Waarmee compleet Amsterdam CS-Amsterdam Bijlmer ArenA uit twee losse sporen bestaat. Enkelspoor rijden gaat daar dus niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde isquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is).
Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstad
Je kan de hele meuk in een dagje regelen maar dan kan je het veiligheidonderzoek vergeten. Begon Rikus gister niet iets over veiligheid en slecht onderhoud? Mensen die hetzelfde roepen krijgen het voor elkaar dat het wat langer duurt dan strikt noodzakelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde is
Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?
Daar ging ik nog regelmatig met een klasgenoot wat drinken toen ik nog in Zwolle woonde.
Domme kut!quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb er ook geen probleem mee dat ze minutieus uit willen zoeken wat er precies gebeurd is, maar dan nog zou je mogen verwachten dat er zaterdag bij aanvang dienstregeling weer wat rijdt.
Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.
Het is blijkbaar te lastig voor NS om gewoon eens te zeggen: vanaf nu rijden er op dit en dit traject gelijkvloerse treinen en dat blijft zo.
Goed idee, daar ga ik binnenkort eens even buurten danquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier.
Dit. Maar materieelplanning is niet de sterkste kant van de NSquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.
Omdat jullie weer een rondje hebben geplanned. Doe dat nu ook gewoon niet dan hebben andere reizigers ook geen last van vertraging. En had ik morgen zonder gedoe mijn retourtje Hilversum Amsterdam Zuid kunnen maken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
WAAROM GAAT ER WEER VAN ALLES FOUT!
Ster***[&*^@%$^*%@quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en je was eerder nog wel zo'n rasoptimist met je voorspelling dat het een dag langer zou gaan duren en niet nog langer
Waarom niet?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:59 schreef James1988 het volgende:
Duidelijk... dat wordt dus ook de Duitse actuele vertrektijden in de gaten houden.
Voor vandaag gaat dat niet veel opleveren, ICE 1028 (uit Osnabrück om 12:53) rijdt niet, er rijdt een vervangende IC.
zo zo.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
Daar stond hij gisteravond ook al op overigensquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
Het is gewoon Prorail die de trein deed ontsporenquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoorquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
Een stukje op de site van ProRail over Hilversum
http://www.prorail.nl/nie(...)versum-in-volle-gang
Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor)"
quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
En volgens ProRail is het een Sneltrein die naast de rails gelopen was!quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor)"
Dat is maar een doel he. Een "streven". Mocht nou onverhoopt stomtoevallig blijken dat dat niks met de werkelijkheid te maken heeft, dan, tsja... Dan nietquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld: werk aan spoor geen excuus vertraging
Wat een goed idee zegquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
Klopt ja. Dat heette zo toen Prorail nog de reisinformatie mocht doenquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En volgens ProRail is het een Sneltrein die naast de rails gelopen was!
Langer dan 48 uur van te voren schrappen telt niet voor de punctualiteit.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld: werk aan spoor geen excuus vertraging
schrappen telt sowieso niet voor de punctualiteit.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Langer dan 48 uur van te voren schrappen telt niet voor de punctualiteit.
Wel interne KPI.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
schrappen telt sowieso niet voor de punctualiteit.
Omdat de overheid extra veel geld vraagt voor ritten over de HSL en NS dit mag doorberekenen met een toeslag van 20 tot 30 %. Die case is alleen niet sluitend voor NS.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:42 schreef bloodysunday het volgende:
Wat ik nou niet snap he. Waarom betaal je nu alleen toeslag voor de exFyra tussen schiphol - Rotterdam? Omdat dat stuk spoorlijn de HSL zit? Hoe lang blijft NSH of de overheid nog aanklooien?
Het is toch veel verstandiger om een nieuwe aanbesteding uit te schrijven?
Hadden we vorig jaar toch een keer? Springer bij Nunspeet ofzo, anderhalf uur later reden de eerste treinen weer en dook er gelijk weer iemand voor. Alsof ze nummertjes hadden getrokken...quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een goed idee zeg
"Geachte treinkopper. Iemand anders was u voor, u bent nog niet aan de beurt."
twitter:Damien46Thorn twitterde op donderdag 16-01-2014 om 15:45:09Reparatie in volle gang. #ns #Hilversum. http://t.co/9nGQ057rRg reageer retweet
In de bouw stoppen ze al rond half vier hoorquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari?
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoorquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
In de bouw stoppen ze al rond half vier hoor
Nee Borne is lekker urgent gebied jaquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Iets met appels en peren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km?quote:
Omdat het in Borne vier kilometer recht spoor betrof wat je makkelijk met een ombouwtrein kan doen. Het loont nauwelijks, voor zover dit al loont, om 200 meter dubbelspoor te vervangen. Als je de vorderingen zo ziet durf ik wel te zeggen dat zaterdag de Pimpel gewoon over Amersfoort naar Duitsland gaat trouwens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km?
In Breda beginnen ze 's ochtends rond 7:30 en stoppen ze zo rond 19:30 een keertje.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef mschol het volgende:
[..]
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor
Of op Breukelen als er weer eens wat blik dwars op de weg staatquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
MVBOV is dan ook een Reizigersbelangenbehartigingsorganisatie.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
Nee, in Borne is geen wisselconplex gesloopt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh geweldigdus eigenlijk duurt het langer omdat er TE WEINIG kapotgereden is
![]()
Da's wel komisch natuurlijk
Die houden wel wijselijk hun mond.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al eens iets van ROVER gehoord trouwens?
Ach, het geeft ons de kans om ook eens iets wél goed te doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
Mwah, bij Hilversum worden de wissels niet heraangelegd. De vier overloopwissels worden gewoon vervangen door rechte stukken spoor.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, in Borne is geen wisselconplex gesloopt.
De extra reistijd Utrecht C-Almere C via Amsterdam Zuid is maar 12 minuten. Misschien vinden ze dat te weinig om extra maatregelen te nemen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
Om vijf uur begonnen zeker? Meeste van die bouwvakkersbusjes racen om half vier sneller en betrouwbaarder dan een fyra van de baas naar hun eigen beunhazerij...quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef mschol het volgende:
[..]
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor
Als er in Borne een wisselcomplex had gelegen was er ook recht spoor voor teruggekomen. Wissels komen nou niet als paddenstoelen uit de grond.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mwah, bij Hilversum worden de wissels niet heraangelegd. De vier overloopwissels worden gewoon vervangen door rechte stukken spoor.
Doe niet zo. Dat wisselcomplex komt op een later moment terug.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan nog wat, als je een wisselcomplex, wat de oorzaak is van deze ontsporing, verwijdert en vervangt door rechtdoorgaand spoor, dan is DAARMEE al voorkomen dat hetzelfde probleem op die plek nog een keer optreedt. Dus wat rukt het wat het probleem was?Voorzichtig uitgraven is voor mietjes. Lossnijden en hup de kliko in
Het is even puzzelen, maar ik neem aan dat je sowieso met een ICE kaartje ook wel in de RE van een half uurtje of zo later mag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:04 schreef Peter het volgende:
Dus hoe ik Zaterdag op tijd van Den Haag de pimpel in kom is puzzelen, en de overstap naar de ICE is ook een twijfelgevalletje... hmmmm, hoe zit dat met die kaartjes? Als je door vertraging van treinen je eigen trein mist en je hebt treinbinding, wat dan?
Dat is volgens ProRail-communicatie nog maar zeer de vraag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Doe niet zo. Dat wisselcomplex komt op een later moment terug.
Ze hebben geen keus. Maar of dat nog voor de zomer gaat gebeuren. Dat er ook nog geen eenduidig besluit over genomen is lijkt me duidelijk. Prorail AM heeft wel iets anders aan zijn hoofd.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat is volgens ProRail-communicatie nog maar zeer de vraag.
Verzoek is zo te zien ingewilligd, in ieder geval richting Utrecht. Heb nog geen officiële bevestiging, maarrrr:quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Reizigers tussen Utrecht (en verder) en Almere (en verder) zijn zwaar gedupeerd door de stremming bij Hilversum. Zij moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Dat is een onnodig lange omweg. Voor Beter OV heeft verzocht, de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen te Duivendrecht. Dat bespaart de reizigers al gauw een kwartier tijdverlies.
AAN:
NS
ProRail
Reizigers tussen Utrecht (en verder, Zoals Amersfoort en omstreken) en Almere moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Hierbij het verzoek om de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen op Duivendrecht. Dat scheelt de betrokken reizigers reistijd.
De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
Ik zie hem ieder halfuur staan. Als dat mooi aansluit op iets snels vanuit Almere, dan is dat mooi, zeker morgenochtend qua spitsrichting.quote:
Ovtijden geeft mij alleen de '3067', ri Nijmegen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zie hem ieder halfuur staan. Als dat mooi aansluit op iets snels vanuit Almere, dan is dat mooi, zeker morgenochtend qua spitsrichting.
Ik zie dat NS en ProRail moeite doen, en waardeer dat ook.
En 3065 stopte er ook. Kan het zijn dat ze dat nu bij VL met de hand zitten aan te passen, trein voor trein, en dat je dat niet te lang vantevoren ziet?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Ovtijden geeft mij alleen de '3067', ri Nijmegen.
Ik kijk gewoon op die link van jou.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En 3065 stopte er ook. Kan het zijn dat ze dat nu bij VL met de hand zitten aan te passen, trein voor trein, en dat je dat niet te lang vantevoren ziet?
NS.nl om 17:35:quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
beter rijdt die hoerige hoerentrein ASAP weer gewoon
"Iets" klinkt als "zondagmiddag", niet als "zaterdagochtend, en IC Berlijn 143 is de eerste die erlangs mag"...quote:Op woensdagmiddag is er bij Hilversum een rijtuig van een Intercity met zijn wielen naast de rails gelopen. Hierbij is aanzienlijke schade aangericht aan het spoor. Het herstellen van de schade gaat naar verwachting tot maandag 20 januari duren, mogelijk iets eerder. Vrijdag volgt een nieuwe update van de prognose. Zie voor foto's en meer info deze site van ProRail: http://www.prorail.nl/nie(...)in-volle-gangexterne link
Zugbinding vervalt als je een aansluiting buiten jouw schuld om mist, maar je moet je volgens mij wel even laten zien bij een Schäffner of een loket zodat er iets op je kaartje geschreven kan worden (vooral belangrijk bij eventuele zitplaatsreserveringen). Zugbindung geldt alleen voor het Fernverkehr, met het Nahverkehr mag je sowieso mee als je een geldig kaartje hebt voor dat traject.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is even puzzelen, maar ik neem aan dat je sowieso met een ICE kaartje ook wel in de RE van een half uurtje of zo later mag.
Inderdaad, maar helaas ligt dit type wisselsteller wel meer in Nederland. Het zou een beetje zonde zijn als er over een half jaar weer een ontsporing is met grotere gevolgen, waarbij de oorzaak precies dezelfde was.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan nog wat, als je een wisselcomplex, wat de oorzaak is van deze ontsporing, verwijdert en vervangt door rechtdoorgaand spoor, dan is DAARMEE al voorkomen dat hetzelfde probleem op die plek nog een keer optreedt. Dus wat rukt het wat het probleem was?Voorzichtig uitgraven is voor mietjes. Lossnijden en hup de kliko in
Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:07 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar helaas ligt dit type wisselsteller wel meer in Nederland. Het zou een beetje zonde zijn als er over een half jaar weer een ontsporing is met grotere gevolgen, waarbij de oorzaak precies dezelfde was.
Maar het duurt inderdaad wel lang, dat inlassen van twee stukjes spoor. De meeste weekendonttrekkingen duren ca. 54 uur, deze duurt minimaal 96 uur en het uitgevoerde werk is een stuk minder dan wat in weekend gedaan wordt. Toegegeven, er was nu geen voorbereidingstijd, maar dan nog.
Het is niet alleen "we trekken dat wissel eruit" (door de configuratie te wijzigen, of door de besturing te laten geloven dat het wissel correct functioneert), het moet ook allemaal uitgebreid getest worden om sein- en (fantoom)wisselstoringen te voorkomen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.
Ja daar zit wel wat werk in. Anders moet je met aanwijzingen sts gaan kloten, de treindienstleider krijgt het sein anders niet veilig. Ook kan hij geen rijwegen meer inleggen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.
Dat is werkelijkwaar gelul. Van vier wissels even de inlezing op de VPI manipuleren zodat ze altijd rechtdoor gemeld worden, dat doe ik in maximaal vier uur tijd, inclusief test en alles.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.
Er ligt op Hilversum geen VPI.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:21 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Dat is werkelijkwaar gelul. Van vier wissels even de inlezing op de VPI manipuleren zodat ze altijd rechtdoor gemeld worden, dat doe ik in maximaal vier uur tijd, inclusief test en alles.
Tenzij ze besloten hebben om nieuwe EPROMs te bakken, waarin de wissels volledig uit de beveiligingslogica gehaald zijn, maar dat lijkt me nogal onlogisch om te doen.
Ja. Er wordt gewoon 's nachts doorgewerkt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari?
Dat wist ik, was ook nog een restant uit de periode dat ik onserieuze dingen zei hier. Vergeef me.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja. Er wordt gewoon 's nachts doorgewerkt.
Kusjekroel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wist ik, was ook nog een restant uit de periode dat ik onserieuze dingen zei hier. Vergeef me.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Nee, ik hoop dat hij gewoon nog netjes staat inderdaad.
Mij maakt het echt geen moer uit. Ik vind het allemaal prima, en ik ga met de flow mee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan.
Variant 1:
Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen.
Variant 2:
Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 3:
Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 4:
2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen.
In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen.
Zeg het maar
Variant 2 en 3 lijken me nooit op dezelfde tijd te eindigen toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan.
Variant 1:
Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen.
Variant 2:
Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 3:
Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 4:
2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen.
In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen.
Zeg het maar
Je kunt in Bremen en in Osnabrück kiezen tussen een half, anderhalf en twee en een half uur. Alleen de Arrivaboemel gaat maar 1 keer in de 2 uur op die tijd, vandaar. Er is dus de keuze uit 1 of 3 uur (voor OS en HB samen), en bij die 3 uur kun je wat schuiven met welk deel ervan je waar doorbrengtquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Variant 2 en 3 lijken me nooit op dezelfde tijd te eindigen toch?
Ik ben akkoord met alles, maar liever niet optie 1. Zonde om nergens uit te stappen voor een shnitzel/bier/bratwurst.
Maar even serieus... waarschijnlijk ben je van mening dat Hilversum voorzien zou zijn van een EBS-beveiliging. In het vrijgavetraject van EBS (ergens jaren '80) heeft Hilversum inderdaad een EBS gehad, dit was een SIMIS-B die (volgens mij) via een omschakelinrichting aangesloten was. Op deze manier was het mogelijk om terug te schakelen naar de B-relais. Later is deze installatie weer verwijderd, bleven alleen de B-relais over en is de eerste vrijgegeven EBS in Rotterdam geplaatst (SIMIS-C). Enkele jaren geleden (toen ook de EBO is verwijderd), is er een nieuwe VPI-installatie geplaatst.quote:
Ohja echt? Ik was echt in de veronderstelling dat ze EBS had laten zitten bij de verbouwing aantal jaar terug. Thanks!quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:58 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Maar even serieus... waarschijnlijk ben je van mening dat Hilversum voorzien zou zijn van een EBS-beveiliging. In het vrijgavetraject van EBS (ergens jaren '80) heeft Hilversum inderdaad een EBS gehad, dit was een SIMIS-B die (volgens mij) via een omschakelinrichting aangesloten was. Op deze manier was het mogelijk om terug te schakelen naar de B-relais. Later is deze installatie weer verwijderd, bleven alleen de B-relais over en is de eerste vrijgegeven EBS in Rotterdam geplaatst (SIMIS-C). Enkele jaren geleden (toen ook de EBO is verwijderd), is er een nieuwe VPI-installatie geplaatst.
De EBS was al ver voor de verbouwing weggehaald. Dat had te maken met de hardware van de SIMIS-B die kennelijk niet geschikt genoeg geacht werd en ook niet ge-upgrade kon worden naar SIMIS-C. Bovendien bleek Hilversum eigenlijk veel te klein voor een EBS-emplacement.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ohja echt? Ik was echt in de veronderstelling dat ze EBS had laten zitten bij de verbouwing aantal jaar terug. Thanks!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |