Wettelijke vertegenwoordiging. Ik ben 17.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:40 schreef lipjes het volgende:
waarom kan jou vader bij jou rekening?
Dat kan dus niet. Gaat automagisch als ik 18 ben.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:40 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou zijn toegang weghalen. En je kameropruimen en dit als een leermoment zien.
Iets zegt me dat als je wel je zooi opruimt, je het misschien terug krijgt.
Dat gaat niet automatisch, daar kwam ik op m'n 25e achter. Zowel ik als m'n ouders hadden geen flauw idee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:41 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Gaat automagisch als ik 18 ben.
in dat geval: terug jatten uit zn beursquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:40 schreef DrNick het volgende:
[..]
Wettelijke vertegenwoordiging. Ik ben 17.
Ik heb dat eens gevraagd toen ik bij de bank was, en de medewerker zei van wel. Rabobank hier.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dat gaat niet automatisch, daar kwam ik op m'n 25e achter. Zowel ik als m'n ouders hadden geen flauw idee.
Kwaad met kwaad bestrijden. Steel de bier/wijnvoorraad van je pa. Desnoods z'n whiskyvoorraad. Vreet de kasten leeg.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef DrNick het volgende:
Maar het punt is: zijn zulke praktijken legaal?
De vraag is niet of het legaal is, de vraag is of je hier daadwerkelijk aangifte van wilt doen. Want stel de politie neemt je serieus, wil je dan dat je vader een strafblad krijgt?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef DrNick het volgende:
Oh, Wij hebben niet echt een voorraadquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Kwaad met kwaad bestrijden. Steel de bier/wijnvoorraad van je pa. Desnoods z'n whiskyvoorraad. Vreet de kasten leeg.
Dan gewoon de TV nemen en verkopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:46 schreef DrNick het volgende:
[..]
Oh, Wij hebben niet echt een voorraad
Natuurlijk geef ik hem de kans om het geld terug te betalen met de boodschap dat ik anders aangifte ga doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De vraag is niet of het legaal is, de vraag is of je hier daadwerkelijk aangifte van wilt doen. Want stel de politie neemt je serieus, wil je dan dat je vader een strafblad krijgt?
Een week vastketenen aan de muur in een verder volledig verlaten en verduisterde kamer. Een jerrycan water neerzetten en af en toe een paar droge, oude sneetjes brood naar binnen gooien.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:47 schreef B-FliP het volgende:
Ieder kind moet consequenties van het verzuimen van taken kunnen voelen. Kennelijk is dit een manier waarop hij ziet dat jij ook echt de consequentie voelt. Voor een volwassene is 40 EUR niet veel en ik vraag me ook af ofdat hij het "afpakt" of tijdelijk wegneemt om je iets in te laten zien. En ja, een ouder mag ook je Xbox of je TV wegnemen als dit een consequentie is die werkt. Dat jij dit ziet als stelen is dan weer typisch voor je leeftijd.. Hoe zou jij een ongehoorzaam kind straffen zonder fysiek te worden? Of heb je liever een blauw achterwerk en een week binnen?
Tijdelijk wegnemen ja, niet houden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:47 schreef B-FliP het volgende:
Ieder kind moet consequenties van het verzuimen van taken kunnen voelen. Kennelijk is dit een manier waarop hij ziet dat jij ook echt de consequentie voelt. Voor een volwassene is 40 EUR niet veel en ik vraag me ook af ofdat hij het "afpakt" of tijdelijk wegneemt om je iets in te laten zien. En ja, een ouder mag ook je Xbox of je TV wegnemen als dit een consequentie is die werkt. Dat jij dit ziet als stelen is dan weer typisch voor je leeftijd.. Hoe zou jij een ongehoorzaam kind straffen zonder fysiek te worden? Of heb je liever een blauw achterwerk en een week binnen?
Heb je het er al met je vader over gehad trouwens?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tijdelijk wegnemen ja, niet houden.
Ja, jouw vader is beheerder, dus ook medeeigenaar, (of misschien zelfs wel eigenaar) van jouw rekening. Dat het op zo'n manier wordt gebruikt is misschien lelijk, maar wettelijk gezien valt er weinig tegen te doen, zeker het feit dat je nog 17 bent.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef DrNick het volgende:
Maart.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:49 schreef deadly_kiss het volgende:
Haal je rekening leeg totdat je 18 bent en stort het dan weer terug?
Alleen nog een plek vinden waar je het kan onderbrengen tot die tijd... duurt dat nog lang?
Enigszins. Ik verder geen behoefte om met die man te praten; ook andere dingen spelen mee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Heb je het er al met je vader over gehad trouwens?
De puberteit.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:52 schreef DrNick het volgende:
[..]
Enigszins. Ik verder geen behoefte om met die man te praten; ook andere dingen spelen mee.
Neen, juist niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:52 schreef deadly_kiss het volgende:
Maar ik lees net dat hij het tijdelijk inneemt? Dan is het wel een ander verhaal
Je hebt geen recht op zakgeld, dat is een aardigheidje van je vader. Dat kan je dus niks kostenquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:50 schreef DrNick het volgende:
Er was hiervoor een situatie waardoor ik geen zakgeld meer krijg trouwens. Dit heeft hij ook gefaciliteerd en dat kost 350 per jaar.
Dus niet de eerste keer dat hij geld onthoudt. Het verschil is echter dat het nu zelf verdiend geld is, en toen zijn geld wat ie niet geeft.
Klopt, dat staat ook min of meer in de alinea eronder.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Je hebt geen recht op zakgeld, dat is een aardigheidje van je vader. Dat kan je dus niks kosten
Je bent binnenkort 18, dus ga eens bij jezelf na hoe je je eigen kind op onverantwoordelijk gedrag en niet luisteren zou willen straffen om hem verantwoordelijkheid bij te brengen. Als je iets hebt waarbij je denkt dat het werkt, stel dit dan eens voor aan je vader. Maar persoonlijk denk ik dat je daar nog niet volwassen genoeg voor bent aan je reacties te lezen.quote:
hoeveel?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat hij het geld teruggeeft als je het huis uitgaat.
Ben ik wel van plan ja. In ieder geval tot ik 18 ben. Tweede rekening is niet mogelijk omdat niet meerderjarig.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:54 schreef Murdera het volgende:
Rekening altijd leeghouden.
OF een 2e rekening opzetten en je loon daar op laten storten?
Dan zou je het zo wel oplossen tot je 18Equote:Op donderdag 16 januari 2014 10:55 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ben ik wel van plan ja. In ieder geval tot ik 18 ben. Tweede rekening is niet mogelijk omdat niet meerderjarig.
Heb ik niet.quote:
quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:57 schreef awiebo het volgende:
Als ouder kun je een kind zijn beloning wel onthouden natuurlijk. Dit vind ik te ver gaan. Het zijn jouw verdiende centen zoals jij aangeeft.
Als jij beschikking krijgt over je oma's bankrekening om zaken te regelen omdat zij dat zelf niet meer kan dan is dat in vertrouwen. Maar je komt met je fikken niet aan dat geld. Dit is een soortgelijk idee.
Je vader is volwassen en verantwoordelijk voor jou. Maar dat is wel in de vorm van een vertrouwenspersoon. Het zijn wel jouw bezittingen. En het praatje"kostgeld" betalen etc zoals ik ook wel eens te horen heb gekregen gaat niet op. Bij mijn weten hebben ouder zorgplicht aan hun kinderen tot ze de leeftijd van 21 bereiken. Dit ook ter bescherming van de kinderen.
als jij aan kunt tonen dat jij het geld zelf verdiend hebt heb je misschien nog een poot om op te staan. Al ben je minderjarig. Maar dan zou dat al tot voor de rechter moeten komen denk ik. Teveel werk en moeite.
Gewoon onthouden, je pakt ze later wel terug. Als ze oud en wijs zijn en kreupel achter de rollator aanlopen. Wanneer jij zijn bankrekening in beheer krijgt
Oh, dat doet hij niet meer ik. Zijn enkele toegang is internetbankieren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:58 schreef Fe2O3 het volgende:
Wacht nog 2 maanden en open dan een NIEUWE bankrekening.
Als hij overschrijft via internet -> vraag nieuwe login gegevens aan omdat je die kwijt bent.
Als hij pint -> vraag nieuwe pas + pincode aan omdat je die kwijt bent.
De post is aan jouw gericht wanneer die komt, hou dat gewoon even achter. Eer de vader doorheeft wat er aan de hand is is het maart.
quote:
Voor 40 euro wil ik je geld wel beheren tot maartquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:59 schreef DrNick het volgende:
[..]
Oh, dat doet hij niet meer ik. Zijn enkele toegang is internetbankieren.
dit!quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef gianni61 het volgende:
[..]
in dat geval: terug jatten uit zn beurs
Hij gaat toch verhuizen volgende week, dus dat zou in principe geen probleem zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:07 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Voor 40 euro wil ik je geld wel beheren tot maart
Maar zonder gein: vervelende situatie, maar zonder de boel echt flink erger te maken doe je er vrij weinig aan. In theorie staat hij niet in zijn recht, maar probeer dat in de praktijk maar eens tegen te gaan zonder ruzie.
Toch lijkt me de makkelijkste manier zonder veel gedonder om het geld van je rekening te halen tot maart. Moet je het alleen wel ergens veilig op kunnen bergen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:12 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hij gaat toch verhuizen volgende week, dus dat zou in principe geen probleem zijn.
quote:
Van DrNick weet ik zeker dat het geen lemming is, ik neem hem niet altijd even serieus maar in dit geval wel.quote:
gewoon schuurtje hurenquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:13 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Toch lijkt me de makkelijkste manier zonder veel gedonder om het geld van je rekening te halen tot maart. Moet je het alleen wel ergens veilig op kunnen bergen.
Als DrNick zoveel geld zou hebben, dan zou die paar euro die zijn vader hem heeft afgenomen echt niet zoveel boeienquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:15 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
gewoon schuurtje huren
[ afbeelding ]
Je wordt niet rijk door geld te verbranden. Met 999.960 euro ben je geen miljonair meer.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:15 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Als DrNick zoveel geld zou hebben, dan zou die paar euro die zijn vader hem heeft afgenomen echt niet zoveel boeien
Merkwaardige opmerking.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:45 schreef Cat22 het volgende:
Geeft je vader je onderdak? Eten? Betaalt hij schoolgeld en studieboeken? Verzekering? Kleding?
Zo ja, niet piepen.
Aanklagen is de moeite niet waard helaas.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:52 schreef Woestijnvos het volgende:
Ga je vader aanklagen voor diefstal.
Dus ouder zijn betekent dat je zomaar geld dat van je zoon zijn rekening mag halen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:45 schreef Cat22 het volgende:
Geeft je vader je onderdak? Eten? Betaalt hij schoolgeld en studieboeken? Verzekering? Kleding?
Zo ja, niet piepen.Zie die 40 euro die hij van je rekening haalt als een loonterugvordering omdat jij jouw taak in het huishouden (kamer opruimen) niet hebt gedaan, terwijl hij wel aan zijn materiële verplichtingen als ouder voldeed. Over de emotioneel kant heb ik het niet, daar speelt blijkbaar ook het een en ander, wat jouw topic wel verklaart.
Als jij je zuurverdiende geld echt nodig hebt om deze zaken zelf te betalen is het een naaistreek en zou ik als je 18 wordt je gaan beraden over eigen huisvesting. Kost wat, maar dan hoef je nooit meer je kamer op te ruimen als je dat niet wil.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef Metro2005 het volgende:
Gewoon je geld cash opnemen en zorgen dat er niks op je rekening staat.
Sorry, maar iemand z'n zelf verdiende centen zomaar afpakken, is echt een bizarre keuze. Geef huisarrest, zeg dat er niet voor hem wordt gekookt, dat z'n kleding niet wordt gewassen, of wat dan ook. Maar blijf je tengels van z'n zelf verdiende geld af.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:47 schreef B-FliP het volgende:
Je taken als ouder uitvoeren (lees: kinderen op de wereld zetten, voor ze zorgen en ze opvoeden) betekent dat het kind in kwestie daarvoor moet dokken?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:45 schreef Cat22 het volgende:
Zo ja, niet piepen.Zie die 40 euro die hij van je rekening haalt als een loonterugvordering omdat jij jouw taak in het huishouden (kamer opruimen) niet hebt gedaan, terwijl hij wel aan zijn materiële verplichtingen als ouder voldeed. Over de emotioneel kant heb ik het niet, daar speelt blijkbaar ook het een en ander, wat jouw topic wel verklaart.
Als jij je zuurverdiende geld echt nodig hebt om deze zaken zelf te betalen is het een naaistreek en zou ik als je 18 wordt je gaan beraden over eigen huisvesting. Kost wat, maar dan hoef je nooit meer je kamer op te ruimen als je dat niet wil.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand z'n zelf verdiende centen zomaar afpakken, is echt een bizarre keuze. Geef huisarrest, zeg dat er niet voor hem wordt gekookt, dat z'n kleding niet wordt gewassen, of wat dan ook. Maar blijf je tengels van z'n zelf verdiende geld af.
Uiteraard, waar heb je anders kinderen voor?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:56 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dus ouder zijn betekent dat je zomaar geld dat van je zoon zijn rekening mag halen?
quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:38 schreef DrNick het volgende:
Mijn vader vindt dat hij als straf (bijvoorbeeld voor het niet opruimen van mijn kamer) geld van mijn rekening af mag schrijven. Ik krijg geen zakgeld en ben werkzaam. Het geld is dus door mij verdiend. Op deze manier heeft hij al ¤40 gestolen.
Ik sta praktisch machteloos in deze, omdat ik geen manier zie om mijn geld terug te halen. Ik heb het er over gehad, maar hij wil het geld niet teruggeven. Reden is dat de politie ook een boete geeft als de regels niet nageleefd worden.
Wat zijn mijn opties? Is hij hier legaal bezig, of zou ik aangifte kunnen doen?
Je zal het er zelf naar gemaakt hebben dat je nu zo'n relatie met je vader hebt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:52 schreef DrNick het volgende:
[..]
Enigszins. Ik verder geen behoefte om met die man te praten; ook andere dingen spelen mee.
De opa moet geld gaan jatten bij de vader van TS?quote:
ja. Of de ouders van TS terechtwijzenquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
De opa moet geld gaan jatten bij de vader van TS?
Oh, ik heb in NL ook zo'n collega gehad. Een autochtone Nederlandse.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:39 schreef SeLang het volgende:
In China en Taiwan had ik collega's van vaak in de dertig waarbij bijna hun hele salaris gewoon de familie pot in gaat. Zolang ze nog thuis wonen is het geld voor de familie. Is daar heel gewoon.
En dan vervolgens het huis uit getrapt worden, goed plan jaquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:46 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dan gewoon de TV nemen en verkopen.
Dus zoon zijn betekent dat je alleen op de zak van je ouders hoeft te teren en dat daar geen enkele inspanning van jou tegenover staat?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:56 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dus ouder zijn betekent dat je zomaar geld dat van je zoon zijn rekening mag halen?
Alleen al praten over je vader als "die man" laat een compleet raar beeld achter. Natuurlijk zie we niet de leefwereld van TS maar het komt echt over als of TS zichzelf als middelpunt van het universum ziet en geen respect heeft voor zijn ouders..quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:23 schreef Cat22 het volgende:
Dus zoon zijn betekent dat je alleen op de zak van je ouders hoeft te teren en dat daar geen enkele inspanning van jou tegenover staat?
Nee natuurlijk niet! Aangifte doen! Zorgen dat je vader een strafblad krijgt! Andere rekeningen openen en daar het geld op zetten! Je geld contant uit laten betalen en in een oude sok bewaren!quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef trovey het volgende:
Aparte manier van straffen maar wel makkelijk op te lossen: je kamer opruimen.![]()
Lekker dwars zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:30 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet! Aangifte doen! Zorgen dat je vader een strafblad krijgt! Andere rekeningen openen en daar het geld op zetten! Je geld contant uit laten betalen en in een oude sok bewaren!
Alles behalve je kamer opruimen!
Doet me denken aan Theo Maassen:quote:
Ik weet wel zeker dat hij het niet op die manier bedoelt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:29 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Alleen al praten over je vader als "die man" laat een compleet raar beeld achter. Natuurlijk zie we niet de leefwereld van TS maar het komt echt over als of TS zichzelf als middelpunt van het universum ziet en geen respect heeft voor zijn ouders..
Jij kent TS?quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:34 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat hij het niet op die manier bedoelt.
Jij jat ook van je kinderen? Wat dat is wat het is, gewoon asociale gapperij. Er is niets afgesproken over kostgeld oid. Diefstal is diefstal, blijft diefstal.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:45 schreef Cat22 het volgende:
quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:32 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Doet me denken aan Theo Maassen:
"Vroeger zeiden mijn ouders altijd, Theo, je bent nu aan het puberen, nu moet je je afzetten tegen je ouders.. -En dat deed ik dan lekker niet he!!"
Ik neem aan dat er op voorhand mee gedreigd is als consequentie voor het niet opruimen van zijn kamer. En het gaat om totaal 40 EUR dus ik neem aan dat het niet in een keer is afgeschreven, maar dat het structureel gebeurt en dat TS gewoon te hardleers is om gewoon te doen wat zijn vader hem vraagt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
Jij jat ook van je kinderen? Wat dat is wat het is, gewoon asociale gapperij. Er is niets afgesproken over kostgeld oid. Diefstal is diefstal, blijft diefstal.
Dan nog, als TS dat geld ZELF verdient heeft bij zijn werkgever, dan heeft zijn vader daar met zijn vingers van af te blijven.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er op voorhand mee gedreigd is als consequentie voor het niet opruimen van zijn kamer. En het gaat om totaal 40 EUR dus ik neem aan dat het niet in een keer is afgeschreven, maar dat het structureel gebeurt en dat TS gewoon te hardleers is om gewoon te doen wat zijn vader hem vraagt.
Ach hou toch op... het verschil niet kunnen zien tussen diefstal en iets toepassen als methode om een kind iets bij te brengen/disciplinerenquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jij jat ook van je kinderen? Wat dat is wat het is, gewoon asociale gapperij. Er is niets afgesproken over kostgeld oid. Diefstal is diefstal, blijft diefstal.
Mooi. Zodra hij pleite is,laat je je pas blokkeren en vraag je nieuwe +nieuwe pinpas aan. En eventuele inlog voor bankzooi. Komt bij je ma binnen dan toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:12 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hij gaat toch verhuizen volgende week, dus dat zou in principe geen probleem zijn.
Maar je ouders zijn toch ook financieel verantwoordelijk voor je tot je 21e? Dus is het geld toch (belastingtechnisch dan toch geloof ik) van hun?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:57 schreef awiebo het volgende:
Als ouder kun je een kind zijn beloning wel onthouden natuurlijk. Dit vind ik te ver gaan. Het zijn jouw verdiende centen zoals jij aangeeft.
Als jij beschikking krijgt over je oma's bankrekening om zaken te regelen omdat zij dat zelf niet meer kan dan is dat in vertrouwen. Maar je komt met je fikken niet aan dat geld. Dit is een soortgelijk idee.
Je vader is volwassen en verantwoordelijk voor jou. Maar dat is wel in de vorm van een vertrouwenspersoon. Het zijn wel jouw bezittingen. En het praatje"kostgeld" betalen etc zoals ik ook wel eens te horen heb gekregen gaat niet op. Bij mijn weten hebben ouder zorgplicht aan hun kinderen tot ze de leeftijd van 21 bereiken. Dit ook ter bescherming van de kinderen.
als jij aan kunt tonen dat jij het geld zelf verdiend hebt heb je misschien nog een poot om op te staan. Al ben je minderjarig. Maar dan zou dat al tot voor de rechter moeten komen denk ik. Teveel werk en moeite.
Gewoon onthouden, je pakt ze later wel terug. Als ze oud en wijs zijn en kreupel achter de rollator aanlopen. Wanneer jij zijn bankrekening in beheer krijgt
Het is niet van tevoren aangegeven. De ¤40 is afgeschreven voor twee incidenten, nl. het niet opruimen van mijn kamer en het niet afdrogen van de douchedeur.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er op voorhand mee gedreigd is als consequentie voor het niet opruimen van zijn kamer. En het gaat om totaal 40 EUR dus ik neem aan dat het niet in een keer is afgeschreven, maar dat het structureel gebeurt en dat TS gewoon te hardleers is om gewoon te doen wat zijn vader hem vraagt.
Dus ik kan werken tot ik een ons weeg, maar het geld is van hen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:54 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Maar je ouders zijn toch ook financieel verantwoordelijk voor je tot je 21e? Dus is het geld toch (belastingtechnisch dan toch geloof ik) van hun?
Geen idee hoe dat precies zit, vandaar dat ik het vraag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:54 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dus ik kan werken tot ik een ons weeg, maar het geld is van hen?
Als je je kamer opruimt is er toch niks aan de hand? Dan ben je toch vrij om je geld zelf te besteden? Waarom is dat geen optie?quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:54 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dus ik kan werken tot ik een ons weeg, maar het geld is van hen?
Iedereen heeft een andere manier van consequenties voor ongewenst gedrag. Ikzelf zou het wellicht ook anders aanpakken, maar ik weet niet wat zijn vader allemaal al geprobeerd heeft voordat hij dit probeerde. Kinderen, en zeker die zich het middelpunt van het universum wanen, kunnen behoorlijk hardleers zijn, vroeger kreeg je slaag, nu moet er iets anders zijn als de standaard dingen (op je kamer, geen tv, geen internet etc) niet werken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:50 schreef JeMoeder het volgende:
Dan nog, als TS dat geld ZELF verdient heeft bij zijn werkgever, dan heeft zijn vader daar met zijn vingers van af te blijven.
Alle andere zaken, zoals de internetverbinding die pa waarschijnlijk betaalt, het abonnement op z'n TV, z'n TV en computer wellicht - daarmee kan zijn vader hem straffen. Hij kan hem huisarrest geven, ga zo maar door.
Niet iedereen is een braaf koorknaapje in z'n jeugd. En doet precies wat pappie en mammie vragen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:57 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
Als je je kamer opruimt is er toch niks aan de hand? Dan ben je toch vrij om je geld zelf te besteden? Waarom is dat geen optie?
Belastingtechnisch en wetmatig misschien wel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:54 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Mooi. Zodra hij pleite is,laat je je pas blokkeren en vraag je nieuwe +nieuwe pinpas aan. En eventuele inlog voor bankzooi. Komt bij je ma binnen dan toch?Kan hij er ook niet meer bij.
[..]
Maar je ouders zijn toch ook financieel verantwoordelijk voor je tot je 21e? Dus is het geld toch (belastingtechnisch dan toch geloof ik) van hun?
TS mag wel gewoon zijn kamer opruimen, dat ben ik wel met zijn vader eens, maar ik kan me echt niet vinden in de strafvorm. Er zijn tientallen andere methoden om TS effectief te straffen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:57 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Iedereen heeft een andere manier van consequenties voor ongewenst gedrag. Ikzelf zou het wellicht ook anders aanpakken, maar ik weet niet wat zijn vader allemaal al geprobeerd heeft voordat hij dit probeerde. Kinderen, en zeker die zich het middelpunt van het universum wanen, kunnen behoorlijk hardleers zijn, vroeger kreeg je slaag, nu moet er iets anders zijn als de standaard dingen (op je kamer, geen tv, geen internet etc) niet werken.
Nee dat is nou precies wat z'n pa duidelijk wil maken. Het lijkt me ook niet teveel gevraagd om je kamer zo nu en dan op te ruimen plus het is de meest eenvoudige manier om dit probleem in het vervolg je voorkomen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:58 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Niet iedereen is een braaf koorknaapje in z'n jeugd. En doet precies wat pappie en mammie vragen.
Nogmaals, daar is hier helemaal geen sprake vanquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:57 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Iedereen heeft een andere manier van consequenties voor ongewenst gedrag. Ikzelf zou het wellicht ook anders aanpakken, maar ik weet niet wat zijn vader allemaal al geprobeerd heeft voordat hij dit probeerde. Kinderen, en zeker die zich het middelpunt van het universum wanen, kunnen behoorlijk hardleers zijn, vroeger kreeg je slaag, nu moet er iets anders zijn als de standaard dingen (op je kamer, geen tv, geen internet etc) niet werken.
Je reageert op de eerste helft van m'n post met een vraag, terwijl in het tweede helft het antwoord staat:quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:00 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
Nee dat is nou precies wat z'n pa duidelijk wil maken. Het lijkt me ook niet teveel gevraagd om je kamer zo nu en dan op te ruimen plus het is de meest eenvoudige manier om dit probleem in het vervolg je voorkomen.
Ik snap niet waarom het allemaal zo moeilijk moet
Natuurlijk "zou je moeten luisteren" naar je pappie en mammie, of pappie en pappie, maar als je dat niet doet (komop, je kamer niet opruimenquote:Maar om daar nu je zelfverdiende geld voor te moeten afstaan, vind ik ook wat ver gaan eigenlijk.
Wat?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:42 schreef OllieWilliams het volgende:
Ik hoor dit wel vaker van mensen, echt idioot. Kende eens iemand die soms een eurootje of 70-80 moest afdragen als hij te laat thuis kwam in het weekend
Ik vond de 2e helft "het niet eens zijn met de strafvorm" eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Wanneer ben je als puber zijnde het überhaupt eens met de de straf die je ouders je opleggen? Ik vond dat nooit redelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:02 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Je reageert op de eerste helft van m'n post met een vraag, terwijl in het tweede helft het antwoord staat:
[..]
Natuurlijk "zou je moeten luisteren" naar je pappie en mammie, of pappie en pappie, maar als je dat niet doet (komop, je kamer niet opruimen) en je moet dan je geld afstaan, dat vind ik te ver gaan.
Zo nu en dan je kamer opruimen is ook niet teveel gevraagd, maar je wilde puberharen verliezen en eens rebels zijn tegen je ouders moet oo kgewoon kunnen. Dat daar "straffen" tegenoverstaan (vrijdagavond niet weg, huisarrest, week geen internet, een beuk op je bek) vind het allemaal prima. Maar je gaat niet je kind z'n zelfverdiende geld afpakken. Punt klaar amen uit.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:07 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
Ik vond de 2e helft "het niet eens zijn met de strafvorm" eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Wanneer ben je als puber zijnde het überhaupt eens met de de straf die je ouders je opleggen? Ik vond dat nooit redelijk.
Wat ik ook al eerder aangaf, het zou ook niet mijn keuze zijn om mijn kind zo te disciplineren maar ik vind de alternatieven die mensen hier aanhalen allemaal een stuk lastiger dan zo af en toe een keer je kamer opruimen om de straf zo te voorkomen. Helemaal als je kijkt wat dat met de sfeer/verhouding tussen ouder en kind zal doen... HELEMAAL als TS voorlopig nog niet van plan is het huis uit te gaan.
Die is het er stilzwijgend mee eens of die wil geen actie ondernemen omdat er dan mogelijk ruzie ontstaat. Dat denk ik in ieder geval. Ik ga dit wel even bespreken met haar vanavond.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:09 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Zo nu en dan je kamer opruimen is ook niet teveel gevraagd, maar je wilde puberharen verliezen en eens rebels zijn tegen je ouders moet oo kgewoon kunnen. Dat daar "straffen" tegenoverstaan (vrijdagavond niet weg, huisarrest, week geen internet, een beuk op je bek) vind het allemaal prima. Maar je gaat niet je kind z'n zelfverdiende geld afpakken. Punt klaar amen uit.
Nick, misschien eens met je ma praten?
Internet, vrijheid tijd afpakken mag allemaal maar een luttele 20 euro niet? Een vrijdagavond is meer waard dan 20 euro.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:09 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Zo nu en dan je kamer opruimen is ook niet teveel gevraagd, maar je wilde puberharen verliezen en eens rebels zijn tegen je ouders moet oo kgewoon kunnen. Dat daar "straffen" tegenoverstaan (vrijdagavond niet weg, huisarrest, week geen internet, een beuk op je bek) vind het allemaal prima. Maar je gaat niet je kind z'n zelfverdiende geld afpakken. Punt klaar amen uit.
Nick, misschien eens met je ma praten?
Je zoons vinger breken zal hem ook aan het denken zetten, maar dat is toch ook niet direct een goede oplossing?quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:13 schreef malleable het volgende:
[..]
Internet, vrijheid tijd afpakken mag allemaal maar een luttle 20 euro niet? Een vrijdagavond is meer waard dan 20 euro.
En aan de reactie van TS te zien zet deze straf hem aan tot nadenken, lijkt mij vrij effectief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, dat is en blijft een persoonlijke mening natuurlijk. Ik zou zoiets niet doen, jij ook niet, maar dat maakt het geen feit. Als dat wel het geval zou zijn dan zou TS wel juridische stappen kunnen zetten tegen zijn vader. Hij heeft gewoon pech met de manier waarop hij gedisciplineerd wordt en het makkelijkste is en blijft gewoon je kamer opruimen. Zo moeilijk is het niet allemaal, plus je leeft niet in een zwijnenstal. Win-win situatiequote:
40 euro was het. En die heeft hij zelf verdiend. Onafhankelijk van zijn pa. Ik vind een vrijdagavond niet meer waard dan die 40 euro. Die vrijdagavond is er nog steeds, je mag alleen je huis niet uit. Kan je mooi op dat moment je kamer opruimen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:13 schreef malleable het volgende:
[..]
Internet, vrijheid tijd afpakken mag allemaal maar een luttele 20 euro niet? Een vrijdagavond is meer waard dan 20 euro.
En aan de reactie van TS te zien zet deze straf hem aan tot nadenken, lijkt mij vrij effectief.
Je negeerde mijn eerdere vraag, maar waarom ruim je niet gewoon je kamer op? Je bent verdorie bijna volwassen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:12 schreef DrNick het volgende:
[..]
Die is het er stilzwijgend mee eens of die wil geen actie ondernemen omdat er dan mogelijk ruzie ontstaat. Dat denk ik in ieder geval. Ik ga dit wel even bespreken met haar vanavond.
Je hebt het recht om langharig werkschuw tuig te zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:19 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
Je negeerde mijn eerdere vraag, maar waarom ruim je niet gewoon je kamer op? Je bent verdorie bijna volwassen.
Heeft hij niet gezegd.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:13 schreef Franknfurter het volgende:
Ik vind zelfverdiend geld afpakken ook ver gaan. Ja, TS moet gewoon zijn kamer opruimen, ja, TS moet de douchedeur schoonmaken, maar aan je kinds geld komen vind ik een beetje achterlijk. Dan heb je als vader blijkbaar niet genoeg overwicht om op andere manieren effectief te straffen.
Heeft je vader gezegd dat je het geld terug kunt krijgen door de klusjes alsnog te doen? Of door vervangende klusjes te doen?
Mijn vrijdag bestaat uit het zitten achter mijn computer en is gratis.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:13 schreef malleable het volgende:
[..]
Internet, vrijheid tijd afpakken mag allemaal maar een luttele 20 euro niet? Een vrijdagavond is meer waard dan 20 euro.
40 euro in totaal ja! Dat kan ook 4 euro zijn per keer dat hij verzuimt z'n kamer op te ruimen. Een vrijdagavond is me niet meer waard dan 4 euro.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
40 euro was het. En die heeft hij zelf verdiend. Onafhankelijk van zijn pa. Ik vind een vrijdagavond niet meer waard dan die 40 euro. Die vrijdagavond is er nog steeds, je mag alleen je huis niet uit. Kan je mooi op dat moment je kamer opruimen.
Als je even terugleest zie je dat het twee incidenten waren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:21 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
40 euro in totaal ja! Dat kan ook 4 euro zijn per keer dat hij verzuimt z'n kamer op te ruimen. Een vrijdagavond is me niet meer waard dan 4 euro.
Dat is voor jou.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
129 reacties en niemand die storneren roept?
Kan dat als je het zelf overmaakt? Dacht dat dat alleen met incasso's kon.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kan niet. Is alleen bij incassos.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik kom hier nooit.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:25 schreef thewallsareshifting het volgende:
Mensen die in WGR serieus ingaan op storneren
De vader incasseert tochquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:24 schreef DrNick het volgende:
[..]
Kan niet. Is alleen bij incassos.
En ouders hebben het recht het geld van hun kinderen te beheren, zolang zij in belang van het kind handelen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:20 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Je hebt het recht om langharig werkschuw tuig te zijn.
Geen idee, het komt er gewoon niet vaak van.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:55 schreef vanKampen het volgende:
Het is nu al een paar keer aan TS gevraagd, maar telkens wordt het antwoord ontweken:
Waarom ruim je niet gewoon je kamer op als je ouders dat vragen? Principe kwestie? Beetje zieken? Reactie uitlokken?
Op deze manier haal he volgens mij de angel eruit, doe de dingen die ze vragen een paar weken en begin dan over die 40 euro, in plaats van vooraf te eisen: als ik het nu wel doe, krijg ik dan mijn knaken terug?
Het lijkt niet dat je, als je nog studeert, huur moet betalen. Tot op zekere hoogte natuurlijk; als je 23 bent kan er wel wat verwacht worden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:58 schreef Aloria het volgende:
40 euro kom je er nog goedkoop mee weg, de meeste die ik ken moeten toch echt huur betalen als ze bij pap en mam wonen en ze werken.
Klopt, maar hij heeft het over werk en geen bijbaan dan moet hij duidelijker zijn in zijn post.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:59 schreef DrNick het volgende:
[..]
Het lijkt niet dat je, als je nog studeert, huur moet betalen. Tot op zekere hoogte natuurlijk; als je 23 bent kan er wel wat verwacht worden.
Ben benieuwd of je er zo relaxt inzit als er 's avonds geen eten op tafel staat, dat je moeder dan zeg "tja boodschappen, kwam er gewoon niet van...." en dat dat 4 weken achter elkaarquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
Geen idee, het komt er gewoon niet vaak van.
In Afrika eten ze koeienmaag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:39 schreef SeLang het volgende:
In China en Taiwan had ik collega's van vaak in de dertig waarbij bijna hun hele salaris gewoon de familie pot in gaat. Zolang ze nog thuis wonen is het geld voor de familie. Is daar heel gewoon.
Er is een verschil natuurlijk. Mijn kamer is mijn domein, en zij zijn de enige die er een probleem van maken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:01 schreef vanKampen het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je er zo relaxt inzit als er 's avonds geen eten op tafel staat, dat je moeder dan zeg "tja boodschappen, kwam er gewoon niet van...." en dat dat 4 weken achter elkaar
quote:
Dan moet je dus zorgen dat hij jou je zelfverdiende geld niet kan afnemenenquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:04 schreef DrNick het volgende:
Desalniettemin gaat het nu meer om het wel of niet opruimen van mijn kamer en andere taken. Als ik dat verzaak is dat geen reden voor hem om mijn geld te ontvreemden.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:40 schreef lipjes het volgende:
waarom kan jou vader bij jou rekening?
Precies. Even naar de bank.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dan moet je dus zorgen dat hij jou je zelfverdiende geld niet kan afnemenen
Het gevolg is waarschijnlijk wel dat hij je door middel van andere 'straffen' zal proberen te bewegen om hem weer toegang tot jouw geld te verschaffen btwquote:
quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:03 schreef DrNick het volgende:
Er is een verschil natuurlijk. Mijn kamer is mijn domein, en zij zijn de enige die er een probleem van maken.
Jouw domein in hun huis ja....quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:04 schreef DrNick het volgende:
Desalniettemin gaat het nu meer om het wel of niet opruimen van mijn kamer en andere taken. Als ik dat verzaak is dat geen reden voor hem om mijn geld te ontvreemden.
Wie weet. Aan mijn geld komt hij in ieder geval niet meer.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het gevolg is waarschijnlijk wel dat hij je door middel van andere 'straffen' zal proberen te bewegen om hem weer toegang tot jouw geld te verschaffen btw
Beheren is niet hetzelfde als afnemen. Je kan goed beheren en slecht beheren, maar het geld op onrechtmatige wijze eigenhandig in bezit nemen is nog altijd diefstal.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:43 schreef malleable het volgende:
[..]
En ouders hebben het recht het geld van hun kinderen te beheren, zolang zij in belang van het kind handelen.
Uiteindelijk is het aan de rechter om te bepalen of de ouder hier in het lang van het kind handelt. Het is dus aan TS om naar de rechter te stappen en de 40 euro terug te vorderen. Als TS goed kan betogen dat dit niet in zijn belang is geeft de rechter hem waarschijnlijk gelijk.
quote:Wanneer in aangelegenheden betreffende diens verzorging en opvoeding, dan wel het vermogen van de minderjarige, de belangen van de met het gezag belaste ouders of een van hen dan wel van de voogd of de beide voogden in strijd zijn met die van de minderjarige, benoemt de rechtbank, danwel, indien het een aangelegenheid inzake het vermogen van de minderjarige betreft, de kantonrechter, of, indien de zaak reeds aanhangig is, de desbetreffende rechter, indien hij dit in het belang van de minderjarige noodzakelijk acht, daarbij in het bijzonder de aard van deze belangenstrijd in aanmerking genomen, op verzoek van een belanghebbende of ambtshalve een bijzondere curator om de minderjarige ter zake, zowel in als buiten rechte, te vertegenwoordigen.
Stel eens aan FOK! voor om dit op te nemen in de opmerkingen bij "New Topic". Dat zou een hoop ellendige topics besparen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:07 schreef B-FliP het volgende:
Wil je me een plezier doen en 10 jaar later dit topic openen, je reacties lezen, en daarna je Eigen hoofd tegen je bureau aan te rossen?
Voor enquętes even contact opnemen met PRquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Ik (35+) ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de leeftijden van de posters hier.
nee dat is het niet. je kamer is ter beschkking gesteld aan jou door je ouders.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:03 schreef DrNick het volgende:
[..]
Er is een verschil natuurlijk. Mijn kamer is mijn domein, en zij zijn de enige die er een probleem van maken.
Jij MOET minimaal 25+ zijn!quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:53 schreef freak1 het volgende:
[..]
nee dat is het niet. je kamer is ter beschkking gesteld aan jou door je ouders.
wat je kan verwachten in je kamer is dat je privacy hebt, dat er niets wordt gestolen, dat er niet wordt gesnuffeld in je kamer, dat er wordt gezorgd voor je vanuit je ouders.
Dat is je kamer.
je kamer is niet een domein met een slotgracht eromheen waar je ouders niets over te vertellen hebben. je ouders zijn niet je vrienden, maar je opvoeders. een hele simpele kernwaarde mag toch zijn dat je er geen zwijnenstal van maakt.
aangezien je in een "ik heb toch wel gelijk" leeftijd zit, ga ik enkele pussen zout bij je verhaal innemen..
je schets het een beetje dat je vader een der satan's discipelen is, en op een kwade dag zag dat je pen scheef op je bureau lag. daaruit heeft hij de conclusie getrokken dat je kamer niet was opgeruimd en werd er onmiddelijk geld ontvreemd vanaf jouw rekening.
een ietwat realistischer scenario is dat je, net zoals de meeste van je leeftijdsgenoten, de halve dag op je kamer ("domein") ligt te stinken, het een teringbende is, je vader het na 20 keer vragen wel zat was, en je nu eens wilde laten voelen wat een consequentie was.
wellicht niet de meest nette methode, maar zoals aan je topic te zien, het doet je wel wat.
oftewel, ben dankbaar voor wat je hebt, en als je ouders je eens wat vragen, doe dat dan, lui kadaver.
Het is mij een aantal keren gevraagd ja, maar als ik het dan verzuim geeft dat die man geen reden om mijn geld te stelen. Ik heb er zelf voor gewerkt nota bene.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:53 schreef freak1 het volgende:
[..]
nee dat is het niet. je kamer is ter beschkking gesteld aan jou door je ouders.
wat je kan verwachten in je kamer is dat je privacy hebt, dat er niets wordt gestolen, dat er niet wordt gesnuffeld in je kamer, dat er wordt gezorgd voor je vanuit je ouders.
Dat is je kamer.
je kamer is niet een domein met een slotgracht eromheen waar je ouders niets over te vertellen hebben. je ouders zijn niet je vrienden, maar je opvoeders. een hele simpele kernwaarde mag toch zijn dat je er geen zwijnenstal van maakt.
aangezien je in een "ik heb toch wel gelijk" leeftijd zit, ga ik enkele pussen zout bij je verhaal innemen..
je schets het een beetje dat je vader een der satan's discipelen is, en op een kwade dag zag dat je pen scheef op je bureau lag. daaruit heeft hij de conclusie getrokken dat je kamer niet was opgeruimd en werd er onmiddelijk geld ontvreemd vanaf jouw rekening.
een ietwat realistischer scenario is dat je, net zoals de meeste van je leeftijdsgenoten, de halve dag op je kamer ("domein") ligt te stinken, het een teringbende is, je vader het na 20 keer vragen wel zat was, en je nu eens wilde laten voelen wat een consequentie was.
wellicht niet de meest nette methode, maar zoals aan je topic te zien, het doet je wel wat.
oftewel, ben dankbaar voor wat je hebt, en als je ouders je eens wat vragen, doe dat dan, lui kadaver.
Je hebt gewoon groot gelijk, zeg dat het een onrechtmatige daad was om dat geld in te nemen en eis terugstorten binnen een week, eis vergoeding van de wettelijke rente. Geef het goede voorbeeld maar aan vader want de manier waarop hij zich gedraagt kan niet door de beugel en is een slecht voorbeeld voor je qua opvoeding. Je kunt niet zo maar gaan stelen als iets je niet bevalt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:57 schreef DrNick het volgende:
Het is mij een aantal keren gevraagd ja, maar als ik het dan verzuim geeft dat die man geen reden om mijn geld te stelen. Ik heb er zelf voor gewerkt nota bene.
Ga je toch lekker volwassen op jezelf wonen vent. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:57 schreef DrNick het volgende:
[..]
Het is mij een aantal keren gevraagd ja, maar als ik het dan verzuim geeft dat die man geen reden om mijn geld te stelen. Ik heb er zelf voor gewerkt nota bene.
Waar staat dat ik niet blij ben met wat ik heb trouwens? Ik suggereer dat nergens.
Als mijn kind naar mij toe kwam met 'pap, die 40 euro die je hebt afgepakt is een onrechtmatige daad en ik eis vergoeding van de wettelijke rente' dan zou ik brullend van het lachen op de grond in elkaar zakken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hebt gewoon groot gelijk, zeg dat het een onrechtmatige daad was om dat geld in te nemen en eis terugstorten binnen een week, eis vergoeding van de wettelijke rente. Geef het goede voorbeeld maar aan vader want de manier waarop hij zich gedraagt kan niet door de beugel en is een slecht voorbeeld voor je qua opvoeding. Je kunt niet zo maar gaan stelen als iets je niet bevalt.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:15 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Als mijn kind naar mij toe kwam met 'pap, die 40 euro die je hebt afgepakt is een onrechtmatige daad en ik eis vergoeding van de wettelijke rente' dan zou ik brullend van het lachen op de grond in elkaar zakken.
Een beetje vader spaart voor zijn kinderen, en geeft die 40 euro plus een paar duizend euro zakgeld mee als het kind uit huis gaat.
Ow, achterstandswijkbewoner gespot.quote:
Is dat zo vreemd? Genoeg ouders die voor hun kinderen sparen. En toen ik bij Pa woonde mocht ik kiezen of 150 euro kostgeld betalen of 400 euro in de maand sparen.quote:
Als je een inkomen hebt waarmee je beide opties makkelijk kunt voldoen vind ik dit wel een hele leuke! Kies je voor meer geld ter beschikking voor de korte termijn of voor een lekker startkapitaaltje als je later op jezelf gaat wonen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is dat zo vreemd? Genoeg ouders die voor hun kinderen sparen. En toen ik bij Pa woonde mocht ik kiezen of 150 euro kostgeld betalen of 400 euro in de maand sparen.
Je denkt maar wat je wilt, ik heb gewoon mijn eigen geld bij elkaar gespaard en had daar mijn ouders niet voor nodig.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:17 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ow, achterstandswijkbewoner gespot.
Sorry, in jouw geval heeft je vader niet gespaard en je erft straks een schuld van 50,000 euro.
Was ook meer dan schappelijk mijn broertje die toendertijd full-time na school ging had de regel nietquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als je een inkomen hebt waarmee je beide opties makkelijk kunt voldoen vind ik dit wel een hele leuke! Kies je voor meer geld ter beschikking voor de korte termijn of voor een lekker startkapitaaltje als je later op jezelf gaat wonen.
Het is niet standaard nee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is dat zo vreemd? Genoeg ouders die voor hun kinderen sparen. En toen ik bij Pa woonde mocht ik kiezen of 150 euro kostgeld betalen of 400 euro in de maand sparen.
jaquote:
Oud en wijs, wij zijn het.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:41 schreef freak1 het volgende:
[..]
jaik voel me oud bij dit soort topics
Blijkbaar kom ik uit een totaal ander milieu dan bij vrijwel al mijn vrienden soortgelijke regelingen gehoord.quote:
Of ik ben gewoon ouder en is dat nu blijkbaar normaler.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Blijkbaar kom ik uit een totaal ander milieu dan bij vrijwel al mijn vrienden soortgelijke regelingen gehoord.
Vast minder oud dan mijn vaderquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Of ik ben gewoon ouder en is dat nu blijkbaar normaler.
Als je vader in de WAO komt als jij tiener bent dan valt er niet veel meer te sparen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:45 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vast minder oud dan mijn vader. Die gewoonte te sparen voor studie voor kinderen is al redelijk oud hoor.
nee ouwe natnek je hebt het echt niet begrepen he?quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:57 schreef DrNick het volgende:
[..]
Waar staat dat ik niet blij ben met wat ik heb trouwens? Ik suggereer dat nergens.
ik ben wel oud jaquote:
quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:46 schreef freak1 het volgende:
verder is dit topic nu gewoon samen te vatten als volgt:
[ afbeelding ]
ps : http://www.wegloophuis-utrecht.nl/ . ideetje?
Niet optimaalquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je vader in de WAO komt als jij tiener bent dan valt er niet veel meer te sparen.
Volwassenquote:
Ik ben redelijk volwassen, al zeg ik het zelf.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Volwassen![]()
Wel voorspelbaar though.Komt goed jongen... met de jaren. En tot die tijd is het even doorbikkelen.
Overleef je ook wel weer.quote:
ik wil je wel even bedanken voor de afleiding van vandaag. ik moest werken enzo om mijn huis te betalen, je weet wel, dat watje vader doet om het huis te betalen waarin jij woont. anyhow;quote:
Met gestolen geld.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik wil je wel even bedanken voor de afleiding van vandaag. ik moest werken enzo om mijn huis te betalen, je weet wel, dat watje vader doet om het huis te betalen waarin jij woont.
Precies. Niet enkel zakgeld maar ook mijn eigen geld.quote:lees nu eens terug, je bent echt alleen maar bezig met "boehoe, mijn ouders zijn gemeen omdat ik gestraft wordt voor iets waarvoor ze een legitieme reden hebben". iedere ouder zijn strategie, die van jouw vader is je geld innemen waarvoor je overduidelijk gevoelig bent.
Ga ik niet aan beginnen, excuseer.quote:doe nou eens het simpelste wat bestaat, en laat zien dat je ook volwassen kunt zijn, en stap naar je vader, en zeg simpelweg
"pa, ik had mijn kamer moeten opruimen maar dat heb ik niet gedaan. sorry. vind het eigenlijk niet kunnen dat je dan zo op mijn rekening inbreekt om mijn zelf verdiende geld in te nemen. als ik mijn kamer netjes opruim, kan ik dat geld dan terugkrijgen? en aangezien het mijn zelfverdiende geld is, kunnen we wellicht daar een afspraak over maken?"
quote:anders is er nog altijd het wegloophuis!
Nee hoor zijn vader werkt niet en jat wat hij tekort komt onder het mom van boete van zijn kinderen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:55 schreef freak1 het volgende:
dat watje vader doet om het huis te betalen waarin jij woont. anyhow;
Nee hoor, TS is een klein kind dat niet luistert en nu hij de gevolgen ondergaat komt hij hier uithuilen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor zijn vader werkt niet en jat wat hij tekort komt onder het mom van boete van zijn kinderen.
Hier staat TS in zijn recht dat vader de bankrekening beheerd maakt het niet zijn eigendom. Verder is dat gelul over die "geweldige" papa maar onzin want voor hetzelfde geld is het net zo'n klootzak als de mijne.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nee hoor, TS is een klein kind dat niet luistert en nu hij de gevolgen ondergaat komt hij hier uithuilen.
ingenomen geld\boetegeld. net zomin als de politie geen geld steelt maar boetes oplegd heeft je vader niets gestolen. ik ben het ook niet eens met die klootzakken bij de politie dat ze me boetes opleggen, maar dat maakt het nog geen stelen.quote:
misschien is het veel beter als je exacte lijstjes bij gaat houden over wie wat betaald.. denk dat je negatief uitkomt.quote:[..]
Precies. Niet enkel zakgeld maar ook mijn eigen geld.
correct, we willen immers niet constructief en probleemoplossend bezig zijn.quote:[..]
Ga ik niet aan beginnen, excuseer.
quote:[..]
en voor hetzelfde geld is het een liefhebbende vader, is TS een klootzak die geen kut doet thuis en nu eens op een andere manier aangepakt wordt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hier staat TS in zijn recht dat vader de bankrekening beheerd maakt het niet zijn eigendom. Verder is dat gelul over die "geweldige" papa maar onzin want voor hetzelfde geld is het net zo'n klootzak als de mijne.
Dat hoop ik toch wel want de vader heeft niet voor niets de onderhoudsplicht.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:45 schreef freak1 het volgende:
misschien is het veel beter als je exacte lijstjes bij gaat houden over wie wat betaald.. denk dat je negatief uitkomt.
je hebt onderhoudsplicht en zorgen voor je kind. je kind 200 euro geven, in een kamer flikkeren, zo nu en dan wat eten onder de deur doorschuiven en geen kut om m geven is voldoen aan de onderhoudsplicht.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch wel want de vader heeft niet voor niets de onderhoudsplicht.
Je bent duidelijk niet erg goed in gokken dus ik hoop maar dat je op punt één gelijk hebt. In elk geval vind ik het niet kunnen dat een ouder beslag gaat leggen op geld van de kinderen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:46 schreef freak1 het volgende:
[..]
en voor hetzelfde geld is het een liefhebbende vader, is TS een klootzak die geen kut doet thuis en nu eens op een andere manier aangepakt wordt.
afgaande op de reactie van TS zover zet ik mijn geld (en het geld van TS) toch op zijn vader.
maar even gokje, je bent zelf ook onder de 18?
Ik vind het erg goed dat kinderen weerbaar zijn en niet over zich heen laten lopen als ouders foute dingen doen, juist omdat sommige ouders gewoon klootzakken zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:50 schreef freak1 het volgende:
[..]
je hebt onderhoudsplicht en zorgen voor je kind. je kind 200 euro geven, in een kamer flikkeren, zo nu en dan wat eten onder de deur doorschuiven en geen kut om m geven is voldoen aan de onderhoudsplicht.
zorgen voor je kind is straffen, begeleiden en liefhebben waar nodig.
verder is TS 17, moet hij niet zo zeiken, blij zijn met een dak boven zijn hoofd, en al helemaal geen grote bek hebben. wanneer hij een een kind tot 17 jaar heeft opgevoegd die blijkbaar een dergelijke attitude heeft, mag TS terugkomen. verwende kutpuber.
hij legt toch ook geen beslag?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niet erg goed in gokken dus ik hoop maar dat je op punt één gelijk hebt. In elk geval vind ik het niet kunnen dat een ouder beslag gaat leggen op geld van de kinderen.
helemaal correct. een ouder dient NIMMER een kind op wat voor vorm dan ook te misbruiken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het erg goed dat kinderen weerbaar zijn en niet over zich heen laten lopen als ouders foute dingen doen, juist omdat sommige ouders gewoon klootzakken zijn.
Jij bent de pa van TS en probeert nu een kromme daad recht te praten?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
hij legt toch ook geen beslag?
hij heeft zijn zoon meerdere malen verzocht iets te doen wat prima binnen de capaciteiten van deze amoebe liggen, TS geeft zelf toe dit meerdere malen te hebben verzuimd, en vervolgens wordt hij gestraft. nou boehoe.
het is ook niet mijn vorm van straffen maar het is niet zo dat papa TS smorgens opstond, 40 euro wegnam van de rekening zonder enige reden. ook heeft hij geen beslag gelegd op het geld om TS iets te laten doen.
TS is meerdere malen verzocht wat te doen, verzuimd dit, Papa TS is boos, straft hem door 20 euro in te nemen en TS is over de flos.
dit gehele topic was geheel te voorkomen als TS een klein beetje ballen had gehad en gewoon zijn kamer had opgeruimd toen hem dat gevraagd werd, OF gewoon zijn vader aan te spreken zoals ook al meerdere malen gesuggereerd.
maar nee, de ware aard van het weekdier, AKA de kutpuber, komt naar boven door het op heroische wijze openen van een topic op Fok! en daar te klagen hoe hij gestraft is zonder er ook maar iets aan te doen om de oorzaak weg te nemen dan wel een constructieve oplossing te zoeken.
oftewel:
TS : 0 - Papa TS : 2.
Mogelijk steelt ie het gewoon, als hij TS wil straffen dient hij dat de doen zonder bezit van TS af te nemen.quote:
als ik Papa TS was geweest was TS zeker niet zo'n weekdier geweest.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jij bent de pa van TS en probeert nu een kromme daad recht te praten?
oh wijze wespensteek, leer mij uw wijsheid!quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mogelijk steelt ie het gewoon, als hij TS wil straffen dient hij dat de doen zonder bezit van TS af te nemen.
Stoer hoorquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:58 schreef freak1 het volgende:
[..]
als ik Papa TS was geweest was TS zeker niet zo'n weekdier geweest.
dit is gewoon een prototype "ik ben een kutpuber en ik wil weglopen van huis maar heb de ballen niet"-topique.
Steel jij ook van je kinderen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef freak1 het volgende:
[..]
oh wijze wespensteek, leer mij uw wijsheid!
liefst met een link naar een artikel waarin staat dat een ouder zijn kind op alle manieren mag straffen BEHALVE door eigendom weg te nemen?
a) ik heb geen kinderenquote:
Beetje absurd dat jij je nu gedraagt als een puber die zijn zin niet krijgt. Maar een ouder mag zijn kind zeker niet "op alle manieren straffen ", hij dient binnen de wettelijk toegestane methoden te blijven.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef freak1 het volgende:
[..]
oh wijze wespensteek, leer mij uw wijsheid!
liefst met een link naar een artikel waarin staat dat een ouder zijn kind op alle manieren mag straffen BEHALVE door eigendom weg te nemen?
dan zijn we twee pubers. 3 met TS erbij.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Beetje absurd dat jij je nu gedraagt als een puber die zijn zin niet krijgt. Maar een ouder mag zijn kind zeker niet "op alle manieren straffen ", hij dient binnen de wettelijk toegestane methoden te blijven.
Oh dat mag echt wel, heb ik ook nergens beweert maar als de ouder een boete oplegt dan betekent dat de onteigening van het geld van het kind en het zich toe-eigenen bij wijze van straf door de ouder. Dat mag dus niet want de ouder mag het geld beheren maar niet onteigenen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:46 schreef freak1 het volgende:
geen toegang zou mogen hebben tot de bankrekening
Bron? Ouders mogen onbeperkt beslag leggen op door het kind verworven geld?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:46 schreef freak1 het volgende:
los van of het een nette methode is, is er echt niks illegaals aan.
Ik heb het net met moeders overlegd en zij zei dat ze er niks aan ging doen. Het was, zei zij, altijd nat in de badkamer als ik gedoucht had ofzo. (Ik verwijder het water wel van de deur met een trekker, wat ze gevraagd hebben). De toon erbij gaf mij het idee dat ze het er eigenlijk niet mee eens is, maar er niet echt iets tegen wil/durft te doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:55 schreef Fogel het volgende:
Steunt je ma dit gedrag van je pa? (Of praten ze niet meer met elkaar?)
En kan je je werkgever niet vragen of ze je loon van nu tot maart pas in maart overmaken? Wat niet op je rekening staat kan je pa ook niet 'stelen'.
Heb je geen broer/zus die je voor 30 euro kunt inhuren om schoon te maken voor je?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:56 schreef DrNick het volgende:
[..]
Bron? Ouders mogen onbeperkt beslag leggen op door het kind verworven geld?
[..]
Ik heb het net met moeders overlegd en zij zei dat ze er niks aan ging doen. Het was, zei zij, altijd nat in de badkamer als ik gedoucht had ofzo. (Ik verwijder het water wel van de deur met een trekker, wat ze gevraagd hebben). De toon erbij gaf mij het idee dat ze het er eigenlijk niet mee eens is, maar er niet echt iets tegen wil/durft te doen.
Loon is geen probleem. Dat kan ik er gelijk afhalen als het op mijn rekening staat.
Ik heb een zusje ja. Ik ga haar geen 30 euro geven om dat te doen iigquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heb je geen broer/zus die je voor 30 euro kunt inhuren om schoon te maken voor je?
Zelf schoonmaken is wel de beste optie maar dat lijk je ook niet te willen. Als ik je pa was zou ik je even een briefje geven dat als jij niet zorgde dat het schoon bleef we iemand moeten inhuren omdat te doen en dan loopt de rekening voor je pas op want aangezien je werkt mogen je ouders je wel laten bijdragen in de huishoudkosten. Die gaan natuurlijk erg omhoog als jij niet schoonmaakt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:59 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik heb een zusje ja. Ik ga haar geen 30 euro geven om dat te doen iig
quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:11 schreef thewallsareshifting het volgende:
Ik zou dat geld terugstorten en zolang je je kamer niet op zou ruimen 40 euro kostgeld laten betalen per maand. Niks 'illegaals' aan, exact hetzelfde effect.
quote:
laten we even een tweetal zaken uit elkaar halen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oh dat mag echt wel, heb ik ook nergens beweert maar als de ouder een boete oplegt dan betekent dat de onteigening van het geld van het kind en het zich toe-eigenen bij wijze van straf door de ouder. Dat mag dus niet want de ouder mag het geld beheren maar niet onteigenen.
zolang jij minderjarig bent isquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:56 schreef DrNick het volgende:
[..]
quote:[..]
Ik heb het net met moeders overlegd en zij zei dat ze er niks aan ging doen. Het was, zei zij, altijd nat in de badkamer als ik gedoucht had ofzo. (Ik verwijder het water wel van de deur met een trekker, wat ze gevraagd hebben). De toon erbij gaf mij het idee dat ze het er eigenlijk niet mee eens is, maar er niet echt iets tegen wil/durft te doen.
Loon is geen probleem. Dat kan ik er gelijk afhalen als het op mijn rekening staat.
juist.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zelf schoonmaken is wel de beste optie maar dat lijk je ook niet te willen. Als ik je pa was zou ik je even een briefje geven dat als jij niet zorgde dat het schoon bleef we iemand moeten inhuren omdat te doen en dan loopt de rekening voor je pas op want aangezien je werkt mogen je ouders je wel laten bijdragen in de huishoudkosten. Die gaan natuurlijk erg omhoog als jij niet schoonmaakt.
Wel manquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:21 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
30+ zelfs, ik ben idd geen puber meer nee.
En van wie is dat geld nu volgens jou?quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:16 schreef freak1 het volgende:
het is niet gestolen, er is geen beslag gelegd, er is een boete door je vader opgelegd en geincasseerd
Nee, TS moet niet "2 of 3 uurtjes werken", TS moet 11 uur werken daarvoor.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
laten we even een tweetal zaken uit elkaar halen.
eigendom en beheer.
het geld is eigendom van TS, het beheer van de rekening ligt bij de ouders van TS, evenals de financiele verantwoordelijkheid.
TS is stout geweest, wordt gestraft, en Papa TS loopt de bankrekening binnen en neemt iets weg van TS om hem te straffen. hij neemt geen 200, 500 of 1000 euro weg, het is 20 euro. iets waarvoor TS 2 of 3 uurtjes moet werken, tijd die de ouders nu moeten betalen aan ofwel een schoonmaker of tijd die ze zelf moeten besteden..
ik vind het geen raar bedrag, geen stomme maatregel, alhoewel het niet de mijne is.
Dan is thuis schoonmaken een betere optie.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:31 schreef DrNick het volgende:
[..]
Nee, TS moet niet "2 of 3 uurtjes werken", TS moet 11 uur werken daarvoor.
TS is een hopeloze kutpuber en gaat over een jaar of 10 lachen om zijn eigen topic.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:36 schreef DrNick het volgende:
[..]
Met gestolen geld.
[..]
Precies. Niet enkel zakgeld maar ook mijn eigen geld.
[..]
Ga ik niet aan beginnen, excuseer.
[..]
De beste stuurlui blaten aan walquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:02 schreef freak1 het volgende:
[..]
a) ik heb geen kinderen
b) -knip blaat-
Sterker nog, het hoort bij de opvoeding. Als ouder dien je je kind al redelijk vroeg te betrekken in huishoudelijke taken omdat ze die routine goed kunnen gebruiken als ze eenmaal op zichzelf zijn, je kamer regelmatig opruimen is een goede oefening en op een gegeven moment leer je een opgeruimde kamer ook waarderen. Ik vind de douche droogmaken ook niet het leukste wat er is, maar een natte vloer, aanslag en schimmel is ook niet gewenst.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:34 schreef Wespensteek het volgende:
Dan is thuis schoonmaken een betere optie.
Er is geen sprake van 'beslag leggen'. En ook niet van diefstal trouwens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:56 schreef DrNick het volgende:
[..]
Heb je mijn post gelezen?quote:Ik heb het net met moeders overlegd en zij zei dat ze er niks aan ging doen. Het was, zei zij, altijd nat in de badkamer als ik gedoucht had ofzo. (Ik verwijder het water wel van de deur met een trekker, wat ze gevraagd hebben). De toon erbij gaf mij het idee dat ze het er eigenlijk niet mee eens is, maar er niet echt iets tegen wil/durft te doen.
Oh, heb eroverheen gelezen.quote:
Beschikken, houdt dat in dat hij het wel terug moet geven?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:57 schreef Tchock het volgende:
Ik denk niet dat je hier heel veel tegen kunt doen. Diefstal is het sowieso niet, en zolang je minderjarig bent heeft je vader recht om over jouw geld te beschikken, als hij maar je inwoning, studie en levensonderhoud betaalt. Op de dag dat je 18 wordt kun je de rekening voor hem blokkeren.
Volgens mij wel. De vader eigent het zich toe terwijl hij het goed hoort te beheren, een "boete" krijg je niet terug.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:10 schreef Tchock het volgende:
Er is geen sprake van 'beslag leggen'. En ook niet van diefstal trouwens
Wel apart dat niemand hier op in gaat...quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:50 schreef DrNick het volgende:
Er was hiervoor een situatie waardoor ik geen zakgeld meer krijg trouwens. Dit heeft hij ook gefaciliteerd en dat kost 350 per jaar.
Dus niet de eerste keer dat hij geld onthoudt. Het verschil is echter dat het nu zelf verdiend geld is, en toen zijn geld wat ie niet geeft.
Met wat aanpassingen:quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:59 schreef freak1 het volgende:
maar de korte samenvatting is dus :
TS is onder de 17
TS leeft thuis, en pappie en mammie betalen school, onderdak, voedsel, en inrichting kamer
TS heeft een bijbaantje en verdient zo nu en dan wat centjes
pappie TS vraagt of TS gewoon enige bijdrage kan leveren in het huishouden. TS vertikt dat omdat TS een prinsesje is, en pappie TS straft TS hiervoor door geld van de rekening af te schrijven.
afgaande op het feit dat TS een topic op FOK! start brengt dit in ieder geval een reactie teweeg.
jammer alleen dat in plaats van dat TS opgroeit en gewoon zijn bek houd en een bijdrage in het huishouden levert, gaat TS klagen op Fok!
chapeau TS, chapeau.
rauwdouwers als jij bouwen naties. geen verantwoordelijkheden nemen en huilen als er consequenties zijn.
Nee. Minderjarigen zijn in principe handelingsonbekwaam en mogen dus geen rechtshandelingen (koop, verkoop, rekening openen, ga zo maar door) verrichten. Natuurlijk is dat niet praktisch, want dan kan een kind ook niets kopen. Dus wordt een uitzondering gemaakt voor normale dingen. Je ouders blijven bevoegd over je vermogen te beschikken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:24 schreef DrNick het volgende:
[..]
Oh, heb eroverheen gelezen.
[..]
Beschikken, houdt dat in dat hij het wel terug moet geven?
Zoek anders eens op wat diefstal is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij wel. De vader eigent het zich toe terwijl hij het goed hoort te beheren, een "boete" krijg je niet terug.
Daar zie ik geen noodzaak toe.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoek anders eens op wat diefstal is.
Ah, je wil gewoon iets verkondigen waar je overduidelijk niet zo veel verstand van hebt zonder informatie op te zoeken. Wat jij wil.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar zie ik geen noodzaak toe.
Feit is dat het geld van TS is en vader geen wettelijk grond heeft het zich toe te eigenen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, je wil gewoon iets verkondigen waar je overduidelijk niet zo veel verstand van hebt zonder informatie op te zoeken. Wat jij wil.
Correct.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wel apart dat niemand hier op in gaat...
[..]
Met wat aanpassingen:
maar de korte samenvatting is dus :
TS is onder de 17
Correct.quote:TS leeft thuis, en pappie en mammie betalen school, onderdak, voedsel, inrichting kamer, verzekeringen, g/w/l, diverse belastingen, internet enz
Verdient elke maand een behoorlijk bedrag.quote:TS heeft een bijbaantje en verdient zo nu en dan wat centjes
Dat zeg ik nergens. Is tevens iets van de laatste maand(en).quote:(TS: Je zegt niet gewaarschuwd te zijn, maar je zegt zelf dat boetes gebruikelijk zijn in jouw opvoeding. Ik ga er dus vanuit dat hij je alleen niet gewaarschuwd heeft dat hij er voor zou zorgen dat je boete op die manier geďnd zou gaan worden; het systeem kende je al.)
quote:afgaande op het feit dat TS een topic op FOK! start brengt dit in ieder geval een reactie teweeg.
jammer alleen dat in plaats van dat TS opgroeit en gewoon zijn bek houd en een bijdrage in het huishouden levert, gaat TS klagen op Fok!
Een kleinigheid.quote:chapeau TS, chapeau.
rauwdouwers als jij bouwen naties. geen verantwoordelijkheden nemen en huilen als er consequenties zijn.
Typisch puber.
Maar TS, wat heb je eigenlijk gedaan waardoor je geen zakgeld meer krijgt? Wat was dat 'akkefietje'?
Dus dat betekent ook geld waar ik voor gewerkt heb, hij mag uitgeven?quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Minderjarigen zijn in principe handelingsonbekwaam en mogen dus geen rechtshandelingen (koop, verkoop, rekening openen, ga zo maar door) verrichten. Natuurlijk is dat niet praktisch, want dan kan een kind ook niets kopen. Dus wordt een uitzondering gemaakt voor normale dingen. Je ouders blijven bevoegd over je vermogen te beschikken.
Wat houdt dat voor jou in? Dat je vader het volste recht heeft om alles met jouw rekening te doen wat hij wil. Hij moet je onderhouden, je eten en een kamer geven en je studie betalen, maar is wettelijk niet tot veel meer verplicht. Dat maakt het dus ook heel lastig hier tegen op te treden.
Omschrijf 'volwassen' eens...quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:52 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik ben redelijk volwassen, al zeg ik het zelf.
Jouw vader betaalt jullie ouderlijk huis met gestolen geld? Met die ¤40.- boete van jou en dat ¤350.- aan ingehouden zakgeld bedoel je?quote:
Feit is dat de vader TS' wettelijk vertegenwoordiger is en uit die grond al toegang tot de rekening heeft. Diefstal is iets wegnemen wat je wederrechtelijk onder je hebt - daar is hier dus sowieso al geen sprake van, want pops heeft dat recht wel. Het zou hoogstens verduistering (quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Feit is dat het geld van TS is en vader geen wettelijk grond heeft het zich toe te eigenen.
Dat is het enige waar ik nog over na aan het denken ben. Hij mag het er af halen, dat staat buiten kijf. Ik vraag me alleen af of hij het ook uit zelf uit mag geven en wat je daar dan mogelijk tegen zou kunnen doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:36 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dus dat betekent ook geld waar ik voor gewerkt heb, hij mag uitgeven?
Gezien je gedraai hier over het opruimen van je kamer ('eigen domein' en later 'vaker gewaarschuwd') en het droogmaken van de douchedeur (hele badkamer zeiknat volgens je moeder), zal die 'kleinigheid' wel wat groter zijn dan wat de gemiddelde volwassen Nederlander 'een kleinigheid' noemt.quote:
Hij zal dat geld mogen gebruiken voor de verzorging van TS en de gevolgen (schimmel en schoonmaak kosten) van de lakse houding van TS. Aangezien TS geen kostgeld betaalt en zijn Pappie en Mammie ook al zijn schoolkosten e.d. betalen.. is dat geld er zo door.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is het enige waar ik nog over na aan het denken ben. Hij mag het er af halen, dat staat buiten kijf. Ik vraag me alleen af of hij het ook uit zelf uit mag geven en wat je daar dan mogelijk tegen zou kunnen doen.
Ow, hulp/advies? Grow up en ruim je zooi achter je kont op. Advies genoeg en hier door diverse users vaker gegeven.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:42 schreef Tchock het volgende:
En ik vind het hilarisch hoe iedereen op TS duikt met kritiek zonder zijn vraag te beantwoorden of hem te helpen. Stelletje zuurpruimen.
Doe normaal.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:41 schreef Ouder1 het volgende:
En als jij een aanzienlijk bedrag verdient moet je al helemaal ophouden met janken en blij zijn dat je geen kostgeld hoeft te betalen.
TS krijgt al geen zakgeld meer door 'een eerder akkefietje'. Hij wil alleen niet vertellen wat dat was.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doe normaal.Als je als vader zijnde geld van je kinderen jat ben je kinderachtig bezig. Hou het dan gewoon in op zakgeld of iets.
Ach je bent aan het mierenneuken alsof het al een rechtszaak is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Feit is dat de vader TS' wettelijk vertegenwoordiger is en uit die grond al toegang tot de rekening heeft. Diefstal is iets wegnemen wat je wederrechtelijk onder je hebt - daar is hier dus sowieso al geen sprake van, want pops heeft dat recht wel. Het zou hoogstens verduistering () kunnen zijn, dat is namelijk het toeëigenen van iets dat je wél rechtens onder je hebt.
Daarom helpt het niet blind maar iets hier te mekkeren maar gewoon op te zoeken. Al zie je daar 'de noodzaak niet van in'.
Kinderachtige vader gespot die z'n onmacht hier even komt botvieren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ow, hulp/advies? Grow up en ruim je zooi achter je kont op. Advies genoeg en hier door diverse users vaker gegeven.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hij zal dat geld mogen gebruiken voor de verzorging van TS en de gevolgen (schimmel en schoonmaak kosten) van de lakse houding van TS. Aangezien TS geen kostgeld betaalt en zijn Pappie en Mammie ook al zijn schoolkosten e.d. betalen.. is dat geld er zo door.
Ik begrijp dat jij een ouder bent met allerlei onderdrukte woede jegens kinderen maar dit is niet waar TS om vroeg. Die vader is ongelofelijk onbehoorlijk bezig en als je dat niet inziet vind ik dat absurd.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ow, hulp/advies? Grow up en ruim je zooi achter je kont op. Advies genoeg en hier door diverse users vaker gegeven.
Waarschijnlijk. Het was "de druppel die de emmer deed overlopen" of iets dergelijks. Ik kreeg toen helemaal geen zakgeld meer, ondanks dat ik mijn huishoudelijke taken nog verrichte. Toen ik hierop met hem in discussie ben gegaan gaf hij aan dat "ik eerst maar eens moest gaan luisteren". Dit was twee weken erna. Ik heb het verrichten van huishoudelijke taken daarop gestaakt, omdat ik daar immers geen geld voor kreeg (noot: een aantal jaren geleden gaf hij aan dat je zakgeld krijgt voor het doen van huishoudelijke taken etc.). Vanaf daar gingen dingen bergafwaarts.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gezien je gedraai hier over het opruimen van je kamer ('eigen domein' en later 'vaker gewaarschuwd') en het droogmaken van de douchedeur (hele badkamer zeiknat volgens je moeder), zal die 'kleinigheid' wel wat groter zijn dan wat de gemiddelde volwassen Nederlander 'een kleinigheid' noemt.
Aanzienlijk is hier ¤250-300quote:En als jij een aanzienlijk bedrag verdient moet je al helemaal ophouden met janken en blij zijn dat je geen kostgeld hoeft te betalen.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach je bent aan het mierenneuken alsof het al een rechtszaak is.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:42 schreef Tchock het volgende:
En ik vind het hilarisch hoe iedereen op TS duikt met kritiek zonder zijn vraag te beantwoorden of hem te helpen. Stelletje zuurpruimen.
Als er al meer zou spelen los je dat niet op door je kinderen geld afhandig te maken. Als je je tot dat soort manieren moet verlagen heb je de strijd eigenlijk al verloren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
TS krijgt al geen zakgeld meer door 'een eerder akkefietje'. Hij wil alleen niet vertellen wat dat was.
Wouw! Ga op je zelf wonen! Moet makkelijk kunnen met dat geld en hoef je ook geen rekening meer te houden met anderen! Succes!quote:
Ga jij de brandjes thuis nu eerst maar eens blussen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wouw! Ga op je zelf wonen! Moet makkelijk kunnen met dat geld en hoef je ook geen rekening meer te houden met anderen! Succes!
"Pappie en mammie"quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hij zal dat geld mogen gebruiken voor de verzorging van TS en de gevolgen (schimmel en schoonmaak kosten) van de lakse houding van TS. Aangezien TS geen kostgeld betaalt en zijn Pappie en Mammie ook al zijn schoolkosten e.d. betalen.. is dat geld er zo door.
Oh, hoi pap.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wouw! Ga op je zelf wonen! Moet makkelijk kunnen met dat geld en hoef je ook geen rekening meer te houden met anderen! Succes!
Wat was je vraag? "Hoe kom ik onder de consequenties van mijn eigen gedrag uit en kan ik mijn Pappie een loer draaien?"quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:50 schreef DrNick het volgende:
[..]
"Pappie en mammie"
Ga je frustraties ergens anders botvieren gaarne, dit is niet de vraag die ik stelde en je geeft hier ook geen antwoord op.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat was je vraag? "Hoe kom ik onder de consequenties van mijn eigen gedrag uit en kan ik mijn Pappie een loer draaien?"
Ga ergens anders je frustraties afreageren man.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:38 schreef DrNick het volgende:
Ik zie niet hoe ik daar aangifte van kan doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:56 schreef Ouder1 het volgende:
Je kan namelijk ook aangifte doen dat zijn kop je niet aanstaat.
ok, antwoord op de vraag van TS dan (voor de miljoenste keer)quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ga ergens anders je frustraties afreageren man.
Reageer je nu de stress van het opvoeden van je puberzoons af op een andere puber? Beetje doorzichtig dit. Verbrand je eigen bruggen eerst eens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Omschrijf 'volwassen' eens...
[..]
Jouw vader betaalt jullie ouderlijk huis met gestolen geld? Met die ¤40.- boete van jou en dat ¤350.- aan ingehouden zakgeld bedoel je?
![]()
En dat noemt zichzelf 'redelijk volwassen'. Zeg, puber, als jij een woning kunt huren of een hypotheek kunt betalen mét alle bijkomende kosten voor die centen.. Kom dan eens terug.
Pak jij ook geld wat je kind(eren) verdienen af? Wat gebruik jij als "goed argument"? Misschien kan je zijn vader nog wat nieuwe trucs leren?quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:56 schreef Ouder1 het volgende:
Ja hij is legaal bezig en ja, je kunt altijd aangifte doen. Je kan namelijk ook aangifte doen dat zijn kop je niet aanstaat. Of je er iets mee op schiet? Nee, het zal alleen vervelende consequenties hebben.. Bah.. heb je dat vieze volwassen woord weer...
![]()
quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
aangezien het 21:40 is, en TS over 20 minuutjes wel in bed zal moeten liggen, ik heb antwoord gegeven op je vraag. wat voor vragen heb je nog meer?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:40 schreef DrNick het volgende:
Zeg Ouder1, ik heb wel werk, hoe zit dat ook alweer met jou?
Dit en Ouder1 zijn dezelfde persoon?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:41 schreef freak1 het volgende:
[..]
aangezien het 21:40 is, en TS over 20 minuutjes wel in bed zal moeten liggen, ik heb antwoord gegeven op je vraag. wat voor vragen heb je nog meer?
opbergsysteem voor slaapkamers?
schoonmaakmethodieken voor badkamers?
sorry?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit en Ouder1 zijn dezelfde persoon?
Je zou ze te plekke alsnog aborteren als ze de pubertijd bereiken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:02 schreef computergirl het volgende:
Ik ben zo blij dat ik geen kinderen heb
Pa van TS aborteert alleen de bankrekening.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Je zou ze te plekke alsnog aborteren als ze de pubertijd bereiken.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:46 schreef freak1 het volgende:
[..]
sorry?
neen, ik ben een unieke oldbie trieste oude vent..
TS aborteert de regels die zijn ouders stellen dus eigen schuld.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Pa van TS aborteert alleen de bankrekening.
Het alleen wel wat vreemd dat de "regels" opeens door de vader aangepast worden zonder zijn zoon daarvan op de hoogte te stellen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:24 schreef trovey het volgende:
[..]
TS aborteert de regels die zijn ouders stellen dus eigen schuld.
TS wil blijkbaar niet luisteren en dan krijg je dat, iedere tiener vindt het waardeloos wat ouders doen, had ik ook maar ben er vanzelf overheen gegroeid en dat zal bij TS ook gebeuren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het alleen wel wat vreemd dat de "regels" opeens door de vader aangepast worden zonder zijn zoon daarvan op de hoogte te stellen.
Is dat misschien de reden dat je vader geld nodig heeft?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:46 schreef DrNick het volgende:
[..]
Oh, Wij hebben niet echt een voorraad
quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:53 schreef DrNick het volgende:
[..]
Aanklagen is de moeite niet waard helaas.
Lees het topic eerst even joh, idioot.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:24 schreef Smoofie het volgende:
Hoe kan hij in godsnaam bij je rekening
Zelfde bank als vader en dus is de rekening van TS qua internetbankieren gekoppeld aan die van vader.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:24 schreef Smoofie het volgende:
Hoe kan hij in godsnaam bij je rekening
Neen. Daarbij heeft hij geld genoeg.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dat misschien de reden dat je vader geld nodig heeft?
Dat hij een alcoholprobleem moet bekostigen?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:47 schreef B-FliP het volgende:
Je behoort respect voor je ouders te hebben, in plaats van je als een klein kind te gedragen die zijn zin niet krijgt. 40 euro waar jij voor gewerkt hebt? Moet je eens om je heen kijken, je kamer, het dak van je huis, de keuken, de badkamer, de wc, electriciteit, gas, water, eten, etc. Daar heeft hij allemaal voor gewerkt! Je had gewoon per direct je kamer op moeten ruimen, ipv op FOK te komen klagen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:38 schreef DrNick het volgende:
Mijn vader vindt dat hij als straf (bijvoorbeeld voor het niet opruimen van mijn kamer) geld van mijn rekening af mag schrijven. Ik krijg geen zakgeld en ben werkzaam. Het geld is dus door mij verdiend. Op deze manier heeft hij al ¤40 gestolen.
Ik sta praktisch machteloos in deze, omdat ik geen manier zie om mijn geld terug te halen. Ik heb het er over gehad, maar hij wil het geld niet teruggeven. Reden is dat de politie ook een boete geeft als de regels niet nageleefd worden.
Nee je ruimt je kamer niet op, dus hij haalt het niet zomaar van je rekening af. Hij heeft dus een reden! Waarom is dat zo moeilijk te snappen voor? Ben je 7 of 17?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:56 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik hoop het maarquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:55 schreef Leandra het volgende:
Maarreh... Heb je inmiddels je kamer al opgeruimd?
Tuurlijk joh, iemand met een andere mening is gelijk triestquote:
Allemaal verwende en onverantwoordelijke kindertjes.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 07:44 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, iemand met een andere mening is gelijk triestHet valt me wel op dat de mensen die TS verdedigen zelf nogal puberaal van geest zijn.
Tuurlijk johquote:Op vrijdag 17 januari 2014 07:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Allemaal verwende en onverantwoordelijke kindertjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |