abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135457352
Over auto's gesproken, zojuist even 6 seizoenen Pimp My Ride USA gedownload _O_
  maandag 13 januari 2014 @ 21:58:57 #77
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135457564
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:49 schreef PogoSticK het volgende:
Kortetermijn v.s. langetermijndenken.
Pensioen voor jou is interessant voor jouw (mijn) generatie... CO2 zal wel ff iets langer effect hebben.
Daarnaast geeft het een behoorlijke boost aan de automotive industrie wat weer goed is voor werkgelegenheid etc
Wat dacht je van de zure regen nog van jaren 80?

Wij krijgen nauwelijks invloed in het Co2 klimaat man. Rusland en USA zijn de echte grootverbruikers. Dan kies ik toch liever voor goede pensioenen zodat de welvaart nog een beetje behouden blijft over 40 jaar.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:01:05 #78
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135457715
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:58 schreef QuiCk01 het volgende:
Wat dacht je van de zure regen nog van jaren 80?

Wij krijgen nauwelijks invloed in het Co2 klimaat man. Rusland en USA zijn de echte grootverbruikers. Dan kies ik toch liever voor goede pensioenen zodat de welvaart nog een beetje behouden blijft over 40 jaar.
Überhaupt zijn de grootste vervuilers echt niet de auto's in Nederland.

Je moet eens voor de voor de lol kijken wat een gemiddeld oud kloteschip aan rotzooi naar buiten gooit. Of wat dacht je van al die oude vrachtwagens in Afrika... Dat zijn rijdende kankerfabrieken.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135457799
Scheepvaart is naar verhouding juist heel schoon.
pi_135457841
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:50 schreef Viezze het volgende:
Wat er nu gebeurt is veel slechter. Auto's worden vervroegd ingeruild omdat men anders meer belasting moet gaan betalen. Ze kopen dan een nieuwe auto, wat veel meer impact op het milieu heeft dan even doorrijden met een auto die -iets- meer uitstoot.
Het is al meer dan 20 jaar prima mogelijk om 1:20 te rijden. 20 jaar geleden lukte dat in een Golf mk2 1.3, nu lukt het in een Polo bluemotion. Als je even door luxezaken als airco en elektrische ramen heen kijkt, zijn die twee auto's best vergelijkbaar in ruimte, prestaties, en klasse tov de tijd waarin hij gemaakt is. Hoezo vooruitgang?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  maandag 13 januari 2014 @ 22:03:18 #81
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135457864
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef Viezze het volgende:
Scheepvaart is naar verhouding juist heel schoon.
Die oude bende ook nog?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 13 januari 2014 @ 22:04:15 #82
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135457932
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef Babananana het volgende:

[..]

Het is al meer dan 20 jaar prima mogelijk om 1:20 te rijden. 20 jaar geleden lukte dat in een Golf mk2 1.3, nu lukt het in een Polo bluemotion. Als je even door luxezaken als airco en elektrische ramen heen kijkt, zijn die twee auto's best vergelijkbaar in ruimte, prestaties, en klasse tov de tijd waarin hij gemaakt is. Hoezo vooruitgang?
Ook gewicht, een Polo heeft nu het gewicht van een oude middenklasser..
Terwijl zo'n kreng vroeger de 900 kilo niet voorbij kwam.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135457983
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:04 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ook gewicht, een Polo heeft nu het gewicht van een oude middenklasser..
Terwijl zo'n kreng vroeger de 900 kilo niet voorbij kwam.
Je moet een Polo van nu ook niet vergelijken met een polo van 20 jaar geleden. De huidige Polo lijkt meer op een Golf mk2, de Up op een Golf mk1.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135458081
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:03 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Die oude bende ook nog?
Als je het echt wil weten moet ik er even een bron bij zoeken, maar al dat spul is oud en verbruikt "veel" brandstof, omdat niemand zich ooit echt bezig heeft gehouden met zuinigere schepen (schepen hebben een hele lange terugverdienperiode). Dat komt nu wel een beetje, en daar kan je als schipper goed op verdienen, maar een container met een schip vervoeren is CO2-technisch gezien beter dan met een vrachtwagen.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:06:38 #85
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135458092
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:05 schreef Babananana het volgende:

[..]

Je moet een Polo van nu ook niet vergelijken met een polo van 20 jaar geleden. De huidige Polo lijkt meer op een Golf mk2, de Up op een Golf mk1.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat dat ook de filosofie van VW was. Dat de auto met je meegroeit.

Zeg maar een Mk1 is voor als je net leert rijden en een MK 6 voor als je een gezin hebt wat je mee wilt sleuren.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135458388
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:06 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik heb wel eens ergens gelezen dat dat ook de filosofie van VW was. Dat de auto met je meegroeit.

Zeg maar een Mk1 is voor als je net leert rijden en een MK 6 voor als je een gezin hebt wat je mee wilt sleuren.
Dat klinkt idd wel logisch. Maar ik denk dat het ook komt omdat een nieuwe versie van een bestaand product in alle opzichten 'beter' moet zijn, wil het publiek er warm voor lopen. En zo groeit een model door alle generaties door twee klasses heen. Die klasses groeien ook mee, waardoor er van onderen klasses bij geschoven worden.

Je hebt idd gelijk, er zijn mensen die ooit bij de Golf 1 begonnen zijn en elk model gehad hebben. Voor hun is de auto met ze meegegroeid.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  maandag 13 januari 2014 @ 22:10:50 #87
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135458434
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:06 schreef Viezze het volgende:
Als je het echt wil weten moet ik er even een bron bij zoeken, maar al dat spul is oud en verbruikt "veel" brandstof, omdat niemand zich ooit echt bezig heeft gehouden met zuinigere schepen (schepen hebben een hele lange terugverdienperiode). Dat komt nu wel een beetje, en daar kan je als schipper goed op verdienen, maar een container met een schip vervoeren is CO2-technisch gezien beter dan met een vrachtwagen.
Is ook logisch, zo'n schip kan echt een shitload aan containers meenemen...
Ik ben vorig jaar eens een keer bij Wärtsilä geweest, maar als je kijkt wat zo'n schip voor motor heeft...
Als je daar een dikke verbeterslag in kan maken is veel beter voor het milieu
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135458543
Gewoon hybrid motortje bij in pleuren, hoef ze ook geen wegenbelasting meer te balen.
Nee, toch niet
pi_135458703
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef Solidberg het volgende:
Gewoon hybrid motortje bij in pleuren, hoef ze ook geen wegenbelasting meer te balen.
Of gewoon de wielen eraf halen, en een grote propellor aan de achterkant monteren, zodat je je door water kan voorstu.... oh wacht
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135458852
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef Babananana het volgende:

[..]

Of gewoon de wielen eraf halen, en een grote propellor aan de achterkant monteren, zodat je je door water kan voorstu.... oh wacht
2 grote propellors aan de voorkant en gewoon vliegen met die handel
Nee, toch niet
pi_135458922
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:10 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Is ook logisch, zo'n schip kan echt een shitload aan containers meenemen...
Ik ben vorig jaar eens een keer bij Wärtsilä geweest, maar als je kijkt wat zo'n schip voor motor heeft...
Als je daar een dikke verbeterslag in kan maken is veel beter voor het milieu
Ah hier staat het:
http://www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl/assets/images/CO2.jpg

Daarbij moet je je bedenken dat de verhouding (in containertransport vanaf Rotterdam naar het achterland) vrachtwagen/schip/trein op ongeveer 50/30/20 (zo uit mijn hoofd) ligt. Je kan dus beter moeite steken in het verlagen van uitstoot van vrachtwagens of het overhevelen van vrachtwagentransport naar binnenvaart/trein, dan dat je heel veel moeite gaat steken in schonere schepen. Deze uitdaging is al groot genoeg.

Om nog even een bruggetje naar personenauto's te maken, het aandeel hiervan is natuurlijk heel klein tov transport.
pi_135459111
Waarom hebben we zo beetje voor elk bedrijf hetzelfde transportformulier maar telkens ander logotje erop.
Logotje weghalen en je kan elke formulier voor elke transport gebruiken, heb nu iets van 10 formulieren over

En bij ritgegevens staat er dat het beginadres Dhr xxxx is :') Gelukkig weet ik het adres wel van de grote C in Groningen. En het telefoonnummer van CP op afhaaladres is gelijk aan het telefoonnummer van CP op het afleveradres

[ Bericht 42% gewijzigd door Solidberg op 13-01-2014 22:44:54 ]
Nee, toch niet
pi_135459155
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:20 schreef Solidberg het volgende:
Waarom hebben we zo beetje voor elk bedrijf hetzelfde transportformulier maar telkens ander logotje erop.
Logotje weghalen en je kan elke formulier voor elke transport gebruiken, heb nu iets van 10 formulieren over
Tien, dat is niks. Ik kom om in de formulieren van bedrijven waar ik waarschijnlijk toch nooit meer kom :+
  maandag 13 januari 2014 @ 22:47:00 #94
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135460661
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:49 schreef PogoSticK het volgende:
[..]

Zegt veel over het efficiente werkgebied van een motorblok en het specifieke verbruik op dat moment. Ja, als je er zo mee rijdt is een M3 zuiniger.
Een Boeing is heel onzuinig als je er 1 persoon in vervoert maar een volle airliner is per saldo zuiniger dan een auto. De manier van vergelijken bepaalt de uitkomst in veel gevallen.
En dat is vaak het geval. :7
pi_135461487
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:47 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

En dat is vaak het geval. :7
Geen genade! 6000RPM en rap een beetje! :9
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  maandag 13 januari 2014 @ 23:05:39 #96
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135461636
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:02 schreef Babananana het volgende:

[..]

Geen genade! 6000RPM en rap een beetje! :9
Doorbrullen tot de 8300 , gewoon omdat het kan.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:22:30 #97
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135468819
Naja die oldtimer regeling is vooral krom, omdat ze demotiveren om LPG te rijden. En ik had het prima gevonden om 200/300 euro wegenbelasting te moeten betalen voor m'n auto. Maar geen fucking 1800 :')
Nu schorst iedereen z'n oldtimer, of exporteerde em, nou daar gaan je inkomsten. Lekker bezig!
pi_135468849
Een vriend van me is na ongeveer 3 jaar bijna klaar met het restaureren van zijn VW Kever, hij is dan ook niet bepaald blij met de nieuwe regeling. :')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:30:56 #99
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135468886
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:27 schreef DrSnuggle het volgende:
Een vriend van me is na ongeveer 3 jaar bijna klaar met het restaureren van zijn VW Kever, hij is dan ook niet bepaald blij met de nieuwe regeling. :')
Kever is benzine, dus betaal je 120 euro per jaar. Dus dat valt nog wel mee.
Scheelt dat zo'n ding super licht is.

En als het een liefhebber is gaat hij er toch niet mee door de pekel banjeren

Ik ga zelf nu ook voor die overgangsregeling. Alleen zuipt die tanker van mij als een malle, verpatsen dus! Iemand interesse?
pi_135468972
Dat valt nog wel mee ja, en hij zal de auto een paar keer per jaar naar buiten halen.

Mooie auto, maar geen interesse. ^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')