Vrijdag had ze na de psz 2,5 uur geslapen. Ze is toen vanaf 01.00 aan het spoken geweest. Minimaal 1x per uur naar dr toe. Om 05.30 heb ik haar bij me genomen omdat ik het lopen zat was. Maar dan gaan ze ook niet slapen.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:54 schreef laziness het volgende:
Ja hier hield het ook verband met te weinig slaap juist. Daar wordt hij ook 's nachts heel onrustig van.
Ieder kind is anders natuurlijk. Klinkt alsof het bij jullie juist komt door teveel slaap overdag inderdaad.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:01 schreef danic het volgende:
[..]
Vrijdag had ze na de psz 2,5 uur geslapen. Ze is toen vanaf 01.00 aan het spoken geweest. Minimaal 1x per uur naar dr toe. Om 05.30 heb ik haar bij me genomen omdat ik het lopen zat was. Maar dan gaan ze ook niet slapen.
Dat was een kort nachtje![]()
Dus goed/veel slapen is ook niet altijd de truc.
hoe oud is ze nu??quote:Op zondag 12 januari 2014 22:26 schreef Susie het volgende:
Lastig dat wel of niet slapen. Hier 's middags nog een flinke tuk van vaak 3 uurMja, ze is dan ook vaak (meer wel dan niet) om 6 uur wakker. Naar bed tussen half 1 en 1 en 's avonds er weer in zo rond de klok van half 8.
Als ze nou eens tot 7 uur zou slapen, dan mag die middagslaap wel korter, maar nu heb ik die tijd ook nodig voor mezelf![]()
Iemand zei al eens, dat als ze 's middags korter slaapt, ze misschien wel uitslaaptMaar om dat te testen moet dat wellicht een paar dagen achter elkaar ofzo? Och, ben er ook wel redelijk aan gewend inmiddels...
ik heb zo'n periode met Jan gehad. Kon absoluut niet inslapen 's avonds. hij heeft toen melatonine gehad, dat gaf ontzettend veel rust. Ook omdat hij rustiger insliep, sliep hij beter door..quote:Op zondag 12 januari 2014 21:04 schreef danic het volgende:
Wij hebben opa en oma als oppas en daarom gaat eva nu twee dagdelen in de week naar de psz ("teuterteeltaal" aldus eva). Ik wil dat ze daar vooral lekker speelt, alleen en met andere kindjes. Ze zitten daar wel In de kring, voor drinken met fruit of een koekje. En dan zingen ze liedjes
Dus eva zingt nu hele dagen het hele repertoire![]()
En daar ligt gelijk het probleem/mijn vraag:
Ze is altijd al een lastige inslaper geweest, maar nu we met Rosalie zien hoe het ook kan, valt het nog meer op.
Ik hoop dat er hier misschien nog mensen zijn met tips want wij weten het niet meer.
Ze is overdag de liefste peuter die je kunt wensen, maar zodra ze 's avonds naar bed gaat. .....
Ze zingt liedjes, maar wel zo hard mogelijk zodat ze Rosalie en soms haar vader die onregelmatige werktijden heeft, wakker maakt/houdt, huilt/krijst minimaal 1x nadat ik naar beneden ben gegaan, maar daarvoor heeft ze dat al gedaan zodra ik de deur achter me dicht heb gedaan (op een kiertje). Ze ligt te praten met haar knuffels, gaat vervolgens weer zingen, afgewisseld met een huilbui en houdt dit tot 21.30 vol (gemiddeld. Soms slaapt ze "al" om 21.00). We gaan om 19.00 naar boven, hebben een duidelijk ritueel enz enz. Iemand tips om haar rustiger te gaan laten slapen? We moeten minimaal de helft van de week er minstens 1x per nacht uit voor dr. Aai over dr bol is meestal genoeg....
Anouk is 2 jaar en bijna 3 maanden nu...quote:Op zondag 12 januari 2014 22:30 schreef danic het volgende:
Susie, Anouk is een stuk jonger dan eva hè. Die sliep ook nog rustig 2,5 tot 3 uur 's middags toen ze net 2 was.
Ze valt last in slaap maar meestal is ze wel na 08.00 pas wakker. Dat is ook wat waard.
Ik kan me jouw verhalen nog goed herinneren dat ze iedere ochtend rond 05.00 wakker was (is?)
even ter info: ravi is bijna 4 nu en doet geregeld nog een middagslaapje, want anders is hij niet te genieten. de laatste weken niet, maar daarmee sliep hij echt niet later uitquote:Op zondag 12 januari 2014 22:26 schreef Susie het volgende:
Lastig dat wel of niet slapen. Hier 's middags nog een flinke tuk van vaak 3 uurMja, ze is dan ook vaak (meer wel dan niet) om 6 uur wakker. Naar bed tussen half 1 en 1 en 's avonds er weer in zo rond de klok van half 8.
Als ze nou eens tot 7 uur zou slapen, dan mag die middagslaap wel korter, maar nu heb ik die tijd ook nodig voor mezelf![]()
Iemand zei al eens, dat als ze 's middags korter slaapt, ze misschien wel uitslaaptMaar om dat te testen moet dat wellicht een paar dagen achter elkaar ofzo? Och, ben er ook wel redelijk aan gewend inmiddels...
ik had er al een nee-smiley achter gezet, niet dat ik haar dan wakker gemaakt had, maar uit zichzelf dus na een uur al wakker werd...Ja, ze ging wel op tijd slapen, maar no way dat ze langer sliep.quote:Op maandag 13 januari 2014 07:19 schreef simmu het volgende:
[..]
even ter info: ravi is bijna 4 nu en doet geregeld nog een middagslaapje, want anders is hij niet te genieten. de laatste weken niet, maar daarmee sliep hij echt niet later uit
quote:Op maandag 13 januari 2014 08:04 schreef Susie het volgende:
[..]
ik had er al een nee-smiley achter gezet, niet dat ik haar dan wakker gemaakt had, maar uit zichzelf dus na een uur al wakker werd...Ja, ze ging wel op tijd slapen, maar no way dat ze langer sliep.
Wat ik zeg, heb mij erbij neergelegd, maar neemt niet weg dat het wel eens frustrerend is
Ook enigszins stom van het kdv in mijn ogen, dat ze niet even van te voren gevraagd hebben wanneer er uitgedeeld gaat worden. Jammer is dat... Anouk presteerde het op haar uitdeeldag de middag tot 4 uur te blijven slapenquote:Op maandag 13 januari 2014 13:04 schreef Kyara het volgende:
M trakteert vandaag op het kdv. Alleen was mijn man dat vorige week vergeten door te geven dus er is nog een kindje dat trakteert. Dus nu zie ik in zijn digitale schriftje alleen foto's van de verjaardag van dat andere kindje
Ik moest even grinniken, zie je al achter je laptop zitten op F5 te drukken de hele tijd.... goed, ontopic maar weer....quote:Op maandag 13 januari 2014 15:08 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik weet ook niet wanneer dat andere kindje jarig is en of zij dat wel doorgegeven hebben. Misschien gingen zij er wel vanuit dat M zou trakteren of zo.
Ik ga maar gewoon door met F5-en tot er foto's zijn.
Ik zou het gesprek aan gaan. Je weet nooit wat ze zeggen.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef NotTheSame het volgende:
alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
Een school is verplicht om toestemming te vragen. En je moet gewoon nee kunnen zeggen! Bij mij op school krijg ik aan het begin van het jaar een lijstje met kinderen, die niet met foto op internet mogen. Ik zou gewoon even het gesprek aangaan met de directie, hopelijk doen ze er dan niet moeilijk over. (En wel, snel op zoek naar een andere school, als ze bij zoiets al niet meedenken, hoe doen ze dat dan bij andere zaken straks!)quote:Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef NotTheSame het volgende:
Midas!!!
Even een vraagje over foto's van je kind op internet.
Wij zijn er inmiddels over uit naar welke basisschool we Draakje willen brengen (mits we hier nog wonen). Dacht ik.
Nu lees ik op hun website dat zij foto's openbaar op internet zetten van activiteiten (en daarbij dus ook de kinderen, vaak ook met herkenbare gezichten).
Zoals de meeste van jullie weten ben ik vrij strikt (met een persoonlijke reden) omtrent het plaatsen van foto's van of met Draakje in het openbaar.
Het blijkt ook dat je bij inschrijving tekent voor het plaatsen van deze foto's.
Het is verder een perfect passende school maar dit laat me dan toch weer uit kijken naar alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
En in een besloten gedeelte van de website? alleen toegankelijk met een wachtwoord of is dat ook nog een brug te ver voor jullie?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:08 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx voor jullie input. Aangezien Draakje in maart langs deze school op de psz zal zitten, zal ik er eens binnen lopen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Aan de ene kant vind ik het ook moeilijk, geen foto's van je kind op school, en het 'leuk voor later' gevoel, en voor haar het gevoel een buitenbeentje te zijn, maar de reden waarom we het niet willen is voor ons dusdanig belangrijk dat we niet anders kunnen kiezen.
Als ze zelf aan gaat geven dat ze het zou willen kunnen we nog altijd verder kijken.
Ik snap je volkomen NTS en in jouw geval zou ik daar ook zo instaan. Ik zou inderdaad langs de school gaan. Ze kunnen toch ook draakjes gezicht even blurren? Desnoods sturen ze alle foto's eerst langs jou zodat je het zelf kunt doen als ze het teveel werk vinden.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:08 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx voor jullie input. Aangezien Draakje in maart langs deze school op de psz zal zitten, zal ik er eens binnen lopen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Aan de ene kant vind ik het ook moeilijk, geen foto's van je kind op school, en het 'leuk voor later' gevoel, en voor haar het gevoel een buitenbeentje te zijn, maar de reden waarom we het niet willen is voor ons dusdanig belangrijk dat we niet anders kunnen kiezen.
Als ze zelf aan gaat geven dat ze het zou willen kunnen we nog altijd verder kijken.
hier wilde ik even op ingaan aangezien mijn jongste ook twee extra ochtenden gaat vanwege taalachterstand. Ze doen er wel degelijk iets extra bij voor de zgn vve kindjes. Ze praten vaker, duidelijker en in kortere zinnetjes bijvoorbeeld, er worden vaker boekjes gelezen en er word heel erg gestimuleerd om dingen te benoemen. heel erg veel vragen hoe iets heet bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:06 schreef Zana het volgende:
Hier lijkt het interesse in zindelijkheid weer toe te nemen, gelukkig. Heb de laatste paar dagen eigenlijk geen poepluier meer gehad, dat geeft hij nu aan en dan gaat hij op het potje.
Op de PSZ volgen ze hier een programma, elke maand staat een ander thema centraal: kleren, boerderij, Sinterklaas, kerst, bakken. Foto's maken ze hier ook en die staan niet afgeschermd op de website. Ik weet eigenlijk niet of ik daarvoor heb getekend. Maar zo kwamen wij erachter dat ze met de hele groep bij de kinderboerderij zijn geweest iets verderop in de straat....
Wat ik hier meekrijg van de peuterspeelzaal is dat ze af en toe knutselen of tekenen, iets in de kring doen, soms zingen en dansen, appel eten en iets drinken en spelen. Soms als de ouders komen zitten ze allemaal keurig aan tafel iets te doen, bijvoorbeeld kralen rijgen of kleien, en soms is het een gewoezel op de grond, dan spelen ze met de houten treinbaan. Als het mooi weer is gaan ze ook buiten met de driewielers en botsauto's spelen, maar eigenlijk alleen in de zomer. Mijn zoontje heeft een extra ochtend vanwege zijn taalachterstand, maar volgens mij doen ze er niet zoveel extra ermee. In het begin hebben ze volgens mij wel extra voorgelezen om hem te testen. Het is ook maar 2 3/4 uur per dag, zonder de afhaaltijden en vaak zijn er maar 2 leidsters voor denk max. 16 kinderen. Ik vind het nog best knap wat ze allemaal doen, ze moeten ook nog af en toe broeken verschonen...ik zou het niet kunnen. Mijn peutertje heeft zijn eigen mening nu ontdekt, dus nu hebben wij discussies in de supermarkt, omdat hij geen stap verder wil en liever op het bankje buiten gaat zitten...kon hem net nog overtuigen tot aan de groenteafdeling mee te gaan, maar daar bleef hij toch echt op de grond zitten en ik moest nog de hele winkel door....pfff, er waren al bezorgde moeders aan het kijken toen ik even de eieren ging pakken iets verderop...ook met de loopfiets moest hij gisteren perse de andere kant op....sta je daar op straat 5 minuten te discussiëren met een klein mannetje... vanochtend mocht ik hem ook niet uit bed halen, dat moest papa doen...ik wordt er soms moe van...wat doen jullie in dat soort gevallen, soms nageven of gewoon jullie mening doordrijven? Ik vind hij moet ook luisteren, maar dan gaat hij gewoon op straat zitten of als je hem aan de hand neemt, hangen. Meestal werkt het als ik doorloop, maar niet altijd kan dat, omdat de afstand nu steeds groter wordt en soms is het niet veilig.
Ach wat zieligquote:Op maandag 13 januari 2014 23:10 schreef danic het volgende:
NTS ik sluit me bij de anderen aan. Gewoon bespreekbaar maken, moet geen probleem zijn. Ik heb ook moeten tekenen voor akkoord op de psz.
Meiden bedankt voor jullie input over het slapen. Vandaag was mijn werkdag dus bij thuiskomst gevraagd hoe het ging. Bleek dat ze toch geslapen had, van 15.00 tot 16.00 want ze was niet te genieten schijnbaar.
Ik heb haar vanavond naar bed gebracht en toen begon het weer: excuus dit en smoes dat. En toen dit op waren werd ze gewoon dwars en was alles 'nee'. Ze was ook aan huilen en zei dat ze boos was. Waarom werd me niet helemaal duidelijk. Uiteindelijk heb ik een boos kind in dr bed gelegd en omdat ze zo dwars bleef heb ik dat in eerste instantie niet rustig en gezellig kunnen afronden. Ik heb haar even in haar sop laten gaar koken, maar ben na een minuut of 5 naar haar toe gegaan omdat ze compleet over de flos was.
Bij me genomen en gevraagd wat er nou was...
En toen kwam met een snikkende piepstem "ik ben bang"![]()
En bij de vraag waarvoor zei ze "dat er wat onder mijn bed zit".
Ik wist niet dat dat zo jong al kon spelen. Dus ik heb serieus aan haar uitgelegd dat dat niet kon en waarom niet.
Daarna is ze rustig gaan slapen.
Nou is toevallig deze maand het thema op de psz 'slapen'. Ik heb mijn vriend gevraagd morgen na te vragen of ze misschien een boekje voorlezen waarin het gaat over een kindje dat bang is voor iets onder zijn bed.
Maar pffff was weer een interessante avond zeg maar (kleinste keutel heeft waarschijnlijk ook nog 6e ziekte dus we zijn lekker bezig)
Klinkt echt heel zwaar, maar het beste is echt: volhouden en rustig/kalm proberen te blijven. Zodra ze krijst, naar haar kamer gaan, rustig uitleggen dat ze echt moet slapen en weer weggaan. 2 min. later hetzelfde, 4 min. later hetzelfde, 6 min. later hetzelfde, 8 min. idem. en dan telkens 8 min. ertussen laten.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Zo goed als ean als baby en dreumes sliep zo bagger is het al een aantal maanden.
Ze wordt tussen 04:00 en 05:15 wakker en zet alles op stelten. Ze is echt nog wel moe want geeuwt regelmatig maar slapen ho maar. En als ze hard blijft krijsen wordt ook sac weer wakker want die komt 's nachts ook nog een keer. 's Middags weigert ze tegenwoordig ook om te slapen met als gevolg een chagrijnig kind en dito ouders.
Iemand hier de gouden tip voor?
Ze heeft een slaapkamer met rolluik. rolluik stukje open of volledig dicht maakt geen verschil. Lampje aan of uit maakt geen verschil.
hier op de peuterspeelzaal zitten volgens mij kinderen met verschillende achtergronden, Nederlandse, Turkse, kinderen met ouders uit Oosteuropa of sommige met een tintje, een echte mengelmoes...misschien dat ze wel af en toe de kinderen tijdens het spelen apart nemen om extra aandacht te geven, maar dat weet ik niet, want dan ben ik er nooit bij en als ik mijnquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
hier wilde ik even op ingaan aangezien mijn jongste ook twee extra ochtenden gaat vanwege taalachterstand. Ze doen er wel degelijk iets extra bij voor de zgn vve kindjes. Ze praten vaker, duidelijker en in kortere zinnetjes bijvoorbeeld, er worden vaker boekjes gelezen en er word heel erg gestimuleerd om dingen te benoemen. heel erg veel vragen hoe iets heet bijvoorbeeld.
Ik heb het toen ik vanmorgen Geert ging ophalen nog even extra nagevraagd. Ze draaien sowieso in de gewone groepen mee, maar er word meer aandacht besteed door constant dingen te benoemen, het kind uit te dagen, heel veel dingen herhalen, en omdat het kind één of twee dagen extra komt krijgen ze overall meer aandacht dan de 'gewone' kindjes die maar twee ochtendjes komen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:29 schreef Zana het volgende:
[..]
hier op de peuterspeelzaal zitten volgens mij kinderen met verschillende achtergronden, Nederlandse, Turkse, kinderen met ouders uit Oosteuropa of sommige met een tintje, een echte mengelmoes...misschien dat ze wel af en toe de kinderen tijdens het spelen apart nemen om extra aandacht te geven, maar dat weet ik niet, want dan ben ik er nooit bij en als ik mijn
zoontje vraag, dan spelen ze alleen maar met de trein en eten appel...gelukkig krijgen wij af en toe een werkje of tekening mee naar huis en hebben wij de foto's , dus ze doen ook nog iets anders, maar het is niet echt een extra groep. Volgens mij hebben ze enkele plaatsen gereserveerd voor kinderen met taalachterstand en misschien dat af en toe een stagiaire iets doet, maar volgens mij gaan ze gewoon in de groep mee.
Ik denk wel dat hij het leuk vindt, gewoon tussen andere kinderen spelen en ze hebben daar ook speelgoed dat wij niet thuis hebben.
Gelukkig kan ik nu steeds meer kleine gesprekjes met hem voeren en verrast hij ons af en toe met nieuwe woorden.
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het op een kinderdagverblijf heel anders aantoe gaat, het verschil is toch alleen dat ze daar langer aanwezig zijn?
Een keuze geven werkt hier soms, maar de laatste tijd wordt hij steeds vasthoudender, wat zijn eigen mening betreft. Meestal probeer ik hem nog om te praten of af te leiden, maar soms lukt dat gewoon niet.
's avonds kan hij nu ook van alles verzinnen om het naar bed gaan uit te stellen, en 's ochtends was het in de vakantie soms 5.30 uur dat hij wakker werd. Ik heb maar een tijdschakelaar aan zijn nachtlamje gehangen en nu gezegd dat hij tot het licht aangaat in bed moet blijven, maar ja als hij al eerder piept en roept, ben ik toch wakker en kan niet meer inslapen...
logopedie en de vve plaats op de peuterspeelzaal zijn hier zeker credit aan. Hij had natuurlijk wel gaan praten op den duur, maar het had veel langer geduurd. Ook mijn eigen, veranderde, houding speelt een rol. Voorheen 'vertaalde' Jan wel wat zijn broertje wilde, en die liet zich dat makkelijk welgevallen. Sinds we ook met logo zijn begonnen is de stelregel dat Jan zich niet met geert mag bemoeien en zijn mond moet houden als ik iets aan Geert vraag. Als Geert iets hebben wil en ik versta hem niet? Jammer dan, ik houd me van de domme tot hij het op zijn minst geprobeerd heeft om te zeggen wat hij wil. Met alleen die of dat neem ik geen genoegen. Dit alles bij elkaar maakt dat Geert enorme sprongen maakt qua taalontwikkelingquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:26 schreef Zana het volgende:
Denk je dat het echt door de logopedie komt of was het waarschijnlijk anders ook gebeurd.
Hier hebben wij elke week een sessie van 25 minuten ongeveer en krijgen een papiertje met 4 woorden of korte zinnen mee naar huis om te oefenen . En er zit vooruitgang in, maar tijdens de logopedie speelt hij meestal met de logopediste, gaan ze samen het papiertje kopiëren, het speelgoed uit de kast pakken, kleuren...ondertussen wordt wel
wat gepraat, maar mijn zoontje is daar stiller als thuis...volgende keer willen wij proberen wat hij doet, wanneer ik buiten wacht en hij alleen binnen gaat...kijken of hij dan meer vertelt. Maar het helpt ook niet mee dat een paar keer een stagiaire aanwezig was die iets op de computer ging typen...
Voordat ik met logopedie begon, had ik eigenlijk een hele andere voorstelling wat ze gingen doen...
Hier ook een enorme vooruitgang van de jongste dame. Ze zegt zelfs nu zelfs "morgen", ipv "norgen". Paard is nog wel taart… Maar goed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:13 schreef DJMO het volgende:
even trots doen op mijn peuter![]()
pas een paar weken logopedie, maar nu komen er al woorden als avondeten en logopedie () uit
ook steeds meer twee en zelfs drie woordzinnetjes. Verder issie volkomen zindelijk en dat vinden veel mensen in mijn omgeving nogal vroeg (twee jaar en tien maanden).
<einde egopost>
quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier ook een enorme vooruitgang van de jongste dame. Ze zegt zelfs nu zelfs "morgen", ipv "norgen". Paard is nog wel taart… Maar goed.
Wij krijgen gewoon elke week oefeningen mee en tijdens de logopedie is ze veel bezig met de uitspraak van Leyla en laat dan goed zien hoe ik haar de uitspraak kan aanleren.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:05 schreef DJMO het volgende:
[..]![]()
Hoe pakken ze bij jou / jullie de logopedie lessen aan?? Geert heeft aan A5 multomapje gekregen met showtasjes, waarin we begonnen zijn met foto's van hemzelf, mij, zijn broertje, zus, mijn vriend, zijn kinderen, daarna papa en zijn vrienden / opa en oom. daarna kwamen de juffen van zijn psz, de juffen van Jan z'n school, het logo van de appie en een foto van de twee verkoopsters die we het vaakste zien () en boodschappen, plaatjes van speelgoed etc.. zo krijgt hij een belevingsboek waarin hij van alles kan benoemen en ook begrippen leert als op de fiets, in de auto, in de trein etc.
hoe oud is Leyla nu?? Volgens mij toch een stuk ouder dan Geert of ben ik nou in de war?? Bij Geert is ze echt nog heel spelenderwijs bezig, met bv memory van Nijntje of Dikkie dik .. (plaatje van een poes en een waterbak wordt dan: poes drinkt water bv)/ 't is wel een enorm tof mens moet ik zeggenquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij krijgen gewoon elke week oefeningen mee en tijdens de logopedie is ze veel bezig met de uitspraak van Leyla en laat dan goed zien hoe ik haar de uitspraak kan aanleren.
Aww arme M! hoe gaat het met hem nu??quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:46 schreef Kyara het volgende:
M heeft zijn eerst peuter kotssessie achter de rug gisteravond. Heel sneu. Vandaag gaat het gelukkig weer een stuk beter, al eet hij nog niet zo veel. Vanavond ook maar wat lichts maken voor hem.
Maar hij is vandaag wel met opa naar de kinderboerderij geweest. Daar wilde hij een kip aaien. Iemand van de kinderboerderij heeft dat beest toen opgepakt om te aaien maar dat vond hij toch een beetje eng. Heeft het hele beest goed bekeken (boven, onder, voor, achter) en kwam toen tot grote hilariteit van de aanwezigen tot de volgende conclusie: “is een haan!”
quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:34 schreef Kyara het volgende:
Mwah, gaat wel. Nog niet helemaal de oude. Heeft niet veel gegeten vandaag, wel gewoon gespeeld. maar kan ook deel vermoeidheid zijn.
Het was een kip, hij zat fout. M kan eigenlijk alle beesten wel herkennen (in elk geval van een plaatje dan): inktvis, pindabeer (), kangoehoe, ijsbeer, pinpim (pinguin), kameel, zebra. Eigenlijk teveel om op te noemen. We zijn nu bezig met koe-kalfje, Kip - kuiken etc.
I. herkent echt heel veel dieren. Aap, paard, koe, varken, schaap, kip, haan, eend, kikker, uil, duif, vogel, pauw, hond, poes, pinguïn, konijn, beer, giraf, olifant, leeuw, tijger... Inclusief geluiden die ze maken. En hij is net 19 maandenquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:31 schreef bitterend het volgende:
[..]
Aww arme M! hoe gaat het met hem nu??
Was het een haan?? of een kip? wat een slimme knul![]()
R herkend een paard, een koe, een poes, een wufwuf (hond) maar geen kip
wij kregen aan het begin van het jaar een brief mee naar huis waar we op aan kruisten wat we wilden dan onze handtekeningen en zo gaf je of wel of geen toestemming dat je kind ter promotie word gebruikt (de foto's dan)quote:Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef NotTheSame het volgende:
Midas!!!
Even een vraagje over foto's van je kind op internet.
Wij zijn er inmiddels over uit naar welke basisschool we Draakje willen brengen (mits we hier nog wonen). Dacht ik.
Nu lees ik op hun website dat zij foto's openbaar op internet zetten van activiteiten (en daarbij dus ook de kinderen, vaak ook met herkenbare gezichten).
Zoals de meeste van jullie weten ben ik vrij strikt (met een persoonlijke reden) omtrent het plaatsen van foto's van of met Draakje in het openbaar.
Het blijkt ook dat je bij inschrijving tekent voor het plaatsen van deze foto's.
Het is verder een perfect passende school maar dit laat me dan toch weer uit kijken naar alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
plakje worst, kaas of een theebiscuitje ??quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ow balen DJMO!
Vraagje: wat geven jullie je kind als tussendoortje? Anders dan fruit zeg maar.
is het nog wel te maken? Wel heel vervelend!quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:29 schreef DJMO het volgende:
hier zit een peuter voor straf op z'n kamerik had m'n bril afgezet, achter m'n toetsenbord gelegd *kids wéten dat ze niet bij de pc mogen komen!!) en ik was even in de slaapkamer bezig. Geert is muisstil en komt ineens triomfantelijk met m'n bril aanlopen .. kijk mama ... een pootje in z'n linkerhand en de rest in z'n rechterhand ...
nee, is niet meer te repareren. Finaal afgebroken. Geert begon alleen maar te huilen toen ik boos werd. enfin, 30 jan moet ik naar de oogarts, waarschijnlijk moet ik sowieso een sterkere bril. Voor nu heb ik het maar met plakband (quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:34 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
is het nog wel te maken? Wel heel vervelend!
wat zei Geert?
Paprika, komkommer, ontbijtkoek, rijstewafels, rozijntjesquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ow balen DJMO!
je zou ff langs een opticien kunnen gaan,misschien kan die het nog vast solderen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
nee, is niet meer te repareren. Finaal afgebroken. Geert begon alleen maar te huilen toen ik boos werd. enfin, 30 jan moet ik naar de oogarts, waarschijnlijk moet ik sowieso een sterkere bril. Voor nu heb ik het maar met plakband () vastgemaakt zodat hij iig nog 'draagbaar' is
Roy eet hier alleen maar de kaaslollies de rest Wilt hij niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:52 schreef Kyara het volgende:
Rauwkost eet hij niet, dat is wel jammer. Voor worst vind ik hem nog te jong en hij krijgt ook al kaas op brood. Maar peperkoek en rozijntjes is wel een goede. Kijken of hij inmiddels wel rozijntjes wil eten
R krijgt worst sinds ze anderhalf isquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:52 schreef Kyara het volgende:
Rauwkost eet hij niet, dat is wel jammer. Voor worst vind ik hem nog te jong en hij krijgt ook al kaas op brood. Maar peperkoek en rozijntjes is wel een goede. Kijken of hij inmiddels wel rozijntjes wil eten
quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
I. herkent echt heel veel dieren. Aap, paard, koe, varken, schaap, kip, haan, eend, kikker, uil, duif, vogel, pauw, hond, poes, pinguïn, konijn, beer, giraf, olifant, leeuw, tijger... Inclusief geluiden die ze maken. En hij is net 19 maanden! Volgens mij heeft hij echt een beestenobsessie
hoezo is hij voor worst te jong?quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:52 schreef Kyara het volgende:
die vind Anouk smerig!quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:51 schreef DJMO het volgende:
deze vonden mijn kinderen heel erg lekker altijd:
[ afbeelding ]
Nou hier vind R die ook smerig haha en zo kijkt hij er ook bij.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:17 schreef Susie het volgende:
[..]
die vind Anouk smerig!![]()
Thuis heb ik nooit snoep in huis, dat mag ze bij de opa's van mij.
Stroopwafel 1x per dag. Verder maak ik wel eens een bakje met een klein koekje en snoepje (rozijntjes, yoghurt rozijntjes, Jip en Janneke snoepjes, een paar M&M's als ik die een keer heb en hij heeft ze gezien). Naar de psz krijgt hij een mandarijn/bakje druiven mee en een evergreen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ow balen DJMO!
SPOILER: onsmakelijk verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
mjah, dit geval houd ik er maar op dat hij gewon te laat was met naar de wc te gaan. ik ben (uiteraard) wél boos geworden en heb uitgelegd dat dit mama veel centjes gaat kosten en dat heeft hij ook wel begrepen. Nomaal als ik hem naar z'n kamer stuur komt hij er meteen weer af, maar nu zat hij snikkend op bed te wachten tot ik hem zelf weer kwam halen. En m'n bril .. ja ook vervelend, maar wat ik al schreef, die was toch al aan vervanging toe (al weet Geert dat natuurlijk niet). Ik ga over twee weken met Papabear mee naar pearle, voor de actie 1 bril halen, tweede bril gratis, en derde bril cadeau gevenquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Geert is wel op dreef vandaag he..
Wel balen van het geld, voor beide gevallen..
hij snapt ook heel goed wat ik zeg hoor, bij de test bij logopedie lag z'n begrip ook gewoon gemiddeld zeg maar, alleen z'n taalproductie liet zwaarte wensen overquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Lazi, is dat die met die kerk/sleutel. Of die waterkan/rugtas?
DJMO, ik denk dat hij het dan wel begrepen heeft. Fijn dat je zo een nieuwe bril kunt regelen!
Ik zou het voor nu even met die luier doen. Even een paar weken misschien, zodat hij daar aan kan wennen. Dan is de stap naar het wegdoen van die luier misschien ook wel minder.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:06 schreef Shandaly het volgende:
Wat is nou wijsheid hier? Helemaal laten rusten onder het mom 'het komt vanzelf ooit wel goed, voor z'n 16e'? Of toch blijven stimuleren op de wc te gaan, eventueel met luier aan in het begin?
Hij weet prima wanneer hij moet, hij kan het ook prima ophouden als het hem niet uitkomt, dus voor eventueel school straks maak ik me eigenlijk geen zorgen. Ik zou alleen onderhand wel eens van die luier(broekje)s af willen...
Dan heeft Anouk overgewicht, die was net 24 maanden 86 cm en 13,1 kg...geen opmerking over gehad hier, wat een onzin zeg.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:43 schreef bitterend het volgende:
DF mooi dat het goed was!! hier was ze 85cm en 12.7 kg en ze had overgewicht
gezond respect voor de kat! en slimme kat die gewoon alles uitzitquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Die monsterspray is een goede tip voor als hier ook monsters om de hoek komen kijken. Gaat het slapen weer goed danic?
Anouk go girl knap van je hoor.
Op veel scholen komen de kleuterjuffen toch op huisbezoek?
Ik las laatst een update van Larissa wat gaat het goed bij jullie zeg t_t. Echt super ouders zijn jullie
Het vervolg van het filmpje Ean speelt met Rossi.
Ean is het niet eens met Rossi zijn slaapplek
ik haal hem straks weer weg.
Wil je aub de link uit je quote halen. Ik haal het filmpje weer weg.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:01 schreef simmu het volgende:
[..]
gezond respect voor de kat! en slimme kat die gewoon alles uitzit
Dat was hier ook. In april wordt ze 3 en lijkt nu het eten een beetje door te hebben.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:23 schreef Aventura het volgende:
Moeilijke eter bij ons! De laatste maanden eet ventje eigenlijk alleen maar brood met worst, pindakaas of appelstroop, bananen of mandarijntjes, knijpfruit, kip en schijfjes komkommer en tomaat. Echt, dat is het. Qua tussendoor alleen kaakjes en soms chocolade als ik of man dat eten. Geen snoep, koek of ijs. Hij taalt er niet naar. Heel saaie eter dus. We zetten elke avond een bordje klaar met hetzelfde als wij eten, maar het blijft dus 9 van de 10 keer onaangeroerd. Zelfs pannenkoeken gingen er niet in! Ik hoor vrienden weleens vertellen dat hun kinderen veel met eten bezig zijn, erom vragen, maar hier niet!
Het is tot max 15 vooropquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:11 schreef As1981 het volgende:
oh zit daar een gewicht aan? ik dacht tot max 15 voorop maar weet niet of er ook een minimum aan achterop zit.
yaro ging over toen zijn benen te lang waren voor voorop (en kyan ook mee mocht op de fiets) maar die is nog steeds geen 15 kilo.
Ik vond het wel meevallen eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:33 schreef Troeta het volgende:
is wel zwaar hoor 15 kilo voorop, dus op een gegeven moment is het wel lekker als ze naar achter gaan.
Misschien dan wel, maar vind ik de aanschaf niet echt waard.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:10 schreef Kyara het volgende:
Ook niet met een verlengde bagagedrager Son?
Meiden mogen ook mee op de fiets, maar dan moet M dus achterop. Maar aangezien ik er maar 2 tegelijk op de fiets kan hebben moet er altijd iemand mee om met de andere op de fiets te gaan. Dat wordt dus meer recreatief fietsen op zondag dan echt van a naar b.
nee joh! tweedehands valt het reuzemee. ik heb de mijne net weggegeven (had hem ook gekregen) omdat het toch wel zwaar fietste met meer dan 30 kilo kind erin. kijk eens op marktplaats ofzo. heb je ook geen gekloot meer met buggy die meemoet, want je kan heel dat ding afkoppelen en duwenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef Kyara het volgende:
Ik kan heel veel lopend doen. Kdv, supermarkt, kinderboerderij is allemaal op loopafstand. Bij mooi weer is ook een verder gelegen winkelcentrum wel te doen. Familie en vrienden wonen weer te ver om te fietsen. En zo'n fietskar is echt wel duur. En dan mowt je ook nog iets hebben wat je er af kunt koppelen om als buggy te gebruiken want anders sta je ter plekke met 3 kinderen.
dat valt met die van mij tegen. Die moet ik achterover kantelen om de 'trek' beugel op te bergen en het voorwiel moet ik er apart opschroeven wil ik hem als buggy kunnen gebruiken. Best wel onhandig imo. Had me er meer gemak van voorgesteld achteraf.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:19 schreef simmu het volgende:
[..]
nee joh! tweedehands valt het reuzemee. ik heb de mijne net weggegeven (had hem ook gekregen) omdat het toch wel zwaar fietste met meer dan 30 kilo kind erin. kijk eens op marktplaats ofzo. heb je ook geen gekloot meer met buggy die meemoet, want je kan heel dat ding afkoppelen en duwen
Ik zie je al staanquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik had een MGM voorstoel en heb mijn Jongens daar tot bijna hun vierde ingeproptoudste alleen niet, want die had vanaf 3 concurentie van zijn broertje
Maar is een fietskar niet iets inderdaad Kyara? Kom je nog eens ergens
Nee?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:33 schreef Troeta het volgende:
Dat is dan zeker om de kinderen af te zetten en op te halen? Dat lijkt me ook een stuk handiger dan ff wat boodschapjes doen
Lieve schat, ik heb inmiddels ook meer dan 30 kg kind hequote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:19 schreef simmu het volgende:
nee joh! tweedehands valt het reuzemee. ik heb de mijne net weggegeven (had hem ook gekregen) omdat het toch wel zwaar fietste met meer dan 30 kilo kind erin. kijk eens op marktplaats ofzo. heb je ook geen gekloot meer met buggy die meemoet, want je kan heel dat ding afkoppelen en duwen
owjaquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Lieve schat, ik heb inmiddels ook meer dan 30 kg kind he
Nee, fietskar is aan mij niet besteed.
Ik fiets drie a vier keer per week met de meiden. Sowieso naar het kdv, nu nog maar twee dagen maar voorheen drie. Ongeveer 4,5 km heen en 4,5 km terug. ook in de regen en zo. Die kinderen worden niet nat, ik wel helaas. Ze wegen niet heel veel, 16.5 kilo en 9 dus dat is nog te overzien.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zie je al staanknietjes een beetje proppen en gaan
![]()
Ik vind het ook erg meevallen, twee op de fiets. Ik fiets dagelijks met allebei, E. voorop en A. achterop. De een 12 kilo en de ander 16.5. We kunnen nog wel even op deze manier gelukkig dus qua kilo's.
Op onze opvang ook een soortgelijke situatie Kyara, tweeling en peuter. Voorop 1 zitje en achterop twee achter elkaar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:10 schreef Kyara het volgende:
Ook niet met een verlengde bagagedrager Son?
Meiden mogen ook mee op de fiets, maar dan moet M dus achterop. Maar aangezien ik er maar 2 tegelijk op de fiets kan hebben moet er altijd iemand mee om met de andere op de fiets te gaan. Dat wordt dus meer recreatief fietsen op zondag dan echt van a naar b.
Ja, dat zou dan inderdaad ook mijn keuze zijn. Maar het is hier niet nodig omdat we alles lopend kunnen doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:55 schreef becky27 het volgende:
[..]
Op onze opvang ook een soortgelijke situatie Kyara, tweeling en peuter. Voorop 1 zitje en achterop twee achter elkaar.
http://www.defietsfabriek.nl/nl/nl/147/model_am/30/pam_duo
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:11 schreef Troeta het volgende:
Stoer mignonne!
Ik heb zelf geen auto, dus doe veel lopend. Maar mijn moeder had het er laatst over dat ze autorijden met kinderen ook wel een gedoe vond met al die stoeltjes en riempjes. Vroeger gooide je de kinderen er in en deed je de deur dicht!
De buurman van mijn ouders heeft een fietskar te koop hij vraagt er ¤25 voorquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef Kyara het volgende:
Ik kan heel veel lopend doen. Kdv, supermarkt, kinderboerderij is allemaal op loopafstand. Bij mooi weer is ook een verder gelegen winkelcentrum wel te doen. Familie en vrienden wonen weer te ver om te fietsen. En zo'n fietskar is echt wel duur. En dan mowt je ook nog iets hebben wat je er af kunt koppelen om als buggy te gebruiken want anders sta je ter plekke met 3 kinderen.
zie! duur zijn die dingen nietquote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:24 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
De buurman van mijn ouders heeft een fietskar te koop hij vraagt er ¤25 voor
kan ze wel met zijwieltjes fietsen?? dan zou ik haar gewoon 'voor het blok' zetten met het verhaal dat de jongste te groot wordt voor voorop en dus wel achter moet. of: als jij nu niet leert fietsen, leert s het ook nooit, want jij moet toch het goede voorbeeld geven?? Dat werkt hier tenminste wel als ik Jan iets wil laten doen. Hem als voorbeeld voor Geert stellenquote:Op zondag 19 januari 2014 08:36 schreef MamaPurk het volgende:
Hier fiets ik ook elke dag met twee kinderen. Het begint nu wel wel zwaarder te worden, 20 kilo achter, 17 kilo voor. Het word gewoon tijd dat de oudste leert fietsen, maar ze wil niet..
Volgens mij is het idee dat ze dan ook langer gaan leren slapen.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:39 schreef As1981 het volgende:
ik snap dat wekker princiepe niet. ze zijn wakker maar mogen bv voor zeven uur de ouders niet komen storen want die vinden dat te vroeg ofzo. misschien zie ik het verkeerd hoor, maar dat idee krijg ik altijd.
en ja mijn kinderen zijn ook altijd vroeg wakker (tussen 5 en 6 uur)
ik zeg altijd tegen Anouk dat ze niet eerder wakker moet worden tot het licht is, werkt dus niet, snap dus ook niet hoe een wekker zou helpen haar langer te laten slapen?quote:Op zondag 19 januari 2014 12:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee dat ze dan ook langer gaan leren slapen.
Alleen als ik echt doodop ben of ze spontaan heel stilletjes met haar knuffels speelt.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:02 schreef Susie het volgende:
tenzij je kind dan lekker gaat spelen op de kamer, dan kan je toch zelf ook niet nog slapen? Ik in ieder geval niet
Denk dat Anouk en R nog te jong zijn om dit concept te begrijpen! wat Wup zegt met 3 jaar wellicht dat het proberen waard is!quote:Op zondag 19 januari 2014 13:02 schreef Susie het volgende:
[..]
ik zeg altijd tegen Anouk dat ze niet eerder wakker moet worden tot het licht is, werkt dus niet, snap dus ook niet hoe een wekker zou helpen haar langer te laten slapen?
Volgens mij echt bedoeld zodat de ouders langer slapen....tenzij je kind dan lekker gaat spelen op de kamer, dan kan je toch zelf ook niet nog slapen? Ik in ieder geval niet
Ja, leeftijd is wel heel belangrijk daarin. Het concept 'tijd' is gewoon heel abstract, ook voor een kleuter. Ik denk dat deze wekker veel eerder ook niets had uitgehaald. Dus tot die tijd wens ik jullie sterktequote:Op zondag 19 januari 2014 13:04 schreef bitterend het volgende:
[..]
Denk dat Anouk en R nog te jong zijn om dit concept te begrijpen! wat Wup zegt met 3 jaar wellicht dat het proberen waard is!
Oeps, babytopic. Is nog niet eens in me opgekomen. Ik moet geloof ik nog even wennenquote:Op zondag 19 januari 2014 13:09 schreef Troeta het volgende:
Ooooh wat leuk!! Alles goed? Kan zo snel niks vinden in het babytopic en Z&G? Hoe vind je oudste het?
Dat is niet hoe ik het zou aanpakken. Ze wil niet dus schijnbaar is ze er nog niet aan toe. S krijgt voor haar verjaardag straks een fiets en ik zie het zomaar gebeuren dat die er zo op weg fietst. Zij is motorisch wat dat betreft een stuk sterker dan haar zus. Met zijwieltjes lukt het overigens wel hoor.quote:Op zondag 19 januari 2014 10:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
kan ze wel met zijwieltjes fietsen?? dan zou ik haar gewoon 'voor het blok' zetten met het verhaal dat de jongste te groot wordt voor voorop en dus wel achter moet. of: als jij nu niet leert fietsen, leert s het ook nooit, want jij moet toch het goede voorbeeld geven?? Dat werkt hier tenminste wel als ik Jan iets wil laten doen. Hem als voorbeeld voor Geert stellen
ik zeg het ook altijd maar, weet toch dat zich er niets van aantrekt!quote:Op zondag 19 januari 2014 13:12 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja, leeftijd is wel heel belangrijk daarin. Het concept 'tijd' is gewoon heel abstract, ook voor een kleuter. Ik denk dat deze wekker veel eerder ook niets had uitgehaald. Dus tot die tijd wens ik jullie sterkte![]()
Overigens is slapen tot het licht wordt een leuk idee in de winter, maar over een half jaar is dat trucje niet zo grappig meer
gefeliciteerdquote:
Wij hebben m omdat hij om 6 uur wakker werd, niet meer wilde slapen en daardoor te weinig slaap kreeg.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:39 schreef As1981 het volgende:
ik snap dat wekker princiepe niet. ze zijn wakker maar mogen bv voor zeven uur de ouders niet komen storen want die vind2en dat te vroeg ofzo. misschien zie ik het verkeerd hoor, maar dat idee krijg ik altijd.
en ja mijn kinderen zijn ook altijd vroeg wakker (tussen 5 en 6 uur)
Dank je wel!quote:
Maar bij zijn nichtje was het ook een andere omgeving he. Hier is het gewoon thuis. Dus de situatie en de mensen zijn hetzelfde als op zijn verjaardag.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan was met ook nogal gewend om cadeautjes te krijgen op feestjes (Sint, verjaardag, kerst). Bij de verjaardag van nichtje vroeg hij ook nog om cadeautjes, maar het werd geen drama gelukkig, genoeg afleiding aan. Mensen en ander speelgoed.
Sint was bij dat nichtje thuis, met dezelfde mensen. Kerst bij mijn ouders, met andere mensen. Dus wel verschillende plekkenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar bij zijn nichtje was het ook een andere omgeving he. Hier is het gewoon thuis. Dus de situatie en de mensen zijn hetzelfde als op zijn verjaardag.
Ik paniek ook niet hoorquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:14 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Sint was bij dat nichtje thuis, met dezelfde mensen. Kerst bij mijn ouders, met andere mensen. Dus wel verschillende plekken
Ach, je kunt altijd nog gaan panieken als hij het doet, tot die tijd hopen op het beste
Maat M is toch vanaf 90 ccm? Die hebben wij, absoluut nooit spijt gaan die aankoop gehad. Nathan gebruikt hem dagelijks.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:47 schreef bitterend het volgende:
Welkom soempie en nog gefeliciteerd![]()
DF ik heb hem besteld!! een maat M puky! ben erg benieuwd, morgen komt hij binnen! hopelijk gaat mijn man hem meteen uitproberen met R
Vandaar dequote:
Deze http://www.loopfietsen.nl/puky/starter-roze-p-1.htmlquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef pessie het volgende:
[..]
Maat M is toch vanaf 90 ccm? Die hebben wij, absoluut nooit spijt gaan die aankoop gehad. Nathan gebruikt hem dagelijks.
Soemp, gefeliciteerd!
Het is meer dat ik me afvraag hoe hij zal reageren. Maar dat zien we vanzelf wel inderdaad.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:57 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Vandaar de![]()
Je hebt mensen die zich bij voorbaat al zoveel zorgen maken, dat ze vergeten te genieten van de momenten.. Maar dat valt bij jou wel mee denk ik zo
Loopfietsjes zijn tof!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:59 schreef bitterend het volgende:
[..]
Deze http://www.loopfietsen.nl/puky/starter-roze-p-1.html
Die wil ik eigenlijk ook. Maar dan moet Daan nog even een paar cm groeien de komende 2/3 maanden..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Loopfietsjes zijn tof!
Wij hebben deze
http://www.puky.nl/nl/mod(...)d_LR1_1_1/index.html
Is net een maatje groter. Nathan kreeg deze voor zijn 2de verjaardag en kon er vrijwel gelijk een beetje mee fietsen. Hij is nu 3,5 jaar en het zadeltje staat op de hoogste stand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |