abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 23:32:10 #1
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_135462998

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:35:46 #2
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135463183
Dankzij Finland is m'n rentree in het nieuwe topic :D

Na mijn eerste buiten-km's van gisteren (teststukje van 2,5 km en het was heerlijk! O+ ), vond ik het hoog tijd om m'n Garmin weer eens af te stoffen, op te laden en klaar te maken voor gebruik.

Planning: morgenochtend 6:00 de wekker, om vóór werk een rondje te kunnen lopen.
Als dat net zo lekker gaat als gisteravond, denk ik dat ik weinig loopband km's meer maak en beschouw ik mezelf als écht hersteld :s)

/liefdagboek
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_135463268
Dat zou fijn zijn Yuki :) wat had je?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:38:49 #4
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_135463318
Goed, na flink (en dan ook flink) veel aanmodderen met een knieblessure heb ik vandaag weer gelopen. De vorige keer was 1 januari, dus dat kan beter. Moet eens leren er tijd voor vrij te maken, want ik merk dat zeker tijdens drukke tentamenweken het wel lekker is om even te hobbelen, ook al is het maar twintig minuten.

En ik heb me van het weekend niet al te nuchter toegezegd om mee te doen aan de Batavierenrace :7
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:50:55 #5
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135463923
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:38 schreef Finland. het volgende:
En ik heb me van het weekend niet al te nuchter toegezegd om mee te doen aan de Batavierenrace
^O^

Een van de leukste wedstrijden. En als je niet zo lekker gaat loop je gewoon een korte pussy etappe ;)
pi_135464049
Nog 4 maanden om je voor te bereiden dus. Welke afstand ga je voor je rekening nemen?
En ik weer niet wat voor knieblessure je hebt (gehad), maar bouw niet te snel op :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:27:29 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135465373
Omfg, ik heb een vrijwel onhaalbare Hm voor op mijn bucketlist. Maar wát een omgeving O+
http://www.angkormarathon.org/
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 14 januari 2014 @ 01:18:20 #8
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135466635
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:27 schreef SEMTEX het volgende:
Omfg, ik heb een vrijwel onhaalbare Hm voor op mijn bucketlist. Maar wát een omgeving O+
prachtige omgeving maar WTF heeft die site vertaald? :D a little bit stone coal english
en jammer dat het een HM is, ik zou voor een HM niet helemaal die kant op reizen terwijl ik dat misschien wel gedaan zou hebben voor een hele, zoals je al zegt Semmie, als bucket list item
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 14 januari 2014 @ 06:10:12 #9
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135468308
Goedemorgen *O*
Hardlooptijd! *O*

@Nirak
SPOILER
pi_135468478
Succes met buiten opbouwen! Moet je daar dan weer opnieuw met minuten opbouwen ondanks dat op de band een half uur al gaat?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 07:20:11 #11
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135468493
Het. Was. Heerlijk. *O*
http://www.endomondo.com/workouts/286198509
https://connect.garmin.com/activity/429773743

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 07:15 schreef Gogo83 het volgende:
Succes met buiten opbouwen! Moet je daar dan weer opnieuw met minuten opbouwen ondanks dat op de band een half uur al gaat?
Dank je!! :)
En nee, ik heb niet het idee dat de (schok)belasting dermate anders is dan in de sportschool op de band. Enige dat wennen is, is koude lucht om me heen ( O+ ) en groter risico op verstappen. Dat laatste was ook de reden dat ik zo lang gewacht heb met naar buiten gaan :')
pi_135468519
Gisteren met een huisgenoot een intervaltraining gedaan :)

Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 14 januari 2014 @ 07:42:06 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135468590
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 07:20 schreef Yuki het volgende:
Het. Was. Heerlijk. *O*

Prachtige berichten Yuki!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 07:58:24 #14
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135468671
quote:
Het. Was. Heerlijk. *O*

[..]

En nee, ik heb niet het idee dat de (schok)belasting dermate anders is dan in de sportschool op de band. Enige dat wennen is, is koude lucht om me heen ( O+ ) en groter risico op verstappen. Dat laatste was ook de reden dat ik zo lang gewacht heb met naar buiten gaan :')
^O^
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:00:45 #15
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_135468684
Vraagje. Het valt me op dat ik op de loopband na +/- 20 minuten flinke pijn krijg in het holle gedeelte van de onderzijde van mijn rechtervoet. Vervolgens ben ik eens goed gaan opletten wat mijn voeten nu eigenlijk doen en ben ik wat geschrokken.
Mijn rechtervoet/been gedraagt zich behoorlijk anders dan de linker en maakt een soort slingerbeweging naar buiten. Ook staat mijn rechtervoet zo'n 30 graden verder naar buiten gedraaid dan de linker. Het ziet er dus niet uit en blijkbaar levert het blessures op. Waarschijnlijk loop ik al heel mijn leven zo, maar valt het pas op sinds ik hardloop.

Het lijkt me dus iets wat erg moeilijk te corrigeren is. Ik probeer het wel op de loopband (dan kan je ook lekker kijken naar je voeten zonder tegen een boom te lopen) door mijn rechterbeen naar binnen gedraaid te houden, maar heb dan het gevoel mijn been te forceren.

Kan een fysio hier iets mee of moet ik elders zijn?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:01:49 #16
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_135468695
quote:
Het. Was. Heerlijk. *O*

[..]

Wow, je hartslag! Is dat wel gezond?
pi_135468767
Kijken wat de pijn veroorzaakt en je eventueel helpen bij het bijschaven van jertechniek lijkt mij wel iets voor een fysiotherapeut.. Heb je er buiten geen last van?

Heb trouwens dit keer nauwelijks spierpijn van de training gisteren! Terwijl ik dacht dat ik veel te hard ging. *G*
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:15:07 #18
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_135468780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:00 schreef Hi_flyer het volgende:
Vraagje. Het valt me op dat ik op de loopband na +/- 20 minuten flinke pijn krijg in het holle gedeelte van de onderzijde van mijn rechtervoet. Vervolgens ben ik eens goed gaan opletten wat mijn voeten nu eigenlijk doen en ben ik wat geschrokken.
Mijn rechtervoet/been gedraagt zich behoorlijk anders dan de linker en maakt een soort slingerbeweging naar buiten. Ook staat mijn rechtervoet zo'n 30 graden verder naar buiten gedraaid dan de linker. Het ziet er dus niet uit en blijkbaar levert het blessures op. Waarschijnlijk loop ik al heel mijn leven zo, maar valt het pas op sinds ik hardloop.

Het lijkt me dus iets wat erg moeilijk te corrigeren is. Ik probeer het wel op de loopband (dan kan je ook lekker kijken naar je voeten zonder tegen een boom te lopen) door mijn rechterbeen naar binnen gedraaid te houden, maar heb dan het gevoel mijn been te forceren.

Fysio :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:24:42 #19
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_135468831
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:13 schreef Gogo83 het volgende:
Kijken wat de pijn veroorzaakt en je eventueel helpen bij het bijschaven van jertechniek lijkt mij wel iets voor een fysiotherapeut.. Heb je er buiten geen last van?

Heb trouwens dit keer nauwelijks spierpijn van de training gisteren! Terwijl ik dacht dat ik veel te hard ging. *G*
Ik heb er verder niet of nauwelijks last van, maar vraag me wel af hoe zoiets kan ontstaan. Ik snap nu ook waarom mijn finishfilmpjes er zo lachwekkend uit zien :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:47:27 #20
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_135469067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:24 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik heb er verder niet of nauwelijks last van, maar vraag me wel af hoe zoiets kan ontstaan. Ik snap nu ook waarom mijn finishfilmpjes er zo lachwekkend uit zien :P
quote:
Vraagje. Het valt me op dat ik op de loopband na +/- 20 minuten flinke pijn krijg in het holle gedeelte van de onderzijde van mijn rechtervoet.
lijkt mij dat je dan nog raarder gaat lopen omdat je je voet wil ontlasten.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:58:44 #21
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135469244
quote:

ik zou eerder naar een podoloog gaan dan naar een fysio
pi_135469796
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:27 schreef SEMTEX het volgende:
Deze is ook wel aardig, maar voor mij nog te hoog gegrepen.

http://www.everestmarathon.com/

SPOILER
pi_135469846
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:24 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

De complete ministry of silly walks zie je bij een willekeurige marathon voorbijkomen en ze lopen hem gewoon uit zonder problemen.
pi_135470002
quote:
Vraagje. Het valt me op dat ik op de loopband na +/- 20 minuten flinke pijn krijg in het holle gedeelte van de onderzijde van mijn rechtervoet.
De locatie klinkt als plantaire fasciitis (hielspoor).
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:44:03 #25
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_135470058
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De locatie klinkt als plantaire fasciitis (hielspoor).
Ik lees daar net iets over op een site van een podoloog :) Het lijkt of ze met deze klachten wat kunnen, maar ik schrik een beetje van hun tarieven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')