quote:
Een van de beste films ooitquote:Op zondag 26 januari 2014 11:08 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik heb deze anders net in HD gezien:
C'era una volta il West (1968) - IMDb
Aanrader, maar neem er wel de tijd voor, duurt erg lang en kan soms wat traag zijn.
Tarantino heeft in mijn ogen inderdaad een aantal geweldige films gemaakt, maar ook een paar die niet door waren te komen.quote:Op zondag 26 januari 2014 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben op zich best fan van wat hij doet of probeert te doen, maar hij slaat nogal eens de plank volledig mis.
Kill Bill 1/2 heb ik al een paar keer geprobeerd uit te kijken maar dat is me nog nooit gelukt (steeds in slaap gevallenquote:Op maandag 27 januari 2014 07:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tarantino heeft in mijn ogen inderdaad een aantal geweldige films gemaakt, maar ook een paar die niet door waren te komen.
Death Proof... afgrijselijke kutfilm
Kill Bill 1&2... aardig, maar zwaar overgewaardeerd.
Mijn top 3 is Inglourious Basterds, Django en Reservoir Dogs.
V.
Ik vond Inglorious Bastards niet alleen een hele slechte film, maar ook een slecht gemaakte film. Het verhaal is al niet goed, maar het acteerwerk is vaak tenenkrommend. Binnen het genre van de kolderieke horrorklucht is From Dusk till Dawn misschien een topper, maar buiten dat genre zeker niet. Reservoir Dogs was destijds wel een originele film, maar ik vind dat hij het luchtige van Pulp Fiction mist om lollig te zijn en mist ook nog de vaart. Kill Bill vond ik wel weer heel aardig.quote:Op maandag 27 januari 2014 07:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tarantino heeft in mijn ogen inderdaad een aantal geweldige films gemaakt, maar ook een paar die niet door waren te komen.
Death Proof... afgrijselijke kutfilm
Kill Bill 1&2... aardig, maar zwaar overgewaardeerd.
Mijn top 3 is Inglourious Basterds, Django en Reservoir Dogs.
V.
FDTD is van Rodriguez.quote:Op maandag 27 januari 2014 08:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond Inglorious Bastards niet alleen een hele slechte film, maar ook een slecht gemaakte film. Het verhaal is al niet goed, maar het acteerwerk is vaak tenenkrommend. Binnen het genre van de kolderieke horrorklucht is From Dusk till Dawn misschien een topper, maar buiten dat genre zeker niet. Reservoir Dogs was destijds wel een originele film, maar ik vind dat hij het luchtige van Pulp Fiction mist om lollig te zijn en mist ook nog de vaart. Kill Bill vond ik wel weer heel aardig.
Barkhad Abdi. En te bedenken dat hij totaal geen ervaring had als acteur. Wereldtalent. Feitelijk acteert hij Hanks zelfs weg. Hanks is goed, maar je blijft wel Hanks zien. Het vermogen om iemand anders te worden zoals sommige acteurs kunnen, heeft hij niet. Het is altijd de typische top Hanks karakteristieken, schreeuwtjes, etc.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:45 schreef Rosario het volgende:
Captain Philips (2013)
Verhaal is inmiddels bekend, me dunkt. Hanks is fantastisch, net als de Somaliër, wiens naam ik zo gauw niet weet. Zitten een paar spannende scènes in, maar het is vaak wel een hele hoop hetzelfde geschreeuw. De film heeft een minimale politieke boodschap die ternauwernood overkomt.
IMDb: 8,1
Ik: 7,6
Vind jij.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Barkhad Abdi. En te bedenken dat hij totaal geen ervaring had als acteur. Wereldtalent. Feitelijk acteert hij Hanks zelfs weg. Hanks is goed, maar je blijft wel Hanks zien. Het vermogen om iemand anders te worden zoals sommige acteurs kunnen, heeft hij niet. Het is altijd de typische top Hanks karakteristieken, schreeuwtjes, etc.
Nee, het is een constatering. Eentje die ik niet in mijn eentje gedaan heb.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke vermakelijke "space-disaster" movie![]()
IMDB: 8,3
Mijn cijfer: 8
Wel jammer van die 5 min reclame aan het begin en einde voor de us army.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
Eens hoor. Tom Hanks was gewoon Tom Hanks, niet heel boeiend. Hoogstens aan het einde.
Die Somali was inderdaad veel indrukwekkender.
Oja, gisteren gezien:
Lone Survivor
Strakke actiefilm over een indrukwekkende missie in Afghanistan die volledig mislukt. Het gevoel van dreiging en dood is constant aanwezig, dat vind ik top gelukt. Ik ga mij in een Hollywood film niet bekommeren over patriottistisch of pro-war is, dat vind ik echt enorme kansloze opmerkingen namelijk. De film is ook niet helemaal accuraat, maar vanwege film overwegingen wat spannender gemaakt. Daar heb ik dus echt helemaal geen problemen mee, want het resultaat mag er zijn. Most extraordinary war film since Saving Private Ryan? Wellicht, en als je van het genre houdt een must-see.
8/10
Eerder : Most boring war film since Saving Private Ryanquote:Op maandag 27 januari 2014 15:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
Most extraordinary war film since Saving Private Ryan?
8/10
Ik vond het een hele leuke film en heb dat amsterdamse accent helemaal niet gehoord. Misschien ben ik minder kritisch dan de gemiddelde filmliefhebber, maar ik heb me nergens aan geërgerd tijdens het kijken van deze film.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe duur was de suiker
Een film over de slavernij, Interessant dacht ik, Al komt dat bedrogen uit, Deze film gaat namelijk niet over de slavernij, Deze film gebruikt de slavernij als setting om er vervolgens een filterdun verhaaltje in te vertellen te vergelijken met de films Costa, en verliefd op Ibiza of de soap gtst.
De film gaat over drie zusjes, Waarvan een er is verwekt bij een slaaf,
Om de laatste toch een beetje een normaal leven te geven maken ze haar tot huisslaaf van een van haar twee half zusjes. Op dat moment draait de film heel lang om de blanke zusjes twee jonge vrouwen die moeten trouwen kinderen krijgen noem het maar op om maar niet als ouwe vrijster te eindigen. Wat volgt is veel vreemdgaan en liefdes drama, Tot dat een van de zusjes naar Nederlands vertrekt en zo de film verlaat. Van af dat moment draait de film weer meer om het slaaf zusje ook wel Mini-Mini genoemd. Allemaal leuk een aardig tot dat Mini-Mini er met de plantage houder van haar zus vandoor gaat. Film zit er goed uit, de locaties zijn mooi en de kostuums zijn mooi prima als kostuum drama. Helaas is het verhaal kut en is er een acteur die er in negatieve zin uitspringt, Waarschijnlijk weet hij dit van zichzelf hij noemt zich namelijk Negative, Ik heb niks tegen donkere mensen maar wat een domme neger is dat. Zelfs wanneer hij een Surinaamse slaaf moet spelen weet hij niet hoe hij zijn zwaar irritante lelijke Amsterdamse accent moet verbergen.
Wat je dus krijgt is een neger slaaf die een of ander bostaaltje spreekt met een Amsterdamsaccent erdoor, En man man wat is die kerel vol van zichzelf, Verschrikkelijke vent zo als eerder ook al te zien was bij Expeditie Robinson.
[ afbeelding ]
Echt precies mijn mening dit...nicequote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:25 schreef speknek het volgende:
The Hunger Games: Catching Fire (2013) - IMDb
Het tweede deel is verrassend genoeg een stuk beter dan het eerste deel van the Hunger Games. Dat komt door vier belangrijke pluspunten. Waar het eerste deel een beetje een slap aftreksel van Battle Royal met tenenkrommende Twilight liefdesdriehoek was, gaat deze film verder met het thema van een dictatuur (eigenlijk 'volwassenen') die de arme bevolking er met brood en spelen onder probeert te houden, en heeft zodoende veel meer een eigen smoel. Met mooie cinematografie en goed camerawerk van de nieuwe regisseur is het daarnaast opvallend hoe vaak je een 'fuck yeah drie vingers in de lucht' gevoel krijgt voor wat eigenlijk een domme tienerfilm is met bordkartonnen karakters. Maar misschien het belangrijkste is dat het zijn kijkers redelijk serieus neemt. Bij een paar momenten vraag je je af wat de neuk er zojuist gebeurde, en de redelijk onvoorspelbare eindtwist zorgt dan voor een mooie 'postdictability'. Als laatste blijft de keuze voor Jennifer Lawrence goed uitpakken, want de ervaring die ze in de tussentijd heeft opgedaan zie je terug in haar acteerwerk.
Hetzelfde kan je helaas niet zeggen van de vervelende liefdesdriehoek die weer de kop opsteekt, en de (toegegeven ondankbare) tenenkrommende rollen van Peeta en Gale, die er alleen zijn om twaalfjarige meisjes en veertigjarige huisvrouwen te laten zwijmelen. De film duurt ook te lang; tegen de tijd dat de Hunger Games uitbreken zou je eigenlijk al richting een slot willen gaan. Gelukkig duren ze niet zo lang en bevatten ze een leuke twist. Wat overblijft is toch een zeer onderhoudende pulpfilm.
8.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Erg goed weergegeven en neergezet als je als kijker niet eens meer weet wat er echt is gebeurd en wat het doet met iemand.
Ik: 8.5
Imdb: 8.3
The Chronicles of Riddick: Dead Man Stalking (2013) - IMDb
Richard B. Riddick, lord marshall van de Nercomongers, laatste van de Furians in het universum. Gaat op zoek naar zijn thuisplaneet en euhm.. Ja. Dat dus.
Dus de eerste van de triologie, Pitch Black, waarin Riddick op een planeet crashed en daar de ultieme badass uit gaat hangen en iedereen redt van lijpe aliens. Dat is deze film, maar dan met badass bounty hunters die achter zijn ass aanzitten. Het tweede deel van de trilogie wordt even kort aanhaalt, maar als je wil weten hoe dat hele gebeuren verder gaat heb je pech. Eigenlijk is die hele film een zooitje, eerste gedeelte is survivalman spelen op een vreemde planeet met spacedog sidekick om vast te stellen hoe badass riddick is, daarna is het een tien kleine negertjes film met Riddick als Freddy Kruger om vast te stellen hoe badass hij is en het laatste gedeelte is film één nog een keer, om vast te stellen hoe badass hij is. Wel vermakelijk, maar damn. Saillant detail, Diesel heeft deze zelf gefinancierd van zijn Fast&Furious moneyz, blijkbaar was hij de enige in Hollywood de vond dat er nog een Riddick film moest komen.
Ik: 6.5
Imdb: 6.4
Kaze no tani no Naushika (1984) - IMDb
In een post-apocalyptisch tijdperk is de wereld verdeelt in verschillende naties. Princes Nausicäa probeert de twee grootste ervan te weerhouden de planeet te vernietigen.
Deze van Miyazaki had ik nog niet gezien. Niet zo goed als Mononoke of Spirited Away, maar wederom goed. Prachtige beelden, en een stuk serieuzer dan zijn andere films. Natuurlijk een dikke dubbele boodschap, maar dat is niet erg. Kijkt gewoon prettig weg.
Ik: 8
Imdb: 8.2All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Die wil ik ZO graag zienquote:Op woensdag 29 januari 2014 12:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Dallas Buyers Club (2013) - IMDb
[ afbeelding ]
Als de homofobe Ron Woodroof in 1985 te horen krijgt dat hij besmet is met HIV en nog 30 dagen te leven heeft, legt hij zich daar niet bij neer. Hij gaat wanhopig op zoek naar een medicijn, een die niet op legale wijze te verkrijgen blijkt.
Wat een film. En wat een rollen van Matthew McConaughey en Jared Leto. Los van het feit dat ze beide veel zijn afgevallen voor de film en bijna onherkenbaar zijn, zetten ze uitstekende acteerprestaties neer. De film zelf laat ook goed zien hoe het voor mensen met aids was om in die tijd met de ziekte te leven. Daarbij gaat het niet alleen om een gebrek aan goede medicatie, wat natuurlijk een groot probleem was, maar ook hoe slecht de gemiddelde burger geinformeerd was over aids. De film vertelt een goed verhaal waarbij de belangen van de FDA en de belangen van de zieken lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan. Terwijl het precies andersom zou moeten zijn. Ook homofobie wordt weer eens aan de kaak gesteld. Dat kan wat mij betreft niet vaak genoeg.
8.5/10
Zeer sterke film, inderdaad. Erg overtuigende rollen van McConaughey en Leto; wat mij betreft Oscarwaardig. Ik zou de film ook een 8.5 of 9 geven.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Dallas Buyers Club (2013) - IMDb
[ afbeelding ]
Als de homofobe Ron Woodroof in 1985 te horen krijgt dat hij besmet is met HIV en nog 30 dagen te leven heeft, legt hij zich daar niet bij neer. Hij gaat wanhopig op zoek naar een medicijn, een die niet op legale wijze te verkrijgen blijkt.
Wat een film. En wat een rollen van Matthew McConaughey en Jared Leto. Los van het feit dat ze beide veel zijn afgevallen voor de film en bijna onherkenbaar zijn, zetten ze uitstekende acteerprestaties neer. De film zelf laat ook goed zien hoe het voor mensen met aids was om in die tijd met de ziekte te leven. Daarbij gaat het niet alleen om een gebrek aan goede medicatie, wat natuurlijk een groot probleem was, maar ook hoe slecht de gemiddelde burger geinformeerd was over aids. De film vertelt een goed verhaal waarbij de belangen van de FDA en de belangen van de zieken lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan. Terwijl het precies andersom zou moeten zijn. Ook homofobie wordt weer eens aan de kaak gesteld. Dat kan wat mij betreft niet vaak genoeg.
8.5/10
Zeker een aanrader. De eerste trage 40 minuten moet je echter wel even doorheen. Het eerste deel van de film is voor mij dan ook een 6, de resterende bijna 1,5 uur een 9!quote:Op maandag 27 januari 2014 14:23 schreef planethugo het volgende:
Out of the Furnace
[ [url=http://cdn2-www.craveonline.com/asset(...)-Bale.jpg]afbeelding[/url] ]
Harde, rauwe film met een sterrencast over een lasser (Bale) die zijn broer(Casey Affleck) probeert te beschermen maar zelf ook niet alles op orde heeft. Verwacht geen gangsterfilm met elke 10 minuten een actiescene(wat na de openingsscène voor de hand ligt) maar een rauw drama waar af en toe iets hards in gebeurt. Ook met Willem Dafoe, Forest Whitaker en een uitblinkende Woody Harrelson als een gestoorde gangster. Geslaagde film, goede sfeer, topcast en toch had ik het idee dat er meer in gezeten had. Desalniettemin een aanrader.
8.5
Heb je het boek gelezen? Ik vond het boek erg goed.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:12 schreef planethugo het volgende:
Enders Game
[ afbeelding ]
Ender is uitverkoren om een alien ras, dat 60 jaar geleden de aarde aanviel en verslagen werd, op de eigen planeet definitief te verslaan. Wat volgt is een lange training die Ender moet voltooien voordat hij daadwerkelijk commandant kan worden. Het ziet er allemaal gelikt uit, mooie effects, prima actie maar de trainingsoefeningen heb je na een uur wel gezien. Echt veel variatie biedt de film niet en dat is een gemiste kans want de cast en het budget was er gewoon. De jonge hoofdrolspeler doet het trouwens verrassend goed, daar gaan we nog meer van horen. Van Ender denk ik niet aangezien de film financieel behoorlijk flopte. En dat terwijl het tegen het eind eindelijk interessanter wordt.
6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik: 8.5
Imdb: 7.1All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Ja, dat had ik ook. Tijdens het kijken vroeg ik me steeds af of het nu serieus of juist komisch bedoeld was. Later lees je dan dat het gebaseerd is op waargebeurd verhaal...quote:Op zaterdag 1 februari 2014 09:47 schreef SeLang het volgende:
Pain & Gain (2013)
A trio of bodybuilders in Florida get caught up in an extortion ring and a kidnapping scheme that goes terribly wrong.
"This is a true story". Yeah right.... Toch, toen ik vanmorgen even googelde op deze film bleek dat veel van de ongeloofwaardige dingen in deze film gewoon wel echt zijn gebeurd, alleen is er een soort van black comedy van gemaakt, het is wat aangedikt en zijn de karakters van de participanten in de film heel anders dan in werkelijkheid. Ik vond het een onderhoudende film maar iets teveel slapstick/ ongeloofwaardig... en dat laatste blijkt nu onterecht. Met deze wetenschap vind ik de film nu achteraf gezien toffer dan op het moment dat ik hem keek.
8,0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6.8/10
Heb 'm zojuist ook gezien. Ik vond het boek erg sterk. De film blijft echter op de oppervlakte.quote:Op zondag 2 februari 2014 00:50 schreef speknek het volgende:
Ender's Game (2013) - IMDb
Ik vond het boek heel leuk, maar het had wel wat last van karakters die puur al plot devices werden gebruikt. Deze film kijkt als een vrij letterlijke samenvatting van het boek, en daardoor wordt het probleem alleen maar erger. Ookal was het boek niet heel erg dik, met te weinig tijd worden de belangrijke aktes afgekruisd, zonder dat je echt binding krijgt met wat er gebeurt. Sommige castings zijn ook nogal...ongelukkig. De gevechten zijn wel inventief vormgegeven en de regie is in het algemeen simpel maar doeltreffend, wat de film niet bijster goed, maar wel leuk maakt om naar te kijken.
5.
Back in the day was het wel een goede film hoor, wat ik me ervan herinner, typische Coen bros film eigenlijk.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:02 schreef SeLang het volgende:
Fargo (1996)
Jerry Lundegaard's inept crime falls apart due to his and his henchmen's bungling and the persistent police work of the quite pregnant Marge Gunderson.
Dit is het omgekeerde van Pain and Gain. Na Pain and Gain had ik zin in nog een ander ongeloofwaardig doch waargebeurd verhaal: Fargo. Deze is helaas een stuk slechter gedaan. De karakters zijn karikaturen, maar zijn niet grappig ofzo waardoor het af en toe irritant is. Het lijkt wel alsof de makers niet konden beslissen of ze een comedie of een serieuze film wilden maken en daardoor werd het geen van beiden. Maar vooral het idee dat het waar gebeurd is hield het voor mij toch interessant.... Maar toen ik vanmorgen hierop googelde bleek dat deze film gewoon is verzonnen, ondanks de serieus ogende claim aan het begin van de film, wat gewoon een goedkope truuk is om het publiek te binden. Bummer. De 8,2 op IMDb is voor mij onverklaarbaar.
6,0
Ik heb hem niet zo lang geleden nog eens bekeken, en voor mij is het nog steeds een goede film. Moest er nog steeds erg om lachen.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:06 schreef Ryan3 het volgende:
Back in the day was het wel een goede film hoor, wat ik me ervan herinner, typische Coen bros film eigenlijk.
Ja, alles loopt verkeerd hè. En Macy kan zo mooi een alledaagse kluns spelen. Ik begrijp die 8,2 op imdb ook wel eigenlijk.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb hem niet zo lang geleden nog eens bekeken, en voor mij is het nog steeds een goede film. Moest er nog steeds erg om lachen.
Maar toch zal je deel 3 weer gaan kijkenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:14 schreef golfer het volgende:
The Hunger Games: Catching Fire (2013) - IMDb
Net als het eerste deel kon het mij niet echt pakken. Voornamelijk gekeken vanwege special effects en niet vanwege het (vrij slappe) verhaaltje.
IMDb: 8,0
Ik: 6,5
Ik denk niet dat het bedoeld was als goedkope truuk om publiek te binden, dat heeft deze film echt niet nodig.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:02 schreef SeLang het volgende:
[[quote]Op zondag 2 februari 2014 09:02 schreef SeLang het volgende:
Fargo (1996)
Maar toen ik vanmorgen hierop googelde bleek dat deze film gewoon is verzonnen, ondanks de serieus ogende claim aan het begin van de film, wat gewoon een goedkope truuk is om het publiek te binden. Bummer. De 8,2 op IMDb is voor mij onverklaarbaar.
6,0
quote:Op zondag 2 februari 2014 09:24 schreef SnuggLe het volgende:
American Hustle
Met 8 oscarnominaties en zo'n sterrencast denk je "dat moet wel een goede film zijn". Nou, niet dus. Het verhaal kabbelt en kabbelt maar voort. Geen overtuigend acteerspel,geen overtuigende conversaties of verrassende plotwendingen. Gewoon een totaal middelmatige film. Ik heb hem dan ook na iets meer dan een uur uitgezet, omdat ik (en mijn vrouw) totaal in slaap vielen.
een 5
Een 6,0 voor wat misschien wel de beste film van de Coen Brothers is. Dan heb je het echt niet begrepen.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:02 schreef SeLang het volgende:
Fargo (1996)
Jerry Lundegaard's inept crime falls apart due to his and his henchmen's bungling and the persistent police work of the quite pregnant Marge Gunderson.
Dit is het omgekeerde van Pain and Gain. Na Pain and Gain had ik zin in nog een ander ongeloofwaardig doch waargebeurd verhaal: Fargo. Deze is helaas een stuk slechter gedaan. De karakters zijn karikaturen, maar zijn niet grappig ofzo waardoor het af en toe irritant is. Het lijkt wel alsof de makers niet konden beslissen of ze een comedie of een serieuze film wilden maken en daardoor werd het geen van beiden. Maar vooral het idee dat het waar gebeurd is hield het voor mij toch interessant.... Maar toen ik vanmorgen hierop googelde bleek dat deze film gewoon is verzonnen, ondanks de serieus ogende claim aan het begin van de film, wat gewoon een goedkope truuk is om het publiek te binden. Bummer. De 8,2 op IMDb is voor mij onverklaarbaar.
6,0
Wel afgezien, maar met je eens, vond hem heel erg tegenvallen, wij hebben hem ook pas de volgende dag afgekeken.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:24 schreef SnuggLe het volgende:
American Hustle
Met 8 oscarnominaties en zo'n sterrencast denk je "dat moet wel een goede film zijn". Nou, niet dus. Het verhaal kabbelt en kabbelt maar voort. Geen overtuigend acteerspel,geen overtuigende conversaties of verrassende plotwendingen. Gewoon een totaal middelmatige film. Ik heb hem dan ook na iets meer dan een uur uitgezet, omdat ik (en mijn vrouw) totaal in slaap vielen.
een 5
About Time
Dus dan maar About Time kijken. 'From the creator of' Notting Hill. Duidelijk Britse film, maar wel onderhoudend. Je verwacht steeds dat er nog een twist komt met Charlotte, maar die komt maar niet. Aardige film, grappig verhaal.
een 7
Ik vind Fargo ook de beste film van de Coen bros. Helaas zegt dat meer over de rest. Alhoewel hier het idee van kleine losers met grote ambities die verschrikkelijk misgaan nog wel origineel en leuk is, zitten er ook redelijk wat ergerlijke situaties in. Zou hem een zeven geven.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:21 schreef DO2 het volgende:
[..]
Een 6,0 voor wat misschien wel de beste film van de Coen Brothers is. Dan heb je het echt niet begrepen.
De 8,2 van imdb is idd aan de voorzichtige kant. Verdient een dikke 9.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik: 5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en Idris Elba
Imdb: 7.6All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Enquote:Op zondag 2 februari 2014 17:32 schreef Miam het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat ik net het boek uit heb wou ik de film ook graag eens kijken,
Niet alle passages uit het boek zijn verwerkt in de film, dat is jammer.
Wel geeft de film goed de ellende weer waarin Christiane F zich bevindt.
Ik geef de film een 6.0.
Jaaaaaaaquote:
Het kwam op mij meer over als een blockbuster TV serie dan een volwaardige film. Een cliffhanger past niet in een bioscoopfilm. Ik krijg dan meteen het gevoel dat ik maar een helft van de film krijg te zien.quote:Op maandag 27 januari 2014 08:33 schreef SeLang het volgende:
The Hunger Games: Catching Fire (2013)
Katniss Everdeen and Peeta Mellark become targets of the Capitol after their victory in the 74th Hunger Games sparks a rebellion in the Districts of Panem.
Deze film begon als een mooie belofte maar ik werd daarin uiteindelijk toch teleurgesteld. In de eerste helft van de film worden de spelers geïntroduceerd met verschillende eigenschappen en daardoor verwachtte ik dat het spel zelf vol met intriges en interessante twists zou zitten. Maar dat was totaal niet het geval. Het verloop van het spel zelf is allemaal nogal mat en oninteressant. Neemt niet weg dat de film verder wel mooi gemaakt is en de 146 minuten speelduur was om voordat ik het wist. Maar dat laatste is was denk ik vooral vanwege de anticipatie op wat gaat komen maar wat nooit kwam. Daardoor heb ik een gemengd gevoel over deze film.
7,5
.quote:geregisseerd door Steven Spielberg
met Liam Neeson, Ralph Fiennes en Ben Kingsley
Oskar Schindler is een ijdele en hebberige Duitse zakenman die echter tijdens het Nazi-regime zeer menselijke trekjes begint te vertonen wanneer hij besluit om zijn fabriek te gaan gebruiken als vluchtplaats voor Joden. Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Schindler, die op deze manier ongeveer 1100 Joden van de gaskamers van Auschwitz heeft weten te redden
quote:Op maandag 3 februari 2014 10:13 schreef HostiMeister het volgende:
Thor: The Dark World (2013) - IMDb
[ afbeelding ]
Verplicht vervolg op Thor. Stelletje elven komen MacGuffinStof scoren om het universum te vernietigen dat toevallig het vriendinnetje van Thor heeft vergiftigd ofzo.
Pff... Wat een duffe film. Ik zat me echt te ergeren aan alles, het saaie plot, de stompzinnige comic relief (ik bedoel dan heb je Kat Dennigs, laat dan minstens wat meer tiet zien ofzo als de grapjes niet leuk zijn). De hamer van Thor had nog meer karakter en overtuiging dan Natalie Portman, iets wat je haar niet echt aan kan rekenen. Fucking elven met lasers en ruimteschepen die 5000 jaar oud zijn maar alles wel oplossen met een ouderwetse knokpartij. Ik snap dat het in de franchise moet passen enzo, maar het hoeft niet stompzinnig, kijk naar The Avengers (die natuurlijk ook niet foutloos was, maar wel minder debiel).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik: 5inderdaad, hij was niet zo best. van mij toch net een 6, heb me niet verveeld, loki, en visueel ziet het er leuk uit. voor de rest is het vrij belachelijk, en deel 1 had nog wel wat, qua opbouw. deze niet. was te verwachten natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en Idris Elba
Imdb: 7.6
Fassbenderquote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:31 schreef planethugo het volgende:
12 years a slave
[ afbeelding ]
Je weet dat het niet goed gesteld was met negers in de slaventijd maar om het allemaal nog een keer te zien in een met zorg gemaakte oscarfilm is toch wel indrukwekkend. Een topcast met een aantal grote acteurs in kleine rollen, en Michael Fassbender die indruk maakt als de psychopathische plantagebaas, gecombineerd met een boeiend verhaal. Ik had wat vals sentiment en open deuren verwacht maar dat viel reuze mee. Film die elke scene boeit en wat mij betreft mag hij de oscar wel winnen.
9.0
Daar doe je de Coen Bros dan ernstig mee tekort.quote:Op zondag 2 februari 2014 19:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind Fargo ook de beste film van de Coen bros. Helaas zegt dat meer over de rest. Alhoewel hier het idee van kleine losers met grote ambities die verschrikkelijk misgaan nog wel origineel en leuk is, zitten er ook redelijk wat ergerlijke situaties in. Zou hem een zeven geven.
The Big Lebowski is een van mijn alltime favorites. Die krijgt van mij een 9 omdat die mij nooit verveelt en ik hem elke keer weer leuk vind als ik hem zie (en ik heb hem denk ik al 10x gezien).quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:12 schreef DO2 het volgende:
[..]
Daar doe je de Coen Bros dan ernstig mee tekort.
Lang niet alles wat ze gedaan hebben is memorabel, maar films als The Big Lebowski, O Brother Where Art Thou?, No Country For Old Men en Fargo verdienen allemaal meer dan een 7. Daar zit enorm veel kwaliteit in.
Al is het maar voor de cinematografie, de muziek, het acteerwerk en het script in die films.
Dan laat ik de weldoordachte, subtiele en ook hilarische scenes waarmee de films doorspekt zijn nog achterwege.
na eergisteren Schinlders listquote:geregisseerd door Roman Polanski
met Adrien Brody, Thomas Kretschmann en Frank Finlay
Op 23 september 1939 speelt de jonge pianist Wladyslaw Szpilman voor de radio 'Nocturne in d-mineur' van Frédéric Chopin. Door het lawaai van de bombardementen kan hij zichzelf nauwelijks horen. Een halfuur na afloop van dit optreden wordt de zaal van de Poolse omroep geraakt en is de radio definitief uit de ether. De gevolgen van de bezetting voor Warschau zijn afschuwelijk: het getto, de joodse opstand, de deportaties. Maar terwijl zijn volledige familie en vele vrienden worden uitgemoord, tracht Szpilman te overleven in de gehavende stad. Hij krijgt daarbij hulp van Poolse verzetsstrijders.
Heeft TBL uberhaupt een script dan?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:15 schreef speknek het volgende:
De cinematografie is wel aardig, maar TBL, OBWA en NCfOM hebben alledrie een zeer matig script, maar goed, offtopic.
Ik vond die nieuwe van de Coen Brothers ook erg leuk: Inside Llewyn Davis.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
The Big Lebowski is een van mijn alltime favorites. Die krijgt van mij een 9 omdat die mij nooit verveelt en ik hem elke keer weer leuk vind als ik hem zie (en ik heb hem denk ik al 10x gezien).
quote:Op maandag 3 februari 2014 10:13 schreef HostiMeister het volgende:
Thor: The Dark World (2013) - IMDb
[ afbeelding ]
Verplicht vervolg op Thor. Stelletje elven komen MacGuffinStof scoren om het universum te vernietigen dat toevallig het vriendinnetje van Thor heeft vergiftigd ofzo.
Pff... Wat een duffe film. Ik zat me echt te ergeren aan alles, het saaie plot, de stompzinnige comic relief (ik bedoel dan heb je Kat Dennigs, laat dan minstens wat meer tiet zien ofzo als de grapjes niet leuk zijn). De hamer van Thor had nog meer karakter en overtuiging dan Natalie Portman, iets wat je haar niet echt aan kan rekenen. Fucking elven met lasers en ruimteschepen die 5000 jaar oud zijn maar alles wel oplossen met een ouderwetse knokpartij. Ik snap dat het in de franchise moet passen enzo, maar het hoeft niet stompzinnig, kijk naar The Avengers (die natuurlijk ook niet foutloos was, maar wel minder debiel).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik: 5Bedankt voor je review. Heb de film al een tijdje hier liggen maar nog steeds geen tijd gehad deze te bekijken en had er vooraf best wel hoop op dat het de moeite van het bekijken waard was te meer ik het eerste deel wel aardig vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en Idris Elba
Imdb: 7.6
Ik heb de film gister toevallig gezien, en ik vond hem minder leuk dan deel 1, maar wel te doen. Helaas minder humor dan in deel 1, maar vond de review van HostiMeister wel erg negatief. Natuurlijk mag ieder zijn mening geven hoorquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:10 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Bedankt voor je review. Heb de film al een tijdje hier liggen maar nog steeds geen tijd gehad deze te bekijken en had er vooraf best wel hoop op dat het de moeite van het bekijken waard was te meer ik het eerste deel wel aardig vond.
Wait, what?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:15 schreef speknek het volgende:
De cinematografie is wel aardig, maar TBL, OBWA en NCfOM hebben alledrie een zeer matig script, maar goed, offtopic.
Gelukkig, dan ligt het niet aan mij. Was destijds benieuwd na lovende recensies. Heb hem na iets van 20 minuten uitgezet, voor ik iets zwaars door mijn tv zou flikkeren. Kutfilm. Kut-Poppy.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:09 schreef Falco het volgende:
Happy-Go-Lucky (2008) - IMDb
Potdikkie, al vanaf minuut één had ik een intense hekel aan Sally Hawkins. Ze speelt Poppy, de naïeve leerkracht die alleen maar vrolijk in het leven kan staan en verwacht dat de buitenwereld ook haar infantiele grapjes leuk vindt. Nee dus, niet iedereen heeft behoefte daar aan en wil ook wel eens graag met rust gelaten worden, zeker na herhaaldelijke aandachtstrekkerij van haar. Ik word heel erg kriebelig van dit soort mensen en zodoende werd deze film ook niet bepaald een succes.
De film is dus voornamelijk een karakterschets van Poppy en de intereactie van haar met anderen. Daarbuiten liet Happy-Go-Lucky weinig zien en eigenlijk gebeurt er ook niet veel bijzonder. De enige persoon die enigzins op mijn sympathie kon rekenen was een norse auto-instructeur die helemaal wild wordt van Poppy's gedrag. Jammer alleen dat ie geportreteerd moest worden met PVV-standpunten en andere bizarre denkbeelden. Cijfer: 4,5
Poppy, wat een schatje.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:56 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gelukkig, dan ligt het niet aan mij. Was destijds benieuwd na lovende recensies. Heb hem na iets van 20 minuten uitgezet, voor ik iets zwaars door mijn tv zou flikkeren. Kutfilm. Kut-Poppy.
V.
Waar kun je deze zien met ondertiteling?? lijkt me heel vetquote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:31 schreef Individual het volgende:
Escobar, el patrón del mal (TV Mini-Series 2012) - IMDb
[ afbeelding ]
Een Colombiaanse novela (soap) over het leven van Pablo Escobar. Een cast van 1500 mensen en gefilmd op 450 locaties. Zoals in zijn leven is het vol actie. Voor de mensen die Breaking Bad hebben gezien is dit de overtreffende trap. BB on steroids!
Het is op het moment ook razend populair in Argentinië.
Net de laatste aflevering gezien. 74 afl van een uur.![]()
Breaking Bad kreeg 9/10
Escobar, el patrón del mal 10/10![]()
Op naar de volgende Colombiaanse drugsmaffia soap: El Cartel de los Sapos.
De eerste 2 afl en promo: http://www.caracolinterna(...)cobar--the-drug-lordquote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:27 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Waar kun je deze zien met ondertiteling?? lijkt me heel vet
Hmmm, misschien is hij nu wat voorspelbaar vanwege de hele zombie hype, maar toen deze net uit was, was ie echt wel origineel. Ik vond hem echt geweldig, ook vaker dan 1x gezien. Een van de weinige "comedy's" die ik hoger dan een 8 heb gegeven op IMDb.quote:Op zondag 9 februari 2014 01:43 schreef DO2 het volgende:
Zombieland
Ik begrijp werkelijk niet waar die 7,8 op imdb vandaan komt,.
De film is veel te voorspelbaar en eentonig om te intrigeren.
De karakters zijn 2-dimensionaal. En met hier en daar een aardige grap is het ook geen geslaagde comedy.
Er valt verder niet veel over te zeggen. Als je deze niet gezien hebt, mis je weinig.
Geef 'm een 4,5.
Ik vond hem daarin tegen harstikke tof, helemaal eens met het imdb cijferquote:Op zondag 9 februari 2014 01:43 schreef DO2 het volgende:
Zombieland
Ik begrijp werkelijk niet waar die 7,8 op imdb vandaan komt,.
De film is veel te voorspelbaar en eentonig om te intrigeren.
De karakters zijn 2-dimensionaal. En met hier en daar een aardige grap is het ook geen geslaagde comedy.
Er valt verder niet veel over te zeggen. Als je deze niet gezien hebt, mis je weinig.
Geef 'm een 4,5.
Het kwam op mij vooral over als een Amerikaanse remake van Shaun of the Dead. Wel vermakelijk maar SotD is vele malen beter (imo)quote:Op zondag 9 februari 2014 10:16 schreef JDx het volgende:
[..]
Hmmm, misschien is hij nu wat voorspelbaar vanwege de hele zombie hype, maar toen deze net uit was, was ie echt wel origineel. Ik vond hem echt geweldig, ook vaker dan 1x gezien. Een van de weinige "comedy's" die ik hoger dan een 8 heb gegeven op IMDb.
quote:Op zondag 9 februari 2014 12:14 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren afgekeken:
Breaking Bad - Season 5
Thank you, Mr. White!
IMDB Cijfer: 9,6/10
Mijn Cifjer: 8,5/10
Hele vage film! Keek hem met Schotse ondertiteling die 2 seconden achterliepquote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Filth
http://www.moviemeter.nl/film/89494
Met de Kerst voor de deur is rechercheur Bruce Robertson zijn werk aan het afronden. Hij kijkt uit naar zijn trip naar Amsterdam voor een losbandig weekend. Het laatste wat hij nu kan gebruiken is een moordzaak, ondanks dat hij hiermee de kans krijgt op promotie. Een promotie waar hij wanhopig naar hunkert. Maar Bruce moet nogal wat obstakels overwinnen, waaronder een alcohol- en drugsverslaving, een dramatische verslechtering van zijn gezondheid en een aantal buitenechtelijke affaires.
vermakelijke film wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |