Klopt, maar als hij die lekke band niet had gehad....quote:
Dat wou ik net zeggen haha, nou dat is van noord naar zuid in ons kikkerlandje.. En dat is veel, offroad, met heuvels, stenen, motor, en motor hangend aan je motorquote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, beter dan vorig jaar, toen 1,2,3 Kamaz was.
En Nijen Twilhaar WTF, 350 km met Barreda op sleeptouw350 km weet je hoe ver dat is
Ja vooral dat laatste, doet mij ook nog eens vermoeden dat er misschien iets niet deugde aan zijn truck.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:48 schreef DieselTank het volgende:
Maar dat hij had moeten wachten voor de mini vind ik wel een zwakke reden.. En vooraal omdat een official heeft gezien dat er illegale reparaties gedaan werden.. Dus ze speelden wel vals maar dat is russisch he
We moeten MINI Maxi eens inschakelen om een grondig te gaan checkenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja vooral dat laatste, doet mij ook nog eens vermoeden dat er misschien iets niet deugde aan zijn truck.
1 3 4 5 nuquote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, beter dan vorig jaar, toen 1,2,3 Kamaz was.
En Nijen Twilhaar WTF, 350 km met Barreda op sleeptouw350 km weet je hoe ver dat is
Exact mijn conclusie! En niet te vergeten de buggy/quad van Maxxis, althans dat vind ik dan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:51 schreef DieselTank het volgende:
Hopelijk worden de HRXjes en de VEKA MAN team verbeterd want beide autos / teams hebben veel potentie hoor!
Maxxis is volgens mij ook volgas aan het verbeteren.. Want volgens mij worden ze elk jaar beter. En natuurlijk een handrem lampje toevoegen want anders worden de remmen een beetje heetquote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Exact mijn conclusie! En niet te vergeten de buggy/quad van Maxxis, althans dat vind ik dan.
Wel mooi poëtisch beeld was dat jaquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:05 schreef MrBanaan1 het volgende:
Was dan wel weer prachtig dat Nasser tegen zn auto staat te zeiken
Precies ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:05 schreef MrBanaan1 het volgende:
Bah bah bah wat een anti-climax, ik had van peterhansel wel heel veel meer verwacht...
Was dan wel weer prachtig dat Nasser tegen zn auto staat te zeiken
Commissie? Ze hebben toch al een besluit genomen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb nog steeds geen koppen en er missen nog een paar alinea's bij mn artikelen
Je kan het niet tegen gaan.. Want peter had ook gewoon express over een paar stenen gejaagt en daardoor zijn band lek raakt of doen alsof ze motor problemen hadden..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies ja.
Hansel heeft veel sympathie gewonnen de laatste dagen (iig van mij toch)
En Minioptyfen met je teamorders. Ik hoop echt dat de ASO de regels daartegen aanpast.
En Roma: Leuk dat ie wint hoor, maar loop niet te doen alsof iedereen een mongool is en erken gewoon dat er teamorders zijn luie garnaal.
Ik vind +6 uur voor karry wel redelijkquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Commissie? Ze hebben toch al een besluit genomen.
Je kunt het op z'n minst PROBEREN. Door alle communicatie tussen team en rijders te laten monitoren door de organisatie.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:16 schreef DieselTank het volgende:
Je kan het niet tegen gaan.. Want peter had ook gewoon express over een paar stenen gejaagt en daardoor zijn band lek raakt of doen alsof ze motor problemen hadden..
Ik zie dat niet op zijn Facebook staan, hoe kan dat? Fake?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb nog steeds geen koppen en er missen nog een paar alinea's bij mn artikelen
dit bericht staat op alleen vriendenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zie dat niet op zijn Facebook staan, hoe kan dat? Fake?
Nee, druk aan het schrijven, heb twee deadlines de komende 24 uur he?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:33 schreef DieselTank het volgende:
Alex is volgens mij non - stop DAKAAAAAR aan het roepen zoo spannend
Wel mooi hoe hij langs die Chinees gingquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:32 schreef Dekatria het volgende:
De Rooy bevestigt zojuist @RTL7 dat ze in overleg zijn.
Hmja. Het begon als een heerlijk slagveld deze Dakar, maar het einde, mwoh.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:34 schreef TommyGun het volgende:
Jammer dat de ontknoping zo moet (auto's en trucks).
Collega kistrijders?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:49 schreef stinkie het volgende:
Is die Van Pelt schizofreen? Want wie zijn de we die moet discussiëren of "we" de ketting moeten vervangen als je kistrijder bent![]()
Wie weet is hij wel een heul actief userquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je mag wel aanwijzingen krijgen van monteurs, zolang ze zijn brommer en gereedschap maar niet aanraken.quote:
nee, ken m verder niet persoonlijk, mijn contacten beperken zich grotendeels tot de truckrijdersquote:Op zondag 19 januari 2014 00:03 schreef Dekatria het volgende:
Hij heeft gewoon een lijntje lopen met Alexxxx. De man achter de schermen.
Leuk ook dat je er serieus op in gaatquote:Op zondag 19 januari 2014 00:06 schreef Alexxxxx het volgende:
nee, ken m verder niet persoonlijk, mijn contacten beperken zich grotendeels tot de truckrijders
doe ik met alles, nare afwijkingquote:Op zondag 19 januari 2014 00:08 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Leuk ook dat je er serieus op in gaat
Bijna 8000 bedoel jequote:Op zondag 19 januari 2014 13:02 schreef DieselTank het volgende:
We hebben toch even bijna 3000 posts gemaakt over dakar
Herken ik hier de Fok! autistquote:Op zondag 19 januari 2014 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bijna 8000 bedoel je![]()
Maar idd, was gezellig. Valkenswaard lijkt me op zich wel leuk, alleen ZOOOO VEEEEEEEL MENSENNNN
ik ben er zoals het nu ziet wel bij, maar moet dan werkenquote:Op zondag 19 januari 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jongens, het zal de komende 11 maanden wel doodbloeden (logischer wijs) dus ik zal bij deze even tot ziens zeggen alvast!
Heerlijk om hier met mede fans de rally te bespreken/volgen.
Gaat iemand naar de pre-proloog op Valkenswaard? Want zonder flauwe kul, we zouden daar een meetinkje kunnen houen
Voor autist zijn is wel wat meer nodig hoorquote:
een buitengewone belangstelling in treintjes bijvoorbeeldquote:Op zondag 19 januari 2014 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor autist zijn is wel wat meer nodig hoor
Breslau is leuk (althans volgens beelden op Youtube). Is natuurlijk niet vergelijkbaar met Dakar of een andere grote rally raid. Breslau heeft veel modder.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik ben er zoals het nu ziet wel bij, maar moet dan werken
Nu nog één verhaal aftikken en ik ben klaar voor dit jaar. Dan eens kijken wat er nog meer is, Breslau Rally en Lybia Rally veel mooie verhalen over gehoord, Silkway blijft natuurlijk ook een droom voor me..
dit jaar is er een cross country competitie, zowel voor motorrijders, auto's als trucks, daarom verwachten ze meer deelnemers en een interessantere strijd.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Breslau is leuk (althans volgens beelden op Youtube). Is natuurlijk niet vergelijkbaar met Dakar of een andere grote rally raid. Breslau heeft veel modder.
Ik ben er nu drie keer geweest en er loopt inderdaad aardig wat volk rond, maar het loopt ook redelijk door. Het is dus niet zo dat je de hele dag niks kan zien wanneer je een uurtje later binnen bentquote:Op zondag 19 januari 2014 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bijna 8000 bedoel je![]()
Maar idd, was gezellig. Valkenswaard lijkt me op zich wel leuk, alleen ZOOOO VEEEEEEEL MENSENNNN
Mee eens.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja. Het begon als een heerlijk slagveld deze Dakar, maar het einde, mwoh.
Wij gaan al jaren. De organisatie luistert de afgelopen 2 jaar goed naar de kritieken en daarom is de hoeveelheid mensen geen issue. Heerlijk evenement, volgens mij gaan wij al bijna 8 jaar inmiddels.. (Volgens mij hebben we alleen eerste 2 editities gemist)quote:Op zondag 19 januari 2014 15:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ben er nu drie keer geweest en er loopt inderdaad aardig wat volk rond, maar het loopt ook redelijk door. Het is dus niet zo dat je de hele dag niks kan zien wanneer je een uurtje later binnen bent
Ik ben vorig jaar (2012) bij de pre-proloog geweest en vond het tegenvallen. Veel rondsjouwen en veel merchandiseverkoop, maar weinig echte actie. Voor de meeste rijders is het een showrondje op relatief lage snelheid.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jongens, het zal de komende 11 maanden wel doodbloeden (logischer wijs) dus ik zal bij deze even tot ziens zeggen alvast!
Heerlijk om hier met mede fans de rally te bespreken/volgen.
Gaat iemand naar de pre-proloog op Valkenswaard? Want zonder flauwe kul, we zouden daar een meetinkje kunnen houen
Niet in de vrachtwagenklasse in elk geval, daarvoor is ie veel te lichtquote:Op zondag 19 januari 2014 17:38 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zou je ook mee kunnen doen met een Ripsaw? Zit je in de T4.2 groep lijkt me. Lekke banden krijg je iig niet, en hobbels zijn ook in mindere mate een probleem. Heb zelf geen aspiraties, zolang ik niet in de Quote 500 sta, maar als ik zie waar deelnemers op vast rijden...
[ afbeelding ]
Maar met 4t te zwaar voor auto klasse? Of klopt die info op Wikipedia niet, wat ook zegt dat T4 begint vanaf 3.5t?quote:Op zondag 19 januari 2014 17:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Niet in de vrachtwagenklasse in elk geval, daarvoor is ie veel te licht
Het zou me niks verbazen of in de reglementen staat dat auto's 4 wielen moeten hebben en vrachtwagens 4 of 6.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
Zonder flauwe kul, mogen rupsbanden in het algemeen wel?
Ripsaw niet, max ligt op 150 km/h. En valt ongetwijfeld nog wel wat te tweaken. Limiet voor Dakar is 140 toch? Vraag me wel af of die tracks al dat geweld 2 weken kunnen doorstaan. Als je die moet verwisselen ben je meteen een uur verder gok ikquote:Op zondag 19 januari 2014 18:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen of in de reglementen staat dat auto's 4 wielen moeten hebben en vrachtwagens 4 of 6.
Maar zo'n rupsvoertuig is sowieso te traag.
er heeft ooit een Perlini meegedaan die naast 4x4 neerlaatbare rupsen had, maar die bleek veel te zwaar.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
Zonder flauwe kul, mogen rupsbanden in het algemeen wel?
Is die laatste uitzending het terugkijken nog waard?quote:Op zondag 19 januari 2014 23:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
Kippenvel beelden (in negatieve zin) bij die beelden van die afbrandende Honda van Goncalves....
Nee tot nu toe puur herhaling, maa ikkijk film op de pc en heb het dus op de achtergrond aanstaan :pquote:Op zondag 19 januari 2014 23:25 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is die laatste uitzending het terugkijken nog waard?
Dan bekijk ik het morgen nog wel evenquote:Op zondag 19 januari 2014 23:30 schreef NextTVH het volgende:
Nu gelukkig wel wat beelden op het podium
Dat is niet best gaan hahaquote:Op zondag 19 januari 2014 23:46 schreef Marcoss het volgende:
Was deze hier al voorbij gekomen eigenlijk?
quote:Op zondag 19 januari 2014 23:46 schreef Marcoss het volgende:
Was deze hier al voorbij gekomen eigenlijk?
quote:Mardeev stops his truck on top of a sandy hill to leave the much faster Kolomy behind.
quote:Op zondag 19 januari 2014 23:46 schreef Marcoss het volgende:
Was deze hier al voorbij gekomen eigenlijk?
Niet echt sportief inderdaad.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:21 schreef Impry het volgende:
Kwam dit nog tegen, verdient ook niet de schoonheidsprijs:
[..]
Waarschijnlijk morgen gewoon weer aan het werk. Ik zou er niet aan moeten denken na 2 weken rally.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:44 schreef jpjedi het volgende:
Team de Rooy is ook weer op Europese bodem. Zojuist geland op Zaventem.
Kees Koolen had vandaag een vergadering in Braziliëquote:Op maandag 20 januari 2014 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarschijnlijk morgen gewoon weer aan het werk. Ik zou er niet aan moeten denken na 2 weken rally.
Dat ligt tenminste nog in de buurt.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Kees Koolen had vandaag een vergadering in Brazilië
Dat weet ik, maar omdat Super B zo prominent aanwezig is dacht ik dat hij hier ook de eigenaar van is.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:35 schreef Impry het volgende:
Kees Koolen is in ieder geval de oprichter van Booking.com
CEO: M.H. Doornekampquote:Op maandag 20 januari 2014 19:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat ligt tenminste nog in de buurt.
Is die eigenaar van Super B?
Gepubliceerd op 13Jul2012. Dus niet van deze Dakar. Als ze echter zo gereden hebben, dan snap ik Gerard wel...quote:
quote:EINDHOVEN - Erik van Loon rijdt de Dakar Rally van 2015 in een MINI van het Duitse X-Raid. De Riethovenaar maakt de overstap naar die topauto om eindelijk een keer mee te kunnen doen in de top van het klassement.
Van Loon reed de Dakar Rally de afgelopen drie jaren in een HRX Ford. Vaak eindigde hij in dagklasseringen in de top 10, maar door een aantal technische problemen had hij ook dagen waarin hij veel tijd verloor. Daardoor raakte een plek in de top van het eindklassement telkens uit zicht.
"We reden de afgelopen jaren vrijwel iedere dag in de top 10, maar slechts drie keer zijn we ook in de top 10 gefinisht", verklaart Van Loon zijn keuze voor MINI. "We weten dat we het kunnen, dat hebben we ook bewezen. Daarom wil ik nu met een erkend betrouwbare en goede, snelle auto eruit halen wat erin zit."
Toprijders
De MINI is van het Duitse team van X-Raid, dat de afgelopen jaren ook de auto's bouwde voor toprijders als Stefan Peterhansel en Nani Roma. De MINI's van X-Raid domineren al jaren het klassement bij de auto's. In 2012 en 2013 won de Fransman Stefan Peterhansel de Dakar in een MINI, dit jaar was de Spanjaard Nani Roma de snelste. In de top 10 van de Dakar Rally bij de auto's stonden zeven MINI's, onder wie de nummers één, twee en drie.
Van Loon gaat zich uitgebreid voorbereiden op de Dakar Rally van volgend jaar door vier grote wedstrijden te rijden. De eerste woestijnrally waarin Van Loon de MINI gaat testen is de Abu Dhabi Dessert Challenge in april. Daarna rijdt hij de Pharaons Rally in Egypte in mei, de Baja van Spanje in juli en de Oilibya Rally in Marokko in oktober. Die rally's rijdt van Loon met volledige ondersteuning van het team van X-Raid.
Eigen monteurs
Van Loon neemt wel eigen monteurs mee naar de vier rally's om de auto te leren kennen. In de Dakar Rally kunnen ze dan zelf de auto onderhouden, met hulp wel van X-Raid. Van Loon kan op die manier deel blijven uitmaken van het team van XDakar, waarvoor ook Peter van den Bosch, Frits van Eerd en Eimbert Timmermans rijden.
niet per sé, als er weer 11 Mini's meedoen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is gewoon een top 10 plek kopen
Uitzoeken welk materiaal je wel moet hebben en het (door)ontwikkelen ervan is ook niet gratis he.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Begrijpelijk, maar ergens ook wel jammer. Op de één of andere manier is dan de glans van de prestatie af, vind ik, doordat hij te goed materiaal heeft gekocht.
Kost ook wel een bom duiten om je zo bij Mini in te kopen volgens mij. Lijkt me een stuk duurder dan de HRX Ford. En je zou zeggen dat ze, na de opbouw van dit jaar, de kwaaltjes wel kennen. Assen, riemen etc. Vervang die voor betrouwbaar materiaal en je kunt volgend jaar gewoon gaan.
Wil niet zeggen dat je het dan moet doenquote:
Rijdt nu wel de top 10 binnen, alleen veel meer zit er toch niet inquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het erg jammer. Ik denk dat de HRXen zeer goed verder ontwikkeld zullen worden, en het is juist leuk om dat met een stevig team te blijven doen.
Nu bij mini telt hij toch maar voor spek en bonen.
Klopt, maar dat is geheid wel een stuk goedkoper dan je inkopen bij Mini. Al-Attiyah was iets van 1,8 miljoen kwijt voor z'n deelname afgelopen jaar geloof ik? Die had dan wel volledige ondersteuning, maar toch.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Uitzoeken welk materiaal je wel moet hebben en het (door)ontwikkelen ervan is ook niet gratis he.
Ik snap z'n keuze wel.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:30 schreef MrBanaan1 het volgende:
Bij deze het inteview op de RTLGPsite!![]()
http://rtlxl.nl/#!/rtl-gp(...)55-ae92-aea37ec88809
http://www.autoblog.nl/ni(...)naar-frankrijk-65244quote:Als je op vakantie bent geweest, dan moet je natuurlijk wel even een souvenirtje mee terug nemen. En wat kan je nou beter uit Zuid-Amerika meenemen dan het neusje van de zalm onder de lokale specialiteiten? Heb je die Dakar-deelname er ook meteen weer uit.
Raceteams die de term ‘hard gaan’ ook anders opvatten, het is niet de eerste keer dat het gebeurt. In 2011 werd al een royale voorraad neussnoep in busjes van een superbiketeam aangetroffen, maar die vangst valt compleet in het niet bij wat de Franse autoriteiten aantroffen bij het Spaanse truckersteam Epsilon.
De heren Spanjaarden gebruikten het vervoer van hun materieel meteen om een lijndienst op te zetten voor een omvangrjke drugssmokkel. Niet minder dan 1.400 kg aan cocaine werd verstopt in de banden van een support-truck. Helaas voor de heren worden ook Dakar-deelnemers gewoon gecontroleerd, en dus bleef De Witte Motor achter bij de douane, aldus Le Figaro.
In verband met de smokkel t.w.v. 270 miljoen euro, die in de kustplaats Le Havre werd ontdekt, zijn twee Spaanse teameigenaren en twee ‘externe’ Bulgaren gearresteerd. Het was de grootste drugsvangst in de Franse geschiedenis. Dat geloven we graag, dit moet het Parijse zakendistrict toch zeker een jaartje in zijn behoefte kunnen voorzien, ware het niet dat deze vracht naar de verbrandingsovens gaat. Gaspillage…
Nopequote:Op dinsdag 25 februari 2014 01:29 schreef Alexxxxx het volgende:
jullie 13 april al in de agenda gezet? https://www.facebook.com/brabantsdakarfestival
Verbaast me niks dat die weg is bij Loprais.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Serge Bruynkens volgend jaar met Hans Stacey in een Iveco Torpedo
quote:
Waarschijnlijk. Eerdere happenings in NL vond ik niet zo boeiend: vooral veel te doen voor incrowd en de rest kan een beetje kijken. Daarvoor ga ik geen eind op padquote:Op zondag 13 april 2014 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Was ik de enige fokker vandaag in Oirschot?
hier het zelfdequote:Op zondag 13 april 2014 18:34 schreef Barcaconia het volgende:
Ik had best even willen kijken maar geen tijd gehad helaas.
Was het leuk?quote:Op zondag 13 april 2014 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Was ik de enige fokker vandaag in Oirschot?
Ik vond het leuk. Maar als ik niemand had gekend en speciaal hiervoor uit Fryslân was gekomen was ik minder amused geweest denk ik. Wel een paar foto's gemaakt, geeft denk ik een redelijke indruk van het gebeuren. Ik was er voor openingstijd, dus geen gezelligheidsbeeldenquote:
Geen idee, is de omslag foto op de fb van desprezquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mooie auto wel
[ afbeelding ]
concept car?
http://www.autowereld.com(...)ot-2008-dkr-is-woestquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mooie auto wel
[ afbeelding ]
concept car?
quote:Een Van Merksteijn Motorsport-team met zowel vader als zoon aan de start van de zwaarste rally ter wereld, én met een eigen service, dat is nog steeds het doel. “Of dat gaat lukken, moeten we zien. Ik sta komend jaar in ieder geval op de deelnemerslijst. En met de beste auto die er op dit moment voorhanden is.”
Uit het artikel maak ik op dat ze de wagen zelf gaan runnen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hebben zij zich ook al ingekocht dus?
quote:Met een tijdsverschil van 10 minuten voor de etappe, is het doel duidelijk voor zaterdag. Tien minuten sneller zijn dan de concurrentie, dat is Erik van Loon en Wouter Rosegaar gelukt! Met de MINI ALL4 Racing hebben zij een plek op het podium veroverd.
"We zijn megatevreden. Het ging allemaal goed, vandaag was een lekker dagje. We hebben veel geleerd en ook erg genoten. We gaan naar huis met een mooie derde plaats, daar hadden we vantevoren op gehoopt na onze goede prestatie in Abu Dhabi. De volgende uitdaging is de Baja van Spanje, hopelijk kunnen we ons daar nog verder ontwikkelen," vertelt Erik.
Ook Wouter is tevreden: "Het rijden ging heel erg goed, we hebben onszelf iedere dag verbeterd. De rally was heel divers en ook lastig qua navigatie. Dus deze rally is een zeer goede test geweest voor ons en de auto."
De einduitslag van de Pharaons Rally
1. Yazeed Al-Rajhi / Timo Gottschalk Toyota Hilux 14:07:09
2. Nasser Al-Attiyah / Matthieu Baumel MINI ALL4 Racing +5:26
3. ERIK VAN LOON / WOUTER ROSEGAAR MINI ALL4 Racing +1:31:16
4. Vladimir Vasilyev / Konstantin Zhiltsov MINI ALL4 Racing +2:04:15
5. Miroslav Zapletal / Maciej Marton Hummer H3 EVO +2:29:27
Lijkt me ook extreem gaaf om daar te rijden, vooral op de motorquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ze gaan over die zoutvlakte bij Uyuni?Dat kan hele mooie beelden opleveren!
Die winnaar reed ook met robbys oude wagen, ik wist wel dat hij snel wasquote:Op woensdag 4 juni 2014 19:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
De Hilux sneller dan de Mini? Dat verbaast me wel.
Ligt het dus toch aan Robbie zelfquote:Op woensdag 4 juni 2014 21:48 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Die winnaar reed ook met robbys oude wagen, ik wist wel dat hij snel was
quote:
Bron: Omroep Brabantquote:Dakar 2015: motorcoureur Frans Verhoeven verschijnt met jong talent Robert van Pelt aan de start
TILBURG - Motorcoureur Frans Verhoeven uit Tilburg doet volgend jaar met een talentvolle teamgenoot mee aan de Dakar Rally. Verhoeven heeft de 21-jarige Robert van Pelt aan zijn zijde. Ze vormen een team dat onder de naam Yamaha Netherlands Verhoeven wordt ingeschreven.
Verhoeven ziet Van Pelt als zijn opvolger. "Hij moet nog veel leren. In de komende vijf, zes maanden gaan we hem op een nog hoger peil brengen dan waar hij al op zit."
Tiende Dakar
De Tilburger neemt in 2015 voor de tiende keer deel aan de Dakar Rally. De kans is vrij groot dat hij voor de laatste keer aan de start verschijnt, maar een beslissing is daarover nog niet genomen.
De Rally van dit jaar was voor Verhoeven geen gelukkige. Hij raakte al in de derde etappe zwaar geblesseerd aan zijn elleboog en moest opgeven. Robert van Pelt deed het een stuk beter: hij werd 27e.
Dakar 2015
De Dakar Rally 2015 start op 4 januari in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires en keert er op 17 januari terug. In de tussenliggende periode worden de landen Argentinië, Bolivia en Chili doorkruist.
quote:Van Merksteijn Jr. met Mini naar Dakar 2015
Peter van Merksteijn Junior zal volgend jaar met een Mini aan de start staan van Le Dakar 2015. De Twent is na Erik van Loon al de tweede Nederlander die ervoor kiest om volgend jaar met een Mini deel te namen aan de loodzware woestijnrally.
Van Merksteijn Junior zal in 2015 voor het eerst gaan deelnemen aan de Dakar Rally, nadat zijn vader al tweemaal aan de start stond van de woestijnrally. Een nieuwe uitdaging voor de coureur die onder andere al tweemaal de Hellendoorn Rally op zijn naam wist te schreven en meerdere malen uitkwam in het wereldkampioenschap rally’s.
Van Merksteijn Junior zal de rest van het jaar gebruiken om aan de auto te wennen en het team van Van Merksteijn Motorsport op te bouwen. De Twent wil samen met zijn vader en met een eigen serviceteam in januari 2015 van start gaan in Buenos Aires. 'Of dat gaat lukken, moeten we zien. Ik sta komend jaar in ieder geval op de deelnemerslijst. En met de beste auto die er op dit moment voorhanden is’, aldus Van Merksteijn Junior.
De rallyrijder zal net als Erik van Loon een Mini van het Duitse X-Raid gebruiken. Het team dat de afgelopen drie edities van Le Dakar wist te winnen met de dominante Mini.. De Twent zal ter voorbereiding op Le Dakar later dit seizoen nog deelnemen aan diverse rally’s: “Samen met navigator Eddy Chevaillier rijd ik in ieder geval ook de Rally van Marokko in oktober. En dan op naar Zuid-Amerika.’
die ja. Wat een baasquote:
Is toch eigendom van Van Merksteijn?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:31 schreef Impry het volgende:
Dinsdag heb ik de test gefilmd van Peter jr. met de nieuwe Mini op Fursten Forest, wat een gaaf terrein!
Klopt ja, geen idee hoeveel hectare, maar wel echt grootquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is toch eigendom van Van Merksteijn?
Hoeveel hectare is dat terrein?
vorig jaar half november, het moment dat alles op de boot ging. en zelfs daarna waren nog allemaal wijzigingen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer wordt de officiele deelnemerslijst bekend?
quote:Rallyrijder Bernhard ten Brinke rijdt de Dakar Rally van 2015 met een Toyota Hilux van Overdrive Racing en Hallspeed. De nummer acht van de Dakar Rally 2012 heeft zich hiermee verzekerd van een zitje bij een topteam. “Ik heb de ambitie om mijn prestatie van 2012 te overtreffen en de komende Dakar bij de beste vijf te eindigen. Overdrive Racing en Hallspeed bieden mij het pakket om deze droom waar te maken.”
Het Belgische Overdrive Racing en Hallspeed uit Zuid-Afrika zijn al vele jaren zeer succesvolle teams in de offroad rallysport en de Dakar Rally. In de laatste drie edities van de zwaarste rally van de wereld kwam men met een Toyota Hilux tot een vierde, tweede en derde plaats.
Geolied team
“Ik ben iemand die graag zijn eigen weg kiest”, motiveert Bernhard ten Brinke zijn keuze voor het Belgisch/Zuid-Afrikaanse samenwerkingsverband. “Met de Toyota Hilux heb ik de beschikking over een snelle en betrouwbare auto. Bovendien kan ik profiteren van een geolied team met heel veel jaren offroad en Dakar ervaring.”
“We zijn verheugd dat Bernhard zich aansluit bij Hallspeed en Overdrive Racing voor de rest van het seizoen en de Dakar Rally 2015’’, benadrukt Jean-Marc Fortin, teamdirecteur van Overdrive Racing. “Bernhard maakt deel uit van een sterk team dat nu gevormd wordt om Overdrive en Toyota te vertegenwoordigen in de komende Dakar.”
Uitgebreid voorbereidingstraject
In de aanloop naar de Dakar Rally 2015 (4-17 januari) zal de coureur uit Zeddam een uitgebreid test- en wedstrijdprogramma doorlopen om de Toyota Hilux goed te leren kennen. Naast meerdere testdagen zal Bernhard ten Brinke wedstrijdritme op doen in de Oilybia Rallye du Maroc (3-9 oktober) en de Baja Portalgre in Portugal (30 oktober-1 november).
Dakar 2015
De Dakar Rally wordt voor de 7e keer verreden in Zuid-Amerika. De wedstrijd start en finisht in het Argentijnse Buenos Aires. De organisatie heeft de auto equipes een ongekend zware editie in het vooruitzicht gesteld, onder meer door het introduceren van marathon etappes. De zwaarste rally ter wereld doet in 2015 drie landen aan: Argentinië, Chili en Bolivia.
Autosport palmares Bernhard ten Brinke: Renault Clio Junior cup kampioen 2003, podiumfinishes in Eurocup Megane Trophy (2005-2009). Rallysport sinds 2008: open Nederlands Rallykampioen 2009, 3 WK rally’s. Off road ervaring: Baja Espana 2010, Baja Espana 2011, Rally du Maroc 2011 (winnaar), Dakar Rally 2012 (8e), Rally du Maroc 2012, Abu Dhabi Desert Challenge 2013 (3e), Baja Espana 2013, Rally du Maroc 2013, Dakar Rally 2014 (28e).
twitter:rallyraidnieuws twitterde op maandag 25-08-2014 om 11:29:09Russische #Dakar-veteraan Ilgizar Mardeev (57) is gisteren overleden na een crash op een ATV. http://t.co/WWy22C1HfZ reageer retweet
Leukquote:Op vrijdag 12 september 2014 22:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van den Brink heeft een apart bouwsel...
Morgen meer en officiëler nieuws.
Geen rollbars...geloof je het zelf Robby?quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
https://soundcloud.com/ra(...)bout-the-new-peugeot
Robbie
Hij zegt dat nietquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Geen rollbars...geloof je het zelf Robby?![]()
![]()
Side impact bars, daar gaat het om.quote:
Na het lezen van het artikel op Rallymaniacs is het me duidelijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Side impact bars, daar gaat het om.
Puur qua verwachting zou ik zeggen dat Robbie die bars meer nodig heeft dan de Peugeot-rijders. De grote vraag is niet of, maar wanneer hij de Gordini op het dak legtquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beide dan maar goed Robbie Gordon is sws een held omdat hij dat hij het zegt
Hij zegt ook dat het alleen een probleem is van peugeot dus niet om iedereen te bashen
flinke crash zo te zien: gewonden?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Foto facebook Harmen Scholtalbers
nope, crew is weer fris en fruitig begreep ikquote:Op maandag 6 oktober 2014 07:54 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
flinke crash zo te zien: gewonden?
Die doen gewoon mee met 5 trucks, wel met iets andere bezetting. Hebben bewust voor mediastilte gekozen de afgelopen tijd. Komend weekend gaan ze testen in Frankrijk, dan brengen ze ook wat meer nieuws naar buiten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:28 schreef Impry het volgende:
En wat is de laatste stand van zaken bij VEKA? In Marokko hoorde ik wisselende verhalen over deelname.
Bij de trucks was de Rooy 1, Stacey 2 en vd Bosch 3quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
heeft iemand de uitslagen van Marokko?
Van den Bosch prima dan, wie zaten daar achter?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:06 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bij de trucks was de Rooy 1, Stacey 2 en vd Bosch 3
Ok, mooi zo!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die doen gewoon mee met 5 trucks, wel met iets andere bezetting. Hebben bewust voor mediastilte gekozen de afgelopen tijd. Komend weekend gaan ze testen in Frankrijk, dan brengen ze ook wat meer nieuws naar buiten.
Bedoelde meer de ervaring die hij nu al heeftquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:55 schreef Impry het volgende:
Een aantal wedstrijden uit het Rally Raid kampioenschap, zoals bijv. van Loon dit jaar ook heeft gedaan.
Welke dat precies zullen zijn wordt nog bepaald.
Junior heeft in Qatar gereden, dat waren 5 proeven.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bedoelde meer de ervaring die hij nu al heeft
Gewoon Allard en co niet betalen, kom je ook niet op TV.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:35 schreef Impry het volgende:
Rustig aan starten doe je niet in een Dakar waar na elke proef RTL GP met een microfoon onder je neus staat en elke sponsor achter z'n PC zit te F5-en.
Omdat je dat al vantevoren weet? Als hij mini al heeft dan zijn de verblijfkosten, inschrijfkosten en verschepingskosten klein bierquote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:37 schreef Impry het volgende:
Waarom zou je al die kosten maken als de kans groot is dat je na 2 of 3 dagen er uit ligt omdat de druk te hoog is?
onzin. Er is meer aandacht voor Dakar dan RTL alleen. VM weet ook zonder RTL7 uitstekend zelf aandacht te genereren. Impry is bijvoorbeeld ook niet mee omdat hij zo'n aardige jongen is, maar omdat ie geniaal beeldmateriaal levert...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je Allard niet betaald heb je 0 aandacht
Wel aandoenlijk die wereldvreemdheid
Omroep brabant is er ook, maar voor je eigen homemade beeldmateriaal is er nu niet bepaald veel drukquote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
onzin. Er is meer aandacht voor Dakar dan RTL alleen. VM weet ook zonder RTL7 uitstekend zelf aandacht te genereren. Impry is bijvoorbeeld ook niet mee omdat hij zo'n aardige jongen is, maar omdat ie geniaal beeldmateriaal levert...
Net alsof de sponsoren het feest betalenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 06:55 schreef Impry het volgende:
De druk komt niet door hoeveel je op beeld komt, via welk kanaal dan ook. Maar komt door mensen in je omgeving die een bepaalde prestatie verwachten, de sponsoren met name.
Zij volgen de rally via de media en zien niet graag voor het derde jaar op rij een team wat na twee dagen naar huis gaat.
Dat zal het zijn maar gelukkig mag ik er wel een mening over hebben, En het blijft een zwaktebod. Als sponsor weet je dan zeker genoeg.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:15 schreef Impry het volgende:
Het is goed DiegoJe weet duidelijk niet hoe het team in elkaar steekt (en dat is logisch), dus heeft ook geen zin om er verder over te discussiëren.
Die sponsoren dan toch wel, maar dan zijn het ook geen sponsors meerquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:09 schreef Impry het volgende:
De sponsors zijn bedrijven waar ze het hele jaar handel mee drijven.
Geen Red Bull oid die gewoon een team uitkiest waar ze een goed gevoel bij hebben.
Daarom kunnen ze het niet maken om voor die sponsors opnieuw slecht te presteren.
Ben ik nou al die jaren zo naïef geweest, denkende dat het gewoon sportverslaggeving was?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Impry heeft 1 heel gigantisch argument: de kosten. Vergis je niet in de kosten van Le Dakar (of van die microfoon onder je neus, of zelf meedoen aan de preproloog).
Ja. Is het je niet opgevallen dat sommige deelnemers heel vaak in beeld komen en sommigen amper? Terwijl die laatkomers soms uren of een dag later binnen zijn dan de vroege vogels, en RTL dus meer dan tijd genoeg had om die vroege vogels te interviewen?quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:20 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ben ik nou al die jaren zo naïef geweest, denkende dat het gewoon sportverslaggeving was?
op sites als rallymaniacs wel. op rtl niet, dat is ingekochte reclametijd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:20 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ben ik nou al die jaren zo naïef geweest, denkende dat het gewoon sportverslaggeving was?
Zanger Rinus?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:32 schreef Alexxxxx het volgende:
volgende week is de presentatie van het Maxxis team, ze rijden dit jaar mee met 2 buggy's, 2 quads, 1 motor en 1 racetruck. De eerste buggy wordt bestuurd door Tim Coronel. De tweede bestuurder is volgens het persbericht verrassend.
Verrek verrek verrek, ik snap niets van de Iritrack!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:21 schreef Barcaconia het volgende:
Akker akker akker met Ramona op naar Dakar.
Why?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Aso, aso, aso, ik wordt helemaal gek van ASO.
4 november.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
Gaaf!
Weet trouwens iemand wanneer die Dakar gids weer komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |