Ja duurde erg lang.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:29 schreef Senor__Chang het volgende:
Topic-kaper. En wat is het toch met al die kinderen hier? Ga eens slapen!
Daarom.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:32 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Was ook niet van plan om een nieuwe te openen.
De terroristen hebben pas verloren als dit conflict stopt, en dat zie ik nog lang niet gebeuren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:00 schreef Veldkamp het volgende:
En speciaal voor firefly, opdat hij inziet dat zijn terroristen echt hopeloos verloren zijn:
quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De terroristen hebben pas verloren als dit conflict stopt, en dat zie ik nog lang niet gebeuren.
Jij wel ?
Ja, gifgas van Assadquote:Op donderdag 16 januari 2014 01:24 schreef theunderdog het volgende:
Volgende mij bedoelde hij dit: http://www.nu.nl/syrie/36(...)strijders-syrie.html
En het was geen gifgas *detail*quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens dat bericht zit ISIL erachter.
Daar word ik ook knettergek (zwaar overdreven uiteraard) van: we noemen ze ISIS of ISIL. Beiden prima, maar niet door elkaar graag. Is gewoon dezelfde groepering (doel meer op de pers dan op jou hoor, maar irriteert me wel)..quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens dat bericht zit ISIL erachter.
Zijn inderdaad dezelfde varkens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar word ik ook knettergek (zwaar overdreven uiteraard) van: we noemen ze ISIS of ISIL. Beiden prima, maar niet door elkaar graag. Is gewoon dezelfde groepering (doel meer op de pers dan op jou hoor, maar irriteert me wel)..
quote:Damian Clairmont killed fighting with al-Qaeda-linked rebels in Syria
A 22-year-old Canadian-born Muslim convert who left Calgary for Syria in November 2012 has been killed by Free Syrian Army (FSA) forces during rebel infighting, CBC News has confirmed.
Mustafa al-Gharib, born in Nova Scotia as Damian Clairmont, was an Acadian who spent his first years in Wedgeport, N.S.
According to sources in Syria and Canada, al-Gharib was injured in battle and subsequently captured and killed by an unknown faction of the FSA in the city of Aleppo.
More: http://www.cbc.ca/news/wo(...)s-in-syria-1.2497513
Was depressief, deed een mislukte zelfmoordpoging, bekeerde zich tot de Islam en ging vechten in Syrie. Mentaal onstabiele jongen, zoals waarschijnlijk het merendeel van de jihadgangers.quote:
Dat is goed nieuws.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:23 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Was depressief, deed een mislukte zelfmoordpoging, bekeerde zich tot de Islam en ging vechten in Syrie. Mentaal onstabiele jongen, zoals waarschijnlijk het merendeel van de jihadgangers.
Liever dat ze niet tot de Jihad keren, maar inderdaad, blij dat deze gast dood is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws.
Iemand die namelijk erg depressief is hoef je alleen maar een klein zetje te geven.
Over de doden niets dan goeds, daarom goed dat hij dood is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:30 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Liever dat ze niet tot de Jihad keren, maar inderdaad, blij dat deze gast dood is.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Over de doden niets dan goeds, daarom goed dat hij dood is.
Ik ga vanaf nu alleen nog maar ISIL gebruiken, want correcter in zowel het Nederlands als Engels, hoewel ISIS volgens mij ouder is, maar minder correct.quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Daar word ik ook knettergek (zwaar overdreven uiteraard) van: we noemen ze ISIS of ISIL. Beiden prima, maar niet door elkaar graag. Is gewoon dezelfde groepering (doel meer op de pers dan op jou hoor, maar irriteert me wel)..
quote:JAN 15, 2014
Is Turkey About To Perform a U-Turn on Syria?
With just one week to go before the planned Geneva Conference 2, which aims to broker a political end to the bloody civil war, Turkish President, Abdullah Gl, surprised commentators with a call to ‘recalibrate’ his country’s stance on Syria. Clearly, the Turkish regime is increasingly resigned to the fact that Syrian President Assad is not about to fall.
Along with Saudi Arabia, Turkey has been the most vociferous critic of President Assad and has supported the opposition, hosting its exiled leadership and arming and funding its fighters.
Gul explained his position to a gathering of Turkish Ambassadors in Ankara, saying the government was looking for ways to achieve a ‘win-win situation’ vis a vis Syria. ‘Today’s situation represents a lose-lose scenario for each state, regime and people of the region,’ he concluded.
The Turkish President’s decision to drop this bombshell will deepen the recent rift that has emerged between him and his old friend, the Turkish Prime Minister, Recep Tayyip Erdogan, who has adopted a fiercely outspoken stance against the Syrian regime in the firm belief that Assad’s days were numbered.
The question that arises is why has Gul shifted the Turkish position, backing down to some extent, and possibly even considering a resumption of relations with the Assad regime?
The reasons – and their ramifications – can be summarized thus:
* First, it has become apparent that Erdogan misread the situation in Syria. His response was not only inaccurate, but hasty, and his policy in Syria has totally backfired, especially his bet on the Muslim Brotherhood as a major force for change.
* Secondly, the Syrian regime has succeeded in absorbing Turkish hostility and Ankara now risks isolation on the international stage if it resists the changing tide of diplomacy, led by Russia and the US.
* Third, Erdogan’s government has been discredited by a series of corruption scandals. Ministers and their sons, as well as senior officials in Erdogan’s AKP party, were implicated. Four ministers resigned and one of them, Erdogan Bayraktar shocked the nation when he said Prime Minister Erdogan should resign too. The protests that followed, reversed Erdogan’s former popularity and, according to polls, that of the AKP.
*Fourth, Erdogan is out of step with the new Western theory, championed by the US and Britain, that the priority in Syria is no longer the overthrow of President Bashar Al-Assad but to neutralize the increasingly powerful jihadist groups.
* Fifth, the declining importance of the role Turkey is playing in Syria. Saudi Arabia is the biggest player, pumping billions of dollars into financing and arming militant opposition factions.
* Sixth, the success Islamic extremist groups espousing the ideology of Al-Qaida have had in infiltrating Turkey and recruiting hundreds of young Turks to fight in their ranks, especially in areas bordering Syria. The blowback effect, when these battle-hardened extremists return to Turkey, is a cause for great concern.
* Seventh: many in the international community believe that Erdogan should be charged with supporting terrorism in international courts because of Turkey’s role in helping Arab and foreign fighters passing through their territory to Syria.
Recep Tayyip Erdogan is a political veteran who has always displayed great pragmatism; he never hesitates to undo policies or withdraw bets that are considered lost. He is unlikely, then, to persevere with his stance on the Syrian crisis, especially after the sharp divisions among the Syrian opposition and its failure to unite under one umbrella, forming a single delegation to participate in the Geneva Conference.
The Turkish retreat on Syria actually began when Foreign Minister Ahmed Davutoğlu paid a visit to Tehran and sought rapprochement with Syrian allies, Iran and Iraq. President Rohani of Iran and Iraq’s Prime Minister Nuri al-Maliki were subsequently invited to visit Ankara.
In addition, Erdogan recently visited Moscow which is also a powerful backer of the Syrian regime and has been displaying masterful diplomacy in the past months.
In an earlier article, we said that we would not be surprised to see the Turkish secretary-general of the Organisation of Islamic Co-operation (OIC), Ekmeleddin Ihsanoglu, paying a visit to Damascus. This is still our view, and we expect it sooner rather than later. Ihsanoglu’s OIC mandate expires at the end of January.
Erdogan’s significant political and economic achievements are threatened, and the same is true of his moderate Islamist Government, which needs to back off before it is too late, as indicated by President Gul in his meeting with Turkish diplomats.
Erdogan supported the Moslem Brotherhood in Egypt, Tunisia and Yemen, without reward and the prospect of regional isolation may force it into restoring its previous ‘zero problem’ approach to diplomacy with neighbouring countries, especially Syria, sooner rather than later.
Bron
Ik vind het altijd interessant om dit soort verhalen te lezen..hoe zo'n proces gaat bij zo'n jongen en hoe hij voor de Islam in het leven stond. Heb vooral met bekeerlingen wel erg te doen met hun moeders....je zoon zo zien vervreemden en uiteindelijk (destructief) verliezen na een bekering moet erg pijn doen als moeder. Maar de meeste Europese, of Nederlandse jihadgangers, zijn niet zo labiel als deze was met zijn zelfmoordpoging. Genoeg normale jongens die gewoon graag voor hun geloof (eigenlijk ideologie) willen vechten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:23 schreef Senor__Chang het volgende:
Was depressief, deed een mislukte zelfmoordpoging, bekeerde zich tot de Islam en ging vechten in Syrie. Mentaal onstabiele jongen, zoals waarschijnlijk het merendeel van de jihadgangers.
Dit klopt al sowieso niet, want het Syrische leger controleert een zuidelijke Iraaks-Syrische grensovergang.quote:Op donderdag 16 januari 2014 03:20 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik ga vanaf nu alleen nog maar ISIL gebruiken, want correcter in zowel het Nederlands als Engels, hoewel ISIS volgens mij ouder is, maar minder correct.
Op Facebook had iemand dit plaatje gepost over wat nu de Islamitische Staat Irak en Levant is (rood):
[ afbeelding ]
Ik houd ervan als mijn profetien en voorspellingen uit 2011-2012 uitkomen.....quote:
Die probeert zichzelf met lachgas in coma te brengen om het dan aan de Syrische Mukhabarat in Nederland, dus aan Assad, te kunnen verwijten....quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Iemand nog iets gehoord over die gifgasaanval van Assad trouwens? Of van Firefly?
Enorm triest inderdaad.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:00 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik vind het altijd interessant om dit soort verhalen te lezen..hoe zo'n proces gaat bij zo'n jongen en hoe hij voor de Islam in het leven stond. Heb vooral met bekeerlingen wel erg te doen met hun moeders....je zoon zo zien vervreemden en uiteindelijk (destructief) verliezen na een bekering moet erg pijn doen als moeder. Maar de meeste Europese, of Nederlandse jihadgangers, zijn niet zo labiel als deze was met zijn zelfmoordpoging. Genoeg normale jongens die gewoon graag voor hun geloof (eigenlijk ideologie) willen vechten.
Hamas stapt dus van steun aan de opstandelingen af.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:27 schreef theunderdog het volgende:
http://uk.news.yahoo.com/(...)2736281.html#u4lQp05
Inderdaad, en waarom doet Hamas dat ?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:08 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Hamas stapt dus van steun aan de opstandelingen af.
Hamas is echt hopeloos verdeeld en hypocriet. Nu weer leuren en bedelen bij Syri en vooral Iran straks?
int[] myArray = new int[35];quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:53 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Die hij steeds obsessief beticht van homoseksualiteit of homofilie. (Terwijl Atatrk een haram-rokkenjager en borreldrinker was.)
Natuurlijk is Baklava in een identiteitscrisis.
[..]
Dat doe ik niet. Baklava is blijkbaar echt nog maar 18 tot 19 jaar oud. En meent wat hij schrijft.
Ook al is het vol tegenstrijdigheden. Veel jihadisten en takfiri-salafisten zijn ook dergelijke jongens. Op zoek naar houvast. Uit grote, maar wellicht emotioneel wat (qua ouder-kindrelatie) kille families, met strenge of hardhandige islamitische 'tradities'. Veel op straat, gevechten, weinig cultuur en weinig wetenschappelijke vorming helaas.
Inderdaad vaak buiten hun directe schuld, maar op volwassen leeftijd is het toch een keuze (ook al zet men slechts de vicieuze cirkel voort misschien).
Verder is Baklava met goede baklava hartelijk welkom in Nederland, ook als soennitische moslim. Laat hem studeren, werken, wonen, trouwen, kinderen maken en zichzelf vinden in rust en menselijke warmte. Maar zonder extremisme en salafisme die andere medemensen het licht in de ogen niet gunnen. Dan zal Baklava een leven vol ellende en drama tegemoet gaan.
Ik ken overigens voldoende Koerden, ook enige Christelijke bekeerlingen uit de islam. Koerden ja. In Nederland ja. Schokkend wellicht voor Baklava....? Maar dat bestaat er. Die meiden en jongemannen studeren en werken keihard, een nieuw leven, vaak afzijdig van hun families. Verstoten of gevlucht. Ook dat is Koerdistan helaas, ondanks de liberale en tolerante inslag van de meeste moderne Koerden. (Ooit waren Koerden niet meer dan koop- en loopjongens voor de rijke Jonge Turken die Christenen en oude volksgroepen wegzuiverden naast Turkse moordeenheden.... Toen slachtten Koerden en Turken 'gebroederlijk' Armeense vrouwen en monniken af. En verdeelden hun klederen door erover te dobbelen. Koerden met een Turkse officier. Om het kleed van zuiver rupszijde, van een onthoofde Aramese christenvrouw. Echt gebeurd.)
Ahja, precies !quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:00 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
int[] myArray = new int[35];
System.out.println();
Is studeer Software engineering op de HBO en dat stukje code hoort erbij. Is van programmeertaal Java.quote:
Oke, mooie studie..quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Is studeer Software engineering op de HBO en dat stukje code hoort erbij. Is van programmeertaal Java.
De facebook-pagina van Musa Carentonio zeker, daar ha dik het ook gezien.quote:Op donderdag 16 januari 2014 03:20 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik ga vanaf nu alleen nog maar ISIL gebruiken, want correcter in zowel het Nederlands als Engels, hoewel ISIS volgens mij ouder is, maar minder correct.
Op Facebook had iemand dit plaatje gepost over wat nu de Islamitische Staat Irak en Levant is (rood):
[ afbeelding ]
Computergestuurde raketten maken voor ISIL en JAN.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke, mooie studie..
Maar wat schieten wij daar mee op in deze topic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:18 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Computergestuurde raketten maken voor ISIL en JAN.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sla hem in elkaar als hij bij mij thuis langs komt en mij probeert te bekeren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef expans het volgende:
Baklava kijk uit, Veldkamp is op de missionaris tour, hij probeert je te bekeren. Straks belt hij aan met folders en shit
quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:44 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik sla hem in elkaar als hij bij mij thuis langs komt en mij probeert te bekeren.
Ik blijf me hele leven lang een trotse Soennitische Moslim (Ahlus-Sunnah wal Jamaah).
quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Jij en welk leger a salafistische geit.
Hij wilt me bekeren tot het Christendom.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Jij en welk leger a salafistische geit.
Heel goed, Koerdische arabieren slaaf.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:55 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
Hij wilt me bekeren tot het Christendom.
Gelukkig zijn er nog genoeg Koerden Moslims en bekeren ook veel niet-islamitische Koerden zich tot de Islam.![]()
![]()
Ik verklaar Jihad tegen iedereen die me wilt bekeren.![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:55 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
Hij wilt me bekeren tot het Christendom.![]()
![]()
![]()
Gelukkig zijn er nog genoeg Koerden Moslims en bekeren ook veel niet-islamitische Koerden zich tot de Islam.![]()
![]()
Ik verklaar Jihad tegen iedereen die me wilt bekeren.![]()
![]()
Islam gaat voor mij voor Koerdistan en Koerdische cultuur.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel goed, Koerdische arabieren slaaf.
Laat de Koerdische cultuur maar goed in de steek !
quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:58 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Islam gaat voor mij voor Koerdistan en Koerdische cultuur.
Wat veel Moslims vinden hun geloof belangrijker dan hun cultuur/land/etniciteit etc.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Ja man, droom lekker verder. Er zit niets Koerdisch meer in je.
HAHAHAA !!quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:00 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat veel Moslims vinden hun geloof belangrijker dan hun cultuur/land/etniciteit etc.
Maar ik ben nog wel een Koerd natuurlijk.
Je beschrijft me precies goed.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
HAHAHAA !!
Kill, jij bent een Koerdische Nationalist op en top. Jij ziet achter elke Turk een gevaarlijke Ataturk pijper, en denkt dat iedereen tegen de Koerden is.
En dan ben je nog een "trotse" soennitische moslim ook...![]()
Zou jij ook je Koerdische mensen afmaken samen met de Salafisten omdat ze niet moslim genoeg zijn ?
Koerden zijn over het algemeen te dom om een eigen land te kunnen besturen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je beschrijft me precies goed.
Ik ben een trotse Moslims en een totse Koerd.
Ja en ik zou misschien wel sommige Arabieren of Turken bestrijden die in mijn ogen niet Moslim genoeg zijn.
Maar Koerden bestrijd ik nooit.![]()
![]()
Ik zou bijv. wel willen strijden tegen de BAATH-partij (Arab nationalists) en de MHP/Grijze Wolven (Turkish nationalists).
1 van de grootste spelers in dit conflict, dus ja behoorlijk belangrijk. Overigens doet Iran dit niet met sjiitische milities. Ze pakken het professioneler aan, dmv Revolutionaire Guarde en zo.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:34 schreef theunderdog het volgende:
http://www.timesofisrael.(...)ial-for-syria-peace/
Zou Iran echt zo belangrijk zijn voor het conflict en vooral de vrede in Syri ? Ik weet dat ze een flinke vinger in de pap hebben met Sjiitische milities, maar is dit nu niet wat overdreven ?
Klopt, maar wil dat dan zeggen dat Iran beslissend is in het vrede-proces ?quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
1 van de grootste spelers in dit conflict. Overigens doet Iran dit niet met sjiitische milities. Ze pakken het professioneler aan, dmv Revolutionaire Guarde en zo.
Cerantonioquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:17 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De facebook-pagina van Musa Carentonio zeker, daar ha dik het ook gezien.
Je mag denken wat je denkt, maar ik vind Musa Carontonio wel een goede geleerde. hij is slechts een student van kennis en daarom maakt hij af en toe radicale opmerkingen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Cerantonio![]()
Ghetto-Islam homeboy, gonna whoop dem kafirs !
![]()
We will conquer Europe. Then we will establish the Islamic state of Europe.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:45 schreef IPA35 het volgende:
Tot op heden vernietigen zij vooral 'jullie'.
Khaydar khaydar khaydar Ya Yahud.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Cerantonio![]()
![]()
Dat ging 'jullie' de vorige keren ook zo goed af wilde je zeggenquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
We will conquer Europe. Then we will establish the Islamic state of Europe.![]()
![]()
نحن ذاهبون إلى طرد جميع اليهود من 'سوريا ونحن' تكلمهم البحر الأبيض المتوسط.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Cerantonio![]()
![]()
En terecht natuurlijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:45 schreef IPA35 het volgende:
Tot op heden vernietigen zij vooral 'jullie'.
Ja.quote:
Hij is een typisch jonge "Europese" wahabiet van een doe-het-zelf-video-youtube-FB alles verwoestende Islam. Baardje kweken, "jurk" aan, Arabische termen mee gooien en als tv-evangelist praten en je hebt al veel jongeren mee tegenwoordig. Jihad in Syrie prediken maar zelf met zijn reet nog steeds ergens veilig in het land van de aussies verblijvenquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:44 schreef Baklava95 het volgende:
Je mag denken wat je denkt, maar ik vind Musa Carontonio wel een goede geleerde. hij is slechts een student van kennis en daarom maakt hij af en toe radicale opmerkingen.
Denk je echt dat ik echt naar al zijn preken luister.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hij is een typisch jonge Europese wahabiet van een doe-het-zelf-video-youtube-FB alles verwoestende Islam. Baardje kweken, "jurk" aan, Arabische termen mee gooien en als tv-evangelist praten en je hebt al veel jongeren mee tegenwoordig. Jihad in Syrie prediken maar zelf met zijn reet nog steeds ergens veilig in het land van de aussies verblijvenIn de "oemmah" der blinden is...
Dat de opstandelingen in Syri in het begin eigenlijk Aliens waren is nog niet in de mainstream media gekomen, maar dat betekend nog niet dat dat niet zo is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef firefly3 het volgende:
Dat de chemische aanval niet in de mainstream media is gekomen op dit moment, betekend niet dat het niet gebeurd is.
Daarna kunnen jullie meteen vrienden worden met de zionisten, want die hebben hetzelfde doel namelijk; Hezbollah vernietigen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Denk je echt dat ik echt naar al zijn preken luister.
Ik ben het met hem eens dat Hezbollat vernietigd moet worden.
Eigenlijk moeten al die Hezbollat-terroristen onthoofd worden, en hun kop moeten ze naar de familie van die terroristen sturen.
En de rest van het lichaam moet verbrand worden en de as ergens de zee of rivier in gooien.
En daarna met die zionisten afrekenen op dezelfde manier.
In welke media is het wel gekomen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef firefly3 het volgende:
Dat de chemische aanval niet in de mainstream media is gekomen op dit moment, betekend niet dat het niet gebeurd is.
De aanslag eerder vandaag in Hermel, sjietisch dorpje in de Bekka-vallei, is opgeeist door de Libanese (nieuwe) tak van Jubhat an-Nusra. Het refereert oa aan de "Iraanse (politieke) partij" in Hermel en Libanon, doelend op Hizbullah natuurlijk: http://justpaste.it/esthrmlquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:01 schreef Aloulou het volgende:
Aanslag met autobom in Libanon in overwegend sjitisch dorpje in de Bekaa vallei (Hizbullah stronghold):
http://www.aljazeera.com/(...)411671319760492.html
quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten al die Hezbollat-terroristen onthoofd worden, en hun kop moeten ze naar de familie van die terroristen sturen.
En de rest van het lichaam moet verbrand worden en de as ergens de zee of rivier in gooien.
*2quote:
"Ja maar Hizbullah houdt al die echte mujahedin tegen in Zuid-Libanon!! Ze laaaaten ons gewoon niet strijden tegen Israel!"quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:20 schreef Peunage het volgende:
Hoeveel zionisten en Isralische soldaten hebben JAN, ISIS, FSL en dat nieuwe Islamitische Front al gedood? Tel die bij elkaar op, en zet dat af tegen Hezbollah in 2006 en trek je conclusies.
En Iran natuurlijk, ze moeten eerst langs die vuuraanbidders, daarna pakken ze de zionisten aan.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
"Ja maar Hizbullah houdt al die echte mujahedin tegen in Zuid-Libanon!! Ze laaaaten ons gewoon niet strijden tegen Israel!"
En wie financiert de vuuraanbidders en de zionisten?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
En Iran natuurlijk, ze moeten eerst langs die vuuraanbidders, daarna pakken ze de zionisten aan.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja, de weg naar Jeruzalem schijnt nu via Damascus en Teheran te lopen. Aardrijkskunde heeft men ook niet goed opgelet hihihihih.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:29 schreef Peunage het volgende:
En Iran natuurlijk, ze moeten eerst langs die vuuraanbidders, daarna pakken ze de zionisten aan.
Het gaat hard en voorlopig lijkt er geen einde te komen aan de onderlinge strijd. Dit moet toch wel een genot zijn voor pro-Assad mensen om allerlei jihadisten nu elkaar te zien afmaken. Van heinde en ver naar Syrie trekken om medebroeders lood in de schedels te schieten. Als jihadi-sympathisant kan je hier toch onmogelijk blij mee zijn? Zelfs als je nog zo tegen Islamic Front, Nusrah of ISIL bent....je hebt nu een situatie waar je jihadi vs jihadi hebt...niet jihadi vs afvallige seculiere kafir zoals vanouds. Laten we de vraag aan deze groepen nog even erbuiten wie bij jihadi vs jihadi nou naar Jennat (paradijs) gaat.quote:Syrian Observatory figures suggest 1,069 combatants have been killed in 13 days of inter-factional clashes in N. & E
En toch blijf ik vloeken. Ze hebben zoveel onschuldige burgers onthoofd. Als ik de term 'wahabi' (en/of salafi) hoor krijg ik al rillingen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:37 schreef Aloulou het volgende:
Assad vloekt wel op het wahabisme maar hij mag eigenlijk stiekem deze ideologie ook wel bedanken. Dankzij deze ideologie gaat de opstand een hele grote farce worden en is men zelfs inmiddels onderling - wahabieten - aan de gang om elkaar af te maken en de opstand verder geweld aan te doen.
En wie is die linker ?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:32 schreef IPA35 het volgende:
Noh man, dit is hem:
[ afbeelding ]
(Rechts dus.)
Ik ben niet pro Assad, maar toch vind ik het behoorlijk leuk dat de Jihadisten elkaar afmaken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, de weg naar Jeruzalem schijnt nu via Damascus en Teheran te lopen. Aardrijkskunde heeft men ook niet goed opgelet hihihihih.
Even serieus:
[..]
Het gaat hard en voorlopig lijkt er geen einde te komen aan de onderlinge strijd. Dit moet toch wel een genot zijn voor pro-Assad mensen om allerlei jihadisten nu elkaar te zien afmaken. Van heinde en ver naar Syrie trekken om medebroeders lood in de schedels te schieten. Als jihadi-sympathisant kan je hier toch onmogelijk blij mee zijn? Zelfs als je nog zo tegen Islamic Front, Nusrah of ISIL bent....je hebt nu een situatie waar je jihadi vs jihadi hebt...niet jihadi vs afvallige seculiere kafir zoals vanouds. Laten we de vraag aan deze groepen nog even erbuiten wie bij jihadi vs jihadi nou naar Jennat (paradijs) gaat.
Stel je hebt vrienden die nu in Syrie strijden, eentje terecht gekomen bij Nusrah en ander ISIL...beiden wilden immers bij een "zuiver Islamitisch leger" en toen maakten zij elkaar nog niet af...zag het plaatje er nog mooi uit..die vrienden zitten nu in een onmogelijke positie. Ook ideologisch gezien lijkt mij en om dit te rechtvaardigen, om zo je andere broeders toch te moeten afknallen. En lijkt me niet dat je bij de Emir je paspoort terug kan vragen zodat je de volgende vlucht terug naar Turkije boekt.
Assad vloekt wel op het wahabisme maar hij mag eigenlijk stiekem deze ideologie ook wel bedanken. Dankzij deze ideologie gaat de opstand een hele grote farce worden en is men zelfs inmiddels onderling - wahabieten - aan de gang om elkaar af te maken en de opstand verder geweld aan te doen.
Aloulou vervloekt zulke gekken ook, dat weet ik vrijwel zeker.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
En toch blijf ik vloeken. Ze hebben zoveel onschuldige burgers onthoofd. Als ik de term 'wahabi' (en/of salafi) hoor krijg ik al rillingen.
Wat hier bijvoorbeeld wordt gezegd over Alawieten raakt mij heel erg.
Daar twijfelde ik ook niet aan.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aloulou vervloekt zulke gekken ook, dat weet ik vrijwel zeker.
Geen idee.quote:
Duh, JAN, ISIS en IF zijn ontstaan in Syri en hoe kunnen ze Isral bereiken als ze nog druk zijn tegen Assad.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Daarna kunnen jullie meteen vrienden worden met de zionisten, want die hebben hetzelfde doel namelijk; Hezbollah vernietigen.
Hoeveel zionisten en Isralische soldaten hebben JAN, ISIS, FSL en dat nieuwe Islamitische Front al gedood? Tel die bij elkaar op, en zet dat af tegen Hezbollah in 2006 en trek je conclusies.
[..]
In welke media is het wel gekomen?
quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Duh, JAN, ISIS en IF zijn ontstaan in Syri en hoe kunnen ze Isral bereiken als ze nog druk zijn tegen Assad.
Denk je echt dat ze zomaar even via Noord-Syri helemaal naar Gaza of Westbank (Palestina) kunnen gaan.
Je doet nu alsof Soennieten/Salafisten nog nooit tegen Isral hebben gevochten.
In 2006,2009 en 2012 vochten veel Salafistische strijders zij aan zij met Hamas tegen de zionisten.
En een vraagje aan jouw.
Waarom heeft Hezbollat geen actie meer gevoerd tegen Israel sinds de "overwinning" in 2006.![]()
Na 2006 waren het alleen nog maar Soennitische groeperingen die tegen Isral vochten.
Jij haat dus Salafisten, kan maar dan moet jij niet janken als ik opmerkingen maak over sjiieten en over jouw helden (Hezbollat).
Aloulou vind ik een ultra-secularist en kontelikker van Assad.
Nee dit ben ik:quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:32 schreef IPA35 het volgende:
Noh man, dit is hem:
[ afbeelding ]
(Rechts dus.)
Dat is heel logisch, dat weet Aloulou ook.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Duh, JAN, ISIS en IF zijn ontstaan in Syri en hoe kunnen ze Isral bereiken als ze nog druk zijn tegen Assad.
Denk je echt dat ze zomaar even via Noord-Syri helemaal naar Gaza of Westbank (Palestina) kunnen gaan.
In 2006,2009 en 2012 vochten veel Salafistische strijders zij aan zij met Hamas tegen de zionisten.
En een vraagje aan jouw.
Waarom heeft Hezbollat geen actie meer gevoerd tegen Israel sinds de "overwinning" in 2006.![]()
Na 2006 waren het alleen nog maar Soennitische groeperingen die tegen Isral vochten.
Jij haat dus Salafisten, kan maar dan moet jij niet janken als ik opmerkingen maak over sjiieten en over jouw helden (Hezbollat).
Aloulou vind ik een ultra-secularist en kontelikker van Assad.
Natuurlijk is dat logisch.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is heel logisch, dat weet Aloulou ook.
Je mentaliteit is immers "wie niet met mij is is pro Assad".....
Ik zie Assad als een beter alternatief dan groeperingen als ISIS ja.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat logisch.
Jij en Aloulou bijv. zien Assad al beter alternatief. Dan ben je gewoon pro-Assad.
Lieve Baklava, speciaal voor jou post ik de foto waar ik het laatst over had. Omdat je zo anti-Assad bent.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat logisch.
Jij en Aloulou bijv. zien Assad al beter alternatief. Dan ben je gewoon pro-Assad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, zijn die allemaal vorig jaar geboren of zo? Isral bestaat al sinds 1947. Dat is 67 jaar geleden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarom moet Hezbollah alles doen dan? Weet je waar ze in 2006 om gevochten hebben? Om de Palestijn Samir Quntar vrij te krijgen. En welke Soennitische en/of Salafistische groeperingen hebben na 2006 tegen Isral gevochten?quote:In 2006,2009 en 2012 vochten veel Salafistische strijders zij aan zij met Hamas tegen de zionisten.
En een vraagje aan jouw.
Nee niks. Ik las iets verkeerd.quote:
Je zou denken dat die mafketels inmiddels al een beetje op zouden raken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, de weg naar Jeruzalem schijnt nu via Damascus en Teheran te lopen. Aardrijkskunde heeft men ook niet goed opgelet hihihihih.
Even serieus:
[..]
Het gaat hard en voorlopig lijkt er geen einde te komen aan de onderlinge strijd. Dit moet toch wel een genot zijn voor pro-Assad mensen om allerlei jihadisten nu elkaar te zien afmaken. Van heinde en ver naar Syrie trekken om medebroeders lood in de schedels te schieten. Als jihadi-sympathisant kan je hier toch onmogelijk blij mee zijn? Zelfs als je nog zo tegen Islamic Front, Nusrah of ISIL bent....je hebt nu een situatie waar je jihadi vs jihadi hebt...niet jihadi vs afvallige seculiere kafir zoals vanouds. Laten we de vraag aan deze groepen nog even erbuiten wie bij jihadi vs jihadi nou naar Jennat (paradijs) gaat.
Stel je hebt vrienden die nu in Syrie strijden, eentje terecht gekomen bij Nusrah en ander ISIL...beiden wilden immers bij een "zuiver Islamitisch leger" en toen maakten zij elkaar nog niet af...zag het plaatje er nog mooi uit..die vrienden zitten nu in een onmogelijke positie. Ook ideologisch gezien lijkt mij en om dit te rechtvaardigen, om zo je andere broeders toch te moeten afknallen. En lijkt me niet dat je bij de Emir je paspoort terug kan vragen zodat je de volgende vlucht terug naar Turkije boekt.
Die reacties daar ookquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:46 schreef expans het volgende:
Helikopter neergehaald vandaag, volume staat hoog.
Je zou er maar inzitten :/
Comments of van de mensen zelf?quote:
Comments.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:14 schreef expans het volgende:
[..]
Comments of van de mensen zelf?
Comments neem ik sowieso bijna nooit serieus, van de mensen zelf kan ik het nog wel begrijpen als je dagelijks vaten op je krijgt.
das een tijdje terug, als het recent isquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:46 schreef expans het volgende:
Helikopter neergehaald vandaag, volume staat hoog.
Je zou er maar inzitten :/
Pfffff, wat vervelend dit.....quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:01 schreef Cobra4 het volgende:
Tien Nederlanders in Syri gesneuveld
DEN HAAG -
In Syri zijn tien Nederlandse Jihadisten gesneuveld de afgelopen jaren. Zo'n 20 jihadisten zijn teruggekeerd uit het Arabische land. Die worden goed in de gaten gehouden.
Dat zei minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over de ontwikkelingen in Syri .
Volgens de bewindsman zijn ongeveer 120 Nederlanders actief in Syri. Het conflict in Syri is al sinds 2011 gaande.
Eind december zei topman Rob Bertholee van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) dat er op dat moment tegen de honderd Nederlanders in Syri zaten. Het zou vaak gaan om jonge mannen en vrouwen. Er werd onder anderen een 15-jarig meisje aangehouden dat wilde afreizen naar Syri.
Ruim twee maanden geleden meldde minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) zich zorgen te maken over de radicalisering van jihadisten. Op internet wordt steeds meer openlijk propaganda gemaakt voor deelname aan de strijd in Syri. Steeds meer Nederlanders reisden hierheen voor de jihad, meldde Opstelten toen.
„Het is niet gebleken dat van de terugkeer van teleurgestelde Syrigangers en de dood van anderen een afschrikwekkende werking uitgaat”, aldus Opstelten. Omgekomen Nederlandse Syrigangers worden op internet juist geerd als martelaren. Ze vechten voor groepen als Jabhat al-Nusra.
Eerder deze week zei de Belgische minister Didier Reynders (Buitenlandse Zaken) dat in Syri al ongeveer twintig Belgische strijders zijn omgekomen. Er zouden in totaal ongeveer tweehonderd Belgen aan het vechten zijn. Maar hij zei ook dat het „zeer moeilijk” is om exacte cijfers te geven voor het aantal Belgen dat naar Syri is vertrokken.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ie_gesneuveld__.html
Aanval was vandaag, of bedoel je tijd terug alsin lang niets neergeschoten?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
das een tijdje terug, als het recent is
dat laatste idd, die gasten krijgen al tijden geen fatsoenlijke levering lijkt het, deze is waarschijnlijk toevallig neergeschoten ofzoquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:19 schreef expans het volgende:
[..]
Aanval was vandaag, of bedoel je tijd terug alsin lang niets neergeschoten?
Aangepaste tactieken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat laatste idd, die gasten krijgen al tijden geen fatsoenlijke levering lijkt het, deze is waarschijnlijk toevallig neergeschoten ofzo
daar lijkt idd geen eind aan te komenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:25 schreef expans het volgende:
[..]
Aangepaste tactieken.
Helikopters vliegen nu veel hoger en gooien die barrels gewoon random eruit, leveren van nieuwere wapens levert teveel vragen op (hallo, we bombarderen AQ in land X maar leveren wapens aan ze in land Y - gedoe).
Je moet ze natuurlijk niet te machtig maken en ze een beetje in toom proberen te houden, dus lever je 100 stuks en wacht je tot die op zijn en zo weer verder. En als ze zeuren gooi je er wat extra ATGM's bij, daar kunnen ze hun lol wel mee op gezien Assad genoeg tanks heeft.
Die blijf je maar posten he ?quote:
Ongeveer een derde van zijn tanks is stuk en drie vierde van zijn vliegtuigen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
daar lijkt idd geen eind aan te komen
Had ik dat al gedaan dan?quote:
Nu zijn er ook in Syrie nog Albanezen die ooit migreerden/verhuisden naar dit gebied van het voormalige Ottomaanse rijk. Hoewel die volgens mij (al lang) hun taal niet meer spreken en verarabiseerd zijn. Een "bekende" nakomel van deze Syrisch-Albanezen was bijv. de inmiddels overleden Syrische salafi sjeikh Al-Albani (de Albanees).quote:Albanian Jihadists Recruit Fighters for Syria on Facebook
Groups and individuals fighting in Syria are using Facebook and YouTube to recruit fighters for the Islamic State of Iraq and Syria, ISIS, an Al-Qaeda-affiliated group.
A Facebook page, Krenaria Islame (Islamic Pride), which has more 2,400 followers, is posting pictures and propaganda on behalf of Albanians reported to be fighting for the ISIS in Syria.
One picture posted on the page, seen by Balkan Insight, shows about a dozen armed man, wearing black masks, with the title, "Albanian mujahedeen of the Islamic State of Iraq and Syria, with their battalion leader, Lavderim Muhaxheri".
In a video message shot in Syria and posted on YouTube, Muhaxheri calls on Muslims to join the fight to establish an Islamic state based on Sharia law.
“Brothers, I advise you to not stay one moment more in your homes, but prepare and journey toward jihad,” he says.
“We thank Allah for allowing us to join these lions from all over the world to protect here the honour of our Muslim sisters,” he adds.
More: http://www.balkaninsight.(...)-to-recruit-fighters
ach soooo, nooit gewetenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:06 schreef Aloulou het volgende:
Nu zijn er ook in Syrie nog Albanezen die ooit migreerden/verhuisden naar dit gebied van het voormalige Ottomaanse rijk. Hoewel die volgens mij (al lang) hun taal niet meer spreken en verarabiseerd zijn. Een "bekende" nakomel van deze Syrisch-Albanezen was bijv. de inmiddels overleden Syrische salafi sjeikh Al-Albani (de Albanees).
Wat een trieste figuren zonder eer en zelfrespect.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:06 schreef Aloulou het volgende:
Albanese jihadisten in Syrie:
[..]
Nu zijn er ook in Syrie nog Albanezen die ooit migreerden/verhuisden naar dit gebied van het voormalige Ottomaanse rijk. Hoewel die volgens mij (al lang) hun taal niet meer spreken en verarabiseerd zijn. Een "bekende" nakomel van deze Syrisch-Albanezen was bijv. de inmiddels overleden Syrische salafi sjeikh Al-Albani (de Albanees).
hij zit echter nog steeds stevig in zijn zadelquote:Op vrijdag 17 januari 2014 06:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ongeveer een derde van zijn tanks is stuk en drie vierde van zijn vliegtuigen.
Daarom snap ik het romantische beeld van veldkamp jegens het syrische leger ook niet zo goed.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:24 schreef IPA35 het volgende:
Wat Firefly zegt is gewoon bullshit want de Syrisch luchtmacht was voor het conflict al in zeer slechte staat. De heli's en de wat modernere vliegtuigen waren nog wel in vliegende staat maar de meeste van bijvoorbeeld de MiG-21's maar ook de Su-22 en MiG-23 zijn niet in werkzame staat.
Overigens worden de Su-24's nu in Rusland geupgrade tot de M2 standaard.
Maar er zijn er nooit 340 operationeel geweest.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:31 schreef firefly3 het volgende:
Er zijn nog maar ongeveer 79 vliegtuigen in gebruik ten opzichte van de zo'n 340 aan het begin van de oorlog. Daarom zijn er een stuk minder bombardementen met vliegtuigen. Als je een beetje het conflict gevolgd hebt merk je ook dat het aantal bombardementen met vliegtuigen lineair is afgenomen.
Vast.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ze hebben gebruik gemaakt van hun spastische handicap.
Oh ja, laten we burgers opblazen uit wraak. Slim ook.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:36 schreef firefly3 het volgende:
Hezbollah kwam over de spoorlijn ten westen van Daraya aanvallen gisteren. Boontje komt om zijn loontje.
2quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:36 schreef firefly3 het volgende:
Hezbollah kwam over de spoorlijn ten westen van Daraya aanvallen gisteren. Boontje komt om zijn loontje.
Dit is geen bewijs.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:43 schreef firefly3 het volgende:
Hier zie je hoe assad en isis samenwerken. Ze hebben geen enkel overlap en bestrijden tegelijk de FSA http://t.co/LwgozWJ04Y
Ja. Maar dat wordt ook niet beweerd in die video's.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:06 schreef Baklava95 het volgende:
Je zei toch eerst dat de KSA Al-Qaida niet steunde.
http://www.syrianperspect(...)rmy-breakdown-2.htmlquote:Syrian Arab Army Breakdown
I hope this brief Syrian Arab Army breakdown will be helpful for those of you trying to understand the deployment of troops to certain provinces. I cannot take full credit for this because I relied on other sources and the help of a friend who does a fantastic job researching the SAA.
The Syrian Arab Army is broken up into the 1st, 2nd, and 3rd Army Corps’. There are two autonomous divisions that are not a part of those Corps’: they are the 17th Mechanized Infantry and the 18th Armored Division. There are three divisions that report directly to the Chief of Staff of the Army: the 4th Mechanized Division, Republican Guard, and the 14th and 15th Special Forces Divisions.
1st Army Corps:
They are currently located in Dar’aa, the Golan, and southern Damascus. The 1st Army Corps is currently immersed in the East Ghouta Offensive. The Corps is broken-up into the 5th and 7th Mechanized Divisions, and the 9th Armored Division. The 1st Army Corps has approximately 60,000 soldiers assigned to it.
2nd Army Corps:
Currently located in Aleppo; this Army Corps experienced the least amount defections and remains the most battle tested Coprs in the Syrian Arab Army. This Army Corps has two main divisions: the 1st Armored Division and the 10th Mechanized Division. The 2nd Army Corps is comprised of approximately 55,000 men. They are the force behind “Operation Canopus Star” in Aleppo.
3rd Army Corps:
The largest of the Army Corps’ in the Syrian Arab Army, they have also experienced the highest rate of attrition. Regardless, they stand 90,000 men strong and well-armed. They are located in the Homs, Latakia, Tartous, Idlib, Hama, Damascus (Qalamoun and city center) and recently in the Dayr el-Zor Governates. They are comprised of two main divisions: the 3rd and 11th Armored Divisions.
The 17th Mechanized Division and 18th Armored Division:
The 17th Mechanized Division is in the Raqqa Governate. They were under siege for almost one year until they broke the siege and recaptured parts of the base (Officers Barracks) from the terrorists. This division has approximately 8,500 men. Due to their reserve status, about 5,000 of these soldiers have deployed to Al-Hasakah, and Aleppo.
The 18th Armored Division is specifically in the Dayr el-Zor Governate. This is a rather small Division with only 7,000 men. Until summer 2013, they were barely used. However, the summer offensive for ISIS in Dayr el-Zor changed everything.
The Chief of Staff Divisions:
The 4th Mechanized Division is led by Maher al-Assad and they are considered to be one of the most effective fighting forces in the Syrian Arab Army. They were in Homs until the end of 2012; now, they are all over Syria. There are 4th contingents in Idlib, Aleppo, and Damascus. This Division has about 30,000 men-in-arms.
The Republican Guard is without a doubt Syria’s most famous Division. Led by three great Brigadier Generals, Issam Zahraddine (104th in Dayr el-Zor), Talal Makhlouf (President Assad’s cousin and leader of the 105th in Adra), and Mohammad Khaddur (106th in Idlib). The 104th, 105th, and 106th Brigades consist of about 10,000 men each and aggregate to 30,000 men.
The 14th and 15th Special Forces Divisions are currently stationed in the Tartous (14th) As-Sweida (15th)Governates. These Divisions comprise of 12,500 men together and they only engage in special operations.
Hoe kom je erbij dat er zoveel onschuldige burgers zijn in het berg gebied?? Die paar huizen die er zitten waren al lang door hezbollah in gebruik genomen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
En dat de slachtoffers dan voor het overgrote deel uit onschuldige slachtoffers bestaat, maakt niet uit. Vliegende mensen zijn gewoon leuk.![]()
x biljoen gewoon.
2quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er zoveel onschuldige burgers zijn in het berg gebied?? Die paar huizen die er zitten waren al lang door hezbollah in gebruik genomen.
Je vermijd mijn vraag door over isis te gaan praten.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
De rebellen zorgen helemaal niet voor onschuldige slachtoffers. Dat is propaganda van Assad, eigenlijk waren het ook de troepen van Assad die de christenen hadden afgeslacht en niet ISIS.
ISIS en de christenen werken eigenlijk samen.
Ik troll slechts de trollen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je vermijd mijn vraag door over isis te gaan praten.
Je kunt zelf ook in googlemaps zien dat het grensgebied vooral uit onbewoond gebied bestaat en opzoeken dat hezbollah in Damascus hielp gisteren, oud nieuws.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik troll slechts de trollen.
Als jij je beweringen een keer gaat bewijzen met bronnen , dan neem ik je misschien serieus.
1: Je draait het om, jij komt met de beweringen dus jij moet met bronnen komen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je kunt zelf ook in googlemaps zien dat het grensgebied vooral uit onbewoond gebied bestaat en opzoeken dat hezbollah in Damascus hielp gisteren, oud nieuws.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:06 schreef Aloulou het volgende:
Albanese jihadisten in Syrie:
[..]
Heb de docu opgeslagen, later eens bekijken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:16 schreef IPA35 het volgende:
De Salafisten investeren veel in Albani/Bosni/Macedoni en Kosovo. Veel Arabische praktijken daar ineens.
En bijvoorbeeld:
http://insideislam.wisc.e(...)r-fire-in-macedonia/
Een slechte ontwikkeling wel dat dit soort nihilistische stromingen zo populair zijn geworden onder moslims wereldwijd.
Ik snap jouw pint niet sorry.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:57 schreef expans het volgende:
[..]
[..]
Heb de docu opgeslagen, later eens bekijken.
Komt imo gewoon omdat er in veel van die regio's er geweld/economische malaise heerste, er enorme behoefte was aan geld, en aan het vormen van een 'nieuwe' identiteit, de hele war on terror en het in opspraak komen van moslims de afgelopen decennia hebben daar ook aan bij geholpen denk ik. En natuurlijk het internet, sociale media, en het feit dat je binnen 3 uur vliegen in Syri kunt zijn, en alles live kunt tweeten.
Vooral betreffende het vormen van een nieuwe identiteit voel ik me daar ook wel bij aangesloten, het is niet meer ''oh, ze slachten X af'' maar ''oh, ze slachten alweer moslims af'' geworden en ''wij moslims vs de wereld'' zonder dat het uitmaakt in welke regio het zich afspeelt (ik overdrijf nu een beetje maar ik denk dat jullie m'n punt wel begrijpen).
I was just a boy when the infidels came to my village in their Black Hawk helicopters...quote:
...and then, I decided to become a police officer and join the infidels, yeehaw.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:09 schreef IPA35 het volgende:
I was just a boy when the infidels came to my village in their Black Hawk helicopters...
Je woont ergens achter het ijzeren gordijn, alles lijkt koek en ei totdat de oorlog uitbreekt, iedereen elkaar uitmoord en je uiteindelijk met een half verwoest land komt te zitten. Nu ga je opzoek naar een nieuwe identiteit, immers je kan jezelf geen X meer noemen omdat dat verkeerd voelt, je kan 'eindelijk' vrijuit je geloof beoefenen, omdat het dictatorisch regime tegen religie was beheers je niet over voldoende kennis of imams, en voila, daar komt opeens een Arabier, met tassen vol geld, om je moskee en je land op te bouwen, om jou te helpen het geloof te(rug) te vinden..quote:
I was just trying to protect my countryquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
I was just a boy when the infidels came to my village in their Black Hawk helicopters...
Ik ben helaas bang dat die taghut hond nog vele jaren aan de macht gaat blijven.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:30 schreef Charismatisch het volgende:
Kerry insists no place for Assad in Syria's future
Secretary of State John Kerry insisted on Friday Syrian President Bashar al-Assad has no place in Syria's future and said the United States was not without options on stepping up pressure on him.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA0G14A20140117
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben helaas bang dat die taghut hond nog vele jaren aan de macht gaat blijven.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat "beleid" van die amerikanen ook, iran is feitelijk onderdeel van het probleem (oplossing) en dan toch blijven volhouden dat ze daar niks te zoeken hebben, wtf!!!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:30 schreef Charismatisch het volgende:
Kerry insists no place for Assad in Syria's future
Secretary of State John Kerry insisted on Friday Syrian President Bashar al-Assad has no place in Syria's future and said the United States was not without options on stepping up pressure on him.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA0G14A20140117
das ook niet meer dan een natuurlijk resultaat van het "beleid" van de VS en co, terwijl iran en de russen, all in zijn gegaan met hun steun aan assad en dat levert nu resultatenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben helaas bang dat die taghut hond nog vele jaren aan de macht gaat blijven.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://rt.com/news/syria-lavrov-mualem-geneva-758/quote:Syria hands over plan for Aleppo ceasefire, readies for prisoner exchange
The Syrian government is ready to negotiate a ceasefire agreement with opposition forces in the flashpoint city of Aleppo, Foreign Minister Walid Moallem has said. A list of rebel prisoners has also been drawn up in preparation for a proposed exchange.
Damascus has handed Moscow a plan for a ceasefire in the city of Aleppo, Moallem announced at a news conference with his Russian counterpart, Sergey Lavrov, in Moscow on Friday.
“Taking into account the role of the Russian Federation in halting the bloodshed in Syria and our relationship of trust, today I have given Minister Lavrov a ceasefire plan for the city of Aleppo,” he said. Moallem asked Lavrov to coordinate with his contacts in the Syrian opposition in order to ensure the execution of the new plan, adding that if it is successful it could be implemented in other areas of the war-torn country.
“I really hope all sides will keep to the terms of the agreement. If this happens, then we can implement this plan in other cities.”
Moallem asked Lavrov to coordinate with his contacts in the Syria opposition in order to ensure the successful execution of the new plan.
Addressing the issue of the humanitarian crisis in Syria, Moallem said the Syrian government is already working with the UN to deliver aid to “a number of regions.” However, the success of the humanitarian program depends on rebel fighters keeping to their pledge not to open fire on humanitarian convoys, he said.
The UN estimates that over 100,000 people have died since the violence broke out three years ago.
Forces loyal to Syria's President Bashar al-Assad hold their weapon as they stand near a tank in Tel Hasel, Aleppo province after capturing it from rebels November 15, 2013. (Reuters/George Ourfalian)
Forces loyal to Syria's President Bashar al-Assad hold their weapon as they stand near a tank in Tel Hasel, Aleppo province after capturing it from rebels November 15, 2013. (Reuters/George Ourfalian)
‘Government forces do not target civilians’
Refuting claims the Syrian Army is bombing its own citizens, Moallem said that such allegations “do not reflect the reality of the current situation.” He laid the blame at the feet of terrorist organizations that are being supported by international players.
“According to the constitution, the Syrian government is obligated to protect its citizens and public institutions in Syria. Terrorists and terrorist groups are responsible for these acts of destruction,” said Moallem, adding that “these groups are growing in number because of outside support from known states.”
Lavrov echoed this opinion, calling accusations that Damascus is carrying out strikes on its own citizens “irresponsible.”
“In Syria, civilians are suffering on both sides, but it is totally irresponsible to accuse the government of purposely targeting civilians,” said Lavrov. “To make such accusations, serious proof is required.”
Both foreign ministers said that opposition representation is absolutely essential for the success of the Geneva-2 talks, which are set to kick off next Monday. They believe the conference will pave the way for the creation of a transitional government to bring an end to the three-year conflict.
The Syrian National Coordination Committee, a faction in the domestic Syrian political opposition, decided to boycott this month’s peace conference in Switzerland, UN envoy to Syria Lakhdar Brahimi has said. The Syrian National Coalition – the main political opposition group – is meeting in Istanbul on Friday to decide whether it will attend the Geneva talks.
Is dat je argument, troll???? Terwijl als je het nieuws gevolgt hebt weet dat al die honger problemen in Damascus zijn. Een plek met minder inwoners! Huilsmileys, troll zeggen en dat soort onzin is een beetje zwak.quote:
Wat een rolmodellenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:18 schreef theunderdog het volgende:
http://www.orlandosentine(...)0117,0,6509971.story
15 jaar en dan al zo moedig.
Mwau, ik meen het anders vrij serieus.quote:
Naar het buitenland gaan om te strijden voor dingen?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, ik meen het anders vrij serieus.
Het is niet zomaar iets naar een oorlogsgebied gaan om daar te strijden voor je principes, zeker op 15 jarige leeftijd niet.
Daar kunnen wij Nederlanders nog iets van leren. Let op: hiermee zeg ik niet dat ik het goed vind waarvoor ze vechten.
Wat is er ?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Naar het buitenland gaan om te strijden voor dingen?
Alsjeblieft...
Mensen die niet alleen voor hun eigen land vechtenquote:
Alsof de gemiddelde Nederlander dat zou doen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mensen die niet alleen voor hun eigen land vechten.
Die zou nog niet vechten als ze zijn moeder/vrouw/kinderen ontvoerd hebben.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Nederlander dat zou doen.
Oke, overdrijven kan ook.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die zou nog niet vechten als ze zijn moeder/vrouw/kinderen ontvoerd hebben.
Mwa...quote:
Het gaat niet om de.theologische verschillen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mwa...
Nee, de tijd dat wij elkaar massaal uitmoorden om theologische geschillen ligt achter ons gelukkig.
Die Arabieren gaan het waarschijnlijk pas afleren als er miljoenen doden vallen aan beide kanten.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet om de.theologische verschillen.
Ik zeg.nog heel duidelijk dat ik datgene waarvoor ze vechten niet goed vind.
Dat was mijn punt niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die Arabieren gaan het waarschijnlijk pas afleren als er miljoenen doden vallen aan beide kanten.
Weet ik.quote:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:08 schreef expans het volgende:
Ik had laatst best veel foto's gezien van Azeri's,
toch mooi om te zien dat na zoveel jaar onderdrukking door de communisten er nog genoeg mensen zijn die geloven
Het is prachtig man. Wat zal de grond van Syri vruchtbaar worden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:08 schreef expans het volgende:
toch mooi om te zien dat na zoveel jaar onderdrukking door de communisten er nog genoeg mensen zijn die geloven
Dat is wel een nadeel helaas.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het is prachtig man. Wat zal de grond van Syri vruchtbaar worden.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Je draait het om, jij komt met de beweringen dus jij moet met bronnen komen.
Zo werkt dat op een discussieforum.
2: http://www.israelnational(...)/176419#.Utkb3LTQuux
In dat artikel staat duidelijk dat het een woonwijk heeft getroffen, ga jij nu serieus beweren dat die huizen die getroffen zijn door rockets allemaal bewoond waren door Hezbollah militanten ?
Je eigen bronquote:Arsal is in the Baalbek region, which is considered a Hezbollah stronghold.
Je moet best wel naief zijn om niet te denken dat deze huizen gebruikt worden door Hezbollah militanten, families daar wonen en plekken gebruikt worden als opslagplaatsen voor militaire doeleinden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Daar staat niet dat alle huizen overgenomen zijn door Hezbollah militanten...
Je hebt nogal moeite met begrijpend lezen merk ik.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je moet best wel naief zijn om niet te denken dat deze huizen gebruikt worden door Hezbollah militanten, families daar wonen en plekken gebruikt worden als opslagplaatsen voor militaire doeleinden.
Deze dorpjes zijn al lang ingenomen door Hezbollah en wordten gebruikt om van daaruit te opereren over de grens. Het is te lang reizen om heen en terug te gaan zonder te hergroeperen in de dorpen rondom het gebergte.
De mensen die daar wonen hebben of direct connecties met Hezbollah of zijn weg verkocht. De woningen worden gebruikt als opslagplaats voor olie/benzine, munitie en zelfs slaapplaatsen. Beetje jammer dat de massa-media nog zo achter loopt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt nogal moeite met begrijpend lezen merk ik.
Ik zeg nergens dat deze dorpjes niet worden gebruikt door Hezbollah. Het enige wat ik beweer is dat dat niet betekend dat er geen onschuldige slachtoffers meer wonen.
Kom eens met bronnen dan ?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De mensen die daar wonen hebben of direct connecties met Hezbollah of zijn weg verkocht. De woningen worden gebruikt als opslagplaats voor olie/benzine, munitie en zelfs slaapplaatsen. Beetje jammer dat de massa-media nog zo achter loopt.
*2quote:
De meeste Azeri's geloven niet meer hoor. Veel eten varkensvless (wat gewoon verkocht word daar). Het land is veel meer seculierder dan Turkije.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:08 schreef expans het volgende:
Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:48 schreef firefly3 het volgende:
Achja, jullie lopen een beetje achter. Hezbollah heeft o.a. zelfs geldstromen lopen met drugskartels in Mexico.
Maarja, beetje zinloos om hier open over te praten als men hier Hezbollah zelfs niet eens als criminele organisatie ziet.
Of jij loopt voor met allerlei bronnen die de normale pers gewoon niet overnemen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:48 schreef firefly3 het volgende:
Achja, jullie lopen een beetje achter. Hezbollah heeft o.a. zelfs geldstromen lopen met drugskartels in Mexico.
Maarja, beetje zinloos om hier open over te praten als men hier Hezbollah zelfs niet eens als criminele organisatie ziet.
Welnee, hij haalt zijn informatie van een over andere twitter Jihadist....quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Of jij loopt voor met allerlei bronnen die de normale pers gewoon niet overnemen.
Hoe oud is FireFly eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden:
1: Je bent een troll.
2: Je bent zwaar autistisch.
Ik vroeg om een motherfucking bron !
En de Armenirs moeten zich terugtrekken uit Ngamo-Karabach.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:55 schreef IPA35 het volgende:
Azeri's zijn wel ok. De moeten gewoon wat chiller doen tegen de Armenirs.
In de USSR werden gelovigen niet vervolgd. 1 op de 3 leden van de huidige Communistische Partij is gelovig en ze willen Stalin tot een heilige laten verklaren.quote:
Ehhhhhm, nee.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:57 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En de Armenirs moeten zich terugtrekken uit Ngamo-Karabach.
I know, had gelezen dat er zon 60/70% athest zou zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:47 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De meeste Azeri's geloven niet meer hoor. Veel eten varkensvless (wat gewoon verkocht word daar). Het land is veel meer seculierder dan Turkije.
En nog iets, de meeste Azeri's zijn "sjiieten".
Dus die gaan niet zo snel naar Syri om hun Sunni-broeders te helpen.
De enkele Azeri's die wel zijn getript naar Syrie voor de jihad denk ik Soennitische Azeri-Koerden.
Er leven zo'n 200.000 Koerden en 500.000 Talys(volk verwant aan koerden) in Azerbajjan.
Zij zijn Soennieten. Dus die gevallen Azeri-strijders in ISIS en JAN zijn misschien Koerden.![]()
![]()
Geen probleem. Laat ze hem even tot leven wekken en dan regelen we dat wel even. Misschien is het dan beter om Saddam cadeau te doen aan Syri en Assad mag dan Irak gaan regeren.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:21 schreef arjan1112 het volgende:
verder suggereerden ze ook dat de regio beter af was geweest als Saddam nog aan de macht was in geweest in Irak
Waar ben je al die tijd geweest, ging je voor Assad vechten?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:55 schreef Terminator2000bc het volgende:
Het orakel is wedergekeerd. Bij deze een TVP en een mededeling dat ik er weer ben om jullie onwetenden te onderwijzen over wat er werkelijk gaande is in Syri.
Ik kan niet wachten !quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:55 schreef Terminator2000bc het volgende:
Het orakel is wedergekeerd. Bij deze een TVP en een mededeling dat ik er weer ben om jullie onwetenden te onderwijzen over wat er werkelijk gaande is in Syri.
Dus Iran mag niet aanschuiven @ Geneva II, de Koerden mogen niet apart aanschuiven en al-Qaeda mag ook niet aanschuiven en Assad mag ook niet deel uitmaken van de toekomst van Syri... wie nog meer niet? Geneva II = fail.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:
http://globalpublicsquare(...)mbrace-syrias-kurds/
![]()
Het zegt wel wat dat dat het meest veilige gedeelte is van Syri.
Als je een vredig Syri wil, dan komt het daar inderdaad op neer.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dus Iran mag niet aanschuiven @ Geneva II, de Koerden mogen niet apart aanschuiven en al-Qaeda mag ook niet aanschuiven en Assad mag ook niet deel uitmaken van de toekomst van Syri... wie nog meer niet? Geneva II = fail.
Let ook vooral op de dode Hezbollah strijdersquote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:36 schreef theunderdog het volgende:
http://www.irishtimes.com(...)-in-aleppo-1.1659707
Dit toont duidelijk aan dat de troepen van Assad wel willen, nu alleen de oppositie nog.
Wat bedoel je ?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Let ook vooral op de dode Hezbollah strijders.
Firefly beweert dat de doden in dat dorp Hezbollah mensen waren. Ik zie vooral kinderen...quote:
Ooh zo, ja inderdaad.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Firefly beweert dat de doden in dat dorp Hezbollah mensen waren. Ik zie vooral kinderen...
Terroristen, wahabeesten en salafisten doden al jarenlang kinderen....wegens andersgelovige ouders....quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Firefly beweert dat de doden in dat dorp Hezbollah mensen waren. Ik zie vooral kinderen...
Ze zijn de laatste paar weken ook goed bezig in Irak, met airstrikes, drones, en special forces.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:29 schreef Baghdaddy het volgende:
ISIL is pure aids die op welke wijze dan ook uitgeroeid moet worden in Syrie, Irak en waar ze ook zijn. Ik kan me serieus niet voorstellen dat ze voorstanders hebben.
Klopt, en toch hebben ze nog bepaalde gebieden in handen omdat het leger liever geen zware aanvallen wil uitvoeren (en terecht).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze zijn de laatste paar weken ook goed bezig in Irak, met airstrikes, drones, en special forces.
Er zijn genoeg mensen die aids voor lief nemen .quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:29 schreef Baghdaddy het volgende:
ISIL is pure aids die op welke wijze dan ook uitgeroeid moet worden in Syrie, Irak en waar ze ook zijn. Ik kan me serieus niet voorstellen dat ze voorstanders hebben.
Waarom is dat terecht ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:49 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Klopt, en toch hebben ze nog bepaalde gebieden in handen omdat het leger liever geen zware aanvallen wil uitvoeren (en terecht).
Onschuldige burgers denk ikquote:
Tja, maar die keuze moet je altijd maken he.quote:
Volgens mij is het Iraakse leger wel in staat de terroristen goed uit roeien in directe confrontaties, in die zin is het een nieuwe ontwikkeling dat zij - al qaida in Irak - zich zo openlijk samenvoegen en steden "overnamen". De oude taktiek van meedogeloze hit-and-run aanslagen is daarmee tijdelijk verschoven naar een "conventionelere strijd" tussen twee partijen die elkaar direct op het slagveld tegenkomen ipv elke keer laffe aanslagen. Dit zou gemakkelijker voor het Iraakse leger moeten zijn. Alleen probeert het Iraakse leger het met enige terughoudendheid nog redelijk "diplomatiek" op te lossen tot nu toe waaronder middels allianties met lokale soennitische stammen. Natuurlijk omdat er ook veel burgers tussen zitten en vooral soennitisch Fallujah (bolwerk van ontevredenheid naar de regering toe) gevoelig blijft om er hard in te gaan door de Maliki-regering. Daarnaast las ik dat Maliki op korte termijn flink wat wapens bij de Amerikanen gaat afnemen en er een deal uit is gekomen. Ben benieuwd of zoals ik eerder las daar ook drones bij horen, hoewel ik denk dat Amerika dat zeker niet aan Irak verkoopt. Daarnaast wilde Irak ook - dacht ik - geavanceerde lange afstand camera's kopen om de grenzen in woestijngebieden beter te kunnen bewaken vanuit verschillende grensposten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze zijn de laatste paar weken ook goed bezig in Irak, met airstrikes, drones, en special forces.
Wat me opvalt aan jouw is dat je altijd oude bronnen gebruikt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij is het Iraakse leger wel in staat de terroristen goed uit roeien in directe confrontaties, in die zin is het een nieuwe ontwikkeling dat zij - al qaida in Irak - zich zo openlijk samenvoegen en steden "overnamen". De oude taktiek van meedogeloze hit-and-run aanslagen is daarmee tijdelijk verschoven naar een "conventionelere strijd" tussen twee partijen die elkaar direct op het slagveld tegenkomen ipv elke keer laffe aanslagen. Dit zou gemakkelijker voor het Iraakse leger moeten zijn. Alleen probeert het Iraakse leger het met enige terughoudendheid nog redelijk "diplomatiek" op te lossen tot nu toe waaronder middels allianties met lokale soennitische stammen. Natuurlijk omdat er ook veel burgers tussen zitten en vooral soennitisch Fallujah (bolwerk van ontevredenheid naar de regering toe) gevoelig blijft om er hard in te gaan door de Maliki-regering. Daarnaast las ik dat Maliki op korte termijn flink wat wapens bij de Amerikanen gaat afnemen en er een deal uit is gekomen. Ben benieuwd of zoals ik eerder las daar ook drones bij horen, hoewel ik denk dat Amerika dat zeker niet aan Irak verkoopt. Daarnaast wilde Irak ook - dacht ik - geavanceerde lange afstand camera's kopen om de grenzen in woestijngebieden beter te kunnen bewaken vanuit verschillende grensposten.
Ontopic: dit is ook een interessant artikel over de jihadistische groepen in Syrie.
Niet overdrijven. Dat Hezbollah veel invloed heeft op Latijns-Amerikaanse criminaliteit is waar, maar die onthoofdingen in Mexico zijn niet dankzij hen. Dat doen die cartels ter intimidatie. De activiteiten van Hezbollah daar bestaan meer uit het bewapenen en tactisch adviseren van die cartels. Die drugssmokkel zelf laten ze veelal meer aan anderen over.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:01 schreef firefly3 het volgende:
Jullie hebben te weinig verstand van terroristische organisaties en extreme dictatorschap in de vorm van assad's beleid.
Hier heb je een aantal bronnen over de geldstromen van Hezbollah, dat maar liefst dertig jaar geleden al op gang ging. Vingers, handen en hoofden worden afgehakt in Mexico om Hezbollah financieel te vergoeden in hun oorlog tegen de FSA, (ISIS achtig).
Mensen in Mexico tot aan Curacao en Venezuela hebben er allemaal mee te maken. Dit is allemaal weer terug te herleiden naar de dictatorschap dat tot de dag van vandaag nog in Rusland heerst, waarbij Putin nog steeds aan de macht is en er meer problemen zijn mbt mensenrechten dan Amerika en Europa bij elkaar.
[ afbeelding ]
http://edition.cnn.com/20(...)/iran-latin-america/
http://www.idfblog.com/20(...)nd-money-laundering/
http://analysisintelligen(...)ollah-and-los-zetas/
http://infosurhoy.com/en_(...)013/09/06/feature-01
http://en.wikipedia.org/wiki/Funding_of_Hezbollah
http://www.aei.org/articl(...)at-in-latin-america/
Toch is dit allemaal niet te vergelijken met de daden van ISIS...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Dat Hezbollah veel invloed heeft op Latijns-Amerikaanse criminaliteit is waar, maar die onthoofdingen in Mexico zijn niet dankzij hen. Dat doen die cartels ter intimidatie. De activiteiten van Hezbollah daar bestaan meer uit het bewapenen en tactisch adviseren van die cartels. Die drugssmokkel zelf laten ze veelal meer aan anderen over.
Oh, dat kan best zijn en dat kan ik ook best begrijpen, maar slim is het niet. Het blijft een walgelijke terreurorganisatie.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch is dit allemaal niet te vergelijken met de daden van ISIS...
Ik begrijp dus heel goed dat mensen pro Hezbollah worden.
In wat is Hezbollah een terreurorganisatie dan ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Oh, dat kan best zijn en dat kan ik ook best begrijpen, maar slim is het niet. Het blijft een walgelijke terreurorganisatie.
Voor Assad ook niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:52 schreef IPA35 het volgende:
Er is in ieder geval geen plek voor Kerry in de toekomst van Syri.
Nogal logisch dat dat nep is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:18 schreef Charismatisch het volgende:
Deze ontroerende foto uit Syri is nep
http://www.welingelichtek(...)it-syrie-is-nep.html
Is dat nodig dan ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja maar helaas komt niemand voor ons koerden op.
Je moet er zelf voor vechten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:25 schreef Baklava95 het volgende:
Ja maar helaas komt niemand voor ons koerden op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |