Domme tokkies weer.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:09 schreef Sheldon. het volgende:
Ik heb zelf wel eens mijn twijfels bij het idee van veel jonge mensen om me heen die kinderen krijgen.
Sommigen hebben dan echt pas net een relatie, en voor je het weet staat er op Facebook dat ze een kind krijgen... Ik kan dat toch niet erg verstandig vinden na een relatie van 6-12 maanden, maar wie ben ik..
Ken persoonlijk een meisje die nu zwanger is.. Heeft vroeger ook achter mij aangezeten, wilde altijd al graag een vriendje, op de bank hangen, vastigheid... Toen ze 15 was al...
Dat moet ze natuurlijk lekker zelf weten, maar ze heeft nu een vriend die een kop kleiner is dan haar, ziet er echt niet uit. Wel heeft hij haar zwanger gemaakt, en wonen nu samen in een klein appartementje.
Natuurlijk weet ik niet hoe het er daar binnenshuis aan toe gaat, maar het zou me niets verbazen als de nieuwigheid er straks af is dat ze denkt ; hmm misschien heb ik toch iets te snel gehandeld.
Ken namelijk ook zo'n situatie waarin ze al 2 kinderen hebben. Samengekomen in '10. In 3 jaar tijd even 2 kinderen uitgepoept. Hij automonteur, flinke ruzie gekregen, nu gescheiden, hij vreemdgegaan, zij met die kiddo's bij haar moeder. Tja
Je lijkt zelf wel een klein kind, man.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:03 schreef Greyson het volgende:
Gadverdamme zeg. Als ik al die kinderen zie dan word ik al misselijk. Of jonge kleffe stelletjes die je met een bezem kunt wegvegen.
Bah. Weg ermee.
Dit is ook mijn ideaal.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:40 schreef Impossibruuu het volgende:
Herkenbaar. Ik heb nu ook 'die leeftijd' (eind 20) dat iedereen om me heen met kinderen bezig is, sommigen al met de tweede of zelfs derde. Moet er niet aan denken. Vooral niet aangezien mijn partner en ik allebei een druk leven hebben (qua werk en carrière) en we erg van verre en actieve reizen houden. Vooral een koter werkt erg beperkend en je offert als het ware 2 decennia van je leven op. Het kost klauwen vol geld of je carrière lijdt er onder. Want laten we wel wezen, beiden 40+ uur per week in je werk investeren zit er niet in tenzij je je kind dag in dag uit dropt in een kinderopvang, en dat is naar horen stervensduur.
Het wordt mijn partner en mij regelmatig 'aangepraat' en ook de vele Facebook berichten liegen er niet om, zo'n koter schijnt helemaal geweldig te zijn. Wij zien het toch vooral als een beperking. De ouders in onze vrienden- en kennissenkring zie je uiteraard nooit meer want ze moeten altijd voor 'de kids' thuisblijven.
Wel hechten we beiden veel waarde aan zelfstandigheid. Een leuk plekje om te wonen hebben, een leuke bankrekening waar we leuke dingen (lees: reizen) van kunnen doen, de vrijheid hebben om wanneer we willen ergens spontaan naar toe te gaan, enzovoorts. Dat is voor ons succes en geluk.
Misschien zijn ze wel heel gelukkig. Ik heb zelf ook jonge ouders en m'n eerste 5 jaar in een klein appartementje gewoond. Geen trauma's aan overgehouden en m'n ouders houden nog zielsveel van elkaar. Het kan ook goed gaan.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:09 schreef Sheldon. het volgende:
Ik heb zelf wel eens mijn twijfels bij het idee van veel jonge mensen om me heen die kinderen krijgen.
Sommigen hebben dan echt pas net een relatie, en voor je het weet staat er op Facebook dat ze een kind krijgen... Ik kan dat toch niet erg verstandig vinden na een relatie van 6-12 maanden, maar wie ben ik..
Ken persoonlijk een meisje die nu zwanger is.. Heeft vroeger ook achter mij aangezeten, wilde altijd al graag een vriendje, op de bank hangen, vastigheid... Toen ze 15 was al...
Dat moet ze natuurlijk lekker zelf weten, maar ze heeft nu een vriend die een kop kleiner is dan haar, ziet er echt niet uit. Wel heeft hij haar zwanger gemaakt, en wonen nu samen in een klein appartementje.
Natuurlijk weet ik niet hoe het er daar binnenshuis aan toe gaat, maar het zou me niets verbazen als de nieuwigheid er straks af is dat ze denkt ; hmm misschien heb ik toch iets te snel gehandeld.
Ik heb een sterke drang tot settelen, maar dat gaat voor mij niet hand in hand met een kinderwens. Het uit zich bij mij op hele andere manieren.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb heel lang hetzelfde als TS gehad. Dat ik dacht van settelen![]()
![]()
![]()
Maar er komt voor de meesten een moment dat ze iemand vinden waar ze zichzelf comfortabel voelen. Waarin ze minder behoefte hebben maar de blijven ronddolen en elk weekend te gaan stappen o.i.d. Dit is trouwens geen waarde-oordeel over deze levensstijl.
Maar ervaring leert dat vroeg of laat iedereen een moment krijgt dat hij zichzelf wil settelen. Opvoeding, jeugdervaringen, huidige relatie (of gebrek eraan) hebben hooguit invloed op wanneer niet op als (uitzonderingen daar gelaten)s
Dat is vaak wel irritant ja, maar dat komt denk ik ook doordat anderen (mensen zoals jij en ik) cynisch worden van dat zoetsappige gezeik.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:27 schreef Impossibruuu het volgende:
Moet zeggen dat mijn kinderwens ook redelijk is beïnvloed de afgelopen jaren. Een paar jaren geleden leek het me nog wel leuk om ooit een kleine rond te hebben lopen, maar sinds je op je pauze op het werk, op Facebook en bij familiebezoeken door (vaak jonge) ouders constant geconfronteerd wordt met verhalen, filmpjes en foto's van lachende, krijsende, poepende, kotsende en schreeuwerige baby's van overtrotse ouders, heb ik werkelijk een afkeer voor kinderen gekregen. Vooral van die overenthousiaste en überpositieve berichten op Facebook; je ziet meteen in welke huishoudens en relaties het slecht gaat...
Ja fijn! Dus als jij 50-55 bent, ben je eindelijk verlost van die krengen en dan kun je alsnog 10-15 jaar krom liggen voor je werkgever terwijl je ook op je 20ste had kunnen genieten van het goeie leven.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt. Mijn jongste is 18 als ik 47 ben. Vind ik wel een prettig idee.. beter dan dat ik tegen die tijd 57 zou zijn.
Bwehe, da's mijn grote angst. Heb je ineens zo'n leuke baby.. blijkt al die schattigheid niet op te wegen tegen de keiharde werkelijkheid.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:19 schreef Kola het volgende:
[..]
Maar is dat juist niet de grootste vergissing? Het droomidee van een kind. Een gezin vormen samen, de schattige baby en het leuke kind, een deel van jezelf. Al dat soort bijzonderheden. Terwijl dat niet echt overeenstemt met de realiteit vaak.
schijt de hele boel onder omg bahquote:Op maandag 20 januari 2014 23:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bwehe, da's mijn grote angst. Heb je ineens zo'n leuke baby.. blijkt al die schattigheid niet op te wegen tegen de keiharde werkelijkheid.
In Nederland kan je dan toch gewoon nog kiezen voor een postnatale abortus?quote:Op maandag 20 januari 2014 23:48 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
haha ja of je krijgt kind met rood haar. Nou dag droom.
Even postnatale googlen hoor... brbquote:Op maandag 20 januari 2014 23:52 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
In Nederland kan je dan toch gewoon nog kiezen voor een postnatale abortus?
Tot zoquote:Op maandag 20 januari 2014 23:53 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Even postnatale googlen hoor... brb
Hoezo zou hij op z'n 20ste niet krom liggen?quote:Op maandag 20 januari 2014 23:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja fijn! Dus als jij 50-55 bent, ben je eindelijk verlost van die krengen en dan kun je alsnog 10-15 jaar krom liggen voor je werkgever terwijl je ook op je 20ste had kunnen genieten van het goeie leven.
Wat is keihard?quote:Op maandag 20 januari 2014 23:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bwehe, da's mijn grote angst. Heb je ineens zo'n leuke baby.. blijkt al die schattigheid niet op te wegen tegen de keiharde werkelijkheid.
Niet alleen dat. Maandenlang toeleven naar HET moment, waarbij je een sugar rush x 50.000 krijgt die puur en alleen hormoongedreven is. Hormoontjes weer normaal, dan blijft alleen de liefde die je voelt voor je kind.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:47 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
schijt de hele boel onder omg bah
Ouder1 is een zij.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hoezo zou hij op z'n 20ste niet krom liggen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |