TAP maffe droom.

En wat ben je dan blij als je je realiseert dat het gelukkig maar een droom was hè!

Hoera voor geen maagzuur GM
KP hoe gaat het met je nu je niet meer hoeft te werken?
En die angst voor het financiële heb ik ook hoor. Op zich nergens op gebaseerd, maar ik maak me toch een beetje zorgen over het feit dat we straks voor de babies alleen al alles x2 nodig hebben. Kijk alleen eens naar kosten voor luiers.

En we hebben natuurlijk al een bijna kleuter rondlopen die ook vanalles nodig heeft.
De kinderopvang voor de drie guppies kost ons straks netto zo rond de 750 euro

, dus we moeten wel degelijk wat concessies gaan doen. Aan de andere kant leven we nu redelijk luxe, we hoeven niet na te denken over een paar tientjes extra aan boodschappen per week of een bezoekje aan een pretpark, de bios, theater, uit eten etc. dus we gaan het vast redden.
Als we alleen al meer op aanbiedingen zouden letten qua boodschappen doen zouden we al heel wat kunnen besparen. En wat enorm scheelt is dat we voor de jongens qua speelgoed voor de eerste 4 jaar echt al voorzien zijn, de jongens kunnen prima met bijvoorbeeld de houten treinen van L, de duplo, puzzels en haar keukentje spelen. Voor hun verjaardag kunnen ze een paar autootjes krijgen want die hebben we niet, maar verder heeft L. genoeg speelgoed om 5 kindjes tegelijkertijd zoet te houden.
Wij hebben qua opvang wel heel bewust gekozen voor een KDV omdat wij nu een heel fijn KDV hebben voor L. en omdat we beiden geen fijn gevoel hebben bij een gastouder. We vinden het ook belangrijk dat de kindjes met leeftijdsgenootjes omgaan en de gastouder biedt die garantie minder. Bij ons KDV doorlopen de kindjes drie horizontale groepen. Baby, dreumes, peuter en als er veel "oudste peuters" zijn dan doen ze met die kindjes ook weer andere uitdagendere activiteiten dan met de jonge peuters. Er wordt spelenderwijs veel aan ontwikkeling gedaan d.m.v. een voorschools lesprogramma met bijna elke anderhalf à twee maanden een ander thema en er is zeer weinig verloop in juffies (kun je van tevoren vaak niet weten overigens). Er is in de 4 jaar dat L. er zit maar één juffie weggegaan en daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen.