Ja voor kerst al. Was ook een van de laatsten die uitgerekend was. Er zijn er zelfs al drie bevallen! Eentje binnen een uur, van een ventje van 4100gr...quote:Op maandag 13 januari 2014 15:06 schreef Burdie het volgende:
Heb jij je laaste pufles al gehad eigenlijk, Mo?
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:12 schreef DJMomo het volgende:
Ja voor kerst al. Was ook een van de laatsten die uitgerekend was. Er zijn er zelfs al drie bevallen! Eentje binnen een uur, van een ventje van 4100gr...
Dat magquote:Op maandag 13 januari 2014 16:20 schreef Kimpossible het volgende:
Bur, dan lijkt loslaten me inderdaad helemaal lastig. Icm een groot verantwoordelijkheidsgevoel en iets wat dan ook nog eigen is, pfoeh! Mag ik vragen in welke sector/vakgebied je zelfstandige bent? Het maakt me nieuwsgierig. Tijdens je verlof wel lekker verloffen hoor, al kan ik me voorstellen dat dat lastig is. Je hebt er gewoon recht op en dat is niet voor niets!
Leuk! Fijn ook dat het zo toch een beetje door kan blijven draaien, dat moet geruststellen!quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat mag. Ik heb een communicatieadviesbureau, en exploiteer van daaruit een tweetal webwinkels (waarvan eentje nu tijdelijk gesloten is).
Het scheelt een heel stuk dat een groot deel van mijn bedrijf redelijk autonoom kan blijven draaien en met minimale input een redelijk stabiele onderlaag aan omzet kan genereren. Anders had het denk ik niet gekund zo.
En ja, ik ga echt mijn best doen om zo goed mogelijk écht verlof te houden, maar dat is wel lastig met kantoor aan huis.
Een uur, dat lijkt me nou niet erg prettig. Liever wat gedoseerder!quote:Op maandag 13 januari 2014 15:12 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ja voor kerst al. Was ook een van de laatsten die uitgerekend was. Er zijn er zelfs al drie bevallen! Eentje binnen een uur, van een ventje van 4100gr...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat naar van alle dingen die mislopen
TAP mooie droomDie heb ik ook een keer gehad idd, pas na een dag voeding geven
![]()
Gm ah het gaat al wat beter dus??Kan je al wat meer binnenhouden?
Vervelend van je probleempje.. ist al over nu?
Roomsnoes whihi ik hoop dat al je kwaaltjes nu idd weggaan!
Twink 12 weken en een goeie meting zag ik!
Weet niet of je het gezegd had, maar heb je nu een medische indicatie ivm D. toen? Of iets anders?
Dyre ik vond het idd best verhelderend die oei ik groeineem 't wel met een flinke korrel zout wat kinderen soms zouden kunnen, maar de timing van sprongen was hier heel fijn om te weten. Oh, het is een sprong, ze zit dus niet lekker in dr vel. Gewoon even om te weten wat er aan de hand is
Bolletje fijn!!
Soesa jaaaaa! Wat supergaaf, gefeliciteerd meid!!![]()
![]()
Ongeduldig whaha ja die vragenWij ook idd. 'Het was wel gepland toch?'
Ik kan niet anders dan serieus reageren, maar eigenlijk zou ik willen zeggen; gaat je niks aan, en wat dan nog als het niet gepland was? Dan was het nog steeds welkom
Maja.
Stefanie wat een schattig/lief kamertje!!
Kyara leuk dat boek, ik ga eens kijken! Klopt daar meer van dan dan van Oei ik groei?
Momo whihi meldplicht
Musique achgos nu al aan de steunkousen
Hier vandaag de 20 weken echo gehadHet is nog steeds een mevrouw
en verder alles goed kunnen zien. Echt heel leuk weer, deze keer duurde het een stuk korter had ik het idee dan bij mn andere dochter
En deze mevrouw ligt in stuit, met de benen omhoog, dus niet zo gek dat ik nu al niks kan hebben qua eten ivm maagzuur
![]()
Wel jammer, had me juist zo verheugd op het bunkeren
Dochter lag heel lang dwars dus had toen ook echt een andere vorm buik.
En we zijn er ook uit wat voor kleuren we in de babykamer doen. We waren op zoek naar ook een leuk knuffeltje voor haar en kwamen een leuke rood/wit/grijze muis tegen, en dat worden de kleurtjes van de kamer.Dus een lichtrode muur gok ik, grijs kleedje, rode doos voor doekjes, grijze en witte hoezen voor verschoonkussen en ledikant
![]()
Helemaal blij!I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enfvoor je 20 weken echo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Voor het bekijken of scheren?quote:Op maandag 13 januari 2014 20:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Gelukkig heb ik mijn man voor dat soort dingen :p
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:53 schreef DJMomo het volgende:
Ik vind het zo knap dat je daar nu pas voor zakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zakte al met 20 weken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gm fijn!!Haha ja soms is het 't waard he
![]()
![]()
Heb hier vandaag maar wat extra pillen gekocht tegen het maagzuur, de rennies werken niet meerNet al 1 genomen, werkt goed.
Kim: ja leuk he
Hm, lastigheeft hij kluun niet gelezen? Of juist te goed?
Whaha het hormonster
Maar jammer dat ie je niet serieus neemt dan.. snap dat dat irritant is!
Ik heb echt best slechte ogen en doe het sowieso altijd al op gevoel want zien doe ik het nooitdus als ik zwanger ben lukt dat ook vaak prima
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
*noteert*quote:Op maandag 13 januari 2014 21:53 schreef Enfermera het volgende:
Oh moet ik even kijken zo ze staan al boven in de badkamer.
