Flauw? Hoezo flauw?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:24 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh bah wat flauw
Flauw als het waar is, maar nog flauwer als het niet waar is
Dan geef je dat aan voor een gesprek.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:32 schreef zomertje het volgende:
ik zou erg slecht reageren op een psych die me uitlacht of iets dergelijks. Je deelt er het diepst van je ziel, dan mag je minstens wel serieus genomen worden. En dan mogen ze best wel iets vinden, maar wel met enig respect naar jou toe.
Ik heb me al lang genoeg geschaamd voor mn beperkingen waar ik zelf lang niet altijd wat over te zeggen heb gehad.
Ik bijt van me af omdat jij heel heftig reageertquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Flauw? Hoezo flauw?Lees eens hoe je loopt te reageren en van je af te bijten. Ik ben het er niet mee eens, en als ik die 'tirade' van je lees, dacht ik exact hetzelfde als wat die psycholoog over je zei. Ik heb alleen verder niet veel trek in een discussie want dat levert toch niet veel op (check je reply). Ik zei al, het betrof niet of het nu wel of niet borderline zou zijn, en toch haal je het er weer bij (Niet doen dus). En grof vuil zetten? Zie wat voor gekleurde tirade je schreef en je direct een feest van replies terug kreeg die niet erg positief waren over deze psycholoog maar wel allemaal erg lief richting Elvi waren.
Waar ik niet over kan is dat je niet begrijpt waarom er zo heftig wordt gereageerd op mensen met (of vermoedens van) borderline. Maar dat is een heel andere discussie.
Dat was voor mij niet altijd even makkelijk. Maar de grootste fout van mijn psych is dat ze alles wel mee vond vallen. Dus ik voelde me al snel een aansteller en niet serieus genomen, alleen bleef ik maar depressief worden doordat er niks veranderde in mn leven.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan geef je dat aan voor een gesprek.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat je tijdens een gesprek al wel 'voelt' hoe je met iemand om moet gaan. Ze schelden me ook wel eens uit, maar dat is altijd gewoon terecht. Bijv. als ik zou reageren op een mail van mijn ex. Om maar wat te noemen.
Ik zou zelf kippenvel krijgen als ik dan krijg te horen; "aww, ik snap dat het moeilijk voor je is. Ok, dan gaan we het er maar weer eens over hebben!". Nee, het is onzin, kappen, klaar. Simpel. We maken het leven al veel te moeilijk.
Dat ding met die DM's die je kreeg, tsja, daar kan ik verder niet zoveel mee.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag je niet zeggen dat je het er niet mee eens bent zonder dat je wil dat je daar verder over wil praten? Dat is iets van kip/ei verhaal. Je wordt het toch niet met elkaar eens. Is het logisch dat ze reageerde? Mijn inziens deed ze alleen maar mijn vermoedens bevestigen met de manier waarop. Dus in die zin heb je wel gelijk. Ik kreeg er zelfs' DM's over. Niet reageren s_e!
Feit is, dit is FOK!, en je moet gewoon altijd kunnen discussieren wat je wil, zolang dat binnen de perken blijft. Ook als we het niet eens zijn. Continu maar blijven proberen om je gelijk te halen heeft gewoon geen zin. Je gaat een Feijenoord fan niet overtuigen dat Ajax beter is, (en vice versa) en je gaat een autist niet vertellen hoe hij pick up dingen moet leren om vrouwen te versieren. Ja, het kan wel, maar dan vergooi je mijn inziens toch echt te veel tijd.
[..]
Dit is natuurlijk te soft Magnetron. Echt te soft. Hoezo niet? Bij een aantal burnout figuren zitten het tussen de oren, bij de ander zit het veel dieper, en weer bij de ander is het veroorzaakt door iets anders etc.
Ik persoonlijk, heb er altijd baat bij gehad om een psycholoog te hebben die gewoon met mij levelt en me ook gewoon in mijn gezicht kan uitlachen als ik iets fout doe. Of als ik iets stoms doe etc. Of dat ik een tirade terug krijg om dat ik niet goed nadenk. Prima, want in mijn geval is het gewoon een verkeerde gedachtenspatroon, en dat is via cognitieve therapie gewoon te helpen.
Ik weet dat ik daarin niet de enige ben. Maar zo zullen er ook heel veel zijn die graag een lieve zachtmoedige therapeut hebben, die heel erg met je mee leeft en je altijd wil ondersteunen. 'Sugar coating' heet dat. Ik zou gillend wegrennen
(overigens moet je geen oude koeien naar boven halen Magnetron over dat FB gebeuren. Dat heeft geen zin).
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef Gray het volgende:
Ah, potentiële borderliners en mensen getraumatiseerd door borderliners, altijd een goed recept voor een warme dialoog.
En nog beter, morgen gaan ik en een paar vrienden BBQ-en!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef Gray het volgende:
Ah, potentiële borderliners en mensen getraumatiseerd door borderliners, altijd een goed recept voor een warme dialoog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef Gray het volgende:
Na één afspraak met iemand die niet in je straatje meepraat? Misschien is het juist wel eens goed dat er iemand tegenover je zit die het allemaal anders ziet dan jezelf en je vorige hulpverlenerquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:15 schreef Gewas het volgende:
@ Elvi
Ik heb in het verleden ook slechte ervaringen gehad met sommige hulpverleners (psychiaters/psychologen/huisartsen) en het beste is denk ik om het te laten rusten en een andere hulpverlener te vragen.
Nou ja, Elvi lijkt er echt heel erg mee te zitten en dat los je dan denk ik niet op door naar diezelfde hulpverlener te blijven gaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Na één afspraak met iemand die niet in je straatje meepraat? Misschien is het juist wel eens goed dat er iemand tegenover je zit die het allemaal anders ziet dan jezelf en je vorige hulpverlener
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En nog beter, morgen gaan ik en een paar vrienden BBQ-en!
De fasantenboutjes liggen al klaar!Koud! Super dat je iets leuks met vrienden gaat doen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*het is fazant
Ik had vandaag weer een gesprek met de psych en nu soort van besloten dat ik voor de deeltijdbehandeling ga. Ik was niet zo gespannen als vorige week.
Met mijn studie heb ik ook meer duidelijkheid qua planning. Dus ik voel me wel okee nu.
Why are you wearing that stupid man suit?
Volgens mij los je dat juist op door naar dezelfde hulpverlener te gaan. Naar wat ik uit haar verhaal haal bouwt ze nu veel spanning op die (waarschijnlijk) niet eens nodig is. Daarbij lees ik veel invulling en vind ik het te gemakkelijk om zoals het merendeel hier gelijk met een negatieve mening klaar te staan. We waren niet bij dat gesprek aanwezig, misschien kwam het allemaal anders op haar over dan dat het bedoeld is.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:35 schreef Gewas het volgende:
[..]
Nou ja, Elvi lijkt er echt heel erg mee te zitten en dat los je dan denk ik niet op door naar diezelfde hulpverlener te blijven gaan.
Ik heb 1 keer een strontvervelende psychiater gehad die hoe dan ook wilde dat ik andere medicatie zou nemen (anti-psychotica). Goed, ik de oude medicatie afbouwen maar kon niet meer in slaap komen. Elke avond met 6 halve liter blikken bier naast m'n bed om toch nog fatsoenlijk te kunnen slapen. En die klote vent maar blijven volhouden dat het beter voor me was.
Dat perspectief kan ik me best in vinden. Iets dat je tegenstaat in een ander, biedt een overwinning voor jezelf.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Na één afspraak met iemand die niet in je straatje meepraat? Misschien is het juist wel eens goed dat er iemand tegenover je zit die het allemaal anders ziet dan jezelf en je vorige hulpverlener
Klopt! Vaak is een eigenschap van een ander dat je haat, iets wat je aan jezelf haatquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat perspectief kan ik me best in vinden. Iets dat je tegenstaat in een ander, biedt een overwinning voor jezelf.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt! Vaak is een eigenschap van een ander dat je haat, iets wat je aan jezelf haat
quote:“There are things I can’t force. I must adjust. There are times when the greatest change needed is a change of my viewpoint.”
— Denis Diderot
Ken je de website http://tinybuddha.com/ ? Lijkt me echt wat voor jouquote:
Daar ben ik niet bekend mee, maar het lijkt me een leuke opzet. Wel volg ik blogs met zo'n thema via tumblr, en reblog ze daar als naslagwerk.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ken je de website http://tinybuddha.com/ ? Lijkt me echt wat voor jouEr staan veel interessante artikelen op.
Oh welke tumblrs volg je? Dan kan ik die ook volgenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar ben ik niet bekend mee, maar het lijkt me een leuke opzet. Wel volg ik blogs met zo'n thema via tumblr, en reblog ze daar als naslagwerk.
Poehee, dat zijn er wel een stel. Ik pik eruit wat me aanspreekt. Ik zal je m'n naslagblog wel dmen, dan kan je van daaruit verder kijken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh welke tumblrs volg je? Dan kan ik die ook volgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |