Wettelijke vertegenwoordiging. Ik ben 17.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:40 schreef lipjes het volgende:
waarom kan jou vader bij jou rekening?
Dat kan dus niet. Gaat automagisch als ik 18 ben.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:40 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou zijn toegang weghalen. En je kameropruimen en dit als een leermoment zien.
Iets zegt me dat als je wel je zooi opruimt, je het misschien terug krijgt.
Dat gaat niet automatisch, daar kwam ik op m'n 25e achter. Zowel ik als m'n ouders hadden geen flauw idee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:41 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Gaat automagisch als ik 18 ben.
in dat geval: terug jatten uit zn beursquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:40 schreef DrNick het volgende:
[..]
Wettelijke vertegenwoordiging. Ik ben 17.
Ik heb dat eens gevraagd toen ik bij de bank was, en de medewerker zei van wel. Rabobank hier.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dat gaat niet automatisch, daar kwam ik op m'n 25e achter. Zowel ik als m'n ouders hadden geen flauw idee.
Kwaad met kwaad bestrijden. Steel de bier/wijnvoorraad van je pa. Desnoods z'n whiskyvoorraad. Vreet de kasten leeg.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef DrNick het volgende:
Maar het punt is: zijn zulke praktijken legaal?
De vraag is niet of het legaal is, de vraag is of je hier daadwerkelijk aangifte van wilt doen. Want stel de politie neemt je serieus, wil je dan dat je vader een strafblad krijgt?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef DrNick het volgende:
Oh, Wij hebben niet echt een voorraadquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Kwaad met kwaad bestrijden. Steel de bier/wijnvoorraad van je pa. Desnoods z'n whiskyvoorraad. Vreet de kasten leeg.
Dan gewoon de TV nemen en verkopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:46 schreef DrNick het volgende:
[..]
Oh, Wij hebben niet echt een voorraad
Natuurlijk geef ik hem de kans om het geld terug te betalen met de boodschap dat ik anders aangifte ga doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De vraag is niet of het legaal is, de vraag is of je hier daadwerkelijk aangifte van wilt doen. Want stel de politie neemt je serieus, wil je dan dat je vader een strafblad krijgt?
Een week vastketenen aan de muur in een verder volledig verlaten en verduisterde kamer. Een jerrycan water neerzetten en af en toe een paar droge, oude sneetjes brood naar binnen gooien.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:47 schreef B-FliP het volgende:
Ieder kind moet consequenties van het verzuimen van taken kunnen voelen. Kennelijk is dit een manier waarop hij ziet dat jij ook echt de consequentie voelt. Voor een volwassene is 40 EUR niet veel en ik vraag me ook af ofdat hij het "afpakt" of tijdelijk wegneemt om je iets in te laten zien. En ja, een ouder mag ook je Xbox of je TV wegnemen als dit een consequentie is die werkt. Dat jij dit ziet als stelen is dan weer typisch voor je leeftijd.. Hoe zou jij een ongehoorzaam kind straffen zonder fysiek te worden? Of heb je liever een blauw achterwerk en een week binnen?
Tijdelijk wegnemen ja, niet houden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:47 schreef B-FliP het volgende:
Ieder kind moet consequenties van het verzuimen van taken kunnen voelen. Kennelijk is dit een manier waarop hij ziet dat jij ook echt de consequentie voelt. Voor een volwassene is 40 EUR niet veel en ik vraag me ook af ofdat hij het "afpakt" of tijdelijk wegneemt om je iets in te laten zien. En ja, een ouder mag ook je Xbox of je TV wegnemen als dit een consequentie is die werkt. Dat jij dit ziet als stelen is dan weer typisch voor je leeftijd.. Hoe zou jij een ongehoorzaam kind straffen zonder fysiek te worden? Of heb je liever een blauw achterwerk en een week binnen?
Heb je het er al met je vader over gehad trouwens?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tijdelijk wegnemen ja, niet houden.
Ja, jouw vader is beheerder, dus ook medeeigenaar, (of misschien zelfs wel eigenaar) van jouw rekening. Dat het op zo'n manier wordt gebruikt is misschien lelijk, maar wettelijk gezien valt er weinig tegen te doen, zeker het feit dat je nog 17 bent.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef DrNick het volgende:
Maart.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:49 schreef deadly_kiss het volgende:
Haal je rekening leeg totdat je 18 bent en stort het dan weer terug?
Alleen nog een plek vinden waar je het kan onderbrengen tot die tijd... duurt dat nog lang?
Enigszins. Ik verder geen behoefte om met die man te praten; ook andere dingen spelen mee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Heb je het er al met je vader over gehad trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |