abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 januari 2014 @ 16:05:57 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135523207
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier ook een enorme vooruitgang van de jongste dame. Ze zegt zelfs nu zelfs "morgen", ipv "norgen". Paard is nog wel taart… Maar goed.
^O^

Hoe pakken ze bij jou / jullie de logopedie lessen aan?? Geert heeft aan A5 multomapje gekregen met showtasjes, waarin we begonnen zijn met foto's van hemzelf, mij, zijn broertje, zus, mijn vriend, zijn kinderen, daarna papa en zijn vrienden / opa en oom. daarna kwamen de juffen van zijn psz, de juffen van Jan z'n school, het logo van de appie en een foto van de twee verkoopsters die we het vaakste zien ( :')) en boodschappen, plaatjes van speelgoed etc.. zo krijgt hij een belevingsboek waarin hij van alles kan benoemen en ook begrippen leert als op de fiets, in de auto, in de trein etc.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135523705
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

^O^

Hoe pakken ze bij jou / jullie de logopedie lessen aan?? Geert heeft aan A5 multomapje gekregen met showtasjes, waarin we begonnen zijn met foto's van hemzelf, mij, zijn broertje, zus, mijn vriend, zijn kinderen, daarna papa en zijn vrienden / opa en oom. daarna kwamen de juffen van zijn psz, de juffen van Jan z'n school, het logo van de appie en een foto van de twee verkoopsters die we het vaakste zien ( :')) en boodschappen, plaatjes van speelgoed etc.. zo krijgt hij een belevingsboek waarin hij van alles kan benoemen en ook begrippen leert als op de fiets, in de auto, in de trein etc.
Wij krijgen gewoon elke week oefeningen mee en tijdens de logopedie is ze veel bezig met de uitspraak van Leyla en laat dan goed zien hoe ik haar de uitspraak kan aanleren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 januari 2014 @ 17:01:05 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135525122
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij krijgen gewoon elke week oefeningen mee en tijdens de logopedie is ze veel bezig met de uitspraak van Leyla en laat dan goed zien hoe ik haar de uitspraak kan aanleren.
hoe oud is Leyla nu?? Volgens mij toch een stuk ouder dan Geert of ben ik nou in de war?? Bij Geert is ze echt nog heel spelenderwijs bezig, met bv memory van Nijntje of Dikkie dik .. (plaatje van een poes en een waterbak wordt dan: poes drinkt water bv)/ 't is wel een enorm tof mens moet ik zeggen :Y
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_135531999
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:46 schreef Kyara het volgende:
M heeft zijn eerst peuter kotssessie achter de rug gisteravond. Heel sneu. Vandaag gaat het gelukkig weer een stuk beter, al eet hij nog niet zo veel. Vanavond ook maar wat lichts maken voor hem.

Maar hij is vandaag wel met opa naar de kinderboerderij geweest. Daar wilde hij een kip aaien. Iemand van de kinderboerderij heeft dat beest toen opgepakt om te aaien maar dat vond hij toch een beetje eng. Heeft het hele beest goed bekeken (boven, onder, voor, achter) en kwam toen tot grote hilariteit van de aanwezigen tot de volgende conclusie: “is een haan!”
Aww arme M! hoe gaat het met hem nu??

Was het een haan?? of een kip? wat een slimme knul O+
R herkend een paard, een koe, een poes, een wufwuf (hond) maar geen kip _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135532174
Mwah, gaat wel. Nog niet helemaal de oude. Heeft niet veel gegeten vandaag, wel gewoon gespeeld. maar kan ook deel vermoeidheid zijn.

Het was een kip, hij zat fout. M kan eigenlijk alle beesten wel herkennen (in elk geval van een plaatje dan): inktvis, pindabeer ( O+ ), kangoehoe, ijsbeer, pinpim (pinguin), kameel, zebra. Eigenlijk teveel om op te noemen. We zijn nu bezig met koe-kalfje, Kip - kuiken etc.
pi_135532735
Ahw, beterschap voor M!
Wijs ventje, met zijn haan ipv kip..
Hij is echt lekker bezig met zijn taal he. Goed man!

Zana, mijn oudste heeft vanaf 3 jaar logopedie gehad. In het begin zei hij ook weinig, maar dat kwam wel los met wat tijd, zeker toen ik niet meer de hele tijd erbij bleef. Ik bleef de eerste 5 minuutjes erbij, even bijpraten over de oefeningen van de afgelopen week en daarna vertelde de praatjesdokter wat ze gingen doen die keer. Dan ging ik even 15-20 minuten op de gang wachten. En daarna weer 5 minuten napraten/huiswerk/tips&trucs. In de 20 minuten deed ze dan speelse oefeningen voor de klanken (Chris zijn probleem), ze "maakten" het huiswerkbriefje (memorie knippen, plaatjes kleuren) en eindigde altijd met een spelletje..

Daan is vanmiddag weer naar de psz geweest. En dan is er ook niet echt tijd voor een middagslaapje. Dus dan meer even doortrekken. Hij lag er om 5 voor 7 in. En 5 minuten later was hij in dromeland. Normaal babbelt hij nog wel even, maar hij was echt moe-moe.

Morgen CB keuring :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Deepfreeze op 15-01-2014 19:55:40 ]
pi_135533292
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:34 schreef Kyara het volgende:
Mwah, gaat wel. Nog niet helemaal de oude. Heeft niet veel gegeten vandaag, wel gewoon gespeeld. maar kan ook deel vermoeidheid zijn.

Het was een kip, hij zat fout. M kan eigenlijk alle beesten wel herkennen (in elk geval van een plaatje dan): inktvis, pindabeer ( O+ ), kangoehoe, ijsbeer, pinpim (pinguin), kameel, zebra. Eigenlijk teveel om op te noemen. We zijn nu bezig met koe-kalfje, Kip - kuiken etc.
:D
Ohja fies en beer weet ze ook!

Hopelijk is hij snel beter :* zijn opa en oma weer in het land?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135535384
Ja, al sinds oktober ;)
Ze gaan in maart weer terug.

Heb jij nu al een afspraak bij het cb? Wij hebben de 24e een afspraak. Ben wel benieuwd want hij is de afgelopen week echt een stuk gegroeid.
pi_135536615
Ja, ik had zelf nog voor zijn 2e verjaardag gekund, door een uitvaller, maar ik kon ook niet.. Hij is bijna 25 maand, dus mooi optijd voor de 24-maands afspraak..
Ik verwacht weinig geks. Groei ben ik wel nieuwsgierig naar. Of hij eindelijk Chris gaat inlopen op de curve, die begon als grote baby (+2) en liep vanaf 18 maand terug naar de middellijn of net eronder. Daan zit altijd al nog onder de middenlijn..
pi_135537649
Wij hadden de 2 jarige afsprak en toen klaagde de cb arts dat mijn kind overgewicht had en moest minder BV drinken. Ik heb haar verteld wat ik daarvan vond ;)
pi_135537931
What? R overgewicht? Waar slaat dat nou op? :? :o :(

Ik vind de verschillen tussen cb's zo groot mbt bv.
pi_135538332
Ja en tussen medewerkers! want hun vpk zijn echt zo pro bv maar de artsen die ik tot nu daar trof niet }:|
pi_135538361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

Aww arme M! hoe gaat het met hem nu??

Was het een haan?? of een kip? wat een slimme knul O+
R herkend een paard, een koe, een poes, een wufwuf (hond) maar geen kip _O-
I. herkent echt heel veel dieren. Aap, paard, koe, varken, schaap, kip, haan, eend, kikker, uil, duif, vogel, pauw, hond, poes, pinguïn, konijn, beer, giraf, olifant, leeuw, tijger... Inclusief geluiden die ze maken. En hij is net 19 maanden :o! Volgens mij heeft hij echt een beestenobsessie _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135539894
Hier gaan de logopedielessen heel anders, we zitten met zijn 3-en aan een ronde tafel en er liggen mappen waar de logopedist inkijkt om te zien welke oefenening we nu gaan doen en wat hij al gedaan heeft. Hij heeft een schriftje waar ze af en toe wat in tekent, bijv. een clowntje met een rode neus en daaronder schrijft ze NNNN, dat hij de NNNN klank moet oefenen.
Ze heeft veel blikjes en potjes en doosjes waar allemaal spulletjes inzitten, kleine diertjes,poppetjes,stoeltjes,autootjes en vaak oefenen ze dan met zinnen als Pop bij andere pop, pop naast hond, daar is de pop, pop in doos, (paar weken later pop in de doos)
Ze helpt hem soms met praten, dan zit ze aan zijn keel of lippen en Mex vind dat allemaal prima tot mijn verbazing en hij doet heel goed zijn best.
Ook vaak spelletjes op de ipad, ter ontspanning en met leerzame apps.

Ze heeft wel een paar keer gedaan dat hij dingen bij de deur neer moest leggen en muis bij beer, maar daarna is zijn concentratie helemaal weg, dus het is beter om aan de tafel te blijven zitten.

Ik vind het moeilijk om te zeggen wat nu precies beter gaat, maar hij maakt betere zinnen en hij vind het nu een stuk leuker om te praten.
pi_135557233
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef NotTheSame het volgende:
Midas O+ !!!

Even een vraagje over foto's van je kind op internet.
Wij zijn er inmiddels over uit naar welke basisschool we Draakje willen brengen (mits we hier nog wonen). Dacht ik.
Nu lees ik op hun website dat zij foto's openbaar op internet zetten van activiteiten (en daarbij dus ook de kinderen, vaak ook met herkenbare gezichten).
Zoals de meeste van jullie weten ben ik vrij strikt (met een persoonlijke reden) omtrent het plaatsen van foto's van of met Draakje in het openbaar.
Het blijkt ook dat je bij inschrijving tekent voor het plaatsen van deze foto's.
Het is verder een perfect passende school maar dit laat me dan toch weer uit kijken naar alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
wij kregen aan het begin van het jaar een brief mee naar huis waar we op aan kruisten wat we wilden dan onze handtekeningen en zo gaf je of wel of geen toestemming dat je kind ter promotie word gebruikt (de foto's dan)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 14:29:02 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135560315
hier zit een peuter voor straf op z'n kamer :X ik had m'n bril afgezet, achter m'n toetsenbord gelegd *kids wéten dat ze niet bij de pc mogen komen!!) en ik was even in de slaapkamer bezig. Geert is muisstil en komt ineens triomfantelijk met m'n bril aanlopen .. kijk mama ... een pootje in z'n linkerhand en de rest in z'n rechterhand ...

pi_135560390
Ow balen DJMO!

Vraagje: wat geven jullie je kind als tussendoortje? Anders dan fruit zeg maar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 14:33:24 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135560452
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ow balen DJMO!

plakje worst, kaas of een theebiscuitje ??

pi_135560465
Rozijntjes,plakje peperkoek,kaaslollie,stukje worst. Enzo
pi_135560505
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:29 schreef DJMO het volgende:
hier zit een peuter voor straf op z'n kamer :X ik had m'n bril afgezet, achter m'n toetsenbord gelegd *kids wéten dat ze niet bij de pc mogen komen!!) en ik was even in de slaapkamer bezig. Geert is muisstil en komt ineens triomfantelijk met m'n bril aanlopen .. kijk mama ... een pootje in z'n linkerhand en de rest in z'n rechterhand ...
is het nog wel te maken? Wel heel vervelend!
wat zei Geert?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 14:42:59 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135560842
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:34 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

is het nog wel te maken? Wel heel vervelend!
wat zei Geert?
nee, is niet meer te repareren. Finaal afgebroken. Geert begon alleen maar te huilen toen ik boos werd. enfin, 30 jan moet ik naar de oogarts, waarschijnlijk moet ik sowieso een sterkere bril. Voor nu heb ik het maar met plakband ( :') ) vastgemaakt zodat hij iig nog 'draagbaar' is :')

pi_135561074
quote:
Ow balen DJMO!

Paprika, komkommer, ontbijtkoek, rijstewafels, rozijntjes
pi_135561157
Rauwkost eet hij niet, dat is wel jammer. Voor worst vind ik hem nog te jong en hij krijgt ook al kaas op brood. Maar peperkoek en rozijntjes is wel een goede. Kijken of hij inmiddels wel rozijntjes wil eten :')
pi_135561540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee, is niet meer te repareren. Finaal afgebroken. Geert begon alleen maar te huilen toen ik boos werd. enfin, 30 jan moet ik naar de oogarts, waarschijnlijk moet ik sowieso een sterkere bril. Voor nu heb ik het maar met plakband ( :') ) vastgemaakt zodat hij iig nog 'draagbaar' is :')
je zou ff langs een opticien kunnen gaan,misschien kan die het nog vast solderen.
pi_135561585
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:52 schreef Kyara het volgende:
Rauwkost eet hij niet, dat is wel jammer. Voor worst vind ik hem nog te jong en hij krijgt ook al kaas op brood. Maar peperkoek en rozijntjes is wel een goede. Kijken of hij inmiddels wel rozijntjes wil eten :')
Roy eet hier alleen maar de kaaslollies de rest Wilt hij niet.
rozijnen heel soms maar is meer leuk doordat ze rammelen in zijn bakje ;)
pi_135561829
quote:
R krijgt worst sinds ze anderhalf is :@
pi_135561864
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

I. herkent echt heel veel dieren. Aap, paard, koe, varken, schaap, kip, haan, eend, kikker, uil, duif, vogel, pauw, hond, poes, pinguïn, konijn, beer, giraf, olifant, leeuw, tijger... Inclusief geluiden die ze maken. En hij is net 19 maanden :o! Volgens mij heeft hij echt een beestenobsessie _O-
ohja aap, varken, beer en uil kent ze nu idd ook! maar bij giraf blijft ze stug houden dat het een koe is :9
pi_135562778
oh ik ben ook echt makkelijk in vergelijking maar daar doe ik echt niet :@ voor.

yaro krijgt ontbijtkoek, rijstewafel, ei, komkommer, koekjes,snoep, soepstengel soms chips.
pi_135562786
Ach, een zebra was hier heel lang "papa"

En een krab noemt hij "kapper"

donderdag 16 januari 2014 @ 15:38:47 #130
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135562835
quote:
hoezo is hij voor worst te jong?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_135562918
Ik vind worst nog te vet voor hem als tussendoortje. En sowieso eten wij dat ook niet dus we hebben het ook niet in huis.
pi_135563104
Vet is niet slecht he..

En zijn jullie vega?
pi_135563874
Wij eten normaal nooit boterhamworst maar als ik rookworst bij de slager haal (waar ze ook dol op is) dan neem ik speciaal voor haar 200gr boterhamworst! ze is er echt gek op :D

Ze eet verder nooit vlees/vis/kip dus ik ben blij dat ze dat zo lekker vindt!

Vet is trouwens niet slecht perse!
pi_135563876
Nee, maar dan geef ik liever roomboter dan worst.

Niet vega hoor maar ik vind worst gewoon vies :@
pi_135563942
Ik ook :9
pi_135564076
M eet kipfilet op brood en s avonds gewoon vlees (meestal) dus dat scheelt :)
pi_135564193
Ik zit sowieso nog redelijk in het strenge voeding regime dus dat mag ik ook wel eens los laten.
pi_135564287
Maar tussendoortjes zijn dus inderdaad fruit/komkommer/rijstwafel/plakje worst of een goodies koekje

Na een jaar heb ik het los gelaten, het streng zijn. Behalve snoep krijgt ze alles eigenlijk
pi_135564388
Ja, mag wel wat losser hoor;) Hij is al 2! :+
pi_135564763
Binnenkort maar een rol volkorenkoekjes halen dan :D

Maar maisboogies vindt hij ook nog heel lekker.

Maar snoep en chips vind ik nog niet nodig. Hij taalt er niet naar en hij is pas 2 :+
pi_135564920
Ik baal dat ik ze nergens kan vinden hier!!
pi_135565097
yaro eet ook pas sinds kort snoep, hiervoor moest hij ze niet.
had ik strijd want tractatie psz en moest hij eerst een boterham voor het snoep. nam hij een ham en gooide hij het weg want hij luste het niet :D
pi_135565180
Hahaha lol :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 16:51:34 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135566148
deze vonden mijn kinderen heel erg lekker altijd:

donderdag 16 januari 2014 @ 17:17:08 #145
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135567321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:51 schreef DJMO het volgende:
deze vonden mijn kinderen heel erg lekker altijd:
[ afbeelding ]
die vind Anouk smerig! :D

Thuis heb ik nooit snoep in huis, dat mag ze bij de opa's van mij.
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:46:08 #146
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135570865
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:17 schreef Susie het volgende:

[..]

die vind Anouk smerig! :D

Thuis heb ik nooit snoep in huis, dat mag ze bij de opa's van mij.
Nou hier vind R die ook smerig haha en zo kijkt hij er ook bij.
R krijgt wel eens chocola, op één of andere manier geef ik hem liever chocola dan ander snoep.
Dat is erin gekomen toen de sinterklaasperiode er was en eigenlijk erin gebleven.

Maar verder is hij dol op fruit (gelukkig) zelfs nog sinaasappelsap met liga erin (al is die liga natuurlijk ook niet zo gezond)

Maar Bitterend, zijn jullie vegetariër dan>? omdat ze geen vlees, vis eet?
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:25:45 #147
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135572838
Anouk eet ook geen vlees, wel een hele enkele keer worst als we in de supermarkt zijn....neem ik het mee voor thuis, moet ze het niet :') Op het kdv ook wel smeerworst of iets, bij mijn zus ook gebraden gehakt laatst, maar een gehaktbal thuis weer niet :?
Vind het maar lastig hoor....

Als ze bij opa is, moet ze het van mij eerst vragen, dat snoepje dus. Zegt ze heel schattig: "Opa? Vragen?" O+
pi_135573028
TJ nee we eten 1-2 keer per week biologisch vlees en ik neem af en toe worst voor haar van de bio slager maar ze eet dus alleen maar beetje pasta in de avond! vlees/vis/kip hoeft ze niet!
We hadden laatst vega gehakt nou dat wou ze ook niet proeven ;)
pi_135573587
Knijpfruit wil hier ook nog wel eens tussendoor (als ze in de aanbieding zijn). Hier het ook wel aardig los gelaten, maar dat komt ook wel door de grote broer. Als Chris uit school wat krijgt, wil Daan ook wel. Maar ze snoepen weinig, Chris vraagt er ook amper om. En Daan schooit vooral om banaan/appel of boterham pinnekaas..

Daan eet wel vlees bij het avondeten, maar koud/op brood/uit het vuistje weigert hij het.

Keuring CB was een eitje.. Enige probleem was die poepbroek die hij daar moest produceren :P
Hij stapelde zo 7 blokjes op elkaar. Verder geen kunstjes hoeven uitvoeren. Hij is nu 86,5 cm en 13 kg. Zijn lengtecurve loopt iets naar beneden en zijn gewichtscurve iets naar boven. Maar de arts heeft het er niet eens over gehad. Haalde haar schouders op, en prima.
pi_135573856
DF mooi dat het goed was!! hier was ze 85cm en 12.7 kg en ze had overgewicht :')
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:28:30 #151
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135576329
quote:
Ow balen DJMO!

Stroopwafel 1x per dag. Verder maak ik wel eens een bakje met een klein koekje en snoepje (rozijntjes, yoghurt rozijntjes, Jip en Janneke snoepjes, een paar M&M's als ik die een keer heb en hij heeft ze gezien). Naar de psz krijgt hij een mandarijn/bakje druiven mee en een evergreen.
Ik ben een beetje aan het mesten, er blijft steeds minder over van hem.
pi_135576390
1 groeispurt en de verhoudingen zijn ook weer anders. Maar ons cb is daar sowieso wel chill in.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 20:39:35 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135576961
ik vraag me af wanneer ik word opgeroepen om met Geert voor de drie jaar afspraak te gaan.

SPOILER: onsmakelijk verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_135577451
Geert is wel op dreef vandaag he..
Wel balen van het geld, voor beide gevallen..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 20:55:04 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135577858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Geert is wel op dreef vandaag he..
Wel balen van het geld, voor beide gevallen..
mjah, dit geval houd ik er maar op dat hij gewon te laat was met naar de wc te gaan. ik ben (uiteraard) wél boos geworden en heb uitgelegd dat dit mama veel centjes gaat kosten en dat heeft hij ook wel begrepen. Nomaal als ik hem naar z'n kamer stuur komt hij er meteen weer af, maar nu zat hij snikkend op bed te wachten tot ik hem zelf weer kwam halen. En m'n bril .. ja ook vervelend, maar wat ik al schreef, die was toch al aan vervanging toe (al weet Geert dat natuurlijk niet). Ik ga over twee weken met Papabear mee naar pearle, voor de actie 1 bril halen, tweede bril gratis, en derde bril cadeau geven ;) dus de kosten van de bril zijn an sich wel gedekt.

donderdag 16 januari 2014 @ 20:58:44 #156
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135578058
Wij mogen 20 februari voor de 3 jaar afspraak.

We hebben de plaatjes voor de ogentest al even bekeken :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135578391
Lazi, is dat die met die kerk/sleutel. Of die waterkan/rugtas?

DJMO, ik denk dat hij het dan wel begrepen heeft. Fijn dat je zo een nieuwe bril kunt regelen!
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:06:17 #158
244125 laziness
pi_135578439
Ja die ja ;) En een stoomketel zoals Ollie zegt :D
pi_135578470
Gut, die Geert.. Soms komt ook alles tegelijk he?

Volgens onze eigen metingen is Lars nu 105 cm, en ~18 kilo. Denk dat hij nog netjes op z'n lijntje zit, bovengemiddeld, maar prima in verhouding. Over een week of 2 mogen we voor de 'officiële' meting. En dan ook voor de tweede ogentest. De eerste heeft hij 3 keer over moeten/mogen doen voordat hij goedgekeurd werd, ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat...

Wij zijn er nog steeds mee bezig om hem op de wc te laten poepen. Hij vertikt het echt. Gister had hij er bijna buikpijn van dat hij moest poepen, dus ml had hem op de wc gezet en gesteld "je komt er pas vanaf als er gepoept is". Arme ventje zat te snikken op het toilet, en dat vond ik ook weer sneu. Hij moet er natuurlijk ook geen hekel aan krijgen, dan zijn we nóg verder van huis. Ik heb uiteindelijk het compromis gevonden door hem mét luier op de wc te laten poepen. En daarna de luier leeggooien in het toilet en het standaardritueeltje van afvegen, doorspoelen, handjes wassen etc.
Wat is nou wijsheid hier? Helemaal laten rusten onder het mom 'het komt vanzelf ooit wel goed, voor z'n 16e'? Of toch blijven stimuleren op de wc te gaan, eventueel met luier aan in het begin?
Hij weet prima wanneer hij moet, hij kan het ook prima ophouden als het hem niet uitkomt, dus voor eventueel school straks maak ik me eigenlijk geen zorgen. Ik zou alleen onderhand wel eens van die luier(broekje)s af willen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 21:06:47 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135578473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Lazi, is dat die met die kerk/sleutel. Of die waterkan/rugtas?

DJMO, ik denk dat hij het dan wel begrepen heeft. Fijn dat je zo een nieuwe bril kunt regelen!
hij snapt ook heel goed wat ik zeg hoor, bij de test bij logopedie lag z'n begrip ook gewoon gemiddeld zeg maar, alleen z'n taalproductie liet zwaarte wensen over ;)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 21:14:10 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135578883
ik zou het voorlopig even met luier aan op de wc proberen Shandaly. op die manier leer je hem wel aan dat poepen op het toilet hoort te gebeuren, maar heeft hij nog wel even de veiligheid van zijn luier op dat moment. er komt vanzelf een moment dat hij z'n luier vergeet en spontaan op de wc poept (denk ik)

pi_135579024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:06 schreef Shandaly het volgende:
Wat is nou wijsheid hier? Helemaal laten rusten onder het mom 'het komt vanzelf ooit wel goed, voor z'n 16e'? Of toch blijven stimuleren op de wc te gaan, eventueel met luier aan in het begin?
Hij weet prima wanneer hij moet, hij kan het ook prima ophouden als het hem niet uitkomt, dus voor eventueel school straks maak ik me eigenlijk geen zorgen. Ik zou alleen onderhand wel eens van die luier(broekje)s af willen...
Ik zou het voor nu even met die luier doen. Even een paar weken misschien, zodat hij daar aan kan wennen. Dan is de stap naar het wegdoen van die luier misschien ook wel minder.

Ik kan me een kindje hier herinneren die had ook moeite met die stap. Ik geloof dat die ook van luier om op de wc, naar luier half los, naar luier in de wc naar helemaal zonder luier ging.. Maar dat is misschien wat extremer..
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:40:22 #163
259886 pessie
pi_135580551
Iemand had toch een gat geknipt in een luier?

Djmo, dat is echt balen!
pi_135581581
Mooie stats DF!

Ik denk dat M wel wat groter en zwaarder is. Hoewel hij nu hij wat ziekjes is een stuk minder eet ('s ochtends wel goed, fruit redelijk, tussen de middag paar stukjes brood, tussendoortje en paar happen avondeten). Maar hij had pas een groeispurtje waarbij hij 4-5 boterhammen per dag at dus hij kan wel wat hebben zeg maar.

Pessie, die yoghurt rozijntjes is ook een goede tip! Bedankt!

Shandaly, dat is voor mij nog een ver van mijn bed show maar ik hoop dat je het kan faseren. Wel sneu voor hem.
pi_135581933
Haha Pessie.. dat is ook nog wel een mooie voor een overgang straks ;) Die ga ik onthouden!
pi_135585621
*gooit een zak nibbits naar M. van Kyara* :9
  donderdag 16 januari 2014 @ 23:16:33 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135586278
Hier veel verschillende dingen die ik tussendoor geef, ik let wel op wat ik haar geef. Iets als een stroopwafel krijgt ze dus echt niet. Als we ergens op visite zijn en er is een verjaardag, dan mag ze best een stukje taart. En ook wel wat naturel chips ofzo, maar bijv geen leverworst oid.

- knappertjes
- volkoren knappertjes
- fruit
- tutti frutti
- doosje gedroogd fruit stukjes
- knijpfruit
- maisboogies
- cracotte
- ontbijtkoek
- stukje kaas
- mini tomaat
- komkommer
- paprika
- kleine wortels
- roggebrood met beleg (geef ik ook wel als lunch)
pi_135586750
onze kinders eten wat wij eten :) simpel (kleine uitzonderingen zoals alcohol en pinda's bv. daargelaten). maar goed; ravi is al bijna 4, dus voor veel van jullie is dat idd een ver van het bed show.

de afspraak staat dat zn juffen op de thee komen :o heel dorps allemaal weer. ik die me bedenk "owja, ravi moet dan naar school :{ ". dus bij selene wegbrengen aan juf vragen "moet ik een inschrijfformulier ofzo?" antwoord van juf: "oh, neejoh. het is al besproken, zn juf benadert je wel :) ^O^ en zo geschiedde...
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 16 januari 2014 @ 23:52:07 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135588026
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:43 schreef bitterend het volgende:
DF mooi dat het goed was!! hier was ze 85cm en 12.7 kg en ze had overgewicht :')
Dan heeft Anouk overgewicht, die was net 24 maanden 86 cm en 13,1 kg...geen opmerking over gehad hier, wat een onzin zeg.
pi_135588027
Mijn kleuter blieft nog steeds geen snoepjes. Pas bij de etos een tumtummetje maar nog voor we de winkel uit waren kreeg ik hem alweer.
  donderdag 16 januari 2014 @ 23:58:44 #171
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135588342
Oh en ik vergeet nog te zeggen dat die mallerd van mij vandaag op het potje bij mijn zus nog wel heeft gepoept! *O* En na haar slaapje 's middags nog geplast. Vanmorgen thuis ook al een grote plas op het potje. Ik ben er verder helemaal niet mee bezig met haar, komt helemaal van haarzelf :? Maar ben wel trots uiteraard! :7
pi_135589007
Van profiteren en mee doorgaan Susie!!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 08:50:37 #173
244125 laziness
pi_135592292
O. blieft dingen als tumtummetjes ook niet. Hij likt er aan, knijpt zijn hand dicht, weigert het af te staan en nadien mag ik het van zijn hand bikken :+
Bij opa en oma eet hij wel spekjes.
Mijn man houdt erg van chocola dus dat eet O nog wel eens met hem mee.
De kauwvitamines zijn snoepjes volgens hem dus wie ben ik om hem wijzer te maken :D

Maar als wij zelf in het weekend wel eens een bakje chips eten of kaaskoekjes oid krijgt O ook gewoon. Wel zo eerlijk vind ik. Maar eigenlijk hebben we het weinig in huis van nature.

Als tussendoortje vraagt hij zelf om een 'kaasje blok' of plakje salami of gelderse worst. Hij accepteert eigenlijk alles wel daarin behalve de goodies koekjes. Die vond hij niet lekker en hij had gelijk ook. Er zat weinig smaak aan. De goodies rijstwafeltjes met smaakjes zijn wel lekker en eet hij graag.

De verjaardagsuitnodigingen zijn de deur uit :o
Stop de tijd!

Simmu wat is het toch heerlijk kneuterig dorps bij jullie :D
  vrijdag 17 januari 2014 @ 09:37:32 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135593181
Ja, het is dan wel een groot verschil tussen net 2 en bijna 4. Klinkt wel gezellig dorps zo Simmu!

Qua chips: de laatste keer dat we ergens op een verjaardag waren mocht hij van mij best wel wat chipjes, maar hij vroeg er niet naar, keek er niet naar en het interesseerde hem totaal niet. Laat dan maar lekker zo. En zelf hebben we het niet of amper in huis en als we het al eten, dan is dat als hij al op bed ligt. Dus zolang hij er zelf niet naar taalt laat ik het lekker zo.

Dus je krijgt je zak met nibbits weer terug Troeta.
pi_135594112
Ik maak voor sofie nog wel eens een bord met van alles. Liggen dan tomaatjes op, kaas, worst, wat rozijntjes etc etc. Daar mag ze dan lekker van eten. Zo vraagt ze minder om lekkers.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:36:23 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135594873
Danic, ik maakte voor de oudste "monsterspray".
Zo'n knijpsproeiflesje (kan niet op het juiste woord komen, volgens mij een euro bij Ikea, en anders een plantenspuit) paar druppels van je eigen parfum of de aftershave van papa erin, vullen met water en ze kan zelf wegjagen wie ze weg wil jagen, dingen onder het bed zijn doodsbenauwd voor zo'n spray dat in de verte naar de veilige ouder ruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 17-01-2014 11:08:04 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 14:54:17 #177
259886 pessie
pi_135603604
Simmu w,at klinkt dat leuk! Hier is het dorp toch wel een stuk groter (Nathan gaat naar een school met 350 leerlingen :X )
pi_135620329
Die monsterspray is een goede tip voor als hier ook monsters om de hoek komen kijken. Gaat het slapen weer goed danic?
Anouk go girl knap van je hoor.
Op veel scholen komen de kleuterjuffen toch op huisbezoek?
Ik las laatst een update van Larissa wat gaat het goed bij jullie zeg t_t. Echt super ouders zijn jullie

Het vervolg van het filmpje Ean speelt met Rossi.
Ean is het niet eens met Rossi zijn slaapplek
Weg

ik haal hem straks weer weg.

[ Bericht 14% gewijzigd door F_r op 18-01-2014 10:52:45 ]
  vrijdag 17 januari 2014 @ 22:23:42 #179
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_135623143
Moeilijke eter bij ons! De laatste maanden eet ventje eigenlijk alleen maar brood met worst, pindakaas of appelstroop, bananen of mandarijntjes, knijpfruit, kip en schijfjes komkommer en tomaat. Echt, dat is het. Qua tussendoor alleen kaakjes en soms chocolade als ik of man dat eten. Geen snoep, koek of ijs. Hij taalt er niet naar. Heel saaie eter dus. We zetten elke avond een bordje klaar met hetzelfde als wij eten, maar het blijft dus 9 van de 10 keer onaangeroerd. Zelfs pannenkoeken gingen er niet in! Ik hoor vrienden weleens vertellen dat hun kinderen veel met eten bezig zijn, erom vragen, maar hier niet!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 22:25:09 #180
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_135623218
Leandra, goed idee, die spray. Die onthoud ik!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 22:35:02 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135623710
Wat een leuk filmpje F_R, ze is het er echt niet mee eens he :D

Aventura, als ik dat zo lees is eet hij in elk geval wel van alles wat uit de schijf van 5.

Die spray is een goed idee voor als dat ooit nodig is.
pi_135633256
Leandra, wat een leuk idee!

Eva is nu 3 dagen 's middags niet naar bed gegaan en sliep uiterlijk om 20.00 :o dat helpt dus wel. Beetje jammer dat ze dan al voor 07.00 wakker is. Maar hopelijk leert ze dat wat te verlengen.
Gisterochtend is ze naar de psz geweest en de afspraak was dat ze daarna zou slapen en dan in de avond iets langer opblijven. Vriend besloot ineens anders en heeft haar niet naar bed gebracht. Vanaf 16.00 dus een hondsmoe kind wat eindigde in een hysterische krijsbui bij het naar bed brengen }:|
Ik gok zomaar dat hij het de volgende keer wel doet.
Ze heeft tot 08.00 geslapen en omdat ze zo moe was heeft ze er helemaal geen punt van gemaakt dat ze voortaan met een dekbedje slaapt :D
pi_135633434
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Die monsterspray is een goede tip voor als hier ook monsters om de hoek komen kijken. Gaat het slapen weer goed danic?
Anouk go girl knap van je hoor.
Op veel scholen komen de kleuterjuffen toch op huisbezoek?
Ik las laatst een update van Larissa wat gaat het goed bij jullie zeg t_t. Echt super ouders zijn jullie

Het vervolg van het filmpje Ean speelt met Rossi.
Ean is het niet eens met Rossi zijn slaapplek

ik haal hem straks weer weg.
gezond respect voor de kat! en slimme kat die gewoon alles uitzit :P

[ Bericht 7% gewijzigd door simmu op 18-01-2014 12:49:24 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_135633464
Je filmpje is leuk f_r! Eva heeft hem 2x gekeken. Toen moest ze echt eerst dr boterham opeten :D
pi_135633614
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:01 schreef simmu het volgende:

[..]

gezond respect voor de kat! en slimme kat die gewoon alles uitzit :P
Wil je aub de link uit je quote halen. Ik haal het filmpje weer weg.
pi_135633646
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 22:23 schreef Aventura het volgende:
Moeilijke eter bij ons! De laatste maanden eet ventje eigenlijk alleen maar brood met worst, pindakaas of appelstroop, bananen of mandarijntjes, knijpfruit, kip en schijfjes komkommer en tomaat. Echt, dat is het. Qua tussendoor alleen kaakjes en soms chocolade als ik of man dat eten. Geen snoep, koek of ijs. Hij taalt er niet naar. Heel saaie eter dus. We zetten elke avond een bordje klaar met hetzelfde als wij eten, maar het blijft dus 9 van de 10 keer onaangeroerd. Zelfs pannenkoeken gingen er niet in! Ik hoor vrienden weleens vertellen dat hun kinderen veel met eten bezig zijn, erom vragen, maar hier niet!
Dat was hier ook. In april wordt ze 3 en lijkt nu het eten een beetje door te hebben.
Ze eet steeds vaker mee!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_135635630
Ik heb hier een alleseter, als hij niet eet is hij ziek of hij vindt het echt niet lekker...

Laatst hadden we olijven staan, en hij pikte het hele bakje zo in... Fruit is heerlijk, komkommer ook, sla is nu ook favoriet, echt apart.

Snoep krijgt hij hier bijna nooit, bij de gastouder zijn ze daar wat anders in. Daar heeft hij meer zoet beleg op brood en krijgt hij chocolademelk/yokidrink bij de lunch. Gelukkig zeurt hij daar thuis niet om.
pi_135643169
Vanaf welke leeftijd/gewicht mogen/moeten kindjes achterop de fiets ipv voorop?
pi_135643276
15 kilo
pi_135643409
En is dat dan mogen of moeten?
pi_135643493
oh zit daar een gewicht aan? ik dacht tot max 15 voorop maar weet niet of er ook een minimum aan achterop zit.
yaro ging over toen zijn benen te lang waren voor voorop (en kyan ook mee mocht op de fiets) maar die is nog steeds geen 15 kilo.
pi_135643781
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:09 schreef Kyara het volgende:
En is dat dan mogen of moeten?
Moeten :)
pi_135643802
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:11 schreef As1981 het volgende:
oh zit daar een gewicht aan? ik dacht tot max 15 voorop maar weet niet of er ook een minimum aan achterop zit.
yaro ging over toen zijn benen te lang waren voor voorop (en kyan ook mee mocht op de fiets) maar die is nog steeds geen 15 kilo.
Het is tot max 15 voorop :)
pi_135643855
We hebben een yepp achter zitje. Daar mogen ze al vanaf het begin in.
*poef* nu is het weg
pi_135643917
Ooh, M kan nog wel eventjes voorop denk ik (geen idee wat hij weegt, hoor ik volgende week wel). Maar hij moet straks wel achterop zodat een meisje voorop kan. Lijkt me wel raar, kind achterop.
pi_135644175
is wel zwaar hoor 15 kilo voorop, dus op een gegeven moment is het wel lekker als ze naar achter gaan.
pi_135644273
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:33 schreef Troeta het volgende:
is wel zwaar hoor 15 kilo voorop, dus op een gegeven moment is het wel lekker als ze naar achter gaan.
Ik vond het wel meevallen eigenlijk.
Floris ging naar achteren omdat Elise voor moest (en ook qua gewicht kwam dat zo uit).
pi_135644694
ik vond het ook nog wel meevallen wb gewicht voorop maar hij is nog geen 15 kilo natuurlijk. merkte wel dat ik een nieuwe balans moest zoeken met een kind achterop. en ik vond het minder gezellig, maar dat probleem was zo opgelost :D
pi_135645001
Mijn fiets is eigenlijk niet zo geschikt voor een zit achterop (of het is de extra stellage met fietstassen enzo er nog bij) Hij is een beetje topzwaar, zeker als Lars erop zit (met z'n 18 kilo...). Maar fietsen met kindjes is wel heel tof. Net nog even met Lars naar de bibliotheek in het centrum gefietst, erg gezellig.
Kan niet wachten tot Femke in het voorzitje kan zitten en ik met beide kan fietsen.
pi_135645224
Ik heb nooit met R voorop gefietst. Dat durf ik niet, ze zat altijd bij mijn man op de fiets. Hopelijk durf ik wel als ze achterop zit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')