quote:Mardeev stops his truck on top of a sandy hill to leave the much faster Kolomy behind.
quote:Op zondag 19 januari 2014 23:46 schreef Marcoss het volgende:
Was deze hier al voorbij gekomen eigenlijk?
Niet echt sportief inderdaad.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:21 schreef Impry het volgende:
Kwam dit nog tegen, verdient ook niet de schoonheidsprijs:
[..]
Waarschijnlijk morgen gewoon weer aan het werk. Ik zou er niet aan moeten denken na 2 weken rally.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:44 schreef jpjedi het volgende:
Team de Rooy is ook weer op Europese bodem. Zojuist geland op Zaventem.
Kees Koolen had vandaag een vergadering in Braziliëquote:Op maandag 20 januari 2014 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarschijnlijk morgen gewoon weer aan het werk. Ik zou er niet aan moeten denken na 2 weken rally.
Dat ligt tenminste nog in de buurt.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Kees Koolen had vandaag een vergadering in Brazilië
Dat weet ik, maar omdat Super B zo prominent aanwezig is dacht ik dat hij hier ook de eigenaar van is.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:35 schreef Impry het volgende:
Kees Koolen is in ieder geval de oprichter van Booking.com
CEO: M.H. Doornekampquote:Op maandag 20 januari 2014 19:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat ligt tenminste nog in de buurt.
Is die eigenaar van Super B?
Gepubliceerd op 13Jul2012. Dus niet van deze Dakar. Als ze echter zo gereden hebben, dan snap ik Gerard wel...quote:
quote:EINDHOVEN - Erik van Loon rijdt de Dakar Rally van 2015 in een MINI van het Duitse X-Raid. De Riethovenaar maakt de overstap naar die topauto om eindelijk een keer mee te kunnen doen in de top van het klassement.
Van Loon reed de Dakar Rally de afgelopen drie jaren in een HRX Ford. Vaak eindigde hij in dagklasseringen in de top 10, maar door een aantal technische problemen had hij ook dagen waarin hij veel tijd verloor. Daardoor raakte een plek in de top van het eindklassement telkens uit zicht.
"We reden de afgelopen jaren vrijwel iedere dag in de top 10, maar slechts drie keer zijn we ook in de top 10 gefinisht", verklaart Van Loon zijn keuze voor MINI. "We weten dat we het kunnen, dat hebben we ook bewezen. Daarom wil ik nu met een erkend betrouwbare en goede, snelle auto eruit halen wat erin zit."
Toprijders
De MINI is van het Duitse team van X-Raid, dat de afgelopen jaren ook de auto's bouwde voor toprijders als Stefan Peterhansel en Nani Roma. De MINI's van X-Raid domineren al jaren het klassement bij de auto's. In 2012 en 2013 won de Fransman Stefan Peterhansel de Dakar in een MINI, dit jaar was de Spanjaard Nani Roma de snelste. In de top 10 van de Dakar Rally bij de auto's stonden zeven MINI's, onder wie de nummers één, twee en drie.
Van Loon gaat zich uitgebreid voorbereiden op de Dakar Rally van volgend jaar door vier grote wedstrijden te rijden. De eerste woestijnrally waarin Van Loon de MINI gaat testen is de Abu Dhabi Dessert Challenge in april. Daarna rijdt hij de Pharaons Rally in Egypte in mei, de Baja van Spanje in juli en de Oilibya Rally in Marokko in oktober. Die rally's rijdt van Loon met volledige ondersteuning van het team van X-Raid.
Eigen monteurs
Van Loon neemt wel eigen monteurs mee naar de vier rally's om de auto te leren kennen. In de Dakar Rally kunnen ze dan zelf de auto onderhouden, met hulp wel van X-Raid. Van Loon kan op die manier deel blijven uitmaken van het team van XDakar, waarvoor ook Peter van den Bosch, Frits van Eerd en Eimbert Timmermans rijden.
niet per sé, als er weer 11 Mini's meedoen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is gewoon een top 10 plek kopen
Uitzoeken welk materiaal je wel moet hebben en het (door)ontwikkelen ervan is ook niet gratis he.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Begrijpelijk, maar ergens ook wel jammer. Op de één of andere manier is dan de glans van de prestatie af, vind ik, doordat hij te goed materiaal heeft gekocht.
Kost ook wel een bom duiten om je zo bij Mini in te kopen volgens mij. Lijkt me een stuk duurder dan de HRX Ford. En je zou zeggen dat ze, na de opbouw van dit jaar, de kwaaltjes wel kennen. Assen, riemen etc. Vervang die voor betrouwbaar materiaal en je kunt volgend jaar gewoon gaan.
Wil niet zeggen dat je het dan moet doenquote:
Rijdt nu wel de top 10 binnen, alleen veel meer zit er toch niet inquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het erg jammer. Ik denk dat de HRXen zeer goed verder ontwikkeld zullen worden, en het is juist leuk om dat met een stevig team te blijven doen.
Nu bij mini telt hij toch maar voor spek en bonen.
Klopt, maar dat is geheid wel een stuk goedkoper dan je inkopen bij Mini. Al-Attiyah was iets van 1,8 miljoen kwijt voor z'n deelname afgelopen jaar geloof ik? Die had dan wel volledige ondersteuning, maar toch.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Uitzoeken welk materiaal je wel moet hebben en het (door)ontwikkelen ervan is ook niet gratis he.
Ik snap z'n keuze wel.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:30 schreef MrBanaan1 het volgende:
Bij deze het inteview op de RTLGPsite!![]()
http://rtlxl.nl/#!/rtl-gp(...)55-ae92-aea37ec88809
http://www.autoblog.nl/ni(...)naar-frankrijk-65244quote:Als je op vakantie bent geweest, dan moet je natuurlijk wel even een souvenirtje mee terug nemen. En wat kan je nou beter uit Zuid-Amerika meenemen dan het neusje van de zalm onder de lokale specialiteiten? Heb je die Dakar-deelname er ook meteen weer uit.
Raceteams die de term ‘hard gaan’ ook anders opvatten, het is niet de eerste keer dat het gebeurt. In 2011 werd al een royale voorraad neussnoep in busjes van een superbiketeam aangetroffen, maar die vangst valt compleet in het niet bij wat de Franse autoriteiten aantroffen bij het Spaanse truckersteam Epsilon.
De heren Spanjaarden gebruikten het vervoer van hun materieel meteen om een lijndienst op te zetten voor een omvangrjke drugssmokkel. Niet minder dan 1.400 kg aan cocaine werd verstopt in de banden van een support-truck. Helaas voor de heren worden ook Dakar-deelnemers gewoon gecontroleerd, en dus bleef De Witte Motor achter bij de douane, aldus Le Figaro.
In verband met de smokkel t.w.v. 270 miljoen euro, die in de kustplaats Le Havre werd ontdekt, zijn twee Spaanse teameigenaren en twee ‘externe’ Bulgaren gearresteerd. Het was de grootste drugsvangst in de Franse geschiedenis. Dat geloven we graag, dit moet het Parijse zakendistrict toch zeker een jaartje in zijn behoefte kunnen voorzien, ware het niet dat deze vracht naar de verbrandingsovens gaat. Gaspillage…
Nopequote:Op dinsdag 25 februari 2014 01:29 schreef Alexxxxx het volgende:
jullie 13 april al in de agenda gezet? https://www.facebook.com/brabantsdakarfestival
Verbaast me niks dat die weg is bij Loprais.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Serge Bruynkens volgend jaar met Hans Stacey in een Iveco Torpedo
quote:
Waarschijnlijk. Eerdere happenings in NL vond ik niet zo boeiend: vooral veel te doen voor incrowd en de rest kan een beetje kijken. Daarvoor ga ik geen eind op padquote:Op zondag 13 april 2014 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Was ik de enige fokker vandaag in Oirschot?
hier het zelfdequote:Op zondag 13 april 2014 18:34 schreef Barcaconia het volgende:
Ik had best even willen kijken maar geen tijd gehad helaas.
Was het leuk?quote:Op zondag 13 april 2014 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Was ik de enige fokker vandaag in Oirschot?
Ik vond het leuk. Maar als ik niemand had gekend en speciaal hiervoor uit Fryslân was gekomen was ik minder amused geweest denk ik. Wel een paar foto's gemaakt, geeft denk ik een redelijke indruk van het gebeuren. Ik was er voor openingstijd, dus geen gezelligheidsbeeldenquote:
Geen idee, is de omslag foto op de fb van desprezquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mooie auto wel
[ afbeelding ]
concept car?
http://www.autowereld.com(...)ot-2008-dkr-is-woestquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mooie auto wel
[ afbeelding ]
concept car?
quote:Een Van Merksteijn Motorsport-team met zowel vader als zoon aan de start van de zwaarste rally ter wereld, én met een eigen service, dat is nog steeds het doel. “Of dat gaat lukken, moeten we zien. Ik sta komend jaar in ieder geval op de deelnemerslijst. En met de beste auto die er op dit moment voorhanden is.”
Uit het artikel maak ik op dat ze de wagen zelf gaan runnen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hebben zij zich ook al ingekocht dus?
quote:Met een tijdsverschil van 10 minuten voor de etappe, is het doel duidelijk voor zaterdag. Tien minuten sneller zijn dan de concurrentie, dat is Erik van Loon en Wouter Rosegaar gelukt! Met de MINI ALL4 Racing hebben zij een plek op het podium veroverd.
"We zijn megatevreden. Het ging allemaal goed, vandaag was een lekker dagje. We hebben veel geleerd en ook erg genoten. We gaan naar huis met een mooie derde plaats, daar hadden we vantevoren op gehoopt na onze goede prestatie in Abu Dhabi. De volgende uitdaging is de Baja van Spanje, hopelijk kunnen we ons daar nog verder ontwikkelen," vertelt Erik.
Ook Wouter is tevreden: "Het rijden ging heel erg goed, we hebben onszelf iedere dag verbeterd. De rally was heel divers en ook lastig qua navigatie. Dus deze rally is een zeer goede test geweest voor ons en de auto."
De einduitslag van de Pharaons Rally
1. Yazeed Al-Rajhi / Timo Gottschalk Toyota Hilux 14:07:09
2. Nasser Al-Attiyah / Matthieu Baumel MINI ALL4 Racing +5:26
3. ERIK VAN LOON / WOUTER ROSEGAAR MINI ALL4 Racing +1:31:16
4. Vladimir Vasilyev / Konstantin Zhiltsov MINI ALL4 Racing +2:04:15
5. Miroslav Zapletal / Maciej Marton Hummer H3 EVO +2:29:27
Lijkt me ook extreem gaaf om daar te rijden, vooral op de motorquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ze gaan over die zoutvlakte bij Uyuni?Dat kan hele mooie beelden opleveren!
Die winnaar reed ook met robbys oude wagen, ik wist wel dat hij snel wasquote:Op woensdag 4 juni 2014 19:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
De Hilux sneller dan de Mini? Dat verbaast me wel.
Ligt het dus toch aan Robbie zelfquote:Op woensdag 4 juni 2014 21:48 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Die winnaar reed ook met robbys oude wagen, ik wist wel dat hij snel was
quote:
Bron: Omroep Brabantquote:Dakar 2015: motorcoureur Frans Verhoeven verschijnt met jong talent Robert van Pelt aan de start
TILBURG - Motorcoureur Frans Verhoeven uit Tilburg doet volgend jaar met een talentvolle teamgenoot mee aan de Dakar Rally. Verhoeven heeft de 21-jarige Robert van Pelt aan zijn zijde. Ze vormen een team dat onder de naam Yamaha Netherlands Verhoeven wordt ingeschreven.
Verhoeven ziet Van Pelt als zijn opvolger. "Hij moet nog veel leren. In de komende vijf, zes maanden gaan we hem op een nog hoger peil brengen dan waar hij al op zit."
Tiende Dakar
De Tilburger neemt in 2015 voor de tiende keer deel aan de Dakar Rally. De kans is vrij groot dat hij voor de laatste keer aan de start verschijnt, maar een beslissing is daarover nog niet genomen.
De Rally van dit jaar was voor Verhoeven geen gelukkige. Hij raakte al in de derde etappe zwaar geblesseerd aan zijn elleboog en moest opgeven. Robert van Pelt deed het een stuk beter: hij werd 27e.
Dakar 2015
De Dakar Rally 2015 start op 4 januari in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires en keert er op 17 januari terug. In de tussenliggende periode worden de landen Argentinië, Bolivia en Chili doorkruist.
quote:Van Merksteijn Jr. met Mini naar Dakar 2015
Peter van Merksteijn Junior zal volgend jaar met een Mini aan de start staan van Le Dakar 2015. De Twent is na Erik van Loon al de tweede Nederlander die ervoor kiest om volgend jaar met een Mini deel te namen aan de loodzware woestijnrally.
Van Merksteijn Junior zal in 2015 voor het eerst gaan deelnemen aan de Dakar Rally, nadat zijn vader al tweemaal aan de start stond van de woestijnrally. Een nieuwe uitdaging voor de coureur die onder andere al tweemaal de Hellendoorn Rally op zijn naam wist te schreven en meerdere malen uitkwam in het wereldkampioenschap rally’s.
Van Merksteijn Junior zal de rest van het jaar gebruiken om aan de auto te wennen en het team van Van Merksteijn Motorsport op te bouwen. De Twent wil samen met zijn vader en met een eigen serviceteam in januari 2015 van start gaan in Buenos Aires. 'Of dat gaat lukken, moeten we zien. Ik sta komend jaar in ieder geval op de deelnemerslijst. En met de beste auto die er op dit moment voorhanden is’, aldus Van Merksteijn Junior.
De rallyrijder zal net als Erik van Loon een Mini van het Duitse X-Raid gebruiken. Het team dat de afgelopen drie edities van Le Dakar wist te winnen met de dominante Mini.. De Twent zal ter voorbereiding op Le Dakar later dit seizoen nog deelnemen aan diverse rally’s: “Samen met navigator Eddy Chevaillier rijd ik in ieder geval ook de Rally van Marokko in oktober. En dan op naar Zuid-Amerika.’
die ja. Wat een baasquote:
Is toch eigendom van Van Merksteijn?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:31 schreef Impry het volgende:
Dinsdag heb ik de test gefilmd van Peter jr. met de nieuwe Mini op Fursten Forest, wat een gaaf terrein!
Klopt ja, geen idee hoeveel hectare, maar wel echt grootquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is toch eigendom van Van Merksteijn?
Hoeveel hectare is dat terrein?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |