Tja.. Als we uit moeten gaan van jou mening komen we ook weinig verder.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja.. Als we al uit moeten gaan van een pluim uit het nooroosten met een control die van het padje is..
Krijgen we dan toch winter?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:49 schreef Dven het volgende:
Nee, zelfs de control geeft zich gewonnen!
[ afbeelding ]
Wie weetquote:
Ben ik ff blij dat ik zo in t vliegtuig stapquote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:49 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Vorige 3 keer dat er een winterprik zou komen gebeurde er ook niets. Onzekerheid is nog tamelijk groot en ik denk eigenlijk dat alleen de temperatuur wat daalt en er geen serieus sneeuwgeweld kom.quote:
De control en oper zijn het betrouwbaarst alleen is er een maar. Er lopen 50 lijnen en als die bij elkaar in de buurt blijven is dat een waarschijnlijke richting qua temperatuur. Halverwege 22 / 23 januari zie je dat de groene lijnen steeds meer zich verspreiden. Dat betekend dan dus een hoge onzekerheid wat de temperatuur gaat doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, wederom... ik ben een leek. Maar welke lijn is nu het meest "betrouwbaar" in zo'n grafiek als hierboven?
Want ik zie een rood/paarse lijn die uiteindelijk steeds vrij normale wintertemps geeft van tussen 0 en +5 graden, maar tegelijkertijd duikt de blauwe lijn enorm omlaag en als die lijn dus gelijk zou hebben gaat het snachts rond de -10 worden?
Het gemiddelde. De stippellijnquote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, wederom... ik ben een leek. Maar welke lijn is nu het meest "betrouwbaar" in zo'n grafiek als hierboven?
Want ik zie een rood/paarse lijn die uiteindelijk steeds vrij normale wintertemps geeft van tussen 0 en +5 graden, maar tegelijkertijd duikt de blauwe lijn enorm omlaag en als die lijn dus gelijk zou hebben gaat het snachts rond de -10 worden?
Dat is nog eens een verandering, hier -12 overdag de hele week.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 08:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Wie weet![]()
Hier deze dagen nog zo'n 16 á 17 graden. Volgende week temperaturen rond het vriespunt en sneeuw
De control is juist niet betrouwbaar. En hoe verder deze afwijkt van de oper des te onbetrouwbaarder.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:20 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
De control en oper zijn het betrouwbaarst alleen is er een maar. Er lopen 50 lijnen en als die bij elkaar in de buurt blijven is dat een waarschijnlijke richting qua temperatuur. Halverwege 22 / 23 januari zie je dat de groene lijnen steeds meer zich verspreiden. Dat betekend dan dus een hoge onzekerheid wat de temperatuur gaat doen.
Goffer dacht ik het eindelijk te begrijpen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
De control is juist niet betrouwbaar. En hoe verder deze afwijkt van de oper des te onbetrouwbaarder.
De control is gewoon één van de 50(?) leden, die uitgaat van dezelfde situatie als de oper. In een ideale situatie liggen de controle en oper dus op elkaar, want dat geeft aan dat de leden een 'betrouwbare' berekening uitvoeren. Als de control zoals nu een compleet verschillende situatie oplevert geeft dat aan dat niet alleen de randvoorwaarden gevoelig zijn (een spreiding in leden geeft dit aan), maar zelfs een andere berekeningsmethodiek/fijnheid al invloed heeft op de uitkomst. M.a.w de hele pluim is nutteloos vanaf het punt dat de control en oper niet consistent zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:18 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Goffer dacht ik het eindelijk te begrijpen.
Het moment dat de control onder nul duikt, staat daar niet op. In de 15-daagse van vanochtend gaat hij nog steeds voor -10...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:49 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is nog eens verhelderend.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
De control is gewoon één van de 50(?) leden, die uitgaat van dezelfde situatie als de oper. In een ideale situatie liggen de controle en oper dus op elkaar, want dat geeft aan dat de leden een 'betrouwbare' berekening uitvoeren. Als de control zoals nu een compleet verschillende situatie oplevert geeft dat aan dat niet alleen de randvoorwaarden gevoelig zijn (een spreiding in leden geeft dit aan), maar zelfs een andere berekeningsmethodiek/fijnheid al invloed heeft op de uitkomst. M.a.w de hele pluim is nutteloos vanaf het punt dat de control en oper niet consistent zijn.
Bedankt, dat komt overeen met wat ik van modellering weet. Nu vallen die pluim-puzzelstukjes ook voor mij inelkaar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
De control is gewoon één van de 50(?) leden, die uitgaat van dezelfde situatie als de oper. In een ideale situatie liggen de controle en oper dus op elkaar, want dat geeft aan dat de leden een 'betrouwbare' berekening uitvoeren. Als de control zoals nu een compleet verschillende situatie oplevert geeft dat aan dat niet alleen de randvoorwaarden gevoelig zijn (een spreiding in leden geeft dit aan), maar zelfs een andere berekeningsmethodiek/fijnheid al invloed heeft op de uitkomst. M.a.w de hele pluim is nutteloos vanaf het punt dat de control en oper niet consistent zijn.
We zijn thuis dus laat hem maar komen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:41 schreef Lemans24 het volgende:
De straalstroom belde. Hij wil eind volgende week weer eens deze kant op komen. 23 januari OK voor jullie?
Nee, laat nou maar, nu wil ik lente. Ik heb al katjes aan bomen zien hangen en laatst zag ik zelfs madeliefjes in het gras.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:41 schreef Lemans24 het volgende:
De straalstroom belde. Hij wil eind volgende week weer eens deze kant op komen. 23 januari OK voor jullie?
???? Het is al de hele dag stralend weer met een knalblauwe lucht! (In Midden-Limburg).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:30 schreef Fred0w het volgende:
Nog geen zon gezien vandaag jullie wel?
Net even een rondje gedaan buiten, grijs en grauw.
[ afbeelding ]
Hier in Twente heb ik nog geen wolk gezien. -1 van jouw weer dus.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:30 schreef Fred0w het volgende:
Nog geen zon gezien vandaag jullie wel?
Net even een rondje gedaan buiten, grijs en grauw.
[ afbeelding ]
Maart roert zijn staart.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:36 schreef Lemans24 het volgende:
Het wordt langzaam kouder, februari wordt niet zoals januari, ben ik bang. Net boven nul en grijs, als ik iets moet zeggen.
Vlak voordat de zon in Twente echt doorbrak vanochtend was er een erg mooie lucht te zienquote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hier in Twente heb ik nog geen wolk gezien. -1 van jouw weer dus.
Heb je ook een kaartje van het sneeuwdek later die dag? Volgens mij was dat die helse dag dat ik voor het eerst naar de uni ging in Nijmegen en ik tot m'n enkels in de sneeuw op zoek ging naar het juiste gebouwquote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:15 schreef Fred0w het volgende:
Zelfs in maart kan het nog sneeuwen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Utrecht was het wat natte drap, zoals je ziet. Verder dan het noorden kwan het niet. Wel extreem veel daar!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:15 schreef Fred0w het volgende:
Zelfs in maart kan het nog sneeuwen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je ook een kaartje van het sneeuwdek later die dag? Volgens mij was dat die helse dag dat ik voor het eerst naar de uni ging in Nijmegen en ik tot m'n enkels in de sneeuw op zoek ging naar het juiste gebouw
Dat heb ik ook. Het zijn donkere dagen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:15 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had mn zonnebril wel nodig net tijdens autorijles hier in Utrecht 8)
Winter duurt mij sowieso veel te lang. Ik ben dan ook geen kou en sneeuwliefhebber, maar als je je bedenkt dat het toch mooi dik 3 maanden achter elkaar voor 5 uur smiddags al donker is, dan denk ik rond februari altijd van, leeeeeeente kom snel, please!
Ja, ik ook. Helaas is er geen plek op aarde waar het wat dat betreft goed is. In de tropen, oo sommige plekken, iedere dag om 17:00 donker (bv Oost Java), als je geluk hebt iedere dag om 19:00 (bv West Maleisië). In onze streken 's zomers 22:00, 's winters 16:30 en verder naar het oosten of noorden nog een tikje extremer.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Het zijn donkere dagen.
De straalstroom is ook de veroorzaker van lente.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, laat nou maar, nu wil ik lente. Ik heb al katjes aan bomen zien hangen en laatst zag ik zelfs madeliefjes in het gras.
Anderzijds heeft het ook zn charme.....vooral zo begin februari dat het je echt begint op te vallen van, hey....het blijft langer licht! En dan in maart als de eerste zonnige dagen met temperaturen van rond de 15 graden zich aandienen, en je voelt dat de zon weer echt kracht begint te krijgen. Die lente-kriebel die je dan voelt, ja 't klinkt een beetje gayquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Helaas is er geen plek op aarde waar het wat dat betreft goed is. In de tropen, oo sommige plekken, iedere dag om 17:00 donker (bv Oost Java), als je geluk hebt iedere dag om 19:00 (bv West Maleisië). In onze streken 's zomers 22:00, 's winters 16:30 en verder naar het oosten of noorden nog een tikje extremer.
Werd het maar ergens altijd om 21:00 donker. (bestaat zo'n plek niet in China, met z'n gebrek aan tijdzones?)
Kloptquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Anderzijds heeft het ook zn charme.....vooral zo begin februari dat het je echt begint op te vallen van, hey....het blijft langer licht! En dan in maart als de eerste zonnige dagen met temperaturen van rond de 15 graden zich aandienen, en je voelt dat de zon weer echt kracht begint te krijgen. Die lente-kriebel die je dan voelt, ja 't klinkt een beetje gaymaar ik vind dat echt magisch altijd.
Dit ^^quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:55 schreef Lemans24 het volgende:
Het is al 14,5 geweest, we zijn verwend... Nu moeten we twee maanden wachten, op die extra graad, pffff.
Je bent langs mij gereden man, had je niet even kunnen zwaaien?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:36 schreef Koelkastje het volgende:
Vandaag eens een rondje gemaakt met de camera op het dashboard!
En dit is dan 1 van de posts uit een draadje waarin ze elkaar tegen de haren in strijkenquote:Winterkaartengestapo weer op dreef?
Bericht van: Justin (Zoetermeer), vandaag @ 18:10
Verstuur een e-mail Verstuur een prive-bericht Bekijk profiel
+ Voeg dit bericht toe als favoriet
+ Abonneer op draad
+ Rapporteer als ongepast
+ Dit interesseert mij
Ongelofelijk wat een bekrompen figuren zeg. Kaarten zijn gewoon ongunstig, maar die mogen niet geplaatst worden?
Nee, je ogen sluiten en jezelf wijsmaken dat het winter wordt is verstandig.
Krijg er bijna een maagzweer van.
Ik heb een Xperia Z, 5 inch scherm en nog moet ik inzoomen en turen om er wijs van te worden. Het is ook onmogelijk om een draadje aan te tikken..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:59 schreef Lemans24 het volgende:
En op mobiel raak je de draad letterlijk kwijt.
Heerlijk. En gelijk ook meer zin in seks, net als het vrouwtje!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Anderzijds heeft het ook zn charme.....vooral zo begin februari dat het je echt begint op te vallen van, hey....het blijft langer licht! En dan in maart als de eerste zonnige dagen met temperaturen van rond de 15 graden zich aandienen, en je voelt dat de zon weer echt kracht begint te krijgen. Die lente-kriebel die je dan voelt, ja 't klinkt een beetje gaymaar ik vind dat echt magisch altijd.
Haha, volgende keer zwaai ik welquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:50 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Je bent langs mij gereden man, had je niet even kunnen zwaaien?
twitter:weermanreinier twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 20:00:51ECMWF probeert toch nog even winter uit de hoge hoed te toveren. Vooral na volgend (!) weekend even de kou in? #nogergonzeker reageer retweet
ECMWF komt nu ook maandag al met kans op sneeuw voor het (Noord)Oosten. Ik wil best ingesneeuwd raken in Londen komende vrijdag en ja ik weet dat dit never nooit zal gebeuren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Westercirculatie op komst?
[ afbeelding ]
Volgens mij is het vrij zeker dat het noordoosten een winterprik gaat krijgen hoorquote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:39 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
ECMWF komt nu ook maandag al met kans op sneeuw voor het (Noord)Oosten. Ik wil best ingesneeuwd raken in Londen komende vrijdag en ja ik weet dat dit never nooit zal gebeuren.
Blij dat de nadruk, zelfs in de fictie, op 'even' ligt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:01 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 20:00:51ECMWF probeert toch nog even winter uit de hoge hoed te toveren. Vooral na volgend (!) weekend even de kou in? #nogergonzeker reageer retweet
Ik had hem gebeld hèquote:
En tussen al die ruzies en winterkaarten door blijft KNMI gewoon lekker degelijk de vooruitzichten publiceren zonder al te veel toeters en bellen. Ik heb ze nog niet op gekke dingen kunnen betrappenquote:zaterdag 25 januari tot en met zaterdag 01 februari
Waarschijnlijk houdt het wisselvallige weer aan. De temperaturen liggen meest rond de normale waarde voor deze tijd van het jaar.
Het KNMI is, ondanks de kritiek, zo slecht nog nietquote:Op zondag 19 januari 2014 01:27 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En tussen al die ruzies en winterkaarten door blijft KNMI gewoon lekker degelijk de vooruitzichten publiceren zonder al te veel toeters en bellen. Ik heb ze nog niet op gekke dingen kunnen betrappen.
Meestal doen de commerciëlen het ook maar op de gok voor de sensatie. Het KNMI wacht gewoon netjes af tot er meer zeker is. Al zijn ze af en toe echt op het laatste moment, maar dat zal wel door de kritiek in het verleden komen.quote:Op zondag 19 januari 2014 01:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het KNMI is, ondanks de kritiek, zo slecht nog nietBehalve met storm en zo, dan zijn de commerciële bureaus er toch vaak eerder bij.
quote:Op zondag 19 januari 2014 01:48 schreef Lemans24 het volgende:
Dit is wel één van de meest bizarre kaarten die ik de laatste tijd heb gezien:
[ afbeelding ]
Diep winter in het noorden (-7 overdag!), heel normaal in het zuiden.
Als je een slee mee neemt kun je vanaf het Noorden zo richting Utrecht glijden.quote:Op zondag 19 januari 2014 01:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]Dat is wel een treinritje waard. Welke kant op is afhankelijk van de voorkeur qua weer
.
KNMI heeft ook gewoon verreweg de beste spullen. Meestal klopt hun voorspelling het beste. Veel beter dan Weeronline etc...quote:Op zondag 19 januari 2014 01:50 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Meestal doen de commerciëlen het ook maar op de gok voor de sensatie. Het KNMI wacht gewoon netjes af tot er meer zeker is. Al zijn ze af en toe echt op het laatste moment, maar dat zal wel door de kritiek in het verleden komen.
quote:Op zondag 19 januari 2014 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
Vind 't juist een chille winter tot nu toe. Nul sneeuw en ijs-gedoe. Lekker makkelijk zo, gewoon de weg op kunnen gaan zonder bij elke stap uit te kijken dat je niet uitglijdt en je nek breekt. Ik vind dit een verademing ten opzichte vd eindeloze sneeuw en kou die we vorig jaar te verduren kregen.
quote:Op zondag 19 januari 2014 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
Vind 't juist een chille winter tot nu toe. Nul sneeuw en ijs-gedoe. Lekker makkelijk zo, gewoon de weg op kunnen gaan zonder bij elke stap uit te kijken dat je niet uitglijdt en je nek breekt. Ik vind dit een verademing ten opzichte vd eindeloze sneeuw en kou die we vorig jaar te verduren kregen.
Niks mis met vrieskou. Overdag rond het vriespunt met een zonnetjequote:Op zondag 19 januari 2014 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
Dat zonnetje is ook bij temperaturen rond het vriespunt niet gegarandeerd. Zoals hier aal vaker is gezegd: grijs met 0 graden of grijs met 5 graden, wat is het verschil?quote:Op zondag 19 januari 2014 11:49 schreef Skwish het volgende:
[..]
Niks mis met vrieskou. Overdag rond het vriespunt met een zonnetjeen 's nachts lichte tot matige vorst. Nu hebben we van dit natte en vochtige zeikweer.
Nee das waar maar een koufront gaat meestal gepaard met stromingen uit het oosten en dus ook vaak meer zonuren.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat zonnetje is ook bij temperaturen rond het vriespunt niet gegarandeerd. Zoals hier aal vaker is gezegd: grijs met 0 graden of grijs met 5 graden, wat is het verschil?
Een wc geeft ook vaak nattigheid en harde wind, dus beter blijft dat weg.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik had hem gebeld hè
Hij is wel twee dagen vertraagd, zo te zien. Zeker last van beren op de weg.
GFS gaat voor storm, volgend weekend.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:12 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Een wc geeft ook vaak nattigheid en harde wind, dus beter blijft dat weg.
Mee eensch.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
Hopelijk weer een alles vernietigende storm zoals die van 28okt alleen dan wat langduriger!quote:Op zondag 19 januari 2014 12:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
GFS gaat voor storm, volgend weekend.
Ik ga emigreren naar Limburgquote:Op zondag 19 januari 2014 01:48 schreef Lemans24 het volgende:
Dit is wel één van de meest bizarre kaarten die ik de laatste tijd heb gezien:
[ afbeelding ]
Diep winter in het noorden (-7 overdag!), heel normaal in het zuiden.
Vooral dan nog die 1 op 5 kansquote:Op zondag 19 januari 2014 13:52 schreef Adrie072 het volgende:
zo 19 jan 2014, 13:24 'Er komt een Kleine IJstijd aan'
Oxfordshire -
Britse wetenschappers zeggen dat er een reëele kans is dat we opnieuw in een ijstijd terechtkomen. De onderzoekers van een centrum in de Britse stad Oxfordshire baseren die conclusie op de plotselinge inactiviteit van de zon.
De zon doorloopt normaal gezien een cyclus van zonneactiviteit die ongeveer elf jaar duurt. Volgens die cyclus zou zo nu maximale activiteit moeten worden gemeten. In plaats daarvan is de zon juist vrij rustig. "Ik ben al 30 jaar een zonnefysicus en ik heb nog nooit zoiets gezien. "De zon is al 100 jaar niet meer zo rustig geweest.", zegt Richard Harrison van het Rutherford Appleton Laboratory in de Britse stad Oxfordshire aan de BBC.
De laatste keer dat de zon plotseling zo inactief werd, was in de tweede helft van de 17e eeuw. De zon ging toen door een rustige fase die het Maunderminimum wordt genoemd. De periode van de tweede helft van de 17e eeuw tot halverwege de 18e eeuw wordt daarom ook wel de Kleine IJstijd genoemd. De verminderde zonneactiviteit ging toen gepaard met extreem koude winters in Europa.
Het huidige gedrag van de zon lijkt te wijzen dat er opnieuw zo'n Maunderminiumperiode zit aan te komen. "De zonneactiviteit vermindert nu wel aan een razendsnel tempo. Het is 10.000 jaar geleden dat de activiteit nog zo snel afzwakte", zo klinkt het. Volgens wetenschappers is de kans 1 op 5 dat we opnieuw in een Kleine IJstijd terechtkomen.
Nou kom maar op dan!
Ditquote:Op zondag 19 januari 2014 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
En, in tegenstelling tot wat algemeen aangenomen wordt, ook goed tegen de insectenquote:
Ik voel me afschuwelijk met dit vieze herfstweer. Ik SNAK naar lekker fris winterweer.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
quote:Op zondag 19 januari 2014 17:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik voel me afschuwelijk met dit vieze herfstweer. Ik SNAK naar lekker fris winterweer.![]()
En nee, ik hoef geen warm weer. Het is winter dus het hoort te vriezen en te sneeuwen. Ieder seizoen hoort z'n eigen weer te hebben. In de zomer ga ik ook niet vragen om vorst.
Goddank kan het de komende maanden nog genoeg winteren.
bronquote:Winter in Nederland meestal zacht door de Noordzee
Winterweer met bevroren sloten en sneeuw, daar zitten veel mensen op de wachten maar eigenlijk is dat niet normaal voor Nederland. Het Nederlandse klimaat wordt namelijk vaak bepaald door de invloed van de Noordzee en de Atlantische Oceaan. Vaak waait de wind uit een westelijke richting en als de wind uit deze hoek komt is het vaak zacht en vochtig in de winter. De temperatuur wordt met een westenwind beinvloed door de temperatuur van de Noordzee. De actuele watertemperatuur ligt rond een graad of 7. In de eerste helft van januari is de stroming vaak "zonaal" geweest, dat wil zeggen dat de wind van west naar oost blaast. Met deze zonale stroming worden storingen en depressie over ons land gevoerd en komt het kwik veelal niet onder het vriespunt.
quote:Winterweer met bevroren sloten en sneeuw, daar zitten veel mensen op de wachten maar eigenlijk is dat niet normaal voor Nederland.
Pfff, sorry maar dit vind ik zo'n oogkleppen-visie.... ik bedoel, dat is hetzelfde als roepen van 'in de zomer hoort het zonnig en minimaal 25 graden te zijn'quote:Op zondag 19 januari 2014 17:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik voel me afschuwelijk met dit vieze herfstweer. Ik SNAK naar lekker fris winterweer.![]()
En nee, ik hoef geen warm weer. Het is winter dus het hoort te vriezen en te sneeuwen. Ieder seizoen hoort z'n eigen weer te hebben. In de zomer ga ik ook niet vragen om vorst.
Goddank kan het de komende maanden nog genoeg winteren.
21:00 versie gaat iets dichter bij 0 zitten.quote:
quote:Op zondag 19 januari 2014 21:43 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Nul wind
[ afbeelding ]
NUL!
Morgen wordt het een graad of 2-3, tot zo ver de betrouwbaarheid momenteel.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:00 schreef Slobeend het volgende:
Koud in Groningen komende week.
[ afbeelding ]
Dat ziet er fris uit.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:00 schreef Slobeend het volgende:
Koud in Groningen komende week.
[ afbeelding ]
Niet dus, nog gewoon ruim boven nul. Wel zeer onzeker, op termijn.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
21:00 versie gaat iets dichter bij 0 zitten.
Dat is niet normaal maar gemiddeld. Normaal is tussen 0 en 10quote:Op zondag 19 januari 2014 23:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik wil normaal weer in de winter. Dat hoort
+6 om 1 momenteel dus.
Gemiddeld dan, bedoel ik uiteraardquote:Op zondag 19 januari 2014 23:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is niet normaal maar gemiddeld. Normaal is tussen 0 en 10
je moet toch wat.quote:Op maandag 20 januari 2014 07:37 schreef Klonk het volgende:
ah, daar gaan we weer
en dat alleen maar omdat een of andere weerman met de kleurpotloodjes heeft zitten spelen
Temperaturen ruim onder 0!quote:Op maandag 20 januari 2014 09:33 schreef BlaZ het volgende:
Hier ook 18 graden alleen met een - ervoor. Wel lekker zonnig.
Ik vind hem wel leuk, 15 cm sneeuw hier.quote:
Ok, dus volgens dat kaartje ligt er maandag 27 januari in de bilt zo'n 10cm sneeuw??quote:Op maandag 20 januari 2014 10:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind hem wel leuk, 15 cm sneeuw hier.
KNMI zegt daar niks over omdat dat nog 7 dagen te gaan is...quote:Op maandag 20 januari 2014 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, dus volgens dat kaartje ligt er maandag 27 januari in de bilt zo'n 10cm sneeuw??
Waarom zegt het knmi daar dan niks over? Weet niet hoe serieus ik dat plaatje moet nemen dan.
Zo'n kaartje moet je niet echt serieus nemen. Sneeuw is lastig te voorspellen, enige wat je eruit kan halen is dat er misschien sneeuw gaat vallen.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, dus volgens dat kaartje ligt er maandag 27 januari in de bilt zo'n 10cm sneeuw??
Waarom zegt het knmi daar dan niks over? Weet niet hoe serieus ik dat plaatje moet nemen dan.
Ik val weer eens zoals gewoonlijk net buiten de kaartquote:Op maandag 20 januari 2014 10:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind hem wel leuk, 15 cm sneeuw hier.
-24quote:Op maandag 20 januari 2014 10:01 schreef BlaZ het volgende:
Liever geen kwakkelweer inderdaad. Dit is overigens ook niet zo fijn wat het waait flink:
Temperatuur
-16 °C
Voelt als -24 °C
Hier sta je wel op, als het goed is:quote:Op maandag 20 januari 2014 10:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik val weer eens zoals gewoonlijk net buiten de kaart
Ik vind het altijd wel interessant wie dit soort artikelen nou schrijft.... Want de toon die gebruikt wordt is vaak niet een toon waar ik me mee kan identificeren (en ik ben denk ik niet de enige).quote:Op maandag 20 januari 2014 10:28 schreef INViCTuS het volgende:
Voor wie interesse heeft in de ontwikkelingen voor later deze week:
Benelux, Duitsland (Sauerland)
De komende dagen liggen Nederland en het westen van Duitsland in het overgangsgebied van de veel koudere lucht in het oosten en de zachtere lucht in het westen. Het is nog steeds onzeker of en hoever de koudere lucht met naar het westen kan oprukken. Meest waarschijnlijke scenario is dat het front de komende dagen boven of over het noordoosten van Nederland tot stilstand komt en daar een beetje heen en weer gaat zwabberen. In de tweede helft van de week (donderdag) trekt een laag precies met zijn kern over Nederland heen. Zodra dit laag gepasseerd is kan dan de koudere lucht via de achterdeur wat makkelijker naar het zuiden en westen uitbreiden. De precieze koers van dit laag wordt cruciaal. Vooralsnog verwacht ik donderdag geen sneeuw of andere winterse perikelen, bij een zuidelijkere koers wordt het echter oppassen geblazen. In de loop van donderdag gaan de temperaturen echter verder omlaag en de neerslag krijgt met namen ten noorden en oosten van de grote rivieren een winters karakter. In de loop van de zaterdagmiddag -avond en op zondag kan zich hier zelfs een sneeuwdekje gaan vormen. Het ECMWF komt vanmorgen voor zondag met 5 tot 15cm, de hoogste waardes voor het noordoosten van het land. Overigens kan er in het overgangs- (grens)gebied tussen de verschillende luchtsoorten tijdelijk ook onderkoelde regen (ijzel) gaan vallen.
Ook voor de Duitse Middelgebergtes en het Sauerland gloort er hoop aan de horizon. Met de aanhoudende koude en periodiek vochtige noord tot oostelijke stroming (later noordwestelijk) nemen vanaf zondag ook hier de sneeuwkansen toe. In de eerste helft van de volgende week berekend het ECMWF voor het Sauerland een sneeuwdek van 20 tot 30cm. Daarnaast zal het er koud genoeg worden om de sneeuwkanonnen en lansen hun werk weer te laten doen. Voor diegenen die naar Tsjechië en zuid Polen afreizen ook goed nieuws, het wordt er stukken kouder en periodiek kan er sneeuw gaan vallen.
Al met al vanmorgen toch weer veel positievere berichten dan gisteren. Wel moeten we goed in ons achterhoofd houden dat de situatie de komende dagen zich "op het scherpst van de snede" zal gaan afspelen en de ontwikkelingen van deze week cruciaal kunnen worden voor het verdere verloop.
Ah thanks!quote:Op maandag 20 januari 2014 10:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier sta je wel op, als het goed is:
[ afbeelding ]
Ah, daar heb ik hem gelatenquote:Op maandag 20 januari 2014 10:44 schreef INViCTuS het volgende:
Lekker met je camper de Alpen in
[ afbeelding ]
Johann Geers! Ik vind zijn berichten altijd wel goed uitgelicht en vrij gedetailleerd, met duidelijk kennis van zaken. Ik vind het altijd wel prettig om te lezen...hij doet dat uit Zwitserland waar hij woont.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel interessant wie dit soort artikelen nou schrijft.... Want de toon die gebruikt wordt is vaak niet een toon waar ik me mee kan identificeren (en ik ben denk ik niet de enige).
Bijna alle weersites gebruiken woorden als "goed nieuws" "hoop" "positief" als het gaat om eventuele sneeuw en kou die onze kant op komt.
Terwijl ik dan juist denk.... ohhhhhhh shit, nee he.
quote:Op maandag 20 januari 2014 10:44 schreef INViCTuS het volgende:
Lekker met je camper de Alpen in
[ afbeelding ]
Sneeuwstorm des doodsquote:
quote:
Weerfictie.quote:
Klopt, voor de eerste sneeuw berekend wordt verandert dat kaartje nog een keer of 18. Veel hangt af van het laag dat dus donderdag over zal trekkenquote:
Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.quote:
Met almaar oplopende sneeuwdieptesquote:Op maandag 20 januari 2014 12:42 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Doe mij maar een pondje dan.quote:
Lekker weertjequote:Op maandag 20 januari 2014 13:09 schreef Dven het volgende:
Van winter geen spoor momenteel
[ afbeelding ]
Shit waarom ben ik niet gewoon in Maastricht blijven wonenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Temperatuur komt van +3 in begin de nacht tot uiteindelijk +1.1 vanmorgen.
Daarna 45min +1.2 gehad, gewoon echt stabiel tot uiteindelijk de temp iets steeg naar +1.5 graden maar is inmiddels weer gedaald naar +1.2 graden. Kortom echt warmer zal het niet worden denk ik
In tegenstelling tot het zuiden waar het plaatselijk 7/8 graden
Met de wind die er een beetje aanwezig is zal je dat zeker wel gaan merkenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:25 schreef Elan het volgende:
Vind het totaal niet koud momenteel.
Straks naar Groningen kijken of er een wezenlijk verschil is met rotterdam
Misschien moet je de pluim nog wat beter bekijkenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:22 schreef Lemans24 het volgende:
Winter in het noordoosten, herfst in de rest van het land! Volgende week herfst, overgaand in lente?
Hier is sneeuw ook welkomquote:Op maandag 20 januari 2014 13:28 schreef dick_laurent het volgende:
Als die zogenaamde sneeuw nu gewoon lekker allemaal in Groningen valt
[..]
Shit waarom ben ik niet gewoon in Maastricht blijven wonen
Ik hoop toch echt dat de woorden 'hoop' en 'positief' en de uitdrukkingen 'goed nieuws' en positieve ontwikkeling' slaan op de skigebieden, waar deze mensen werken (en door worden betaald). Naast de Alpen, hebben ze het vaak over sneeuw in het Sauerland. De winter in Nederland is voor die mensen van geen enkel belang, eigenlijk.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel interessant wie dit soort artikelen nou schrijft.... Want de toon die gebruikt wordt is vaak niet een toon waar ik me mee kan identificeren (en ik ben denk ik niet de enige).
Bijna alle weersites gebruiken woorden als "goed nieuws" "hoop" "positief" als het gaat om eventuele sneeuw en kou die onze kant op komt.
Terwijl ik dan juist denk.... ohhhhhhh shit, nee he.
Langetermijn?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:29 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Misschien moet je de pluim nog wat beter bekijken
Voor nu zal het nog niet blijven liggen maar ben toch wel benieuwd wat de rest van de week gaat doen.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
Utrecht....en ik hoop nog steeds dat het blijft bij wat natte sneeuw die zo snel mogelijk weer SMELT
ik haat sneeuw, ik kom er gewoon voor uit
Dat is niet zijn werkquote:Op maandag 20 januari 2014 13:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat de woorden 'hoop' en 'positief' en de uitdrukkingen 'goed nieuws' en positieve ontwikkeling' slaan op de skigebieden, waar deze mensen werken (en door worden betaald). Naast de Alpen, hebben ze het vaak over sneeuw in het Sauerland. De winter in Nederland is voor die mensen van geen enkel belang, eigenlijk.
Geweldig!quote:Op maandag 20 januari 2014 13:37 schreef Ajaxfan het volgende:
De eerste motsneeuw is gemeld in Groningen nu.Temperatuur en vooral gevoelstemperatuur kukelt vlot naar beneden.
quote:Op maandag 20 januari 2014 13:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geweldig!
Groningen, hou het daar!
quote:
Woah, in mijn favoriete stadt!quote:
smerig kutspul, vraag maar aan mijn baas, paar jaar geleden met 3 busjes op dezelfde afrit in de vangrail gehangen.quote:
Niet moonwalkend over straat lopen danquote:
Is inderdaad link. Vorig jaar hadden we het bij ons kerstdiner van kantoor. Naar het restaurant, niets aan de hand. Iedereen zo zat als een balletje weer uit het restaurant en er lag een centimeter dikke laag. En dan nog eens al het relief hier in de stad.. Maandag daarop kwamen er een paar met botbreuken op kantoorquote:Op maandag 20 januari 2014 15:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat is nou 1 van de meest gevaarlijke weersomstandigheden die je maar kan bedenken in de winter.
IJzel, dat zie je namelijk niet liggen op de wegen. Dit kan op uitgebreide schaal voorkomen maar ook plaatselijk / lokaal.
Punt is: Als je niet weer dat het heeft geregend (ondergrond bevroren dus regen bevriest = ijzel) of het heeft geijzeld (bevroren regen) dan heb je een probleem.
Uitgebreide schaal dan kun je nog wel een beetje aanpassen omdat je vanaf de voordeur gelijk opmerkt dat het glad is.
Lokaal, tja dan heb je waarschijnlijk gewoon pech als je op dat ene stukje onderuit gaat![]()
Aantal jaren geleden heb ik dit ook meegemaakt. Terwijl het in mijn straat niks aan de hand was en in een andere lange straat ook niet wou ik de bocht om en ja hoor die lange straat was dus 1 groot ijsbaanen hoe naar het ook was..het was ook wel weer grappig dat iedereen die deze weg op kwam ging onderuit
Achteraf waren er groep jongeren die van die straat een ijsbaan hebben gemaakt door in de nacht emmers water over de weg hebben gegooid
Ik lig de hele dag al op de grensquote:Op maandag 20 januari 2014 16:24 schreef Fred0w het volgende:
Echt al de hele dag (mot)regen.![]()
Dat gebied blijft ook maar stil liggen.
Heerlijk hè, dat rustige januariweerquote:Op maandag 20 januari 2014 16:24 schreef Fred0w het volgende:
Echt al de hele dag (mot)regen.![]()
Dat gebied blijft ook maar stil liggen.
Er zijn ook grote temperatuurgradiënten.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:57 schreef Lemans24 het volgende:
De verwachting is de hele week een graad of 5-6 in het midden van het land, maar met een abnormaal grote onzekerheid, voor zo'n korte termijn. Ik ben benieuwd!
Je bedoelt over het land, van ZW naar NO?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er zijn ook grote temperatuurgradiënten.
Idd, al liggen de grote temperatuurverschillen nu nog voornamelijk over Duitsland geloof ik.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je bedoelt over het land, van ZW naar NO?
Dan is het inderdaad moeilijk te voorspellen hoe de verdeling precies wordt, in de praktijk. Een paar honderd km verschil, is direct tien graden warmer/kouder.
Het is ook de polar vortex des doods, hij komt steeds dichterbij!quote:Op maandag 20 januari 2014 17:33 schreef Karelnoord het volgende:
Voelde echt koud aan hier in Groningen.
Net niet dus.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:12 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat het over een uurtje wel gaat vriezen..
Gelukkig kwam ik er nog redelijk vanafquote:Op maandag 20 januari 2014 16:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Is inderdaad link. Vorig jaar hadden we het bij ons kerstdiner van kantoor. Naar het restaurant, niets aan de hand. Iedereen zo zat als een balletje weer uit het restaurant en er lag een centimeter dikke laag. En dan nog eens al het relief hier in de stad.. Maandag daarop kwamen er een paar met botbreuken op kantoor![]()
Tof man, beetje over straat glijdenquote:Op maandag 20 januari 2014 20:18 schreef aloa het volgende:
IJzel moet je idd niet willen in de winter. Levensgevaarlijk!!
Op schaatsen, okee.. Met een auto is het iets minder tofquote:
Sneeuw is soms wel leuk hoorquote:Op maandag 20 januari 2014 20:18 schreef aloa het volgende:
IJzel moet je idd niet willen in de winter. Levensgevaarlijk!!
Collega van me had dat vorig jaar ook gedaan toen er zoveel sneeuw lag.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sneeuw is soms wel leuk hoorbeetje speulen met de auto op een verlaten parkeerplaats. Achterwielaandrijving
Ook een ervaring opzich joh. En de verzekering regelt de rest welquote:Op maandag 20 januari 2014 20:33 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Op schaatsen, okee.. Met een auto is het iets minder tof
Als kind vond ik het leuk. In 1979 schaatsten we hier rondjes door de buurt.quote:
Sneeuw is leuk (al is het alleen maar voor de mooie plaatjes). IJzel is een ander verhaal.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sneeuw is soms wel leuk hoorbeetje speulen met de auto op een verlaten parkeerplaats. Achterwielaandrijving
Ijzel is mijn inziens de meest nutteloze, waardeloze neerslag die er kan vallen. Het is niet mooi, het is niet leuk, het is louter gevaarlijk en verantwoordelijk voor doden.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Sneeuw is leuk (al is het alleen maar voor de mooie plaatjes). IJzel is een ander verhaal.
Vind ik ookquote:Op maandag 20 januari 2014 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ijzel is mijn inziens de meest nutteloze, waardeloze neerslag die er kan vallen. Het is niet mooi, het is niet leuk, het is louter gevaarlijk en verantwoordelijk voor doden.
Depressiemodus uit
quote:wetteronline.de @WetterOnline 50 min.
Schneefall in der Eifel! ^mh RT @sfeuster: Schnee ist doof. :-( #Wetter #Daun #Vulkaneifel #Schnee #doof #infotweet pic.twitter.com/oUbsGtZYTT
ECMWF is de weg weer kwijt, met tussen -15 en +10quote:Op maandag 20 januari 2014 22:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Vind ik ook![]()
Beide pluimen (gfs en ecmwf) voor midden Nederland.
[ afbeelding ]
Nee, het is precies andersomquote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ECMWF is de weg weer kwijt, met tussen -15 en +10
GFS go go go!
Ik reed precies door dat rood-gele streepje in het oosten, maar dan een uur eerder. Toen was het dus ijsregenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:52 schreef aloa het volgende:
Volgens buienradar gaat de natte sneeuw over in droge sneeuw.
[ afbeelding ]
Hier (Amsterdam) af en toe toch een motsneeuwvlokje. Echt serieus is het alleen niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:21 schreef Elan het volgende:
Gelukkig geen snil in de bewoonde gebieden van Nederland.
het leek verdacht veel op ijzel vanochtend maar het was het net niet hier in het oosten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:52 schreef aloa het volgende:
Volgens buienradar gaat de natte sneeuw over in droge sneeuw.
[ afbeelding ]
Indahquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Wateroverlast! Maar ik heb er geen last van behalve dat ik gisteren 2 uur om moest rijden om thuis te komen (op een rit van 4,5 uur). Niet slecht dus. Elders staan sommigen in een file die al 3 dagen duurt vanwege 1 meter water op de doorgaande weg.
Doe je dat elke dag, 4,5 uur rijden?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Wateroverlast! Maar ik heb er geen last van behalve dat ik gisteren 2 uur om moest rijden om thuis te komen (op een rit van 4,5 uur). Niet slecht dus. Elders staan sommigen in een file die al 3 dagen duurt vanwege 1 meter water op de doorgaande weg.
nee joh! Ben niet gek! Ik moest vanuit huis 2 naar huis 1 (ja, luxe probleem). Ik woon in de 'binnenlanden' van Java en werk een 'klein' stukje verderop. Dus ik pendel eens per week tot 3x per maand.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Doe je dat elke dag, 4,5 uur rijden?
GFS gaat nu juist voor kou (voor het noordoosten) en ECMWF niet. Geen touw aan vast te knopen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ECMWF is de weg weer kwijt, met tussen -15 en +10
GFS go go go!
Ja, haha erg hé en ik zit maar te wachten op die winter. Dochtertje van 4 blijft maar roepen dat ze wilt schaatsen, maar dat nog niet kan, want er ligt nog water....quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:39 schreef Dven het volgende:
Kan inderdaad alle kanten op. Overal in Europa eigenlijk. Ook hier gaat het van 18 naar 0 en weer terug
Hopelijk kan je dochtertje het werkwoord 'willen' later wel vervoegen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:45 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Ja, haha erg hé en ik zit maar te wachten op die winter. Dochtertje van 4 blijft maar roepen dat ze wilt schaatsen, maar dat nog niet kan, want er ligt nog water....
Je zou je er maar druk over maken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:49 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Hopelijk kan je dochtertje het werkwoord 'willen' later wel vervoegen.
Wow,quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:49 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ahh heerlijk!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:55 schreef INViCTuS het volgende:
Zuid-Alpen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij bent leraar Nederlandsquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:49 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
quote:
Zaterdag is nog ver. Zal nog vaak veranderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:29 schreef MaLo het volgende:
[..]Dag snil, fijn dat je zo goed als van de kaart vertrokken bent!
Ja eerst was het donderdag en nu zaterdag.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Zaterdag is nog ver. Zal nog vaak veranderen.
Kan ook ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:56 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ja eerst was het donderdag en nu zaterdag.
En zo gaat het al de hele 'winter' zo, van uitstel komt afstel.
Ik zou eens een goed gesprek met je vriendin beginnen..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom krijg ik in dit topic (en dan ook specifiek dit topic) altijd reclame voor trouwmode van mannen?!
Winter duurt gewoon tot 21 maart hoor. Tot die tijd mag het bikkelhard winterweer zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Snap trouwens niet zo goed dat ze op weerwoord nog zo hard hopen op een ijskoude winter. Ze willen daar gewoon letterlijk dat er een knetterharde wind vanuit het oosten op komt zetten en het ff tot eind maart koud blijft. Waarom? Het is al bijna februari.. voor mijn gevoel staat de lente om de hoek te wachten tot 'ie z'n intrede mag doen.
Idd, wat is er leuk aan keiharde oostenwind en kou?? Zijn zeker van die gastjes die een dikke BMW rijden en dan op zondag een 'wandelingetje' maken door het park in hun dikke merk-winterjas van 600 euro, en vervolgens de rest vd week lekker warm in hun auto zitten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Snap trouwens niet zo goed dat ze op weerwoord nog zo hard hopen op een ijskoude winter. Ze willen daar gewoon letterlijk dat er een knetterharde wind vanuit het oosten op komt zetten en het ff tot eind maart koud blijft. Waarom? Het is al bijna februari.. voor mijn gevoel staat de lente om de hoek te wachten tot 'ie z'n intrede mag doen.
De natuur houdt zich niet aan harde grenzen, bovendien begint de meteorologische lente op 1 maart, en da's met een reden.. maart roert z'n staart enzeu.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Winter duurt gewoon tot 21 maart hoor. Tot die tijd mag het bikkelhard winterweer zijn.
Ik wilde precies hiervan nog een leuk plaatje maken, je gaf me wat inspiratie. Straks maar ff doenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd, wat is er leuk aan keiharde oostenwind en kou?? Zijn zeker van die gastjes die een dikke BMW rijden en dan op zondag een 'wandelingetje' maken door het park in hun dikke merk-winterjas van 600 euro, en vervolgens de rest vd week lekker warm in hun auto zitten.
Nou, de mensen die geen auto hebben en op hun fietsje alles moeten doen (zoals ik) gaan ka-pot van de kou als er oostenwind is.... dat is echt een hel.
quote:Temperatures as measured in Veliko Tarnovo - 25.8 degrees , are extremely unusual for the season , said in "Hello , Bulgaria " Ivaylo Slavov , one of the meteorologists who prepare weather Nova TV .
" Veliko Tarnovo is a city that is extremely sensitive to the south wind , which increases very sharply temperatures . Going mountain foehn causing this increase ," said the weatherman .
Does ff heel snel een huge ass ventilator deze kant op richten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:34 schreef Dven het volgende:
Wanneer dit klopt, nieuw maandrecord voor de stad
[..]
Weinig meer van de warmte over. Momenteel mistig, af en toe wat regen, koude wind en zo'n 10 graden. Als ik nog een paar dagen wacht krijg je vorst toegezondenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Does ff heel snel een huge ass ventilator deze kant op richten.
Zegt niet altijd even veel. Kan me genoeg momenten herinneren waar ZW het koudst van het land wasquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:15 schreef Lemans24 het volgende:
Goed teken dat de NO pluimen worden gepost!
Rest van het land tropisch warm inderdaad.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:15 schreef Lemans24 het volgende:
Goed teken dat de NO pluimen worden gepost!
In dat geval waren nu de ZW pluimen gepostquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Zegt niet altijd even veel. Kan me genoeg momenten herinneren waar ZW het koudst van het land was
Echt wel!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:18 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Rest van het land tropisch warm inderdaad.
Oh dat zeker ook. Merk wel dat hier in Amsterdam het wel een stuk kouder is nu. Blijft bizar omdat er weinig wind is en het echt maar een paar graden scheelt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Echt wel!
Relatief gezien dan...
Zero Hellmanpunten in februari lijkt me wel steeds onwaarschijnlijker.
Die momenten zijn echt op 1 hand te tellen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Zegt niet altijd even veel. Kan me genoeg momenten herinneren waar ZW het koudst van het land was
Verre van waar. Relatief vaak zelfs. Zeker de oosthoek van Zeeuws Vlaanderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:45 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Die momenten zijn echt op 1 hand te tellen.
De oosthoek van het zuidwesten. In naam zelfs half Vlaams, maar in het hart oh zo Hollands. Poëtisch hoor.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Verre van waar. Relatief vaak zelfs. Zeker de oosthoek van Zeeuws Vlaanderen.
Verbonden in uitersten en tegenstellingquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De oosthoek van het zuidwesten. In naam zelfs half Vlaams, maar in het hart oh zo Hollands. Poëtisch hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |