Dat vergeet ik voor het gemak niet even. Het is ook niet zo dat zonder Sharon Israël reddeloos verloren was. Ik wijs er alleen maar even op dat zijn bijdrage aan de veiligheid van Israël teniet is gedaan door zijn succesvolle kweek van Hamas extremisten door veel van zijn handelingen. Dat hij een begenadigd strateeg was zal ik niet ontkennen. Dat hij een enorme hardliner was die geen problemen had met het doden van vrouwen en kinderen ook niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:13 schreef Voorschrift het volgende:
Je vergeet voor het gemak even dat hij een beslissende commandant is geweest in 2 oorlogen waardoor Israel haar bestaansrecht behield, en hij tegelijkertijd heeft gezorgd voor de onafhankelijkheid van Gaza?
Dat het jouw held niet is snappen we wel, maar dat het Israelische volk blij is dat hij de Arabische legers buiten de deur hield begrijp ik ook wel.
Als de levens van vrouwen en kinderen je zo zwaar aan het hart gaan zoals ze klaarblijkelijk doen dan snap ik je blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen ook niet, als je even uitgaat van wat de effecten zijn geweest van diens aanslagen en raketten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat vergeet ik voor het gemak niet even. Het is ook niet zo dat zonder Sharon Israël reddeloos verloren was. Ik wijs er alleen maar even op dat zijn bijdrage aan de veiligheid van Israël teniet is gedaan door zijn succesvolle kweek van Hamas extremisten door veel van zijn handelingen. Dat hij een begenadigd strateeg was zal ik niet ontkennen. Dat hij een enorme hardliner was die geen problemen had met het doden van vrouwen en kinderen ook niet.
Veel mensen denken dat de Israëliers schuld hebben aan alles, terwijl voor WWII er al genoeg land eerlijk was gekocht door joodse mensen o.a.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als de levens van vrouwen en kinderen je zo zwaar aan het hart gaan zoals ze klaarblijkelijk doen dan snap ik je blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen ook niet, als je even uitgaat van wat de effecten zijn geweest van diens aanslagen en raketten.
Waar staat dat ik een "blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen" heb? Ik heb niks tegen Israël hoor, en torrorisme moet gewoon bestreden worden. Ik snap die adoratie voor Sharon gewoonweg niet, want zijn manier van terrorisme bestrijding was gewoon contraproductief.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als de levens van vrouwen en kinderen je zo zwaar aan het hart gaan zoals ze klaarblijkelijk doen dan snap ik je blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen ook niet, als je even uitgaat van wat de effecten zijn geweest van diens aanslagen en raketten.
Als ze zich nou ook zo druk maakten om conflicten tussen Hutu's en Tutsi's, Noord- en Zuid Sudan, Centraal Afrikaanse Republiek, Mali, Pakistaans/Indiaas grensgeweld, etc. etc.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Veel mensen denken dat de Israëliers schuld hebben aan alles, terwijl voor WWII er al genoeg land eerlijk was gekocht door joodse mensen o.a.
Ik denk niet dat Israël schuld heeft aan alles, verre van dat.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Veel mensen denken dat de Israëliers schuld hebben aan alles, terwijl voor WWII er al genoeg land eerlijk was gekocht door joodse mensen o.a.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Sharonquote:Sharon suffered from obesity from the 1980s and also had suspected chronic high blood pressure and high cholesterol—he was reputed to be 170 cm (5 ft 7 in) tall and to weigh 115 kg (250 lb). His staff car would reportedly be stocked with snacks, vodka and caviar. Stories of Sharon's appetite and obesity were legendary in Israel. He would often joke about his love of food and expansive girth. In October 2004 when asked why he did not wear a ballistic vest despite frequent death threats, Sharon smiled and replied, "There is none that fits my size". He was a daily consumer of cigars and luxury foods. Numerous attempts by doctors, friends and staff to impose a balanced diet on Sharon were without avail.
Oke, dacht dat je net zoals wat anderen hier alles haat wat met Israël te maken had en heeftquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Israël schuld heeft aan alles, verre van dat.
Adoratie en respect voor wat hij gedaan heeft zijn twee dingen, Bomber Command kreeg een lintje, en Sharon wordt hier neergezet als demoon. Natuurlijk is niet alles goed wat hij gedaan heeft, maar je daar op kapotstaren is gewoon kortzichtig.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar staat dat ik een "blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen" heb? Ik heb niks tegen Israël hoor, en torrorisme moet gewoon bestreden worden. Ik snap die adoratie voor Sharon gewoonweg niet, want zijn manier van terrorisme bestrijding was gewoon contraproductief.
What's next, als ik kritiek heb op bomber command om Dresden te bombarderen gedurende WOII met brandbommen, ben ik dan direct een nazi?
Sharon heeft ook wat bedenkelijke dingen gedaan, maarja, zo kunnen we wel genoeg westerse leiders noemen , vooral Amerikanen, om hun daden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Adoratie en respect voor wat hij gedaan heeft zijn twee dingen, Bomber Command kreeg een lintje, en Sharon wordt hier neergezet als demoon. Natuurlijk is niet alles goed wat hij gedaan heeft, maar je daar op kapotstaren is gewoon kortzichtig.
Ja, bij die vent had ik al jaren voor dat ie in coma raakte het idee dat ie elk moment van een hartaanval of hersenbloeding in elkaar kon zakken. Wat een vieze vetkwabbel, bah.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Sharon
Laten we deze man vooral herinneren om zijn eetgewoonten.
Zeggen dat hij een held is ook. Er mag best heftige kritiek volgen op zijn handelen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Adoratie en respect voor wat hij gedaan heeft zijn twee dingen, Bomber Command kreeg een lintje, en Sharon wordt hier neergezet als demoon. Natuurlijk is niet alles goed wat hij gedaan heeft, maar je daar op kapotstaren is gewoon kortzichtig.
Ik doe mijn best, maar ik snap werkelijk niks van deze zinquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Oke, dacht dat je net zoals wat anderen hier alles haat wat met Israël te maken had en heeft.
En dergelijke acties mogen allemaal bekritiseerd worden imho.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:33 schreef arjan1112 het volgende:
Nederland heeft ook niet echt schone handen; als je in Nederlands-Indië een paar dorpen in de fik stak en iedereen kapot schoot in naam der koningin kreeg je een medaille en een standbeeld in Holland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raymond_Westerling
Deze is dan nog wel de mooiste.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als ze zich nou ook zo druk maakten om conflicten tussen Hutu's en Tutsi's, Noord- en Zuid Sudan, Centraal Afrikaanse Republiek, Mali, Pakistaans/Indiaas grensgeweld, etc. etc.
Maar nee, enkel Israel boeit, want kwaadaardige Joden, etc. etc.
Open er een topic over.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:43 schreef karton2 het volgende:
[..]
Deze is dan nog wel de mooiste.
Hetzelfde concept als wat Israël toepast (maar dan dodelijker) alleen daar hoor je dan weer niemand over.
Wat is er vreemd aanquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, maar ik snap werkelijk niks van deze zin![]()
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:46 schreef karton2 het volgende:
[..]
Nee, want die situatie boeit me niet eigenlijk want er zijn geen joden bij betrokken.
Het is zaterdag, alles kost me wat meer moeitequote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan? Er staat; "ik dacht , dat jij, net zoals wat andere users in dit topic, alles haatte wat met Israël te maken had en heeft.
.
Nee, zijn verantwoordelijk voor Sabra en Shatila was net zo groot als die van Mladic voor Srebrenica. Gewoon een ordinaire massamoordernaar die ook nog eens hoogstpersoonlijk het vredesproces heeft gesaboteerd voor meer Lebensraum voor zijn eigen Herrenvolkje, die helaas niet 10 jaar ondraaglijk heeft hoeven lijden voor hij de pijp uit ging.. Geen haar beter dan 99,99% van de Nazi's. Rot in hel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:54 schreef Rosario het volgende:
Wat Sharon deed bij Sabra en Shatila, kan zo voor een tribunaal. Maar feitelijk was het natuurlijk hetzelfde als wat 'onze' jongens in Srebrenica deden, namelijk niets.
Ik heb niet vaak zoveel kromme vergelijkingen in slechts drie zinnen gelezen. Maar goed, als jij in die veronderstelling wilt leven, prima. Overigens spreekt men in Israël Hebreeuws, dus aan die Duitse termen heeft men niet veel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, zijn verantwoordelijk voor Sabra en Shatila was net zo groot als die van Mladic voor Srebrenica. Gewoon een ordinaire massamoordernaar die ook nog eens hoogstpersoonlijk het vredesproces heeft gesaboteerd voor meer Lebensraum voor zijn eigen Herrenvolkje, die helaas niet 10 jaar ondraaglijk heeft hoeven lijden voor hij de pijp uit ging.. Geen haar beter dan 99,99% van de Nazi's. Rot in hel.
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 11-01-2014 om 15:04:08Heb Kamervoorzitter net gevraagd oud-premier Ariël Sharon dinsdag te herdenken in de Tweede Kamer. Ze zal "er serieus naar kijken" zegt ze. reageer retweet
Onzin Mladic viel zelf aan, dat deed Sharon niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, zijn verantwoordelijk voor Sabra en Shatila was net zo groot als die van Mladic voor Srebrenica. Gewoon een ordinaire massamoordernaar die ook nog eens hoogstpersoonlijk het vredesproces heeft gesaboteerd voor meer Lebensraum voor zijn eigen Herrenvolkje, die helaas niet 10 jaar ondraaglijk heeft hoeven lijden voor hij de pijp uit ging.. Geen haar beter dan 99,99% van de Nazi's. Rot in hel.
Ze hebben er een boel van geleerd anders.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:53 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik heb niet vaak zoveel kromme vergelijkingen in slechts drie zinnen gelezen. Maar goed, als jij in die veronderstelling wilt leven, prima. Overigens spreekt men in Israël Hebreeuws, dus aan die Duitse termen heeft men niet veel.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:54 schreef Gewas het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 11-01-2014 om 15:04:08Heb Kamervoorzitter net gevraagd oud-premier Ariël Sharon dinsdag te herdenken in de Tweede Kamer. Ze zal "er serieus naar kijken" zegt ze. reageer retweet
Voor een voormalig regeringsleider van een bevriende natie lijkt me dat eigenlijk een normaal gebaar.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:54 schreef Gewas het volgende:
Vast. Je probeert gewoon te choqueren, maar het werkt nogal averechts.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben er een boel van geleerd anders.
Mythe.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:13 schreef Voorschrift het volgende:
en hij tegelijkertijd heeft gezorgd voor de onafhankelijkheid van Gaza?
Dat heeft toch niks met elkaar te maken? Gaza is toch vrij ?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:58 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Mythe.
Sharon ordered the removal of all Israeli settlers from the Gaza Strip and from four West Bank settlements in 2005, but the overall number of settlers in occupied territory increased significantly during his term as prime minister.
http://www.hrw.org/news/2(...)n-s-troubling-legacy
Mythe? De user die je quote heeft het over Gaza, jij hebt het over Gaza én de Westelijke Jordaanoever. Beetje rare bron dus.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:58 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Mythe.
Sharon ordered the removal of all Israeli settlers from the Gaza Strip and from four West Bank settlements in 2005, but the overall number of settlers in occupied territory increased significantly during his term as prime minister.
"The Israeli position is that Gaza is no longer occupied"quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:59 schreef arjan1112 het volgende:
Dat heeft toch niks met elkaar te maken? Gaza is toch vrij ?
Ja, daar kunnen ze nu ongestoord scholen platbombarderen zonder het risico iemand van het superieure ras te raken.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:59 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met elkaar te maken? Gaza is toch vrij ?
De kolonisten in de bezette gebieden zijn toegenomen onder leiding van misdadiger Sharon. Het is dus een mythe dat hij hard tegen de kolonisten heeft opgetreden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:59 schreef Rosario het volgende:
Mythe? De user die je quote heeft het over Gaza, jij hebt het over Gaza én de Westelijke Jordaanoever. Beetje rare bron dus.
Het ging over Gaza, nogmaals. Wel lezen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:04 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De kolonisten in de bezette gebieden zijn toegenomen onder leiding van misdadiger Sharon. Het is dus een mythe dat hij hard tegen de kolonisten heeft opgetreden.
Is die rook zwarte fosfor?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:07 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het ging over Gaza, nogmaals. Wel lezen.
En, niet hard optreden? Even wat illustraties van de Israëlische politie tegen kolonisten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat begrijp je niet aan het feit dat het aantal kolonisten in de bezette gebieden zijn toegenomen onder Sharon's leiding?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:08 schreef Rosario het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'De mythe van het niet hard optreden' tegen kolonisten door Sharon.
Wat begrijp je niet aan het verschil tussen Gaza en de Westelijke Jordaanoever?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het feit dat het aantal kolonisten in de bezette gebieden zijn toegenomen onder Sharon's leiding?
Misdadiger Sharon deed aan: http://www.encyclo.nl/begrip/zand%20in%20de%20ogen%20strooien
Die dikke sul heeft zichzelf dan ook gewoon de dood in gegetenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Sharon
Laten we deze man vooral herinneren om zijn eetgewoonten.
Dat punt heb ik al eerder besproken. Onafhankelijk my ass.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:17 schreef Rosario het volgende:
Wat begrijp je niet aan het verschil tussen Gaza en de Westelijke Jordaanoever?
Maar hij heeft dus niet alle kolonisten uit de Gazastrook verwijderd? Daar ging het even om, namelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:17 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat punt heb ik al eerder besproken. Onafhankelijk my ass.
NWS / Oud-premier Israël Ariel Sharon overleden
Daar ging het mij niet om.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:18 schreef Rosario het volgende:
Maar hij heeft dus niet alle kolonisten uit de Gazastrook verwijderd? Daar ging het even om, namelijk.
Als er vrede is met de Palestijnen kunnen ze zich focussen op de orthodoxe joden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:05 schreef arjan1112 het volgende:
Yair Lapid de israelische minister van financien
Vrede is nodig, anders zal de economie instorten'
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.567979
Nou, mij wel. Het is dus geen mythe dat hij hard heeft opgetreden tegen kolonisten, wel? Hij heeft ze letterlijk uit Gaza geslagen.quote:
Je hoeft niet altijd wat te vinden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:21 schreef n00b13 het volgende:
Ik weet niet wat ik moet vinden. Iemand een mening?
Dat is een beetje mieterig, het is nog net geen theedrinken. Nee, hard optreden op zijn Sharons ziet er zo uit:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:08 schreef Rosario het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'De mythe van het niet hard optreden' tegen kolonisten door Sharon.
Kolonisten zijn kolonisten, of ze nu in Gaza zijn of de Westoever.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:21 schreef Rosario het volgende:
Nou, mij wel. Het is dus geen mythe dat hij hard heeft opgetreden tegen kolonisten, wel? Hij heeft ze letterlijk uit Gaza geslagen.
Dat het algehele aantal dan steeg, is een heel ander verhaal.
Goede documentatie. Vreselijke gebeurtenis inderdaad, maar uitgevoerd door Falangisten onder Elie Hobeika. Niet door Arik.quote:
Er waren plannen voor de ontruiming van de Westelijke Jordaanoever. Helaas is dat door zijn coma in het water gevallen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Kolonisten zijn kolonisten, of ze nu in Gaza zijn of de Westoever.
Feit is dat de kolonisten onder Sharon's leiding zijn gestegen.
Hij heeft de kolonisten hoogstens gedwongen om te verhuizen naar een ander stuk geroofd Palestijns grondgebied.
Met Sharons goedkeuring.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:26 schreef Rosario het volgende:
[..]
Goede documentatie. Vreselijke gebeurtenis inderdaad, maar uitgevoerd door Falangisten onder Elie Hobeika. Niet door Arik.
Hehehehe.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:22 schreef Rosario het volgende:
[..]
Je hoeft niet altijd wat te vinden.
Kijk voor de grap even hoe de Palestijnen continu behandeld worden door Israël. Als je een hond blijft plagen gaat die vanzelf terugbijten. Dat is natuurlijk vanuit Israël gezien ook weer een reactie op aanvallen en aanslagen vanuit de Palestijnse kant, maar de huidige Palestijnen kan je niet meer verantwoordelijk houden voor de oorlog in bijvoorbeeld '67. De apartheidsmaatregelen van Israël (hogere waterprijs voor Palestijnen, Palestijnen hebben zeer weinig toegang tot schoon water, hen van hun akkers notabene soms met EU subsidies opgezet verdrijven en ga zo maar door, de muur, ellenlange en vernederende controlles) kweekt gewoon regelrechte haat, en is zeer hypocriet vanuit de Joodse geschiedenis gezien.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sterker nog, daar waar Israel (zeker de laatste decennia) zich voornamelijk focussed op militaire doelen en terugvuurt daar waar het vuur ook vandaan komt, focussen de extremistische groepen zich nog altijd enkel op onschuldige burgers en kinderen. Dat hierbij ook Palestijnse burgers omkomen is de laatste jaren voornamelijk het gevolg van het feit dat Hamas opzettelijk ze gebruikt als menselijk schild, en zelfs raketten afvuurt vanuit scholen.
Wie zijn de ware monsters dan nog anno nu?
Behalve Sharon is er geen andere Israëlische politicus die plannen heeft voor de ontruiming van de Westelijke Jordaanoever?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:27 schreef Rosario het volgende:
Er waren plannen voor de ontruiming van de Westelijke Jordaanoever. Helaas is dat door zijn coma in het water gevallen.
Dit vind ik nou onzin. Omdat de Joden een genocide hebben meegemaakt, zouden ze opeens massaal pacifistisch moeten worden? Je geeft zelf al aan dat als je een volk lang genoeg sart, ze vanzelf terugslaan. Na twee millennia pacifisme, onderdrukking en ghetto's zou je juist zeggen dat ze eens keihard op zouden moeten treden. En dat doen ze, helaas voor de Palestijnen, dan ook.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:33 schreef Richestorags het volgende:
en is zeer hypocriet vanuit de Joodse geschiedenis gezien.
Vast wel, maar er is te weinig politiek draagvlak voor. Sharon was uniek in dat hij gewoonweg deed wat hem het beste leek, ook als leider van de Likoed. Zo'n vastberaden politicus is er in decennia niet geweest, ook niet buiten Israël.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:35 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Behalve Sharon is er geen andere Israëlische politicus die plannen heeft voor de ontruiming van de Westelijke Jordaanoever?
Maar hij is dus de geschiedenis ingegaan als een oorlogsmisdadiger, en het aantal kolonisten zijn onder zijn leiding gestegen, het was hem dus niet gegund om tot inkeer te komen en berouw te tonen over zijn zwarte verleden, ticket naar de hel was al voor hem gereserveerd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:39 schreef Rosario het volgende:
Zo'n vastberaden politicus is er in decennia niet geweest, ook niet buiten Israël.
Je snapt het niet, dat zijn natuurlijk allemaal terroristen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een beetje mieterig, het is nog net geen theedrinken. Nee, hard optreden op zijn Sharons ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik geloof niet in de hel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:42 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Maar hij is dus de geschiedenis ingegaan als een oorlogsmisdadiger, en het aantal kolonisten zijn onder zijn leiding gestegen, het was hem dus niet gegund om tot inkeer te komen en berouw te tonen over zijn zwarte verleden, ticket naar de hel was al voor hem gereserveerd.
Dat is niet waar, Lieberman wil gebieden op de Westelijke Jordaanoever die door kolonisten zijn bezet ruilen voor Arabische steden en dorpen in Galilea, die al sinds 1948 bij Israël horen. Tenzij hij onlangs nog van gedachten is veranderd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:48 schreef arjan1112 het volgende:
Lieberman wil de westelijke jordaanoever ook ontruimen, van palestijnen.... wat hem betreft krijgen de palestijnen gaza + de sinai woestijn..
Nee, zeker niet met Poetin. Maar waarom zou je willen vergelijken?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:49 schreef arjan1112 het volgende:
Met wie kan je Sharon vergelijken dan? Poetin ofzo
Human Rights Watch = partijdig = antisemieten?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:09 schreef Rosario het volgende:
Of hij een oorlogsmisdadiger was, dat ligt geheel aan welke kant je staat.
Hij had gewoon veroordeeld daarvoor moeten worden, of in ieder geval voor een internationaal tribunaal. Net zoals we dat over Assad zeggen en dat hij hoofdverantwoordelijke is als shabiha/thugs met permissie van het Syrische leger een wijk binnendringen en honderden weerloze burgers afmaken. Onder toeziend oog van en medeweten van regeringsverantwoordelijken. Want zo was de situatie in Sabra & Shatila, ook Westerse journalisten die ter plekke aanwezig waren kunnen ervan getuigen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:09 schreef Rosario het volgende:
Of hij een oorlogsmisdadiger was, dat ligt geheel aan welke kant je staat. Zijn optreden bij Sabra en Shatila is in ieder geval vrij schandalig te noemen
Het getuigt van inzicht dat hij inderdaad van mening veranderde en weldegelijk inzag dat een vrede ook in het belang van Israel was en alleen militaire superioriteit niet genoeg is om het conflict te settlen.quote:In ieder geval was Arik een briljant strateeg en een vastberaden man, die als politicus liet blijken dat hij van gedachten was veranderd en zich hard wilde maken voor een duurzame vrede..
Hobeika en zijn radicalen hadden NIKS kunnen doen zonder actieve logistieke steun van Sharon en het IDF. Hij was niet passief medeverantwoordelijk, vanwege zijn actie om die figuren in te schakelen en ze de vrije teugel te geven is hij hoofdverantwoordelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:09 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik geloof niet in de hel.
Of hij een oorlogsmisdadiger was, dat ligt geheel aan welke kant je staat. Zijn optreden bij Sabra en Shatila is in ieder geval vrij schandalig te noemen, maar herinnert iemand zich de echte daders nog? Elie Hobeika en zijn Phalange? Vanwaar de nadruk op Sharons 'betrokkenheid'? In ieder geval was Arik een briljant strateeg en een vastberaden man, die als politicus liet blijken dat hij van gedachten was veranderd en zich hard wilde maken voor een duurzame vrede..
Nog een overeenkomst met Mladic, of moet ik Ratko zeggen? Het lijken wel tweelingbroers.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:09 schreef Rosario het volgende:
In ieder geval was Arik een briljant strateeg en een vastberaden man
'Troubling legacy' vind ik een prachtige typering, anders.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:25 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Human Rights Watch = partijdig = antisemieten?
11/01/2014 - Israel: Ariel Sharon’s Troubling Legacy
Is je Google kapot? Maar hij zit inderdaad (helaas) vast in Den Haag.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:51 schreef arjan1112 het volgende:
die Mladic zit die eigenlijk vast in den haag
Hij heeft niks fout gedaan, hij is een held.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:57 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo helaas ? Wou je hem vrijlaten ofzo
Welkom op het NWS-forum waar Mandela een terrorist is, Sharon een briljante man, Mladic een held en Assad een gerespecteerde oogarts en el presidente.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:57 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo helaas ? Wou je hem vrijlaten ofzo
Klopt, jij moet niet alles geloven wat de propaganda van het westen zegt.quote:
Mandela was dan ook gewoon een ordinaire terrorist.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Welkom op het NWS-forum waar Mandela een terrorist is, Sharon een briljante man, Mladic een held en Assad een gerespecteerde oogarts en el presidente.
Klopt zeker! May he burn in hell!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:09 schreef Voorschrift het volgende:
Mandela was dan ook gewoon een ordinaire terrorist.
Dat was hij ook niet, als hoofd van de militaire tak van de ANC was hij gewoon verantwoordelijk voor dodelijke bomaanslagen, het plaatsen van mijnen, en gewapende aanvallen. Maar op de een of andere manier houdt iedereen altijd van de Underdog. Zie ook de ophemeling van Palestijnen, terwijl die ook wel je bloed kunnen drinken als ze de kans krijgen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:12 schreef arjan1112 het volgende:
mandela zal best een ok dude geweest zijn enzo van 1990-1994 enzo maar je kan hem toch niet met Moeder Theresa of Florence Nightinggale of Ghandi vergelijken zoals de media wel doet... net als dat walgelijke Obama = Jezus gedoe van ze
Poeh poeh, en dat terwijl het apartheidsregime zo vredelievend en barmhartig was.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat was hij ook niet, als hoofd van de militaire tak van de ANC was hij gewoon verantwoordelijk voor dodelijke bomaanslagen, het plaatsen van mijnen, en gewapende aanvallen. Maar op de een of andere manier houdt iedereen altijd van de Underdog. Zie ook de ophemeling van Palestijnen, terwijl die ook wel je bloed kunnen drinken als ze de kans krijgen.
Het alternatief wat er nu is is ook niet bepaald het evenbeeld van vredelievendheid en barmhartigheid.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:20 schreef Gyp het volgende:
[..]
Poeh poeh, en dat terwijl het apartheidsregime zo vredelievend en barmhartig was.
Ghandi was een racistquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:12 schreef arjan1112 het volgende:
mandela zal best een ok dude geweest zijn enzo van 1990-1994 enzo maar je kan hem toch niet met Moeder Theresa of Florence Nightinggale of Ghandi vergelijken zoals de media wel doet... net als dat walgelijke Obama = Jezus gedoe van ze
Alsof Moeder Theresa "heilig" was.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:12 schreef arjan1112 het volgende:
De ANC is een verschrikking, maar valt toch wel te prefereren boven geïnstitutionaliseerd racisme.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het alternatief wat er nu is is ook niet bepaald het evenbeeld van vredelievendheid en barmhartigheid.
Wie zegt dat dat er nu niet is?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:26 schreef Rosario het volgende:
[..]
De ANC is een verschrikking, maar valt toch wel te prefereren boven geïnstitutionaliseerd racisme.
Tssssk, nee. Jezus was een egoïstische, doorgeslagen profeet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:26 schreef arjan1112 het volgende:
ok dan, dan blijft alleen Jezus over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |