Blablabla, je komt al heel snel niet meer in aanmerking voor sociale huur en particuliere huur is erg prijzig. Dus de stelling van xeno dat je maar lekker moet blijven of gaan huren gaat gewoon niet op.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor kopen vraagt men een vaste aanstelling voor huren niet en de trend is, steeds meer tijdelijke contracten, dus is men afhankelijk van ouderen die willen verkopen om een buffertje te hebben voor zorgkosten
prijzig ok, maar je moet toch wonen als koop onmogelijk is en je niet naar het zonnige buitenland kunt verhuizen vanwege werkquote:
Blijkbaar koopt men dan toch maar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
prijzig ok, maar je moet toch wonen als koop onmogelijk is en je niet naar het zonnige buitenland kunt verhuizen vanwege werk
Ik zit in de bedrijfstak van het idealisme. Ja... ja... ik weet het... things will never change. Althans niet op de manier die we voor ogen hebben. Gelukkig verandert er van alles op de huizenmarkt/monetaire stelsel. ?Ik heb goede hoop voor de toekomst.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:25 schreef DeRakker. het volgende:
Wat drijft jou om hier steeds te reageren? zit je ook in dit wereld?
QFTquote:Op zaterdag 18 januari 2014 06:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Ze blijven hier maar langskomen met hun gezever en persoonlijke aanvallen. Terwijl die hele woningmarkt hen naar eigen zeggen helemaal niks interesseert! Immers, ze willen toch niet verkopen en dan doet de prijs van de hut er zogenaamd niet meer toe.
Het lijkt er vooral op dat die lui de huizenprijsdaling persoonlijk nemen. Dat ze zich persoonlijk aangevallen voelen door onze feitelijke(!) constateringenen dat de markt maar blijft dalen en dalen, en ze zich daarom menen persoonlijk te kunnen afreageren op de boodschappers.
Puur Tokkiegedrag als je het mij vraagt, maar ieder z'n meug.
Gaan ze toch gewoon minder werken? De nieuwe 'arbeidstijdverkorting', kan iedereen wat betaald werk doen en zo zijn of haar steentje bijdragen aan de samenleving. Dankzij de automatisering komt er alleen maar minder banen beschikbaar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:17 schreef 99.999 het volgende:
Wie wil kopen komt over het algemeen amper in aanmerking voor huren xeno. Niet iedereen zit in een uitkering of het minimumloon.
Huren is in ieder geval flexibeler, lijkt mij praktischer in en snel veranderende wereld.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blablabla, je komt al heel snel niet meer in aanmerking voor sociale huur en particuliere huur is erg prijzig. Dus de stelling van xeno dat je maar lekker moet blijven of gaan huren gaat gewoon niet op.
ja als je een vaste aanstelling hebt, en geen uitkering en niet te oud bent en wat eigen geld en niet financieel onder water staat met je flatjequote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijkbaar koopt men dan toch maar.
Een hele grote groep dus.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja als je een vaste aanstelling hebt, en geen uitkering en niet te oud bent en wat eigen geld
Onrealistisch geleuter.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gaan ze toch gewoon minder werken? De nieuwe 'arbeidstijdverkorting', kan iedereen wat betaald werk doen en zo zijn of haar steentje bijdragen aan de samenleving. Dankzij de automatisering komt er alleen maar minder banen beschikbaar.
die steeds kleiner gaat wordenquote:
Gezien de krapte op de huurmarkt valt dat juist erg tegen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Huren is in ieder geval flexibeler, lijkt mij praktischer in en snel veranderende wereld.
Dat is de vraag. Zeker het deel 'wat eigen geld' groeit nog erg stevig door. En de komende jaren komen er nog heel veel mensen bij op de markt. De middelbare scholen en hogescholen puilen nu uit, dat betreedt allemaal binnen tien jaar de woonmarkt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die steeds kleiner gaat worden
Ooh... en al die mensen van een uitkering blijven voorzien tot Sint juttemis lijkt jou wel een realistische optie? De wereld verandert, arbeid word steeds minder relevant in de economie dankzij technologische ontwikkelingen. We zitten nu simpelweg in een overgangsperiode waarin het oude en het nieuwe met elkaar in conflict komen. Maar ik voorzie binnen een generatie dat er voor iedereen op deze wereld een basisinkomen komt om het bestaansminimum te garanderen.quote:
eigen geld .?? Ha , eigen schuld jaquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:55 schreef 99.999 het volgende:
De middelbare scholen en hogescholen ouderen puilen nu uit, dat betreedt allemaal binnen tien jaar de woonmarkt. de AOW
Dat zei men ook in 1800 toen 70% op de boerderij leefde en het volk van voedsel moest voorzien. Nu zijn dat er zo'n 150.000 mensen aan het werk in de landbouwsector, oftewel minder dan 1% van de bevolking?quote:Dankzij de automatisering komt er alleen maar minder banen beschikbaar.
Eigen geld ja, er wordt heel veel gespaard op dit moment.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
eigen geld .?? Ha , eigen schuld ja
ja spaar jij zoveel ??quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigen geld ja, er wordt heel veel gespaard op dit moment.
ja rijkdom volopquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, best wel eigenlijk en ik zie het ook aan alle kanten om me heen.
Wat maakt het uit of je woning/hypotheek onder water staat? Ik zou niet weten of Ik onder water sta en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Balans word altijd gevonden, kwestie van tijd.
Maar hoe zit het met die 1,3 miljoen mensen die onder water staan met hun hypotheek? Die mensen werden 'geadviseerd' vooral toch te kopen alvorens de huizen onbetaalbaar zouden worden.
Nu zijn hun huizen inderdaad onbetaalbaar geworden voor mensen die op zoek zijn naar woonruimte, tijd om af te lossen en terug te gaan naar een meer normalere situatie op de huizenmarkt. Gewoon lekker gaan huren en als er dan nog kooplust over is komen er voldoende aantrekkelijke opties in de nabije toekomst. De wereld is een dynamisch geheel vriendje BVZ
als je het niet weet dan is het dik jaquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je woning/hypotheek onder water staat? Ik zou niet weten of Ik onder water sta en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet.
Ach, die van mij staat allicht iets onder water maar aan de andere kant heb ik de opbouw in mijn spaarhypotheek die dat eenvoudige compenseert.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je woning/hypotheek onder water staat? Ik zou niet weten of Ik onder water sta en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet.
o ja in dat huisfonds, mooiquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, die van mij staat allicht iets onder water maar aan de andere kant heb ik de opbouw in mijn spaarhypotheek die dat eenvoudige compenseert.
Dat is dus precies wat ik bedoel aapjequote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:08 schreef monkyyy het volgende:
Dat zei men ook in 1800 toen 70% op de boerderij leefde en het volk van voedsel moest voorzien. Nu zijn dat er zo'n 150.000 mensen aan het werk in de landbouwsector, oftewel minder dan 1% van de bevolking?
Automatisering is een godsgeschenk en een welvaartsboost.
En wat voor bedrijfstak is dat? wat is het ideaal voor je? Wat hoop je voor de toekomst?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zit in de bedrijfstak van het idealisme. Ja... ja... ik weet het... things will never change. Althans niet op de manier die we voor ogen hebben. Gelukkig verandert er van alles op de huizenmarkt/monetaire stelsel. ?Ik heb goede hoop voor de toekomst.
Maar eerst glijden we nog wel even verder de afgrond in
Waarom huren als de prijzen hoger liggen dan bij een koopwoning?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik bedoel aapje![]()
Moesten die mensen vroeger zwoegen op het land, doen ze nu andere dingen. Er zijn veel meer creatieve beroepen bijgekomen en dat heeft geleid tot weer nieuwe goederen en diensten en dus meer welvaart. De volgende stap is dat we steeds verder verlost worden van het 'zinloze' gezwoeg en steeds vaker dingen gaan doen die het leven leuker en interessanter maken. In mijn visie betekend dat uiteindelijk ook dat we steeds meer tijd over houden voor andere dingen in het leven naast het 'werken voor het dagelijks brood'. Ik vind het passend bij zo'n samenleving dat we de focus verleggen van bezit naar beschikbaarheid van goederen en diensten. Immers als deze in overvloed beschikbaar zijn voor iedereen? Wat maakt het dan nog uit of je eigenaar of gebruiker bent? Eigendom is een zinvol begrip in een wereld van schaarste maar in een wereld van overvloed is het een zinloos begrip geworden. Vroeg of laat worden we dus allemaal huurders
Wat is dik?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je het niet weet dan is het dik ja
Hoop hebben voor een betere toekomst is een algemene menselijke eigenschap, hoe een ieder zijn leven invult om deze betere toekomst tot stand te brengen, daar kunnen mensen nogal in verschillen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:17 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
En wat voor bedrijfstak is dat? wat is het ideaal voor je? Wat hoop je voor de toekomst?
Dat is een leuke aanname van je maar ik geloof daar niet in.
Nederland is erg afhankelijk van de wereldeconomie en als je kijkt naar bijvoorbeeld de VS zie je weer goede groeicijfers, minder werklozen en een daling van het overheidstekort.
Wat zit er achter dat je hoopt dat we verder de afgrond in glijden?
Wil je geen genoeg geld hebben voor de zorg, onderwijs, infrastructuur, politie, brandweer enz?
Haal je je geluk uit mensen die lijden?
Iedereen wil tegenwoordig flexibel zijn, de tijden dat je kon overzien wat je over 10 jaar nog steeds zou doen zijn definitief voorbij.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:19 schreef DeRakker. het volgende:
Waarom huren als de prijzen hoger liggen dan bij een koopwoning?
Het enige voordeel is dat je meer flexibel bent, maar als je in de Randstad woont heb je genoeg aanbod om je heen en hoef je niet flexibel te zijn.
Een leuk stuk tekst maar je beantwoord niet mijn vragen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoop hebben voor een betere toekomst is een algemene menselijke eigenschap, hoe een ieder zijn leven invult om deze betere toekomst tot stand te brengen, daar kunnen mensen nogal in verschillen.
Geld is er altijd in overvloed, printen we gewoon even bij, hulpbronnen daarentegen, die zijn schaars en daar krijgen we ook niet meer van beschikbaar door enkel maar wat interessant ogende briefjes te printen danwel wel digits in te voeren in een administratief systeem.
Ik haal geen geluk uit het lijden van mensen, integendeel... ik wil lijden reduceren en uiteindelijk zien te voorkomen.
[..]
Iedereen wil tegenwoordig flexibel zijn, de tijden dat je kon overzien wat je over 10 jaar nog steeds zou doen zijn definitief voorbij.
Wonen kost gewoon geld, maakt het dan uit of je huurt of koopt? Het gaat erom dat er betaalbare woonruimte beschikbaar is voor iedereen, jong of oud, arm of rijk.
Dus waarom onze overheid een perverse voorkeur voor koop zou moeten is op basis van dat argument niet te verdedigen. Kennelijk zit de primitieve drang om iets te willen bezitten diep en vind ze haar wortels in de angst om niet langer over de noodzakelijke middelen te beschikken erg diep. Deze angst zal natuurlijk verdwijnen als beschikbaarheid is gegarandeerd. Dat laatste heeft altijd aan de basis gelegen van ons hele stelsel van sociale voorzieningen, echter zijn de huidige machthebbers dat vergeten en gaan ze ongestoord door met de afbraak van hetgeen we ooit als het hoogste goed achten.
Dat komt omdat het geen troll werkje isquote:Op zaterdag 18 januari 2014 06:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Bizar dat bovenstaand trolwerkje hier door de mods gewoon wordt getolereerd.
Dankzij zichzelf zul je bedoelen. Krabbeltje zetten, gebaseerd op 2 inkomens inclusief de k.k. etc mee gefinancierd en nu achteraf huilen. Daar waren ze toch echt zelf bij, toen ze de risico's negeerden en tekenden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:18 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zat gezinnen die in 2008 of later gekocht hebben, die nu in de vette dikke shit zitten. Dankzij jou en je maatjes. Nee, wees daar lekker trots op.
Dat schijnt moeilijk te zijn voor jou om dat te bevatten blijkbaar, dat er mensen zijn die nog sparen. Ik spaar minimaal 1000 euro per maand. Nu jij weer.quote:
Als ik er even over nadenk zit ik daar eigenlijk ook wel opquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat schijnt moeilijk te zijn voor jou om dat te bevatten blijkbaar, dat er mensen zijn die nog sparen. Ik spaar minimaal 1000 euro per maand. Nu jij weer.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
Dat schijnt moeilijk te zijn voor jou om dat te bevatten blijkbaar, dat er mensen zijn die nog sparen. Ik spaar minimaal 1000 euro per maand. Nu jij weer.
Sparen en tegelijkertijd gesubsidieerd lenen voor een huis, het komt hier bij een bepaalde groep mensen voor. Want terwijl men de HRA niet ziet als een subsidie zitten ze er wel allemaal van te profiteren. Geeft niet mensen, vind ik prima maar jullie weten ook wel dat als de HRA niet bestond jullie die centjes gewoon gingen aflossen bij de bank. De HRA is een fiscale stimulans om in het kredietpiramidespel van de geldwisselaars te stappen. Zou eigenlijk per direct afgeschaft moeten worden om de financiele risico's voor overheid en consument te minimaliseren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als ik er even over nadenk zit ik daar eigenlijk ook wel op
Ik lós af Xeno. Dat schijn je niet te willen horen, omdat dat je niet uit komt, maar ik los mijn hypotheek gewoon af. Of denk je werkelijk dat ik aflossingsvrij ben gegaan?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
[..]
Sparen en tegelijkertijd gesubsidieerd lenen voor een huis, het komt hier bij een bepaalde groep mensen voor. Want terwijl men de HRA niet ziet als een subsidie zitten ze er wel allemaal van te profiteren. Geeft niet mensen, vind ik prima maar jullie weten ook wel dat als de HRA niet bestond jullie die centjes gewoon gingen aflossen bij de bank. De HRA is een fiscale stimulans om in het kredietpiramidespel van de geldwisselaars te stappen. Zou eigenlijk per direct afgeschaft moeten worden om de financiele risico's voor overheid en consument te minimaliseren.
En je zegt net dat je spaart? Wat is het nu? Spaar je of los je af?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik lós af Xeno. Dat schijn je niet te willen horen, omdat dat je niet uit komt, maar ik los mijn hypotheek gewoon af. Of denk je werkelijk dat ik aflossingsvrij ben gegaan?![]()
Zoals ik al zei, er is een groep mensen die wél nadenken over wat ze doen.
Dude, wat snap je niet? Ik ga toch niet ELKE cent die ik kan missen in m'n aflossing stoppen? Dat kan wel, en dan gaat m'n wasmachine bv stuk, en dan? Waar koop ik dan een nieuwe van? Zal ik toch geld voor opzij gezet moeten hebben of niet?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En je zegt net dat je spaart? Wat is het nu? Spaar je of los je af?
Blablablabla, ik spaar en ik los af. De HRA gaat zo weer de hypotheek in.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
[..]
Sparen en tegelijkertijd gesubsidieerd lenen voor een huis, het komt hier bij een bepaalde groep mensen voor. Want terwijl men de HRA niet ziet als een subsidie zitten ze er wel allemaal van te profiteren. Geeft niet mensen, vind ik prima maar jullie weten ook wel dat als de HRA niet bestond jullie die centjes gewoon gingen aflossen bij de bank. De HRA is een fiscale stimulans om in het kredietpiramidespel van de geldwisselaars te stappen. Zou eigenlijk per direct afgeschaft moeten worden om de financiele risico's voor overheid en consument te minimaliseren.
Iets??? Toch al gauw 35k zul je bedoelen. Leuk dat het "gecompenseerd" wordt met het spaardeel van je hypotheek, maar dat spaargeld ben je dan dus wel mooi definitief kwijt. Zonder dat je er ook maar een seconde van hebt kunnen genieten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, die van mij staat allicht iets onder water maar aan de andere kant heb ik de opbouw in mijn spaarhypotheek die dat eenvoudige compenseert.
Dat ongefundeerde roepen, 't blijft prachtigquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Iets??? Toch al gauw 35k zul je bedoelen. Leuk dat het "gecompenseerd" wordt met het spaardeel van je hypotheek, maar dat spaargeld ben je dan dus wel mooi definitief kwijt. Zonder dat je er ook maar een seconde van hebt kunnen genieten.
Nee, laat mij dan maar lekker sparen voor nuttiger zaken, waar ik zelf ook nog wat plezier van beleef, in het hier en nu.
Overigens, nu snap ik wel wat je hier elke keer komt doen met je gezuig. Als ik jou was zou ik ook gefrustreerd zijn.
Nee natuurlijk niet. Want de huizenmarkt is natuurlijk vet booming, precies waar jij woont. Het huis van de buren is de afgelopen 5 jaar al 3x verkocht, en de rijen staan op zaterdag tot aan de Albert Heijn om te mogen bezichtigen.quote:
Hoe dan? Wat is de opbrengst van je spaarhypotheek bij afkoop en na afroming door de fiscus?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:32 schreef 99.999 het volgende:
Donder toch een eind op met je domme verzonnen geleuter.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:23 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Want de huizenmarkt is natuurlijk vet booming, precies waar jij woont. Het huis van de buren is de afgelopen 5 jaar al 3x verkocht, en de rijen staan op zaterdag tot aan de Albert Heijn om te mogen bezichtigen.
^^ Standaardreactie van de gemiddelde NIMBY huis"eigenaar".
Eindelijk een zinnige vraag in dit geleutertopic.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:21 schreef CoolGuy het volgende:
Vertel eens, wat is nuttig waar je zelf ook nog wat plezier aan hebt? Waar moeten we dan concreet aan denken?
Ah gut, word je nu boos?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Donder toch een eind op met je domme verzonnen geleuter.
Nog steeds zijn er heel veel mensen die klakkeloos alles tekenen wat ze wordt voorgelegd, van verzekeringen tot bankproducten tot overheidsdocumenten...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:50 schreef CoolGuy het volgende:
Dankzij zichzelf zul je bedoelen. Krabbeltje zetten, gebaseerd op 2 inkomens inclusief de k.k. etc mee gefinancierd en nu achteraf huilen. Daar waren ze toch echt zelf bij, toen ze de risico's negeerden en tekenden.
Ja, want die mensen zijn allemaal niet zo snugger.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nog steeds zijn er heel veel mensen die klakkeloos alles tekenen wat ze wordt voorgelegd, van verzekeringen tot bankproducten tot overheidsdocumenten...
Neuh, maar wanneer je hier enkel bent om te trollen kan je misschien beter een andere plek op gaan zoeken.quote:
Tja, je kunt je kloon niet afvallen he...quote:
Wie interesseert het naar eigen zeggen niet?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 06:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Ze blijven hier maar langskomen met hun gezever en persoonlijke aanvallen. Terwijl die hele woningmarkt hen naar eigen zeggen helemaal niks interesseert! Immers, ze willen toch niet verkopen en dan doet de prijs van de hut er zogenaamd niet meer toe.
Het lijkt er vooral op dat die lui de huizenprijsdaling persoonlijk nemen. Dat ze zich persoonlijk aangevallen voelen door onze feitelijke(!) constateringenen dat de markt maar blijft dalen en dalen, en ze zich daarom menen persoonlijk te kunnen afreageren op de boodschappers.
Puur Tokkiegedrag als je het mij vraagt, maar ieder z'n meug.
Jij bent inderdaad zo'n beetje de enige van al die woningbezitters hier die nog wel een beetje normaal reageert. De rest is jaren geleden al door het ijs gezakt. 4 van de 5 posts die die lui plaatsen zijn op de man gericht.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wie interesseert het naar eigen zeggen niet?
Die tweede alinea zou voor mij kunnen gelden maar ik zie 'jullie' niet als boodschappers. Wel stoort het mij dat het voor een aantal hier (jij, cc) de daling meer als een persoonlijke wens overkomt (over tokkie gedrag gesproken) ipv feitelijke constateringen. Ik ben de laatste die durft te beweren dat de daling nu over is en ik zie niemand hier die dat wel keihard durft te beweren itt jou en cc dus graag namen, rugnummers en functies.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:09 schreef hpeopjes het volgende:
4 van de 5 posts die die lui plaatsen zijn op de man gericht.
heb je daar een bron van??quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Donder toch een eind op met je domme verzonnen geleuter.
Daarom moeten die mensen ook tegen domme keuzes beschermd worden en krijgen ze ook bijna geen huis meer gefinancierd. De oplossing volgens deze lui zou dan 50% van de huis prijs af zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want die mensen zijn allemaal niet zo snugger.
Ze hadden ook nooit na 1980 de HRA moeten invoeren...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:15 schreef hpeopjes het volgende:
http://www.digibron.nl/se(...)gen-nu-bijna-re-el/1
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ze hadden ook nooit na 1980 de HRA moeten invoeren...Toen is de ellende begonnen, toch?
OW, sorry... Ik loop abusievelijk wat vooruit op de algemene consensus van je posse hier... Mijn excuses...quote:
"Mijn posse"? Waar slaat dat nou weer op?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW, sorry... Ik loop abusievelijk wat vooruit op de algemene consensus van je posse hier... Mijn excuses...
Een schizofreen is nooit alleen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:24 schreef hpeopjes het volgende:
"Mijn posse"? Waar slaat dat nou weer op?
Achja.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een schizofreen is nooit alleen.
Dus post nog maar een keer op de man.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:09 schreef hpeopjes het volgende:
4 van de 5 posts die die lui plaatsen zijn op de man gericht.
Of ik nou mijn post op jou richt of niet, sowieso richt ik me dan tot minimaal 50% van de users in dit topic. Dat kun je alleen als je niet best kunt tellen 'op de man' noemen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:30 schreef hpeopjes het volgende:
Dus post nog maar een keer op de man.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:35 schreef hpeopjes het volgende:
Ik ga wel weer ff een tijdje op GoT posten. Daar wordt namelijk wel normaal over dit onderwerp gediscussieerd. Komt waarschijnlijk omdat ze daar wel korte metten maken met notoire trollen.
Mooi, men had je er hier eigenlijk al maanden terug af moeten gooienquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:35 schreef hpeopjes het volgende:
Ik ga wel weer ff een tijdje op GoT posten. Daar wordt namelijk wel normaal over dit onderwerp gediscussieerd. Komt waarschijnlijk omdat ze daar wel korte metten maken met notoire trollen.
Kun je xeno, cc, mm en HD9 ook overtuigen dat het gras daar groener is dan kan dit topic ook een paar delen normaal worden. En stuur whuzz dan wel terug.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:35 schreef hpeopjes het volgende:
Dat zul je toch echt zelf moeten doen. Ik heb geen contact verder met die lui.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je xeno, cc, mm en HD9 ook overtuigen dat het gras daar groener is dan kan dit topic ook een paar delen normaal worden. En stuur whuzz dan wel terug.
de hypotheekrente aftrek bestaat sinds 1898quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ze hadden ook nooit na 1980 de HRA moeten invoeren...Toen is de ellende begonnen, toch?
het cynisme van bvz zijn opmerking niet inzien.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:42 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
de hypotheekrente aftrek bestaat sinds 1898
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:42 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ja, dat was echt een goeie grap.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
het cynisme van bvz zijn opmerking niet inzien.
Nee, 1893....quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:42 schreef arjan1112 het volgende:
Exact. In 1980 moest het ergste van de toenmalige crash nog komen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:45 schreef arjan1112 het volgende:
hij heeft wel gelijk met dat bronnetje uit 1980... we zijn gewoon pas op de helft
Fuck... Kennelijk zit ik spontaan op GoT...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:46 schreef hpeopjes het volgende:
Exact. In 1980 moest het ergste van de toenmalige crash nog komen.
het glas is altijd halfvol of halfleeg. Het is een beetje afhankelijk van een optimistische of pessimistische levenswijze. Als ik zo zou blijven zwelgen in alles zo zwartgallig als de pest voor de toekomst in te willen zien zou ik allang van een brug gesprongen zijn. Als ik geluk / pech zou hebben zou ik het dan wel overleven omdat ik zou landen op de kartonnen villa van xeno, welke onder de brug opgetrokken is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:45 schreef arjan1112 het volgende:
hij heeft wel gelijk met dat bronnetje uit 1980... we zijn gewoon pas op de helft
Op de helft van wat? Van de daling? Van de stijging? Over welk tijdsbestek heb je het überhaupt?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:45 schreef arjan1112 het volgende:
En dan te bedenken dat de huizenprijzen in reële termen nu ongeveer op het niveau van net vóór de crisis van begin jaren '80 zitten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:49 schreef arjan1112 het volgende:
het diepte punt was in 1985 als je in 1976 had gekocht mocht je toch wel tot 1995 ofzo wachten voor je huis meer waard was als in '76 ?
Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:59 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk dat een huis in 2020 goedkoper is als vandaag.
Ik denk serieus van niet. Tegen die tijd zijn de huren al 6 x verhoogd, tel de inflatie erbij op, dus nee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:59 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk dat een huis in 2020 goedkoper is als vandaag.
6 x 6% = 42% totaal! En dat om in het huis van een ander te mogen wonen....quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tegen die tijd zijn de huren al 6 x verhoogd,
het enigste wat ik zeker weet is dat huren over 7 jaar met minimaal 20% verhoogd zullen zijn. Wat mijn appartement dan kost of zou opbrengen boeit me niet mijn maandlasten zijn dan als alles volgens mijn plan gaat tot 50 euro per maand gereduceerd, terwijl de huurders in dat complex dan 800 euro per maand aftikken.quote:
Dat verhogen van de huren gaat echt de huizenmarkt niet helpen. Ik snap dat velen dat hopen, maar die kunnen dat gerust vergeten. Wellicht dat je er een paar "scheefwoners" mee over de streep trekt, maar als je het alleen daarvan moet hebben, vergeet het dan maar gewoon.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk serieus van niet. Tegen die tijd zijn de huren al 6 x verhoogd, tel de inflatie erbij op, dus nee.
Dan snap je meer dan ik. Ik hoop, al heb ik zelf geen last van, namelijk niet op die achterlijk grove huurverhogingen. Maar feit is dat ze wel werkelijkheid zijn geworden. Bovendien werkt het 2 kanten op, wat vaak vergeten wordt: mensen die nu een koophuis hebben, en bv. 700,- per maand betalen, gaan echt die woning niet verkopen als dat inhoudt dat ze dan voor 900,- per maand moeten gaan huren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:09 schreef hpeopjes het volgende:
Dat verhogen van de huren gaat echt de huizenmarkt niet helpen. Ik snap dat velen dat hopen, maar die kunnen dat gerust vergeten. Wellicht dat je er een paar "scheefwoners" mee over de streep trekt, maar als je het alleen daarvan moet hebben, vergeet het dan maar gewoon.
Ja, want als ik een koophuis heb moet ik me ineens onveiliger voelen dan wanneer ik een vergelijkbaar huurhuis heb? Ofzoquote:Wel gaat het allerlei andere ontzettend vervelende maatschappelijke effecten hebben. Armoede, criminaliteit, zwervers, noem allemaal maar op. En daar gaat iedereen last van krijgen, vooral degenen waarbij ook echt wat te halen valt.
Bijvoorbeeld. Hangt natuurlijk af van meer factoren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ja, want als ik een koophuis heb moet ik me ineens onveiliger voelen dan wanneer ik een vergelijkbaar huurhuis heb? Ofzo
En wil je die factoren nog delen met ons, of bewaar je die voor GoT?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:37 schreef hpeopjes het volgende:
Bijvoorbeeld. Hangt natuurlijk af van meer factoren.
Nou bijvoorbeeld hoe goed je huis beveiligd is, hoeveel dure spullen je in je huis hebt staan en hoe vaak je in de kroeg over je nieuwe televee staat te pochen. Lijkt mij allemaal volkomen logisch en dus eigenlijk niet echt het expliciet vermelden waard, maar goed.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En wil je die factoren nog delen met ons, of bewaar je die voor GoT?
ik heb een smart TV met internetquote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nou bijvoorbeeld hoe goed je huis beveiligd is, hoeveel dure spullen je in je huis hebt staan en hoe vaak je in de kroeg over je nieuwe televee staat te pochen. Lijkt mij allemaal volkomen logisch en dus eigenlijk niet echt het expliciet vermelden waard, maar goed.
Ik mis (niet geheel onverwacht) nog steeds de onderbouwing wat het verschil daarbij is tussen het hebben van een koopwoning of een gelijkwaardige huurwoning.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:40 schreef hpeopjes het volgende:
Nou bijvoorbeeld hoe goed je huis beveiligd is, hoeveel dure spullen je in je huis hebt staan en hoe vaak je in de kroeg over je nieuwe televee staat te pochen. Lijkt mij allemaal volkomen logisch en dus eigenlijk niet echt het expliciet vermelden waard, maar goed.
Pas maar op dan. Voor je het weet staat er een Marokkaantje naast je bed.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb een smart TV met internet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |