abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2014 @ 22:54:35 #51
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_135987294
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:39 schreef Kansenjongere het volgende:

Kun je ook in je glazen bol zien wanneer we eindelijk weer eens een Elfstedentocht krijgen?
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:39 schreef TheGeneral het volgende:

Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen.
Jullie denken dat Wawrinka gewonnen had zonder de blessure van Nadal? Vergeet niet dat de h2h van Wawrinka tegen Nadal nog erger is dan die van Federer. Ik denk dat het het klassieke patroon wat we bij Fedal ook wel zien geweest zou zijn: Sterk beginnen en dan gefrustreerd verliezen.

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar ik vind dit geen onrealistisch scenario dus die sarcastische reacties begrijp ik niet.
pi_135987740
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef 1239758715981 het volgende:

[..]

[..]

Jullie denken dat Wawrinka gewonnen had zonder de blessure van Nadal? Vergeet niet dat de h2h van Wawrinka tegen Nadal nog erger is dan die van Federer. Ik denk dat het het klassieke patroon wat we bij Fedal ook wel zien geweest zou zijn: Sterk beginnen en dan gefrustreerd verliezen.

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar ik vind dit geen onrealistisch scenario dus die sarcastische reacties begrijp ik niet.
Wat heeft Head to head nou weer te maken met deze match? Ten eerste gaat het ook nog eens om de ondergrond, en Wawrinka is dit jaar echt in topvorm en dit was de belangrijkste match van z'n leven. Zou hij hebben gewonnen als Nadal blessurevrij was? Dat zeg ik niet, maar het zou zeker niet een easy 3-0 voor nadal zijn geworden.
TwitchTV: PSYCHEV TWITCH
pi_135987833
Elke pot is anders!
pi_135987922
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:02 schreef truedestiny het volgende:
Elke pot is anders!
Toch scheert Poetin ze allemaal over 1 kam.
pi_135988031
Bij zulke wedstrijden kan je echt niet naar de h2h gaan kijken. Heel ander podium en een hele andere Wawrinka. _O_

Verdiende winnaar van de Australian Open.
pi_135988167
En nadat hij die eerste set had, was de monkey sowieso off his back. Daar had het mis kunnen gaan, als hij ineens teruggebroken zou zijn geweest met die 0-40....Ik dacht ook oprecht dat het daar misging ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Redactie Sport / Supervogel zondag 26 januari 2014 @ 23:23:12 #57
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135989212
NOS twitterde op zondag 26-01-2014 om 23:15:14 "Wawrinka moet regels nakijken" http://t.co/6WUvZK5TNF reageer retweet
pi_135989412
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:23 schreef Pino112 het volgende:
NOS twitterde op zondag 26-01-2014 om 23:15:14 "Wawrinka moet regels nakijken" http://t.co/6WUvZK5TNF reageer retweet
Maar de umpire dient zelf wel te weten waarom de fysio is aangevraagd, hij loog dus waarschijnlijk gewoon door te zeggen dat hij het ook niet wist.
pi_135994548
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:26 schreef stefan92 het volgende:

[..]

Maar de umpire dient zelf wel te weten waarom de fysio is aangevraagd, hij loog dus waarschijnlijk gewoon door te zeggen dat hij het ook niet wist.
Vond ik ook opvallend. Hij mag het inderdaad Wawrinka niet zeggen, maar het lijkt me wel dat Nadal de Umpire moet vertellen waarom hij een fysio nodig heeft en waarom hij van het veld moet.
pi_135995859
Stan wint zijn eerste slam en spits besteed er slechts 2 regels aan :N
pi_136001612
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:26 schreef LogiteX het volgende:
Stan wint zijn eerste slam en spits besteed er slechts 2 regels aan :N
Lees anders een echte krant.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 02:05:12 #62
62182 Georges
That's the shit
pi_136038574
Het viel me op dat Wawrinka niet super vrolijk was toen hij had gewonnen, niet wat je zou verwachten van iemand die een Grand Slam wint. Wellicht omdat Nadal niet in goede doen was?
Terwijl de meeste commentatoren het er over eens waren dat Wawrinka de betere was.

Als Nadal in goede doen was geweest had ie waarschijnlijk gewonnen, denk ik. Of was het de verdienste van Wawrinka dat hij wel goed was na al die slopende dagen met hoge temperaturen en Nadal niet?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:46:09 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_136057340
Ik weet niet of Wawrinka gewonnen had, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat hij zelfs van een geblesseerde Nadal een set heeft verloren, dus hij de hele wedstrijd verloren zou hebben.
Iedereen heeft ook kunnen zien wat een niveau hij de eerste anderhalve set haalde en hoe slecht de 3de set was. Dit kwam puur door de realisatie dat hij niet meer kon/mocht verliezen van een geblesseerde Nadal.
De 4de set ging het dan weer iets beter.

Toch vond ik Nadal ook niet briljant in de wedstrijden ervoor. Tegen Federer was het aardig, maar de wedstrijden ervoor vond ik matig.

Wawrinka is gewoon een mooie winnaar van het toernooi. Eindelijk weer eens een speler die niet in de top 4 staat die gewonnen heeft en waarvan iedereen eigenlijk niet verwacht had dat hij veel verder dan een kwart finale zou kunnen halen.
Hij moet alleen niet zo tegen de scheidsrechter zeuren :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_136057677
En het is helemaal niet zo dat Rafa al zijn 5set potten wint. Hij is al meermaals, ook in latere stadia van van GS, volledig van de baan gemept. Zoals het nu tegen Wawa leek te gaan gebeuren. Kijk iemand als Fed is dat zelden overkomen. Ondanks een set en een break voorsprong destijds van bv Baghdatis, wist Fed dat gewoon om te draaien. Rafa is dat meermaals niet gelukt. En gezien de vorm die Rafa dit toernooi etaleerde, was dat nu absoluut geen zekerheidje geweest. Het lijkt me dus totaal geen vreemde aanname, dat Wawa dit normaliter zou hebben afgemaakt. Maar we zullen het nooit weten ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136062747
Ik zou willen dat ik kon geloven dat Wawrinka van een gezonde Nadal had gewonnen, maar nee, van zijn nimmer nooit niet. Elke statistiek ooit wijst op het tegendeel.

Volgens Nadals eigen zeggen begon het trouwens al in de warm up, dus die eerste anderhalve set hoeven ook niet zo gegaan zijn. Kon het ook in youtube clipjes wel hier en daar zien.

Maar goed, ben er niet al te treurig om, want Wawrinka. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door VerdwaasdeVogel2 op 28-01-2014 19:33:28 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:17:00 #66
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136063096
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:10 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik zou willen dat ik kon geloven dat Wawrinka van een gezonde Nadal had gewonnen, maar nee, van zijn nimmer nooit niet. Elke statistiek ooit wijst op het tegendeel.

Volgens Nadals eigen zeggen begon het trouwens al in de warm up, dus die eerste anderhalve set hoeven ook niet zo gegaan zijn. Kon het ook in youtube clibjes wel hier en daar zien.

Statistieken vertelden ons ook dat Wawrinka nooit van Djokovic zou kunnen winnen.. Het tegendeel bleek waar
pi_136063355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Statistieken vertelden ons ook dat Wawrinka nooit van Djokovic zou kunnen winnen.. Het tegendeel bleek waar
Wawrinka had al twee bloedstollende 5 setters tegen Djoko gespeeld.
pi_136063660
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:10 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

Volgens Nadals eigen zeggen begon het trouwens al in de warm up, dus die eerste anderhalve set hoeven ook niet zo gegaan zijn. Kon het ook in youtube clibjes wel hier en daar zien.

Dat had bij die eerste anderhalve set ook echt wel invloed..kan gewoon niet anders. Dat postte ik tijdens de finale al..als je tegenstander net wat minder kracht in zijn slagen kan leggen en net wat minder beweeglijk is dan scheelt dat zoveel. Niet gek dat Wawa dan zo dominant kan spelen.

Deed me ook een beetje denken aan die pot van Sijsling en Dodig op Wimbledon. UIteraard een heel ander niveau, maar daar was Sijs ook gewoon niet fit waardoor hij gewoon net wat minder kracht in zijn slagen kon krijgen. Het valt dan niet eens zo op, maar je tegenstander lijkt ineens een fenomeen te zijn omdat hij zo makkelijk kan domineren..zo ging het nu ook.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_136064166
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:28 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dat had bij die eerste anderhalve set ook echt wel invloed..kan gewoon niet anders. Dat postte ik tijdens de finale al..als je tegenstander net wat minder kracht in zijn slagen kan leggen en net wat minder beweeglijk is dan scheelt dat zoveel. Niet gek dat Wawa dan zo dominant kan spelen.

Deed me ook een beetje denken aan die pot van Sijsling en Dodig op Wimbledon. UIteraard een heel ander niveau, maar daar was Sijs ook gewoon niet fit waardoor hij gewoon net wat minder kracht in zijn slagen kon krijgen. Het valt dan niet eens zo op, maar je tegenstander lijkt ineens een fenomeen te zijn omdat hij zo makkelijk kan domineren..zo ging het nu ook.
Helemaal mee eens. Is een van de moeilijk in te schatten dingen, in hoeverre een prestatie door de eigen klasse komt en in hoeverre een mindere, geblesseerde of uit vorm tegenstander een speler laat schitteren.
pi_136065411
De snelheid van de eerste service van Nadal in de eerste set was in lijn met wat hij het hele toernooi liet zien (en veel sneller dan tegen Federer en Dimitrov). Die nam pas af ná de blessurebehandeling. Helaas valt er qua groundstrokes en beweging niet met feitelijke gegevens te vergelijken, maar met de servicesnelheid was dus niets aan de hand.
pi_136079563
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

Misschien rijkelijk laat, maar ik wil hier even aan toevoegen dat meneer Cotorro ook dopingcontroles uitvoert namens de Spaanse tennisbond en tevens deel uitmaakt van het team dat Nadal 'voorbereid' op grote toernooien.

zondag 2 februari 2014 @ 21:59:30 #72
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_136263096
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dit dus.
En vergeet niet de afgelopen WTF: daar ging Wawa er in straights af tegen Nadal, maar het waren wèl twee TB-sets en het was uitermate close. Statistieken zijn leuk voor de historici, maar bepaald misleidend als je er ook maar iets uit wilt afleiden voor de toekomst. Doet me een beetje denken aan de aandelenhandel, dat zou ook 'nooit' meer 'fout' gaan... ;)

Ik vind het uitermate triest dat de prachtige prestatie van Wawrinka zo wordt afgedaan als een 'fluke' - en dit terwijl hij heeft moeten winnen van Djokovic, Berdych en Nadal. Bepaald geen kleine jongens dacht ik zo.
Sterker nog, ik denk dat hij zeker ook van een ongeblesseerde (ja, als...) Nadal had kunnen winnen. En zéker ook van Federer in deze vorm.

Stan = THE MAN! _O_
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 3 februari 2014 @ 13:38:41 #73
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_136282580
Wawrinka had al vaker Djokovic tot 5 sets gedwonngen, in het bijzonder op de AO 2013. Dat hij daar vroeg of laat van zou winnen op een slam is geen verassing.

Van Nadal had Wawrinka zelfs nog nooit een set gewonnen. Als Nadal in goede doen was geweest had hij één van die drie break points op 5-3 verzilverd en had Wawrinka het veel moeilijker gehad. Misschien had hij die set uiteindelijk toch gewonnen, maar de wedstrijd echt nooit van zijn lang-zal-ze-leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')