Dat vergeet ik voor het gemak niet even. Het is ook niet zo dat zonder Sharon Israël reddeloos verloren was. Ik wijs er alleen maar even op dat zijn bijdrage aan de veiligheid van Israël teniet is gedaan door zijn succesvolle kweek van Hamas extremisten door veel van zijn handelingen. Dat hij een begenadigd strateeg was zal ik niet ontkennen. Dat hij een enorme hardliner was die geen problemen had met het doden van vrouwen en kinderen ook niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:13 schreef Voorschrift het volgende:
Je vergeet voor het gemak even dat hij een beslissende commandant is geweest in 2 oorlogen waardoor Israel haar bestaansrecht behield, en hij tegelijkertijd heeft gezorgd voor de onafhankelijkheid van Gaza?
Dat het jouw held niet is snappen we wel, maar dat het Israelische volk blij is dat hij de Arabische legers buiten de deur hield begrijp ik ook wel.
Als de levens van vrouwen en kinderen je zo zwaar aan het hart gaan zoals ze klaarblijkelijk doen dan snap ik je blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen ook niet, als je even uitgaat van wat de effecten zijn geweest van diens aanslagen en raketten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat vergeet ik voor het gemak niet even. Het is ook niet zo dat zonder Sharon Israël reddeloos verloren was. Ik wijs er alleen maar even op dat zijn bijdrage aan de veiligheid van Israël teniet is gedaan door zijn succesvolle kweek van Hamas extremisten door veel van zijn handelingen. Dat hij een begenadigd strateeg was zal ik niet ontkennen. Dat hij een enorme hardliner was die geen problemen had met het doden van vrouwen en kinderen ook niet.
Veel mensen denken dat de Israëliers schuld hebben aan alles, terwijl voor WWII er al genoeg land eerlijk was gekocht door joodse mensen o.a.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als de levens van vrouwen en kinderen je zo zwaar aan het hart gaan zoals ze klaarblijkelijk doen dan snap ik je blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen ook niet, als je even uitgaat van wat de effecten zijn geweest van diens aanslagen en raketten.
Waar staat dat ik een "blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen" heb? Ik heb niks tegen Israël hoor, en torrorisme moet gewoon bestreden worden. Ik snap die adoratie voor Sharon gewoonweg niet, want zijn manier van terrorisme bestrijding was gewoon contraproductief.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als de levens van vrouwen en kinderen je zo zwaar aan het hart gaan zoals ze klaarblijkelijk doen dan snap ik je blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen ook niet, als je even uitgaat van wat de effecten zijn geweest van diens aanslagen en raketten.
Als ze zich nou ook zo druk maakten om conflicten tussen Hutu's en Tutsi's, Noord- en Zuid Sudan, Centraal Afrikaanse Republiek, Mali, Pakistaans/Indiaas grensgeweld, etc. etc.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Veel mensen denken dat de Israëliers schuld hebben aan alles, terwijl voor WWII er al genoeg land eerlijk was gekocht door joodse mensen o.a.
Ik denk niet dat Israël schuld heeft aan alles, verre van dat.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Veel mensen denken dat de Israëliers schuld hebben aan alles, terwijl voor WWII er al genoeg land eerlijk was gekocht door joodse mensen o.a.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Sharonquote:Sharon suffered from obesity from the 1980s and also had suspected chronic high blood pressure and high cholesterol—he was reputed to be 170 cm (5 ft 7 in) tall and to weigh 115 kg (250 lb). His staff car would reportedly be stocked with snacks, vodka and caviar. Stories of Sharon's appetite and obesity were legendary in Israel. He would often joke about his love of food and expansive girth. In October 2004 when asked why he did not wear a ballistic vest despite frequent death threats, Sharon smiled and replied, "There is none that fits my size". He was a daily consumer of cigars and luxury foods. Numerous attempts by doctors, friends and staff to impose a balanced diet on Sharon were without avail.
Oke, dacht dat je net zoals wat anderen hier alles haat wat met Israël te maken had en heeftquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Israël schuld heeft aan alles, verre van dat.
Adoratie en respect voor wat hij gedaan heeft zijn twee dingen, Bomber Command kreeg een lintje, en Sharon wordt hier neergezet als demoon. Natuurlijk is niet alles goed wat hij gedaan heeft, maar je daar op kapotstaren is gewoon kortzichtig.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar staat dat ik een "blinde voorkeur voor Libanezen en Palestijnen" heb? Ik heb niks tegen Israël hoor, en torrorisme moet gewoon bestreden worden. Ik snap die adoratie voor Sharon gewoonweg niet, want zijn manier van terrorisme bestrijding was gewoon contraproductief.
What's next, als ik kritiek heb op bomber command om Dresden te bombarderen gedurende WOII met brandbommen, ben ik dan direct een nazi?
Sharon heeft ook wat bedenkelijke dingen gedaan, maarja, zo kunnen we wel genoeg westerse leiders noemen , vooral Amerikanen, om hun daden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Adoratie en respect voor wat hij gedaan heeft zijn twee dingen, Bomber Command kreeg een lintje, en Sharon wordt hier neergezet als demoon. Natuurlijk is niet alles goed wat hij gedaan heeft, maar je daar op kapotstaren is gewoon kortzichtig.
Ja, bij die vent had ik al jaren voor dat ie in coma raakte het idee dat ie elk moment van een hartaanval of hersenbloeding in elkaar kon zakken. Wat een vieze vetkwabbel, bah.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Sharon
Laten we deze man vooral herinneren om zijn eetgewoonten.
Zeggen dat hij een held is ook. Er mag best heftige kritiek volgen op zijn handelen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Adoratie en respect voor wat hij gedaan heeft zijn twee dingen, Bomber Command kreeg een lintje, en Sharon wordt hier neergezet als demoon. Natuurlijk is niet alles goed wat hij gedaan heeft, maar je daar op kapotstaren is gewoon kortzichtig.
Ik doe mijn best, maar ik snap werkelijk niks van deze zinquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Oke, dacht dat je net zoals wat anderen hier alles haat wat met Israël te maken had en heeft.
En dergelijke acties mogen allemaal bekritiseerd worden imho.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:33 schreef arjan1112 het volgende:
Nederland heeft ook niet echt schone handen; als je in Nederlands-Indië een paar dorpen in de fik stak en iedereen kapot schoot in naam der koningin kreeg je een medaille en een standbeeld in Holland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raymond_Westerling
Deze is dan nog wel de mooiste.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als ze zich nou ook zo druk maakten om conflicten tussen Hutu's en Tutsi's, Noord- en Zuid Sudan, Centraal Afrikaanse Republiek, Mali, Pakistaans/Indiaas grensgeweld, etc. etc.
Maar nee, enkel Israel boeit, want kwaadaardige Joden, etc. etc.
Open er een topic over.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:43 schreef karton2 het volgende:
[..]
Deze is dan nog wel de mooiste.
Hetzelfde concept als wat Israël toepast (maar dan dodelijker) alleen daar hoor je dan weer niemand over.
Wat is er vreemd aanquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, maar ik snap werkelijk niks van deze zin![]()
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:46 schreef karton2 het volgende:
[..]
Nee, want die situatie boeit me niet eigenlijk want er zijn geen joden bij betrokken.
Het is zaterdag, alles kost me wat meer moeitequote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan? Er staat; "ik dacht , dat jij, net zoals wat andere users in dit topic, alles haatte wat met Israël te maken had en heeft.
.
Nee, zijn verantwoordelijk voor Sabra en Shatila was net zo groot als die van Mladic voor Srebrenica. Gewoon een ordinaire massamoordernaar die ook nog eens hoogstpersoonlijk het vredesproces heeft gesaboteerd voor meer Lebensraum voor zijn eigen Herrenvolkje, die helaas niet 10 jaar ondraaglijk heeft hoeven lijden voor hij de pijp uit ging.. Geen haar beter dan 99,99% van de Nazi's. Rot in hel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:54 schreef Rosario het volgende:
Wat Sharon deed bij Sabra en Shatila, kan zo voor een tribunaal. Maar feitelijk was het natuurlijk hetzelfde als wat 'onze' jongens in Srebrenica deden, namelijk niets.
Ik heb niet vaak zoveel kromme vergelijkingen in slechts drie zinnen gelezen. Maar goed, als jij in die veronderstelling wilt leven, prima. Overigens spreekt men in Israël Hebreeuws, dus aan die Duitse termen heeft men niet veel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, zijn verantwoordelijk voor Sabra en Shatila was net zo groot als die van Mladic voor Srebrenica. Gewoon een ordinaire massamoordernaar die ook nog eens hoogstpersoonlijk het vredesproces heeft gesaboteerd voor meer Lebensraum voor zijn eigen Herrenvolkje, die helaas niet 10 jaar ondraaglijk heeft hoeven lijden voor hij de pijp uit ging.. Geen haar beter dan 99,99% van de Nazi's. Rot in hel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |