abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135625980
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik denk dat je de meeste mensen in dit draadje niet al te serieus moet nemen. Als het goed is zitten er een hoop mensen die dolgelukkig zijn met hun paleisje en maandlasten. Toch begrijp ik dan niet zo goed waarom ze hier keer op keer hun visie op de huizenmarkt komen geven? Wat drijft deze mensen dat ze dit onderwerp interessant blijven vinden? Zijn het verstokte masochisten? Wereldverbeteraars? Of staan ze toch een beetje onder water en vragen ze zich af hoe ze weer terug kunnen naar de gouden eeuw waarin huizenprijzen vanzelf tot on de zevende hemel stegen? Wie het weet mag voor zichzelf een antwoord geven.
Het onderwerp interesseert me omdat mijn vader in de branche werkt en ik zelf hbo bouwkunde studeer en dit jaar ben afgestudeerd. Dus voor mij is het interessant om te zien hoe de markt zich ontwikkelt en waar de kansen liggen voor toekomstig werk. Zowel in de nieuwbouw als bestaande bouw.

Ook wil ik wanneer ik een baan heb gevonden samen gaan wonen met mijn vriendin. Dan is het handig om te kijken wat de beste mogelijkheden zijn. Een huis kopen of huren, waar, wanneer enz. Voor mij een slechte tijd om een baan te vinden maar een goede om een betaalbare woning te kopen die ik wellicht kan gebruiken als belegging voor later wanneer de prijzen stijgen.

Wat drijft jou om hier steeds te reageren? zit je ook in dit wereld?

[ Bericht 2% gewijzigd door DeRakker. op 17-01-2014 23:30:28 ]
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 23:56:56 #177
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135627411
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 23:25 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Het onderwerp interesseert me omdat mijn vader in de branche werkt en ik zelf hbo bouwkunde studeer en dit jaar ben afgestudeerd. Dus voor mij is het interessant om te zien hoe de markt zich ontwikkelt en waar de kansen liggen voor toekomstig werk. Zowel in de nieuwbouw als bestaande bouw.

Ook wil ik wanneer ik een baan heb gevonden samen gaan wonen met mijn vriendin. Dan is het handig om te kijken wat de beste mogelijkheden zijn. Een huis kopen of huren, waar, wanneer enz. Voor mij een slechte tijd om een baan te vinden maar een goede om een betaalbare woning te kopen die ik wellicht kan gebruiken als belegging voor later wanneer de prijzen stijgen.

Wat drijft jou om hier steeds te reageren? zit je ook in dit wereld?
ComplexConjugate is ook wel bekend als Xenobinol, en vast nog een hoop andere kloons, en loopt hier al jaren lang te roeptoeteren dat we vooral naar hem moeten luisteren, want hij weet wel even waar hij over praat.

Hij strooit ook graag met benamingen zoals banksters, tot de oogballen gefinancierd, grootschuldbezitters, paleisjes op een postzegel, cognitieve dissonantie en zo kan ik er nog wel een heel aantal opnoemen.

De realiteit is echter dat Xeno (maar je moet je afvragen hoeveel van het volgende waar is in welke combinatie) aangeeft een uitkering te hebben nadat ie ergens gewerkt heeft waar ie ontslagen is omdat 't bedrijf op de fles ging. Hij geeft aan geen opleiding te hebben genoten, want immers, zelf bedenken wat belangrijk en boeiend is is een veel beter alternatief dan een gedegen opleiding, en heeft ooit zijn handtekening gezet onder een woekerpolis (of een soortgelijk product).

Hij roeptoetert hier wel over mensen die graag snel rijk willen worden, maar je zult snappen dat hij tot diezelfde groep behoorde, alleen bij hem is dat faliekant mis gegaan, en nu zit hij hier al jaren verbeten en gefrustreerd te trollen.

Waar het op neer komt (en dit geldt voor meer van zijn companen) is dat zij stiekem heel graag zouden willen zien dat de mensen die hun shit wél op orde hebben dik in de problemen komen door flink dalende huizenprijzen, omdat zij dan van mening zijn dat ze dat huis voor veel minder wél kunnen kopen.

Je begrijpt dat de mensen die hier het hardst om roepen in dit topic de mensen zijn die financieel gezien veelal weinig tot geen mogelijkheden hebben om te kopen, waar ze echter mee aangeven heel erg blij te zijn want ja, waarom zou je in godsnaam een huis willen kopen als je met huren zoveel meer vrijheid hebt.

Maar dan toch blijven reageren, dus je zou dezelfde vraag die hij hier eerder stelde ook kunnen omdraaien en aan hem/hen stellen. Waar je vervolgens een drogredenering, een rookgordijn of een trollreactie op terug krijgt, dus ik zou me als ik jou was de moeite besparen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135628224
Dit topic gaat over de huizenmarkt en niet over gezeik tussen forumleden.
KOOP NU EEN HUIS, ANDERS BEN JE TE LAAT!!!
pi_135628383
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 00:16 schreef FrankElst het volgende:
:N Dit topic gaat al 6 jaar nergens over... Lees je anders even in, je hebt slechts 300+ delen te gaan...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_135628759
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 23:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ComplexConjugate is ook wel bekend als Xenobinol, en vast nog een hoop andere kloons, en loopt hier al jaren lang te roeptoeteren dat we vooral naar hem moeten luisteren, want hij weet wel even waar hij over praat.

Hij strooit ook graag met benamingen zoals banksters, tot de oogballen gefinancierd, grootschuldbezitters, paleisjes op een postzegel, cognitieve dissonantie en zo kan ik er nog wel een heel aantal opnoemen.

De realiteit is echter dat Xeno (maar je moet je afvragen hoeveel van het volgende waar is in welke combinatie) aangeeft een uitkering te hebben nadat ie ergens gewerkt heeft waar ie ontslagen is omdat 't bedrijf op de fles ging. Hij geeft aan geen opleiding te hebben genoten, want immers, zelf bedenken wat belangrijk en boeiend is is een veel beter alternatief dan een gedegen opleiding, en heeft ooit zijn handtekening gezet onder een woekerpolis (of een soortgelijk product).

Hij roeptoetert hier wel over mensen die graag snel rijk willen worden, maar je zult snappen dat hij tot diezelfde groep behoorde, alleen bij hem is dat faliekant mis gegaan, en nu zit hij hier al jaren verbeten en gefrustreerd te trollen.

Waar het op neer komt (en dit geldt voor meer van zijn companen) is dat zij stiekem heel graag zouden willen zien dat de mensen die hun shit wél op orde hebben dik in de problemen komen door flink dalende huizenprijzen, omdat zij dan van mening zijn dat ze dat huis voor veel minder wél kunnen kopen.

Je begrijpt dat de mensen die hier het hardst om roepen in dit topic de mensen zijn die financieel gezien veelal weinig tot geen mogelijkheden hebben om te kopen, waar ze echter mee aangeven heel erg blij te zijn want ja, waarom zou je in godsnaam een huis willen kopen als je met huren zoveel meer vrijheid hebt.

Maar dan toch blijven reageren, dus je zou dezelfde vraag die hij hier eerder stelde ook kunnen omdraaien en aan hem/hen stellen. Waar je vervolgens een drogredenering, een rookgordijn of een trollreactie op terug krijgt, dus ik zou me als ik jou was de moeite besparen.
Een duidelijke uitleg ^O^
pi_135631233
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 00:16 schreef FrankElst het volgende:
Had je mijn vraag over de relevantie van de aangevraagde offertes uit week 1 en 2 van 2014 al beantwoord?
pi_135632693
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 23:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bizar dat bovenstaand trolwerkje hier door de mods gewoon wordt getolereerd.
pi_135632726
quote:
Ik denk dat je de meeste mensen in dit draadje niet al te serieus moet nemen. Als het goed is zitten er een hoop mensen die dolgelukkig zijn met hun paleisje en maandlasten. Toch begrijp ik dan niet zo goed waarom ze hier keer op keer hun visie op de huizenmarkt komen geven? Wat drijft deze mensen dat ze dit onderwerp interessant blijven vinden? Zijn het verstokte masochisten? Wereldverbeteraars? Of staan ze toch een beetje onder water en vragen ze zich af hoe ze weer terug kunnen naar de gouden eeuw waarin huizenprijzen vanzelf tot on de zevende hemel stegen? Wie het weet mag voor zichzelf een antwoord geven.
Ik snap het ook niet. Ze blijven hier maar langskomen met hun gezever en persoonlijke aanvallen. Terwijl die hele woningmarkt hen naar eigen zeggen helemaal niks interesseert! Immers, ze willen toch niet verkopen en dan doet de prijs van de hut er zogenaamd niet meer toe.

Het lijkt er vooral op dat die lui de huizenprijsdaling persoonlijk nemen. Dat ze zich persoonlijk aangevallen voelen door onze feitelijke(!) constateringenen dat de markt maar blijft dalen en dalen, en ze zich daarom menen persoonlijk te kunnen afreageren op de boodschappers.

Puur Tokkiegedrag als je het mij vraagt, maar ieder z'n meug.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 09:13:38 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_135633561
quote:
was toch een mooie tijd dat iedereen slapende rijk kon worden.
Steeds meer lenen en steeds meer aftrekken en steeds meer geld terug om vakantie te houden

Dat willen we weer terug en daar moet de overheid voor zorgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_135634252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

was toch een mooie tijd dat iedereen slapende rijk kon worden.
Steeds meer lenen en steeds meer aftrekken en steeds meer geld terug om vakantie te houden

Dat willen we weer terug en daar moet de overheid voor zorgen
wie wil dat weer terug? Volgens mij is de huidige consensus in dit topic toch echt dat de versobering van de HRA niet slecht is.

Verder weer leuk om te zien dat er een hpoepjes zich als een kloon van een welbekende troll in dit topic gedraagd. Dat de waarheid hier zelfs als troll gedrag door hem betiteld wordt.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 10:45:40 #186
93950 j_du_pee
du pain, du vin, du pee
pi_135634896
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 23:15 schreef DeRakker. het volgende:

Dus de trend van verkoopstijging is pas over ongeveer 3 maanden zichtbaar bij de cijfers van het kadaster.

quote:
De meest gehoorde verklaring zal zijn dat de NVM drie maanden voorsprong heeft op het kadaster. Dit is echter niet waar. http://cf.datawrapper.de/yHjyk/1/
Of lees ook: http://woningmarktcijfers(...)registratie-in-1995/

Overigens tweette gister ineens de NVM (https://twitter.com/nvmog/status/424218449582505984) dat ze moment van rondkrijgen financiering gebruiken. Ik weet vrijwel zeker dat ze het moment van verlopen voorbehoud financiering nemen. En dat lijkt me niet heel betrouwbaar.
nu ook op fok :/
woningmarktcijfers
pi_135635071
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:45 schreef j_du_pee het volgende:

[..]

[..]

Of lees ook: http://woningmarktcijfers(...)registratie-in-1995/

Overigens tweette gister ineens de NVM (https://twitter.com/nvmog/status/424218449582505984) dat ze moment van rondkrijgen financiering gebruiken. Ik weet vrijwel zeker dat ze het moment van verlopen voorbehoud financiering nemen. En dat lijkt me niet heel betrouwbaar.
Wat voor percentage haakt dan nog ongeveer af dan?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 10:57:18 #188
93950 j_du_pee
du pain, du vin, du pee
pi_135635113
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat voor percentage haakt dan nog ongeveer af dan?
geen idee, maar een koop is definitief of niet. Ken zelf een geval waarbij huis b.v. van funda werd gehaald toen de periode van voorbehoud financiering verliep. FInanciering kwam pas twee weken later rond.
woningmarktcijfers
pi_135635247
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:57 schreef j_du_pee het volgende:

[..]

geen idee, maar een koop is definitief of niet. Ken zelf een geval waarbij huis b.v. van funda werd gehaald toen de periode van voorbehoud financiering verliep. FInanciering kwam pas twee weken later rond.
Dus het werd gewoon verkocht. En ik ken ook wel gevallen waarbij de financiering inderdaad niet rond kwam. Maar wat is de invloed op de betrouwbaarheid van de cijfers hiervan?
pi_135635369
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

wie wil dat weer terug? Volgens mij is de huidige consensus in dit topic toch echt dat de versobering van de HRA niet slecht is.

Verder weer leuk om te zien dat er een hpoepjes zich als een kloon van een welbekende troll in dit topic gedraagd. Dat de waarheid hier zelfs als troll gedrag door hem betiteld wordt.
Van welke "welbekende troll" ben ik volgens jou een kloon?
pi_135635381
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 06:44 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Bizar dat bovenstaand trolwerkje hier door de mods gewoon wordt getolereerd.
Ik vind het een prima posting maar ik wil wel voor jou zijn hoor. Hierbij mijn voorspelling voor 2014 en 2015, er gaat nog vijftig procent af van de huizenprijs.
Onderbouwing (sorry dat is niet standaard in dit topic), aanpak koopsubsidie (HRA), werkgelegenheid zal nog verder verslechteren (men is al blij met een jaarcontract) de banksters geven nog moeilijker en lagere hypotheken en de economie die niet uit de recessie wil komen (CBS liegt)
pi_135635461
Zijn er verkoopcijfers en omlooptijd per prijssegment? Voor mijn gevoel, en de niet volledig cijfers van funda lijken dit te onderbouwen, wordt er eindelijk weer wel het nodige verkocht in de goedkopere klasse
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:14:42 #193
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_135635468
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mja. Jij noemt het masochistisch, ik noem het anti sadistisch...

Wees eens eerlijk tegen jezelf, je blaat al minimaal vanaf 2008 (maar 2003 zou ook nog kunnen) dat mensen vooral geen huis moeten kopen omdat ze zichzelf dan financieel in de vingers zouden snijden.

Nu zijn we 6 jaar verder, en de mensen die in 2008 wellicht dankzij jouw 'adviezen' hebben gewacht, kunnen inmiddels waarschijnlijk de hypotheek niet meer rond krijgen en zijn gedoemd te blijven huren. (Mooi man, elk jaar 4% erbij) En dat terwijl er in dit topic een kleine 900.000 keer is gewaarschuwd dat wellicht de prijzen wat zouden zakken, maar de betaalbaarheid zou verslechteren heb jij en je posse constant op een sadistische manier die mensen zand in de ogen gestrooid. En zitten zij nu met de gebakken peren.

Wees er maar trots op.
Balans word altijd gevonden, kwestie van tijd.

Maar hoe zit het met die 1,3 miljoen mensen die onder water staan met hun hypotheek? Die mensen werden 'geadviseerd' vooral toch te kopen alvorens de huizen onbetaalbaar zouden worden.
Nu zijn hun huizen inderdaad onbetaalbaar geworden voor mensen die op zoek zijn naar woonruimte, tijd om af te lossen en terug te gaan naar een meer normalere situatie op de huizenmarkt. Gewoon lekker gaan huren en als er dan nog kooplust over is komen er voldoende aantrekkelijke opties in de nabije toekomst. De wereld is een dynamisch geheel vriendje BVZ :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_135635515
Wie wil kopen komt over het algemeen amper in aanmerking voor huren xeno. Niet iedereen zit in een uitkering of het minimumloon.
pi_135635539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mja. Jij noemt het masochistisch, ik noem het anti sadistisch...

Wees eens eerlijk tegen jezelf, je blaat al minimaal vanaf 2008 (maar 2003 zou ook nog kunnen) dat mensen vooral geen huis moeten kopen omdat ze zichzelf dan financieel in de vingers zouden snijden.

Nu zijn we 6 jaar verder, en de mensen die in 2008 wellicht dankzij jouw 'adviezen' hebben gewacht, kunnen inmiddels waarschijnlijk de hypotheek niet meer rond krijgen en zijn gedoemd te blijven huren. (Mooi man, elk jaar 4% erbij) En dat terwijl er in dit topic een kleine 900.000 keer is gewaarschuwd dat wellicht de prijzen wat zouden zakken, maar de betaalbaarheid zou verslechteren heb jij en je posse constant op een sadistische manier die mensen zand in de ogen gestrooid. En zitten zij nu met de gebakken peren.

Wees er maar trots op.
Zat gezinnen die in 2008 of later gekocht hebben, die nu in de vette dikke shit zitten. Dankzij jou en je maatjes. Nee, wees daar lekker trots op.
pi_135635580
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:18 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Zat gezinnen die in 2008 of later gekocht hebben, die nu in de vette dikke shit zitten. Dankzij jou en je maatjes. Nee, wees daar lekker trots op.
Over wat voor aantallen praten we dan?
pi_135635616
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Over wat voor aantallen praten we dan?
Geen idee, maar elke keer als ik iemand op televee zie die in de dikke shit zit, is het iemand die ná 2007 pas gekocht heeft. Dus vast heel veel.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:24:02 #198
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_135635643
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:17 schreef 99.999 het volgende:
Wie wil kopen komt over het algemeen amper in aanmerking voor huren xeno. Niet iedereen zit in een uitkering of het minimumloon.
voor kopen vraagt men een vaste aanstelling voor huren niet en de trend is, steeds meer tijdelijke contracten, dus is men afhankelijk van ouderen die willen verkopen om een buffertje te hebben voor zorgkosten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:31:25 #199
93950 j_du_pee
du pain, du vin, du pee
pi_135635802
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn er verkoopcijfers en omlooptijd per prijssegment? Voor mijn gevoel, en de niet volledig cijfers van funda lijken dit te onderbouwen, wordt er eindelijk weer wel het nodige verkocht in de goedkopere klasse
Verkoopaantallen in goedkopere klasse zijn nooit echt slecht geweest. Cijfers van Funda:
http://woningmarktcijfers(...)index=on&breedte=800
en van kadaster:
http://woningmarktcijfers(...)r-goedkoper-segment/ (duurt nog een maand voor ze cijfers van Q4 publiceren)
woningmarktcijfers
pi_135635900
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:22 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Geen idee, maar elke keer als ik iemand op televee zie die in de dikke shit zit, is het iemand die ná 2007 pas gekocht heeft. Dus vast heel veel.
Aha, weer loos gepraat van je dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')