abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135794072
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat zou zo kunnen zijn, maar je pe0pt op D66 (en GL?), terwijl die het minst erg bezig zijn. Rare reactie was het dus.
Bij bijvoorbeeld de VVD valt het volledig in het verwachtingspatroon, dus daar ga ik me niet boos over maken.
pi_135794376
Eigenlijk is dit dus veel meer een symbool van de tijd. Elk risico moet worden uitgebannen. Elke kans op iets onverwachts moet worden gereduceerd tot nul. Liever drie uur lang de politie in je huis dan één uurtje moeten wachten omdat er iets geks is gebeurd. Want het is nu eenmaal zo dat het leven veilig en onder controle dient te zijn. En je kunt als politicus niet worden gezien als iemand die het mogelijk maakte dat iemand iets onverwachts deed.
  Redactie Frontpage woensdag 22 januari 2014 @ 11:26:44 #93
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135794528
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij bijvoorbeeld de VVD valt het volledig in het verwachtingspatroon, dus daar ga ik me niet boos over maken.
Bij D66 staat het niet toestaan van stasipraktijken volledig in het verwachtingspatroon, waarom maak je je daar dan druk om?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135794602
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Bij D66 staat het niet toestaan van stasipraktijken volledig in het verwachtingspatroon, waarom maak je je daar dan druk om?
Maar ze zijn hier nu juist wél voor stasi-praktijken. Niet in dezelfde mate als bepaalde andere partijen, maar dat ze om een Apeldoorn-scenario te voorkomen wél voorstaan dat bij Koningsdag zomaar zonder verdenking en zonder voorafgaande toestemmingen huiszoekingen moeten kunnen plaatsvinden vind ik al behoorlijk vergaand.
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:47:34 #95
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135795243
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:21 schreef Ulx het volgende:
Eigenlijk is dit dus veel meer een symbool van de tijd. Elk risico moet worden uitgebannen. Elke kans op iets onverwachts moet worden gereduceerd tot nul. Liever drie uur lang de politie in je huis dan één uurtje moeten wachten omdat er iets geks is gebeurd. Want het is nu eenmaal zo dat het leven veilig en onder controle dient te zijn. En je kunt als politicus niet worden gezien als iemand die het mogelijk maakte dat iemand iets onverwachts deed.
Dit.

Maakte op m'n stage steeds RI&E's (risico inventarisatie en evaluatie) rapporten voor risicomanagement en ik werd daar echt gek van. Eerst dacht ik dat het nog wel nuttig werk was, maar op een gegeven moment werd ik zo zat van het mierenneuken. Elke minuscuul risicootje moest je rekening mee houden, zelfs de meest absurde dingen. Ik dacht echt bij mijzelf: "Waar ben ik nou in godsnaam mee bezig, dat dit überhaupt beschreven moet worden."

Vooral de vrouwelijk collega's kon je vragen waar ruimte voor verbetering was en je kreeg toch waslijsten met aanbevelingen.

Soms moest ik vragen of er ook wat gedaan moest worden aan de meeste kleine zaken en ik schaamde me al dat ik dat überhaupt durfde te vragen, ik had verwacht dat ze me weg zouden lachen zo dom waren die zaken. Maar nee, die mensen vonden het dan geweldig dat er ook aan zulke kleine dingen werd gedacht, want aan alle risico's moet worden gedacht om veiliger te werken. :N
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135797749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:21 schreef Ulx het volgende:
Terwijl een noodverordening er nou juist is voor onverwachte gebeurtenissen. Als je iets plant waarbij je grove inbreuken op grondrechten moet doen, dan is dat geen noodsituatie waarbij je van alles met een noodverordening kan wat je wilt, maar een situatie die je niet had mogen laten ontstaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135803010
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zoals alle inbreuk op privacy en vrijheidsbeperkende maatregelen.

Want als je niks te verbergen hebt, moet dit allemaal maar gewoon kunnen, toch?
Dit soort zaken wordt voornamelijk bedacht door mensen die juist veel te verbergen hebben, maar de macht hebben om buiten schot te blijven, zoals politici.
pi_135803068
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dit.

Maakte op m'n stage steeds RI&E's (risico inventarisatie en evaluatie) rapporten voor risicomanagement en ik werd daar echt gek van. Eerst dacht ik dat het nog wel nuttig werk was, maar op een gegeven moment werd ik zo zat van het mierenneuken. Elke minuscuul risicootje moest je rekening mee houden, zelfs de meest absurde dingen. Ik dacht echt bij mijzelf: "Waar ben ik nou in godsnaam mee bezig, dat dit überhaupt beschreven moet worden."

Vooral de vrouwelijk collega's kon je vragen waar ruimte voor verbetering was en je kreeg toch waslijsten met aanbevelingen.

Soms moest ik vragen of er ook wat gedaan moest worden aan de meeste kleine zaken en ik schaamde me al dat ik dat überhaupt durfde te vragen, ik had verwacht dat ze me weg zouden lachen zo dom waren die zaken. Maar nee, die mensen vonden het dan geweldig dat er ook aan zulke kleine dingen werd gedacht, want aan alle risico's moet worden gedacht om veiliger te werken. :N
Wat dat betreft is de samenleving aardig vervrouwt ja, met alle respect.
pi_135804338
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dit.

Ik heb ooit een keer voor een project een risico inventarisatie gedaan. Toen ik er ruim een week mee bezig was en helemaal knettergek werd van het oeverloze gelul heb ik als eerste risico voor het project het risico dat de risicoinvenarisatie zo gedetailleerd zou zijn dat we niet meer zouden toekomen aan het daadwerkelijk starten van het project.

De vergadering die volgde was hilarisch.
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:44:58 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135804617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:11 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Precies, of iemand die het afgelopen jaar wel eens heeft geschreeuwd.
schreeuwen kan uw vrijheid ernstig schaden
pi_135804714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Stel je toch voor, dat iedereen de hele dag een beetje gaat lopen schreeuwen. Gewoon doen waar hij of zij zin in heeft. Mensen, dat moeten we toch niet willen met z'n allen?!
pi_135804813
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:46 schreef Luigi het volgende:
Stel je toch voor, dat iedereen de hele dag een beetje gaat lopen schreeuwen. Gewoon doen waar hij of zei zin in heeft. Mensen, dat moeten we toch niet willen met z'n allen?!
Wanneer het om kinderen gaat vind ik een schreeuw/gilquotum per dag prima.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_135804998
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wanneer het om kinderen gaat vind ik een schreeuw/gilquotum per dag prima.
Kutverdomme.
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:12:16 #104
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135808668
quote:
3s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:09 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat dat betreft is de samenleving aardig vervrouwt ja, met alle respect.
Vooral overdreven gecontroleerd. Er mag nergens nog een risico zijn. Elke overval is direct reden tot paniek en een teken dat de criminaliteit hand over hand toeneemt blabla. Ik denk dat mensen vroeger gewoon minder bang waren en accepteerden dat risico's nemen bij het leven hoort.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb ooit een keer voor een project een risico inventarisatie gedaan. Toen ik er ruim een week mee bezig was en helemaal knettergek werd van het oeverloze gelul heb ik als eerste risico voor het project het risico dat de risicoinvenarisatie zo gedetailleerd zou zijn dat we niet meer zouden toekomen aan het daadwerkelijk starten van het project.

De vergadering die volgde was hilarisch.
Vergaderen is sowieso kut. Allemaal van die mensen die natuurlijk niets gelezen hebben en dan vragen naar de bekende weg. :')
Dat lijkt me inderdaad het grootste risico. :+
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135809878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vooral overdreven gecontroleerd. Er mag nergens nog een risico zijn. Elke overval is direct reden tot paniek en een teken dat de criminaliteit hand over hand toeneemt blabla. Ik denk dat mensen vroeger gewoon minder bang waren en accepteerden dat risico's nemen bij het leven hoort.

Nou ja, het kwam vroeger in de krant en op het journaal. En een dag later meestal niet meer. Nu lullen we drie weken nadat een jogger zijn enkel verzwikt op een boomwortel in het Kralingse Bos nog steeds over dat drama voor de persoon. Dan is het natuurlijk logisch dat men zich afvraagt hoe zoiets kàn in Nederland. En dat we dat niet moeten willen. Met zijn allen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:02:30 #106
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135810404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou ja, het kwam vroeger in de krant en op het journaal. En een dag later meestal niet meer. Nu lullen we drie weken nadat een jogger zijn enkel verzwikt op een boomwortel in het Kralingse Bos nog steeds over dat drama voor de persoon. Dan is het natuurlijk logisch dat men zich afvraagt hoe zoiets kàn in Nederland. En dat we dat niet moeten willen. Met zijn allen.
En we organiseren uiteraard een stille tocht voor die jogger... :P

Je hebt helemaal gelijk, er wordt door de bevolking kennelijk geen pech meer geaccepteerd - althans, dat denkt de overheid. En dus controle, veiligheid, keurmerk, regeltjes, verboten verboten verboten, enzovoorts. 't Wordt er niet prettiger op. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 23 januari 2014 @ 07:29:35 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135836729
Willy zit nu trots te masturberen in zijn paleis. Leve de koning!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 23 januari 2014 @ 07:35:35 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135836764
Overigens liggen dit soort maatregelen in de lijn der verwachting. Elk volk krijgt de overheid die het verdient; dat volk roept al zeker tien jaar om veiligheid ten koste van… ongeveer alles. Wel, dat beleid kun je krijgen, zie hier, QED.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_135836868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Precies. Want hard BRAND roepen in een volle zaal waarbij dan paniek ontstaat en mensen vertrapt worden moet kunnen. Vrijheid van meningsuiting enzo. Of zoiets.

:')
pi_135848365
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Als ze een huis binnen gaan hebben ze daar vast een hele goede reden voor. Politie-agenten krijgen een gedegen opleiding en lokale politici en ambtenaren zijn vakkundige mensen die weten wanneer iets niet pluis is.

Ik applaudisseer deze maatregel. Op naar een veiliger Nederland!
In een utopie zou het prima kunnen ja. Maar helaas leven we niet in een utopie waar politie agenten altijd het juiste doen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:21:50 #111
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135857501
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies. Want hard BRAND roepen in een volle zaal waarbij dan paniek ontstaat en mensen vertrapt worden moet kunnen. Vrijheid van meningsuiting enzo. Of zoiets.

Ja

Niemand wordt gedwongen tot paniek, mietje
pi_135860577
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:53 schreef nikk het volgende:

[..]

*Als* er paniek ontstaat dan kun je diegene prima daarvoor vervolgen. Maar als iemand "brand" roept en er gebeurt niks, dan slaat het inderdaad nergens op om diegene te gaan vervolgen zo van "stel je voor wat er wel niet had kunnen gebeuren". Vrijheid van meningsuiting enzo. Of zoiets.
pi_135866462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef Igen het volgende:

[..]

*Als* er paniek ontstaat dan kun je diegene prima daarvoor vervolgen. Maar als iemand "brand" roept en er gebeurt niks, dan slaat het inderdaad nergens op om diegene te gaan vervolgen zo van "stel je voor wat er wel niet had kunnen gebeuren". Vrijheid van meningsuiting enzo. Of zoiets.
Dus soms wel en soms niet? Dat is onduidelijk. Dan moet je genuanceerd doen en denken en zo. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
pi_135866555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus soms wel en soms niet? Dat is onduidelijk. Dan moet je genuanceerd doen en denken en zo. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
O ja, sorry. :@
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:07:24 #115
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_135867708
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus mensen mogen allerlei gevaarlijke gedragingen uithalen, maar pas als het mis gaat moet er in gegrepen worden? Dat werkt natuurlijk ook niet ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_135869691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dus mensen mogen allerlei gevaarlijke gedragingen uithalen, maar pas als het mis gaat moet er in gegrepen worden? Dat werkt natuurlijk ook niet ;)
Lijkt mij wel toch? Om bij een klassieker te blijven: als ik een kelderluik open zet dan is er toch ook geen probleem zolang er niemand in valt? ;)
pi_135881070
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Lijkt mij wel toch? Om bij een klassieker te blijven: als ik een kelderluik open zet dan is er toch ook geen probleem zolang er niemand in valt? ;)
Daarom is dronken rijden helemaal niet erg zolang er niets gebeurt.
pi_135883327
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 03:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Daarom is dronken rijden helemaal niet erg zolang er niets gebeurt.
Met name in het verkeer zijn er inderdaad een aantal uitzonderingen op de algemene rechtsregels. Dat je verplicht een gordel om moet is er ook zo eentje.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:00:28 #119
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_135887473
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Met name in het verkeer zijn er inderdaad een aantal uitzonderingen op de algemene rechtsregels. Dat je verplicht een gordel om moet is er ook zo eentje.
Uitzonderingen :?

Risicovolle gedragingen worden wel vaker genormeerd, daar gaat een preventieve en sturende werking vanuit. Roken in de trein levert je een sanctie op, ook als niemand er last van heeft. Dronken in de auto zitten ook. Een oproep tot geweld is strafbaar, ook als er geen geweld op volgt etc. In het geval van het kelderluik hebben wij het over aansprakelijkheid. Dan moet er sprake zijn van schade voordat deze iemand aangerekend kan worden. Binnen het strafrecht hoeft dat natuurlijk niet en binnen het openbare orde recht ook niet. De ernstige vrees voor een verstoring kan al een maatregel tot gevolg hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_135889516
Je hebt helemaal gelijk.

Maar ik vind dat wel een beetje een rare redenering. Je zag het bijv. ook terug in de Zwarte Piet-discussie in de stadsdeelraad van Amsterdam-Zuidoost: de vergunning kon alleen geweigerd worden vanwege het openbare-orde-argument, dus hoe harder en geloofwaardiger de Zwart Piet-tegenstanders met rellen en geweld hadden gedreigd, hoe meer reden er was geweest om geen vergunning voor een Sinterklaasintocht te geven.

Dat geeft m.i. aan dat we misschien een beetje ver zijn doorgeschoten met dingen als de openbare orde en voorwaardelijke schuld enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')