quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:24 schreef LompeWorst het volgende:
Les twee van Evy
Liep veel makkelijker dan de eersteBijna iedereen hier is begonnen met Evy. En veel van die mensen steunden en puften ook als een malle bij les 2. Ook de mensen die nu halve of zelfs hele marathons lopen. Dus hou gewoon vol! Je doet het goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!
Ik steunde en pufte heeeel wat meer bij les één dan bij les twee. Ach, als ik over paar weekjes 10 minuten achter elkaar kan rennen ben ik al heeel wat trotser op mijzelf.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Bijna iedereen hier is begonnen met Evy. En veel van die mensen steunden en puften ook als een malle bij les 2. Ook de mensen die nu halve of zelfs hele marathons lopen. Dus hou gewoon vol! Je doet het goed!
Dit doet me stiekem goed om te horenquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kon na de eerste les van Evy niet eens meer normaal lopen van de spierpijn
Ja, en nu kan ik wel rennenquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:30 schreef LompeWorst het volgende:
Dit doet me stiekem goed om te horen
Misschien valt het wel reuze mee. Wij hardlopers zijn heel erg gefocust op allerlei pijntjes en zijn dan meteen bang dat we een tijd niet kunnen lopen. Vaak is de angst erger dan de pijn zelf. Wat niet wil zeggen dat je niet voorzichtig moet zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:13 schreef Levitas het volgende:
Godver#*$&@&$^!&$&*$(! ... We zijn weer terug bij af. Tijdens het loopje van vanavond begon het scheenbeen weer op te spelen. Geen pijn, maar voelde wel 'iets'. Toch rustig doorgelopen, het deed immers geen pijn.
Bij thuiskomst meteen een icepack erop gedaan en nu is het dus weer gevoelig. Het doet geen pijn, maar ik voel wel dat er iets niet goed zit. Als ik op het bot druk, voel ik wel een pijn.
Ik ben bijna 20 kg lichter dan in de zomer van 2010, toen ik begon. En dat was nog meer geweest als ik niet meer was gaan eten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:30 schreef LompeWorst het volgende:Zijn jullie veel afgevallen dankzij hardlopen? En hebben jullie ook meer spieren gekweekt?
Dat is best netjes 20 kilo.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:41 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik ben bijna 20 kg lichter dan in de zomer van 2010, toen ik begon. En dat was nog meer geweest als ik niet meer was gaan eten.
Spieren? Hardlopers?
Ik was vroeger altijd heel mager, maar sinds ik (9 jaar geleden) ben gaan hardlopen, heb ik een aardig buikje gekregen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:30 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Zijn jullie veel afgevallen dankzij hardlopen? En hebben jullie ook meer spieren gekweekt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Les twee van Evy
Liep veel makkelijker dan de eersteEvy, les 1, in Park Presikhaaf in Arnhem in 2008. Never forget. Hijgen als een karrepaard, tempo van hoogstens 9km/uur en compleet dood na 1 minuut rennen, laat staan na 2 of 3 minuten. Mijn hemel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn allemaal ergens begonnen, en je hoort nu al bij de club, ongeacht je les/afstand/tempo.Ja doei.
Ik voel me bijna thuis.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Evy, les 1, in Park Presikhaaf in Arnhem in 2008. Never forget. Hijgen als een karrepaard, tempo van hoogstens 9km/uur en compleet dood na 1 minuut rennen, laat staan na 2 of 3 minuten. Mijn hemel.
We zijn allemaal ergens begonnen, en je hoort nu al bij de club, ongeacht je les/afstand/tempo.
Ik heb de volgende regel: Als ik last heb loop ik door (wel mindere belasting uiteraard), als ik pijn heb dan stop ik echt met lopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:39 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Misschien valt het wel reuze mee. Wij hardlopers zijn heel erg gefocust op allerlei pijntjes en zijn dan meteen bang dat we een tijd niet kunnen lopen. Vaak is de angst erger dan de pijn zelf. Wat niet wil zeggen dat je niet voorzichtig moet zijn.
Vorig jaar had ik rond deze tijd een pijn onderaan het scheenbeen, net boven de voet. Nog wel een wedstrijd gelopen. Toen 8 dagen niet. Pijn was nog niet weg. Vervolgens een duurloop gedaan. Na afloop was de pijn verdwenen. Heel gek. Pas na kilometer 17 tijdens de CPC keerde dat pijntje eenmalig terug.
Dit soort berichten doet mij toch minder hopeloos voelen! Bedankt!quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:15 schreef Gogo83 het volgende:
Dat is minder.. Ik herken het wel, had het in december ook. Hopelijk wordt het snel wat rustiger.
Ik hield de eerste les van Evy niet vol. In dat laatste drie minuten stukje ging ik dood. Vanavond bijna 9km gelopen, komt wel goed met jullie dus!
Ik loop nu één jaar, ik ga niet veel harder dan het begin maar wel en stuk langer/verder. Plezier is het belangrijkstequote:Op donderdag 16 januari 2014 21:30 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Ik steunde en pufte heeeel wat meer bij les één dan bij les twee. Ach, als ik over paar weekjes 10 minuten achter elkaar kan rennen ben ik al heeel wat trotser op mijzelf.
Zijn jullie veel afgevallen dankzij hardlopen? En hebben jullie ook meer spieren gekweekt?
[..]
Dit doet me stiekem goed om te horen
Op dcrainmaker.com kan je van veel horloges reviews vinden. Garmin is hier heel populair, maar er zijn meer goeie horloges.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:20 schreef Cynic het volgende:
Na het weekend ga ik mezelf voor mijn verjaardag denk ik een gps horloge cadeau doen
Dan kom je al gauw op Garmin uit, of niet? Ik zie dat nike ze bijvoorbeeld ook heeft, maar daar hoor ik nooit ieman over...
In dit topic heeft iedereen inderdaad zo'n beetje een Garmin, maar Polar doet er niet voor onder, net zo min als Suunto of Nike.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:20 schreef Cynic het volgende:
Na het weekend ga ik mezelf voor mijn verjaardag denk ik een gps horloge cadeau doen
Dan kom je al gauw op Garmin uit, of niet? Ik zie dat nike ze bijvoorbeeld ook heeft, maar daar hoor ik nooit ieman over...
Ik heb laatst eens gelopen met de telefoon van mijn vriendin en ik vind het stiekem toch wel leuk dat je dan al die gegevens kan zien. Maar dan loop je met een best groot ding aan je arm. Komt nog bij dat ik geen smartphone heb (ja, ze bestaan nog!) En dat ik eigenlijk niet van plan ben er speciaal eentje voor het lopen te kopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:35 schreef BartvdHo het volgende:
Wat zijn de grote voordelen van een horloge? Vooral de afmetingen tov een telefoon of bevat deze nog andere functies/gemakken
Dan is een horloge ook goedkoper dan een smartphonequote:Op donderdag 16 januari 2014 22:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb laatst eens gelopen met de telefoon van mijn vriendin en ik vind het stiekem toch wel leuk dat je dan al die gegevens kan zien. Maar dan loop je met een best groot ding aan je arm. Komt nog bij dat ik geen smartphone heb (ja, ze bestaan nog!) En dat ik eigenlijk niet van plan ben er speciaal eentje voor het lopen te kopen.
Heb zelf de telefoon in een stretch zakje van een wielrenbroekje, zit strak langs mijn been en geen last van. Kan hier ook nog een sleutel kwijt en is ideaal.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb laatst eens gelopen met de telefoon van mijn vriendin en ik vind het stiekem toch wel leuk dat je dan al die gegevens kan zien. Maar dan loop je met een best groot ding aan je arm. Komt nog bij dat ik geen smartphone heb (ja, ze bestaan nog!) En dat ik eigenlijk niet van plan ben er speciaal eentje voor het lopen te kopen.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:22 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ja, ben er nu echt helemaal klaar mee. Ik ga rust pakken tot ik het scheenbeen echt helemaal niet meer voel. Tussentijds wil ik weten wát er precies fout gaat en oplossing voor het probleem/problemen. Zo is het eigenlijk niet echt leuk meer.. Hele tijd beginnen, vertrouwen krijgen, om vervolgens weer stil komen te liggen.
Heb vanavond ook weer niet echt een spannende training gedaan ofzo. Expres gekozen om wat langzamer te lopen en minder te riskeren.
Ik houd mijn hart vast. Het is nu een prima werkende site. Ik ben bang dat ze er iets erg Ajax-erigs van gaan maken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef minimaLL het volgende:
Garmin down hier.
Sorry, our site is temporarily down for maintenance.
Please check back soon.
Zou de update er aankomen?
Goed punt. Maar dit is geen normaal pijntje meer wat vanzelf weggaat bij het doortrainen. Heb het in Australië aan het rechterbeen meegemaakt, en toen heb ik meer dan 6 weken stilgelegen. Lopen ging toen echt niet meer. Dit is exact dezelfde pijn, maar nog niet zo erg. Dus, als ik het nu met een week of 2 rust kan oplossen, ga ik geen risico's nemen, dat heb ik al vaak genoeg gedaanquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:15 schreef Jero_nimo het volgende:
En zwabber heeft ook een goed punt, niet elk pijntje is meteen een blessure. Soms kan het ook zo weer verdwijnen als je doortraint. Maar daar moet je wel mee uitkijken.
Ik heb op dit moment andere financiële prioriteiten. Heb 0,0 inkomen, en de bankrekening is ook niet zo vol als 'ie was, thanks to Australia. Compressiekousen zitten er nu echt even niet aan...quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:15 schreef Jero_nimo het volgende:
![]()
Maar wat Guppy ook zegt, probeer echt eens goede compressiekousen. Kost je wel een euro of 45, maar het kan echt helpen. Mij helpt het in ieder geval erg goed. Beter dan steeds stil komen te staan.
Misschien te voorzichtig en dus een beetje verkrampt gelopen in plaats van soepel en losjes?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:22 schreef Levitas het volgende:
Heb vanavond ook weer niet echt een spannende training gedaan ofzo. Expres gekozen om wat langzamer te lopen en minder te riskeren.
Les twee van Evy
Liep veel makkelijker dan de eersteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon de voortgang blijven melden!Geen idee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:30 schreef LompeWorst het volgende:
Volgens Mo wel, maar ik heb een gezonde anipathie voor weegschalen.
Meer spieren vast wel, maar merk vooral dat ik minder snel buiten adem ben danwel snel weer terug op adem ben. En gewoon in het algemeen meer energie heb. En dat is ook wel lekker.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
Die van mij heeft een update gehad toen ik hem vanavond na mijn ronde inlaadde.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef minimaLL het volgende:
Garmin down hier.
Sorry, our site is temporarily down for maintenance.
Please check back soon.
Zou de update er aankomen?
Ik kan het me zo voorstellenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Die van mij heeft een update gehad toen ik hem vanavond na mijn ronde inlaadde.![]()
Ronde ging goed, wilde er 5km doen maar met mijn niet te versmaden inschattingsvermogeneindigde ik bij de 5 nog ver van huis dus heb ik er nog 2 aangeplakt.
Levitas, wat klote van je blessure. Hoop dat je snel erachter komt wat het probleem is en dat het goed verholpen wordt. Sterkte!
Mijn eerste Evy-lessen lijken zo lang geleden! Maar was in april vorig jaar. Ik weet nog dat ze me vertelde dat we nu 4 minuten aan een stuk gingen lopen. Ik zei hardop, hijgend, 'ja daaaaaaag!'
Jup. Vanmorgen de bus gehaald dankzij een stevige sprint, die ik een half jaar geleden niet zou halen. En vrij snel bekomen. Als ik het zo bekijk begin ik iedere ochtend meteen met een intervaltrainingquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:44 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Misschien te voorzichtig en dus een beetje verkrampt gelopen in plaats van soepel en losjes?
Sowieso mooi kloten...
[..]
Gewoon de voortgang blijven melden!
[..]
Geen idee.
Volgens Mo wel, maar ik heb een gezonde anipathie voor weegschalen.
Meer spieren vast wel, maar merk vooral dat ik minder snel buiten adem ben danwel snel weer terug op adem ben. En gewoon in het algemeen meer energie heb. En dat is ook wel lekker.
Misschien moet je net iets eerder van huis gaan...quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:59 schreef minimaLL het volgende:
[..]
Jup. Vanmorgen de bus gehaald dankzij een stevige sprint, die ik een half jaar geleden niet zou halen. En vrij snel bekomen. Als ik het zo bekijk begin ik iedere ochtend meteen met een intervaltraining
Nee hoor. Mijn straat loopt uit in de toegangsweg voor bussen. Dus ik kan perfect zien als ik naar daar stap (5min) wanneer er een bus aankomt. Bovendien rijden ze niet erg stipt, maar 's morgens wel heel talrijk waardoor ik maximum 15min moet wachten. Maar als ik een bus zie aanrijden kan ik het niet laten om daar achter te beginnen lopen, uit schrik dat de volgende vertraging heeftquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:02 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Misschien moet je net iets eerder van huis gaan...
Les twee van Evy
Liep veel makkelijker dan de eersteAnderhalf jaar terug had ik 3 weken oefenen nodig om les 1 te verslaan...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels 21 kilo afgevallen (de kerstkilo's zijn er weer bijna af) .
Sinds 10 dagen geen drank meer gedronken, koolhydraatarm eten. Niet omdat ik mij ongezond voel maar om beter te kunnen hardlopen .. ziek eigenlijk
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Grappig, hier is het hartje winter en hebben we hetzelfde weer.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog even dan moet ik hier in lang/lang lopen..... hartje zomer, hagel en 8 graden
Dat bedacht ik me ook net!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 06:30 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Grappig, hier is het hartje winter en hebben we hetzelfde weer.
26 graden verschil met vorig jaar!
Het is toch allang Ajax-erig? Hoe kun je anders zo snel editten e.d.? Snap sowieso niet dat je je hart vasthoudt, volgens mij gaat het alleen maar beter worden. Of heb je vaker moeite met veranderingen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:38 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik houd mijn hart vast. Het is nu een prima werkende site. Ik ben bang dat ze er iets erg Ajax-erigs van gaan maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |