quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 09:44 schreef L-E het volgende:[..]
Hoi

Ja, we bieden wel aan hoor. Gecorrigeerd is hij nu 7 maanden dus geen reden om dat uit te stellen. Hij wil het gewoon nog niet zo erg.

quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 09:49 schreef LadyBlack het volgende:[..]
Ohja jezus zelfs dan al 7 maanden he
En nouja, hij doet t nog wel ff op jouw voeding en die enkele broodkorst enzo geloof ik he
Maar ik vind t interessant, want stiekem irriteert het me mateloos dat de verpleegkundige op het cb begon over dat bv niet genoeg meer was dus dat ze wel echt moest gaan eten nu... en dan zie ik Sticker en Nin (die volgens mij ook nog niet zoveel eet, toch belle??) en dan baal ik zo! Want mijn vriend neemt zulke opmerkingen best wel serieus.
Klopt, Nin krijgt nog steeds voornamelijk borstvoeding (ca. 6-7 voedingen per 24uur). Mijn moeder heeft zowel mijn jongste broertje als zusje beiden zelfs anderhalf jaar lang enkel op borstvoeding gehouden ivm hele heftige allergieën. Dat kan ook echt prima, in de borstvoeding zit zeker voldoende om goed op te groeien en leven, zeker tot een jaar, maar zelfs ook langer dus. Volgens mij gebeurd het van de natuur uit ook zo, dat kindjes vooral op borstvoeding leven totdat ze langzaam maar zeker hun ouders imiterend, steeds meer zelf gaan eten. Het ene kindje zal daar sneller in ontwikkelen dan het andere kindje, net zoals bij alle andere dingen, lijkt mij zo. Zo doen we het hier ook met Nin, we bieden 2x per dag wat te eten aan, tegelijk met dat we zelf iets eten, als het kan ook iets dat we zelf ook op ons bord hebben. Soms laten we het haar zelf pakken uit de opschepschaal

Meestal 's middags wat fruit en 's avonds wat groente/ stukje aardappel. (Ik maak er meestal een gezichtje mee op haar bordje

) Tot nu toe stopt ze het vaak in haar mond, sabbelt ze soms wat en sinds een weekje kauwt ze ook een beetje op sommige dingen

Maar echt dingen doorslikken doet ze nog nauwelijks, vaak als er al iets achter in d'r mond komt, kokhalst ze het weer terug

Daar zit trouwens wel vooruitgang in hoor, er zijn steeds vaker wel echt stukje 'opgegeten'. Je ziet wel echt dat ze naar ons kijkt en dan dus gaat kauwen als wij dat ook doen bijv. We laten haar vooral zelf bepalen wat ze wel of niet in d'r mond stopt/proeft. Ze krijgt trouwens ook wel eens een vorkje of lepeltje of beker (zonder iets erin) om te oefenen, vindt ze ook erg interessant

Nou ja, tot nu toe groeit ze hartstikke goed en ontwikkelt ze ook heel goed en daar gaat het om toch?!
Ze kan sinds gisteren of eergisteren gewoon los staan dus
Volgende week is ze gewoon ook al 9 maanden!