Wat dacht je van de zure regen nog van jaren 80?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:49 schreef PogoSticK het volgende:
Kortetermijn v.s. langetermijndenken.
Pensioen voor jou is interessant voor jouw (mijn) generatie... CO2 zal wel ff iets langer effect hebben.
Daarnaast geeft het een behoorlijke boost aan de automotive industrie wat weer goed is voor werkgelegenheid etc
Überhaupt zijn de grootste vervuilers echt niet de auto's in Nederland.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:58 schreef QuiCk01 het volgende:
Wat dacht je van de zure regen nog van jaren 80?
Wij krijgen nauwelijks invloed in het Co2 klimaat man. Rusland en USA zijn de echte grootverbruikers. Dan kies ik toch liever voor goede pensioenen zodat de welvaart nog een beetje behouden blijft over 40 jaar.
Het is al meer dan 20 jaar prima mogelijk om 1:20 te rijden. 20 jaar geleden lukte dat in een Golf mk2 1.3, nu lukt het in een Polo bluemotion. Als je even door luxezaken als airco en elektrische ramen heen kijkt, zijn die twee auto's best vergelijkbaar in ruimte, prestaties, en klasse tov de tijd waarin hij gemaakt is. Hoezo vooruitgang?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:50 schreef Viezze het volgende:
Wat er nu gebeurt is veel slechter. Auto's worden vervroegd ingeruild omdat men anders meer belasting moet gaan betalen. Ze kopen dan een nieuwe auto, wat veel meer impact op het milieu heeft dan even doorrijden met een auto die -iets- meer uitstoot.
Die oude bende ook nog?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef Viezze het volgende:
Scheepvaart is naar verhouding juist heel schoon.
Ook gewicht, een Polo heeft nu het gewicht van een oude middenklasser..quote:Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef Babananana het volgende:
[..]
Het is al meer dan 20 jaar prima mogelijk om 1:20 te rijden. 20 jaar geleden lukte dat in een Golf mk2 1.3, nu lukt het in een Polo bluemotion. Als je even door luxezaken als airco en elektrische ramen heen kijkt, zijn die twee auto's best vergelijkbaar in ruimte, prestaties, en klasse tov de tijd waarin hij gemaakt is. Hoezo vooruitgang?
Je moet een Polo van nu ook niet vergelijken met een polo van 20 jaar geleden. De huidige Polo lijkt meer op een Golf mk2, de Up op een Golf mk1.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:04 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ook gewicht, een Polo heeft nu het gewicht van een oude middenklasser..
Terwijl zo'n kreng vroeger de 900 kilo niet voorbij kwam.
Als je het echt wil weten moet ik er even een bron bij zoeken, maar al dat spul is oud en verbruikt "veel" brandstof, omdat niemand zich ooit echt bezig heeft gehouden met zuinigere schepen (schepen hebben een hele lange terugverdienperiode). Dat komt nu wel een beetje, en daar kan je als schipper goed op verdienen, maar een container met een schip vervoeren is CO2-technisch gezien beter dan met een vrachtwagen.quote:
Ik heb wel eens ergens gelezen dat dat ook de filosofie van VW was. Dat de auto met je meegroeit.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:05 schreef Babananana het volgende:
[..]
Je moet een Polo van nu ook niet vergelijken met een polo van 20 jaar geleden. De huidige Polo lijkt meer op een Golf mk2, de Up op een Golf mk1.
Dat klinkt idd wel logisch. Maar ik denk dat het ook komt omdat een nieuwe versie van een bestaand product in alle opzichten 'beter' moet zijn, wil het publiek er warm voor lopen. En zo groeit een model door alle generaties door twee klasses heen. Die klasses groeien ook mee, waardoor er van onderen klasses bij geschoven worden.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:06 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik heb wel eens ergens gelezen dat dat ook de filosofie van VW was. Dat de auto met je meegroeit.
Zeg maar een Mk1 is voor als je net leert rijden en een MK 6 voor als je een gezin hebt wat je mee wilt sleuren.
Is ook logisch, zo'n schip kan echt een shitload aan containers meenemen...quote:Op maandag 13 januari 2014 22:06 schreef Viezze het volgende:
Als je het echt wil weten moet ik er even een bron bij zoeken, maar al dat spul is oud en verbruikt "veel" brandstof, omdat niemand zich ooit echt bezig heeft gehouden met zuinigere schepen (schepen hebben een hele lange terugverdienperiode). Dat komt nu wel een beetje, en daar kan je als schipper goed op verdienen, maar een container met een schip vervoeren is CO2-technisch gezien beter dan met een vrachtwagen.
Of gewoon de wielen eraf halen, en een grote propellor aan de achterkant monteren, zodat je je door water kan voorstu.... oh wachtquote:Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef Solidberg het volgende:
Gewoon hybrid motortje bij in pleuren, hoef ze ook geen wegenbelasting meer te balen.
2 grote propellors aan de voorkant en gewoon vliegen met die handelquote:Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef Babananana het volgende:
[..]
Of gewoon de wielen eraf halen, en een grote propellor aan de achterkant monteren, zodat je je door water kan voorstu.... oh wacht
Ah hier staat het:quote:Op maandag 13 januari 2014 22:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Is ook logisch, zo'n schip kan echt een shitload aan containers meenemen...
Ik ben vorig jaar eens een keer bij Wärtsilä geweest, maar als je kijkt wat zo'n schip voor motor heeft...
Als je daar een dikke verbeterslag in kan maken is veel beter voor het milieu
Tien, dat is niks. Ik kom om in de formulieren van bedrijven waar ik waarschijnlijk toch nooit meer komquote:Op maandag 13 januari 2014 22:20 schreef Solidberg het volgende:
Waarom hebben we zo beetje voor elk bedrijf hetzelfde transportformulier maar telkens ander logotje erop.
Logotje weghalen en je kan elke formulier voor elke transport gebruiken, heb nu iets van 10 formulieren over
En dat is vaak het geval.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:49 schreef PogoSticK het volgende:
[..]
Zegt veel over het efficiente werkgebied van een motorblok en het specifieke verbruik op dat moment. Ja, als je er zo mee rijdt is een M3 zuiniger.
Een Boeing is heel onzuinig als je er 1 persoon in vervoert maar een volle airliner is per saldo zuiniger dan een auto. De manier van vergelijken bepaalt de uitkomst in veel gevallen.
Geen genade! 6000RPM en rap een beetje!quote:
Doorbrullen tot de 8300 , gewoon omdat het kan.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:02 schreef Babananana het volgende:
[..]
Geen genade! 6000RPM en rap een beetje!
Kever is benzine, dus betaal je 120 euro per jaar. Dus dat valt nog wel mee.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:27 schreef DrSnuggle het volgende:
Een vriend van me is na ongeveer 3 jaar bijna klaar met het restaureren van zijn VW Kever, hij is dan ook niet bepaald blij met de nieuwe regeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |