Echt? Dan zal het vast wel in boeken staan of bv op wikipedia. Kan je me eens een link geven van 1 gebeurtenis van de velen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 06:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is vaker gebeurd in de wereldgeschiedenis. De oplossing is een reset waarbij iig schulden worden kwijtgescholden. Ook dat is vaker gebeurd in de wereldgeschiedenis.
Wacht daar dan nog even mee, dan zal ik eerst nog snel allemaal schulden maken, mogen we daarna de klok weer op 0 zettenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Echt? Dan zal het vast wel in boeken staan of bv op wikipedia. Kan je me eens een link geven van 1 gebeurtenis van de velen?
Ik ben trouwens zelf ook een voorstander van wereldwijde schuldsanering voor iedereen en alles om daarna weer opnieuw te beginnen.
Uiteraard dient dit te gebeuren zonder aankondiging en is de situatie daarna niet meer zo vredevolquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wacht daar dan nog even mee, dan zal ik eerst nog snel allemaal schulden maken, mogen we daarna de klok weer op 0 zetten![]()
Dus als ik iemand ¤1000 heb uitgeleend, dan vind jij dat ik geen recht heb om dat geld terug te krijgen en dat diegene die het geleend heeft het gewoon mag houden?
Binnen de kortste keren zijn we weer terug bij af en hebben de mensen die nu schulden hebben weer enorme schulden gemaakt. Daarnaast zie ik absoluut niet in waarom als ik ter goede trouw iemand wat leen, dat jij vindt dat ik het niet terug hoor te krijgen en dat die andere het gewoon mag houden. Nou ja, ik kan eigenlijk wel raden waarom je dat vindt...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uiteraard dient dit te gebeuren zonder aankondiging en is de situatie daarna niet meer zo vredevolMaar in de loop van de tijd zal het beter worden, totdat de wereld zich weer vol schulden heeft gewerkt en dan gebeurt het weer opnieuw.
Voor zover ik weet is het een bijbels/christelijk fenomeen, zoek maar op biblical debt jubilee.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Echt? Dan zal het vast wel in boeken staan of bv op wikipedia. Kan je me eens een link geven van 1 gebeurtenis van de velen?
Gezien de overbevolking kan ik dat alleen maar als positief punt zien.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als de halve wereld verhongert, is dat erg , ja.
En maar klagen inderdaad, veel mensen beseffen niet eens hoe rijk ze zijn.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
En de onderste 10% in Nederland is nog altijd veel rijker dan een slordige 3/4 van de wereldbevolking
Geinige pagina. Altijd leuk om even je zegeningen te tellen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:08 schreef Lyrebird het volgende:
Met een netto-inkomen van meer dan 28700 euro per jaar zit je al in de top 1% van de wereld.
http://www.globalrichlist.com/
Dus dat gezever over de top 85... Niet te naief hier, ze zijn uit op jullie geld, die afgunstigen van Oxfam Novib.
Dat bedoelde ik ook @Matador. Iedereen met goede opleidingskansen en een salaris dat in hoog gewaardeerde valuta wordt uitbetaald, mag zich al gauw tot de 1% rekenen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:08 schreef Lyrebird het volgende:
Met een netto-inkomen van meer dan 28700 euro per jaar zit je al in de top 1% van de wereld.
http://www.globalrichlist.com/
Dus dat gezever over de top 85... Niet te naief hier, ze zijn uit op jullie geld, die afgunstigen van Oxfam Novib.
Ja, dat is natuurlijk onzin. Als je in Nederland 30.000 euro verdient, ben je niet rijk. Je levenskosten zijn navenant. Je kan niet alleen het inkomen gebruiken om die 1% te berekenen, maar moet je uitgaven erbij betrekken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook @Matador. Iedereen met goede opleidingskansen en een salaris dat in hoog gewaardeerde valuta wordt uitbetaald, mag zich al gauw tot de 1% rekenen.
Je bent schatrijk, alleen besef je je dat niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk onzin. Als je in Nederland 30.000 euro verdient, ben je niet rijk. Je levenskosten zijn navenant. Je kan niet alleen het inkomen gebruiken om die 1% te berekenen, maar moet je uitgaven erbij betrekken.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent schatrijk, alleen besef je je dat niet.
Begin hier eens:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
quote:https://en.wikipedia.org/(...)The_First_5000_Years
Debt: The First 5000 Years is a book by anthropologist David Graeber published in 2011. Graeber analyzes the function of debt in human history. He traces the history of debt from ancient civilizations to our modern-day economic crises, arguing that debt has often driven revolutions and social and political changes.
Dat snap ik ook wel. Het is generaliseren in het wilde weg. Maar je voert een andere discussie. Als je mondiale rijkdom als grootheid wilt meten, dan is het inkomen in dollars uitgedrukt een redelijke vaste maat. Om mee te beginnen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:57 schreef El_Matador het volgende:
Ja, dat is natuurlijk onzin. Als je in Nederland 30.000 euro verdient, ben je niet rijk. Je levenskosten zijn navenant. Je kan niet alleen het inkomen gebruiken om die 1% te berekenen, maar moet je uitgaven erbij betrekken.
En niet blindstaren op 1% in rekenkundige zin.
Met 2200 euro per maand ben je in Nederland niet rijk, in Benin wel. En nog steeds hoort die Beniniaan niet bij de 1%, dat zijn alleen de allerrijksten en -machtigsten in dat land.
Ik had het over 30K in het jaar verdienen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]!
A - je weet niet hoeveel ik bezit, dus kan je geen uitspraken doen
B - je weet niet wat ik besef, dus kan je geen uitspraken doen
C - je beseft "je" niets; je realiseert je of je beseft
D - het is onzin om een Nederlands salaris te vergelijken met de wereldse standaard/levenskosten
Een Bengalees met 1000 euro/maand is rijk. In Nederland hang je aan de onderkant.
Rijkdom is hartstikke relatief. Financiele rijkdom dan, filosofische rijkdom is al heel wat anders en ja, in die zin ben ik rijk. Maar dat is voor iedereen verschillend en dus ook weer relatief.
Inderdaad, we moeten dankbaar zijn dat we steeds harder moeten werken voor minder zodat die 85 personen en de rest van de 1% nog rijker kunnen worden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent schatrijk, alleen besef je je dat niet.
Neuh, vooral voor de omverdelende overheidquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, we moeten dankbaar zijn dat we steeds harder moeten werken voor minder zodat die 85 personen en de rest van de 1% nog rijker kunnen worden.
Als je een probleem hebt met steeds harder werken voor minder moet je daar iets aan doen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Inderdaad, we moeten dankbaar zijn dat we steeds harder moeten werken voor minder zodat die 85 personen en de rest van de 1% nog rijker kunnen worden.
Ik heb er een probleem mee dat mensen in dat land steeds harder moeten werken voor minder en dat hen dan wijsgemaakt wordt dat ze er dankbaar voor moeten zijn en er ook van profiteren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je een probleem hebt met steeds harder werken voor minder moet je daar iets aan doen.
Jij was hier degene die zich er op voor liet staan dat hij zo hard werkte, toen wees ik je erop dat je het dan niet zo handig aanpakt, en sindsdien kom je vooral te onpas met die oneliner, maar om hem mij tegen te werpen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Bovendien is het van dezelfde VVD-stompzinnigheid dat collectieve problemen worden weggeredeneerd door ze tot een individuele situatie terug te brengen. Werkloosheid is geen probleem, want er zijn mensen die wel werk kunnen vinden...quote:Het is echt niet alsof het niet anders kan. Work smart, not hard.
Ik weet niet wat jij aan het doen bent. Maar vrijwel heel Nederland maakt de ontwikkeling door dat er steeds minder gewerkt wordt voor meer.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, als Nederlander maakt dat je niet rijk, als Beninees wel. Snap je het nu?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over 30K in het jaar verdienen.
dit dusquote:Op maandag 20 januari 2014 23:54 schreef polderturk het volgende:
Oxfam Novib mag bij zijn eigen directeur beginnen. Die geniet een riant salaris. Haar salaris is net zo hoog als de salarissen van 250 Cambodjanen bij elkaar.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij aan het doen bent. Maar vrijwel heel Nederland maakt de ontwikkeling door dat er steeds minder gewerkt wordt voor meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |