Waar zeg ik dan dat ik bij ze gaan aanbellen om ze te vertellen dat ze hier per direct mee moeten stoppen?quote:Op maandag 20 januari 2014 10:29 schreef Catch22- het volgende:
Omdat ze dat fijn vinden? Ik snap niet zo goed waarom mensen willen oordelen over wat een ander doet en hoe hij zijn leven indeelt.
Als iemand op zijn 21e wil samenwonen, op zijn 23e wil trouwen en op zijn 27e 2 kinderen wil hebben, laat ze lekker.
Dat het anders misschien niet meer lukt? Sommigen zijn bang dat ze anders tot hun 40e single blijven en dan geen kinderen kunnen krijgen - aldus een aantal vriendinnen. Nou ja dan moeten ze lekker settelen op hun 20e en een kind krijgen niet lang daarna. Maar ik ben toch blij dat ik nog kan doen en laten wat ik wilquote:Op maandag 20 januari 2014 10:27 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Maar vanwaar zoeken sommige mensen al vanaf jonge leeftijd zo enorm naar vastigheid? Waar zijn ze bang voor door er iets langer mee te wachten?
Dat.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:29 schreef Catch22- het volgende:
Omdat ze dat fijn vinden? Ik snap niet zo goed waarom mensen willen oordelen over wat een ander doet en hoe hij zijn leven indeelt.
Als iemand op zijn 21e wil samenwonen, op zijn 23e wil trouwen en op zijn 27e 2 kinderen wil hebben, laat ze lekker.
Niet, maar je doet niet of het raar is (in ieder geval dat je het raar vindt).quote:Op maandag 20 januari 2014 10:31 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat ik bij ze gaan aanbellen om ze te vertellen dat ze hier per direct mee moeten stoppen?
Maar hij vindt het ook raar. Dat mag toch? Anderen vinden het misschien raar dat TS nog geen kind heeft op z'n 23e.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
(in ieder geval dat je het raar vindt).
De kans op blijvende complicaties van zwangerschap en bevalling stijgt met het stijgen van de leeftijd. De kans op een gehandicapt kind ook.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:33 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Een kind kan niet altijd nog natuurlijk, er zit wel een einddatum aan vast bij vrouwen
Eerder beginnen met het verdragen van een last om die last op latere leeftijd niet meer te verduren te krijgen.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:31 schreef Lienekien het volgende:
Vroeg kinderen kan een groot voordeel hebben. Ik heb een collega die al jong moeder was en zo eind dertig (kinderen groot genoeg om zichzelf te redden) besloot zich om te scholen en aan een tweede carrière te beginnen. En ze vindt het prettig om nu, in de veertig, niet meer 'in de kinderen' te zitten en op reis te kunnen met haar man.
quote:Op maandag 20 januari 2014 10:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De kans op blijvende complicaties van zwangerschap en bevalling stijgt met het stijgen van de leeftijd. De kans op een gehandicapt kind ook.
Zit TS straks met een werkeloze moeder met blijvende bekkeninstabiliteit en een mongoloïde kind. Maar hij heeft in zijn twintiger en begin dertiger jaren wel heerlijk van zijn vrijheid kunnen genieten. Trekt hij straks de haren uit zijn hoofd van spijt en afgunst als hij naar zijn leeftijdsgenoten kijkt die de kinderen al bijna uit huis hebben en van het leven aan het genieten zijn met verre vakanties e.d.
Of je blijft lekker kinderloosquote:Op maandag 20 januari 2014 10:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De kans op blijvende complicaties van zwangerschap en bevalling stijgt met het stijgen van de leeftijd. De kans op een gehandicapt kind ook.
Zit TS straks met een werkeloze moeder met blijvende bekkeninstabiliteit en een mongoloïde kind. Maar hij heeft in zijn twintiger en begin dertiger jaren wel heerlijk van zijn vrijheid kunnen genieten. Trekt hij straks de haren uit zijn hoofd van spijt en afgunst als hij naar zijn leeftijdsgenoten kijkt die de kinderen al bijna uit huis hebben en van het leven aan het genieten zijn met verre vakanties e.d.
Dat klinkt helemaal niet foutquote:Op maandag 20 januari 2014 10:40 schreef Impossibruuu het volgende:
Herkenbaar. Ik heb nu ook 'die leeftijd' (eind 20) dat iedereen om me heen met kinderen bezig is, sommigen al met de tweede of zelfs derde. Moet er niet aan denken. Vooral niet aangezien mijn partner en ik allebei een druk leven hebben (qua werk en carrière) en we erg van verre en actieve reizen houden. Vooral een koter werkt erg beperkend en je offert als het ware 2 decennia van je leven op. Het kost klauwen vol geld of je carrière lijdt er onder. Want laten we wel wezen, beiden 40+ uur per week in je werk investeren zit er niet in tenzij je je kind dag in dag uit dropt in een kinderopvang, en dat is naar horen stervensduur.
Het wordt mijn partner en mij regelmatig 'aangepraat' en ook de vele Facebook berichten liegen er niet om, zo'n koter schijnt helemaal geweldig te zijn. Wij zien het toch vooral als een beperking. De ouders in onze vrienden- en kennissenkring zie je uiteraard nooit meer want ze moeten altijd voor 'de kids' thuisblijven.
Wel hechten we beiden veel waarde aan zelfstandigheid. Een leuk plekje om te wonen hebben, een leuke bankrekening waar we leuke dingen (lees: reizen) van kunnen doen, de vrijheid hebben om wanneer we willen ergens spontaan naar toe te gaan, enzovoorts. Dat is voor ons succes en geluk.
*boks*quote:Op maandag 20 januari 2014 10:40 schreef Impossibruuu het volgende:
Herkenbaar. Ik heb nu ook 'die leeftijd' (eind 20) dat iedereen om me heen met kinderen bezig is, sommigen al met de tweede of zelfs derde. Moet er niet aan denken. Vooral niet aangezien mijn partner en ik allebei een druk leven hebben (qua werk en carrière) en we erg van verre en actieve reizen houden. Vooral een koter werkt erg beperkend en je offert als het ware 2 decennia van je leven op. Het kost klauwen vol geld of je carrière lijdt er onder. Want laten we wel wezen, beiden 40+ uur per week in je werk investeren zit er niet in tenzij je je kind dag in dag uit dropt in een kinderopvang, en dat is naar horen stervensduur.
Het wordt mijn partner en mij regelmatig 'aangepraat' en ook de vele Facebook berichten liegen er niet om, zo'n koter schijnt helemaal geweldig te zijn. Wij zien het toch vooral als een beperking. De ouders in onze vrienden- en kennissenkring zie je uiteraard nooit meer want ze moeten altijd voor 'de kids' thuisblijven.
Wel hechten we beiden veel waarde aan zelfstandigheid. Een leuk plekje om te wonen hebben, een leuke bankrekening waar we leuke dingen (lees: reizen) van kunnen doen, de vrijheid hebben om wanneer we willen ergens spontaan naar toe te gaan, enzovoorts. Dat is voor ons succes en geluk.
Binden misschien. Zo van 'dit laat ik niet meer gaan en met een kind is weggaan lastiger'..? Ik weet 't ook niet.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:51 schreef Truffeldoos het volgende:
Wat ik persoonlijk raarder vind, is dat al die jonge mensen na nog geen halfjaar/jaar relatie kinderen gaan krijgen of zelfs al zwanger zijn.
Al die jonge mensen? Jij kent ze allemaal?quote:Op maandag 20 januari 2014 10:51 schreef Truffeldoos het volgende:
Wat ik persoonlijk raarder vind, is dat al die jonge mensen na nog geen halfjaar/jaar relatie kinderen gaan krijgen of zelfs al zwanger zijn.
Kennissen van mij waren na elkaar een half jaar te kennen al zwanger, nu hebben ze er drie en komt ze erachter dat ze hem toch niet meer zo leuk vindt.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Binden misschien. Zo van 'dit laat ik niet meer gaan en met een kind is weggaan lastiger'..? Ik weet 't ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |