abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135376957
KP, iedereen heeft wel eens van die momenten :*
Met toeslag valt kinderopvang best te doen en een 2e is in ieder geval "goedkoper". Die kost ons maar rond de 275 p/m tov de 450 p/m die we kwijt zijn aan mijn dochter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:12:30 #82
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135377432
Ik vind kinderopvang gewoon echt shocking duur :@ terecht wel hoor, maar holy Mozes. Hoe doen al die mensen dat die écht krap zitten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135384628
Hoe minder geld, hoe meer toeslag. Als je echt krap zit, betaal je volgens mij nog geen 10% van de factuur.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135386355
Dat valt vies tegen hoor :@ zeker als je een duur kdv hebt.
  zondag 12 januari 2014 @ 03:38:40 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135386460
En als je wat meer inkomen hebt, krijg je zo goed als niks. Volgens mij was er een apart topic over kinderopvang en toeslagen etc.

En omg, 35 weken vandaag :X.
KuikenGuppy
pi_135387102
Daarom hebben wij een gastouder. Daar rekenen we per kwartier af. Als we een kdv zouden kiezen zou de rekening het dubbele zijn!
  zondag 12 januari 2014 @ 08:06:58 #87
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135387145
Meld!

Ook hier gastouder, moet ik wel zeggen dat we in het dorp 1 kdv hebben en een stuk of 5 gastouders,
Is wel een kdv op een boerderij, dat had me echt heel erg leuk geleken voor de kleine, maar gewoon te duur. En onze gastouder woont naast ons, dat is ook wel makkelijk.

Kimp. Heb er ook last van hoor, kan er soms niet eens van slapen, maar zal wel loslopen.
pi_135387609
22 weken vandaag!!!

Geboortekaartjes: ik borduur verder op die van peuter, en die kaart was weer gebaseerd op onze trouwkaart :)

Financiën: ik hoor eind februari of ik mag blijven geloof ik. Er wordt gereorganiseerd, ik hoop dat ik m'n baan houd... Ik vind het heerlijk om overdag met m'n meisje te spenderen, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat ze zoveel leert ook op het kdv, zeker op sociaal gebied.

Ik had vannacht gedroomd dat ik al ging bevallen! Er was geen dokter of verloskundige bij en geen kraamhulp. En pas na een dag zou ik borstvoeding gaan geven maar ik ging de dag erna ook gewoon weer werken :')
En ik belde daarna midden in de nacht naar m'n vk om te zeggen dat ik een dag eerder al was bevallen. En m'n baby was bijna net zo lang als peuter en kon al lopen :') en dat voor 22 weken!
Maar was dolblij toen ik wakker werd en besefte dat hummel gewoon nog lekker in m'n buik zit ;)
Tralalalaaa
pi_135387919
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 09:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
22 weken vandaag!!!

Geboortekaartjes: ik borduur verder op die van peuter, en die kaart was weer gebaseerd op onze trouwkaart :)

Financiën: ik hoor eind februari of ik mag blijven geloof ik. Er wordt gereorganiseerd, ik hoop dat ik m'n baan houd... Ik vind het heerlijk om overdag met m'n meisje te spenderen, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat ze zoveel leert ook op het kdv, zeker op sociaal gebied.

Ik had vannacht gedroomd dat ik al ging bevallen! Er was geen dokter of verloskundige bij en geen kraamhulp. En pas na een dag zou ik borstvoeding gaan geven maar ik ging de dag erna ook gewoon weer werken :')
En ik belde daarna midden in de nacht naar m'n vk om te zeggen dat ik een dag eerder al was bevallen. En m'n baby was bijna net zo lang als peuter en kon al lopen :') en dat voor 22 weken!
Maar was dolblij toen ik wakker werd en besefte dat hummel gewoon nog lekker in m'n buik zit ;)
Dromen en hormonen :D

Vannacht niet wakker worden door maagzuur *O*
S. 2014
J. 2016
pi_135388781
TAP maffe droom. :D En wat ben je dan blij als je je realiseert dat het gelukkig maar een droom was hè! :)

Hoera voor geen maagzuur GM *O*

KP hoe gaat het met je nu je niet meer hoeft te werken?

En die angst voor het financiële heb ik ook hoor. Op zich nergens op gebaseerd, maar ik maak me toch een beetje zorgen over het feit dat we straks voor de babies alleen al alles x2 nodig hebben. Kijk alleen eens naar kosten voor luiers. :X En we hebben natuurlijk al een bijna kleuter rondlopen die ook vanalles nodig heeft.

De kinderopvang voor de drie guppies kost ons straks netto zo rond de 750 euro }:| , dus we moeten wel degelijk wat concessies gaan doen. Aan de andere kant leven we nu redelijk luxe, we hoeven niet na te denken over een paar tientjes extra aan boodschappen per week of een bezoekje aan een pretpark, de bios, theater, uit eten etc. dus we gaan het vast redden.
Als we alleen al meer op aanbiedingen zouden letten qua boodschappen doen zouden we al heel wat kunnen besparen. En wat enorm scheelt is dat we voor de jongens qua speelgoed voor de eerste 4 jaar echt al voorzien zijn, de jongens kunnen prima met bijvoorbeeld de houten treinen van L, de duplo, puzzels en haar keukentje spelen. Voor hun verjaardag kunnen ze een paar autootjes krijgen want die hebben we niet, maar verder heeft L. genoeg speelgoed om 5 kindjes tegelijkertijd zoet te houden. :@

Wij hebben qua opvang wel heel bewust gekozen voor een KDV omdat wij nu een heel fijn KDV hebben voor L. en omdat we beiden geen fijn gevoel hebben bij een gastouder. We vinden het ook belangrijk dat de kindjes met leeftijdsgenootjes omgaan en de gastouder biedt die garantie minder. Bij ons KDV doorlopen de kindjes drie horizontale groepen. Baby, dreumes, peuter en als er veel "oudste peuters" zijn dan doen ze met die kindjes ook weer andere uitdagendere activiteiten dan met de jonge peuters. Er wordt spelenderwijs veel aan ontwikkeling gedaan d.m.v. een voorschools lesprogramma met bijna elke anderhalf à twee maanden een ander thema en er is zeer weinig verloop in juffies (kun je van tevoren vaak niet weten overigens). Er is in de 4 jaar dat L. er zit maar één juffie weggegaan en daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen.
pi_135389651
Lijkt me erg vervelend hoor de onzekerheid over contracten, zeker in de situatie waar we allemaal in zitten nu :{

Leuke droom TAP :D

Burdie 35 weken *O*

Momo top 3 *O* en geboortekaartje af, wat heerlijk :*

KP hoop ook dat het niet meer werken goed uitpakt voor je :) en balen van de strepen :{

En kosten, ik ben ook wel benieuwd hoe het zal gaan. Nu hoeven we eigenlijk niets te laten maar dat gaat straks waarschijnlijk wel anders worden. Een snelle check op de site van de belastingdienst laat zien dat voor 2 dagen opvang we straks toch ruim 400E kwijt zijn... maar misschien valt het nog wel iets mee omdat ons inkomen zal dalen door ouderschapsverlof volgend dit jaar :) OMG ik wordt dit jaar al moeder :X
pi_135389723
Geniet allemaal van het zonnetje vandaag 8-) ik ga lekker naar het strand nu, even uitwaaien en lunchen met een vriendin O+
pi_135390802
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Er is in de 4 jaar dat L. er zit maar één juffie weggegaan en daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen.
Je bedoelt het vast niet rot, maar ik vind het woord juffie erg denigrerend klinken. Het zijn degelijke, veeleisende banen, juf of leidster zijn op een kdv. /beroepsirritatie

En hoera voor zwangerschapsbroeken! Loop normaal haast altijd in rokjes/jurkjes, maar met -12 deze week wordt dat iets te koud. Komende weken ga ik maar eens de broek aandoen :)

En 12 weken vandaag, dus vanaf morgen zijn alle kwaatjes weg, joehee :P
pi_135391231
Iemand die mij gerust kan stellen?

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_135391249
Morgen nekplooi/baby spieken en dan ben ik 12 weken :D

De kwaaltjes zijn 100 keer beter te doen als in mijn vorige zwangerschap. Vorige week sloeg de vermoeidheid toe .. maar ik heb daar best goed aan toe kunnen geven. Ik slaap wel slechter snachts.. dat vind ik wel een beetje jammer. Maar ook dat komt wel weer goed.

En ik heb vandaag mega nesteldrang :+ .. wil nog zoveel!

Gisteren met manlief erover gehad dat we de SEO afwachten. Hopelijk krijgen we dan ook het geslacht horen. Zo niet.. dan doen we dan een pretecho.

Ik vind het een beetje zonde als we er over een week of 4 een klap geld tegenaan gooien terwijl we het misschien over 8 weken ook te horen krijgen :$ ... krenterige ikke
pi_135391284
GM herkenbaar! Ik zou het een beetje in dr gaten houden maar mij niet direct ongerust maken. Het is down under gevoeliger en beter doorbloed nu ;)
pi_135391302
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

SPOILER
Oef, eng!

Ik heb begrepen dat het door extra doorbloeding wel voor kan komen. Heb het zelf nog nooit gehad.

[ Bericht 11% gewijzigd door Roomsnoes op 12-01-2014 13:09:16 ]
pi_135391631
quote:

SPOILER
Ik heb het ook al een paar keer gehad. Ook dat roze slijm de middag erna nog.. Het was overigens wel elke keer daarna weer over :Y
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zondag 12 januari 2014 @ 13:18:00 #99
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135391678
quote:

SPOILER
Heb ik ook wel eens. Blijft soms wel tot 24 uur na de seks een beetje bloed komen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_135391767
Thanks ladies :*
S. 2014
J. 2016
pi_135393142
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:43 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Je bedoelt het vast niet rot, maar ik vind het woord juffie erg denigrerend klinken. Het zijn degelijke, veeleisende banen, juf of leidster zijn op een kdv. /beroepsirritatie

En hoera voor zwangerschapsbroeken! Loop normaal haast altijd in rokjes/jurkjes, maar met -12 deze week wordt dat iets te koud. Komende weken ga ik maar eens de broek aandoen :)

En 12 weken vandaag, dus vanaf morgen zijn alle kwaatjes weg, joehee :P
Bij ons op het KDV noemen de juffen, zichzelf ook "juffies". In het boekje van L. wordt vaak een verhaaltje afgesloten met "liefs de juffies" of "liefs juffie x". Het is dus helemaal niet lullig of denigrerend bedoeld, ik weet gewoon niet beter omdat ze zichzelf zo noemen. Verschilt misschien per regio/KDV?
pi_135393664
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:55 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Bij ons op het KDV noemen de juffen, zichzelf ook "juffies". In het boekje van L. wordt vaak een verhaaltje afgesloten met "liefs de juffies" of "liefs juffie x". Het is dus helemaal niet lullig of denigrerend bedoeld, ik weet gewoon niet beter omdat ze zichzelf zo noemen. Verschilt misschien per regio/KDV?
Oh, haha, dan heb ik niets gezegd :D
Hier worden we altijd tante genoemd, tot grote irritatie van bijna elke medewerker. We zijn namelijk opgeleid personeel, heel wat anders dan een tante die af en toe oppast :)
pi_135394240
Dan zeg je dat toch tegen de ouders?

Bij ons was het ook juffies.
pi_135394407
Tante vind ik ook een beetje een vreemde benaming. Sowieso zou ik niet willen dat mijn kindje iemand anders dan haar echte tante zo noemt eigenlijk. :@
Ik zit in de OC van ons KDV en als ik daar inderdaad hoor en zie wat er allemaal bij het runnen van een KDV komt kijken dan vind ik dat dat inderdaad alleen maar respect verdiend. Sowieso respect voor alle juffen die met zoveel liefde voor alle kindjes zorgen, leuke dingen met de kindjes ondernemen en ook alle regeltjes die er tegenwoordig bij komen kijken in acht nemen, ik geef eerlijk toe dat ik het echt niet zou kunnen.
Ik vind dat er tegenwoordig echt enorm veel van de juffen gevraagd wordt en 9 uur per dag werken (doen de meesten bij ons) lijkt me echt enorm pittig, zelfs al vind je je werk enorm leuk, 9 uur per dag zulk zwaar werk doen is echt veel.
pi_135394484
Pvoess, Doen we ook uiteraard. Al zijn sommigen hardhorend op veel gebieden, maar dat terzijde.

Is overigens wel een vreemde gewaarwording ook. Professioneel met ouders werken, en dan zelf ouder worden. Ben benieuwd hoe er straks in de pauzekamer over mij wordt gesproken :D

(Over het algemeen wordt er erg positief over ouders gesproken hoor. Maar sommige ouders moet je 10x zeggen dat hun kind nieuwe luiers/wantjes/regenjasjes/eten nodig heeft. En dat vind ik onbegrijpelijk)

Een grote uitdaging die ik straks heb denk ik, is na 8 uur per dag actief met kinderen spelen en ravotten nog energie hebben om hetzelfde met mijn eigen kind te doen. Maargoed. We zien wel hoe het zal lopen straks.
pi_135394887
Och, ik kreeg een keer het "compliment" dat L. altijd zo lekker fris rook als ze haar verschoonden. Ik was dus elke ochtend even haar toet en billen voor ik haar wegbreng naar het KDV. Maar er schijnen dus echt kindjes te zijn waar de juffen echt onpasselijk worden van de lucht die vrijkomt bij het verschonen van een luier. Ik snap serieus niet dat ouders hun kinderen zo wegbrengen. :@
pi_135395032
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Och, ik kreeg een keer het "compliment" dat L. altijd zo lekker fris rook als ze haar verschoonden. Ik was dus elke ochtend even haar toet en billen voor ik haar wegbreng naar het KDV. Maar er schijnen dus echt kindjes te zijn waar de juffen echt onpasselijk worden van de lucht die vrijkomt bij het verschonen van een luier. Ik snap serieus niet dat ouders hun kinderen zo wegbrengen. :@
Op mijn oude werk hadden we een kindje die werd altijd met de nachtluier nog om gebracht... Want dan verschoonde wij wel.... En een kindje waarbij de haartjes nog helemaal in de war zaten... Vind dat ook niet helemaal normaal.

Overigens werden wij gewoon bij onze voornaam genoemd... Of juf.
S. 2014
J. 2016
pi_135395171
OMG! Bij ons staat in de huisregels: kinderen worden met een schone luier gebracht en gaan met een schone luier weg. Kortom, als je binnenkomt met een poepluier moet je die als vader/moeder daar nog even verschonen voor je weggaat. En al heeft het kindje volle een plas/poepluier bij het halen dan verschonen de juffen die. Prima regel en niet meer dan normaal toch?

En haartjes in de war is er ook zo eentje. Sowieso vind ik dat veel kindjes er best onverzorgd bij lopen op het KDV. :@ en dat je niet de allermooiste kleertjes aan doet prima, maar een beetje verzorgd mag wel toch? Maargoed, ik heb al een allergie voor ongestreken kleertjes, dus het is niet snel goed bij mij.
pi_135395281
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
OMG! Bij ons staat in de huisregels: kinderen worden met een schone luier gebracht en gaan met een schone luier weg. Kortom, als je binnenkomt met een poepluier moet je die als vader/moeder daar nog even verschonen voor je weggaat. En al heeft het kindje volle een plas/poepluier bij het halen dan verschonen de juffen die. Prima regel en niet meer dan normaal toch?
Helemaal mee eens! T kan altijd een keer gebeuren, ouders hebben zich verslapen, kind uit bed geplukt en nog geen schone luier, geen probleem.. Maar standaard... Tja!
S. 2014
J. 2016
pi_135395333
Klopt hoor, sommige kinderen ruiken niet fris. Of kinderen met dikke zwarte randen onder de lange nagels om 7.30 ´s ochtends. Of kinderen die bijna elke dag in hun broek piesen 5 min nadat ze gedracht zijn. Die zijn dus niet voor vertrek naar de wc geweest. Ik snap dat niet zo goed.

Of soms moeten we kinderen in dunne kleding buiten laten spelen omdat de ouders geen warme kleding mee nemen. En dan is het niet dat ze er geen geld voor hebben, maar gewoon vergeten. Toch jammer. (we hebben altijd wel iets dat ze kunnen lenen hoor, maar dat schiet ook niet op en sommige kinderen willen dat niet)
Dit zijn wel lastige dingen om met ouders te bespreken vind ik. Ben altijd zo bang dat ik iemand op z'n tenen trap.
  zondag 12 januari 2014 @ 14:59:11 #111
140412 Danaa
🍎
pi_135395496
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
_O_ Heel terecht dat compliment! Inderdaad heel heel veel ouders brengen hun kindje met een onaangename geur!!!

(* inbraak van mijn kant omdat ik werk op een kdv en dit even wilde zeggen!)
pi_135396560
O echt?
Djen loopt er niet fashionista bij in de zin dat altijd alles matcht met elkaar. Maar ze krijgt iedere dag schone kleertjes aan en om de dag in douche/bad. Als ik vroege dienst heb wordt ze min of meer uit bed geplukt, schone luiers en kleeryjes aan en ontbijten bij de gastouder.

En we zitten nu in zon fase dat haar haartjes voor haar gezicht hangen. Maar ik wil ze graag lang laten groeien en speldjes/klemmetjes trekt ze rr gelijk uit. Dus dat is effe geen gezicht.

Dus hoop niet dat ze dan onder de groep van onverzorgde kindjes valt :$
pi_135397082
Oh Twinkle, nou ken ik je dochter niet, maar klinkt me niet onverzorgd in de oren hoor :)
En even voor de duidelijkheid: mismatchende kleding, warrig haar of lange lokken vind ik niet onverzorgd. En niet-fashonista boeit me werkelijk niets :D En ik heb er alle respect voor dat ochtenden hectisch kunnen zijn.
Maar zwarte randen krijg je niet van ontbijten, dus die zitten er dan van het buitenspelen de dag ervoor. Dat kun je eenvoudig voorkomen door de nagels kort te houden. Deze zelfde kinderen helpen ook mee de tafel dekken, en dan kunnen wij eerst die nagels schoonpulken. En dat vind ik gewoon het werk van ouders, eigenlijk, niet het mijne. En ik vind nagels knippen/schoon houden niet iets waar ik om zou moeten vragen.
pi_135397271
Ik vind het niet erg ontopic eigenlijk wat er nu besproken wordt. Lijkt me toch dat je daar dan de ouders op aanspreekt, niet?
  zondag 12 januari 2014 @ 16:18:49 #115
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135398730
Mag ik zonder bijlezen heel even spuwen? Alles wat ik wil lijkt eerst mis te moeten gaan voordat het wordt opgelost. :'( Niet alleen verloopt de zwangerschap moeilijk, ook zijn alle spullen telkens net niet goed of incompleet. Van de week liep de verf voor de muurschildering zo weer de muur af, zat er een busmoertje te weinig bij de box en liet m'n pap een van de lades van de commode uit z'n handen kletteren en nu wilden we het kamertje in elkaar zetten, blijkt dat er @:&;%#$ geen schroeven bij zitten. Niks, nul. Nog geen bedje :'(

Mijn hormonen zijn er zooo zooo klaar mee. :'(

/insert boos + upcoming huilbui.

En vriend lijkt het niks te deren. Dat is ook een partijtje irritant. Hij. Had. Voor. Die. Schroeven. Moeten. Zorgen. :( o|O

Maar verder gaat alles goed ^O^
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135398891
KP :*
Dat is ook balen en ik herken helemaal hoe je je voelt. Even lekker razen en je voelt je heus een stuk beter!
pi_135399213
Och KP :*
pi_135403716
Kim :* Lekker even een huilbui kan soms heel erg opluchten. (en dan krijgt vriend misschien door dat hij het wat serieuzer moet nemen ;))

Ik voel me als complete mamma-newbie een beetje verplicht om tenminste 1 boek aan te schaffen over baby's eerste jaar, om de paniekaanvallen die ik nu af en toe heb over hoe ik in vredesnaam een kind op moet voeden een beetje in te perken :+

En dan bedoel ik echt gewoon basic en praktische zaken zoals waar ik op moet letten bij de aanschaf van matrasjes en slaapzakjes, hoeveel een baby drinkt op een dag en wanneer ik bij moet gaan voeden, wanneer kan een baby zelf draaien? Of zitten? Dat soort dingetjes.
Veel van die dingen zal ik wel van de kraam leren, en veel is natuurlijk ook hier terug te vinden, maar een boek om af en toe in te bladeren lijkt me ook wel handig.

Ik kwam zelf deze tegen:
http://www.bol.com/nl/p/baby-s-eerste-jaar/1001004011248968/

Maar misschien hebben jullie wel betere tips?
(de ... voor Dummies-boeken vind ik over het algemeen echt verschrikkelijk :X)
pi_135404468
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:25 schreef Dyre het volgende:
Kim :* Lekker even een huilbui kan soms heel erg opluchten. (en dan krijgt vriend misschien door dat hij het wat serieuzer moet nemen ;))

Ik voel me als complete mamma-newbie een beetje verplicht om tenminste 1 boek aan te schaffen over baby's eerste jaar, om de paniekaanvallen die ik nu af en toe heb over hoe ik in vredesnaam een kind op moet voeden een beetje in te perken :+

En dan bedoel ik echt gewoon basic en praktische zaken zoals waar ik op moet letten bij de aanschaf van matrasjes en slaapzakjes, hoeveel een baby drinkt op een dag en wanneer ik bij moet gaan voeden, wanneer kan een baby zelf draaien? Of zitten? Dat soort dingetjes.
Veel van die dingen zal ik wel van de kraam leren, en veel is natuurlijk ook hier terug te vinden, maar een boek om af en toe in te bladeren lijkt me ook wel handig.

Ik kwam zelf deze tegen:
http://www.bol.com/nl/p/baby-s-eerste-jaar/1001004011248968/

Maar misschien hebben jullie wel betere tips?
(de ... voor Dummies-boeken vind ik over het algemeen echt verschrikkelijk :X)
Waar ik zelf aan dacht bij het kopen van een boek, is dat qua veiligheidsdingen de "regels" in USA (waar dit boek geloof ik geschreven is) anders zijn dan in NL/Europa. Kan handig zijn om in je achterhoofd te houden.
Er zijn dingen die in USA wel "mogen", en waar men in NL/Europa iets anders/strenger tegenaan kijkt (van die opstaande stoffen kanten in de wieg mag daar wel geloof ik, en hier wordt het zover ik weet afgeraden.)
Qua groei en ontwikkeling lijkt me dat verder niet zo uitmaken, al kan ik me voorstellen dat ze in USA iets anders tegen voeden&bijvoeden aankijken. (Hoeft uiteraard niet slechter te zijn, maar ik zou dus met andere woorden iets zoeken dat bij jouw visies aansluit)
pi_135404697
Oh Kim wat ontzettend herkenbaar allemaal. Gewoon laten lopen die tranen dat werkt volgens mij het beste! :*

Twinkle, succes bij de echo morgen.

GM, kan inderdaad wel de hele dag duren. Lastig he als je het wel weet maar je gevoel je toch gek en onzeker maakt.
pi_135404714
Goede tip Roomsnoes, ik kwam in andere boeken ook al dingen tegen over wel of niet besnijden :P Dus die heb ik overgeslagen ;)

Dit boek komt inderdaad oorspronkelijk uit de VS, maar in de Nederlandse vertaling zijn zaken rondom veiligheid, voeding e.d. aangepast naar de regels hier. Er is bijvoorbeeld ook een hoofdstuk over het rijksvaccinatieprogramma en controles bij het consultatiebureau specifiek in Nederland enzovoorts. Daarom leek dit boek mij juist heel geschikt, maar ik sta open voor veel suggesties :)
pi_135405410
Kijk ook eens naar oei, ik groei. Best een leuk boek en weet je een beetje wat je aan ontwikkelingen kan verwachten.
pi_135405444
Oh dat is netjes dan, dat ze dat aangepast hebben! Klinkt goed inderdaad.

Zelf heb ik wat ontwikkelingspsychologieboeken in huis, maar die gaan meer over cognitieve en sociale ontwikkeling (en heb ik overigens aangeschft wegens mijn pedagogische studie, niet mijn zwangerschap ;)) Ondanks dat het wat droge stof is, is het razend interessant. Maar zulke boeken moeten je wel aanstaan denk ik.

Verder ben ik ook benieuwd wat anderen eventueel kunnen tipsen :)
pi_135406018
Hm....die 'Oei, ik groei'-boekjes zijn misschien ook wel wat.... Ik heb nooit echt verder gelezen omdat die titel mij een beetje truttig overkwam, (ik hou niet zo van die boeken waarin de baby zichzelf ik noemt alsof hij de moeder wel even leert hoe het moet :+) maar nu ik zo'n inkijkexemplaar inlees klinkt het wel interessant :)

Ik ga ze allebei bestellen denk ik, de combinatie van praktische zaken en ontwikkeling is zo wel redelijk gedekt het eerste jaar :D
  zondag 12 januari 2014 @ 19:38:49 #125
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135406844
Sorry, wilde even zeggen dat mijn hormonen heeeel blij zijn! :D
Kamertje is zo goed als klaar en manlief heeft vanmorgen als verrassing de box in elkaar gezet en het boxkleed en mobiel erin gedaan en ik en mijn hormonen zijn zo blij O+
*O* O+
En het is belachelijk vroeg maar dat kan mij lekker niets schelen!! *O*
:')
doei
  zondag 12 januari 2014 @ 19:44:21 #126
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135407068
Een hele voorzichtige, hele prille hoi 8-)

echt heel pril hoor :D! Maar toch, dat tweede streepje was duidelijk O+.
  zondag 12 januari 2014 @ 19:48:04 #127
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135407236
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:

Gaaf, heel voorzichtig van harte!! :D
doei
pi_135407254
Soesa gefeliciteerd! *O*
  zondag 12 januari 2014 @ 19:49:40 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135407318
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:07 schreef Theeleuter het volgende:
Kijk ook eens naar oei, ik groei. Best een leuk boek en weet je een beetje wat je aan ontwikkelingen kan verwachten.
Ik vind dat een afschuwelijk boek :@, de afgelopen jaren heb ik in mijn omgeving net iets te vaak "Sja, maar hij heeft nu eenmaal een sprongetje" gehoord *brrr*.
KuikenGuppy
pi_135407322
Een voorzichtige "Wat goed!" voor jou, Soesa!
pi_135407344
Bolletje wat fijn! Heel begrijpelijk hoor, je kan het allemaal maar klaar hebben staan :D

Tante_Soesa gefeliciteerd! *O*
  zondag 12 januari 2014 @ 19:50:48 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135407379
quote:

:o :D *O* O+ :*.
Welkom!
KuikenGuppy
pi_135407476
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vind dat een afschuwelijk boek :@, de afgelopen jaren heb ik in mijn omgeving net iets te vaak "Sja, maar hij heeft nu eenmaal een sprongetje" gehoord *brrr*.
+1 :D
Al heb ik het boek wel gekregen van mijn man, het was alleen niet echt mijn ding.
pi_135407651
quote:

AAAH! Hoi!! O+
pi_135407698
Oh Kim. I feel your pain! Knuffel! Komt goed schatje

Oei is een ruk boek. Vreselijk geschreven. En wat ze erna moesten kunnen klopte geen ruk van. Helaas de timing van de sprongetjes wel.

Soesa voorzichtig hoi!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135407733
quote:

Aaaaaaaah! Wat tof!!! Gefeliciteerd! Toch helemaal zelf gelukt dus! *O* *O* *O*
pi_135407787
SOESA! *O* *O*
Onee, voorzichtig *O* *O*
  zondag 12 januari 2014 @ 20:01:16 #138
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135407854
Whaaa, wat leuk he :D.

Idd, Mineola! Helemaal op eigen kracht ;). En ook precies binnen de termijn die we hadden gekregen van de gyn :D! Nu nog vasthouden O+

Edit: oh my, een update :o *O*
pi_135407944
quote:

:s) *O* ! Gefeliciteerd!
pi_135407984
Soesa *O*
  zondag 12 januari 2014 @ 20:09:05 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135408229
Soesa, gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn dat het weer zelf gelukt is.*O* *O* *O*

En hoe voelt dat nu? Zo'n 2e streepje?
  zondag 12 januari 2014 @ 20:10:28 #142
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135408291
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:09 schreef Kyara het volgende:
Soesa, gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn dat het weer zelf gelukt is.*O* *O* *O*

En hoe voelt dat nu? Zo'n 2e streepje?
Ja, dat is helemaal nieuw voor mij _O- . Voelt spannend!
  zondag 12 januari 2014 @ 20:11:27 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135408351
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:10 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, dat is helemaal nieuw voor mij _O- . Voelt spannend!
Ja precies, je allereerste 2 streepjes. Maar wel fijn dat je dit ook zo mee mag maken :*
pi_135408446
quote:

Even in [ sub] want een voorzichtje jubel ;) :+

Waaaaaah! :D Gaaf O+ *O* Echt heel tof nieuws :D
  zondag 12 januari 2014 @ 20:13:22 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135408450
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja precies, je allereerste 2 streepjes. Maar wel fijn dat je dit ook zo mee mag maken :*
Ja, heel tof :Y en nog heel onwerkelijk
pi_135408502
Soesa wat gaaf. Gefeliciteerd *O*
pi_135408563
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:20 schreef Dyre het volgende:
Hm....die 'Oei, ik groei'-boekjes zijn misschien ook wel wat.... Ik heb nooit echt verder gelezen omdat die titel mij een beetje truttig overkwam, (ik hou niet zo van die boeken waarin de baby zichzelf ik noemt alsof hij de moeder wel even leert hoe het moet :+) maar nu ik zo'n inkijkexemplaar inlees klinkt het wel interessant :)

Ik ga ze allebei bestellen denk ik, de combinatie van praktische zaken en ontwikkeling is zo wel redelijk gedekt het eerste jaar :D
In principe kun je al die info allemaal net zo makkelijk terugvinden op diverse fora :Y En hier op fok zitten ook nog een berg ervaringsdeskundigen :)
pi_135408678
Soesa, gefeliciteerd! O+ Wat fijn, wat heerlijk, dat het maar goed en mooi mag verlopen allemaal!

Ik weet de naam als het een jongetje is! *O*
  zondag 12 januari 2014 @ 20:18:34 #149
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135408749
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:13 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Even in [ sub] want een voorzichtje jubel ;) :+

Waaaaaah! :D Gaaf O+ *O* Echt heel tof nieuws :D
O+

Meteen een vraagje :). Ik zit nu op. 10 dagen dpo maar ik heb toch al een duidelijk zichtbaar streepje oké! al meerdere :') gezien vandaag. Dat is wel snel toch? Ik denk dat ik ivm mijn onregelmatige cyclus meteen morgen maar ff het zhs ga bellen.

LE :D
pi_135408809
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat reken ik de mensen zelf aan en niet het boek. ;)
Maar goed, ik behandel het boek meer als, haal eruit wat nuttig is en de rest niet lezen/vergeten. Zo ga ik ook met CB om. De tips waar ik wat mee kon deed ik iets mee, de rest liet ik voor wat het was.
pi_135408880
Soesa! Voorzichtige *O* en welkom!
S. 2014
J. 2016
  zondag 12 januari 2014 @ 20:21:38 #152
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135408903
*O* soesa wat tof *O*
W
Z
E
pi_135409019
Waaaahh Soesa hoe vet!! Ben heel blij voor jullie!

Wordt vast net zo knap als grote zus!
pi_135409148
Dat oei ik groei heeft me er wel regelmatig doorheen getrokken als ik weer eens onzeker was.

Verder is er inderdaad heul veul op internet te vinden... zowel van ervaringsdeskundigen als professionals. En als je hettecht niet meer weet nog je moeder/schoonmoeder/cb.
  zondag 12 januari 2014 @ 20:26:42 #155
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135409222
Soesa gefeliciteerd! En op 10dpo kan je zeker al wel een streepje zien.

Dyre hier krijg je na je inschrijving voor kraamzorg al wat opgestuurd met wat je in huis kan/moet halen en wat informatie over veiligheidsdingen zoals matrasjes ed. En met de voeding helpen ze je wel op weg tijdens de kraamperiode en daarna via het cb. Ik heb beide keren een boekje gehad wat je als leidraad kan gebruiken.
En in het groeiboekje wat je krijgt van het cb staat ook een heleboel info. Geen idee over boeken...

[ Bericht 11% gewijzigd door Hobbesje op 12-01-2014 20:38:30 ]
pi_135409370
Soesa proficiat!

Kim :*

Het kamertje is besteld! *O* ben superblij, ok het is nog vroeg maar wij dachten met levertermijn te zitten. Niet dus, we mochten het onmiddellijk meenemen. Nu gaan we het toch pas binnen 2 weken halen hoor ;)
  zondag 12 januari 2014 @ 20:49:33 #157
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_135410915
Whaaaaahhhh Soesa, wat tof!

Gefeliciteerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_135411068
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:18 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

O+

Meteen een vraagje :). Ik zit nu op. 10 dagen dpo maar ik heb toch al een duidelijk zichtbaar streepje oké! al meerdere :') gezien vandaag. Dat is wel snel toch? Ik denk dat ik ivm mijn onregelmatige cyclus meteen morgen maar ff het zhs ga bellen.

Ik weet alleen dat ik altijd al een dag of drie, vier voor mijn NOD positief testte (en dat was een behoorlijk duidelijk streepje ook). Verder kan ik je echt niet helpen, /noob :+
pi_135411090
Stefanie, wat voor kamertje is het geworden?
  zondag 12 januari 2014 @ 20:53:29 #160
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135411213
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

gezien vandaag. Dat is wel snel toch? Ik denk dat ik ivm mijn onregelmatige cyclus meteen morgen maar ff het zhs ga bellen.

Ik weet alleen dat ik altijd al een dag of drie, vier voor mijn NOD positief testte (en dat was een behoorlijk duidelijk streepje ook). Verder kan ik je echt niet helpen, /noob :+
Ik ben ook zo'n noob :D

Ah, top, ik ben geloof ik weer 'bang' dat ik weer per ongeluk al heel ver ben :'). Morgen maar gewoon even bellen en testen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')