Editie: Regla pH heet t
Heb je 'm nodig?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef DJMomo het volgende:
Heeft iemand nog een fijne weeën timer app (iPhone)?
De term is ontstaan nav deze post:quote:Op maandag 13 januari 2014 23:09 schreef Dyre het volgende:
Weer een nieuw woord geleerd hier: Limonetestdaar zou ik het achterliggende verhaal wel eens van willen horen haha
Kwisted wat fijn! Ik kan ook niet wachten tot wij het hartje kunnen horen
Klopt, ervaring mee en die timer werkt heel goed.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:24 schreef NoBoNo het volgende:
Meld!
En het schijnt dat de ZwangerApp van Isis wel een goede weeën timer heeft, maar ja nog nooit uitgeprobeerd natuurlijk, want het is nog niet zover!
Of je mag bevallen in het ziekenhuis van jouw keuze of dat zij normaliter naar een specifiek ziekenhuis gaan?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:02 schreef Dyre het volgende:
Fijn dat alles goed was nummer_zoveel!
Ik heb vanavond een intake bij de verloskundige. Nou leek het mij wel handig om alvast wat vragen op papier te zetten, maar eigenlijk kan ik zo niks verzinnen, behalve wat praktische zaken over kraamzorg enzo.
Hebben jullie nog ideetjes over vragen die ik kan stellen?
Ik zie het wel weer gebeuren dat ik nu niks weet en morgen ineens op allemaal vragen kom
Ik voel echt geen verschil tussen alle stompen die ik krijg. Ik stel me voor dat kriebeltjes zijn handjes zijn, maar geen idee of dat ook klopt. Hij was gisteren wel heel druk en af en toe voelde ik een hard stuk ergens, dus misschien was hij ook even aan het koppeltjeduikenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:02 schreef Burdie het volgende:
Fijn dat ie is ingedaald, nummer zoveel.
De limonetest is hier ook al heel lang hopeloos, ik laat de bever maar gewoon groeien.
Mini was gisteren maf aan het doen trouwens, ging tijdens de gym ineens overdwars liggen. En later op de avond voelde ik weer vrolijk een koppie bovenin
. Toen is 'ie nog de halve nacht bezig geweest met woelen, ik kon er niet van slapen. En vanmorgen lag ie geloof ik weer goed. Hopelijk is ie na de geboorte wat minder vermoeiend
.
Ja, dat heb ik ook wel. Op het eind van je zwangerschap is je baarmoeder de sterkste spier in je lichaam las ik net nog in een boekje bij de vk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:01 schreef Kimpossible het volgende:
Gmorning!
Alle meldplichtigen zijn weer gesignaleerd zie ik!
Nummer goedgekeurd door de vk! Top!
Hier heb ik snachts veel last van m'n buik. Als ik omdraai of op m'n rug wil gaan liggen volgt bijna standaard een harde buiken een rottig gevoel. En als ik een volle blaas heb dan heb ik daar sowieso 100% kans op.
Herkenbaar, anyone?
Ik voel ook niet of het nu een handje, voetje, knietje of wat dan ook is. Ik vind het knap bij dames die het wel voelen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:07 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik voel echt geen verschil tussen alle stompen die ik krijg. Ik stel me voor dat kriebeltjes zijn handjes zijn, maar geen idee of dat ook klopt. Hij was gisteren wel heel druk en af en toe voelde ik een hard stuk ergens, dus misschien was hij ook even aan het koppeltjeduiken
Vaak voel ik ook geen verschil hoor, maar soms wel heel duidelijk. Dan voel ik onderin gekriebel, en bovenin hard geschop, dan kan het denk ik niet anders dan handjes en voetjes zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:07 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik voel echt geen verschil tussen alle stompen die ik krijg. Ik stel me voor dat kriebeltjes zijn handjes zijn, maar geen idee of dat ook klopt. Hij was gisteren wel heel druk en af en toe voelde ik een hard stuk ergens, dus misschien was hij ook even aan het koppeltjeduiken
Die ligt bij mij linksquote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:25 schreef Burdie het volgende:
Ligt trouwens ook aan de locatie van je placenta, geloof ik. Als die voor ligt, kan je het ook lastiger voelen.
Op hoeveel weken zit jij nu? Ik vond dat er veel verschil zat tussen bijv. 25 en 30 weken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:27 schreef Dot. het volgende:
[..]
Die ligt bij mij links
De vk moest best hard drukken om te voelen hoe hij lag, dus misschien is hij ook gewoon nog niet groot genoeg.
Heftig die vermoeidheid he GM. In mijn vorige zwangerschap had ik daar heel erg last van van w8 t/m 14. Zo erg dat ik echt maar halve dagen kon werken .. thuis kwam en dan sliep tot de wekker ging de volgende dag.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
even n minivoor mezelf! 9 weken vandaag, dat klinkt al zoveel beter dan 4weken...
verder snap ik nu wat ze bedoelen met moeheid.... pffft kan de hele dag wel slapen!![]()
ik weet dat het erbij hoort, maar verbaas me over de intensiteit ervan, het is idd niet eens te vergelijken met nachten doorhalen ofzo.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Heftig die vermoeidheid he GM. In mijn vorige zwangerschap had ik daar heel erg last van van w8 t/m 14. Zo erg dat ik echt maar halve dagen kon werken .. thuis kwam en dan sliep tot de wekker ging de volgende dag.
Die vermoeidheid is ook nergens mee te vergelijken. Zelfs 5 dagen carnaval inclusief de gebruikelijke alcohol en slaaptekort voelde lang nirt zo vervelend.
In deze zwangerschap heb ik er gelukkig pas sinds de 11e week last van (ben nu 12 weken). Vorige week de vroege dienst gehad (werk fulltime) van 5.30 - 14.15 maar daarna was ik compleet afgedraaid en ging ik elke dag tegelijk met mijn dochter naar bed om 7 uur.
Deze week late van 14.15 - 23.00 . Ik dacht dat ik het kwaaier zou krijgen. Uiteindelijk om 22.00 naar huis kunnen gaan omdat de werkzaamheden dat toe lieten gelukkig.
En het helpt ook niet echt dat ik de laatste 1.5 week standaard tussen 3 en 4 klaarwakker was..
Maar het wordt beter meid! Even tanden op elkaar en doorzetten.
31quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Op hoeveel weken zit jij nu? Ik vond dat er veel verschil zat tussen bijv. 25 en 30 weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door flowerbox op 14-01-2014 20:34:54 (weg) ]Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:16 schreef flowerbox het volgende:
Lieve zwangere dames,
Morgen is onze jongste telg van de familie alweer 2 weken oud. Tijd om dit topic dus vaarwel te gaan zeggen. Ik heb met veel plezier hier mee gepost en hoop dat jullie snel volgen in het babytopic!
Djmomo, dyre, enferme, musique, burdie, nobono en de vele vele anderen, ik blijf jullie volgen.![]()
Plaatje bij het praatje:Wat hebben jullie een prachtige dochter!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
vind je t erg als de mijne nog ff blijft zittenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:44 schreef flowerbox het volgende:
Die foto's waren een poging om al jullie baby's er alvast uit te rammelen.![]()
Ze is mooi he? En ook nog heel relaxed.
Nou vooruit omdat je het zo lief vraagt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
vind je t erg als de mijne nog ff blijft zitten
Het is maar wat je grappig vind, ik vond het reuze irritant dat gestuiterquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:54 schreef Musique het volgende:
Wat dan wel weer grappig voelde, was dat de baby's helemaal hyper werden van het vieze drankje. Eén grote voetbalwedstrijd in mijn buik![]()
Deal!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:32 schreef Burdie het volgende:
Ik zou mijn baby wel al willen hebben hoor.
Maar 35 weken is nét iets te vroeg...
Post je over twee weken nog eens wat foto's, FloBo?
Als je eisprong iets later is geweest of je innesteling is wat later is dat nog niet zo zeker... En te vroeg is ook niet goed, kijk maar naar Dyre, dan zit je misschien wel onnodig in de stress als er (nog) geen hartactie te zien is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:30 schreef klavertje-4 het volgende:
Mooi meisje Flowerbox!![]()
Dames, ik stel hier maar even mijn vraag. Ben nu bijna 5 weken zwanger (jee!) en mag voor een vroege echo komen omdat ik voor de zwangerschap van mijn zoontje 2 miskramen heb gehad.
Bij mijn zoontje toen een echo gehad met 7+4. Nu belde de assistente om een afspraak te maken voor de echo rond een termijn van 8 a 9 weken. Ik zei dat ik dat gek vond omdat ik vorige keer eerder mocht komen en toen wilde ze me nog wel tegemoet komen door nu een afspraak met 7+6 te maken. Ze drukte me alleen wel nadrukkelijk op het hart dat het nu wel kan dat ik extra onzeker wordt doordat er misschien nog geen hartje klopt
Call me stupid, maar met 7+6 klopt er toch wel een hartje? Of heb ik het nu helemaal mis en kan het inderdaad voorkomen dat het hartje pas met 8 weken gaat kloppen?
Precies, op die termijn kan het nog wel eens een paar dagen verschil maken. Ik mocht ook voor een vroege echo dit keer, maar wilde zelf pas vanaf 8 weken. Uiteindelijk konden we pas met 9 weken terecht, en toen bleek ik al bijna 10 weken zwanger te zijn, was wel een leuke bonusquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je eisprong iets later is geweest of je innesteling is wat later is dat nog niet zo zeker... En te vroeg is ook niet goed, kijk maar naar Dyre, dan zit je misschien wel onnodig in de stress als er (nog) geen hartactie te zien is.
Ik kreeg na mijn miskraam ook een vroege echo aangeboden maar wilde zelf niet voor de 8 weken komen, omdat het nog veel te veel kanten op kan, zo vroeg, en je dus nog steeds niks weet. Maar dat is wellicht persoonlijk.
Ja, dat is het een beetje he... het neemt toch je onzekerheid niet weg, ook al zie je hartactie.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:49 schreef StefanieV het volgende:
7+6 zou kunnen om een hartje te zien, bij mij was het te zien op 7w.. Maar vorige zwangerschap was het toen ook te zien, en op 8w ook maar op 8w2d gestopt.. Dus eigenlijk weet ik niet wat ik in de toekomst zou doen.. Nu wel veel echo's gehad door bloedverlies maar dat was ook steeds maar tijdelijke zekerheid..
Tsja, ik vond het wél grappigquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:30 schreef Burdie het volgende:
Het is maar wat je grappig vind, ik vond het reuze irritant dat gestuiter.
Wanneer krijg je de uitslag?
Idd! Heb het met een dichtgeknepen neus opgedronkenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan jij nou veel vreten?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:13 schreef Enfermera het volgende:
BlueEyes; H&M vind ik fijn. Valt gewoon normaal alhoewel het er vanaf hangt hoe ver je bent in je zwangerschapik heb wel een broek op de groei gekocht, die heb ik een maat groter gekocht. Maar shirts bijv koop ik in mn eigen maat
![]()
Kim ja echt heel erg. Ik heb net een pastasalade op (mager voor mijn doen, normaal vreet ik heel veel 's avonds), maar dat gaat gewoon niet. Ik twijfel of ik uberhaupt nog wat zal nemen nu. Sowieso geen mandarijnen. Misschien wat yoghurt? Maar das ook weer zuurPfff.
Ja lekker he sauna!Zo, voor het eerst?
XDquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:25 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Hoe kan jij nou veel vreten?/denkt aan buikfoto's
Hier is het een tijdje weg geweest, of iig minder, dat zuur, maar sinds een week of 2/3 is het weer volleybal aanwezig. Gisteren lag madame pontificaal met d'r pootjes tussen m'n ribben, dat was ook goed voor het zuurbepaalde voeding laat ik er niet meer voor, want ik heb de helft van de dingen die ik lekker vind al geschrapt (filet americain en carpaccio en biefstuk en en softijsjes
).
Eerste keer sauna was bijzonder lekker haha. Dat ik dat niet eerder gedaan hebAls de kleine er is en m'n lijf weer een beetje normaal, dan ga ik lekker nog s!
Blue, de kleren van de h&m zitten heel lekker vind ik! En het valt mooi, vaak.
ken jij die vanille roomtoetjes? dat sust bij mij het zuur!! voor 0,19ct t proberen waard tochquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:29 schreef Enfermera het volgende:
[..]
XD
Normaal kan ik niet zo heel veel eten, tenminste, gewoon minder trek. Als ik zwanger ben trekt dat bij zeg maarmaar nou kan het niet meer en vind ik het echt gewoon stom
![]()
Bah, vervelend zeg.Ohja, die pootjes tussen de ribben..
auch.
Ja! Oh! Ik zag carpaccio voorbij komen in de sauna, ineens zoveel zin in.Mja.
Nou he. Moet je doen!
*noteert*quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:02 schreef BlueEyes het volgende:
Campina Zacht&Luchtig werkt hier als een trein.
Gaviscon en Rennies word ik al misselijk van als ik er aan denk, brrr...
niet zwanger heb ik al veel problemen met maagzuur, daar gebruik ik normaal omeprazol 40 mg voor, 2xdaags, nu mag ik ( van de gyn) 3x 10mg, je snapt, dat helpt mij de dag niet door... dus ik probeer van alles om de tussenliggende uren door te komen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:14 schreef BlueEyes het volgende:
Gosh arme gm. Je hebt er vrij veel last van he? Ik zie je elke keer alles absorberen als het over tips gaat rondom maagzuur.
Dan nog een die mij ook iets helpt; Wilhelmina-pepermunt. Maar dat doe ik alleen als ik werk en niet continu een vlahap nemen kan.
Graag gedaan! Leuk zijn ze he?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:27 schreef Fazzoletti het volgende:
Momo, vandaag die Milestone Baby Cards binnen gekregen waar jij laatst over postte... ze zijn echt super leuk![]()
![]()
thx voor de tip en kortingscode
![]()
Je zou bijna afvragen hoe ze dat toch weetquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:13 schreef Bolletje... het volgende:
Ik moest echt hardop lachen om Nikki en de studentenvereniging![]()
zielig voor je dochterquote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kindjes die overgeven zijn altijd heel sneu. Het komt altijd echt uit hun tenen.Gelukkig gebeurt het niet zo heel vaak.
Ongeduldig sommige mensen hebben nu eenmaal weinig tot geen symptomen. Ik had ook een moord gedaan voor symptomen, maar andersom willen mensen die wel symptomen hebben er weer graag zo snel mogelijk vanaf. Kortom, het is nooit goed.Succes met het doorkomen van de komemde periode. Het is gewoon allemaal heel onzeker in het begin.
Whehehehe ja, hoe weet je dat Nikki?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:21 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Je zou bijna afvragen hoe ze dat toch weet
Mee eensquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:12 schreef Chanty het volgende:
En Ongeduldig: ik had ook heel erg weinig kwaaltjes en die paar die ik had gingen met 10 weken al weg. Ook nu merk ik eigenlijk niet dat ik zwanger ben behalve aan mijn kledingIk zou zeggen: tel je zegeningen en geniet ervan (en ja dat is soms lastig) want het kan zomaar ineens over zijn natuurlijk die kwaaltjesloze tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:39 schreef Kimpossible het volgende:
Herkenbaar lieve Burdie.erop!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:45 schreef Burdie het volgende:
[..]Een zwangerschap hoort idd rustgevend te werken en fit te maken voor een bevalling, vind ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
Foto!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:46 schreef JaleesaJoia het volgende:
Voor mn gevoel begint mn buik echt opeens 'enorm' te groeien![]()
![]()
Ik vind het stiekem zo leuk! Denk dat mn buik nu al bijna even groot is als toen ik van mn zoon moest bevallen. Echt bizar wat een verschil!
Ik ga er morgen gelijk 1 in het buikentopic plaatsenquote:
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:45 schreef Burdie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ook een dikkevoor blue met dezelfde boodschap! Een baby maken from scratch is heus heul niet zo makkelijk als het lijkt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Toch fijn dat het wel kan hequote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:52 schreef BlueEyes het volgende:
(durfde het zelfs hier niet eens neer te plempen)
Die gaan vast komen, blijf er vanuit gaan. En anders gaan er hele mooie jaren met een minimensje komen en is het die 9 maanden vast waard geweest.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:23 schreef Burdie het volgende:
Hopelijk heb je nog een paar goede maanden te gaan, Blue!
Ik ga mijn oogjes eens dicht doen, hard nodig.
Trusten allemaal!
+1 (minus meld) enquote:Op woensdag 15 januari 2014 07:25 schreef DJMomo het volgende:
Meld. Voel me kut, heel slecht geslapen. Alles doet pijn.
+1quote:Op woensdag 15 januari 2014 07:25 schreef DJMomo het volgende:
Meld. Voel me kut, heel slecht geslapen. Alles doet pijn.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mee eens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Je bent niet ziek, je bent zwanger". Dat heeft er bij mij wel voor gezorgd dat ik dacht ok, dan ga ik maar door he? Mijn kwaaltjes zijn immers niet schadelijk, gaat vast over, dus doordouwen dan maar. Nu ben ik voor 2 weken 50% thuis om aan te sterken, en moet zeggen dat ik dat gewoon nodig had. Geukkig had ik een arts die me dit vertelde, zelf had ik veel te streng voor mezelf geweest.quote:Op woensdag 15 januari 2014 08:51 schreef Mevr_Mus het volgende:
Valt me toch op hoeveel mensen hier het hebben over "de schijn ophouden", "doorzetten", "tanden op elkaar" etc. Van mezelf weet ik dat ik me veel eerder ziek had gemeld (nu door leidinggevende naar huis gestuurd) als ik me zo had gevoeld als ik niet zwanger was. Blijkbaar zit er toch nog een soort taboe ofzo? Juist door bovenstaande zinnen krijg ik soms het gevoel dat ik me aanstel en ik denk dat misschien wel voor meer mensen geldt?
Denk dat dat ook wel komt doordat niet zwangere collega's soms kunnen reageren in de trend van: oh ja die is zwanger dus die heeft continu wel wat. Alsof je je aanstelt en denk dat velen daardoor dus niet snel eraan willen toegeven terwijl je niet-zwanger gewoon zou zeggen: jammer maar ik ben ziek.quote:Op woensdag 15 januari 2014 08:51 schreef Mevr_Mus het volgende:
Valt me toch op hoeveel mensen hier het hebben over "de schijn ophouden", "doorzetten", "tanden op elkaar" etc. Van mezelf weet ik dat ik me veel eerder ziek had gemeld (nu door leidinggevende naar huis gestuurd) als ik me zo had gevoeld als ik niet zwanger was. Blijkbaar zit er toch nog een soort taboe ofzo? Juist door bovenstaande zinnen krijg ik soms het gevoel dat ik me aanstel en ik denk dat misschien wel voor meer mensen geldt?
Fijn! Is het al opgehouden?quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:48 schreef Chanty het volgende:
Toch even de vk gebeld en het lijkt idd gewoon voedselvergiftiging maar ik mag altijd langs komen als ik het niet vertrouw/ me niet beter ga voelen. Dus dat is wel fijn. Maar zeker gezien de acute reactie van mijn lijf is het waarschijnlijk geen enge schadelijke bacterie. Ben iig weer wat gerust gesteld.
Oh maar misschien zijn ze wel net zo moe als ik idd. Ze werken op andere afdelingen dus ik zie ze maar af en toe. Ik heb iig elke week een thuiswerkdag gepland tot mijn verlof. Heerlijk in m'n pyjama op de bank werken, ideaal!quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:56 schreef klaprooss het volgende:
voor iedereen die het even allemaal stom vind!! Het valt idd niet altijd mee!
Chanty balen van je ziek zijn, hopelijk is het iets onschuldigs!
en Dot, die mensen komen zichzelf misschien wel tegen rond de 34 weken en slaan zichzelf voor dr kop dat ze ook niet eerder gestopt zijn. Wat KP al zei, voor iedereen is de zwangerschap anders dus vergelijk jezelf nou niet met een andere zwangere. Je doet alles zo goed mogelijk voor jou en je kindje en meer kan je niet doen. Het werk komt wel weer
Verder brak, te veel gedaan dus nu na 4 dagen klussen even een dag niets!
Oh en jeej! 33 weken vandaag![]()
Het belangrijkste is dat het werken niet te link wordt voor jou en je kleintjes. Dan kun je je trots beter opzij zetten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben ook het type "je bent zwanger, niet ziek". Tenminste, als ik voor mezelf spreek. Ik voel me echt niet elke dag tiptop, maar het is te doen. Ik moet na deze week nog 4 weken en dan heb ik de 36 gehaald. Ik zou er echt van balen als ik eerder op moet geven. En ik wéét dat het onzin is, maar het voelt voor mij echt als falen dan, ondanks dat dit een tweeling is.
Nee het heeft wel absoluut zeker met het eten daar te maken. Iig al drie collega's gesproken die zich ook niet helemaal top voelden na het eten. En ik heb dus vijf uur later alles eruit gegooid. Sindsdien voel ik me eigenlijk weer normaal. Alleen nog heel licht misselijk. Maar afwachten hoe de ontlasting is als ik straks weer een keer naar de wc moet.quote:
quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Fijn! Is het al opgehouden?
Onsmakelijke spoiler:Jup, iig dat alles eruit komt. Dus denk niet dat er nog een bloedbad komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Nou dit dus.quote:Op woensdag 15 januari 2014 08:51 schreef Mevr_Mus het volgende:
nou das ook weer makkelijk oordelen....quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ach, ik zou daar met je zus die geen kinderen kan krijgen geen discussies over voeren eigenlijk....
+1, daar kun je alleen een oordeel over hebben als je zelf ook ongewenst kinderloos bent. Degenen met kinderen hebben namelijk erg makkelijk praten, je kunt je namelijk niet voorstellen hoe zoiets is. Dat kan alleen als je het zelf hebt meegemaakt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
nou das ook weer makkelijk oordelen....
doelde meer dat het niet zomaar een discussie is, daar zit een heel verhaal aan vast...quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
+1, daar kun je alleen een oordeel over hebben als je zelf ook ongewenst kinderloos bent. Degenen met kinderen hebben namelijk erg makkelijk praten, je kunt je namelijk niet voorstellen hoe zoiets is. Dat kan alleen als je het zelf hebt meegemaakt.
Maar wanneer heb je dat zelf meegemaakt..quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
+1, daar kun je alleen een oordeel over hebben als je zelf ook ongewenst kinderloos bent. Degenen met kinderen hebben namelijk erg makkelijk praten, je kunt je namelijk niet voorstellen hoe zoiets is. Dat kan alleen als je het zelf hebt meegemaakt.
Ja, dat herken ik erg. Ik heb de eerste vijf maanden veel last gehad van misselijkheid, maar niet zo dat ik echt steeds moest overgeven. Dat gebeurde soms ook wel, maar niet steevast. Terwijl die misselijkheid zeer hardnekkig was, en er geen peil op te trekken was. Ik heb veel geprobeerd met eten e.d. maar niets was De oplossing. Het is moeilijk uit te leggen hoe ellendig je je voelt als je steeds maar misselijk bent. Het is alsof alle energie uit je vloeit en je wilt eigenlijk alleen maar een beetje liggen. Ik heb een paar keer acute aanvallen van misselijkheid en overgeven gehad, tijdens het boodschappen doen enzo, waardoor ik wel een paar keer buiten in een steegje in een AH tas heb staan spugen. En ik ben ook een keer op straat flauwgevallen. Dan voel je je zo naar.quote:Op woensdag 15 januari 2014 04:42 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wat ik daarnaast erg lastig vind is de vaagheid van misselijkheid. De impact daarvan is zo ontzettend groot, maar is ook lastig aan anderen uit te leggen omdat het zo'n vage klacht is. Ik word ook knettergek van alle goedbedoelde adviezen... Voor iedereen werkt iets anders, waardoor iedereen DE tip heeft. Alsof of in tijdens die 9 + nu alweer 7 maanden misselijk zijn niet al alles geprobeerd hebMaar toch zijn er mensen die het voor elkaar krijgen mij het gevoel te geven dat het mijn eigen schuld is omdat ik dit of dat wel of juist niet doe
Bekkenklachten die ik ook heb vind ik in dat opzicht een stuk makkelijker
![]()
/klaagverhaal
Nou, ik vind ook wel dat je als zwangere een beetje rekening kunt houden met degene tegen wie je 'klaagt'. Een collega van mij heeft vorig jaar een miskraam gehad en tegen haar ging ik niet uitweiden over mijn misselijkheid enzo. Ik kon me namelijk heel goed voorstellen dat zij zich daar even niet zo goed in zou kunnen inleven. En ik heb het ook een keer aan haar gevraagd of ze het niet lastig vond enzo. Er is wel een tussenweg mogelijk tussen helemaal niet mogen klagen omdat je je dan zou aanstellen en gewoon even empathisch zijn en stilstaan bij het feit dat het voor sommige mensen gevoelig ligt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het is gewoon heel persoonlijk. Ik weet ook wel dat ik baalde van een vriendin die zat te klagen dat haar muppet van 6 maanden (in de buik) maar zat te trappen. Ik had toen net een miskraam gehad en dacht toen ook, zeur niet, jij voelt het tenminste, had ik ook wel willen ervaren.
Alleen zei ik dat niet tegen haar want ik wist dat dat mijn gevoel was en waarom ik het voelde.
Haha ja hoor en alles ziet er weer mooi uit!quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:00 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh maar misschien zijn ze wel net zo moe als ik idd. Ze werken op andere afdelingen dus ik zie ze maar af en toe. Ik heb iig elke week een thuiswerkdag gepland tot mijn verlof. Heerlijk in m'n pyjama op de bank werken, ideaal!
En een mooi contrast in je post, dat ik m'n rust moet nemen en ondertussen zelf brak zijn van 4 dagen klussenIs het allemaal wel gelukt?
[ Bericht 18% gewijzigd door Zoë23 op 15-01-2014 11:20:51 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoë: wat fijn om je verhaal te lezen, dank je
S. 2014
J. 2016
quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
even in een spoiler dan maar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lastig GM! Ik kan me wel een beetje indenken hoe dubbel het gevoel moet zijn. Je wilt dat je zus gelukkig is maar ook dat ze blij voor jullie kan zijn. Hopelijk kan het met tijd uiteindelijk worden zoals je zelf voor ogen hebt!
♥ J & S
In mijn geval vind ik het vooral voor haar erg vervelend, maar ik zie haar ook alleen via-via. Maar ik ben vast niet de enige zwangere in haar omgeving, dus ik hoop dat deze manier werkt voor haar, ik schik me daar wel even bij in die paar keer dat ik haar ziequote:Op woensdag 15 januari 2014 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik mag hier officieel wel niet posten, maar ik vind deze discussie wel erg interessant.
We zijn allemaal mensen met oergevoelens en die gevoelens kun je niet zomaar aan- en uitzetten. En het kost vaak gewoon soms wat moeite om je ècht in een ander in te leven. We kennen namelijk enkel onze eigen gevoelens echt, naar dat van een ander blijft het altijd gissen. Het is dus ook niet zo vreemd dat je soms wat nare dingen voelt over een ander. Dat is ook helemaal niet erg vind ik. Iedereen heeft dat zo nu en dan. Waar je wèl wat aan kan doen is hoe je er vervolgens mee om gaat.
Recentelijk is iemand in mijn kennissenkring ongepland vader geworden. Soms zie ik dikke buiken van bepaalde mensen en die doen me ook meer pijn dan die van anderen. Het snijdt bij me. Dat is mijn oergevoel. Maar het heeft toch geen zin om me daar (rechtstreeks) openlijk over te uiten? Wie ben ik om de blijdschap van een ander te bezoedelen omdat ìk daar andere gevoelens bij heb? Dat is zo egoïstisch! Dat vind ik gelden voor vage kennissen, maar ook bij goede vrienden. Dat wil niet zeggen dat het verdriet van een ander of juist het geluk van een ander niet bespreekbaar mag zijn, maar ga het in godsnaam niet inzetten als ruilmiddel. Dat er op elke melding van geluk een reactie komt van pijn en gemis. Dat is niet eerlijk, want die strijd kan niemand winnen en op het eind loopt iedereen met een kutgevoel weg.
En als ik die gevoelens even kwijt moet, doe ik dat op een veilige plek. Bij mijn man, bij een lotgenoot. Maar niet door het uit te kotsen op Facebook. En al helemaal niet tegen de zwangere/kersverse ouder in kwestie. (Soms wel op Fok, en ik weet dat het dan wel gelezen kan worden door mensen die wel zwanger zijn. Maar ik hoop dat mensen daar ook doorheen kunnen kijken)
Naja, als we allemaal wat minder met "wat anderen denken" bezig zouden zijn en wat meer zouden kijken naar hoe je zelf in het leven staat zou het allemaal een stuk minder beladen worden. (en daar heb ik zelf ook nog een hoop te leren hoor. Dat was geen vingertje, meer een overdenking).
Ben het helemaal met je eens, ik ruim dus ook niet alles op, ze zal nog wel veel vaker tegen baby's en babyspul aanlopen, niet alleen bij mij...quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:18 schreef PureEvil het volgende:
Euhm, GM....Doe je dat echt, de babyspullen uit het zicht zetten???? 't is toch jouw huis?
En hoe moet dat straks als de baby er eenmaal is, moet je die ook verstoppen als ze op visite komt....
Sorry hoor, vind het niet normaal.
oh meid toch! sterktequote:Op woensdag 15 januari 2014 11:45 schreef Mereltje het volgende:
Helaas mag ik weer uit de lijst gehaald worden. Vanochtend echo, maar geen goede helaas... Maandag al wat bruin bloedverlies en begon toen al wat te twijfelen.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:52 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nou, ik vind ook wel dat je als zwangere een beetje rekening kunt houden met degene tegen wie je 'klaagt'. Een collega van mij heeft vorig jaar een miskraam gehad en tegen haar ging ik niet uitweiden over mijn misselijkheid enzo. Ik kon me namelijk heel goed voorstellen dat zij zich daar even niet zo goed in zou kunnen inleven. En ik heb het ook een keer aan haar gevraagd of ze het niet lastig vond enzo. Er is wel een tussenweg mogelijk tussen helemaal niet mogen klagen omdat je je dan zou aanstellen en gewoon even empathisch zijn en stilstaan bij het feit dat het voor sommige mensen gevoelig ligt.
Dit ja. Zo wrang.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
Mereltje![]()
Mango!
Wat ligt het dan toch weer dicht bij elkaar he....
Sluit me hier even bij aanquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
Mereltje![]()
Mango!
Wat ligt het dan toch weer dicht bij elkaar he....
Daarom had ik 'm idd ook gedaanquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:18 schreef Mangostine het volgende:
Zo spannend Soes!
Ik heb zo'n digitale test nooit gedaan, maar het "ZWANGER" lijkt me zo tof!
Twink, het zal ergens eind augustus worden. Na de termijnecho over 3 weken heb ik een datum, dan mag ik in de OP
Of het zijn er twee en is je HCG daarom zo hoogquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat naar, Mereltje.
En, inderdaad, als complete tegenhanger: Mango, een knipper! Fijn zeg
Ik heb vanochtend, officieel 1 dag voor NOD, een digitale clearblue zwangerschapstest gedaan, deze gaf aan: Zwanger (), 2-3 weken! Wel een beetje gek, ik had 1-2 weken verwacht
. Misschien ben ik dan toch iets verder dan ik dacht. Maandag heb ik een gesprek met de gynaecoloog, eens ff checken of ik in het ziekenhuis bij de klinisch verloskundigen een afspraak moet maken of dat het 'gewoon' de eerstelijns verloskundige mag worden
Liefquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:00 schreef Kimpossible het volgende:
Over die p'tjes hè, ik heb dat nog eens nagevraagd aan onze echoscopiste, want ik snapte daar geen jota van. Fantastisch mens. Zij vertelde dat, zolang je kindje tussen de p0 en p100 zit, je dus gewoon een normaal kindje hebt en je je nergens zorgen over hoeft te maken. Ze vertelde, we zijn zelf ook niet allemaal even groot of klein, dus de babies die we maken ook niet. Ze nam mijn toet en die van mijn vriend als voorbeeld: ik heb een klein schedeltje, maar hoge jukbeenderen. Mijn vriend een vrij fors hoofd en een brede kaaklijn. Daarop vertelde ze dat het met onze genen erg normaal is als ons kindje dus boven die p50 lijn uitkomt. Sterker nog, het zou gekker zijn als ze een heel klein hoofdje zou hebben.
M.a.w.: volgens mijn echoscopiste hoef je je pas zorgen te maken als je beeb op de p110 zit, of een hoofdje heeft op p100 en een buikje op p20. Zolang het kindje zijn eigen lijntjes volgt (nu al!) is het goed.
Ik heb ook lijstjes gemaakt voor mijn lief, zoals Burdie ook zei: wat te doen ruim voor de bevalling (denk aan tas inpakken maar ook opvang regelen), tijdens de bevalling (kraamzorg bellen, verloskundige bellen) en na de bevalling (kind aangeven etc.). Vindt hij erg fijn. En ja, hij krijgt ook een briefje mee met de naam erop in grote letters gespeld, anders krijgt ons kind waarschijnlijk ook een hele andere naam dan wij hadden bedachtquote:Op maandag 13 januari 2014 16:20 schreef Kimpossible het volgende:
Wanneer het op de baby aan komt weet vriendlief ook gewoon niet goed wat er moet gebeuren en aangezien hij nu al tureluurs wordt van de 'schatje wil je strakjes alsjeblieft even dit of dat voor me', ga ik soms zelf als een razendemaar ondanks pijntjes nadien voelt dat altijd wel goed!
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
even n minivoor mezelf! 9 weken vandaag, dat klinkt al zoveel beter dan 4weken...
En dit. Alsof we collectief denken dat we ons aanstellen, dat we niet mogen klagen over pijntjes en kwaaltjes omdat we zwanger zijn en niet 'echt ziek'. Ik doe het zelf ook hoor, maar vraag me wel af waar dit vandaan komt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 08:51 schreef Mevr_Mus het volgende:
Heel mooi gezegd SQ! Ik kom je posts regelmatig tegen en vind dat jij als de beste kan beschrijven hoe je soms tussen pijn voor jezelf, en blijdschap voor een ander in kan zitten. Ik vind het bewonderenswaardig hoe je ermee omgaat.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
Dat wil niet zeggen dat het verdriet van een ander of juist het geluk van een ander niet bespreekbaar mag zijn, maar ga het in godsnaam niet inzetten als ruilmiddel. Dat er op elke melding van geluk een reactie komt van pijn en gemis. Dat is niet eerlijk, want die strijd kan niemand winnen en op het eind loopt iedereen met een kutgevoel weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Dit klopt niet helemaal hoorquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:00 schreef Kimpossible het volgende:
M.a.w.: volgens mijn echoscopiste hoef je je pas zorgen te maken als je beeb op de p110 zit, of een hoofdje heeft op p100 en een buikje op p20. Zolang het kindje zijn eigen lijntjes volgt (nu al!) is het goed.
Ja, dat vind ik dus ook lastigquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:40 schreef BlueEyes het volgende:
Coco dat is dus zoals ik het zelf ook zie, en waardoor ik het van mezelf niet kan hebben dat ik er 'last' van heb.
Zoiets, bedoel ik, geloof ik...
Het is ook niet uit te leggen voor mijn gevoel![]()
Bestaat een p110 überhaupt?quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal hoor
Het zijn percentages, die kunnen nooit hoger dan 100 zijn.
P50 betekent dat je kindje precies op het gemiddelde zit, P95 betekent dat 5% van alle kinderen groter zijn.
Oh, hahaquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Bestaat een p110 überhaupt?
Ondanks dat het percentages zijn kan het zeker WEL hoger zijn dan 100%.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal hoor
Het zijn percentages, die kunnen nooit hoger dan 100 zijn.
P50 betekent dat je kindje precies op het gemiddelde zit, P95 betekent dat 5% van alle kinderen groter zijn.
Bij ons zei die vrouw ook zo iets en toen dacht ik ook huh hoe dan? Hoe krijg je een P110quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Bestaat een p110 überhaupt?
Nouja, je zou de allergrootste baby kunnen hebben, dus alle babies (100%) zijn kleiner. In dat geval zou je baby P100 zijn en zou idd de waarde opschuiven.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:48 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Ondanks dat het percentages zijn kan het zeker WEL hoger zijn dan 100%.
Dat betekend in theorie dat jou baby dus groter is dan dat ze ooit eerder gemeten hebben, waardoor p100 ook weer iets (een fractie maar toch) zou op moeten schuiven.
Ja! Ik had het ook met 16 weken, vriend voelde de baby ander halve week later alquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:50 schreef BlueEyes het volgende:
Is het mogelijk, eerste zwangerschap, vandaag precies 16weken, al iets te voelen?
Heb beetje ongesteld/kramperig gevoel in mn buik sinds een uurtje, en ging net op mijn buik liggen.
Of ik verbeeld het me, wil het te graag voelen misschien.
Maar had idee dat er iets 'frummelde' in mijn onderbuik.
Kan het niet omschrijven wat ik voelde. Het is nu ook weer weg.
(of het waren mn darmen die knel zaten ofzo)
Ja hoor, dat kanquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:50 schreef BlueEyes het volgende:
Is het mogelijk, eerste zwangerschap, vandaag precies 16weken, al iets te voelen?
Omdat ons kind ook aan de forse kant is, over P's gesproken!quote:
Hoe accuraat zijn die metingen eigenlijk, Wup? Ik hoor zo ontzettend vaak dat iemand een reuzenbaby zou krijgen, soms zelfs reden om in te leiden... en dan blijkt het toch gewoon een vijf- of zesponder te zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:53 schreef WupWup het volgende:
Zal ik jullie uit je lijden verlossen?De curve loopt niet van 0 tot 100, maar van 2,3 tot 97,7.
Zo bedoel ik het niet hoor, maar ik zou er gewoon geen discussie over voeren, heeft toch geen zin.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
nou das ook weer makkelijk oordelen....
Zoals ik het lees maakt juist zus er een discussie van? Gezien de babyspullen etc niet in het zicht kunnen staan & gewoonmezelf niet mag klagen over kwaaltjes.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet hoor, maar ik zou er gewoon geen discussie over voeren, heeft toch geen zin.
^^ datquote:
Je hebt gelijk, ik reageerde eerst op de quote en heb daarna pas de rest gelezen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:19 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees maakt juist zus er een discussie van? Gezien de babyspullen etc niet in het zicht kunnen staan & gewoonmezelf niet mag klagen over kwaaltjes.
Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe accuraat zijn die metingen eigenlijk, Wup? Ik hoor zo ontzettend vaak dat iemand een reuzenbaby zou krijgen, soms zelfs reden om in te leiden... en dan blijkt het toch gewoon een vijf- of zesponder te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |