abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135445783
Als je een mailtje van AR krijgt maar toch niet kan werken is dan gewoon terugmailen dat je de rit niet kan uitvoeren (met reden natuurlijk) voldoende?
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_135445989
Die gasten van AR zijn nog wel aan het werk hoor, kunt het beste ff bellen denk ik.

Ik heb morgen ook nog naar even dicht gezet. Jammer want ik kan het geld heel erg goed gebruiken voor reparaties aan de motor, maar zolang mijn linker arm nog niet werkt is rijden verdomd lastig. :N
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135446333
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:36 schreef BlackLining het volgende:
Die gasten van AR zijn nog wel aan het werk hoor, kunt het beste ff bellen denk ik.

Ik heb morgen ook nog naar even dicht gezet. Jammer want ik kan het geld heel erg goed gebruiken voor reparaties aan de motor, maar zolang mijn linker arm nog niet werkt is rijden verdomd lastig. :N
Ben je er nog redelijk vanaf gekomen? Hoe gaat het nu met je?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  maandag 13 januari 2014 @ 18:52:54 #54
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135446673
Audi heeft de looks, Mercedes het geluid. BMW heeft het allebei :D
pi_135446689
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:32 schreef Kamikazie het volgende:
Als je een mailtje van AR krijgt maar toch niet kan werken is dan gewoon terugmailen dat je de rit niet kan uitvoeren (met reden natuurlijk) voldoende?
Bellen is het makkelijkst.
pi_135446710
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:53 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Bellen is het makkelijkst.
Kom echt net van de telefoon af :P
Bedankt in ieder geval voor het antwoord ook naar Blacklining.
En beterschap natuurlijk.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_135446938
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:44 schreef Babananana het volgende:

[..]

Ben je er nog redelijk vanaf gekomen? Hoe gaat het nu met je?
Ja, maar ik slik nu driemaal daags een combi van 800mg ibuprofen en 1000mg paracetamol. Van die combinatie word je nogal duf maar als ik dat niet slik lijkt het of ik dood ga. Dacht gisterenavond eigenwijs te zijn en een dosis over te slaan om te kijken hoe dat zou vallen. Dat was een heel erg slecht plan :D godverdomme zeg.

Daarnaast werkt mijn linker arm nog niet mee (schouder uit de kom geweest) en alleen met rechts rijden durf ik in mijn eigen auto en buurt wel aan, maar niet met andermans leasebak in achterlijk krappe wagenparken. Dus werken voor AR moet nog even wachten ;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 13 januari 2014 @ 19:54:56 #58
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135450125
Ah balen man... Ben zelf ook wel eens op de motorkap beland bij een XC90, in mijn onbezonnen scooter tijd. Toen was ik ook wel 2 weken uit de running. Sterkte!
  maandag 13 januari 2014 @ 19:56:40 #59
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135450234
Het blijven faalhazen die lui bij de Belastingdienst en RDW. Ik m'n Benz schorsen, zodat ik geen wegenbelasting hoef te betalen. Wat krijg ik nu... Een aanslag voor MRB, of ik even 459 euro wil dokken voor 1 tijdvak. Later!
Daarnaast ook nog steeds geen vervangende kentekenpapieren ontvangen van de RDW :')

Sws altijd leasen als je de mogelijkheid hebt.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:26:06 #60
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135452095
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:56 schreef zazzel het volgende:
Het blijven faalhazen die lui bij de Belastingdienst en RDW. Ik m'n Benz schorsen, zodat ik geen wegenbelasting hoef te betalen. Wat krijg ik nu... Een aanslag voor MRB, of ik even 459 euro wil dokken voor 1 tijdvak. Later!
Daarnaast ook nog steeds geen vervangende kentekenpapieren ontvangen van de RDW :')

Sws altijd leasen als je de mogelijkheid hebt.
RDW en belastingdienst zijn altijd al teringlijers geweest.
Vind die nieuwe oldtimer regeling echt triest. Veel mensen hebben een oldtimer, omdat die belastingvrij waren. En nu er belasting op zit wil een groot deel hun auto verkopen, maar niemand raakt ze kwijt aangezien iedereen weet dat je een fortuin aan MRB kwijt bent.
pi_135452214
Vind het ook wel jammer, mijn zus heeft ook een oude Landrover Defender, ging ook via oldtimer regeling, maar die moet nu weg omdat het zo veels te duur wordt
Nee, toch niet
pi_135453699
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Kijk eens aan, een enkele rit morgen. Alblasserdam - Zaltbommel, voor 1300 afleveren. Hopen dat er morgen nog iets bijkomt.
Godverdomme, dat afleveradres is gewoon vlakbij waar ik woon. Snap niet dat ze mij die rit niet geven :P
  maandag 13 januari 2014 @ 20:55:31 #63
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135453705
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:26 schreef Kiprollade het volgende:
RDW en belastingdienst zijn altijd al teringlijers geweest.
Vind die nieuwe oldtimer regeling echt triest. Veel mensen hebben een oldtimer, omdat die belastingvrij waren. En nu er belasting op zit wil een groot deel hun auto verkopen, maar niemand raakt ze kwijt aangezien iedereen weet dat je een fortuin aan MRB kwijt bent.
Nogal wiedes. Mijn vader betaalt bijtelling over een crisisdiesel terwijl ze in de bijlmer in slagschepen uit 1980 rijden die 300gram per kilometer uitstoten zonder roetfilter. En lekker 50.000 per jaar zonder wegenbelasting te betalen.

Ik zie niet in waarom je geen belasting zou hoeven te betalen over een auto. Ook niet als die 60 jaar oud is en ook niet als je een Outlander met 0% leased.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:57:50 #64
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135453809
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:55 schreef QuiCk01 het volgende:
Ik zie niet in waarom je geen belasting zou hoeven te betalen over een auto.
Ik kan het met die oude amerikaanse slagschepen wel begrijpen, als je ziet wat voor geld daar in onderhoud aan zit...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135454539
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:55 schreef VogeltjeTwiet het volgende:

[..]

Godverdomme, dat afleveradres is gewoon vlakbij waar ik woon. Snap niet dat ze mij die rit niet geven :P
't is toch maar een Fabia 1.4 :P
pi_135454948
Ze kijken bij EW (vrijwel) altijd naar het ophaaladres.

Morgen 07.05 in de bus ;(

Inb4 joppie dan ben ik al 25 uur onderweg
pi_135455068
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:34 schreef develor het volgende:

[..]

Chauffeurscentrale moet je maar even googlen, volgens mij zijn die gasten niet te vertrouwen.
Verder werkt een maatje van me bij Car class studentenchauffeurs, bevalt hem prima. Heb je misschien nog wat aan. Daarnaast zou je abaz ook nog kunnen proberen.

Zelf werk ik bij Zapp, wat sinds een jaar samenwerkt met Cratos. Ze zijn wel bezig met mensen aannemen maar je leeftijd zit je niet echt mee vrees ik.
Succes in elk geval!
Car class en abaz stonden al in 't lijstje maar thx!

Easy Way heeft vandaag iig contact opgenomen en zijn geinteresseerd maar ik kon niet beloven 1 hele werkdag per week beschikbaar te zijn... mijn rooster zit vrij vol met verplichte lessen oa.

Chauffeurscentrale check ik even.
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Heb helemaal niks met BMW.. Ben geen Turk of Marokkaan.. :P
(Serieus, hier rijden er alleen maar turken e.d. in BMW's... Volk waar ik niet mee geassocieerd wil worden)
Hier ook, maar dan wel e36 of e46, dus de betaalbare BMW's. Komen wel steeds meer A3's tussendoor.

Vind het wel fijne auto's, keer in een E46 330i van een vriend gereden; lekkere auto hoor! Nog helemaal standaard (behalve M stuur en pook) vind ik ze best beschaafd.
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:55 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Nogal wiedes. Mijn vader betaalt bijtelling over een crisisdiesel terwijl ze in de bijlmer in slagschepen uit 1980 rijden die 300gram per kilometer uitstoten zonder roetfilter. En lekker 50.000 per jaar zonder wegenbelasting te betalen.

Ik zie niet in waarom je geen belasting zou hoeven te betalen over een auto. Ook niet als die 60 jaar oud is en ook niet als je een Outlander met 0% leased.
Outlander 0% is PHEV, gaat om bijtelling. Is die ook wegenbelastingvrij dan?
Ik snap het wel, overheid stimuleert verkoop dergelijke auto's en geeft daarmee ook een behoorlijke boost aan de doorontwikkeling van dergelijke auto's.
pi_135455132
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef Viezze het volgende:
Ze kijken bij EW (vrijwel) altijd naar het ophaaladres.

Morgen 07.05 in de bus ;(

Inb4 joppie dan ben ik al 25 uur onderweg
Ach, ik heb ook wel eens een enkele rit Raamsdonkveer - Hoorn gehad vanuit regio Rotterdam, een keer een spoedje Breda - Amsterdam..... Laatst moest ik nog om 8.00 in Etten-Leur zijn, moest ik zelfs op de fiets naar het station omdat de bus bij mijn huis nog niet reed :(
pi_135455191
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:18 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

Car class en abaz stonden al in 't lijstje maar thx!

Easy Way heeft vandaag iig contact opgenomen en zijn geinteresseerd maar ik kon niet beloven 1 hele werkdag per week beschikbaar te zijn... mijn rooster zit vrij vol met verplichte lessen oa.

Chauffeurscentrale check ik even.

[..]

Hier ook, maar dan wel e36 of e46, dus de betaalbare BMW's. Komen wel steeds meer A3's tussendoor.

Vind het wel fijne auto's, keer in een E46 330i van een vriend gereden; lekkere auto hoor! Nog helemaal standaard (behalve M stuur en pook) vind ik ze best beschaafd.

[..]

Outlander 0% is PHEV, gaat om bijtelling. Is die ook wegenbelastingvrij dan?
Ik snap het wel, overheid stimuleert verkoop dergelijke auto's en geeft daarmee ook een behoorlijke boost aan de doorontwikkeling van dergelijke auto's.
Je moet gewoon aangeven dat je vaak wel een dag kunt. Het is niet alsof ze dat bijhouden volgens mij.

Tevens morgen weer dagje locatiewerk op de Europalaan. Kutwerk, maar goed voor de uren.

's Ochtends is het vaak busjes wassen. ;(
  maandag 13 januari 2014 @ 21:25:20 #70
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135455447
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:55 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Nogal wiedes. Mijn vader betaalt bijtelling over een crisisdiesel terwijl ze in de bijlmer in slagschepen uit 1980 rijden die 300gram per kilometer uitstoten zonder roetfilter. En lekker 50.000 per jaar zonder wegenbelasting te betalen.

Ik zie niet in waarom je geen belasting zou hoeven te betalen over een auto. Ook niet als die 60 jaar oud is en ook niet als je een Outlander met 0% leased.
Ik snap wel dat belasting betalen moet, maar doe dan zo'n systeem wat ze in Duitsland hebben. Daar vangen ze alsnog meer dan genoeg mee als je ziet hoeveel auto's er in Nederland rondrijden.
Betalen voor de cilinderinhoud, is ook indirect tegen milieuvervuiling, toch?

Overigens, de auto's van voor 1974 blijven MRB vrij, wat me nog meer verbaast aangezien je meestal wat meer geld bezit dan de gemiddelde persoon als je zo'n oude auto bezit.

OT: morgen Ridderkerk - Almere en Naarden - Breda in een Transit en Golf. Allebei bij de grote A's
pi_135455784
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:20 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je moet gewoon aangeven dat je vaak wel een dag kunt. Het is niet alsof ze dat bijhouden volgens mij.

Tevens morgen weer dagje locatiewerk op de Europalaan. Kutwerk, maar goed voor de uren.

's Ochtends is het vaak busjes wassen. ;(
Ik kan dus niet vaak een dag. Ik kan altijd een dagdeel. Af en toe maar een hele dag, als er geroosterd wordt zoals afgelopen semester.
  maandag 13 januari 2014 @ 21:36:28 #72
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135456098
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:18 schreef PogoSticK het volgende:
Outlander 0% is PHEV, gaat om bijtelling. Is die ook wegenbelastingvrij dan?
Ik snap het wel, overheid stimuleert verkoop dergelijke auto's en geeft daarmee ook een behoorlijke boost aan de doorontwikkeling van dergelijke auto's.
Geen bijtelling en geen wegenbelasting.
Ja maar of dat handig is in een tijd als deze? Als wij met pensioen gaan is de pensioenpot leeg, maar gelukkig hebben we dan wel schone auto's die weinig Co2 uitstoten ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:25 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Ik snap wel dat belasting betalen moet, maar doe dan zo'n systeem wat ze in Duitsland hebben. Daar vangen ze alsnog meer dan genoeg mee als je ziet hoeveel auto's er in Nederland rondrijden.
Betalen voor de cilinderinhoud, is ook indirect tegen milieuvervuiling, toch?

Dat zou mij dan inderdaad al een iets beter plan lijken. Maar het blijft een lastig onderwerp zolang iedereen zo over die CO2 blijft zeiken. :(
  maandag 13 januari 2014 @ 21:48:39 #73
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135456850
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:36 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Dat zou mij dan inderdaad al een iets beter plan lijken. Maar het blijft een lastig onderwerp zolang iedereen zo over die CO2 blijft zeiken. :(
Dit zegt genoeg (even skippen naar 3:32):
pi_135456914
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:36 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Geen bijtelling en geen wegenbelasting.
Ja maar of dat handig is in een tijd als deze? Als wij met pensioen gaan is de pensioenpot leeg, maar gelukkig hebben we dan wel schone auto's die weinig Co2 uitstoten ^O^

Kortetermijn v.s. langetermijndenken.
Pensioen voor jou is interessant voor jouw (mijn) generatie... CO2 zal wel ff iets langer effect hebben.
Daarnaast geeft het een behoorlijke boost aan de automotive industrie wat weer goed is voor werkgelegenheid etc etc... ben niet geheel onbevooroordeeld.

Ben zelf niet van de zuinige auto's omdat ze vaak langzamer zijn... maar zuinigheid is zo slecht nog niet.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:48 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Dit zegt genoeg (even skippen naar 3:32):
Zegt veel over het efficiente werkgebied van een motorblok en het specifieke verbruik op dat moment. Ja, als je er zo mee rijdt is een M3 zuiniger.
Een Boeing is heel onzuinig als je er 1 persoon in vervoert maar een volle airliner is per saldo zuiniger dan een auto. De manier van vergelijken bepaalt de uitkomst in veel gevallen.

[ Bericht 18% gewijzigd door PogoSticK op 13-01-2014 21:59:22 ]
pi_135456991
Wat er nu gebeurt is veel slechter. Auto's worden vervroegd ingeruild omdat men anders meer belasting moet gaan betalen. Ze kopen dan een nieuwe auto, wat veel meer impact op het milieu heeft dan even doorrijden met een auto die -iets- meer uitstoot.
pi_135457352
Over auto's gesproken, zojuist even 6 seizoenen Pimp My Ride USA gedownload _O_
  maandag 13 januari 2014 @ 21:58:57 #77
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135457564
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:49 schreef PogoSticK het volgende:
Kortetermijn v.s. langetermijndenken.
Pensioen voor jou is interessant voor jouw (mijn) generatie... CO2 zal wel ff iets langer effect hebben.
Daarnaast geeft het een behoorlijke boost aan de automotive industrie wat weer goed is voor werkgelegenheid etc
Wat dacht je van de zure regen nog van jaren 80?

Wij krijgen nauwelijks invloed in het Co2 klimaat man. Rusland en USA zijn de echte grootverbruikers. Dan kies ik toch liever voor goede pensioenen zodat de welvaart nog een beetje behouden blijft over 40 jaar.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:01:05 #78
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135457715
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:58 schreef QuiCk01 het volgende:
Wat dacht je van de zure regen nog van jaren 80?

Wij krijgen nauwelijks invloed in het Co2 klimaat man. Rusland en USA zijn de echte grootverbruikers. Dan kies ik toch liever voor goede pensioenen zodat de welvaart nog een beetje behouden blijft over 40 jaar.
Überhaupt zijn de grootste vervuilers echt niet de auto's in Nederland.

Je moet eens voor de voor de lol kijken wat een gemiddeld oud kloteschip aan rotzooi naar buiten gooit. Of wat dacht je van al die oude vrachtwagens in Afrika... Dat zijn rijdende kankerfabrieken.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135457799
Scheepvaart is naar verhouding juist heel schoon.
pi_135457841
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:50 schreef Viezze het volgende:
Wat er nu gebeurt is veel slechter. Auto's worden vervroegd ingeruild omdat men anders meer belasting moet gaan betalen. Ze kopen dan een nieuwe auto, wat veel meer impact op het milieu heeft dan even doorrijden met een auto die -iets- meer uitstoot.
Het is al meer dan 20 jaar prima mogelijk om 1:20 te rijden. 20 jaar geleden lukte dat in een Golf mk2 1.3, nu lukt het in een Polo bluemotion. Als je even door luxezaken als airco en elektrische ramen heen kijkt, zijn die twee auto's best vergelijkbaar in ruimte, prestaties, en klasse tov de tijd waarin hij gemaakt is. Hoezo vooruitgang?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  maandag 13 januari 2014 @ 22:03:18 #81
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135457864
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef Viezze het volgende:
Scheepvaart is naar verhouding juist heel schoon.
Die oude bende ook nog?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 13 januari 2014 @ 22:04:15 #82
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135457932
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef Babananana het volgende:

[..]

Het is al meer dan 20 jaar prima mogelijk om 1:20 te rijden. 20 jaar geleden lukte dat in een Golf mk2 1.3, nu lukt het in een Polo bluemotion. Als je even door luxezaken als airco en elektrische ramen heen kijkt, zijn die twee auto's best vergelijkbaar in ruimte, prestaties, en klasse tov de tijd waarin hij gemaakt is. Hoezo vooruitgang?
Ook gewicht, een Polo heeft nu het gewicht van een oude middenklasser..
Terwijl zo'n kreng vroeger de 900 kilo niet voorbij kwam.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135457983
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:04 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ook gewicht, een Polo heeft nu het gewicht van een oude middenklasser..
Terwijl zo'n kreng vroeger de 900 kilo niet voorbij kwam.
Je moet een Polo van nu ook niet vergelijken met een polo van 20 jaar geleden. De huidige Polo lijkt meer op een Golf mk2, de Up op een Golf mk1.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135458081
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:03 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Die oude bende ook nog?
Als je het echt wil weten moet ik er even een bron bij zoeken, maar al dat spul is oud en verbruikt "veel" brandstof, omdat niemand zich ooit echt bezig heeft gehouden met zuinigere schepen (schepen hebben een hele lange terugverdienperiode). Dat komt nu wel een beetje, en daar kan je als schipper goed op verdienen, maar een container met een schip vervoeren is CO2-technisch gezien beter dan met een vrachtwagen.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:06:38 #85
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135458092
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:05 schreef Babananana het volgende:

[..]

Je moet een Polo van nu ook niet vergelijken met een polo van 20 jaar geleden. De huidige Polo lijkt meer op een Golf mk2, de Up op een Golf mk1.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat dat ook de filosofie van VW was. Dat de auto met je meegroeit.

Zeg maar een Mk1 is voor als je net leert rijden en een MK 6 voor als je een gezin hebt wat je mee wilt sleuren.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135458388
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:06 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik heb wel eens ergens gelezen dat dat ook de filosofie van VW was. Dat de auto met je meegroeit.

Zeg maar een Mk1 is voor als je net leert rijden en een MK 6 voor als je een gezin hebt wat je mee wilt sleuren.
Dat klinkt idd wel logisch. Maar ik denk dat het ook komt omdat een nieuwe versie van een bestaand product in alle opzichten 'beter' moet zijn, wil het publiek er warm voor lopen. En zo groeit een model door alle generaties door twee klasses heen. Die klasses groeien ook mee, waardoor er van onderen klasses bij geschoven worden.

Je hebt idd gelijk, er zijn mensen die ooit bij de Golf 1 begonnen zijn en elk model gehad hebben. Voor hun is de auto met ze meegegroeid.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  maandag 13 januari 2014 @ 22:10:50 #87
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135458434
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:06 schreef Viezze het volgende:
Als je het echt wil weten moet ik er even een bron bij zoeken, maar al dat spul is oud en verbruikt "veel" brandstof, omdat niemand zich ooit echt bezig heeft gehouden met zuinigere schepen (schepen hebben een hele lange terugverdienperiode). Dat komt nu wel een beetje, en daar kan je als schipper goed op verdienen, maar een container met een schip vervoeren is CO2-technisch gezien beter dan met een vrachtwagen.
Is ook logisch, zo'n schip kan echt een shitload aan containers meenemen...
Ik ben vorig jaar eens een keer bij Wärtsilä geweest, maar als je kijkt wat zo'n schip voor motor heeft...
Als je daar een dikke verbeterslag in kan maken is veel beter voor het milieu
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135458543
Gewoon hybrid motortje bij in pleuren, hoef ze ook geen wegenbelasting meer te balen.
Nee, toch niet
pi_135458703
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef Solidberg het volgende:
Gewoon hybrid motortje bij in pleuren, hoef ze ook geen wegenbelasting meer te balen.
Of gewoon de wielen eraf halen, en een grote propellor aan de achterkant monteren, zodat je je door water kan voorstu.... oh wacht
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135458852
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef Babananana het volgende:

[..]

Of gewoon de wielen eraf halen, en een grote propellor aan de achterkant monteren, zodat je je door water kan voorstu.... oh wacht
2 grote propellors aan de voorkant en gewoon vliegen met die handel
Nee, toch niet
pi_135458922
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:10 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Is ook logisch, zo'n schip kan echt een shitload aan containers meenemen...
Ik ben vorig jaar eens een keer bij Wärtsilä geweest, maar als je kijkt wat zo'n schip voor motor heeft...
Als je daar een dikke verbeterslag in kan maken is veel beter voor het milieu
Ah hier staat het:
http://www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl/assets/images/CO2.jpg

Daarbij moet je je bedenken dat de verhouding (in containertransport vanaf Rotterdam naar het achterland) vrachtwagen/schip/trein op ongeveer 50/30/20 (zo uit mijn hoofd) ligt. Je kan dus beter moeite steken in het verlagen van uitstoot van vrachtwagens of het overhevelen van vrachtwagentransport naar binnenvaart/trein, dan dat je heel veel moeite gaat steken in schonere schepen. Deze uitdaging is al groot genoeg.

Om nog even een bruggetje naar personenauto's te maken, het aandeel hiervan is natuurlijk heel klein tov transport.
pi_135459111
Waarom hebben we zo beetje voor elk bedrijf hetzelfde transportformulier maar telkens ander logotje erop.
Logotje weghalen en je kan elke formulier voor elke transport gebruiken, heb nu iets van 10 formulieren over

En bij ritgegevens staat er dat het beginadres Dhr xxxx is :') Gelukkig weet ik het adres wel van de grote C in Groningen. En het telefoonnummer van CP op afhaaladres is gelijk aan het telefoonnummer van CP op het afleveradres

[ Bericht 42% gewijzigd door Solidberg op 13-01-2014 22:44:54 ]
Nee, toch niet
pi_135459155
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:20 schreef Solidberg het volgende:
Waarom hebben we zo beetje voor elk bedrijf hetzelfde transportformulier maar telkens ander logotje erop.
Logotje weghalen en je kan elke formulier voor elke transport gebruiken, heb nu iets van 10 formulieren over
Tien, dat is niks. Ik kom om in de formulieren van bedrijven waar ik waarschijnlijk toch nooit meer kom :+
  maandag 13 januari 2014 @ 22:47:00 #94
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135460661
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:49 schreef PogoSticK het volgende:
[..]

Zegt veel over het efficiente werkgebied van een motorblok en het specifieke verbruik op dat moment. Ja, als je er zo mee rijdt is een M3 zuiniger.
Een Boeing is heel onzuinig als je er 1 persoon in vervoert maar een volle airliner is per saldo zuiniger dan een auto. De manier van vergelijken bepaalt de uitkomst in veel gevallen.
En dat is vaak het geval. :7
pi_135461487
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:47 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

En dat is vaak het geval. :7
Geen genade! 6000RPM en rap een beetje! :9
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  maandag 13 januari 2014 @ 23:05:39 #96
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135461636
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:02 schreef Babananana het volgende:

[..]

Geen genade! 6000RPM en rap een beetje! :9
Doorbrullen tot de 8300 , gewoon omdat het kan.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:22:30 #97
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135468819
Naja die oldtimer regeling is vooral krom, omdat ze demotiveren om LPG te rijden. En ik had het prima gevonden om 200/300 euro wegenbelasting te moeten betalen voor m'n auto. Maar geen fucking 1800 :')
Nu schorst iedereen z'n oldtimer, of exporteerde em, nou daar gaan je inkomsten. Lekker bezig!
pi_135468849
Een vriend van me is na ongeveer 3 jaar bijna klaar met het restaureren van zijn VW Kever, hij is dan ook niet bepaald blij met de nieuwe regeling. :')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:30:56 #99
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135468886
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:27 schreef DrSnuggle het volgende:
Een vriend van me is na ongeveer 3 jaar bijna klaar met het restaureren van zijn VW Kever, hij is dan ook niet bepaald blij met de nieuwe regeling. :')
Kever is benzine, dus betaal je 120 euro per jaar. Dus dat valt nog wel mee.
Scheelt dat zo'n ding super licht is.

En als het een liefhebber is gaat hij er toch niet mee door de pekel banjeren

Ik ga zelf nu ook voor die overgangsregeling. Alleen zuipt die tanker van mij als een malle, verpatsen dus! Iemand interesse?
pi_135468972
Dat valt nog wel mee ja, en hij zal de auto een paar keer per jaar naar buiten halen.

Mooie auto, maar geen interesse. ^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')