abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135745227
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ouder1 is een zij.

En op je twintigste heb je geen echte verplichtingen zoals hypotheek en noem maar op. Beetje werken, niet te bewust bezig met carriere, zolang je je baan maar houdt en een beetje rond kunt komen. Verder vooral genieten. Als jij wel op je 20ste krom lag, dan heb je in mijn optiek iets gemist.
Dat heb ik ook, maar doet er niet toe in dit topic. Verder, je kunt altijd hulp krijgen bij betalingsproblemen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 21 januari 2014 @ 00:41:24 #102
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_135746225
quote:
15s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:59 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat een zwart/wit zeg. Het leven heeft wel meer te bieden dan kinderen of partyen.
ja , okay, je kan ook reizen maken of je op je werk storten. Maar ik blijf de angst hebben dat dat leeg aan voelt.

Bijzondere reizen zijn gaaf, maar ik denk dat je op het einde van de rit meer voldoening haalt uit het feit dat je een jong mens hebt begeleid naar volwassenheid.
pi_135746395
Zie het van ee andere kant, ze hebben vrij vroeg een kind maar die is dan ook rond je 50ste het huis uit.
Dan kan je altijd nog genieten.

Zelf woon ik al samen sinds mijn 23ste maar kinderen hoeft voor mij nog niet.
Dat zie ik rond mijn 28ste wel.

En tot op heden geniet ik met volle teugen.
pi_135749482
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:38 schreef Rosario het volgende:

[..]

Dat is vaak wel irritant ja, maar dat komt denk ik ook doordat anderen (mensen zoals jij en ik) cynisch worden van dat zoetsappige gezeik.
Dat herken ik wel. Er is iets dat het een volledig taboe maakt om de negatieve kanten van het hebben van kinderen te bespreken/uiten.
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:47 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

schijt de hele boel onder omg bah
Veel verder dan dat komen veel kinderloze mensen dan ook niet terwijl die luiers echt niet zo'n probleem zijn. Dat huilen 's nachts valt met de overgrote meerderheid van de baby's ook wel mee en duurt ook niet zo heel lang. Voor mij zijn de nadelen vooral het gebonden zijn (lastig om je huis uit te gaan, op visite te gaan, te sporten e.d.) en de vele verplichtingen zoals school (halen en brengen), zwemles, (tand)artsen bezoek, vergaderingen, bij moeten springen op school, kleding kopen, huiswerk, ziekte, zorgen (kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen) en de vele aandacht die kinderen nodig hebben. Stuk voor stuk goed te doen en geen probleem en je groeit er ook wel in en ja, je krijgt er ook heel veel voor terug.. Maar het is best zwaar, zeker naast een fulltime baan, en dat heb ik eigenlijk pas gemerkt op de dagen dat ik geen kinderen thuis had (uit logeren e.d.). Op die dagen had ik ineens zoveel vrije tijd dat ik niet wist wat ik er mee moest doen (en ja; dan werkte ik dus wel gewoon fulltime).

Ik denk dat wanneer je dit gewoon zegt dat je dan als waardeloze ouder wordt weggezet want een ouder mag dit niet zeggen.

Btw; Mocht ik mijn leven over kunnen doen dan zou ik weer voor kinderen kiezen. Het is het allemaal zeker wel waard.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:47:15 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135749622
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:51 schreef Truffeldoos het volgende:
Wat ik persoonlijk raarder vind, is dat al die jonge mensen na nog geen halfjaar/jaar relatie kinderen gaan krijgen of zelfs al zwanger zijn.
Mogen oude mensen dat wel, of moet je op je 42ste ook eerst 5 jaar een relatie hebben voor je aan kinderen begint?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_135752341
Verklaring is rammelende eierstokken.

Er is niets logisch aan, vrouwen willen snel het plaatje compleet en denken dan dat hun leven eindelijk af is.

Een deel komt daar wel op terug, met alle drama van dien...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_135753551
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Niet alleen dat. Maandenlang toeleven naar HET moment, waarbij je een sugar rush x 50.000 krijgt die puur en alleen hormoongedreven is. Hormoontjes weer normaal, dan blijft alleen de liefde die je voelt voor je kind.

Het zal ongetwijfeld intenser zijn dan een normale liefdesrelatie maar iedere relatie kent het moment waarop je beseft: 'daar zit je dan, het leek allemaal zo prachtig fantastisch maar zo op de regenachtige saaie pyjama-zondagmiddag na 14 racekak luiers is er weinig meer over van de initiele euforie'.

Dat doet geen afbreuk aan de liefde die er is, maar iedereen flikkert vroeg of laat van die roze wolk af.
Dat is een aparte, ik ben nogsteeds niet van die roze wolk afgevallen. Dat had ik wel verwacht, dat dat gevoel "normaler" zou worden, maar dat is niet zo.
Tuurlijk veranderd de band wel, een baby is iets heel anders dan een puber en natuurlijk zijn er ook achter het behang plak momenten, maar dat "oergevoel" blijft. Er gaat nogsteeds een gevoel van innig geluk door me heen als we samen op de bank hangen om een film te kijken en hij lekker tegen me aan zit bv. Trots, geluk, vrolijkheid, het wisselt zich af met soms irritatie(gvd hij zou zijn kamer opruimen!), een facepalm gevoel(hoe dom kan je zijn om een touw aan je stuur te binden als 7 jarige?), soms zelfs boosheid, bezorgdheid en ga zo maar door.

Het is een hele intense relatie, het intense is er nooit vanaf gegaan. Het is echt niet altijd alleen maar kusje kroel, maar de roze wolk overheerst wel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135756416
Zelf ben ik 19 en mijn vriendin 20, en ook wij wonen ook sinds kort samen.

Zelf zou ik ook nu nog niet aan kinderen willen beginnen, op zo een jonge leeftijd lijkt het mij zowel carrière gericht als op je "vrijheid" een groot blok.

Het is niet zo zeer dat wij ons perse wouden gaan "settelen" maar beide werken we fulltime en op een gegeven moment (zeker omdat we al sinds ongeveer 7 maanden samen bij haar ouders woonden) ga je toch neigen naar een eigen plek samen.

Verder willen wij voorlopig de komende 5 jaar of iets in die richting nog geen kinderen, niet zo zeer vanwege een studie (beide doen we geen studie meer) maar meer omdat we nog lekker onafhankelijk willen zijn.

Bij ons was het puur gewoon... Waarom niet? we hebben het geld ervoor en je wilt toch onafhankelijk zijn van anderen.

Voor de nieuwsgierige onder ons, wij hebben nu 13 maanden een relatie (Bedankt Fok!) :P
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:40 schreef Impossibruuu het volgende:

Wel hechten we beiden veel waarde aan zelfstandigheid. Een leuk plekje om te wonen hebben, een leuke bankrekening waar we leuke dingen (lees: reizen) van kunnen doen, de vrijheid hebben om wanneer we willen ergens spontaan naar toe te gaan, enzovoorts. Dat is voor ons succes en geluk.
Amen :)
pi_135756824
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mogen oude mensen dat wel, of moet je op je 42ste ook eerst 5 jaar een relatie hebben voor je aan kinderen begint?
Ja, ergens vind ik dat je, jong of oud, gewoon een langdurige en stabiele relatie moet hebben voordat je denkt aan samen een kind maken.
The meaning of life is to give life meaning.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:48:55 #110
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_135757258
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:38 schreef Ouder1 het volgende:

bij moeten springen op school,
Bijspringen op school. Ook zoiets. Dat wordt steeds normaler gevonden. Alsof de bakker je vraagt 'maandag arriveert er een grote lading bakmeel, zou jij mee kunnen helpen sjouwen? :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:20:30 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135758605
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:38 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Ja, ergens vind ik dat je, jong of oud, gewoon een langdurige en stabiele relatie moet hebben voordat je denkt aan samen een kind maken.
Dus als je op je 20ste 4 jaar verkering hebt is dat een geschikter moment dan wanneer je op je 40ste een jaar een relatie hebt voor je zwanger probeert te worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_135758749
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als je op je 20ste 4 jaar verkering hebt is dat een geschikter moment dan wanneer je op je 40ste een jaar een relatie hebt voor je zwanger probeert te worden?
Ik heb het nu 3 keer nagelezen, maar begrijp nog steeds niet hoe je dát uit mijn post hebt kunnen halen.
The meaning of life is to give life meaning.
pi_135758867
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:24 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Ik heb het nu 3 keer nagelezen, maar begrijp nog steeds niet hoe je dát uit mijn post hebt kunnen halen.
Euhm, dat is gewoon wat je impliceert hoor. Het zou beter zijn om eerst een langdurige en stabiele relatie te hebben. Dus iemand van begin 20 met vier jaar achter de kiezen kan beter een kind krijgen dan iemand van 40 met een relatie van een jaar.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:44:56 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135759482
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:24 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Had ik er dan uit moeten concluderen dat als je als 40-plusser een relatie krijgt dat je dan sowieso maar niet meer aan kinderen moet beginnen?
Want als vrouw heb je dan geen 5 jaar de tijd meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_135759738
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Had ik er dan uit moeten concluderen dat als je als 40-plusser een relatie krijgt dat je dan sowieso maar niet meer aan kinderen moet beginnen?
Want als vrouw heb je dan geen 5 jaar de tijd meer.
Natuurlijk niet, gewoon te oud. Trouwens, 40+ ers krijgen dan grote kans op Downtjes enzo, wie zit daar nu op te wachten?

Tenzij je zo schattig vind en er absoluut 1 wil hebben... Tsja...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:02:20 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135760107
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, gewoon te oud. Trouwens, 40+ ers krijgen dan grote kans op Downtjes enzo, wie zit daar nu op te wachten?

Tenzij je zo schattig vind en er absoluut 1 wil hebben... Tsja...
Wat een BS, zeker met de huidige prenatale diagnostiek.
Je weet dat de meeste kinderen met down bij jongere vrouwen worden geboren? Juist door de uitgebreide screening bij oudere vrouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:09:48 #117
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135760368
Ik vind dat ze er bij jou vroeg bij zijn :D Ik begin nu de 30 te naderen en nu pas beginnen de lange relaties zich om te zetten in koophuizen, kinderen en huwelijken. Wat ik er overigens ook zelf een prima leeftijd voor vindt!

Na een jaar samenzijn weet je niet of je voor altijd samen zal zijn, maar weet je dat na 5 jaar wel?
Ook huwelijken van 20 jaar of meer kunnen stuk gaan. Vind iemand die de sprong in het diepe waard is maar wachten tot je het 100% zeker weet kan gewoon niet :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_135767567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:09 schreef Frag_adder het volgende:
Ik vind dat ze er bij jou vroeg bij zijn :D Ik begin nu de 30 te naderen en nu pas beginnen de lange relaties zich om te zetten in koophuizen, kinderen en huwelijken. Wat ik er overigens ook zelf een prima leeftijd voor vindt!

Na een jaar samenzijn weet je niet of je voor altijd samen zal zijn, maar weet je dat na 5 jaar wel?
Ook huwelijken van 20 jaar of meer kunnen stuk gaan. Vind iemand die de sprong in het diepe waard is maar wachten tot je het 100% zeker weet kan gewoon niet :)
Wanneer is de trouwerij?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:04:38 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135783086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 00:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, maar doet er niet toe in dit topic. Verder, je kunt altijd hulp krijgen bij betalingsproblemen.
Wat hebben betalingsproblemen hiermee te maken?
Resistance is futile.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:08:01 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135783256
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Bijspringen op school. Ook zoiets. Dat wordt steeds normaler gevonden. Alsof de bakker je vraagt 'maandag arriveert er een grote lading bakmeel, zou jij mee kunnen helpen sjouwen? :P
:D
Resistance is futile.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:10:33 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135783395
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:38 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Ik weet niet zo zeker of het een langdurige stabiele relatie moet zijn, ik denk dat buiten fok mensen bestaan die ook in hun eentje een veilige stabiele omgeving kunnen bieden aan een kind.
Resistance is futile.
pi_135784205
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat hebben betalingsproblemen hiermee te maken?
Je noemde hypotheek een echte verplichting.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:33:34 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135784572
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je noemde hypotheek een echte verplichting.
Dat is het ook, je kunt niet zomaar de hypotheek opzeggen als je ineens besluit dat je in een andere stad wil wonen. Het bindt je aan een plek en aan de bank.
Resistance is futile.
pi_135784886
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is het ook, je kunt niet zomaar de hypotheek opzeggen als je ineens besluit dat je in een andere stad wil wonen. Het bindt je aan een plek en aan de bank.
Je kunt ook iets anders nemen.
pi_135784948
Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken hoe oud je partner is. Ik ben 22 en zit ook in zo'n situatie of ik wel of niet nu al vader wil worden. Mijn vriendin wil namelijk wel graag, maar zij is 28 dus ze heeft er ook de leeftijd voor.
Verder zou ik er niet aan beginnen voordat je een fatsoenlijke opleiding hebt afgerond. Mijn vriendin heeft al 6 jaar een goede baan en ik ben over 4/5 maanden afgestudeerd.
Maar diegenen wat op héle jonge leeftijd ouder worden (met 17 / 18 / 19 / 20 jaar) zijn meestal tokkies, geen afgeronde opleiding, die leven voor alcohol en sigaretten etc. Eigenlijk dus het volk wat niet weet wat kinderen krijgen inhoudt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')