abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135790011
Het nadeel van papieren vermogen is dat het heel vluchtig is....
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_135790046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:28 schreef DS4 het volgende:
Het nadeel van papieren vermogen is dat het heel vluchtig is....
Papieren armoede helaas niet ;(
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135790471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:31 schreef DroogDok het volgende:

Papieren armoede helaas niet ;(
O nee? Dat is de vorm die we in NL verzonnen hebben!
pi_135791499
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

O nee? Dat is de vorm die we in NL verzonnen hebben!
Bestaat er armoede in Nederland?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135792062
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:49 schreef DroogDok het volgende:

Relatieve. En die bestaat per definitie alleen op papier.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:50:42 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135793353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:49 schreef DroogDok het volgende:

[..]

In Nederland is armoede zo gedefinieerd dat zo lang er een verschil van inkomen is, er altijd armoede zal zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135793744
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is die extreme mate van ongelijkheid niet gewoon de natuur? Onze drang naar meer (overlevingsdrang) gaat eindeloos door, de ultrarijken hebben gewoon meer kansen in erfenis/geluk/talent. Is het ooit 'beter' geweest?
Ja. De mensenlijke natuur is niet die van een mier in een mierenkolonie, maar ook niet die van een eenzame jager. Solidariteit hoort ook bij de menselijke natuur, zelfs de grootste egoistische roofkapitalist zal verwachten dat men hem probeert te helpen wanneer hij in nood is. Of dat nou is wanneer hij met zijn zeilboot in een storm is beland of wanneer hij een hartaanval krijgt. Omdat het heel natuurlijk is om je het lot van een ander aan te trekken.

Een succesvol economisch stelsel zal aan beide menselijke eigenschappen tegemoetkomen. Het communisme benaderde de mens als een mier in een kolonie, en dat werkt niet, het neoliberale kapitalisme van nu slaat door naar de andere kant. Waarbij het idee van de eenzame jager nog veel te rooskleurig is.

Toen het kapitalisme zelf nog moest concurreren met het communisme liet dat dan ook een gezicht zien wat veel beter aansloot bij de menselijke natuur dan sinds het losgeslagen is in het parasitaire model.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:21:11 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135794355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja. De mensenlijke natuur is niet die van een mier in een mierenkolonie, maar ook niet die van een eenzame jager. Solidariteit hoort ook bij de menselijke natuur, zelfs de grootste egoistische roofkapitalist zal verwachten dat men hem probeert te helpen wanneer hij in nood is. Of dat nou is wanneer hij met zijn zeilboot in een storm is beland of wanneer hij een hartaanval krijgt. Omdat het heel natuurlijk is om je het lot van een ander aan te trekken.

Een succesvol economisch stelsel zal aan beide menselijke eigenschappen tegemoetkomen. Het communisme benaderde de mens als een mier in een kolonie, en dat werkt niet, het neoliberale kapitalisme van nu slaat door naar de andere kant. Waarbij het idee van de eenzame jager nog veel te rooskleurig is.

Toen het kapitalisme zelf nog moest concurreren met het communisme liet dat dan ook een gezicht zien wat veel beter aansloot bij de menselijke natuur dan sinds het losgeslagen is in het parasitaire model.
Zelfs de SP gelooft niet meer in de internationale, en kijkt vooral naar Nederland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135798116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het mierenkolonie gedrag lijkt me toch efficiënter dan het eenzame jager gedrag als je op mondiaal/landelijk niveau gaat kijken hoe alles geregeld zou moeten worden. Ik zie eigenlijk het liefst een soort systeem waarin de hele mensheid als een mierenkolonie samenwerkt voor één doel (zoiets als iedereen zo gelukkig mogelijk, duurzaam, van alles voorzien, etc.) en dat dan binnen in die hele mondiale mierenkolonie structuur er aspecten van competitie-eenzame jager zijn, maar dat die nooit belangrijker worden dan de mondiale/landelijke mierenkolonie structuur.

Wat ik wel ziek vond vandaag was dit filmpje: Een vent die het fantastisch vindt dat de welvaart zo verdeeld is, omdat de arme mensen dan de motivatie hebben om rijk te worden :') :') Ziekere en meer psychopatische kapitalisten zie je denk ik niet vaak.
  Moderator woensdag 22 januari 2014 @ 13:39:22 #235
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135799575
Wat een mooi topic O+ jammer dat ik 't nu pas zie.

Een topic over Have's en Have Not's van de wereld, wat doorwerkt in dit topic. Mooi hoor :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135799690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Wat een mooi topic O+ jammer dat ik 't nu pas zie.

Een topic over Have's en Have Not's van de wereld, wat doorwerkt in dit topic. Mooi hoor :D
Ja sorry, was te druk met money uitgeven om me druk te maken over dit topic.
  Moderator woensdag 22 januari 2014 @ 13:43:04 #237
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135799730
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja sorry, was te druk met money uitgeven om me druk te maken over dit topic.
Money makes the world go 'round 8-) :7
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')