abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 16:04:15 #1
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
  maandag 13 januari 2014 @ 16:05:25 #2
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135439804
Wat denken jullie?

Zal Jabhat al Nusra met ISIS het gevecht aangaan?

Al-Golani en Al-Baghdadi zouden met elkaar strijden om de leiding in het Emiraat Syri van de toekomst ( _O- )

http://english.al-akhbar.(...)-over-levant-emirate
  maandag 13 januari 2014 @ 16:06:32 #3
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135439852
Syrische regeringsleger rukt op tegen terroristen in de stad Darayya ten zuiden van Damascus

http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13921023001124
  maandag 13 januari 2014 @ 16:07:05 #4
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135439883
In Jobar:

De gevacueerde burgers (soennieten, sjiieten, alawieten, Christenen, Druzen, Koerden) uit de stad Adra gered door het Syrische Arabische Leger:

(Nogmaals zien!)
  maandag 13 januari 2014 @ 16:11:09 #5
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135440075
Syrische Arabische Leger - Speciale Eenheden (nieuw) promo:

Nieuwe kaart van de situatie in Aleppo:

De ring sluit langzaam af, de terroristen erbinnen zijn ISIS en VSL/FSA.... De Islamitisch Front-terroristen staan buiten de stad en zijn niet gewend met elkaar te vechten... :N ... :Y

De saillant van het Leger moet vanuit Westelijke gedeelte naar basis 80. Dan zullen uit oud-Aleppo ISIS en VSL samen moeten terugtrekken naar de gesloten gedeelten en het Leger daar van zuiden intrekken. :Y *O*
  maandag 13 januari 2014 @ 16:16:03 #6
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135440312

De door terroristen van ISIS en VSL in augustus 2013 uit het gouvernement Latakia bij hun operaties ontvoerde kinderen, veelal wezen omdat moeders vermoord en verkracht werden, vaders deels als soldaten gesneuveld.

Voornamelijk Alawitische en Christelijke kidnapslachtoffers dit.
pi_135440358
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:05 schreef Veldkamp het volgende:
Wat denken jullie?

Zal Jabhat al Nusra met ISIS het gevecht aangaan?

Al-Golani en Al-Baghdadi zouden met elkaar strijden om de leiding in het Emiraat Syri van de toekomst ( _O- )

http://english.al-akhbar.(...)-over-levant-emirate
Ik denk niet dat Jabhat al Nusra met ISIS gaan vechten, waarom zouden ze dat wel doen ?

Ze delen namelijk vrijwel exact dezelfde belangen. Het enige verschil is dat Jabhat al Nusra voor alsnog zich meer richt op Assad en zijn troepen dan een islamitische staat te creren.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:19:09 #8
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135440466
Voor de tweede nacht protesteren gesoleerde en ingesloten Palestijnen en Palestijnse jongeren in het PA vluchtelingenkamp Yarmouk bij Damascus tegen de terroisten van VSL en JAN die zich in Yarmouk verscholen houden en de burgers erbinnen uithongeren en geen voorraden binnenlaten door constante gevechten....

Naast PFLP-GC en PLO maken nu zelfs delen van Hamas (vooral de gewapende tak) en andere Palestijnen volop deel uit van de Assad-sympathisanten.

De Palestijnen binnen Syri zijn slechts voor een klein deel ten prooi gevallen aan takfiri-salafisme en radicaal-islamistische ideologie. De meesten zijn gematigder of seculier en willen dat Syri hen blijft steunen.

De Palestijnen van Yarmouk als burgers haten nu de opstandelingen. De hongersnood is enorm.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:21:16 #9
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135440570

De vrouwelijke NDF-vrijwilligers met hun wapens in het gouvernement Hama op wacht. :Y :* :* O+
pi_135440611
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:21 schreef Veldkamp het volgende:
[ afbeelding ]

De vrouwelijke NDF-vrijwilligers met hun wapens in het gouvernement Hama op wacht. :Y :* :* O+
Zonde, vrouwen horen niet te vechten.
pi_135440697
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:19 schreef Veldkamp het volgende:
Voor de tweede nacht protesteren gesoleerde en ingesloten Palestijnen en Palestijnse jongeren in het PA vluchtelingenkamp Yarmouk bij Damascus tegen de terroisten van VSL en JAN die zich in Yarmouk verscholen houden en de burgers erbinnen uithongeren en geen voorraden binnenlaten door constante gevechten....

[ afbeelding ]

Naast PFLP-GC en PLO maken nu zelfs delen van Hamas (vooral de gewapende tak) en andere Palestijnen volop deel uit van de Assad-sympathisanten.

De Palestijnen binnen Syri zijn slechts voor een klein deel ten prooi gevallen aan takfiri-salafisme en radicaal-islamistische ideologie. De meesten zijn gematigder of seculier en willen dat Syri hen blijft steunen.

De Palestijnen van Yarmouk als burgers haten nu de opstandelingen. De hongersnood is enorm.
Isral popt de champagne.
pi_135440876
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwa, zij hebben natuurlijk het meeste te vrezen van een takfiri overname...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_135440979
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Mwa, zij hebben natuurlijk het meeste te vrezen van een takfiri overname...
Iedereen die niet de gedachten van de jihadistische salafisten deelt moet vrezen voor de takfiri overname.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:30:36 #14
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135441032
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mag dat niet van jou?

Bij mij liever ook niet. Ik houd van mooie gelakte nagels bij Arabische vrouwen. Die worden zo te rafelig en gebroken.

Maar goed.

Alles voor al-Watan en al-Wataniyeh! :Y O+

En zeg nu zelf, staat dit legerpakje ze slecht?

pi_135441105
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Mag dat niet van jou?

Bij mij liever ook niet. Ik houd van mooie gelakte nagels bij Arabische vrouwen. Die worden zo te rafelig en gebroken.

Maar goed.

Alles voor al-Watan en al-Wataniyeh! :Y O+
Ik ga niemand iets verbieden. Als een vrouw graag wil vechten, dan moet ze dat doen.

Maar ik heb het liever niet. Ik ben van mening dat de vrouw een te mooi schepsel is om te vechten, mannen moeten vechten.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:34:37 #16
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135441244
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ga niemand iets verbieden. Als een vrouw graag wil vechten, dan moet ze dat doen.

Maar ik heb het liever niet. Ik ben van mening dat de vrouw een te mooi schepsel is om te vechten, mannen moeten vechten.
pi_135441302
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:34 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Schatje inderdaad.
pi_135441336
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef Veldkamp het volgende:

Nieuwe kaart van de situatie in Aleppo:

[ afbeelding ]

Wat opmerkingen:

De kaart klopt niet helemaal ten noorden van base 80. de route naar Al-Naqqarin is ook in handen van het leger. Dat is nu niet goed zichtbaar. Ook zou er daarvandaan terrein zijn gewonnen in Hanano, maar dat kan ik niet bevestigen.

Tot slot hoor ik net via Ziad dat het industrieterrein is ingenomen, dat zou mooi zijn als het waar is (dan kan de gevangenis ontzet worden).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 13 januari 2014 @ 16:43:14 #19
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135441640
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:36 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wat opmerkingen:

De kaart klopt niet helemaal ten noorden van base 80. de route naar Al-Naqqarin is ook in handen van het leger. Dat is nu niet goed zichtbaar. Ook zou er daarvandaan terrein zijn gewonnen in Hanano, maar dat kan ik niet bevestigen.

Tot slot hoor ik net via Ziad dat het industrieterrein is ingenomen, dat zou mooi zijn als het waar is (dan kan de gevangenis ontzet worden).
Eens.

Industriestad Sheikh Najjaf? Helemaal? Is wel optimistisch hoor.

Basis 80 heeft uitvalsroute?

Deze kaart is de beste die er is. Meer heb ik niet.
pi_135441990
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:43 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Eens.

Industriestad Sheikh Najjaf? Helemaal? Is wel optimistisch hoor.

Basis 80 heeft uitvalsroute?

Deze kaart is de beste die er is. Meer heb ik niet.
Nee Hanano basis is in Midan blijkbaar... Nou ja, in elk geval het platteland dan.
pi_135442496
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:34 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mijn foto met die vlag is mooier. :Y)
pi_135442541
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Mijn foto met die vlag is mooier. :Y)
Pics
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Miloević (1941-2006)
pi_135442817
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Pics
2
  maandag 13 januari 2014 @ 17:42:22 #24
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135443932
Hoe staat het eigenlijk met alle historische gebouwen en oude bezienswaardigheden in Syri? Zijn die ondertussen al met de grond gelijk gemaakt door de terroristen? -O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135444571
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In een ideale wereld zou niemand moeten vechten, ook mannen niet. Want voor mannen kan een oorlog minstens net zo zwaar zijn.

Maar deze NDF vrijwilligers zijn nou eenmaal nodig. Syri is een groot land en het Syrische leger is niet groot genoeg om overal te kunnen zijn.
pi_135444585
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

1: Het is niet omdat zo,n twitteraar dat aan het beweren is dat het dan ook echt zo is.

2: ISIS en Saoedi Arabi zijn elkaars vijanden, in de ogen van ISIS zijn de Saoedi,s ongelovige honden.
Dat heeft de twitteraar ook helemaal niet beweerd. Wat beweerd wordt is dat een Iraakse voormalige Baath-officier achter ISIS zit. Verder zijn er veel meer dingen die spelen.

Ik zou zeggen lees het stuk vooral zelf. Veldkamp haalt er alleen datgene uit wat in zijn straatje past.
pi_135444959
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

In een ideale wereld zou niemand moeten vechten, ook mannen niet. Want voor mannen kan een oorlog minstens net zo zwaar zijn.

Maar deze NDF vrijwilligers zijn nou eenmaal nodig. Syri is een groot land en het Syrische leger is niet groot genoeg om overal te kunnen zijn.
Dat weerlegd het feit niet dat ik "vechten" geen werk vind voor "mooie" vrouwen. Ik zet er nu "mooie" bij omdat er vrouwen bestaan die je graag direct het slachtveld op wil sturen.
pi_135445018
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:59 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Dat heeft de twitteraar ook helemaal niet beweerd. Wat beweerd wordt is dat een Iraakse voormalige Baath-officier achter ISIS zit. Verder zijn er veel meer dingen die spelen.

Ik zou zeggen lees het stuk vooral zelf. Veldkamp haalt er alleen datgene uit wat in zijn straatje past.
Dat een Baath-Officier achter ISIS zit lijkt mij een stuk aannemelijker dan dat de Saoedi,s ISIS in Syri steunen.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:22:18 #29
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135445381
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het is een Judeo-raafidi-wahhabitisch complot om Firefly te trollen denk ik.
_O- _O- _O-
  maandag 13 januari 2014 @ 18:24:39 #30
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135445465
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat een Baath-Officier achter ISIS zit lijkt mij een stuk aannemelijker dan dat de Saoedi,s ISIS in Syri steunen.
Ik hoop echt niet dat een Baathist achter ISIS zit.

Dat betekent dus dat ISIS Arabisch nationalistisch en waarschijnlijk ook anti-Koerdisch is.

Terwijl nationalisme te strengste verboden is in de Islam.

Dat een baathist achter ISIS zit vind ik echt bullshit.
pi_135445526
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:24 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat ISIS Arabisch nationalistisch en waarschijnlijk ook anti-Koerdisch is.

Moorden tegen onschuldige burgers is ook verboden in de islam, en dat doet ISIS op grote schaal.

Dan kan dat Nationalisme er ook nog wel bij. ISIS leden zijn psychopaten die de islam gebruiken als dekmantel, kafir,s.

Ik hoop dat ze allemaal kanker krijgen.
pi_135445536
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:11 schreef theunderdog het volgende:
In het stuk staat ook dat hij afstand heeft genomen van de Baath-ideologie, wat overeenkomt met het salafi-jihadi gedachtegoed dat het baathisme als ongeloof neerzet.
-
pi_135445664
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

In het stuk staat ook dat hij afstand heeft genomen van de Baath-ideologie, wat overeenkomt met het salafi-jihadi gedachtegoed dat het baathisme als ongeloof neerzet.
Dat lees ik nu ook inderdaad, maar dan nog lijkt mij het niet erg aannemelijk dat ISIS gesteund wordt door Saoedi Arabi.

Voor Assad daarentegen is het zeker niet slecht als ISIS de gevechten gaan winnen van de andere rebellen.
pi_135446694
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:24 schreef Baklava95 het volgende:
Die kans zit er wel in, hoewel het "voormalige baathisten" zijn. Die afstand daarvan hebben genomen dus.

quote:
Dat betekent het niet. ISIS is salafistisch jihadistisch, niet nationalistisch. Hoewel Arabische islamisten vaak wel de Arabische taal als superieur/belangrijker zien omdat de Koran daarin geopenbaard is. Maar ze zullen zeer vermoedelijk niet zoals Assad zijn voor het verbieden van het onderwijzen van de Koerdische taal. Wel tegen culturele Koerdische gebruiken die zij als "in strijd met de Islam" achten, zoals het vieren van Nawroz bijv.

quote:
En daarom hoop jij als zelf verklaarde Islamist op een Koerdische staat :D

quote:
Vele Iraakse (voormalige) Iraakse baathisten die ook soennieten waren/zijn hebben zich moeten schikken in hun nieuwe rol waarin ze geen machthebbers meer zijn in het nieuwe Irak en waar sjieten politiek gezien machtiger zijn. En het is algemeen bekend dat de wet in Irak die baathisten uit heeft gesloten deze mensen in de handen van opstandelingen dreef, en daarmee ook jihadisme. Opstandelingen in naam van het baathisme krijg je immers niet veel bijval...in naam van "de Islam" heb je meer kans op bijval onder andere ontevreden soennieten in de gebieden in Irak waar zij de meerderheid vormen. Die transofrmatie is algemeen bekend en al ver voor de huidige Syrische crisis in Irak in gang gezet.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_135448425
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:59 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Terug van weggeweest jongen? Tijdje geleden dat ik je heb zien posten.

Overigens zou het me niks verbazen als de connectie tussen Baath-officieren en ISIS waar blijken te zijn. Die beschuldigingen zijn er al een decennia. Ideologisch zijn er ook wel wat overeenkomsten. Wanneer vervolgens de De-Baathification begint is het geen onlogische stap.
Incelfrikandel
  maandag 13 januari 2014 @ 19:29:02 #36
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135448485
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:53 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Die kans zit er wel in, hoewel het "voormalige baathisten" zijn. Die afstand daarvan hebben genomen dus.

[..]

Dat betekent het niet. ISIS is salafistisch jihadistisch, niet nationalistisch. Hoewel Arabische islamisten vaak wel de Arabische taal als superieur/belangrijker zien omdat de Koran daarin geopenbaard is. Maar ze zullen zeer vermoedelijk niet zoals Assad zijn voor het verbieden van het onderwijzen van de Koerdische taal. Wel tegen culturele Koerdische gebruiken die zij als "in strijd met de Islam" achten, zoals het vieren van Nawroz bijv.

[..]

En daarom hoop jij als zelf verklaarde Islamist op een Koerdische staat :D

[..]

Vele Iraakse (voormalige) Iraakse baathisten die ook soennieten waren/zijn hebben zich moeten schikken in hun nieuwe rol waarin ze geen machthebbers meer zijn in het nieuwe Irak en waar sjieten politiek gezien machtiger zijn. En het is algemeen bekend dat de wet in Irak die baathisten uit heeft gesloten deze mensen in de handen van opstandelingen dreef, en daarmee ook jihadisme. Opstandelingen in naam van het baathisme krijg je immers niet veel bijval...in naam van "de Islam" heb je meer kans op bijval onder andere ontevreden soennieten in de gebieden in Irak waar zij de meerderheid vormen. Die transofrmatie is algemeen bekend en al ver voor de huidige Syrische crisis in Irak in gang gezet.
Bedankt voor je nadere uitleg.

Je mag wel een beetje nationalistisch zijn in de Islam, maar je mag geen andere etnische groepen onderdrukken (zoals veel Arabische en Turkse nationalisten deden). Dat bedoelde ik meer.

Ach ja ze zeggen ook dat separatisme haram is in de Islam. Is dat waar broeder.
pi_135451442
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Terug van weggeweest jongen? Tijdje geleden dat ik je heb zien posten.

Overigens zou het me niks verbazen als de connectie tussen Baath-officieren en ISIS waar blijken te zijn. Die beschuldigingen zijn er al een decennia. Ideologisch zijn er ook wel wat overeenkomsten. Wanneer vervolgens de De-Baathification begint is het geen onlogische stap.
Vergeet niet dat Assad Al Qaeda heeft gesteund toen er sektarische oorlog was in Irak. Vele Sijieten, Soenieten, Koerden en Christenen zijn tijdens Al Qaeda tereur mishandeld en vermoord in Irak. Maar goed Veldkamp kan dit niet zien want hij ziet alleen Assads navel omdat Assad graag wilt dat Veldkamp aan deepthroaten doet.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:26:55 #38
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135452138
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Djibril het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Assad Al Qaeda heeft gesteund toen er sektarische oorlog was in Irak. Vele Sijieten, Soenieten, Koerden en Christenen zijn tijdens Al Qaeda tereur mishandeld en vermoord in Irak. Maar goed Veldkamp kan dit niet zien want hij ziet alleen Assads navel omdat Assad graag wilt dat Veldkamp aan deepthroaten doet.
Djibril jij bent de laatste tijd ook niet zo actief meer in dit forum zeg. Waar blijf jij. (8>
pi_135452724
quote:

[..]

Bron ?

En waarom heeft Assad dat toen gedaan dan ? (gewoon uit interesse, want ik wist dat niet).
pi_135452782
Baathisten zijn overal toe in staat, als het maar in hun belang is. Maar dat verhaal over dat ze met ISIS samenwerken zou ik met een korreltje zout nemen. Dat er mensen uit Iran en Rusland in ISIS zitten is nou niet bepaald overtuigend bewijs.
pi_135452833
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bron ?

En waarom heeft Assad dat toen gedaan dan ? (gewoon uit interesse, want ik wist dat niet).
Verzet, tegen de Amerikanen. Chaos in Irak, dan mislukt whatever Amerika ook van plan was.
pi_135452927
quote:
8s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

Verzet, tegen de Amerikanen. Chaos in Irak, dan mislukt whatever Amerika ook van plan was.
In dat opzicht zou het ook zomaar een soort wraak van Amerika kunnen zijn dat zij nu de rebellen hebben gesteund. :P
pi_135453004
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In dat opzicht zou het ook zomaar een soort wraak van Amerika kunnen zijn dat zij nu de rebellen hebben gesteund. :P
De Amerikanen hadden ook al de Moedjahedien in Bosni (Joegoslavi) en Afghanistan gesteund.
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Miloević (1941-2006)
pi_135453129
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt in het Midden-Oosten, of eigenlijk in de hele wereld, verschillende machtsblokken. Landen die dezelfde belangen hebben en samen een blok vormen. Bijvoorbeeld de VS, Isral, Saoedi-Arabi en Qatar. Daar tegenover staat Rusland, Iran, Syri en Libanon/Hezbollah. Die landen fucken min of meer met elkaar, ook al zijn ze niet met elkaar in oorlog. Sterker nog, vaak zie je ze in de media elkaar omhelzen en handen schudden en zo.
pi_135453214
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je hebt in het Midden-Oosten, of eigenlijk in de hele wereld, verschillende machtsblokken. Landen die dezelfde belangen hebben en samen een blok vormen. Bijvoorbeeld de VS, Isral, Saoedi-Arabi en Qatar. Daar tegenover staat Rusland, Iran, Syri en Libanon/Hezbollah. Die landen fucken min of meer met elkaar, ook al zijn ze niet met elkaar in oorlog. Sterker nog, vaak zie je ze in de media elkaar omhelzen en handen schudden en zo.
Hoe verklaar je dat ?
pi_135453233

PHOTO: Kerry presented Lavrov with potato from Idaho before beginning of talks in Paris: via @mfa_russia #idahopotato

PHOTO: #Russia presents @statedeptspox (Jen Psaki) with a typical Russian fur hat after Kerry gave Lavrov potatoes from Idaho
pi_135453308
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat ?
Dat is hoe politiek werkt. Op TV moet het allemaal netjes en beschaafd.
pi_135453390
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is hoe politiek werkt. Op TV moet het allemaal netjes en beschaafd.
Ja, maar het kan ook zomaar eens andersom zijn.

Dat ze ons willen laten beloven dat ze allemaal compleet andere bedoelingen hebben, maar dat ze eigenlijk allemaal samenwerken om iets voor elkaar te krijgen.

Ik weet dat dit nu wat complot achtig klinkt, maar waarom zou het een wel logisch zijn en het ander niet?
pi_135453829
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bron ?

Vraag het Peunage, hij is Irakees en weet er waarschijnlijk meer van dan ik. Hij zal je vast paar bronnen geven.
pi_135453834
quote:

[..]

Dat was niet waar ik in eerste instantie op doelde. Ik had het er meer over dat de stap van een Iraakse Baath officier naar Al-Qaeda niet vreemd is. Terwijl dat wel wordt gedacht vanwege het meer nationalistische karakter van de Baath. Soennitisch, dus keert zich tegen de sjiitische debaathificatie regering en tegen de bezetters. Min of meer wat Aloulou al zei dus.

En ja de link tussen Assad en Al-Qaeda in oa Irak is ook een goede ja. Veelal dezelfde belangen. Even vergeten. Daarom vind ik die pogingen hier om Assad af te schilderen als een gematigde seculiere heldhaftige strijder tegen extremisme nogal lachwekkend. Die gast sponsorde juist overal Islamistische fanatici :') Veldkramp is daar een goede in inderdaad. Ik lees zijn post niet eens meer, anders dan zie je al gewoon de gewillige schuimkraag rond z'n anus zitten.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')