot | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:20 |
Bizar ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:26 |
![]() Edit: Oké, ik ga slapen. Ik trek het allemaal niet meer. | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:28 |
Ah nee, nog één | |
joppie_saus | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:31 |
Daarom fokken op mobiel ![]() | |
Pizzabodem | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:40 |
![]() = ![]() | |
Solidberg | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:53 |
Jij gebruikt ABP op FOK! TR gemacht! | |
Fiorano | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:57 |
Ghe ghe ideaal truukje | |
Pizzabodem | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:59 |
NU BEN IK BANG ![]() ![]() Alleen voor de usericons btw. Rest stoor ik me niet aan: ![]() | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:08 |
Precies. Ik heb fok in de uitzondering lijst gezet, dan werkt dat truukje niet meer ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:24 |
Zo, plaatje weer veranderd aangezien ik er ook aardig gek van werd ![]() Nu sluit het weer helemaal aan bij m'n naam | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:27 |
Geef nou gewoon toe dat je jezelf een God voelt in zo'n wagen. ![]() Gefeliciteerd. ![]() Sowieso al die Murp avatars. ![]() ![]() Met Dolphin Browser HD (Android ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:29 |
![]() Dan ben je echt een homofiel ![]() Tevens geen ritjes morgen ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 23:30:25 ] | |
Babananana | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:47 |
Het pimpen van je auto werd er vroeger al met de paplepel ingegoten: Donald Duck ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 00:04 |
Sterkte bij Nieuwegein in dat wagenpark ![]() ![]() En pas op, als je nog moet tanken,. die kutpomp slaat niet af als je tank vol zit ![]() ![]() Hmm, paar maanden terug wel een busje afgeleverd bij een kazerne van defensie. Een medewerker (?) daar kwam me ophalen in zijn privé auto, moesten we dat terrein op en ben ik in dat busje achter hem aan gekart voordat het hek weer dicht ging. Geen ID of niks nodig. Die gast heeft me toen wel ff naar huis gebracht ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 00:07 |
Bij de kazerne in Oirschot doen ze ook compleet niet moeilijk. Even je rijbewijs laten zien, ze zetten je in het systeem, succes ermee. Wel leuk though. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 00:09 |
Ik ben toen bij Soest geweest. Moest wel strak achter die kerel aan rijden, maar verder geen probleem ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 00:19 |
Wow! En de bewaking doet dan niks? Mooie schijnveiligheid dan! Vandaag ook in Soest geweest, maar ik moest op eigen houtje naar het goede gebouw rijden. Ze weten blijkbaar zelf niet wat hun protocol is dan ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 00:28 |
Nou ja, bewaking doet niks... Ze wisten dat ik zou komen, en ik mocht er niet in tot er iemand van Defensie bij was om mee te rijden he ![]() | |
PogoSticK | woensdag 22 januari 2014 @ 05:56 |
I know right? ![]() Hoho,niet zo snel. Het gaat hier om herkenbaarheid ![]() Twee. Tweetonig. Heb niet goed gas kunnen geven, stoelen zaten wel erg chill. Motorgeluid is meer aanwezig dan ik zou verwachten. Stuurgevoel dan wel weer prettig. | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 07:06 |
Een XJ ![]() Ook zonder ook een XJ gereden te hebben weet ik dat die rijervaring prima moet wezen. Stoelen van een X-Type zitten al heerlijk (volgens mij zijn het dezelfde though). Dieselblok met turbo neem ik aan? Audi ![]() Mercedes ![]() ![]() Jaguar ![]() ![]() ![]() | |
Solidberg | woensdag 22 januari 2014 @ 08:09 |
Sinds wanneer stopt een IC ook in dorpjes? Schijnbaar stopt IC richting Rotterdam ook in Hoogeveen | |
PogoSticK | woensdag 22 januari 2014 @ 08:14 |
Ehh.. ik zeg XJ maar ik bedoel XF. Strak zwart met aardig lichtmetaal eronder. Dieselblokken zonder turbo zijn van vroegâh dus sowieso. Denk niet dat ik de turbo echter heb aangesproken. Chauffeurstempo he. Automaat vond ik trouwens niet superfijn, gasreactie ook niet. Bij rustig rijden voel je 'm wel schakelen en bij lage tempo's lijkt het motormanagement even te 'twijfelen'. Ook de motorrem die erin komt is een beetje apart. Wennen denk ik, niet mijn stijl. De automatisch naar boven komende schakelknop bij starten is wel stijlvol trouwens, evenals de dichtdraaiende ventilatie bij stoppen. Jammer dat je die nog hoort nadat de motor uit is. Meer heb ik er niet uit op kunnen maken gedurende die 20 minuutjes, so there. | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 08:50 |
Welke trein had je? Want dat is in principe niet meer zo vanaf december 2012, alleen de eerste een laatste trein volgens mij nog. Edit: zie het al, storing tussen Zwolle en Hoogeveen, extra stop waarschijnlijk zodat reizigers alsnog in Zwolle kunnen komen. | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:19 |
XF is ook een strakke bak, maar de eckte eckte rijdt een XJ. Och, kreeg ik er maar een mee. ![]() Ik moet naar Nieuwegein. Iets in die mail zegt dat je daar eventueel moet aftanken en dan een tankpas meekrijgt. Is dit de plaats waar die pomp je kan nakken? | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 10:23 |
![]() Doet rustig een kwartier over een volle tank en slaat niet af als ie vol is. Naar BL of BR zeker? Als ik jou was zou ik daar eerst even op de stoep parkeren en dan binnen gaan vragen of je nog moet tanken, daarna pas de auto binnen rijden. Werkt wel relaxt volk daarzo ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:25 |
Thanks bro. Moet je per se naar dié pomp? Q8 is dat toch? | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:26 |
BL ja | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 10:26 |
Ja, tenzij je zelf de benzine wilt betalen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:37 |
Is die ellende bij diesel en benzine? Dacht dat jij diesel moest tanken toch? | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 10:40 |
Beide. Ach joh, ben gewoon blij dat je voor de verandering ook eens een tankpas hebt ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:42 |
Ja ik moet naar een klant van ze, dus ik moet me wel netjes kleden (lees: pak). Kan je niet maken om met onze job dan in een spijkerbroek met polo te gaan. Zeker omdat mijn spijkerbroeken niet van het kaliber donkerblauw zijn wat nog een beetje representatief is. Ik pas wel op met die pomp, mocht ik moeten tanken. | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 11:01 |
Hoogeveen is een stad ![]() | |
MG_13 | woensdag 22 januari 2014 @ 11:10 |
Als ik zou weten dat een pomp niet afslaat, zou ik op internet opzoeken hoe groot de tank van de betreffende auto is en dan uitrekenen hoeveel liter er nog in past. Dan nog een veiligheidsmarge eraf, dan blijf je wel droog denk ik. | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 11:13 |
Als het stadsrechten heeft is het niet direct een stad | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 11:14 |
Gewoon niet recht er achter gaan staan. | |
trolley | woensdag 22 januari 2014 @ 11:44 |
Haha, fuck. Ik werd zonet al gebeld door EW voor werk voor morgen. Ik had, meende ik, net een kwartiertje geleden mijn beschikbaarheid voor morgen eruit gehaald omdat ik morgen assessment heb op school. Zegt ze: ik zie dat jij morgen kan werken? Ik zo vertellen dat ik die er net uit had gehaald .. Zegt ze, we zijn morgen de 23ste hè .. dus ik inloggen op de site van EW, zie ik dat ik de donderdag van vorige week (de 16de) heb aangepast ![]() | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 12:01 |
Beter bellen ze mij ook voor mijn tentamen (2u) | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 12:03 |
En je arm dan? | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 12:04 |
Tankdop in de spuit klemmen en een paar meter afstand nemen ![]() | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 12:14 |
Hah, ja Hoogeveen stelt niet veel voor. Maar ik ben zelf opgegroeid in een dorpje met 2.000 inwoners, waar je alle winkels op één hand kunt tellen. Voor mij is Hoogeveen dus gewoon een stad. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 12:17 |
Doe ik ![]() | |
Kiprollade | woensdag 22 januari 2014 @ 12:58 |
Schaafkaas, jouw ondertitel is echt inspirerend ![]() | |
joppie_saus | woensdag 22 januari 2014 @ 13:00 |
Heb je nou al rekening ingediend bij AR? | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 13:04 |
Ik deel mijn levenswijsheid nou eenmaal graag met mijn medemens ![]() | |
zazzel | woensdag 22 januari 2014 @ 13:11 |
Lekker spoedje op FB Limburg - Amersfoort. Helaas uit de richting.. | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 13:54 |
Succes! | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 14:37 |
7 gehaald op hertentamen dat ik dacht verneukt te hebben. Kan m'n P nu nog halen dit jaar! ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 14:47 |
Alweer terug van de Caddy wissel. Ik moet zeggen, zo'n Caddy is echt vele malen beter dan alle andere bestelbusjes. Goede feedback bij het sturen, lekker strak geveerd zonder al te stuiterig te worden. Fijne motor, die nieuwe 1.6TDI met 103pk. Veel beter dan wat ze vroeger in de Caddys staken, die voelen begrenst. Werd echt verrast toen ik het stuurgedrag op een klaverblad uitprobeerde. Beter dan de gemiddelde B-segmenter personenauto! En natuurlijk DSG en cruisecontrol ![]() Terug een huur Transit Connect, die rijden ook niet verkeerd. Alleen zeer kaal in opties meestal. | |
Kiprollade | woensdag 22 januari 2014 @ 14:51 |
Nice, ik verkeer momenteel in hetzelfde schuitje. Volgende week een her over projectmanagement waar ik een 2,8 voor haalde. Snap er nu nog steeds niks van ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 14:55 |
Autoreset doet nu ook even een oproepje aan zijn senior chauffeurs om mee te doen met een RTL4 programma. Wie wil er daten met Truus, een vlotte dame van 73?Hoe kun je dan in godsnaam nog vragen van je werknemers om zich representatief op te stellen ![]() | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 14:57 |
Ik zou zeggen , meld je aan ![]() ![]() | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 15:04 |
Ik had de vorige keer een 3, terwijl het hertentamen voor mijn gevoel niet of nauwelijks beter ging. Dacht dus dat ik mijn P niet zou halen dit jaar, maar dat valt alles mee. De opluchting is groot. ![]() Jij alvast succes! Net gebeld voor morgen: wisseltje vanaf de wismarweg naar Gouda in een Up en een Aygo. ![]() | |
Kiprollade | woensdag 22 januari 2014 @ 15:10 |
Er is dus hoop, bedankt haha ![]() | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 15:18 |
Ha, ik googelde net het bedrijf waar ik morgen moet zijn en kom erachter dat daar dezelfde mensen werken als bij het bedrijf waar ik op mijn eerste werkdag kwam, 3-4 maanden geleden. Dat bedrijf was toen net failliet en is nu dus overgekocht. Grappig, ben benieuwd of de CP mij herkent (vorige keer daar een kwartier moeten wachten, beetje koffie gedronken en wat gepraat). ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 16:00 |
Wat een vriendelijk mailtje weer zeg ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 16:00 |
Vraagje voor de AR'ers: hebben jullie ook net een mail over aandachtpunten ivm op tijd komen? Ik was gisteren 45min te laat bij mijn laatste afleveradres, maar was stipt om 8:00 begonnen met rijden met de eerste rit. Kon ik dus niets aan doen. Edit: ah, het was een mail aan iedereen. Ik ben weer gerustgesteld ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 16:03 |
Ik vind het wel meevallen, de algemene toon is positief met 'opbouwende kritiek'. Niks mis met de mail, de afsluiting vind ik iig een goede aanmoediging/complement. | |
ManScat | woensdag 22 januari 2014 @ 16:04 |
Rutger is boos ![]() Ook even een vraagje voor de AR'ers: klopt het dat lokatiewerk/hiken niet in dat online urenportaal verschijnt? Zo nee, tankbonnen e.d. gewoon via de mail declareren? | |
Solidberg | woensdag 22 januari 2014 @ 16:05 |
Moet morgen ook vanaf Wismarweg beginnen, maar dan eerst in een Golf 1.6 TDi en dan een Caddy met 70 pk ofzo ![]() Vandaag een verlengde Crafter gereden, is ook wel eens leuk. Alleen jammer dat er nauwelijks parkeerplaatsen voor zulke dingen zijn. En de nieuwe C4 Picasso's zijn ook wel mooie dingen, behalve die opgeblazen Passat achterkant dan | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 16:06 |
Soms krijg je een mail dat je uren zijn ingevoerd door de klant, dan kan je ze wel via het systeem aanvullen. Maar soms krijg je niks, dan moet je maar een mail naar de administratie sturen of reageren op de opdrachtmail ofzo. Heb 2 of 3 keer gehad dat na het werken die mail niet kwam, maar de planning was ervan overtuigd dat dat nooit gebeurde. Wellus... | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 16:07 |
Nog nooit locatiewerk hoeven doen. Denk opzich dat ik daar wel blij mee ben, ik heb liever gewoon lange ritten in relaxte wagens. Muziekje op, beetje cruisen ![]() Mensen die zich uitdrukken in dikgedrukte rode hoofdletters kan ik maar moeilijk serieus nemen ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 16:08 |
Het is heel anders idd, maar ik vind beide een leuk. Een beetje 50/50 vind ik ideaal. Van elke keer lange ritten ga ik me maar eenzaam voelen ![]() Beter dan UITROEPTEKENS!!!!!!!!!! | |
ManScat | woensdag 22 januari 2014 @ 16:10 |
Mijn "locatiewerk" voor vandaag bestond uit een wisselrit Groningen - Emmen en daarna een enkeltje Groningen - Arnhem ![]() | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 16:11 |
DIKGEDRUKTE UITROEPTEKENS MET ONDERSTREPING VOOR EXTRA VRIENDELIJKHEID !!!!1!!!9!! | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 16:11 |
* OP TIJD KOMEN GOFFEDOMME!!!!!!!!!!!!!! Neuh, valt wel mee inderdaad. Ik voel me sowieso niet aangesproken, volgens mij nog nooit een 'reservering' geweigerd, alleen spoedjes. Maar dat lijkt me geen probleem. Overigens bellen ze me altijd voor ze iets opsturen. Misschien vier, vijf keer gehad dat er meteen een mail kwam. Boeit mij verder niet zo. Alleen ik zou wel graag specifieker willen aangeven of ik 'AM' of 'PM' kan werken. Morgen bijvoorbeeld moet ik echt om 4 uur thuis zijn. Kan vanaf 06:00 tot 16:00 werken wel, maar dus alleen maar AM aanzetten. En dan krijg je dus bijna geen ritten. Ben wel een paar keer te laat bij de klant geweest trouwens. Maar goed, als je me eerst naar Rotterdam stuurt, dan naar Scheveningen omdat diegene aan het werk is daar, daar binnen 10 minuten een auto moet wisselen (wel eens geprobeerd te parkeren daar?) en daarna midden door de avondspits weer naar Almere, dan haal ik dat inderdaad niet meer nee ![]() | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 16:26 |
Goed, Als DHr Kamp de plannen doorzet, en nee blijft zetten zou ik binnenkort maar even een tijdje proberen bij Den Haag uit de buurt te blijven... | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 16:28 |
ZwarteLijn, volgens mij is die Q8 pomp gefixt. Maar die parkeerplaats… The horror. ![]() | |
meneer_valk | woensdag 22 januari 2014 @ 16:36 |
Ik was nét te laat ![]() | |
Pizzabodem | woensdag 22 januari 2014 @ 16:40 |
Met een beetje geluk mag je voorop het terrein parkeren. Anders kan het inderdaad nogal krap zijn. Heb ze een keer een auto zelf laten halen, en een andere keer gingen ze voor mij het hele parkeerterrein verbouwen. Moesten 4 auto's weg: Een hooguit 1 meter 80 brede 'weg' bleek toch wat te krap te zijn om een 508 SW vooruit een vak uit te sturen ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 16:53 |
Mja, dat bedoelde laatst ook. Eigenlijk moet je dat soort achterlijke manoeuvres gewoon weigeren met dat eigen risico wat je hebt. Het is bij mij godzijdank altijd goed gegaan, maar inderdaad, in een onbekende auto daar rijden is vragen om schade. Wil het best doen, maar dan wel zonder eigen risico. | |
DrSnuggle | woensdag 22 januari 2014 @ 16:55 |
Welke PCer wil de rit die nu op Facebook staat doen? Ik moet er ook morgen zijn dus dan kunnen we meeten. ![]() | |
Pizzabodem | woensdag 22 januari 2014 @ 17:02 |
Meestal is het allemaal wel te doen, maar ik vind dat een klant er best voor mag zorgen dat de auto's goed wegrijdbaar geparkeerd staan. Gewoon doen wat je tijdens rijles waarschijnlijk wel leerde: Pas sturen als je spiegels voorbij de voorkant/achterkant van de geparkeerde auto links of rechts naast je zijn. Dan is het hoe krap het ook is aan de voorkant vaak wel te doen met een paar keer steken. Gelukkig staan die auto's daar achteruit ingeparkeerd, anders lijkt het me niet te doen daar. | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 17:18 |
Sander had 2 ritten voor me, Eindhoven - Utrecht in een Golf en Utrecht - Waalwijk in een Megane. Mkay Die Golf sw reed trouwens wel chill. ![]() | |
Ordinateur | woensdag 22 januari 2014 @ 17:18 |
Mijn bezoek aan de gevangenis vandaag was helaas niet zo spectaculair. De afdeling vervoer had een aparte ingang en ik werd daar uiterst vriendelijk geholpen. Wel vreemd om aan de rand van een woonwijk ineens een groot gevangeniscomplex te zien liggen. | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 17:25 |
Moet je eens naar de gevangenis in Groningen, Die zit midden in een woonwijk.(Helpman) | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 17:40 |
Pff niks voor morgen. Heb altijd het idee dat als ik iets bij opmerkingen zetten (niet bereikbaar van x tot y) dat ik dan niet wordt gebeld. ![]() | |
DrSnuggle | woensdag 22 januari 2014 @ 17:40 |
Ik woon vrijwel naast de gevangenis. ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 17:54 |
Proefverlof zeker ![]() | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 18:02 |
Bij Aldel werkten vroeger gedetineerden. ![]() Konden daar toch niet ontsnappen, zo'n groot magnetisch veld is er rond de ovens dat de ijzeren ballen tegen de ovens aan zaten geplakt. ![]() | |
Wave103 | woensdag 22 januari 2014 @ 18:18 |
Moest vandaag de grote variant van een Trafic van het mega krappe dak van een dealer halen. Als je de sleutel meekrijgt van een receptioniste loop je ook niet even de werkplaats in of ze hem voor je willen uitrijden. Is gelukkig goed gegaan, maar toch altijd even zweten ![]() | |
DrSnuggle | woensdag 22 januari 2014 @ 18:21 |
Gelukkig niet, als er iemand niet in een gevangenis komt te zitten dan ben ik het wel, al leek het me wel een keer een tof idee toen ik dronken was. ![]() Maar het lijkt mij wel echt geniaal om daar een keer binnen te staan, het is 1 van de 3 koepelgevangenissen in Nederland, en op foto's ziet het er best indrukwekkend uit. Na renovatie van een paar tientallen miljoenen gaat de gevangenis sluiten. Het eerste wat ik dacht is om daar een groot paintball toernooi te houden. ![]() | |
Kiprollade | woensdag 22 januari 2014 @ 18:40 |
Paintballen kunnen we ook wel een keer doen ipv karten? ![]() | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 18:41 |
In Groningen had je een paintball area in een oude fabriek, dat was best gaaf! | |
Wave103 | woensdag 22 januari 2014 @ 18:46 |
Beter! Paar weken terug in Almere gedaan, daar kon je niet eens lopen zonder tot je enkels in de modder te zakken. | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 18:48 |
Kan ook leuk zijn.. ![]() Nah, die was wel tof, alleen ook gevaarlijk; supergladde trappen. Je kon wel mooi schuilen in o.a. een caravan of achter een vuilcontainer. | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 18:57 |
Toevallig bij Gladiator Sports? | |
Wave103 | woensdag 22 januari 2014 @ 19:00 |
Jep! Verder zijn die verschillende speelvelden wel lachen daar. Heb jij ervaringen in de zomer daar? Zal ook wel modderig zijn | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 19:02 |
Las laatst ergens over een paintball arena in en om een oud ziekenhuis.. Dat lijkt mij pas gaaf. | |
Fiorano | woensdag 22 januari 2014 @ 19:05 |
Paintball is wel lachen, maar dan wel met alleen bekenden. Laatst een keer zo'n aanbieding gedaan met wat maten, moesten we tegen andere debielen die gewoon doorschoten terwijl je je gun omhoog had. | |
Dimitri_ | woensdag 22 januari 2014 @ 19:06 |
Ik woon recht tegenover een grote gevangenis.. De Koepel in Breda. | |
zazzel | woensdag 22 januari 2014 @ 19:17 |
Ik ook, Breda (de Koepel). Kans is groot dat ze daar studentenwoningen gaan maken. Lijkt me wel lache ![]() | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 19:18 |
Ga er februari heen. Is het wat? | |
zazzel | woensdag 22 januari 2014 @ 19:19 |
Haha waar dan?! Ik zit daar ook in de buurt namelijk ![]() | |
Drilboor | woensdag 22 januari 2014 @ 19:27 |
Vanmorgen auto afgeleverd in Nieuwegein (BL) zie ik even later een andere hiker en vraag waar de tramhalte is en hij legt het uit, tot zover lezertjes niks speciaals. Ik door naar mijn 2e adres en haal daar auto op om naar Almere te brengen. Ik sta voor de poort te wachten en 3x raden wie er net uitloopt. Daarna naar een bedrijf in Amsterdam, op adres aangekomen leek het hele bedrijf pand heel leeg. Ben alle 5 de verdiepingen afgegaan. (4 van de 5 helemaal leeg, best eng/raar). Daarna dus ew gebeld en die zouden met A (van de grote in Breda) in gaan bellen. Even later kreeg ik dus te horen dat het bedrijf er niet meer zat. Vervolgens kreeg ik een nieuwe rit, wat je niet wilt met je 3de werkdag is alle informatie via de telefoon krijgen voor de volgende rit, gelukkig waren de dames zoals gebruikelijk zeer vriendelijk en werd met verteld hoe ik er met ov kwam. Dus naar de A in Amsterdam, daar een Jetta (van oorspronkelijk een fiesta naar een Jetta dus) en daarmee naar Breda gereden. Voor de mensen die het te lang lezen vinden. Willekeurige hiker 2x op 2 verschillende bedrijven gezien en bedrijf wat niet bestond. | |
RenaultSport | woensdag 22 januari 2014 @ 19:35 |
Hallo forumleden, Zojuist ook een account aangemaakt op dit fok forum. Via medeforummer S-RS die ik ken via het Autoweek forum en klasgenoot DrSnuggle gewezen op dit topic over de studentchauffeur. Afgelopen 2 maanden ongeveer 10x het Easyway sollicitatie formulier ingevuld en tot mijn verbazing kreeg ik vorige week mail dat ik even contact moest opnemen met de mededeling dat er een plek vrij is gekomen! Na nog even te hebben nagedacht en tussen door nog ergens anders gesolliciteerd te hebben waarbij we het niet eens werden over het salaris , naar Easyway gebeld. Het is de bedoeling dat ik werkzaamheden ga uitvoeren vanaf locatie Apeldoorn. Nadat de vrouw aan de telefoon exact dezelfde vragen vroeg als in het sollicitatieformulier op de website kreeg ik een uitnodiging om over 2 weken naar Breda te kommen voor instructie en een rijtest. Dit ziet er uit als een gezellig forum en ik hoop profijt te hebben van jullie ervaringen maar ook na verloop van tijd mijn eigen ervaringen te delen hier. | |
zazzel | woensdag 22 januari 2014 @ 19:38 |
Welkom hier! | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 19:39 |
Je komt inderdaad wel de meest bizarre shit tegen zo nu en dan ![]() ![]() | |
DrSnuggle | woensdag 22 januari 2014 @ 19:43 |
Welkom ![]() | |
Drilboor | woensdag 22 januari 2014 @ 19:44 |
We zullen maar zeggen dat vandaag goed was voor de uurtjes en goed voor de beweging | |
MG_13 | woensdag 22 januari 2014 @ 19:46 |
Ja idd kom je soms wel gare dingen tegen. Ik kwam ook een keer in een leeg bedrijf. Uiteindelijk toen toch een kantoor gevonden waar iemand zat, maar was wel zoeken. Ik was namelijk via een roldeur naar binnen gekomen en kwam in een lege loods terecht. Was geen normale deur te bekennen. Ben ook een keer helemaal naar Eemshaven gegaan samen met een andere hiker. Of in ieder geval een poging gedaan tot. Maar daar kon je niet komen met het OV. Taxi mochten we niet nemen en de mensen van dat bedrijf wilden ons niet ophalen van het station. Hoewel dat wel was afgesproken. Toen maar weer helemaal met de trein naar huis gegaan. Ach ja, zo maak je nog eens wat mee. | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 19:49 |
Welkom RenaultSport! ![]() Op mijn eerste werkdag kreeg ik ook een verkeerd adres mee. Misschien is het wel een test om te kijken of je het goed oplost ![]() ![]() Maar idd, de medewerkers van EW zijn altijd vriendelijk, gelukkig maar. | |
Drilboor | woensdag 22 januari 2014 @ 19:52 |
Eerste auto vandaag was trouwens een Golf, 7 versnellingen en flippers, is dit DSG trouwens? | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 19:54 |
Als het DSG is staat het volgens mij altijd op de pook, maar ik denk dat een Golf automaat tegenwoordig altijd DSG is? | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 19:54 |
Die flippers hoeft niet persé DSG te zijn, dat kun je in principe op elke (semi)automaat zetten. DSG is een bak met twee koppelingen zodat de volgende versnelling alvast klaargezet kan worden zonder te hoeven ontkoppelen. Maakt hele soepele overgangen mogelijk. Volkswagen gebruikt ze inderdaad ook, dus dat zou zomaar eens kunnen ![]() Heerlijke automaat. Vind hem nog fijner dan die achttraps bak van BMW. Alleen DSG wil, afhankelijk van de configuratie natuurlijk, in de normale stand nogal eens wat zenuwachtig en besluiteloos schakelen. In de sportstand is dat al een stuk beter ![]() | |
QuiCk01 | woensdag 22 januari 2014 @ 19:57 |
Volgens mij ook idd! VW heeft niet anders toch? Dan wordt het pas echt lachen. Dan gaat het richten van het lichaam naar het (achter)hoofd voor dat soort gasten ![]() | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 19:58 |
Gelukkig voor jullie zijn ze bezig met de aanleg van een station in de Eemshaven. Al zal je dan nog wel 7-10km kunnen gaan lopen als je net aan de andere kant moet zijn. | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 19:58 |
In de Polo GTI is de sportstand echt ontzettend irritant naar mijn mening, bij normaal gebruik dan. Schakelt bij optrekken pas over bij 7k toeren, ook als je langzaam rijdt. Verder vind ik DSG echt superfijn, doet altijd wat ik wil in de normale stand en is zowel soepel als snel. [ Bericht 2% gewijzigd door Schaafkaas op 22-01-2014 20:04:21 ] | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 20:00 |
Een keer zo iemand op hooguit 3 meter afstand in het kruis beschoten. ![]() Wil in Duitsland eigenlijk nog een keer zo'n airsoft sniper halen. ![]() | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 20:03 |
Op dit moment volgens mij niet nee. Zit even op de VW site te kijken maar het gaat altijd over DSG. Misschien de Crafter maar dat is niet een VW. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 20:15 |
Weer geen ritjes ![]() Geld nodig ![]() | |
Solidberg | woensdag 22 januari 2014 @ 20:19 |
De Crafter heeft toch geen DSG? Tenminste, dat ding wat ik van het grote postbedrijf had, schakelde wel erg moeilijk ![]() Maar is wel leuk om eens in zo'n verlengde Crafter te rijden, zeker met parkeren is het wat moeilijker ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 20:49 |
Zo, het gaat wee hard vandaag! Welkom nieuwe chauffeurs!
Dan wonen jullie wel ideaal dicht bij het centrum, ik moet voor zo'n beetje alle ritten eerst een half uur in de bus naar Breda CS vanuit de Haagse Beemden. Alleen ritten vanuit industrieterrein Emerput komen goed uit, maar dat zijn er niet zo veel. Vooral op een diesel vind ik DSG heerlijk, die bak maakt dan echt lekker gebruik van het koppel. 0-40 lijkt het wel een elektrische auto zo soepel gaat het. En op hogere snelheden doet die bak ook precies wat je wilt. Volgens mij is de reactie op de stand van het gaspedaal ook niet op vaste drempelwaardes geprogrammeerd, maar ook op de snelheid waarmee je het intrapt. Dus als je met een trap het gas half indrukt, hij wel terugschakelt, maar als je langzaam half indrukt niet. Zo lijkt het net of de auto echt begrijpt wat je wilt. ![]() Hebben Crafters en Sprinters niet dezelfde bakken? In dat geval is het een Mecedes automaat. Die in Sprinters rijden iig vergelijkbaar met hun personenwagenautomaten. | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 20:51 |
Mwah, niet helemaal mee eens, wij hebben Sprinters op het werk met een automaat, maar die schakelen erg langzaam.. De E-klasses schakelen merkbaar sneller.. \Daarnaast zijn het ook nog eens bakken met maar 4 versnellingen.. ![]() | |
Drilboor | woensdag 22 januari 2014 @ 20:51 |
Ik zit nog beter in Breda vind ik zelf dan, ongeveer 5 minuten fietsen naar de Grote in Breda. | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 20:57 |
Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand. | |
Rubenr3 | woensdag 22 januari 2014 @ 20:58 |
Sprinters hebben volgens mij een volautomaat en Crafters een gerobotiseerde handbak, Crafters vind ik altijd een drama.. | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 20:59 |
Zou goed kunnen wat je zegt over de programmering. Ik weet nog wel een keer dat ik met 70-80 km/u in de Polo van mijn vader uit nieuwsgierigheid het gaspedaal in één keer vloerde. Hij schakelde van 7 naar 2! Oeps, haha ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:02 |
We hebben hier in Den Bosch een straat met allerlei autodealers, leasemaatschappijen, schadebedrijven etc. Is ook op 10 minuten fietsen van waar ik woon, maar mijn fiets staat daar nu nog steeds sinds drie dagen ![]() Ga hem zo maar eens ophalen, als ie nog niet gejat is ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:03 |
Ik snap nooit waarom automaten nog een kickdown hebben. Veel motoren hebben helemaal geen power meer als ze tegen de redline aanzitten. Je bent dan veel sneller als je vol intrapt maar de kickdown niet indrukt, dan bepaalt de automaat zelf wat het snelste is. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:06 |
Wat is dat kickdown uberhaupt? Is dat de laatste slag van het gaspedaal dat wat meer weerstand biedt, in sommige auto's? Ik heb werkelijk geen idee ![]() | |
zazzel | woensdag 22 januari 2014 @ 21:06 |
Vanaf de koepel is het Max 10 min fietsen naar de grote :p Als ik een wissel heb vanaf de grote, dan pak ik altijd de auto... Zelfde voor de VW dealert | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 21:07 |
Ik volg je niet helemaal. Kickdown is toch gewoon terugschakelen of... ![]() | |
VogeltjeTwiet | woensdag 22 januari 2014 @ 21:09 |
Laatst nog geweest bij de Seat garage, aardige mensen daaro! | |
zazzel | woensdag 22 januari 2014 @ 21:09 |
Kickdown is het terugschakelen van de automaat als je het gaspedaal vol intrapt. Waardoor je sneller accelereert. Als ik geen kickdown zou hebben, komt dat slagschip echt niet meer van z'n plek haha! Off-topic: Morgenochtend naar de RDW, hopelijk vanaf dan weer de weg op!:) | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:09 |
Kickdown is het er achter het gaspedaal een knop zit, die je dus indrukt als je hem helemaal de grond in duwt. Dan krijgt de automaat een seintje dat hij naar de laagst mogelijke versnelling moet gaan.Dat hoeft dus niet het snelst te zijn, veel turbomotoren hebben tegenwoordig veel meer kracht op lagere toeren. | |
VogeltjeTwiet | woensdag 22 januari 2014 @ 21:10 |
Nouja kickdown is gewoon het gas vol intrappen, maar bij sommige automaten zit er dan nog een extra "schuifje" wat klikt als je het gas dan NOG verder intrapt, waardoor ie nòg een versnelling terugschakelt meestal. | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 21:10 |
Oh, dus als een DSG van 7 naar 5 gaat bij het gaspedaal half indrukken, dan is dat geen kickdown? | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:11 |
Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie. Even wikipedia erbij gehaald:
| |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:12 |
Mja, in sommige bakken, vooral VWG en Renault, heeft het laatste stukje van het gaspedaal duidelijk meer weerstand. Is me nooit opgevallen wat de automaat daarmee doet eigenlijk. Volgens mij heb ik sowieso nooit een Volkswagen met automaat gereden. Sowieso krijg ik maar weinig automaten mee de laatste tijd. Beetje jammer. Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet ![]() | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 21:16 |
Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen... Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen ![]() | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 21:16 |
Ah oké. Weer wat geleerd. ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:20 |
Haha, ik bedoelde motorrijden ![]() Maar inderdaad, dat kan ook prima. In de auto's van mijn ouders (C1 en Zafira) kan ik tot de vier komen zonder te koppelen. Bij de Zaf redelijk soepel, bij de C1 onder luid protest. Maar dat ga ik bij Autoreset wagens maar niet proberen ![]() Op de motor kan ik tot de 6 schakelen zonder koppeling, maar dan moet ik op 4k rpm van 1 naar 2, en dan de rest op 6k rpm. Maar da's een sequentiele bak natuurlijk, die kunnen dat wat beter hebben omdat die niet ook nog hoeven te wisselen van schakelwals. Terugschakelen zonder koppeling kan trouwens ook, alleen dat moet je écht precies goed doen, anders gaat de bak echt kwaad worden ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:22 |
Hehe, dat idd. Maar langzaam worden we toch overtroffen door technieken zoals DSG. En vaak zijn eerste generaties van nieuwe technieken niet zo goed, waardoor ze een slecht imago krijgen. Neem bijvoorbeeld 3-cilinder motoren. Op zich is het niets mis met het idee, maar omdat de eerste motoren aangepaste 4-cilinders waren die daardoor helemaal in onbalans liepen (denk aan Aygo drieling) haakt iedereen bij de term 3-cilinder al af. Maar de Ford EcoBoost of de 0.9 TCe van Renault doen niet meer onder voor een kleine 4-cilinder. Bij automaten is dat ook zo, de afgelopen 50 jaar zijn veel auto's als automaat leverbaar geweest, maar dat was niet te doen, zo slecht werkte die dingen vaak. Daarom rijdt bijna iedereen in west-Europa handgeschakeld, want we kunnen het zelf beter. Tot de automaten zo goed worden dat we er niet meer omheen kunnen. Alle VAG's met DSG zijn zuiniger en sneller dan hun handgeschakelde broertjes... Je moet nu dus bijna een liefhebber van handbakken zijn om het niet te willen. | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 21:23 |
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..) | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:24 |
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 daadwerkelijk een arbeidsslag op één van de cilinders.. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet. Je kunt het zo verdelen door bewust de krukas in onbalans te brengen, dat je steeds slechts 60 graden zonder arbeid zit, dan nog loop je al zo veel vertraging op dat je je koppel helemaal kunt vergeten. Milieustoestanden ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:26 |
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft? Hmm, dan zit ik ernaast. Denk ik... Van wat ik me ervan kan herinneren schakelden ze toch wel redelijk soepel. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:27 |
Da's symptoombestrijding ![]() Toegegeven, moderne driepitters voelen best soepel aan, maar met de 998cc wat ze vaak hebben, is zó veel meer mogelijk als ze niet die 60 graden dode slag moesten overbruggen. | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 21:28 |
Ze schakelen ook wel soepel, het duurt alleen absurd lang. in 1 keer hard optrekken vinden ze ook niet fijn. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:28 |
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde ![]() ![]() | |
zazzel | woensdag 22 januari 2014 @ 21:29 |
Gewoon 6 cilinders ![]() | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 21:29 |
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:29 |
12.000rpm moet je niet willen in een auto, met een motor haal je de 1:20 niet eens, wat moet zoiets in een auto wel niet verbruiken? ![]() Aan de andere kant, die hype op turbokoppel en lage toeren werkt volgens mij ook niet helemaal positief op het verbruik. Terugschakelen kan zuiniger zijn volgens mij. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:30 |
9000 maar ![]() ![]() ![]() @ Hierboven: Nee ![]() ![]() | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 21:31 |
Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien... Kijken hoe je motor het doet als je er even 900 kilo achter hangt ![]() Bovendien wil ik wel droog zitten | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:31 |
Raar toch? Waarom zou een motor geen 1:50 moeten kunnen halen? | |
Marco001 | woensdag 22 januari 2014 @ 21:32 |
Laat staan de betrouwbaarheid.. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:34 |
Omdat het allemaal zwáár opgefokte blokken zijn. Een motorfiets motorblok van 0.6l kan zomaar 140pk leveren. Menig 1.6 autoblok, een volle liter meer, haalt dat niet. Dat gaat nou eenmaal wat ten koste van verbruik ![]() Ze zijn er wel hoor, die 1:50 halen, 1:60 zelfs. Maar dat zijn 125cc grasmaaiers. Niks leuks aan. Smiles per gallon > miles per gallon ![]() | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 21:36 |
Gewoon net zoals ze in de sprinterwereld veel doen 400 kilo met 2x een Hayabusa ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:38 |
Alleen van de naam Hayabusa loopt het mij al dun door den broek ![]() 200pk en 140Nm op 200kg ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:39 |
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel. <insert willekeurig automerk hier> Ontopic: morgen weer ritjes! Breda-Breukelen in een Clio 0.9 Sassenheim-Breda in een BMW 525i uit 2009. Heb dat model wel eens als 520i gereden, maar dat viel me zwaar tegen. Die auto voelde helemaaal niet zo snel als die 170pk deed geloven. Hopen dat deze 6-cilinder met 218pk wel als een BMW rijdt. [ Bericht 45% gewijzigd door Babananana op 22-01-2014 21:47:28 ] | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 21:40 |
Krengen zijn ongelooflijk populair in de sprinterwereld, bijna iedereen rijd ermee... | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:47 |
Die Up man ![]() Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:51 |
Grappig, ik vind de Up echt veel fijner dan een Aygo. Zit veel beter, een het motortje loopt mooier. Alleen nog iets minder stuiterig en het is een prima wagentje. Al zou ik zelf eerder voor de Polo gaan, daar kan je ten minste fatsoenlijk mee op de snelweg. Zelfs als het dan per sé die 1.2TDI moet zijn. | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 21:52 |
Ik vind trage auto's juist leuker, vraagt meer van je als bestuurder... En je kan voor elk stoplicht en elke oprit het hok helemaal volgas intrappen om toch maar fatsoenlijk in te voegen.. En meestal kun je in de stad gooien en smijten met die hokken en passen ze overal tussen.. En op die lange doordraaiende bochten kun je alsnog iedereen voorbij steken | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 21:52 |
Ik heb 2x een Up gereden met 60pk en 1x een Mii met 60pk + gerobotiseerde handbak. Van die laatste heb ik nog steeds nachtmerries, maar de handgeschakelde versie vond ik tot aan 60-80 km/u nog wel voldoende. Daarna is de fut er echt uit. Maar goed, morgen weer een Up met 60pk en daarna een Aygo, voor het eerst, dus kan ik die mooi vergelijken. Ik ben wel benieuwd. De Up met 75pk lijkt me eigenlijk wel prima, want qua wegligging zijn het best volwassen auto's. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:52 |
Ik kan ook niet zitten in die Ups. Weet niet waarom, want met de stoel naar achter heb ik plek zat voor mijn benen, maar ik krijg die kut leuning gewoon niet goed. En dan zit ik eindelijk lekker, en dan krijg ik dat stuur niet goed meer. Nee, is niks voor mij dat ding ![]() Aygo/C1/107 drieling is wat ongemanierd wat de schakelbak betreft, maar eenmaal rijdend vind ik ze véél fijner dan de Omhoog. Buiten dat zit ik best wel lekker in die stoelen, dat is misschien nog wel belangrijker dan wat het motorblokkie doet, want wat dat betreft hadden er net zo goed trappers in kunnen zitten. | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:54 |
Lol, dat heb ik dus precies met de Aygo. Voor beide is er dus een markt ![]() Morgen eens ervaren wat een 3L 6-cilinder met je doet ![]() | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 21:54 |
BMW ? | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:55 |
| |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:55 |
Vooral met je bankrekening en je rijbewijs denk ik ![]() | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 21:57 |
Zolang je hem maar boven de 4000 toeren houdt kan dat Beierse machine geweer prima meekomen ![]() Ik vergeet nooit meer dat ritje in een E36 325i, wat een geweld en geluid | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 21:58 |
Volgas optrekken naar de maximumsnelheid is niks illegaals aan. ![]() ![]() ![]() Maar dat is spelen, voor een keertje leuk. Volgens mij zijn dat vooral super relaxte cruiseauto's | |
Solidberg | woensdag 22 januari 2014 @ 22:01 |
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet? | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 22:02 |
Ik ben wel eens aan de kant gezet daarvoor hoor ![]() ![]() ![]() ![]() Al is de pakkans echt idioot klein. Met Autoreset wagens doe ik het niet, maar privé rij ik structureel te hard en ik heb vrijwel nooit boetes. Denk dat ik serieus elke privé rit die ik rijd, wel mijn rijbewijs kwijt zou raken als ze er zouden staan. | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 22:04 |
Klopt wel, die oudere Caddy's zijn geknepen volgens mij. Hebben alleen koppel, geen vermogen. Dus niet boven de 3000rpm komen, dat is sneller ![]() | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 22:05 |
Ow jawel ![]() | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 22:05 |
Ik ben bang van wel. RIP in peace jongen, met zo'n trage auto kom je nooit bij je bestemming. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 22:06 |
BlueMotion ![]() ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 22:07 |
Dat bestond in de PD TDI tijd nog niet, toen waren de Caddy's nog gewoon traag. ![]() | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2014 @ 22:07 |
Grut grut, wij hebben op ons werk een transporter die vol aan de 2,5 ton komt en die perst 78 pk eruit.. Dat is pas de definitie van traag, met een karretje van 700 kilo trek je nog trager op dan een vrachtwagen ![]() ![]() En Caddy SDI's met 3000+ toeren bij 100 ![]() ![]() | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 22:08 |
Echt? ![]() ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 22:08 |
Die heb ik wel eens gereden, was gloednieuw. Voelt ook erg geknepen aan. Vroegah, toen Combo's nog ISUZU diesels hadden, zonder turbo, dat was lachen. Die bouwen hun vermogen dus net zo op als een benzinemotor, dus lekker doorhalen tot 5000rpm. Klinkt ook wel gaaf, met een diesel ![]() | |
Solidberg | woensdag 22 januari 2014 @ 22:09 |
![]() Geef mij maar liever die Crafter weer, dat ding weer naast het gemeentehuis zetten en alarm af laten gaan ![]() | |
Panthera. | woensdag 22 januari 2014 @ 22:10 |
Dat is nog atmosferische 6inlijn ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 22:11 |
Ja, makkelijk. Ik haal in de bebouwde kom de 100 nog wel eens. Niet om over op te scheppen trouwens, want het is alles behalve netjes, maar als ik op de motor zit rijd ik die 100 in een fractie van een seconde. Zeker vanuit 30 is dat echt maar 1,5 seconde. Even een oranje lichtje meepakken en je bent er. Of even een rij auto's inhalen op een weg waar je 80 mag, doe je zo 150. Het is maar zo gebeurd. In de auto heb ik het vaak op de snelweg, als ik niet oplet ga ik steeds harder rijden ![]() | |
MG_13 | woensdag 22 januari 2014 @ 22:15 |
Ik vind de Up een prima wagentje. Stiller dan een Aygo, C1, 107. Heb een keer voor EW 75 km in de kaalste Citigo gereden. Prima te doen, ook gewoon stukken met 130 over de snelweg gereden. | |
Solidberg | woensdag 22 januari 2014 @ 22:16 |
Je hebt toch ook niet een HUD in je motorscherm oid? Denk dat je op een motor ook niet snel ff naar je meters kijkt. Kan je in NL overigens op een motor boete krijgen via flitspaal? | |
S-RS | woensdag 22 januari 2014 @ 22:17 |
Haha, heel herkenbaar! Tijdens EW rijd ik meestal heel netjes. Niet mij auto's, en gaan haast. Maar prive wil het wel opschieten. En het is vaak niet eens echt gevaarlijk, asociaal rijden doe ik niet. Rij vaak hard, maar wel sociaal zonder andere mensen op te jagen ed. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 22:18 |
Nee, maar die kun je wel gewoon zien hoor ![]() ![]() En die flitspalen kan wel. Grotendeels zijn ze van voren, maar er bestaan er ook die van achter flitsen. En mobiele controles pakken je toch wel, want die komen zeker in de bebouwde kom gewoon achter je aan. Kan ik je uit ervaring vertellen ![]() | |
Solidberg | woensdag 22 januari 2014 @ 22:20 |
Hehe ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 22:22 |
Mwa, NL dus ook vaak niet. En dan is het ook nog zo dat motoren die detectielussen in de weg vaak niet triggeren omdat ze te weinig ferromagnetische massa hebben ![]() ![]() ![]() | |
Babananana | woensdag 22 januari 2014 @ 22:22 |
Ik probeer altijd strak de maximumsnelheid te rijden tijdens het werk, en ik stoor me vrij makkelijk aan van die sukkels die met 105 een vrachtwagen gaan inhalen waar 120/130 de max is. Als zo iemand na twee gaten waar hij naar rechts gekund had nog steeds voor me rijdt ga ik wel een beetje duwen en kleven. Ook linksrijders recht voorbij gaan doe ik per rit meestal wel een enkele keer. Zo. Dat zijn alle overtredingen die ik bewust maak. Verder rijd ik (voor zover ik dat zelf kan beoordelen) erg netjes, geheel volgens de regels iig. En een keer hard optrekken moet kunnen. ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 22:25 |
Alleen als ik hele dikke wagens mee krijg wil ik ze nog wel eens open trekken ![]() Op de snelweg tikt het klokje met de uren gewoon door hoor ![]() ![]() | |
Schaafkaas | woensdag 22 januari 2014 @ 22:26 |
In sommige staten in de VS mogen motorrijders een rood stoplicht als een stopbord behandelen, vanwege dit probleem. Vind ik op zich wel een goede oplossing, in de meeste gevallen. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 22:27 |
'Mag' hier ook, maar hier wordt het min of meer gedoogd. En ook dat verschilt nog per agent. Ik ben er één keer voor aan de kant gezet. En dan rij ik op de motor dagelijks iets van drie a vier rode lichten om exact die reden. Maar goed, die ene keer, ben ik er inderdaad onderuit gekomen omdat ik kon bewijzen dat dat stoplicht niet deugde. | |
QuiCk01 | woensdag 22 januari 2014 @ 22:49 |
Had vanmiddag nog zo'n clown op een motor met zo'n soort beautycase achterop die tussen mij en auto naast me kwam staan. Volgas en vervolgens in de bochten echt terug naar 40 ofzo terwijl auto's daar gewoon met 60+ doorheen gaan. Die gast was serieus aan het tegenleunen terwijl die door de bocht ging en kwam echt bang over. ![]() Echt kut dat ik dan moet oppassen en afstand moet houden terwijl ik wil doorrijden en dat soort gasten zo "stoer" vooraan moeten gaan staan. | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 22:49 |
Heerlijk traag ![]() ![]() Overigens kan je, zelfs met droog weer, nog met piepende banden wegrijden ![]() | |
Solidberg | woensdag 22 januari 2014 @ 23:31 |
Link werkt niet ![]() Achja, heb ervoor ook nog een Golf 1.6 TDi BlueMotion, dus wss zal ik niet veel merken ![]() | |
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 23:33 |
Die is wel sneller waarschijnlijk, Achja, kon ik morgen maar in een busje met 75 pk werken ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 23:36 |
Ik wou net zeggen ![]() Vandaag ook al hele dag beschikbaar geweest en niks gehad. Morgen kan ik maar tot vier, maar heb maar gewoon de middag ook open gezet. Spoedjes kun je nog weigeren en als je alleen de ochtend open hebt komen erbij sowieso geen ritten. | |
Kiprollade | woensdag 22 januari 2014 @ 23:59 |
Motoren ![]() Helaas nog 5 jaar wachten tot ik mijn rijbewijs ervoor ga halen. Door die nieuwe regeling moet je bij elke upgrade opnieuw examen doen, met als enige reden de kas aan te vullen. Oftewel, op m'n 24e gelijk voor volledig A gaan en dan een Hayabusa kopen en constant 300 rijden ![]() | |
Viezze | donderdag 23 januari 2014 @ 00:02 |
HA! Ik hoef nog maar twee jaar te wachten ![]() | |
BlackLining | donderdag 23 januari 2014 @ 00:29 |
Tegenwoordig mag je op je 21e gewoon instappen op A2, 35kW is meer dan genoeg voor je eerste motor, zelfs daarmee rijd je elke auto onder de vier liter benzine compleet zoek bij stoplichtsprintjes ![]() Ben blij dat ik dat ding nog onder de oude regeling gehaald heb ![]() Gisteren nog op het punt gestaan om een Ducati Monster 696 te kopen als vervanging van mijn oude TL'ed motor. Maar da's met een kilometrage van ruim 20k per jaar gewoon niet handig. Kost me duizenden euro's per jaar in onderhoud ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 23-01-2014 00:36:49 ] | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 07:54 |
De bushalte hier om de hoek ![]() Geen zin om te gaan wel. Straks weer lopen kutten in Utrecht. ![]() Rennen voor de bus wel, deze is standaard te vroeg. ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 08:01:49 ] | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 07:56 |
Rechts inhalen doe ik ook ja ![]() | |
DrSnuggle | donderdag 23 januari 2014 @ 08:20 |
Meestal als iemand onnodig links rijdt ga ik wisselen van rijbanen totdat hij in zn spiegel merkt dat ik er toch graag langs wil, helpt ook best goed. ![]() | |
BlackLining | donderdag 23 januari 2014 @ 08:26 |
Oh fuck ![]() ![]() Wisselrit Tilburg - Maarssen. Zal maar op tijd vertrekken dan.. Edit: Vaag, er zit ruim 2,5 uur tussen de uiterlijke ophaaltijd en de vroegste aflevertijd? Het is nog geen uur rijden.. Zelfs met zo'n Caddy niet.. Dan maar even bij mijn ouders op de koffie, die wonen toch op de route. [ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 23-01-2014 08:36:23 ] | |
Babananana | donderdag 23 januari 2014 @ 08:32 |
Of gebruik de OVinfo app om je bus live te volgen. Weet je hoe laat hij komt. | |
Marco001 | donderdag 23 januari 2014 @ 08:43 |
Dat is wel de motor die ik graag wil als ik mijn motorrijbewijs zou halen... Dat design. ![]() | |
Solidberg | donderdag 23 januari 2014 @ 08:43 |
Verbind net telefoon met de auto, heeft iemand dat ding Batmobile genoemd ![]() | |
joppie_saus | donderdag 23 januari 2014 @ 09:19 |
1 jaar min één week ![]() | |
DrSnuggle | donderdag 23 januari 2014 @ 09:28 |
Wat voor een auto, zeker een Suzuki Alto oid? ![]() | |
BlackLining | donderdag 23 januari 2014 @ 09:38 |
Wat is het toch weer een ongelofelijke teringbende op het spoor zeg ![]() | |
DrSnuggle | donderdag 23 januari 2014 @ 09:43 |
Als het vanavond maar opgelost is! ![]() | |
DrSnuggle | donderdag 23 januari 2014 @ 09:44 |
Twee minuutjes, maak ff een nieuwe deel aan op mn laptop. (Zit op de ipad) Tevens lapo ![]() |