Vrijdag had ze na de psz 2,5 uur geslapen. Ze is toen vanaf 01.00 aan het spoken geweest. Minimaal 1x per uur naar dr toe. Om 05.30 heb ik haar bij me genomen omdat ik het lopen zat was. Maar dan gaan ze ook niet slapen.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:54 schreef laziness het volgende:
Ja hier hield het ook verband met te weinig slaap juist. Daar wordt hij ook 's nachts heel onrustig van.
Ieder kind is anders natuurlijk. Klinkt alsof het bij jullie juist komt door teveel slaap overdag inderdaad.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:01 schreef danic het volgende:
[..]
Vrijdag had ze na de psz 2,5 uur geslapen. Ze is toen vanaf 01.00 aan het spoken geweest. Minimaal 1x per uur naar dr toe. Om 05.30 heb ik haar bij me genomen omdat ik het lopen zat was. Maar dan gaan ze ook niet slapen.
Dat was een kort nachtje![]()
Dus goed/veel slapen is ook niet altijd de truc.
hoe oud is ze nu??quote:Op zondag 12 januari 2014 22:26 schreef Susie het volgende:
Lastig dat wel of niet slapen. Hier 's middags nog een flinke tuk van vaak 3 uurMja, ze is dan ook vaak (meer wel dan niet) om 6 uur wakker. Naar bed tussen half 1 en 1 en 's avonds er weer in zo rond de klok van half 8.
Als ze nou eens tot 7 uur zou slapen, dan mag die middagslaap wel korter, maar nu heb ik die tijd ook nodig voor mezelf![]()
Iemand zei al eens, dat als ze 's middags korter slaapt, ze misschien wel uitslaaptMaar om dat te testen moet dat wellicht een paar dagen achter elkaar ofzo? Och, ben er ook wel redelijk aan gewend inmiddels...
ik heb zo'n periode met Jan gehad. Kon absoluut niet inslapen 's avonds. hij heeft toen melatonine gehad, dat gaf ontzettend veel rust. Ook omdat hij rustiger insliep, sliep hij beter door..quote:Op zondag 12 januari 2014 21:04 schreef danic het volgende:
Wij hebben opa en oma als oppas en daarom gaat eva nu twee dagdelen in de week naar de psz ("teuterteeltaal" aldus eva). Ik wil dat ze daar vooral lekker speelt, alleen en met andere kindjes. Ze zitten daar wel In de kring, voor drinken met fruit of een koekje. En dan zingen ze liedjes
Dus eva zingt nu hele dagen het hele repertoire![]()
En daar ligt gelijk het probleem/mijn vraag:
Ze is altijd al een lastige inslaper geweest, maar nu we met Rosalie zien hoe het ook kan, valt het nog meer op.
Ik hoop dat er hier misschien nog mensen zijn met tips want wij weten het niet meer.
Ze is overdag de liefste peuter die je kunt wensen, maar zodra ze 's avonds naar bed gaat. .....
Ze zingt liedjes, maar wel zo hard mogelijk zodat ze Rosalie en soms haar vader die onregelmatige werktijden heeft, wakker maakt/houdt, huilt/krijst minimaal 1x nadat ik naar beneden ben gegaan, maar daarvoor heeft ze dat al gedaan zodra ik de deur achter me dicht heb gedaan (op een kiertje). Ze ligt te praten met haar knuffels, gaat vervolgens weer zingen, afgewisseld met een huilbui en houdt dit tot 21.30 vol (gemiddeld. Soms slaapt ze "al" om 21.00). We gaan om 19.00 naar boven, hebben een duidelijk ritueel enz enz. Iemand tips om haar rustiger te gaan laten slapen? We moeten minimaal de helft van de week er minstens 1x per nacht uit voor dr. Aai over dr bol is meestal genoeg....
Anouk is 2 jaar en bijna 3 maanden nu...quote:Op zondag 12 januari 2014 22:30 schreef danic het volgende:
Susie, Anouk is een stuk jonger dan eva hè. Die sliep ook nog rustig 2,5 tot 3 uur 's middags toen ze net 2 was.
Ze valt last in slaap maar meestal is ze wel na 08.00 pas wakker. Dat is ook wat waard.
Ik kan me jouw verhalen nog goed herinneren dat ze iedere ochtend rond 05.00 wakker was (is?)
even ter info: ravi is bijna 4 nu en doet geregeld nog een middagslaapje, want anders is hij niet te genieten. de laatste weken niet, maar daarmee sliep hij echt niet later uitquote:Op zondag 12 januari 2014 22:26 schreef Susie het volgende:
Lastig dat wel of niet slapen. Hier 's middags nog een flinke tuk van vaak 3 uurMja, ze is dan ook vaak (meer wel dan niet) om 6 uur wakker. Naar bed tussen half 1 en 1 en 's avonds er weer in zo rond de klok van half 8.
Als ze nou eens tot 7 uur zou slapen, dan mag die middagslaap wel korter, maar nu heb ik die tijd ook nodig voor mezelf![]()
Iemand zei al eens, dat als ze 's middags korter slaapt, ze misschien wel uitslaaptMaar om dat te testen moet dat wellicht een paar dagen achter elkaar ofzo? Och, ben er ook wel redelijk aan gewend inmiddels...
ik had er al een nee-smiley achter gezet, niet dat ik haar dan wakker gemaakt had, maar uit zichzelf dus na een uur al wakker werd...Ja, ze ging wel op tijd slapen, maar no way dat ze langer sliep.quote:Op maandag 13 januari 2014 07:19 schreef simmu het volgende:
[..]
even ter info: ravi is bijna 4 nu en doet geregeld nog een middagslaapje, want anders is hij niet te genieten. de laatste weken niet, maar daarmee sliep hij echt niet later uit
quote:Op maandag 13 januari 2014 08:04 schreef Susie het volgende:
[..]
ik had er al een nee-smiley achter gezet, niet dat ik haar dan wakker gemaakt had, maar uit zichzelf dus na een uur al wakker werd...Ja, ze ging wel op tijd slapen, maar no way dat ze langer sliep.
Wat ik zeg, heb mij erbij neergelegd, maar neemt niet weg dat het wel eens frustrerend is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |