SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Dromen en hormonenquote:Op zondag 12 januari 2014 09:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
22 weken vandaag!!!
Geboortekaartjes: ik borduur verder op die van peuter, en die kaart was weer gebaseerd op onze trouwkaart
Financiën: ik hoor eind februari of ik mag blijven geloof ik. Er wordt gereorganiseerd, ik hoop dat ik m'n baan houd... Ik vind het heerlijk om overdag met m'n meisje te spenderen, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat ze zoveel leert ook op het kdv, zeker op sociaal gebied.
Ik had vannacht gedroomd dat ik al ging bevallen! Er was geen dokter of verloskundige bij en geen kraamhulp. En pas na een dag zou ik borstvoeding gaan geven maar ik ging de dag erna ook gewoon weer werken
En ik belde daarna midden in de nacht naar m'n vk om te zeggen dat ik een dag eerder al was bevallen. En m'n baby was bijna net zo lang als peuter en kon al lopenen dat voor 22 weken!
Maar was dolblij toen ik wakker werd en besefte dat hummel gewoon nog lekker in m'n buik zit
Je bedoelt het vast niet rot, maar ik vind het woord juffie erg denigrerend klinken. Het zijn degelijke, veeleisende banen, juf of leidster zijn op een kdv. /beroepsirritatiequote:Op zondag 12 januari 2014 11:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Er is in de 4 jaar dat L. er zit maar één juffie weggegaan en daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op zondag 12 januari 2014 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand die mij gerust kan stellen?Oef, eng!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb begrepen dat het door extra doorbloeding wel voor kan komen. Heb het zelf nog nooit gehad.
[ Bericht 11% gewijzigd door Roomsnoes op 12-01-2014 13:09:16 ]
Iemand die mij gerust kan stellen?Ik heb het ook al een paar keer gehad. Ook dat roze slijm de middag erna nog.. Het was overigens wel elke keer daarna weer overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
Iemand die mij gerust kan stellen?Heb ik ook wel eens. Blijft soms wel tot 24 uur na de seks een beetje bloed komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Bij ons op het KDV noemen de juffen, zichzelf ook "juffies". In het boekje van L. wordt vaak een verhaaltje afgesloten met "liefs de juffies" of "liefs juffie x". Het is dus helemaal niet lullig of denigrerend bedoeld, ik weet gewoon niet beter omdat ze zichzelf zo noemen. Verschilt misschien per regio/KDV?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:43 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Je bedoelt het vast niet rot, maar ik vind het woord juffie erg denigrerend klinken. Het zijn degelijke, veeleisende banen, juf of leidster zijn op een kdv. /beroepsirritatie
En hoera voor zwangerschapsbroeken! Loop normaal haast altijd in rokjes/jurkjes, maar met -12 deze week wordt dat iets te koud. Komende weken ga ik maar eens de broek aandoen
En 12 weken vandaag, dus vanaf morgen zijn alle kwaatjes weg, joehee
Oh, haha, dan heb ik niets gezegdquote:Op zondag 12 januari 2014 13:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Bij ons op het KDV noemen de juffen, zichzelf ook "juffies". In het boekje van L. wordt vaak een verhaaltje afgesloten met "liefs de juffies" of "liefs juffie x". Het is dus helemaal niet lullig of denigrerend bedoeld, ik weet gewoon niet beter omdat ze zichzelf zo noemen. Verschilt misschien per regio/KDV?
Op mijn oude werk hadden we een kindje die werd altijd met de nachtluier nog om gebracht... Want dan verschoonde wij wel.... En een kindje waarbij de haartjes nog helemaal in de war zaten... Vind dat ook niet helemaal normaal.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Och, ik kreeg een keer het "compliment" dat L. altijd zo lekker fris rook als ze haar verschoonden. Ik was dus elke ochtend even haar toet en billen voor ik haar wegbreng naar het KDV. Maar er schijnen dus echt kindjes te zijn waar de juffen echt onpasselijk worden van de lucht die vrijkomt bij het verschonen van een luier. Ik snap serieus niet dat ouders hun kinderen zo wegbrengen.
Helemaal mee eens! T kan altijd een keer gebeuren, ouders hebben zich verslapen, kind uit bed geplukt en nog geen schone luier, geen probleem.. Maar standaard... Tja!quote:Op zondag 12 januari 2014 14:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
OMG! Bij ons staat in de huisregels: kinderen worden met een schone luier gebracht en gaan met een schone luier weg. Kortom, als je binnenkomt met een poepluier moet je die als vader/moeder daar nog even verschonen voor je weggaat. En al heeft het kindje volle een plas/poepluier bij het halen dan verschonen de juffen die. Prima regel en niet meer dan normaal toch?
quote:Op zondag 12 januari 2014 14:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Och, ik kreeg een keer het "compliment" dat L. altijd zo lekker fris rook als ze haar verschoonden. Ik was dus elke ochtend even haar toet en billen voor ik haar wegbreng naar het KDV. Maar er schijnen dus echt kindjes te zijn waar de juffen echt onpasselijk worden van de lucht die vrijkomt bij het verschonen van een luier. Ik snap serieus niet dat ouders hun kinderen zo wegbrengen.
Waar ik zelf aan dacht bij het kopen van een boek, is dat qua veiligheidsdingen de "regels" in USA (waar dit boek geloof ik geschreven is) anders zijn dan in NL/Europa. Kan handig zijn om in je achterhoofd te houden.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:25 schreef Dyre het volgende:
KimLekker even een huilbui kan soms heel erg opluchten. (en dan krijgt vriend misschien door dat hij het wat serieuzer moet nemen
)
Ik voel me als complete mamma-newbie een beetje verplicht om tenminste 1 boek aan te schaffen over baby's eerste jaar, om de paniekaanvallen die ik nu af en toe heb over hoe ik in vredesnaam een kind op moet voeden een beetje in te perken
En dan bedoel ik echt gewoon basic en praktische zaken zoals waar ik op moet letten bij de aanschaf van matrasjes en slaapzakjes, hoeveel een baby drinkt op een dag en wanneer ik bij moet gaan voeden, wanneer kan een baby zelf draaien? Of zitten? Dat soort dingetjes.
Veel van die dingen zal ik wel van de kraam leren, en veel is natuurlijk ook hier terug te vinden, maar een boek om af en toe in te bladeren lijkt me ook wel handig.
Ik kwam zelf deze tegen:
http://www.bol.com/nl/p/baby-s-eerste-jaar/1001004011248968/
Maar misschien hebben jullie wel betere tips?
(de ... voor Dummies-boeken vind ik over het algemeen echt verschrikkelijk)
Gaaf, heel voorzichtig van harte!!quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
Een hele voorzichtige, hele prille hoi
echt heel pril hoor! Maar toch, dat tweede streepje was duidelijk
.
Ik vind dat een afschuwelijk boekquote:Op zondag 12 januari 2014 19:07 schreef Theeleuter het volgende:
Kijk ook eens naar oei, ik groei. Best een leuk boek en weet je een beetje wat je aan ontwikkelingen kan verwachten.
quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.
+1quote:Op zondag 12 januari 2014 19:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dat een afschuwelijk boek, de afgelopen jaren heb ik in mijn omgeving net iets te vaak "Sja, maar hij heeft nu eenmaal een sprongetje" gehoord *brrr*.
AAAH! Hoi!!quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.
Aaaaaaaah! Wat tof!!! Gefeliciteerd! Toch helemaal zelf gelukt dus!quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.
quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.
Ja, dat is helemaal nieuw voor mijquote:Op zondag 12 januari 2014 20:09 schreef Kyara het volgende:
Soesa, gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn dat het weer zelf gelukt is.*O*![]()
En hoe voelt dat nu? Zo'n 2e streepje?
Ja precies, je allereerste 2 streepjes. Maar wel fijn dat je dit ook zo mee mag makenquote:Op zondag 12 januari 2014 20:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat is helemaal nieuw voor mij. Voelt spannend!
Even in [ sub] want een voorzichtje jubelquote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.
Ja, heel tofquote:Op zondag 12 januari 2014 20:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja precies, je allereerste 2 streepjes. Maar wel fijn dat je dit ook zo mee mag maken
In principe kun je al die info allemaal net zo makkelijk terugvinden op diverse foraquote:Op zondag 12 januari 2014 19:20 schreef Dyre het volgende:
Hm....die 'Oei, ik groei'-boekjes zijn misschien ook wel wat.... Ik heb nooit echt verder gelezen omdat die titel mij een beetje truttig overkwam, (ik hou niet zo van die boeken waarin de baby zichzelf ik noemt alsof hij de moeder wel even leert hoe het moet) maar nu ik zo'n inkijkexemplaar inlees klinkt het wel interessant
![]()
Ik ga ze allebei bestellen denk ik, de combinatie van praktische zaken en ontwikkeling is zo wel redelijk gedekt het eerste jaar
quote:Op zondag 12 januari 2014 20:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Even in [ sub] want een voorzichtje jubel![]()
Waaaaaah!Gaaf
![]()
Echt heel tof nieuws
![]()
Dat reken ik de mensen zelf aan en niet het boek.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dat een afschuwelijk boek, de afgelopen jaren heb ik in mijn omgeving net iets te vaak "Sja, maar hij heeft nu eenmaal een sprongetje" gehoord *brrr*.
Ik weet alleen dat ik altijd al een dag of drie, vier voor mijn NOD positief testte (en dat was een behoorlijk duidelijk streepje ook). Verder kan ik je echt niet helpen, /noobquote:Op zondag 12 januari 2014 20:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]![]()
Meteen een vraagje. Ik zit nu op. 10 dagen dpo maar ik heb toch al een duidelijk zichtbaar streepje oké! al meerdere
gezien vandaag. Dat is wel snel toch? Ik denk dat ik ivm mijn onregelmatige cyclus meteen morgen maar ff het zhs ga bellen.
LE
Ik ben ook zo'n noobquote:Op zondag 12 januari 2014 20:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
gezien vandaag. Dat is wel snel toch? Ik denk dat ik ivm mijn onregelmatige cyclus meteen morgen maar ff het zhs ga bellen.
LE
Ik weet alleen dat ik altijd al een dag of drie, vier voor mijn NOD positief testte (en dat was een behoorlijk duidelijk streepje ook). Verder kan ik je echt niet helpen, /noob
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |