Bij ons op het KDV noemen de juffen, zichzelf ook "juffies". In het boekje van L. wordt vaak een verhaaltje afgesloten met "liefs de juffies" of "liefs juffie x". Het is dus helemaal niet lullig of denigrerend bedoeld, ik weet gewoon niet beter omdat ze zichzelf zo noemen. Verschilt misschien per regio/KDV?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:43 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Je bedoelt het vast niet rot, maar ik vind het woord juffie erg denigrerend klinken. Het zijn degelijke, veeleisende banen, juf of leidster zijn op een kdv. /beroepsirritatie
En hoera voor zwangerschapsbroeken! Loop normaal haast altijd in rokjes/jurkjes, maar met -12 deze week wordt dat iets te koud. Komende weken ga ik maar eens de broek aandoen
En 12 weken vandaag, dus vanaf morgen zijn alle kwaatjes weg, joehee

Oh, haha, dan heb ik niets gezegdquote:Op zondag 12 januari 2014 13:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Bij ons op het KDV noemen de juffen, zichzelf ook "juffies". In het boekje van L. wordt vaak een verhaaltje afgesloten met "liefs de juffies" of "liefs juffie x". Het is dus helemaal niet lullig of denigrerend bedoeld, ik weet gewoon niet beter omdat ze zichzelf zo noemen. Verschilt misschien per regio/KDV?

Op mijn oude werk hadden we een kindje die werd altijd met de nachtluier nog om gebracht... Want dan verschoonde wij wel.... En een kindje waarbij de haartjes nog helemaal in de war zaten... Vind dat ook niet helemaal normaal.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Och, ik kreeg een keer het "compliment" dat L. altijd zo lekker fris rook als ze haar verschoonden. Ik was dus elke ochtend even haar toet en billen voor ik haar wegbreng naar het KDV. Maar er schijnen dus echt kindjes te zijn waar de juffen echt onpasselijk worden van de lucht die vrijkomt bij het verschonen van een luier. Ik snap serieus niet dat ouders hun kinderen zo wegbrengen.

en dat je niet de allermooiste kleertjes aan doet prima, maar een beetje verzorgd mag wel toch? Maargoed, ik heb al een allergie voor ongestreken kleertjes, dus het is niet snel goed bij mij.
 en dat je niet de allermooiste kleertjes aan doet prima, maar een beetje verzorgd mag wel toch? Maargoed, ik heb al een allergie voor ongestreken kleertjes, dus het is niet snel goed bij mij.

Helemaal mee eens! T kan altijd een keer gebeuren, ouders hebben zich verslapen, kind uit bed geplukt en nog geen schone luier, geen probleem.. Maar standaard... Tja!quote:Op zondag 12 januari 2014 14:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
OMG! Bij ons staat in de huisregels: kinderen worden met een schone luier gebracht en gaan met een schone luier weg. Kortom, als je binnenkomt met een poepluier moet je die als vader/moeder daar nog even verschonen voor je weggaat. En al heeft het kindje volle een plas/poepluier bij het halen dan verschonen de juffen die. Prima regel en niet meer dan normaal toch?

quote:Op zondag 12 januari 2014 14:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Och, ik kreeg een keer het "compliment" dat L. altijd zo lekker fris rook als ze haar verschoonden. Ik was dus elke ochtend even haar toet en billen voor ik haar wegbreng naar het KDV. Maar er schijnen dus echt kindjes te zijn waar de juffen echt onpasselijk worden van de lucht die vrijkomt bij het verschonen van een luier. Ik snap serieus niet dat ouders hun kinderen zo wegbrengen.
 Heel terecht dat compliment! Inderdaad heel heel veel ouders brengen hun kindje met een onaangename geur!!!
  Heel terecht dat compliment! Inderdaad heel heel veel ouders brengen hun kindje met een onaangename geur!!! 

En ik heb er alle respect voor dat ochtenden hectisch kunnen zijn.
 En ik heb er alle respect voor dat ochtenden hectisch kunnen zijn.  

Niet alleen verloopt de zwangerschap moeilijk, ook zijn alle spullen telkens net niet goed of incompleet. Van de week liep de verf voor de muurschildering zo weer de muur af, zat er een busmoertje te weinig bij de box en liet m'n pap een van de lades van de commode uit z'n handen kletteren en nu wilden we het kamertje in elkaar zetten, blijkt dat er @:&;%#$ geen schroeven bij zitten. Niks, nul. Nog geen bedje
  Niet alleen verloopt de zwangerschap moeilijk, ook zijn alle spullen telkens net niet goed of incompleet. Van de week liep de verf voor de muurschildering zo weer de muur af, zat er een busmoertje te weinig bij de box en liet m'n pap een van de lades van de commode uit z'n handen kletteren en nu wilden we het kamertje in elkaar zetten, blijkt dat er @:&;%#$ geen schroeven bij zitten. Niks, nul. Nog geen bedje   

Lekker even een huilbui kan soms heel erg opluchten. (en dan krijgt vriend misschien door dat hij het wat serieuzer moet nemen
 Lekker even een huilbui kan soms heel erg opluchten. (en dan krijgt vriend misschien door dat hij het wat serieuzer moet nemen  )
)
 )
)

Waar ik zelf aan dacht bij het kopen van een boek, is dat qua veiligheidsdingen de "regels" in USA (waar dit boek geloof ik geschreven is) anders zijn dan in NL/Europa. Kan handig zijn om in je achterhoofd te houden.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:25 schreef Dyre het volgende:
KimLekker even een huilbui kan soms heel erg opluchten. (en dan krijgt vriend misschien door dat hij het wat serieuzer moet nemen
)
Ik voel me als complete mamma-newbie een beetje verplicht om tenminste 1 boek aan te schaffen over baby's eerste jaar, om de paniekaanvallen die ik nu af en toe heb over hoe ik in vredesnaam een kind op moet voeden een beetje in te perken
En dan bedoel ik echt gewoon basic en praktische zaken zoals waar ik op moet letten bij de aanschaf van matrasjes en slaapzakjes, hoeveel een baby drinkt op een dag en wanneer ik bij moet gaan voeden, wanneer kan een baby zelf draaien? Of zitten? Dat soort dingetjes.
Veel van die dingen zal ik wel van de kraam leren, en veel is natuurlijk ook hier terug te vinden, maar een boek om af en toe in te bladeren lijkt me ook wel handig.
Ik kwam zelf deze tegen:
http://www.bol.com/nl/p/baby-s-eerste-jaar/1001004011248968/
Maar misschien hebben jullie wel betere tips?
(de ... voor Dummies-boeken vind ik over het algemeen echt verschrikkelijk)

Dus die heb ik overgeslagen
 Dus die heb ik overgeslagen 

) Ondanks dat het wat droge stof is, is het razend interessant. Maar zulke boeken moeten je wel aanstaan denk ik.
) Ondanks dat het wat droge stof is, is het razend interessant. Maar zulke boeken moeten je wel aanstaan denk ik.  

) maar nu ik zo'n inkijkexemplaar inlees klinkt het wel interessant
) maar nu ik zo'n inkijkexemplaar inlees klinkt het wel interessant  

Gaaf, heel voorzichtig van harte!!quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
Een hele voorzichtige, hele prille hoi
echt heel pril hoor! Maar toch, dat tweede streepje was duidelijk
.

Ik vind dat een afschuwelijk boekquote:Op zondag 12 januari 2014 19:07 schreef Theeleuter het volgende:
Kijk ook eens naar oei, ik groei. Best een leuk boek en weet je een beetje wat je aan ontwikkelingen kan verwachten.
 , de afgelopen jaren heb ik in mijn omgeving net iets te vaak "Sja, maar hij heeft nu eenmaal een sprongetje" gehoord *brrr*.
, de afgelopen jaren heb ik in mijn omgeving net iets te vaak "Sja, maar hij heeft nu eenmaal een sprongetje" gehoord *brrr*.

quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.

.
. 

+1quote:Op zondag 12 januari 2014 19:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dat een afschuwelijk boek, de afgelopen jaren heb ik in mijn omgeving net iets te vaak "Sja, maar hij heeft nu eenmaal een sprongetje" gehoord *brrr*.

AAAH! Hoi!!quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.

Aaaaaaaah! Wat tof!!! Gefeliciteerd! Toch helemaal zelf gelukt dus!quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.

.

! Gefeliciteerd!
 ! Gefeliciteerd!

Ja, dat is helemaal nieuw voor mijquote:Op zondag 12 januari 2014 20:09 schreef Kyara het volgende:
Soesa, gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn dat het weer zelf gelukt is.*O*
En hoe voelt dat nu? Zo'n 2e streepje?
 . Voelt spannend!
 . Voelt spannend!

Ja precies, je allereerste 2 streepjes. Maar wel fijn dat je dit ook zo mee mag makenquote:Op zondag 12 januari 2014 20:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat is helemaal nieuw voor mij. Voelt spannend!

Even in [ sub] want een voorzichtje jubelquote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.

Gaaf
 Gaaf  
  Echt heel tof nieuws
 Echt heel tof nieuws  

Ja, heel tofquote:Op zondag 12 januari 2014 20:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja precies, je allereerste 2 streepjes. Maar wel fijn dat je dit ook zo mee mag maken
 en nog heel onwerkelijk
  en nog heel onwerkelijk 

In principe kun je al die info allemaal net zo makkelijk terugvinden op diverse foraquote:Op zondag 12 januari 2014 19:20 schreef Dyre het volgende:
Hm....die 'Oei, ik groei'-boekjes zijn misschien ook wel wat.... Ik heb nooit echt verder gelezen omdat die titel mij een beetje truttig overkwam, (ik hou niet zo van die boeken waarin de baby zichzelf ik noemt alsof hij de moeder wel even leert hoe het moet) maar nu ik zo'n inkijkexemplaar inlees klinkt het wel interessant

Ik ga ze allebei bestellen denk ik, de combinatie van praktische zaken en ontwikkeling is zo wel redelijk gedekt het eerste jaar
 En hier op fok zitten ook nog een berg ervaringsdeskundigen
 En hier op fok zitten ook nog een berg ervaringsdeskundigen  

Wat fijn, wat heerlijk, dat het maar goed en mooi mag verlopen allemaal!
 Wat fijn, wat heerlijk, dat het maar goed en mooi mag verlopen allemaal! 

quote:Op zondag 12 januari 2014 20:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Even in [ sub] want een voorzichtje jubel
Waaaaaah!Gaaf

Echt heel tof nieuws

. Ik zit nu op. 10 dagen dpo maar ik heb toch al een duidelijk zichtbaar streepje  oké! al meerdere
. Ik zit nu op. 10 dagen dpo maar ik heb toch al een duidelijk zichtbaar streepje  oké! al meerdere  gezien vandaag. Dat is wel snel toch? Ik denk dat ik ivm mijn onregelmatige cyclus meteen morgen maar ff het zhs ga bellen.
  gezien vandaag. Dat is wel snel toch? Ik denk dat ik ivm mijn onregelmatige cyclus meteen morgen maar ff het zhs ga bellen. 

Dat reken ik de mensen zelf aan en niet het boek.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dat een afschuwelijk boek, de afgelopen jaren heb ik in mijn omgeving net iets te vaak "Sja, maar hij heeft nu eenmaal een sprongetje" gehoord *brrr*.

ben superblij, ok het is nog vroeg maar wij dachten met levertermijn te zitten. Niet dus, we mochten het onmiddellijk meenemen. Nu gaan we het toch pas binnen 2 weken halen hoor
 ben superblij, ok het is nog vroeg maar wij dachten met levertermijn te zitten. Niet dus, we mochten het onmiddellijk meenemen. Nu gaan we het toch pas binnen 2 weken halen hoor  

Ik weet alleen dat ik altijd al een dag of drie, vier voor mijn NOD positief testte (en dat was een behoorlijk duidelijk streepje ook). Verder kan ik je echt niet helpen, /noobquote:Op zondag 12 januari 2014 20:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Meteen een vraagje. Ik zit nu op. 10 dagen dpo maar ik heb toch al een duidelijk zichtbaar streepje oké! al meerdere
gezien vandaag. Dat is wel snel toch? Ik denk dat ik ivm mijn onregelmatige cyclus meteen morgen maar ff het zhs ga bellen.
LE

Ik ben ook zo'n noobquote:Op zondag 12 januari 2014 20:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
LE
Ik weet alleen dat ik altijd al een dag of drie, vier voor mijn NOD positief testte (en dat was een behoorlijk duidelijk streepje ook). Verder kan ik je echt niet helpen, /noob

. Morgen maar gewoon even bellen  en testen
. Morgen maar gewoon even bellen  en testen 

Nah joh, je kunt nooit zó super ver zijn. Ik was dit keer onverwacht zwanger, en volgens mij ben ik er echt maar een week later ofzo achter gekomen dan wanneer ik normaal gesproken zou hebben getest. En jij was bewust bezig ook nog, dus daar zal niet veel meer dan een halve week tot een week in zitten, lijkt me.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n noob
Ah, top, ik ben geloof ik weer 'bang' dat ik weer per ongeluk al heel ver ben. Morgen maar gewoon even bellen en testen

Nee, dat is ook zoquote:Op zondag 12 januari 2014 20:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nah joh, je kunt nooit zó super ver zijn. Ik was dit keer onverwacht zwanger, en volgens mij ben ik er echt maar een week later ofzo achter gekomen dan wanneer ik normaal gesproken zou hebben getest. En jij was bewust bezig ook nog, dus daar zal niet veel meer dan een halve week tot een week in zitten, lijkt me.
Woohoo, samen zwanger
 (maar dat was bij E ook, alleen toen speelde er zoveel dat het 'zwanger worden' naar de achtergrond was gebracht).
 (maar dat was bij E ook, alleen toen speelde er zoveel dat het 'zwanger worden' naar de achtergrond was gebracht). 

Jaaaaaaa wat goehooooooeeedddd!!!quote:Op zondag 12 januari 2014 19:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
.

Ik kreeg die vraag van een collega. "Nee joh, die IUI-behandelingen waren voor de lol"!quote:
 Blijft belachelijk, die vragen.
  Blijft belachelijk, die vragen.

)
 ) 

bizar
 bizar  

Ja laten we heel fok bezwangeren met mijn testenquote:Op zondag 12 januari 2014 21:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja
! Jouw testen rulen! Als alles goed gaat hier dan schuif ik ze weer door
 vind het zo tof voor je! Ik ga nu heel hard duimen dat alles goed gaat
 vind het zo tof voor je! Ik ga nu heel hard duimen dat alles goed gaat  

Oh die eerste vraag heb ik zelfs een aantal keer van relatief onbekenden gehad dus reken er maar op dat je die vraag nog vaker gaat krijgenquote:Op zondag 12 januari 2014 20:57 schreef Ongeduldig het volgende:
Gefeliciteerd Soesa!
Van 'Oei' is toch allang bewezen dat wat daarin staat onzin is?
Vandaag een paar hele brutale vragen gekregen van familie... "Was het gepland??" "Hoe lang waren jullie bezig voordat het lukte dan??" Gaat je niks aan zeg!

Ik zie jou en Soesa nu overal strooien met die testen...quote:Op zondag 12 januari 2014 21:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja laten we heel fok bezwangeren met mijn testenvind het zo tof voor je! Ik ga nu heel hard duimen dat alles goed gaat

Goed voornemenquote:Op zondag 12 januari 2014 21:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja laten we heel fok bezwangeren met mijn testenvind het zo tof voor je! Ik ga nu heel hard duimen dat alles goed gaat

Hier ook! Heb gisteravond en vandaag de hele dag gestreken. Ik strijk echt nooit, maar babyspul moet blijkbaar gestreken wordenquote:Op zondag 12 januari 2014 19:38 schreef Bolletje... het volgende:
Sorry, wilde even zeggen dat mijn hormonen heeeel blij zijn!
Kamertje is zo goed als klaar en manlief heeft vanmorgen als verrassing de box in elkaar gezet en het boxkleed en mobiel erin gedaan en ik en mijn hormonen zijn zo blij

En het is belachelijk vroeg maar dat kan mij lekker niets schelen!!

Mooi!quote:Op zondag 12 januari 2014 21:10 schreef StefanieV het volgende:
Ongeduldig dat zou ik nooit durven! Ze zouden zich moeten schamen!
Coco en Mo, dit hier:
[ afbeelding ]

De oprecht geïnteresseerden vind ik ook heel leuk hoor, maar de mensen die anders bijna nieteens gedag zeggen en nu ineens moeten weten hoe het gaat kan ik niet zo goed tegen.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef Chanty het volgende:
Mooi kamertje!
Ik vind het wel leuk dat mijn collega's vaak vragen hoe het gaat, hoe ver ik ben en opmerkingen maken over mijn buik. Maar ik zit nog steeds in mijn omg-ik-ben-echt-zwanger-fase en heb hele lieve collega's die oprecht geïnteresseerd zijn en eerder ook meeleefden toen we Nog aan het dokteren waren.

Ik kan er ook weinig mee. Ik doe gewoon niet aan sprongetjes en mijn kinderen dus ook nietquote:Op zondag 12 januari 2014 19:49 schreef Burdie het volgende:
Ik vind dat een afschuwelijk boek , de afgelopen jaren heb ik in mijn omgeving net iets te vaak "Sja, maar hij heeft nu eenmaal een sprongetje" gehoord *brrr*.

Ik heb dit boek ; de zwangerschaps info tot nu toe is leuk om te lezen. Over het opvoedgedeelte kan ik nu nog niets zeggenquote:Op zondag 12 januari 2014 21:39 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik kan er ook weinig mee. Ik doe gewoon niet aan sprongetjes en mijn kinderen dus ook niet

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontzettend leuk en leerzaam boek over de ontwikkelingsspychologie van kinderen van 0 - 4 jaar
(en nee, ik heb geen aandelen)

Oeh, goeie! Net ook even gedaanquote:Op zondag 12 januari 2014 21:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
OMG ik heb mij net ingeschreven voor kraamzorg...

Dat heb ik ook ophangen! Zoiets althans. Maar geborduurd schilderij van M., door zijn moeder voor hem geborduurd.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn ouders kwamen vanmiddag op bezoek voor man zn verjaardag (morgen) en brachten het kabouter wandkleed mee, heeft mijn oma nog geborduurd en heeft bij mij en zus op de babykamer gehangen. En nu dus voor ukkie

Fijnquote:Op zondag 12 januari 2014 21:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Trouwens geen bloed/afscheiding meer gezien!

Ik vind het zo grappig dat volgens dat schema je kind bijna continu in een sprongetje zit (of de aanloop ernaartoe, of de nasleep), dus als je kind dan een keer niet lekker in z'n vel zit, dan is dat wel fijne houvast natuurlijk, "sprongetje!quote:Op zondag 12 januari 2014 21:39 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik kan er ook weinig mee. Ik doe gewoon niet aan sprongetjes en mijn kinderen dus ook niet
 "
"  

Ik vraag me dan altijd af of je daar zelf dan niet ook naar handelt. "oh er komt een sprongetje aan dus.... "quote:Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik vind het zo grappig dat volgens dat schema je kind bijna continu in een sprongetje zit (of de aanloop ernaartoe, of de nasleep), dus als je kind dan een keer niet lekker in z'n vel zit, dan is dat wel fijne houvast natuurlijk, "sprongetje! "

Oh, dat zal ook nog vastquote:Op zondag 12 januari 2014 21:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af of je daar zelf dan niet ook naar handelt. "oh er komt een sprongetje aan dus.... "
 Raak je al gestrest voordat het überhaupt nodig is
 Raak je al gestrest voordat het überhaupt nodig is 

Zo meteen maar even een *naam kwijt* nemen
 Zo meteen maar even een *naam kwijt* nemen  En zo lekker mijn bed in ook
 En zo lekker mijn bed in ook   

Goed boek ja. How2talk2kids en raising boys zijn ook fijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor dreumessen/peuters vond ik "the happiest toddler on the block" heel inspirerend. Het boek bestaat ook voor babies, maar die heb ik nog niet gelezen.

Goed te horen dat die sprongetjes een keuze zijnquote:Op zondag 12 januari 2014 21:39 schreef Kyara het volgende:
[..]
 .
. .
.

quote:Op zondag 12 januari 2014 21:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Goed boek ja. How2talk2kids en raising boys zijn ook fijn.
Die laatste kan ik je zeker aanraden

.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |