abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 januari 2014 @ 21:25:31 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_135777416
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:

als ik in mijn omgeving kijk trekken wij de buurt naar beneden
Ivorentoren. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 21:25:34 #202
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_135777420
Is die extreme mate van ongelijkheid niet gewoon de natuur? Onze drang naar meer (overlevingsdrang) gaat eindeloos door, de ultrarijken hebben gewoon meer kansen in erfenis/geluk/talent. Is het ooit 'beter' geweest?
:')
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:28:36 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135777545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ivorentoren. _O_

??
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:30:12 #204
45206 Pietverdriet
pi_135777647
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze daarna als kolonialistisch land de vrede gebracht in Afrika.

Als je kijkt naar Afrika doen de voormalige Franse kolonien het gemiddeld beter dan de anderen volgens mij.
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 januari 2014 @ 21:30:54 #205
7889 tong80
Spleenheup
pi_135777670
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

??
Je kijkt naar beneden postte je.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:31:48 #206
45206 Pietverdriet
pi_135777716
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je kijkt naar beneden postte je.

Nee, wij halen de buurt omlaag, wij zijn pauper in de buurt waar we wonen
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 januari 2014 @ 21:38:08 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_135778048
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, wij halen de buurt omlaag, wij zijn pauper in de buurt waar we wonen
Die indruk had ik al. Is met buitenstaanders en buitenlanders vaak het geval.

pi_135779758
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb jouw in dit topic nog niets zien posten wat van enig nadenken, onderbouwing of kennis van zaken getuigen doet. Schelden gaat je beter af.
Ja natuurlijk, dag trolletje.

Als ik zeg dat wij niet tot de 1% behoren, behalve via een of andere veel te simplistische rekenmethode op een of andere website, sure.

Ik hoor bij de hoogste 0,6% volgens die site. Wat onzin is, want ik heb geen investeringen, geen vastgoed, geen kinderen (oudedagvoorziening), niets. Heb alleen wat geld en dan nog niet eens veel voor mijn leeftijd.

DE 1% is wel ff iets anders. Daar horen geen FOK!kers bij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:10:26 #209
45206 Pietverdriet
pi_135779841
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, dag trolletje.

Als ik zeg dat wij niet tot de 1% behoren, behalve via een of andere veel te simplistische rekenmethode op een of andere website, sure.

Ik hoor bij de hoogste 0,6% volgens die site. Wat onzin is, want ik heb geen investeringen, geen vastgoed, geen kinderen (oudedagvoorziening), niets. Heb alleen wat geld en dan nog niet eens veel voor mijn leeftijd.

En weer geen enkele onderbouwing, bronnen, etc
pi_135779907
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer geen enkele onderbouwing, bronnen, etc
Nee, ik heb een baan. Je zoekt het maar uit met je getrol. :*
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135781533
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:

Dat laatste kun je hoe dan ook nimmer met zekerheid zeggen, maar zou je eens wat concreter willen worden ten aanzien van wat je nu werkelijk bedoelt?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_135781616
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste kun je hoe dan ook nimmer met zekerheid zeggen, maar zou je eens wat concreter willen worden ten aanzien van wat je nu werkelijk bedoelt?
Nee, je kan immers NIETS met zekerheid zeggen, zucht.

Ik durf de weddenschap wel aan dat er geen 1% (daar waar Occupy tegen streed) op FOK! zit. Dan zouden ze namelijk sowieso al geen 1% geworden zijn.

pi_135781876
Maar iedereen in Europa de VS en dergelijke landen, hoort wel bij de 22% 22% van de wereldbevolking bezit 97% van alles wat er is
pi_135782021
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:43 schreef arjan1112 het volgende:
Maar iedereen in Europa de VS en dergelijke landen, hoort wel bij de 22% 22% van de wereldbevolking bezit 97% van alles wat er is
Nee. Ze bezitten hooguit zoveel geld, berekend absoluut over het geheel. Een totaal onzinnige methode natuurlijk. Maar ben je in het bezit van grond in Afrika waar mijnbouwgebieden liggen, ben je vele malen rijker dan als Nederlands modaaltje zonder koophuis.

pi_135782209
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. Ze bezitten hooguit zoveel geld, berekend absoluut over het geheel. Een totaal onzinnige methode natuurlijk. Maar ben je in het bezit van grond in Afrika waar mijnbouwgebieden liggen, ben je vele malen rijker dan als Nederlands modaaltje zonder koophuis.
mja.. toch heb je het hier gewoon beter.. australie is het paradijs

een beter grafiekje als dit heb je niet

pi_135782738
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:39 schreef El_Matador het volgende:

Nee, je kan immers NIETS met zekerheid zeggen, zucht.

Ik durf de weddenschap wel aan dat er geen 1% (daar waar Occupy tegen streed) op FOK! zit. Dan zouden ze namelijk sowieso al geen 1% geworden zijn.
Ik zie de link met fok niet, maar kun je wat concreter worden? Die occupy heb ik nooit serieus genomen, dus ik kan hier niet zoveel mee.

Dus graag een wat duidelijkere omschrijving van waar jij op doelt.
pi_135782784
he ja, het gaat over de rijkste mensen ter wereld, maar de hoeveelheid BigMacs die een MINIMUMloner kan kopen, dat is de maatstaf. De "beste" nog wel. :')

Puh-lease. :')

pi_135782989
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zie de link met fok niet, maar kun je wat concreter worden? Die occupy heb ik nooit serieus genomen, dus ik kan hier niet zoveel mee.

Dus graag een wat duidelijkere omschrijving van waar jij op doelt.
DE 1%, dat is niet per se 1% van de wereldbevolking. DE 1% zijn lui die nauwelijks hóeven te werken, behalve wat derivaten doorschuiven en wat verdienen op inequalities enzo. Ook de enorm machtigen horen erbij.

Nee, daar horen geen FOK!kers bij.

Wij behoren allen tot de 99%. O+ Daarom ook is het zo'n onzin om strijd te gaan voeren onderling en al helemaal als dat tussen generaties moet plaatsvinden.

pi_135783542
Nou begrijp ik nog niet waar je heen wil, maar als ik weer ergens geklaag lees gaat het vaak om mensen met een veel normaler inkomen/vermogen.
pi_135787970
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

DE 1%, dat is niet per se 1% van de wereldbevolking. DE 1% zijn lui die nauwelijks hóeven te werken, behalve wat derivaten doorschuiven en wat verdienen op inequalities enzo. Ook de enorm machtigen horen erbij.

Nee, daar horen geen FOK!kers bij.

Wij behoren allen tot de 99%. O+ Daarom ook is het zo'n onzin om strijd te gaan voeren onderling en al helemaal als dat tussen generaties moet plaatsvinden.
De 1% die jij je voorstelt is meer de 0.01, 0.001%, of zelfs 0.0001%. Bij de rijkste 1% van de wereld is echt niet zo héél speciaal.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_135788089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:12 schreef Push. het volgende:

[..]

De 1% die jij je voorstelt is meer de 0.01, 0.001%, of zelfs 0.0001%. Bij de rijkste 1% van de wereld is echt niet zo héél speciaal.
Het gaat niet om het percentage, maar om het begrip. Bedenk dat er in die 1% ook veel familie en trouwen onder elkaar zit. Dat houdt het kapitaal levend, wat in de toekomst best een -rekentechnisch- 1% kan zijn.

Moet iets werkelijk 1,00000% zijn om zo te mogen heten? Waar is de flexibiliteit bij de cijferneukers en juristen gebleven?

De vergelijking met de -rekentechnisch- 1%, volgens een belachelijk vertekenend simplistische website, is onzin.

Behalve zij met investeringen en/of een koophuis, heb je met "redelijk wat geld op de bank" natuurlijk totaal geen rijkdom.

Een Colombiaan met een modaal salaris en een huis is rijker dan ik die het tienvoudige verdient. ;)

woensdag 22 januari 2014 @ 01:22:23 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135788091
Overigens maakt die Global Rich List verschil tussen inkomen en vermogen. Dat wijkt nogal af.

Als het inkomen de rekenmaat is, behoort een Nederlands inkomen al gauw tot de top ofwel de 1%.

Qua vermogen zullen de meeste Nederlanders veel lager scoren. Tenminste, ik wel :'). Mijn luizige som spaargeld doet me ergens in de mondiale middenmoot belanden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_135788117
quote:
12s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat niet om het percentage, maar om het begrip. Bedenk dat er in die 1% ook veel familie en trouwen onder elkaar zit. Dat houdt het kapitaal levend, wat in de toekomst best een -rekentechnisch- 1% kan zijn.

Moet iets werkelijk 1,00000% zijn om zo te mogen heten? Waar is de flexibiliteit bij de cijferneukers en juristen gebleven?

De vergelijking met de -rekentechnisch- 1%, volgens een belachelijk vertekenend simplistische website, is onzin.

Behalve zij met investeringen en/of een koophuis, heb je met "redelijk wat geld op de bank" natuurlijk totaal geen rijkdom.

Een Colombiaan met een modaal salaris en een huis is rijker dan ik die het tienvoudige verdient. ;)
Niemand begreep waar je het overhebt omdat ze dé 1% als begrip niet kennen. Dé 1% waar jij het over hebt is eigenlijk de 0.0001%, en dat ik wat ik heb neer gezet.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_135788674
quote:
12s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat er niet zo zeer om wat jij en ik verstaan onder rijk. Als je gezond bent, een leuke baan en een leuke vrouw (en kinderen) hebt, en zonder achterom te kijken over straat kunt, dan ben je in mijn ogen al snel rijk.

Waar het mij om gaat is dat de afgunstigen van Oxfam Novib arbitraire grenzen stellen om een bepaald punt te maken, namelijk dat er een paar hele (virtueel) rijke mensen zijn. Maar als je puur naar bezit of inkomen kijkt, dan zijn heel veel normale Nederlanders ook in een hokje te stoppen waar de afgunst van afdruipt. De beroemde 1% vs. 99%. Zoals je hier eerder noemt is er hier geen 1%er te vinden - naar Amerikaanse standaarden niet misschien. Maar als je een wereldstandaard aanneemt wel.

Sta je toe dat Oxfam Novib een wij-zij spelletje doet, waarbij een kleine minderheid wordt afgeschilderd als boeman, dan moet je niet raar staan kijken als je zelf het slachtoffer wordt. De VN hebben al vaker gekeken naar extra belastingen op vliegtickets en op bankoverschrijvingen om "de rijken" der aarden aan te pakken. Dat zou best wel eens een 1% kunnen zijn, ofwel een Europeaan die meer dan netto 27500 naar huis neemt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_135788781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het gaat er niet zo zeer om wat jij en ik verstaan onder rijk. Als je gezond bent, een leuke baan en een leuke vrouw (en kinderen) hebt, en zonder achterom te kijken over straat kunt, dan ben je in mijn ogen al snel rijk.

Waar het mij om gaat is dat de afgunstigen van Oxfam Novib arbitraire grenzen stellen om een bepaald punt te maken, namelijk dat er een paar hele (virtueel) rijke mensen zijn. Maar als je puur naar bezit of inkomen kijkt, dan zijn heel veel normale Nederlanders ook in een hokje te stoppen waar de afgunst van afdruipt. De beroemde 1% vs. 99%. Zoals je hier eerder noemt is er hier geen 1%er te vinden - naar Amerikaanse standaarden niet misschien. Maar als je een wereldstandaard aanneemt wel.

Sta je toe dat Oxfam Novib een wij-zij spelletje doet, waarbij een kleine minderheid wordt afgeschilderd als boeman, dan moet je niet raar staan kijken als je zelf het slachtoffer wordt. De VN hebben al vaker gekeken naar extra belastingen op vliegtickets en op bankoverschrijvingen om "de rijken" der aarden aan te pakken. Dat zou best wel eens een 1% kunnen zijn, ofwel een Europeaan die meer dan netto 27500 naar huis neemt.
In moreel opzicht heb je een heel sterk punt, namelijk de strijd tegen mensen die iets meer hebben dan anderen (in de meeste gevallen door talent, intelligentie, inzet en meestal een combinatie van die drie) en de klaplopende hangmatters die daarvan "dienen te profiteren want niet eerlijk!!!!1!1!!".

Maar dan verlaat je de in mijn ogen cruciale scheiding (en daar draiat het in de OP in enge zin om) tussen mensen met wat geld en de 1%, de werkelijke Elite. Miljoenen verdien je nog met hard werken, miljarden verdien je op papier.

pi_135790011
Het nadeel van papieren vermogen is dat het heel vluchtig is....
pi_135790046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:28 schreef DS4 het volgende:
Het nadeel van papieren vermogen is dat het heel vluchtig is....
Papieren armoede helaas niet ;(
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135790471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:31 schreef DroogDok het volgende:

Papieren armoede helaas niet ;(
O nee? Dat is de vorm die we in NL verzonnen hebben!
pi_135791499
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

O nee? Dat is de vorm die we in NL verzonnen hebben!
Bestaat er armoede in Nederland?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135792062
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:49 schreef DroogDok het volgende:

Relatieve. En die bestaat per definitie alleen op papier.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:50:42 #231
45206 Pietverdriet
pi_135793353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:49 schreef DroogDok het volgende:

[..]

In Nederland is armoede zo gedefinieerd dat zo lang er een verschil van inkomen is, er altijd armoede zal zijn.
pi_135793744
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is die extreme mate van ongelijkheid niet gewoon de natuur? Onze drang naar meer (overlevingsdrang) gaat eindeloos door, de ultrarijken hebben gewoon meer kansen in erfenis/geluk/talent. Is het ooit 'beter' geweest?
Ja. De mensenlijke natuur is niet die van een mier in een mierenkolonie, maar ook niet die van een eenzame jager. Solidariteit hoort ook bij de menselijke natuur, zelfs de grootste egoistische roofkapitalist zal verwachten dat men hem probeert te helpen wanneer hij in nood is. Of dat nou is wanneer hij met zijn zeilboot in een storm is beland of wanneer hij een hartaanval krijgt. Omdat het heel natuurlijk is om je het lot van een ander aan te trekken.

Een succesvol economisch stelsel zal aan beide menselijke eigenschappen tegemoetkomen. Het communisme benaderde de mens als een mier in een kolonie, en dat werkt niet, het neoliberale kapitalisme van nu slaat door naar de andere kant. Waarbij het idee van de eenzame jager nog veel te rooskleurig is.

Toen het kapitalisme zelf nog moest concurreren met het communisme liet dat dan ook een gezicht zien wat veel beter aansloot bij de menselijke natuur dan sinds het losgeslagen is in het parasitaire model.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:21:11 #233
45206 Pietverdriet
pi_135794355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja. De mensenlijke natuur is niet die van een mier in een mierenkolonie, maar ook niet die van een eenzame jager. Solidariteit hoort ook bij de menselijke natuur, zelfs de grootste egoistische roofkapitalist zal verwachten dat men hem probeert te helpen wanneer hij in nood is. Of dat nou is wanneer hij met zijn zeilboot in een storm is beland of wanneer hij een hartaanval krijgt. Omdat het heel natuurlijk is om je het lot van een ander aan te trekken.

Een succesvol economisch stelsel zal aan beide menselijke eigenschappen tegemoetkomen. Het communisme benaderde de mens als een mier in een kolonie, en dat werkt niet, het neoliberale kapitalisme van nu slaat door naar de andere kant. Waarbij het idee van de eenzame jager nog veel te rooskleurig is.

Toen het kapitalisme zelf nog moest concurreren met het communisme liet dat dan ook een gezicht zien wat veel beter aansloot bij de menselijke natuur dan sinds het losgeslagen is in het parasitaire model.
Zelfs de SP gelooft niet meer in de internationale, en kijkt vooral naar Nederland.
pi_135798116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het mierenkolonie gedrag lijkt me toch efficiënter dan het eenzame jager gedrag als je op mondiaal/landelijk niveau gaat kijken hoe alles geregeld zou moeten worden. Ik zie eigenlijk het liefst een soort systeem waarin de hele mensheid als een mierenkolonie samenwerkt voor één doel (zoiets als iedereen zo gelukkig mogelijk, duurzaam, van alles voorzien, etc.) en dat dan binnen in die hele mondiale mierenkolonie structuur er aspecten van competitie-eenzame jager zijn, maar dat die nooit belangrijker worden dan de mondiale/landelijke mierenkolonie structuur.

Wat ik wel ziek vond vandaag was dit filmpje: Een vent die het fantastisch vindt dat de welvaart zo verdeeld is, omdat de arme mensen dan de motivatie hebben om rijk te worden :') :') Ziekere en meer psychopatische kapitalisten zie je denk ik niet vaak.
  Moderator woensdag 22 januari 2014 @ 13:39:22 #235
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135799575
Wat een mooi topic O+ jammer dat ik 't nu pas zie.

Een topic over Have's en Have Not's van de wereld, wat doorwerkt in dit topic. Mooi hoor :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135799690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Wat een mooi topic O+ jammer dat ik 't nu pas zie.

Een topic over Have's en Have Not's van de wereld, wat doorwerkt in dit topic. Mooi hoor :D
Ja sorry, was te druk met money uitgeven om me druk te maken over dit topic.
  Moderator woensdag 22 januari 2014 @ 13:43:04 #237
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135799730
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja sorry, was te druk met money uitgeven om me druk te maken over dit topic.
Money makes the world go 'round 8-) :7
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')