Ok ok, de indonesische chinees bedoelde ik natuurlijk. Waar je een nasi goreng "happy garden" haalt, met 1 plakje fricandeau, 1 plakje ham, 1 zo'n perfect glad gepocheerd ei, en 1 sateetje voor maar 6,75.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:23 schreef RobinOok het volgende:
Gepocheerde eieren van de Chinees? Pardon? Een Chinees die eieren pocheert? Waar?
Ik dacht altijd dat dat zo'n gefrituurd eitje wasquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:25 schreef Gripper het volgende:
Ok ok, de indonesische chinees bedoelde ik natuurlijk. Waar je een nasi goreng "happy garden" haalt, met 1 plakje fricandeau, 1 plakje ham, 1 zo'n perfect glad gepocheerd ei, en 1 sateetje voor maar 6,75.
De enige eitjes die ik daar ken zijn van die droge rubbere smakeloze lapjes. Geef mij maar een goed gepocheerd lelijk eitje hoor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ok ok, de indonesische chinees bedoelde ik natuurlijk. Waar je een nasi goreng "happy garden" haalt, met 1 plakje fricandeau, 1 plakje ham, 1 zo'n perfect glad gepocheerd ei, en 1 sateetje voor maar 6,75.
Klopt wel, maar een afhaalchinees kan ook gewoon best lekker zijn en die kennen we van jongs af aan en dat geeft iets extra's. Daarnaast kun je met een beetje quasi-Oosters knoeien in korte tijd best wat aardigs op je bord krijgen, terwijl het goed doen een heel ander verhaal is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom willen mensen hetzelfde maken als het voer van de afhaalchinees? Maak mooie gerechten, robin heeft daar een prachtige site over.
Iets moois cq lekkers maken is geen vraag van moeilijk, het is niet moeilijker een mooi en authentiek asiatisch gerecht te maken dan het maken van een copie van afhaalchinees van de rode muur of tong ah.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt wel, maar een afhaalchinees kan ook gewoon best lekker zijn en die kennen we van jongs af aan en dat geeft iets extra's. Daarnaast kun je met een beetje quasi-Oosters knoeien in korte tijd best wat aardigs op je bord krijgen, terwijl het goed doen een heel ander verhaal is.
Nee, niet gevacumeerd.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Tot hij ondooit is, zou zomaar 24 uur kunnen duren of nog langer afhankelijk van je koelkast (temp, hoe vol die staat, luchtcirculatie)
Heb je hem gevacumeerd of gewoon in plasticfolie?
Zou hem 48 uur ontdooien in de koelkast dan is hij iig ontdooit.
Gevacumeerd kan je hem ook in een waterbad leggen met koud leiding water, dan duur het een paar uur max
Het verschilt nogal per Chinees maar ik vind die eieren ook lekker. Het lijkt erop dat ze in de pan of frituur gegaan zijn maar toch gestoomed want ze zijn helemaal glad geen gebakken stukje eraan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat zo'n gefrituurd eitje was
Er wordt olie op lage temperatuur gebruiktquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:44 schreef mytec het volgende:
[..]
Het verschilt nogal per Chinees maar ik vind die eieren ook lekker. Het lijkt erop dat ze in de pan of frituur gegaan zijn maar toch gestoomed want ze zijn helemaal glad geen gebakken stukje eraan.
Ze hebben vele smaken, triest eigenlijk dat deze fabriekstaart beter is dan het gros van de banketbakkersquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:07 schreef ErkendFokker het volgende:
Vandaag coppenrath & Wiese appelcake geserveerd op de verjaardag, iedereen (en ik zelf ook) wat zeer enthousiast. Thans piet voor de tip
ja wilde eigenlijk chocoladetaart, maar hadden ze niet bij aldi en ook niet bij jumbo (coppenrath wiese)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze hebben vele smaken, triest eigenlijk dat deze fabriekstaart beter is dan het gros van de banketbakkers
Die kleine chocoladetaartjes van de Aldi NL zijn trouwens vreselijk lekker.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:52 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ja wilde eigenlijk chocoladetaart, maar hadden ze niet bij aldi en ook niet bij jumbo (coppenrath wiese)
Tipquote:Op maandag 27 januari 2014 11:34 schreef douche-eendje het volgende:
Haverwortel, wat ga ik daar eens mee maken (liefst vega). De handschoenen zijn al in huis
Ja dat sowieso. Maar nu nog verzinnen wat ik er verder mee moet gaan doen... ik heb werkelijk geen idee. Heb ze 1x eerder gegeten en dat was niet echt een succes.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tip
Onder een lopende kraan of in een bak water schillen
Koken en met een Hollandaise serveren? roerbakken met soya saus en sesamzaad? Stomen en serveren met citroenboter? Een soep van maken?quote:Op maandag 27 januari 2014 11:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja dat sowieso. Maar nu nog verzinnen wat ik er verder mee moet gaan doen... ik heb werkelijk geen idee. Heb ze 1x eerder gegeten en dat was niet echt een succes.
Ja dat had ik je al eens horen zeggen, daarom ging ik ook kijken of die er waren.. Maar helaas uitverkocht.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die kleine chocoladetaartjes van de Aldi NL zijn trouwens vreselijk lekker.
48 uur in de koelkast gelegd. Was erg goed te eten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Tot hij ondooit is, zou zomaar 24 uur kunnen duren of nog langer afhankelijk van je koelkast (temp, hoe vol die staat, luchtcirculatie)
Heb je hem gevacumeerd of gewoon in plasticfolie?
Zou hem 48 uur ontdooien in de koelkast dan is hij iig ontdooit.
Gevacumeerd kan je hem ook in een waterbad leggen met koud leiding water, dan duur het een paar uur max
Heel mooi te horen.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
48 uur in de koelkast gelegd. Was erg goed te eten.
Ja ik heb ook handschoenen ervoor liggenquote:Op maandag 27 januari 2014 12:23 schreef Isegrim het volgende:
Als haverwortel net als schorseneren is: ik doe gewoon chirurgenhandschoentjes aan voor het schillen.
Ik heb een biologisch groente/fruit-abonnement waar regelmatig de oude & vergeten groenten van het seizoen ook in zitten. Erg leuk, je gaat er toch veel gevarieerder door koken.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Een leuke oude groente, mooi dat daar nog steeds mensen warm voor worden.
Wij hebben dat ook.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb een biologisch groente/fruit-abonnement waar regelmatig de oude & vergeten groenten van het seizoen ook in zitten. Erg leuk, je gaat er toch veel gevarieerder door koken.
Ja heerlijk. (lekker offtopic dit) maar ik heb de vitatas inmiddels al een paar jaar, daarvoor Odin. Het is voor mij echt de ideale manier om veel variatie in mijn eten te krijgen zonder dat ik echt een hele opgave heb aan het verzinnen van het avondeten. Er is nu alvast een wekelijkse basis van groenten waar ik mee aan de slag kan.quote:
Wat een leuk iets, ben meteen al aan het kijken voor een abo hier in de buurt. Mag ik vragen waarom je bent overgestapt?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:40 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja heerlijk. (lekker offtopic dit) maar ik heb de vitatas inmiddels al een paar jaar, daarvoor Odin. Het is voor mij echt de ideale manier om veel variatie in mijn eten te krijgen zonder dat ik echt een hele opgave heb aan het verzinnen van het avondeten. Er is nu alvast een wekelijkse basis van groenten waar ik mee aan de slag kan.
Ja hoor, heel goed. Maar laat het niet te lang ingevroren. Je zou er ook vandaag van kunnen eten en er later kroketten van kunnen maken.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:09 schreef sirdanilot het volgende:
Ik maak nu 1 kilo stoofvlees. Is het mogelijk om een deel in te vriezen? Ik vind het nogal wat om in mn ééntje 1 kilo vlees weg te werken
quote:Op maandag 27 januari 2014 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja hoor, heel goed. Maar laat het niet te lang ingevroren. Je zou er ook vandaag van kunnen eten en er later kroketten van kunnen maken.
shepherd's piequote:Op maandag 27 januari 2014 16:13 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Of verstoppen onder pasteideeg met aardappelpuree, heerlijk
Het weekwater van de bonen zou ik een paar keer verversen, en de bonen spoelen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:03 schreef vivelafete het volgende:
Ik heb gisteravond zwarte bonen in de week gezet en ik wil van het overgebleven vocht een soep maken. Nu lees ik her en der dat mensen het weekvocht weggooien en in vers water de bonen koken.
Is het nodig om dit vocht weg te doen en met vers water te beginnen of kan ik gewoon in het weekvocht de bonen koken en er daarna soep van maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |