Hangt er bij mij een beetje vanaf. Als er een klant bezig is aan de 'kassakant' van de band met inpakken, en nog een paar spulletjes overheeft, vraag ik eerst even de bonuskaart. Dan is die band vrij, wat veel mensen veel prettiger vinden. Bij drukte vraag ik hem tussen het scannen door, soms met een smoesje om 'te zien of de aanbieding er goed af gaat', dan is alle mogelijke opdringerigheid ook meteen weg. Voor de rest lekker achteraf.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:02 schreef UncleSam het volgende:
Ik vind dat altijd zo opdringerig om direct al de bonuskaart te vragen, geef de klant liever zelf even de kans om hem te pakken/klaar te leggen.
1.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:49 schreef marsipilamie het volgende:
En vanaf 6 januari werkt de oude mvp niet meer, dus je spaart er ook niets op
Wow dat is wel een heel groot effect.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
Wel of geen wisselgeld bijvragen scheelt je bij een to go gewoon bijna honderd klanten in een dag.
Dat van die 411 euro is een WWM regel. Maar voor je eigen veiligheid is het beter om niet meer geld dan nodig in je kassa te hebben.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef SLP_ het volgende:
Wisselgeld vragen doe ik niet, als klanten contant betalen en ze hebben vijf cent extra geven ze het wel. Nadeel is wel dat we 's ochtends de kassa's best vol stoppen omdat er maar twee mensen zijn die wisselgeld inboeken. Volgens mij staat op Plaza dat je iets van maximaal 411 euro in je kassa mag hebben, maar meestal tel ik 's ochtends de drukste kassa op 530 ofzo. We hebben wel eens geprobeerd dat de sm of andere asm wisselgeld uit de kluis haalt en dan opschrijft wat er uit is gegaan, maar op de een of andere manier ging dat altijd verkeerd
Ja, wij krijgen ook maar één keer in de week wisselgeld. Paar weken terug zaten we bijna zonder 1 en 2 euro's dus extra bijbesteld. Bleek dat m'n asm hetzelfde idee had en nu hebben we belachelijk veel 1 en 2 euro's in de kluisquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:25 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat van die 411 euro is een WWM regel. Maar voor je eigen veiligheid is het beter om niet meer geld dan nodig in je kassa te hebben.
Als ik moet bijdraaien dan vraag ik ook wel eens bij, hangt van de persoon af. Wij krijgen maar 1 keer in de week wisselgeld geleverd, en daar zullen we het mee moeten doen. Soms is het dan nodig om bij te vragen. Niets is vervelender dan in het weekend zonder genoeg wisselgeld te zitten.
wwm kan niet eens meer pasmuntrollen bestellen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:29 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ja, wij krijgen ook maar één keer in de week wisselgeld. Paar weken terug zaten we bijna zonder 1 en 2 euro's dus extra bijbesteld. Bleek dat m'n asm hetzelfde idee had en nu hebben we belachelijk veel 1 en 2 euro's in de kluis
Dit doe ik ook als ik weinig van een bepaalde muntsoort in m'n lade heb, of voel dat het later druk gaat worden. Kom soms alsnog in een situatie, dat ik bijv. 80 cent met 8 10-centjes moet gaan geven. Die blikken van klanten dan, vuur. Is dat wisselgeldgezeik voor de veiligheid of zo?quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:32 schreef ikbenschipper het volgende:
Wij vragen niet bij. Wat we onze medewerkers wel aanleren is om met kleingeld te spelen. 2x 5 cent is ook 10 cent en 2x 50 cent is ook een euro.
[..]
wwm kan niet eens meer pasmuntrollen bestellen.
wij hebben dan ook altijd genoeg kleingeld.
Jullie tellen dagelijks?quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:53 schreef SLP_ het volgende:
Dat proberen wij nu met die 1 en 2 euro'sIn plaats van elke keer briefje van 5 en dan een muntje, gewoon een paar muntjes
Je moet er toch van af zien te komen.
Onderling ruilen mag bij ons niet. Als dat toch gebeurt zie je het 's ochtends bij het tellen meteen want dat gaat zo vaak mis. Dan zegt caissière 1 opeens dat ze geen 1 euro's meer heeft terwijl ze wisselgeld terug moet geven aan klant. Dan geeft caissière twee een aantal muntjes, maar vervolgens vergeten ze beide dat caissière 1 dan ook nog geld aan caissière 2 moet geven
Wat is daar de achterliggende gedachte van?quote:
Whut? 1 keer in de week? Waarom zo weinig? Als je dan verschillen hebt is het veel lastiger om er achter te komen hoe die zijn ontstaan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:58 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wat is daar de achterliggende gedachte van?
Wij tellen overigens 3 keer in de week. WWM 1 keer per week.
Bij ons wordt er vrij soepel mee omgegaan, dat onderling ruilen. Het wordt ook een beetje per persoon toegestaan of niet. De verantwoordelijke, vertrouwde collega's mogen het veel sneller (vrijwel altijd, eigenlijk) dan de nieuwelingen, of de nog niet zo vertrouwden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:53 schreef SLP_ het volgende:
Dat proberen wij nu met die 1 en 2 euro'sIn plaats van elke keer briefje van 5 en dan een muntje, gewoon een paar muntjes
Je moet er toch van af zien te komen.
Onderling ruilen mag bij ons niet. Als dat toch gebeurt zie je het 's ochtends bij het tellen meteen want dat gaat zo vaak mis. Dan zegt caissière 1 opeens dat ze geen 1 euro's meer heeft terwijl ze wisselgeld terug moet geven aan klant. Dan geeft caissière twee een aantal muntjes, maar vervolgens vergeten ze beide dat caissière 1 dan ook nog geld aan caissière 2 moet geven
1 keer in de week vind ik wel erg weinig, maar bij WWM zijn eventuele (kleine) verschillen gewoon ingecalculeerd. De gedachte is dat je op de vloer bent en niet op kantoor en ook urenbesparing natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:03 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Whut? 1 keer in de week? Waarom zo weinig? Als je dan verschillen hebt is het veel lastiger om er achter te komen hoe die zijn ontstaan.
Wat er samen in alle kassa's moet zitten, als dat zo werkt tenminste. Een van de weinige dingen, waar ik nog nooit bij ben geweest bij C1000, Jumbo en AH samen, is tellen.quote:
Ligt er aan hoeveel kassa's je hebt. Als ik stipt om 07 begin, ben ik om half 8 weer op de vloer, maar wij hebben dan ook maar drie kassa's. Kan me voorstellen dat je in een grote winkel er langer mee bezig bentquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:06 schreef mujentas het volgende:
[..]
1 keer in de week vind ik wel erg weinig, maar bij WWM zijn eventuele (kleine) verschillen gewoon ingecalculeerd. De gedachte is dat je op de vloer bent en niet op kantoor.
Maar elke dag tellen vind ik ook weer wat overdreven. Het kost ontzettend veel tijd om dit dagelijks te doen.
Hmm, wij werken zo nietquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:08 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Wat er samen in alle kassa's moet zitten, als dat zo werkt tenminste. Een van de weinige dingen, waar ik nog nooit bij ben geweest, is tellen.
Ligt er ook aan hoe vaak er gepint wordt. Minder chartaal geld betekent dat er minder tijd nodig is om te tellen (tenzij je natuurlijk een telmachine hebt). Er gaat ook veel tijd zitten in de waardemiddelen zoals de zegelboekjes en staatsloterij e.d.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:08 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ligt er aan hoeveel kassa's je hebt. Als ik stipt om 07 begin, ben ik om half 8 weer op de vloer, maar wij hebben dan ook maar drie kassa's. Kan me voorstellen dat je in een grote winkel er langer mee bezig bent
Ja dat is waar. Wij hebben bijna geen waardemiddelen en het merendeel van de klanten pintquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:10 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoe vaak er gepint wordt. Minder chartaal geld betekent dat er minder tijd nodig is om te tellen (tenzij je natuurlijk een telmachine hebt). Er gaat ook veel tijd zitten in de waardemiddelen zoals de zegelboekjes en staatsloterij e.d.
Wat is jullie pinpercentage?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:12 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Wij hebben bijna geen waardemiddelen en het merendeel van de klanten pint
Dat is vrij hoogquote:
Kloptquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:16 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat is vrij hoog
Wij zitten net onder 1/3.
Voordeel van een hoog percentage is dat je ook weinig wisselgeld nodig hebt.
Een pinstoring komt zelden voor, meestal zijn het de pinterminals zelf die problemen geven.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:18 schreef SLP_ het volgende:
[..]
KloptAlleen super kut wanneer je een pinstoring hebt
Nu al een paar keer meegemaakt omdat er iets mis was met de provider bladiebladiebla en dan ben je niet blij
Ja, er was iets mis met de aansluiting waardoor die op drukke momenten er uit sprong. Vaag technisch verhaal waar ik geen verstand van hebquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:21 schreef mujentas het volgende:
[..]
Een pinstoring komt zelden voor, meestal zijn het de pinterminals zelf die problemen geven.
Gelukkig hebben we ook een ING automaat in de winkel waar men geld uit kan trekken.
Als franchiser heb je ook nog de optie om machtigingen te maken, maar als je een grote groep klanten hebt lijkt mij dat niet echt te doen, zeker niet als het om kleine bedragen gaat.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef OudeBok het volgende:
Lijkt me toch riskant blijven. Stel, het is iemand een keer, die er al 5 jaar werkt en nog nooit een kasverschil heeft gehad. Daar kom je nooit onomstotelijk achter..
(alweer) bij C1000 had iedereen een eigen lade. Was een heel stuk makkelijker, wat dat betreft. Ook voor de TL Kassa toendertijds. Heeft flinke grepen in de lades gedaan, en het op ons gegooid. Kasverschillen van 1000 euro in de maand zo nu en dan, en nagenoeg geen toen het onderzoek naar haar klaar was en ze was ontslagen.
DMquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:26 schreef koekjess het volgende:
Hee ik lees al een tijdje mee.
OudeBOk, werk je in Amsterdam Noord?
Als je iemand verdenkt zet je die op een schone lade (die is nog niet gebruikt) en als de cassiere in kwestie dan klaar is met haar dienst haal je direct de lade er uit. Als je dat 2x doet en je mist 2x een briefje bijvoorbeeld lever je zeker onomstotelijk bewijs.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef OudeBok het volgende:
Lijkt me toch riskant blijven. Stel, het is iemand een keer, die er al 5 jaar werkt en nog nooit een kasverschil heeft gehad. Daar kom je nooit onomstotelijk achter..
(alweer) bij C1000 had iedereen een eigen lade. Was een heel stuk makkelijker, wat dat betreft. Ook voor de TL Kassa toendertijds. Heeft flinke grepen in de lades gedaan, en het op ons gegooid. Kasverschillen van 1000 euro in de maand zo nu en dan, en nagenoeg geen toen het onderzoek naar haar klaar was en ze was ontslagen.
Bij ons was er ooit een figuurquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef OudeBok het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die ditzelfde deed als TL kassa idd en ook onschuldige caissières de schuld gaf, echter voor 13k in totaal.
[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 10-01-2014 16:14:52 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |