De uitkering blijft hetzelfde. Dat een buitenstaander hem ook krijgt benadeeld een ander niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:14 schreef LXIV het volgende:
bla bla vind ik het ook extreem onrechtvaardig bla bla bla absoluut niet meer recht heeft op deze voorzieningen bla bla bla
Nee, het pensioen bouw je op. De ww moet je eerst een periode voor werken. De ww is een verzekering. Net zoals de pool een juridische verzekering kan afsluiten. Die gaat ook pas later in.quote:PRECIES ANALOOG hieraan kunnen ze dan ook onze pensio... bla bla bla bla bla
Exact.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:29 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Daar zat ik dus ook aan te denken. Het artikel rept over een tekort aan werkenden, maar dat kan, zeker voor low-skilled banen, toch niet echt het probleem zijn. Het lijkt me daarom aannemelijk dat mensen die voor dit argument zijn voornamelijk praten over het tekort aan hoog opgeleide immigranten, wat door versoepeling van deze regels verminderd zou worden. Echter lijkt mij ook aannemelijk dat hoog opgeleide migranten sneller een baan zullen vinden, dus voor hen is deze regeling nauwelijks relevant.
Je hebt gelijk:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Aldus de grote Europese neoliberale droom.
Oh zeker, ik heb dat van dichtbij meegemaakt toen mijn ouders naar Nieuw-Zeeland gingen om te werkenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem.
Zou je als land verstandig zijn, heb je een immigratiebeleid als Australië. Waar je binnenkomt als je van waarde bent en niet binnenkomt als je niets unieks toe te voegen hebt.
Zo zou je met immigratie moeten omgaan. Eerlijk en helder.
Massaimmigratie gaat bijna altijd fout.
The Borg...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. We are assimilated
Natuurlijk wel. Want als de druk op het sociale systeem te groot is wordt het afgebouwd. Dat zie je nu al gebeuren. Gratis geld bestaat niet, het moet ergens vandaan komen. Het hele idee van solidariteit is gebaseerd op het idee dat mensen bijdragen als ze kunnen om als ze het dan nodig hebben geld kunnen krijgen. Als die pot voor iedereen open gesteld wordt wil niemand er meer inleggen!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
De uitkering blijft hetzelfde. Dat een buitenstaander hem ook krijgt benadeeld een ander niet.
[..]
Ik snap het verschil. Maar snapt Brussel het ook?quote:Nee, het pensioen bouw je op. De ww moet je eerst een periode voor werken. De ww is een verzekering. Net zoals de pool een juridische verzekering kan afsluiten. Die gaat ook pas later in.
Ik ben het verder wel eens dat het een kutzooi is in brussel maar jij brabbeld ook maar wat.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hé, maar we hebben geen derde wereldoorlog hè, zo is het ook..
Uh-huh.quote:
De PVV heeft allerlei andere (schreeuwerige) standpunten die bij de EU-verkiezingen niet van belang zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:07 schreef PKRChamp het volgende:
Een stem op de PVV word steeds aantrekkelijker, jammer dat we in Nederland het concept demonstreren niet kennen omdat we collectief helemaal murw zijn geslagen door EU propaganda en onze eigen politiek die erg bedreven zijn in het liegen.
Okee...quote:
Ik ben er van op de hoogte, ik geloof er alleen niet in dat Artikel 50 genoeg stemmen zal trekken om echt potten te breken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De PVV heeft allerlei andere (schreeuwerige) standpunten die bij de EU-verkiezingen niet van belang zijn.
Het enige punt waar het om moet gaan is door met de EU of eruitstappen. Die keuze vind je bij Artikel50.
Een dramatische tragikomedie die begon in het land waar democratie vandaan komt en een nazipartij die als een deus ex machina bij de crisis naar boven komt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee....
Het staccato antwoord, je zal wel een nazi idd..
Dit moet gewoon een absurdistisch toneelstuk zijn..
Dat is het probleem met de TV-debatten (nog steeds de grootste bron van informatie voor de meeste mensen), daar worden kleine partijen niet uitgenodigd en kunnen hun zegje dus niet doen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:10 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik ben er van op de hoogte, ik geloof er alleen niet in dat Artikel 50 genoeg stemmen zal trekken om echt potten te breken.
Ik twijfel het kan ook een tragi-komedie zijn natuurlijk...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een dramatische tragikomedie die begon in het land waar democratie vandaan komt en een nazipartij die als een deus ex machina bij de crisis naar boven komt.
Zelfs de VS zijn niet zo dom bezig geweest. En dat zegt wat.
In hoeveel Griekse woorden is dit drama eigenlijk te vatten?
Een grof schandaal inderdaad, ik vind ook dat men de kleine partijen tegemoet zou moeten komen door een apart debat voor de televisie te organiseren.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het probleem met de TV-debatten (nog steeds de grootste bron van informatie voor de meeste mensen), daar worden kleine partijen niet uitgenodigd en kunnen hun zegje dus niet doen.
Nee daar zitten van die giftige beesten. Nieuw Zeeland! Alleen jammer van aardbevingen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 02:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit is allemaal onderdeel van de grote Europese welvaarts-nivellering. Het enige wat je nog kan doen is het zinkende schip optijd verlaten, mij lijkt Australië wel wat.
Verraad? Er is pas sprake van verraad wanneer de EU ooit voor het Europese volk geweest was. Dat is niet het geval, de EU is altijd tegen de Europese Burgerbevolking geweest.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.spiegel.de/int(...)-943224.html#ref=rss
Wat voor Duitsland geldt, geldt natuurlijk net zo goed voor Nederland.
Dit is alleen maar mogelijk als de uitkeringsniveau's in de hele EU precies gelijk zijn. Anders is een massale trektocht van kansarmen naar dat land waar de uitkeringen en overige subsidies het hoogst zijn (Nederland, Noorwegen) onvermijdelijk. Net zolang totdat dit land zodanig verarmd is dat het voor niemand meer aantrekkelijk is, waarop de sprinkhanenplaag een ander land kan aandoen.
Voordat dit beleid geimplementeerd wordt zal dus eerst het sociale systeem in Nederland verlaagd moeten worden naar een Europees gemiddelde op een niveau van Roemenië of Griekenland. Dat is onvermijdelijk!
Hieruit blijkt dan ook weer het absolute verraad van de Nederlandse partijen aan mensen in Nederland die van een uitkering afhankelijk zijn.
Nou het is eerder een verdeel en heers tactiek. En het lijkt niet bewust beleid vanuit de EU het IS bewust beleid.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit lijkt mij bewust beleid vanuit de EU.
Het bevordert namelijk de arbeidsmigratie (= meer goedkope arbeidskrachten en hogere werkloosheid waardoor er een betere onderhandelingspositie ontstaat voor werkgevers), en het ondermijnt de draagkracht voor het sociale stelsel omdat het door massaal gebruik onbetaalbaar dreigt te worden en meer sociale uitgaven uiteraard de concurrentiepositie aantasten.
De perfecte legitimatie om de lonen laag te houden en de sociale voorzieningen verder in te perken.
Aldus de grote Europese neoliberale droom.
De gemiddelde gast nog welquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:03 schreef LXIV het volgende:
Enfin, ik hoop dat er in een lekker warm zonnig land nog een uitkering te trekken valt. Dan doe ik net als de gemiddelde 'gast' in Nederland, met een hoop geld achter de hand in het thuisland. En dan lekker in Spanje profiteren van de EU. Ik wil niet het sukkeltje zijn dat straks de rekening voor het feest betaalt heeft en als enige niet dronken is geworden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |