bronquote:Tientallen homoseksuelen zijn in het noorden van Nigeria opgepakt. Dat hebben mensenrechtenactivisten dinsdag gezegd. De activisten vrezen dat de vervolging van homoseksuelen alleen maar toeneemt nu de Nigeriaanse president Goodluck Jonathan maandag een wet heeft ondertekend die onder andere het homohuwelijk en het drijven of bezoeken van een homoclub, -vereniging of -organisatie strafbaar stelt....lees rest in bron..
quote:Op maandag 13 januari 2014 18:15 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb je bron niet gelezen maar je TT past niet bij je OP
Ze verbieden homoseksualiteit niet alleen concrete uitingen daar van
Het is nogal een verschil hoorquote:
Het idee is juist dat niet iedereen hetzelfde hoeft te denken, ik snap dat het een moeilijk concept is.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:
Dus als Nederland tegen Nigeria moet tijdens het WK, dan spelen we niet omdat we vinden dat andere landen net zo moeten denken als wij?
Dat is mijn idee ook ja.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het idee is juist dat niet iedereen hetzelfde hoeft te denken, ik snap dat het een moeilijk concept is.
Sorry maar om dit bericht zullen de meeste homo's toch ook wel kunnen lachen. Zo slecht dat het grappig is enzo.quote:
Ik denk niet dat het grappig is als je onderdeel bent van een groep die altijd wel ergens vervolgd worden om hun geaardheid en ook steeds vaker in Nederland anders behandeld wordenquote:Op maandag 13 januari 2014 18:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Sorry maar om dit bericht zullen de meeste homo's toch ook wel kunnen lachen. Zo slecht dat het grappig is enzo.
Je snapt het nog steeds niet; Het idee is juist dat niet iedereen hetzelfde hoeft te denken.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:24 schreef El_Matador het volgende:
Dat is mijn idee ook ja.
Maar als je de ophef om Sochi hoort, is dit de lijn die men voorstaat.
Zo mooiquote:Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Afrikaanse uitleg van hommo's
Ik snap het heel goed. Dat idee is wellicht jouw idee en het mijne, maar de antihomohouding van de Russen is de reden voor de ophef van Nederland over een sportevenement.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet; Het idee is juist dat niet iedereen hetzelfde hoeft te denken.
Nee, je snapt het niet. Rusland legt hetzelfde denken aan individuen juist op, en Nederland protesteert daar tegen.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:
Ik snap het heel goed. Dat idee is wellicht jouw idee en het mijne, maar de antihomohouding van de Russen is de reden voor de ophef van Nederland over een sportevenement.
Rusland heeft haar wetten, haar cultuur, haar ideeen en haar beslissingsrecht.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. Rusland legt hetzelfde denken aan individuen juist op, en Nederland protesteert daar tegen.
Van blauwe ogen krijg je geen aids.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:42 schreef Ferdo het volgende:
Dit is hetzelfde als het hebben van blauwe ogen verbieden.
Seks verbieden dan, opgelost slotje.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:42 schreef Chai het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[..]
Van blauwe ogen krijg je geen aids.
Je snapt geloof ik niet helemaal het verschil tussen een land en een individu.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:40 schreef El_Matador het volgende:
Rusland heeft haar wetten, haar cultuur, haar ideeen en haar beslissingsrecht.
Daar hebben wij als Nederlanders die misschien die ideeen, wetten niet aanstaan, toch geen reet over te zeggen? Net als hier met Nigeria?
Ja gezien de situatie in Afrika blijkt maar weer dat je als hetero geen aids kan oplopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:42 schreef Chai het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[..]
Van blauwe ogen krijg je geen aids.
In africa lopen ze wel op gekkere manieren AIDS op, wel eens documentaire gezien, waar het halve dorp scarifications kreeg aangemeten met het zelfde scheermesje.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Seks verbieden dan, opgelost slotje.
Wtf, wat?quote:Op maandag 13 januari 2014 18:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
In africa lopen ze wel op gekkere manieren AIDS op, wel eens documentaire gezien, waar het halve dorp scarifications kreeg aangemeten met het zelfde scheermesje.
Herkoloniseren en de knoet erover, daarnaast alle grondstoffen ophalen, daar kunnen die zwartjes toch niet mee omgaan.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
En wat zeggen de rechtse Fok!kers dan?
Christendom/Islam is Vrede!
Ongelooflijk dat die 2 godsdiensten Afrika teisteren.
Het kan nog gekker, in Zuidafrika denken heel veel mannen dat wanneer je AIDS hebt, en 5 keer een baby neukt je er vanaf bent, no joke.quote:
Juist door kolonisatie is Afrika deels christelijk geworden. Al die 3 Abrahamtische godsdiensten veroordelen homoseksualiteit, dus daar heb je het probleem al.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Herkoloniseren en de knoet erover, daarnaast alle grondstoffen ophalen, daar kunnen die zwartjes toch niet mee omgaan.
Bewijs dat het niet werkt?quote:Op maandag 13 januari 2014 18:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het kan nog gekker, in Zuidafrika denken heel veel mannen dat wanneer je AIDS hebt, en 5 keer een baby neukt je er vanaf bent, no joke.
Ik heb het geprobeerd, maar me klabanus is er toch afgevallen.quote:
Maar dat heeft niets met homoseksualiteit te maken. Juist doordat Europeanen (niet de Nederlanders, deze hebben slechts een klein minirijkje gehad) Afrika hebben gekoloniseerd, is Afrika deels christelijk geworden. En vanuit dat oogpunt verbiedt men homoseksualiteit. De Arabieren hebben tegelijkertijd ook hun mooie Islam verspreid, waardoor Afrika gevangen tussen 2 Abrahamistische godsdiensten, die homoseksualiteit veroordelen, is.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je ziet in Zuid Afrika wat er gebeurt als er negers aan de macht komen, niets dan ellende, Zimbabwe zelfde verhaal.
Dat blijft een klassieker.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hebben ze geleerd van ons, of beter gezegd dat complete idioten van de meest corrupte kerk ooit, de Evangelische pinkstergemeenten, afkomstig uit het land van de totale waanzin: de V.S.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En scammen. En een phishverbod lijkt me ook wel iets.quote:
Nou ja, het gaat natuurlijk om een land in een continent dat in de loop der jaren al niet bepaald het toonbeeld van beschaving was en is, dus in dat licht gezien past dit verbod nog wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:21 schreef MrGuma het volgende:
Ik zie de mensheid beetje bij beetje, jaar bij jaar steeds meer de afgrond in kieperen. Zonde.
Diefstal, moord en corruptie zijn toegestaan en worden zelfs aangemoedigd door de religieuze leiders blijkbaar, want men is oh zo vroom en religieus, seks is verboten, maar oplichting, fraude, moord, diefstal, geweld is gemeengoed overal waar kerken zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En scammen. En een phishverbod lijkt me ook wel iets.
[..]
Nou ja, het gaat natuurlijk om een land in een continent dat in de loop der jaren al niet bepaald het toonbeeld van beschaving was en is, dus in dat licht gezien past dit verbod nog wel.
Door het hebben van een blanke huidskleur en blauwe ogen, gaat wel de prijs van een taxirit flink omhoog, wordt zeg maar vertienvoudigd. Dus in zekere zin word je bestraft daar als je blauwe ogen hebt.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:42 schreef Ferdo het volgende:
Dit is hetzelfde als het hebben van blauwe ogen verbieden.
Wat heb jij een bekrompen en valse zienswijze.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets met homoseksualiteit te maken. Juist doordat Europeanen (niet de Nederlanders, deze hebben slechts een klein minirijkje gehad) Afrika hebben gekoloniseerd, is Afrika deels christelijk geworden. En vanuit dat oogpunt verbiedt men homoseksualiteit. De Arabieren hebben tegelijkertijd ook hun mooie Islam verspreid, waardoor Afrika gevangen tussen 2 Abrahamistische godsdiensten, die homoseksualiteit veroordelen, is.
Is al zo´n beetje overal verboden.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Seks verbieden dan, opgelost slotje.
Nog zo iemand met een verknipte zienswijze.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
(het enige waar religieuzen goed in zijn, vechten. )
Ik geloof in God, in reincarnatie, maar ik heb een enorme afkeer van kerken. Kerken prediken het woord van God namelijk niet, maar het woord van de overheid, de regering.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nog zo iemand met een verknipte zienswijze.
Ongetwijfeld. Maakt mijn ideeën van de wereld er niet beter op. Laat het hooguit iets minder 'sterk' dalen. Spijtig dat er zulke dingen gebeuren.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En scammen. En een phishverbod lijkt me ook wel iets.
[..]
Nou ja, het gaat natuurlijk om een land in een continent dat in de loop der jaren al niet bepaald het toonbeeld van beschaving was en is, dus in dat licht gezien past dit verbod nog wel.
quote:Op maandag 13 januari 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:
Dus als Nederland tegen Nigeria moet tijdens het WK, dan spelen we niet omdat we vinden dat andere landen net zo moeten denken als wij?
Staan mensen er wel eens bij stil, dat wanneer je religie in zijn geheel doet verdwijnen, de wereld waarschijnlijk een mooiere plek wordt?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik geloof in God, in reincarnatie, maar ik heb een enorme afkeer van kerken. Kerken prediken het woord van God namelijk niet, maar het woord van de overheid, de regering.
God houdt niet van corruptie en niet van farizeeers en de kerk van nu is niet meer dan de farizeeers van destijds, die verantwoordelijk zijn voor de dood van Jezus.
Staan mensen er wel eens bij stil, dat wanneer je geweld in zijn geheel laat verdwijnen, de wereld zeker een veel mooiere plek wordt?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Staan mensen er wel eens bij stil, dat wanneer je religie in zijn geheel doet verdwijnen, de wereld waarschijnlijk een mooiere plek wordt?
Uiteindelijk zou het het meest optimaal zijn wanneer de mensheid in zijn geheel verdwijnt.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Staan mensen er wel eens bij stil, dat wanneer je geweld in zijn geheel laat verdwijnen, de wereld zeker een veel mooiere plek wordt?
Zo, dan is mijn essay nog mild.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Beter juist dekolonialiseren en alle Amerikanen met hun Bijbel (die ze toch alleen maar misbruiken voor geldelijk gewin en macht, ze vervloeken de Ware God en Jezus dagelijks met hun spotternij en verering van Mammon) moeten oprotten.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Herkoloniseren en de knoet erover, daarnaast alle grondstoffen ophalen, daar kunnen die zwartjes toch niet mee omgaan.
Wel raar dat je dan van alle dingen die je je kunt bedenken religie noemt.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:40 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Uiteindelijk zou het het meest optimaal zijn wanneer de mensheid in zijn geheel verdwijnt.
Een Zegen voor PanchaMama, Moeder Aarde. We zijn al met teveel.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:41 schreef Leonos het volgende:
Terecht. Als iedereen homo is, sterft de mensheid uit.
Zal vast niet gerelateerd zijn aan de post van diegene die ik heb gequote.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel raar dat je dan van alle dingen die je je kunt bedenken religie noemt.
Ik weet het wel zeker.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Staan mensen er wel eens bij stil, dat wanneer je religie in zijn geheel doet verdwijnen, de wereld waarschijnlijk een mooiere plek wordt?
Ivo O en Joris D. hebben geen AIDS, begrijp ik?quote:Op maandag 13 januari 2014 18:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het kan nog gekker, in Zuidafrika denken heel veel mannen dat wanneer je AIDS hebt, en 5 keer een baby neukt je er vanaf bent, no joke.
Dit.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist door kolonisatie is Afrika deels christelijk geworden. Al die 3 Abrahamtische godsdiensten veroordelen homoseksualiteit, dus daar heb je het probleem al.
Het ging goed voordat de Mzunga-Mzunga* arriveerden.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je ziet in Zuid Afrika wat er gebeurt als er negers aan de macht komen, niets dan ellende, Zimbabwe zelfde verhaal.
Ging enorm, voorlopig gaat het niet zo, zou jij trouwens niet naar Bolivia emigreren?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het ging goed voordat de Mzunga-Mzunga* arriveerden.![]()
* De blanke man in het Swahili
Ik ben nu in Mexico, dus redelijk in de buurt.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ging enorm, voorlopig gaat het niet zo, zou jij trouwens niet naar Bolivia emigreren?
Evangelical Christianityquote:It also warns that anyone who registers, operates or participates in gay clubs, societies and organisations or who directly or indirectly makes a public show of a same-sex relationship will break the law. Punishment is up to 10 years in prison, it adds.
Al Jazeera English
De Evangelische kerken zijn opgezet door de CI@ om het volk in toom te houden. Aangezien de meeste mensen erg dom zijn, wereldwijd een euvel, is de opzet goed geslaagd.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Evangelical Christianity![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nog meer zendelingen naar zwart-Afrika!
Zullen die Evangelicals in Amerika wel jaloers zijn...de Afrikanen krijgen voor elkaar wat hen als Evangelicals in Amerika niet lukt.
"Indirectly makes a public show of a same-sex relationship will break the law and punishment is up to 10 years in prison"Hopen dat daar niet zoals in andere delen van de wereld vrienden ook weleens hand in hand lopen
Ik ben van mening dat de regering, of welke regering dan ook, homoseksualiteit niet moet promoten (zoals soms in Nederland een beetje het geval is), maar ook niet moet verbieden. Zeden en seks dient iets te zijn waar de staat zich niet mee moet bemoeien. Promotie ervan is net zo goed bemoeizucht als een verbod erop.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:17 schreef Baklava95 het volgende:
Ik vind die hele verbod op homoseksualiteit echt goed.![]()
![]()
![]()
Ze mogen het van mij ook in Turkije verbieden.![]()
![]()
![]()
Verbieden dat onzedelijke gedrag.![]()
![]()
![]()
Ik zie een nieuw tv-programma voor me: Geer en Goor in Uganda.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:58 schreef Zienswijze het volgende:
Het christelijke Uganda heeft onlangs ook al anti-homowetten aangenomen. Er staat levenslange gevangenisstraf op.
http://www.nu.nl/buitenland/3659220/uganda-neemt-antihomowet.html
Bijkomend voordeel; de show is na 2 afleveringen voorbij.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zie een nieuw tv-programma voor me: Geer en Goor in Uganda.
Ik ben van mening dat het onder blank bewind veel beter was geweest, we hadden daar nooit weg moeten gaan.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:25 schreef Rezania het volgende:
Weer? Trouwens beetje raar dat die landen zich de verkeerde kant op ontwikkelen.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:54 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het onder blank bewind veel beter was geweest, we hadden daar nooit weg moeten gaan.
Kan je wel emo.giffen maar het is de waarheid.quote:
Nee, dus. Je weet hoeveel mensen er vermoord zijn in Belgisch Congo?? Er zijn goede leiders in Afrika maar die worden door het westen vermoord bijv. Gadaffi, Lumumba en Sankaraquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Kan je wel emo.giffen maar het is de waarheid.
de Afrikaanse Chequote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:18 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nee, dus. Je weet hoeveel mensen er vermoord zijn in Belgisch Congo?? Er zijn goede leiders in Afrika maar die worden door het westen vermoord bijv. Gadaffi, Lumumba en Sankara
http://www.dewereldmorgen(...)f-op-15-oktober-1987
Zegt iemand die koloniaal bestuur wil, misschien ook even moeite doen het artikel te lezen? Sankara maakte einde aan de honger in Burkino Faso, het was toen volledig onafhankelijk van buitenlandse hulp. En hij werd vermoord door Frankrijkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
de Afrikaanse Che
Genoeg gelezen, als je hem adoreert ben je ook een klapmongool. Maar aan je UI gezien ben je een communist dus een hoop intelligentie kan ik niet verwachten.
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de regering, of welke regering dan ook, homoseksualiteit niet moet promoten (zoals soms in Nederland een beetje het geval is), maar ook niet moet verbieden. Zeden en seks dient iets te zijn waar de staat zich niet mee moet bemoeien. Promotie ervan is net zo goed bemoeizucht als een verbod erop.
Het is gewoon irrelevant en wordt normaliter gebruikt als afleiding voor binnenlandse problematiek (in Nigeria ligt dit er wel erg dik boven op, want dit is een 100% faalstaat in zo´n elk opzicht).
In het begin van de Sovjet-Unie en in Albanie was seksualiteit vrij, het was gewoon geen onderwerp vaan discussie voor de staat. Er zijn belangrijke zaken waar je je als staat mee dient te bemoeien en Nigeria is een tyfuszooi (ook door de olie-boringen), ga je daar mee bemoeien, voldoende zaken die niet of slecht geregeld zijn in Nigeria, maar laat seksualiteit over aan de verantwoordelijkheid van de burgers.
En schop alle reli-idioten (Evangelisch en Moslim) het land uit, die verzieken het land namelijk behoorlijk (en zijn levensgevaarlijk met hun aanslagen overal). Creer een atheistische staat met vrijheid van geloof (maar geloof binnenshuis, niet in kerken en moskeeen).
Een atheistische staat wil niet zeggen dat zijn inwoners dat zijn.quote:
Ik bedoelde meer op het feit dat mensen hun religie alleen thuis mogen beleven. Moskeeën en kerken zijn verboden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een atheistische staat wil niet zeggen dat zijn inwoners dat zijn.
Je kunt toch ook gewoon thuis bidden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:00 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer op het feit dat mensen hun religie alleen thuis mogen beleven. Moskeeën en kerken zijn verboden.![]()
In een Moskee moet je eigenlijk bidden als het dichtbij huis is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:07 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon thuis bidden.
LBK is een communist,quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:00 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer op het feit dat mensen hun religie alleen thuis mogen beleven. Moskeeën en kerken zijn verboden.![]()
Dat wist ik al en ik ben een Shariah-aanhanger. Ik ben voor invoering van de Shariah in de islamitische wereld.quote:
Van wie moet dat?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:10 schreef Baklava95 het volgende:
In een Moskee moet je eigenlijk bidden als het dichtbij huis is.
Als een Moskee bijv.. 5 km verder weg is, dan mag je wel thuis bidden.
Nee hoor. God heeft mij verzekerd dat hij net iets te volwassen is om daar moeilijk over te doen. Dat gedoe in de moskee is alleen maar bedoelt om een vinger in de pap te houden door de mensen die het geloof gebruiken voor eigen gewin.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dan is het ook geen probleem als er geen moskeeën zijn. Tenslotte mag je dan thuis bidden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Van wie moet dat?
Gewoon binnenshuis houden.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee hoor. God heeft mij verzekerd dat hij net iets te volwassen is om daar moeilijk over te doen. Dat gedoe in de moskee is alleen maar bedoelt om een vinger in de pap te houden door de mensen die het geloof gebruiken voor eigen gewin.
Laat maar.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dan is het ook geen probleem als er geen moskeeën zijn. Tenslotte mag je dan thuis bidden.
Goedzo, dat was de bedoelingquote:
Gelukkig dat Afrikanen pre-Abraham pro-homo waren.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist door kolonisatie is Afrika deels christelijk geworden. Al die 3 Abrahamtische godsdiensten veroordelen homoseksualiteit, dus daar heb je het probleem al.
quote:Nigeria arrests dozens as anti-gay law comes into force
Legislation outlaws same-sex marriages with 14-year jail penalty and up to 10 years for membership of gay rights organisations
Dozens of gay men are reported to have been arrested across northern Nigeria as police begin to enforce punitive new laws that criminalise same-sex marriages and membership of gay rights organisations.
The legislation, condemned by the US secretary of state, John Kerry, and human rights groups in Europe, has come into force shortly after the Ugandan parliament passed an Anti-Homosexuality Act.
Last week Nigeria's president, Goodluck Jonathan, signed the Same Sex Marriage Prohibition Act, which provides penalties of up to 14 years in jail for a gay marriage and up to 10 years' imprisonment for membership or encouragement of gay clubs, societies and organisations.
His spokesman, Reuben Abati, said: "This is a law that is in line with the people's cultural and religious inclination. So it is a law that is a reflection of the beliefs and orientation of Nigerian people … Nigerians are pleased with it."
Dorothy Aken'Ova, executive director of the country's International Centre for Reproductive Health and Sexual Rights, said that the legislation, hailed the "Jail the Gays" law, had led to mass arrests. Police in Bauchi state, she claimed, had a list of 168 purportedly gay men, of whom 38 had been arrested.
The laws, she cautioned, will endanger medical programmes combating HIV-Aids in the gay community. Nigeria has the second-largest HIV epidemic globally with an estimated 3.4 million people living with HIV.
Responding to the spread of anti-gay legislation,Kerry said: "The United States is deeply concerned by Nigeria's enactment of the Same Sex Marriage Prohibition Act. Beyond even prohibiting same-sex marriage, this law dangerously restricts freedom of assembly, association and expression for all Nigerians.
"[The law] is inconsistent with Nigeria's international legal obligations and undermines the democratic reforms and human rights protections enshrined in its 1999 constitution," he added.
"People everywhere deserve to live in freedom and equality. No one should face violence or discrimination for who they are or who they love."
The London-based Human Dignity Trust, which supports legal actions around the world aimed at overturning anti-gay legislation, criticised both the Nigerian and Ugandan acts.
Jonathan Cooper, the trust's chief executive, has described the Ugandan legislation as "a bleak day for human rights. The bill undermines Uganda's human rights protection, breaches its international treaty obligations and violates Uganda's own constitution".
One of the men whose legal challenges the trust supported, Roger Jean-Claude Mbede, 34, died this week after being removed from hospital by his family. He had been jailed in Cameroon for sending a text message to another man saying: "I'm very much in love with you".
Mbede, whose case was highlighted by the Guardian in 2012, was subsequently declared a prisoner of conscience by Amnesty International.
His lawyer, Alice Nkom, said: "[Mbede's] family said he was a curse for them and that we should let him die."
The Guardian
Geniaal inderdaad. Je zou haast denken dat het acteerwerk is, maar neequote:Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nee, het is gelul, populistisch dronkemans café-gezwets, kameraad.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Kan je wel emo.giffen maar het is de waarheid.
Treurig om te zien inderdaad, maar op zich begrijpelijk als je bedenkt dat sommigen na een paar maanden van gevangenschap al aan het stockholmsyndroom leiden en Afrikanen al eeuwen leven onder het juk van imperialisten.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hebben ze geleerd van ons, of beter gezegd dat complete idioten van de meest corrupte kerk ooit, de Evangelische pinkstergemeenten, afkomstig uit het land van de totale waanzin: de V.S.
Jammer dat gans Afrika lijkt te leiden aan het Stockholm-syndroom (hier in Centraal-Amerika is het helaas al niet anders) en het geloof van de plunderaars en de moordenaars, de Europeanen en de Noord-Amerikanen overneemt.![]()
Van oorsprong, voor de komst van de Europeanen, was Afrika tof. Nu is het een broeinest van fundi-idioot Evangelisme en idioot door corrupte sjeiks gesponsoorde Islam, die dan weer gezellig tegen elkaar gaan vechten natuurlijk (het enige waar religieuzen goed in zijn, vechten.)
Omdat alle Afrikaanse landen nog altijd in de handen van corrupte Europese regimes zoals Frankrijk zijn. In Sénégal zie je dit, in Mali. Officieel zijn ze onafhankelijk, maar goed officieel is de V.S. ook een democratie.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:18 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nee, dus. Je weet hoeveel mensen er vermoord zijn in Belgisch Congo?? Er zijn goede leiders in Afrika maar die worden door het westen vermoord bijv. Gadaffi, Lumumba en Sankara
http://www.dewereldmorgen(...)f-op-15-oktober-1987
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |