Hoe gaat het opgelost worden?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam - Deventer non-stop?
Wel typisch weer... vorig jaar werd een paar dagen voor ons rondje de V250 uit de dienst genomen, nu ligt er een deel van het traject uit. Het is ons niet gegund.
Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe gaat het opgelost worden?
Ze rijden wel erg om nu:quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of all places...
Maar aan welk perron is nog even een verrassing:
[ code verwijderd ]
Gesorteerd op vertrektijd. En die klopt in Zwolle niet met de rest.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:
[..]
Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo?
quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:
[..]
Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo?
Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kunnen ze de Pimpel niet langs Nijverdal sturen? Zo te zien loopt het ding pas twintig minuten planschade op tussen Zwolle en Deventer. Én dan kunnen Mono en ik zaterdag gewoon blijven zitten vanaf Zwolle...
Er staat wel een wegsleeploc in Zwolle, denk ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:21 schreef Crientj het volgende:
[..]
Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.
Net ff aan de planner bij NS HiSpeed gevraagd: Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.
Ofwel, de kans dat we onze aansluiting in Osnabrück (17 minuten) halen is klein.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.
Omdat het niet beter in de dienstregeling past, zal de ICBerlijn 8 minuten later als gepland uit Amsterdam moeten vertrekken. De trein heeft in Deventer een vertraging van ongeveer 30 tot 35 minuten te pakken.
Dus als ik het goed begrijp: Of bier in de pimpel, of in Bremen...quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ofwel, de kans dat we onze aansluiting in Osnabrück (17 minuten) halen is klein.
Keuzesquote:Op donderdag 16 januari 2014 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp: Of bier in de pimpel, of in Bremen...
Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk.quote:Het herstellen van de schade gaat in ieder geval duren tot maandag 20 januari.
De haltering in Zwolle is op 8:28 - 10:28 - 12:28 enz richting Duitsland, is mij net gemeld. Spoor is nog niet bekend.quote:Aktuell liegen uns folgende Meldungen für den Fernverkehr vor:
Haltausfälle zwischen Deventer und Amsterdam IC-Linie 77
Haltausfälle zwischen Deventer und Amsterdam IC-Linie 77
Auf Grund einer Entgleisung in Hilversum (NL) werden bis vsl. einschließlich Sonntag den 19.01.2014 die IC-Züge der Linie 77 (Berlin - Hannover - Bad Bentheim - Hengelo - Almelo - Amsterdam) zwischen Deventer (NL) und Amsterdam (NL) in beiden Richtungen umgeleitet. Die planmäßigen Halte Apeldoorn (NL), Amersfoort (NL) sowie Hilversum (NL) entfallen, dafür sind Ersatzhalte in Zwolle (NL) und Almere C (NL) eingerichtet. Bedingt durch die Umleitung muss mit Verspätungen von bis zu 30 Minuten gerechnet werden.
Bitte informieren Sie sich auch vor Reiseantritt über die Reiseauskunft der Deutschen Bahn unter www.bahn.de/reiseauskunft über Ihre gewählte Zugverbindung oder unter www.bahn.de/aktuell über die aktuelle Lage.
Ook mijn plan.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:07 schreef greavy het volgende:
Zaterdag reis ik per IC of IC/ICd naar Amsterdam en neem dan IC143. Weet niet wat James doet?
kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:23 schreef DriekOplopers het volgende:
Zojuist ProRail aan de lijn. De beschadigde wissels worden voorzichtig uitgegraven ivm onderzoek naar de oorzaak. Dat kost meer tijd.
de berichtgeving suggereert dat er vier wissels vervangen worden vanwege het onderzoek naar de oorzaak.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk.
Ja, en dat doe je even in een uurtje.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.
en je was eerder nog wel zo'n rasoptimist met je voorspelling dat het een dag langer zou gaan duren en niet nog langerquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk.
nee, maar dan zou het mogelijk moeten zijn om in de loop van vrijdag weer het spoor in dienst te nemen. Voor die wisseltjes heb je daarna nog een buitendienststelling van 52 uur nodig.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, en dat doe je even in een uurtje.
dat schopt mijn planning stevig door de warquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:02 schreef greavy het volgende:
Kreeg zojuist de melding van de planner bij NSH dat de stops in Zwolle en Almere aanblijven.
Ook de DB Bahn meldt dit inmiddels:
[..]
De haltering in Zwolle is op 8:28 - 10:28 - 12:28 enz richting Duitsland, is mij net gemeld. Spoor is nog niet bekend.
het gaat niet om de ochtend, maar om iets dat ik 's avonds heb, waardoor ik daar mogelijk een uur later benquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:19 schreef greavy het volgende:
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
ik denk niet dat ze er stoppen, maar dat Deventer weer de eerste reguliere stop isquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:19 schreef greavy het volgende:
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
Yep, die trein. De 909.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef greavy het volgende:
de ICDirect dan zeker? Die van 7:54 uit Rotterdam naar Amsterdam had ik in de planning, ben je 8:36 in het Amsterdamse. 7:27 (?) uit Breda dus
Ook NS Lowspeed meld de stop in Zwollequote:Op donderdag 16 januari 2014 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze er stoppen, maar dat Deventer weer de eerste reguliere stop is
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef greavy het volgende:
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
Opzich hebben ze gelijk, Kan me voorstellen dat het op dit trajact vaker voorkomt dat mensen hulp nodig hebben dan andere trajecten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef greavy het volgende:
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
Het feit dat SGM ingezet wordt vind ik hoe dan ook een terechte klacht.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
Dit. Komt goed uit zaterdagquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef Facepalm het volgende:
Ik keek net raar op toen ik de IC Berlijn in Zwolle zag wegrijden, ben er stiekem wel blij mee, kan ik morgen mooi rechtstreeks van Zwolle de grens over.
een tijdelijke oplossingen is niet wat je wilt. zie treinramp bij Hoofddorp....quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, en dat doe je even in een uurtje.
Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstadquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit. Komt goed uit zaterdagHoef ik ook niet over te stappen in Zwolle via Nijverdal etc.
Al ga ik het wel missen, wilde nog even in de DM'90 een paar foto's schieten.
Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is).quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:14 schreef _JdM_ het volgende:
Die wissels waren afwijkend (licht meegebogen) en gaan tijdelijk vervangen worden door 2x recht spoor.
Een trein uit Amersfoort/Utrecht naar Naarden Bussem kan dus alleen nog maar op spoor 4/5. (of linkerspoor Hilversum-Crailoo)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |