quote:
Op zondag 19 januari 2014 06:43 schreef editoor het volgende:[..]
De meeste hebben geeneens een "gameplan". Die houden vast aan hun eigen tennis visie en proberen uit eigen kracht Serena te verslaan, wat bijna altijd faalt. Zonder een goed plan hoef je niet eens te beginnen te spelen tegen Serena, want dan heb je sowieso al gefaald. Trial and error is niet de manier om Serena aan te pakken. Als je denkt dat strategie een utopie is, dan heb je het behoorlijk mis. Als je werkelijk denkt dat Ivanovic zonder een strategie op de baan is gekomen, heb je denk ik een hele andere wedstrijd gezien dan ik.
Zoals ik al zei kun je nog zo'n goed gameplan hebben, maar als je het, ofwel door eigen onvermogen ofwel omdat het door Serena onmogelijk wordt gemaakt, niet tot uitvoer kunt brengen heb je er weinig aan. Speelsters waarvan jij zegt dat ze falen omdat ze aan hun eigen visie vasthouden (deed Ivanovic ook gewoon hoor), hebben in bijna alle gevallen simpelweg geen andere mogelijkheid. Een beter voorbeeld als Sharapova is er bijna niet.
Ivanovic deed weinig anders dan normaal overigens, de uitvoer was alleen erg goed. Ze kon dan weliswaar profiteren van het pushen van Williams (groundstrokes van gemiddeld 104 km/h tegenover 114 km/h voor Ivanovic) en kreeg veel halfcourtballen die iemand als Ivanovic prima weg kan leggen. Maar ook op de service van Williams, die wel normaal op niveau was, had ze ook een meer dan prima antwoord. En zelfs volleys, lobs en dat soort werk pakten geheel tegen Ivanovic' gewoonte goed uit.